Μετάβαση στο περιεχόμενο

Επαγγελματικά δικαιώματα


Recommended Posts

  • Απαντήσεις 1,3k
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Στο σύστημα προσόντων κάτι βλακείες που λένε οι γνωστοί άσχετοι του υπουργείου , είναι που πάνε να αντιστοιχήσουν στο σήμερα σπουδές και μάλιστα υπερτριετείς που γίνονταν πριν 40 χρόνια . Αντε να βάλουν και τους παλιούς της ΑΣΟΕΕ στο 5 πριν 50 χρόνια ....

 

Και μάλιστα η ασχετοσύνη τους είναι φανερή γιατί σήμερα στο επίπεδο 5 βάζουν σχολές ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ , όπως υπαξιωματικών , ΑΕΝ , καλλιτεχνικές κλπ . Είναι δε τόσο άσχετοι γιατί δεν ξέρουν οι ανόητοι ότι εκείνη την εποχή οι σχολές που σήμερα είναι στο 5 , τότε θα ήταν στο 3 με 4 , αφού η εισαγωγή σε σχολές υπαξιωματικών και ΑΕΝ γινόταν με το πέρας της Γ΄ γυμνασίου και αργότερα της Δ' γυμνασίου και μετά της Ε΄ γυμνασίου και μιλάμε για σχολές 2 ετών .

 

Το πρόβλημα σε αυτή την χώρα είναι που δεν μπορείς να διαπομπεύσεις όπως τους χρειάζεται αυτούς τους κερατάδες τους υπηρεσιακούς παράγοντες των υπουργείων που μένουν στην θέση τους , ενώ βλέπουν τους υπουργούς να περνούν και οι ίδιοι να ασκούν πολιτική αντί για τους εκλεγμένους .

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  Αν θεωρείται ότι σε μία κοινωνία σαν την ελληνική, όπου όπως σωστά κάποιος χτες 

ανέφερε υπάρχουν μέρη όπου παιδιά θεωρούνται μόνο τα αγόρια, η κατάργηση των

πανελληνίων ή έστω των εισαγωγικών εξετάσεων είναι λύση και κίνηση εφαρμόσιμη,

είστε πολύ Ευρωπαίοι για τα ελληνικά δεδομένα. Την πρώτη κιόλας χρονιά της κατάργησης

η ιατρική Αθηνών θα δεχτεί 15000 υποψηφίους η νομική άλλους 10000 και στο σύνολο

το πολυτεχνείο καμιά 30000 υποψηφίους-εισακτέους. Το δε εκάστοτε τει μαξ 100.

 Άρα καλό είναι ότι υπάρχει έστω αυτός ο προφανώς απαρχαιωμένος αλλά αναγκαίος δέ

θεσμός. Η προσωπική μου θέση επί αυτού είναι ναι στην κατάργηση άλλα και ναι στον πουλο

στο πρώτο δεύτερο έτος εφόσον ΔΕΝ μπορείς να ανταποκριθείς. Λύση όμως πρακτικά μη 

εφαρμοστέα διότι που θα βάλεις τους 15000 πρωτοετείς γιατρούς-καμάρια του χωριού (?) έστω για ενα χρόνο

 

 Άμεση σύνδεση του αριθμού των εισακτέων με τις ανάγκες

της αγοράς- έρευνας. Δε νοείται να συνεχίζεται και σήμερα να μπαίνουν όσοι πμ έμπαινα σε

πολυτεχνεία ή ΤΕΙ το 2000. Επιπροσθέτως, προσθήκη κατώτατων ορίων σε συγκεκριμένα μαθήματα

επί της συνολικής επίδοσης ως κριτήριο εισαγωγής. Δε μπορεί κύριε με μηδενικές γνώσεις 

σε μαθηματικά και φυσική να έχεις απαίτηση να γίνεις μηχανικός. Κανε κάτι άλλο.  

