Jump to content

Βοήθεια με το myDATA για μπλοκάκια


Recommended Posts

Καλημέρα,

Αποφάσισα σήμερα να πιαστώ λίγο με αυτό το νέο φρούτο, myDATA...

Να πως πως είμαι μπλοκάκιας μηχανικός ΤΣΜΕΔΕ, Ελ.Επ. "σαν μισθωτός" με έδρα το σπίτι μου, και κόβω 10-15 ΤΠΥ το χρόνο σε ΕΛΚΕ και ερευνητικά ιδρύματα (2-3 εργοδότες μαξ). Στις περιοδικές περνάω επίσης κάτι λογαριασμούς σπιτιού και ψηφιακό μικρο-εξοπλισμό (υπολογιστές, κινητά κλπ), περιστασιακά, δηλαδή μόνο όταν έχω να κόψω ΤΠΥ με ΦΠΑ. Εκδίδω τα ΤΠΥ μου μόνος μου, σε PDF (τώρα με ψηφιακές υπογραφές), και κάνω όποια λογιστικά μπορώ μόνος μου: περιοδικές ΦΠΑ, ΜΥΦ, Ε123 κλπ. 

Καθώς καταλαβαίνω πως είμαι υπόχρεος χρήσης του myDATA (δεν το γλιτώνω δηλαδή όπως, π.χ., το POS και τον επαγγελματικό λογαριασμό, που "παρέκαμψα"), οπότε θέλω λίγο λιανή βοήθεια, for dummies, από όποιον γνωρίζει:

  1. Συνεχίζουμε (μέχρι νεοτέρας) να έχουμε κανονική υποχρέωση περιοδικών ΦΠΑ, π.χ. ανά τρίμηνο. Σωστό?
  2. Η ελπίδα με το myDATA είναι πως το Ε3 και οι ΜΥΦ που θα κάνουμε το 2022 (αν ζούμε) θα "απλοποιηθούν". Σωστό? 
  3. Θα πρέπει να υποβάλω τα ΤΠΥ που εκδίδω ASAP, με απώτατη προθεσμία την 20η μέρα του επόμενου μήνα από την έκδοση. Σωστό?
  4. Τα παρασταστικά με ημερομηνία 1/1/21-31/3/21 πρέπει κ αυτά να δηλωθούν (άμεσα), ή υπάρχει κάποια άλλη προθεσμία?
  5. Υπάρχουν πρόστιμα για εκπρόθεσμες υποβολές (ή ό,τι άλλες "δικές μου ενέργειες") στο σύστημα αυτό? Έχουν ακουστεί ποσά?
  6. Χρειάζεται να "κάνω κάτι" υποχρεωτικά στο myDATA και για έξοδά μου (π.χ. αγορά υπολογιστή στο ΑΦΜ μου), ή μόνο για τα ΤΠΥ που εκδίδω εγώ?
  7. Για τα ΤΠΥ που εκδίδω εγώ (μικρός όγκος), βλέπω πως για τη διαβίβαση προτείνεται η "Ειδική Φόρμα Καταχώρησης" (από τη λίστα εδώ: https://www.aade.gr/mydata ), όπου βασικά ξανασυμπληρώνω χειροκίνητα στον browser τα πεδία του ΤΠΥ μου, ίσως πιο αναλυτικά. Σωστό? Παρακάτω κάποιες πιο συγκεκριμένες ερωτήσεις για τα πεδία συμπλήρωσης.
  8. Ειδική Φόρμα Καταχώρησης > Εισαγωγή Παραστατικού > ΤΠΥ > Τρόπος Εξόφλησης -- Όταν με πληρώνουν με κατάθεση στον (μη-επαγγελματικό) τραπεζικό λογαριασμό μου, αυτό είναι το "Επί Πιστώσει"?
  9. Ειδική Φόρμα Καταχώρησης > Εισαγωγή Παραστατικού > ΤΠΥ > Σύνοψη Παραστατικού -- Είναι υποχρεωτικός ο "Χαρακτηρισμός Γραμμής", ή γενικά το πνεύμα είναι να συμπληρώνουμε μόνο τα υποχρεωτικά πεδία (αυτά με *) και τέλος? Υπάρχει ένα ελεύθερο πεδίο "Σχόλια" που ίσως βολεύει...
  10. Ειδική Φόρμα Καταχώρησης > Εισαγωγή Παραστατικού > ΤΠΥ > Φόροι -- Ο βασικός φόρος που έχω είναι η κλασική 20% παρακράτηση. Αυτό είναι το "Φοροι Παρακρ. > Περίπτ. γ' - Δικαιώματα - 20%" ή κάποια άλλο? Επίσης, κάτι ψιλολόγια (π.χ. σύνολο 2-3€ στα χίλια, χαρτόσημα ΕΑΑΔΗΣΥ κλπ, που δεν τα γράφω στο ΤΠΥ αλλά τα χρεώνομαι), πρέπει επίσης να μπαίνουν?
  11. Ειδική Φόρμα Καταχώρησης > Εισαγωγή Παραστατικού > ΤΠΥ -- Στο μέλλον θα με βάλουν υποχρεωτικά στο Αρ. 39 (ΕΦΚΑ, 1-2 εργοδότες). Φαντάζομαι και αυτό θα είναι ένας μικρός εφιάλτης στην καταχώρηση εδώ...