Edited by laxanos
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Αρχικά αν δεν το έχεις με τα μαθηματικά και την φυσική φαίνεται από το δημοτικό . Αλλά όταν μέχρι την Γ΄ γυμνασίου απαγορεύεται να μείνεις ακόμα και αν κάνεις ἐκτροπα , μετά στο λύκειο πρέπει να γίνεις μαθητής . 

 

Δυστυχώς υπάρχει μεγάλο θέμα με την παιδεία που παρέχεται τις τελευταίες 2-3 δεκαετίες στα παιδιά και με το γεγονός ότι κάνουν τα μαθήματα αποσπασματικά . 

 

Αλλά δεν πρόκειται να υπάρξει ελεύθερη εισαγωγή . Για 2 λόγους , ότι και με το νέο σύστημα προβλέπεται η ύπαρξη εξετάσεων , αλλά και ότι πριν την εφαρμογή του θα έχουμε τον εκλογικό κύκλο .

Link to comment
Share on other sites

Ότι σύστημα εισαγωγης στα ΑΕΙ και να βγει από τη στιγμή που είμαστε στην ΕΕ, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως κριτήριο ποιότητας.

 

Η μόνη εξέταση που θα είχε σημασία θα ήταν μια εξέταση για την άδεια άσκησης επαγγέλματος ίδια για όλους και να μπαίνει κάθε κατεργάρης στον πάγκο του. Ίσως να πει ο bas άλλη μια φορά ποιοι και γιατί κατάργησαν τα 8ωρα.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Γενικά με τις πανελλήνιες πάντως να ξέρετε ότι και στο εξωτερικό υπάρχουν αντίστοιχες εξετάσεις. Δεν είναι ελληνικό φαινόμενο. Το σύστημα βέβαια εκεί λαμβάνει και άλλα πράγματα υπόψιν όπως συνεντεύξεις από τα πανεπιστήμια και διαμοιράζει κάπως το στρες και τον παράγοντα τύχης αλλά οι βασικές αρχές είναι ίδιες.

 

Όταν η ζήτηση για σπουδές είναι μεγαλύτερη από την προσφορά θέσεων θα πρέπει αναγκαστικά να υπάρχει μια διαδικασία επιλογής κάπου στο ηλικιακό εύρος 17-19, δεν γίνεται αλλιώς.

 

Η εξέταση σε βασικά μαθήματα επιστημών (Μαθηματικά και Φυσική) είναι μονόδρομος και αποτελεί το κλειδί εισόδου στα ΑΕΙ παγκοσμίως.

 

Και τέλος, αγαπητοί, ένας μαθητής που αριστεύει στις πανελλήνιες δεν ήταν επειδή "αποστήθισε". Το επίπεδο και η κριτική σκέψη ενός μαθητή των 19500 μορίων δεν συγκρίνεται με αυτό ενός των 17500. Και αυτό ενός των 17500 δεν συγκρίνεται με ενός των 14000 αυτή είναι η αλήθεια.

 

Προφανώς και ο μαθητής του 14000 μπορεί να γίνει υπεράριστος μηχανικός όπως και ερευνητής αν γουστάρει και στρωθεί αργότερα, αλλά μην τα ρίχνουμε όλα στην "παπαγαλία".

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Αλλά δεν πρόκειται να υπάρξει ελεύθερη εισαγωγή...

 

Ένας από τους σημαντικότερους λόγους (για τον οποίο δε βλέπω να μιλάει κανείς) που η εισαγωγή στα Ελληνικά Α.Ε.Ι. δε θα γίνει ποτέ "ελεύθερη" είναι η παραπαιδεία (ιδιαίτερα, φροντιστήρια Μ.Ε., φροντιστήρια Α.Ε.Ι., για κατατακτήριες κ.α.)...