Τέλος, ξέρει κανείς αν απαντάνε στο μέηλ τους ( [email protected] , όπου θέλουν κ το κινητό μας), ή δεν πρέπει κανείς να το υπολογίζει?

Ευχαριστώ πάρα πολύ για τη βοήθεια!

Edited by Aleonymous
Προσθήκη ερωτήσεων.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 952
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Αδιάβαστος, πιάστηκα! Μόλις είδα πως υπάρχει νέα παράταση (μέχρι 1/7/2021), ίσως η τρίτη ή τέταρτη στη σειρά...

Παρ' όλα αυτά, είχα μια "επικοινωνία" με ΑΑΔΕ (τους έστειλα ένα μέηλ και με πήρε στο κινητό ένας κύριος μετά από 1-2 μέρες), η οποία δεν βοήθησε και πολύ στις λεπτομέρειες της Ειδικής Φόρμας Καταχώρησης, αλλά τουλάχιστον κάποια σημεία έκλεισαν, στις γενικούρες. Τα μαρκάρω παρακάτω:

  1. Συνεχίζουμε (μέχρι νεοτέρας) να έχουμε κανονική υποχρέωση περιοδικών ΦΠΑ, π.χ. ανά τρίμηνο. Σωστό? -- ΝΑΙ.
  2. Η ελπίδα με το myDATA είναι πως το Ε3 και οι ΜΥΦ που θα κάνουμε το 2022 (αν ζούμε) θα "απλοποιηθούν". Σωστό?  -- ΝΑΙ.
  3. Θα πρέπει να υποβάλω τα ΤΠΥ που εκδίδω ASAP, με απώτατη προθεσμία την 20η μέρα του επόμενου μήνα από την έκδοση. Σωστό? -- ΝΑΙ.
  4. Τα παρασταστικά με ημερομηνία 1/1/21-31/3/21 πρέπει κ αυτά να δηλωθούν (άμεσα), ή υπάρχει κάποια άλλη προθεσμία? -- Άλλη προθεσμία. Δείτε το ποστ στο taxheaven που λινκάρω παραπάνω (αυτή τη στιγμή, η προθεσμία για τα 1/1/21-31/6/21 είναι η 31/10/21).
  5. Υπάρχουν πρόστιμα για εκπρόθεσμες υποβολές (ή ό,τι άλλες "δικές μου ενέργειες") στο σύστημα αυτό? Έχουν ακουστεί ποσά? -- Άγνωστο, μέχρι να μπει σε φουλ λειτουργία...
  6. Χρειάζεται να "κάνω κάτι" υποχρεωτικά στο myDATA και για έξοδά μου (π.χ. αγορά υπολογιστή στο ΑΦΜ μου), ή μόνο για τα ΤΠΥ που εκδίδω εγώ? -- Τα έξοδα θα τα καταχωρεί ο άλλος (ο προμηθευτής), αλλά εμείς θα πρέπει να τα "χαρακτηρίσουμε", όταν εμφανιστούν στο myDATA μας. Άγνωστο πως/που/πότε όμως, ακόμα...

Για τα υπόλοιπα ερωτήματα (7-11), που αφορούν την Ειδική Φόρμα Καταχώρησης, θα επανέλθω μόλις μάθω/καταλάβω...Έχω προς το παρόν καταχωρήσει προσωρινά ένα ΤΠΥ στο myDATA, οπότε είδα που "χτυπάει" ο αυτοματοποιημένος έλεγχος που κάνει το σύστημα.

Edited by Aleonymous
  • Like 2
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα, μια ερώτηση:

Τα μηδενικά μηνιαία ειδοποιητήρια που συνεχίζει να εκδίδει ο ΕΤΕΑΕΠ (από το 7ο/2020 και μετά και μέχρι σήμερα, η εισφορά αυτή συνεισπράτετται από τον ΕΦΚΑ) τα οποία έχουν και αύξοντα αριθμό (όπως και του ΕΦΚΑ κάτω αριστερά) και ημερομηνία λήξης και ποσό (0,00)

τα καταχωρούμε στο βιβλίο εσόδων-εξόδων ????

και κατ' επέκταση και στο Mydata αφού εκδίδονται και για το 2021 ???

Το ρωτάω με την λογική ότι και αυτά έιναι παραστατικά δαπανών ... έστω και μηδενικά ....