Και προσωπικά πιστεύω ότι η ίδια αποτελεί και έναν από τους σημαντικότερους λόγους για τον οποίο οι σχολές μας (μεταξύ άλλων) δεν έχουν ακόμη και σήμερα κατοχυρωμένα Ε.Δ.!

Το "ανταγωνιστικό" σύστημα των πανελληνίων δε θα λειτουργούσε χωρίς "παιδιά" και "αποπαίδια", χωρίς "καλές" και "κακές" σχολές...για να πάει ο γονιός και να ακουμπήσει χιλιάδες € στο φροντιστήριο ή σε ιδιαίτερα πρέπει να υπάρχει ο "κίνδυνος" της εισαγωγής σε Τ.Ε.Ι. ή πανεπιστήμιο που δεν έχει κατοχυρωμένα Ε.Δ., σαφή επιστημονική/επαγγελματική κατεύθυνση, σαφές νομικό πλαίσιο άσκησης επαγγέλματος κ.λπ. (και άρα, θεωρητικά τουλάχιστον, θα δημιουργήσει προβλήματα, εμπόδια κ.λπ. στο μετέπειτα εργασιακό βίο του παιδιού τους)...

Αν δε βάλεις καλά στο μυαλό του μαθητή που θέλει π.χ. να σπουδάσει μηχανικός ότι ("κοίταξε να δεις αγόρι μου, αν δεν τον στρώσεις κάτω να αριστεύσεις και να περάσεις π.χ. στο Ε.Μ.Π. ή στο Α.Π.Θ. σε περιμένουν τα απαξιωμένα επαρχιακά πολυτεχνεία ή, ακόμη χειρότερα, τα Τ.Ε.Ι. με τα γνωστά τους προβλήματα") πως θα ανταγωνιστεί μέχρι τελικής πτώσης το συμμαθητή του κι αυτός με τη σειρά του τον πρώτο για να φάει ο ένας τη θέση του άλλου, να επιδοθούν στο διαγωνισμό του "ποιος θα κάνει περισσότερα φροντιστήρια, ιδιαίτερα κ.λπ." και να συντηρηθεί & ενισχυθεί έτσι το όλο οικοδόμημα;

Επιπλέον υπάρχουν χιλιάδες επιστήμονες (μηχανικοί, φυσικομαθηματικοί, φιλόλογοι κ.α.) που βγάζουν το ψωμί τους από την παραπαιδεία, σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα το βγάζουν και "μαύρο" (διαίτης 8-) ) οι οποίοι σε αντίθετη περίπτωση θα έριχναν κυβέρνηση απαιτώντας διορισμό!

Θα μπορούσα να επιχειρηματολογήσω κι άλλο, αλλά πιστεύω ότι το πιάσατε το point μου...

Αν λοιπόν ΟΛΕΣ οι σχολές Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είχαν ΙΣΗ μεταχείριση & υποστήριξη από το κράτος και βρίσκονταν πάνω κάτω στο ίδιο επίπεδο, το χρήμα δε θα κινούταν όπως κινείται σήμερα όπου, παρά την τεράστια μείωση των εισοδημάτων, οι γονείς συνεχίζουν να κάνουν και το σκατό τους παξιμάδι προκειμένου να πληρώσουν το "τίμημα της αριστείας"! :wink:

Καλημέρα σας!

 

Και τέλος, αγαπητοί, ένας μαθητής που αριστεύει στις πανελλήνιες δεν ήταν επειδή "αποστήθισε". Το επίπεδο και η κριτική σκέψη ενός μαθητή των 19500 μορίων δεν συγκρίνεται με αυτό ενός των 17500. Και αυτό ενός των 17500 δεν συγκρίνεται με ενός των 14000 αυτή είναι η αλήθεια.

 

Προφανώς και ο μαθητής του 14000 μπορεί να γίνει υπεράριστος μηχανικός όπως και ερευνητής αν γουστάρει και στρωθεί αργότερα, αλλά μην τα ρίχνουμε όλα στην "παπαγαλία".

 

Τίποτε απ' όλα αυτά όμως δε συγκρίνεται με την επίλυση θεμάτων όμοιων με αυτά που πέφτουν τελικά στις εξετάσεις, λίγες μέρες πριν από αυτές, σε επιλεγμένα φροντιστήρια ή μέσω διακεκριμένων εισηγητών*** ιδιαιτέρων μαθημάτων!

Δε νομίζεις; :wink:

 

***Σ' αυτούς προ κρίσης η ταρίφα ήταν 50€/ώρα χωρίς απόδειξη, για σήμερα θα σε γελάσω!

Edited by Emporas
  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Αν με το τελευταίο υπονοείς ότι κάποιοι μαθητές γνωρίζουν εκ των έσω τα θέματα που θα πέσουν και για αυτό γράφουν καλά, είναι κάτι που δεν θα το σχολιάσω.

 

Αν μη τι άλλο μιλάμε για χιλιάδες μαθητές κάθε χρόνο που αριστεύουν. Επίσης αν νομίζεις ότι λύνοντας "ίδιες ασκήσεις" τις τελευταίες μέρες αρκεί για να γράψεις 18000 και 19000 μόρια, έχεις δώσει με άλλο σύστημα εισαγωγής από άλλο πλανήτη...

 

Ο ανταγωνισμός για "καλές σχολές" δεν οφείλεται τόσο στα επαγγελματικά δικαιώματα όσο σε άλλους παράγοντες: Την επιλογή συγκεκριμένων γνωστικών αντικειμένων λόγω μόδας και πρεστίζ (κακώς αλλά αυτό είναι άλλη μεγάλη κουβέντα) αλλά και την επιλογή πόλης λόγω εντοπιότητας ή κύρους.

Link to comment
Share on other sites

α)Αν με το τελευταίο υπονοείς ότι κάποιοι μαθητές γνωρίζουν εκ των έσω τα θέματα που θα πέσουν και για αυτό γράφουν καλά, είναι κάτι που δεν θα το σχολιάσω.

 

β)Αν μη τι άλλο μιλάμε για χιλιάδες μαθητές κάθε χρόνο που αριστεύουν. Επίσης αν νομίζεις ότι λύνοντας "ίδιες ασκήσεις" τις τελευταίες μέρες αρκεί για να γράψεις 18000 και 19000 μόρια, έχεις δώσει με άλλο σύστημα εισαγωγής από άλλο πλανήτη...

 

γ)Ο ανταγωνισμός για "καλές σχολές" δεν οφείλεται τόσο στα επαγγελματικά δικαιώματα όσο σε άλλους παράγοντες: Την επιλογή συγκεκριμένων γνωστικών αντικειμένων λόγω μόδας και πρεστίζ (κακώς αλλά αυτό είναι άλλη μεγάλη κουβέντα) αλλά και την επιλογή πόλης λόγω εντοπιότητας ή κύρους.

 

α)Δεν το "υπονοώ", στο λέω ξεκάθαρα ότι πριν δώσουν εξετάσεις π.χ. σε Μαθηματικά ή Φυσική σε επιλεγμένα φροντιστήρια (ή υπό την επίβλεψη καθηγητών που κάνουν ιδιαίτερα και είναι μέσα στα "κόλπα") έχουν λύσει θέματα με την ίδια δομή, μεθοδολογία κ.λπ. στα οποία οι καθηγητές τους παρότρυναν να "δώσουν ιδιαίτερη προσοχή" (όχι ότι γνωρίζουν ακριβώς τα θέματα)! :)

Αν δε συνέβαινε στον αδερφό μου και σε άλλους γνωστούς μου δε θα το πίστευα και θα το θεωρούσα "σύμπτωση"...