Edited by georgegaleos
Link to comment
Share on other sites

Εγώ, προσωπικά, είχα πρακτικά σταματήσει να κρατάω βιβλία από τότε που έγινε "προαιρετικό" (για την περίπτωσή μου: λίγοι εργοδότες, λίγα ΤΠΥ κλπ., χαμηλά ποσά). Οπότε το ζήτημα του ΕΦΚΑ/ΕΤΕΑΕΠ με απασχολούσε, φορολογικά, μόνο όταν έρχονται η ώρα του Ε3, όπου έβαζα μόνο το ποσό που ήταν στη "τελική" βεβαίωση του ΕΦΚΑ (σύνολο όλων των ποσών που πλήρωσα εντός του έτους), και τέλος. Ποιος ξέρει τι "ουρές" μπορεί να έχει αυτό...

Link to comment
Share on other sites

@georgegaleos στο βιβλίο εσόδων εξόδων δεν τα καταχωρώ. Με το mydata δεν γνωρίζω τι πρέπει να γίνει.
Ίσως να υπάρχει λόγος καταχώρησης για μηδενικά τιμολόγια, αλλά για τα μηδενικά ειδοποιητήρια; Δεν έχει νόημα.

Link to comment
Share on other sites

Απλά να το επαναφέρω ως ερωτημα.

On 4/22/2021 at 8:25 AM, georgegaleos said:

Καλημέρα, μια ερώτηση:

Τα μηδενικά μηνιαία ειδοποιητήρια που συνεχίζει να εκδίδει ο ΕΤΕΑΕΠ (από το 7ο/2020 και μετά και μέχρι σήμερα, η εισφορά αυτή συνεισπράτετται από τον ΕΦΚΑ) τα οποία έχουν και αύξοντα αριθμό (όπως και του ΕΦΚΑ κάτω αριστερά) και ημερομηνία λήξης και ποσό (0,00)

τα καταχωρούμε στο βιβλίο εσόδων-εξόδων ????

και κατ' επέκταση και στο Mydata αφού εκδίδονται και για το 2021 ???

Το ρωτάω με την λογική ότι και αυτά έιναι παραστατικά δαπανών ... έστω και μηδενικά ....

 

Link to comment
Share on other sites

Καλή Κυριακή φίλε. Εμένα τελικά λογίστρια μου είπε μην ασχολείσαι με τα μηδενικά , αλλά δεν παίρνω και όρκο ότι είναι έτσι. Δεν ξέρω αν ρώτησε και κανένας άλλος λογιστή του ώστε να διασταυρώσουμε τι πρέπει?

Edited by katrmp
Link to comment
Share on other sites

On 4/22/2021 at 9:57 AM, Aleonymous said:

Εγώ, προσωπικά, είχα πρακτικά σταματήσει να κρατάω βιβλία από τότε που έγινε "προαιρετικό" (για την περίπτωσή μου: λίγοι εργοδότες, λίγα ΤΠΥ κλπ., χαμηλά ποσά). Οπότε το ζήτημα του ΕΦΚΑ/ΕΤΕΑΕΠ με απασχολούσε, φορολογικά, μόνο όταν έρχονται η ώρα του Ε3, όπου έβαζα μόνο το ποσό που ήταν στη "τελική" βεβαίωση του ΕΦΚΑ (σύνολο όλων των ποσών που πλήρωσα εντός του έτους), και τέλος. Ποιος ξέρει τι "ουρές" μπορεί να έχει αυτό...

Πότε γίνεται προαιρετικό το βιβλίο Εσ-Εξ;

Link to comment
Share on other sites

6 ώρες πριν, gktpgeue said:

Πότε γίνεται προαιρετικό το βιβλίο Εσ-Εξ;

Με το όρο "προαιρετικό" (προσοχή στα εισαγωγικά 😉 ) εννοώ πως δεν κρατάω το Εσ-Εξ έντυπο/χειρόγραφο, δηλαδή σε εκείνο το βιβλίο με τις "τρύπες" που μου είχαν θεωρήσει στον ΚΒΣ@ΔΟΥ όταν άνοιξα βιβλία κάπου το 2009. Και εκείνο το βιβλίο και το αντίστοιχο χειρόγραφο μπλοκάκι μαζεύουν σκόνη εδώ και μερικά χρόνια... Νομίζω πως η σχετική "οδηγία" μπήκε σε ισχύ κάπου το 2015-16, τουλάχιστον για τη δική μου περίπτωση (όπως την περιγράφω στο πρώτο ποστ).

Φυσικά έχω ηλεκτρονικό αρχείπ από όλα τα τιμολογία εσόδων/εξόδων μου κανονικά, που τα καταγράφω και σε δικά μου εξελάκια κλπ, μέσα σε διάφορα folders κοκ. Εννοείται κ πως (σχεδόν) όλα τα κρίσιμα νούμερα υπάρχουν και στο taxis: ΜΥΦ, Φ2 (περιοδικές), Ε1-3 κλπ. Ελπίζω να μην χρειαστεί ποτέ να συμπληρώσω το βιβλίο χειρόφραφο, π.χ., από κάποιο καψώνι της ΔΟΥ όταν θελήσω να "κλείσω βιβλία"...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.