 

β)Δεν αρκεί προφανώς για να γράψεις 19.000+ μόρια όντας αδιάβαστος, αρκεί όμως για κάποιον που διαφορετικά θα έγραφε (είτε λόγω δυσκολίας θεμάτων, είτε λόγω μέτριας προετοιμασίας είτε είτε είτε) 14.000 ή 15.000 να φτάσει στο 19.000+ και να αφήσει πίσω του τους υπόλοιπους συμμαθητές του που έχασαν μονάδες απ' το 3ο ή το 4ο θέμα...

 

γ)Δεν κατάλαβες το πνεύμα μου!

Εγώ μίλησα για την ανασφάλεια που "σπέρνει" στις ψυχές γονιών και μαθητών η διατήρηση ανισοτήτων μεταξύ σχολών Α.Ε.Ι. (χρηματοδότησης, επαγγελματικής κατοχύρωσης κ.α.) και η μεταχείρισή τους από το ίδιο το κράτος ως "σχολές Α' ή Β' κατηγορίας" ανάλογα, ανασφάλεια η οποία "τρέφει" και κινεί τα γρανάζια της παραπαιδείας!

Παράδειγμα...έστω ότι είσαι μισθωτός, πατέρας ενός παιδιού, διαμένεις στη Θεσσαλονίκη και οικονομικά βγάζεις το μήνα με το ζόρι...αν ήξερες ότι υπάρχει π.χ. το τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών στο Α.Π.Θ. με 18.000 μόρια βάση και το τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Τ.Ε. στις Σέρρες με 12.000 κι ήξερες επίσης ότι η μόνη διαφορά (πέρα από ranking, prestige κ.λπ.) ανάμεσα στα δύο ήταν το ένα παραπάνω έτος σπουδών (ούτε "απεριόριστα Ε.Δ. vs ανύπαρκτα Ε.Δ.", ούτε "Π.Ε. vs Τ.Ε." στο Δημόσιο, ούτε τίποτε απ' όλα αυτά) θα είχες την ίδια πρεμούρα να δώσεις τα 3.000€ περίπου το χρόνο (που ενδεχομένως να σήμαινε για σένα μέχρι και δανεισμό από τοκογλύφο) για να στείλεις το παιδί σε ένα μέτριο φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης;

Δε νομίζω! ;)

Το πιθανότερο είναι ότι θα του έλεγες "κάτσε διάβασε παιδί μου, θα πάρουμε κι έναν καθηγητή να σου λύνει τις απορίες 1-2 ώρες την εβδομάδα με 10€ την ώρα εεεεε κι αν δεν περάσεις στο Α.Π.Θ. δεν πειράζει, πέρνα στο Τ.Ε.Ι. στις Σέρρες (που είναι και κοντά και δε χρειάζεται να μένεις εκεί κ.λπ.) να τελειώσεις τσάκα τσάκα και μετά αν θες κάνεις κι ένα μεταπτυχιακό ενώ θα εργάζεσαι παράλληλα κ.λπ.!

Πιστεύω λοιπόν να καταλαβαίνεις πόσο διαφορετικά θα αντιμετωπιζόταν το θέμα από γονείς και μαθητές αν όλες οι σχολές ήταν "τακτοποιημένες" και σε ένα Α' επίπεδο...

Κατά τ' άλλα εννοείται ότι υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που διαμορφώνουν τις βάσεις (τοποθεσία σχολής, "μόδα", ευκολία ή δυσκολία πρόσληψης στο Δημόσιο κ.λπ.)...

 

Υ.Γ. Παρακαλώ πολύ τους κυρίους που μου βάζουν αρνητική "ψήφο" σ' αυτά που γράφω α)να γράφουν την άποψη τους που και που και β)να μου πουν είτε δημόσια είτε μέσω p.m. τι ζημιά τους έχω κάνει, μήπως και μπορώ να "επανορθώσω" (γιατί διαπιστώνω ότι αυτό γίνεται συστηματικά)...

Edited by Emporas
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.