Μετάβαση στο περιεχόμενο

Μάστερ τα πενταετή πτυχία των μηχανικών του ΕΜΠ


Michanikos.gr

Recommended Posts

Γνώμη μου, εαν θέλουμε να "εναρμονιστούμε" με την ΕΕ, τότε να γίνει σε όλους τους τομείς..ΤΕΙ, Πολυτεχνεία κλπ. Δεν μπορώ να καταλάνω την κίνηση του ΕΜΠ, να δίνει χαρτί που να λέει οτι το δίπλωμα ισοδυναμεί με master. Δηλαδή κάποιος θα μπορεί να σταματάει στα 4 χρόνια με Bsc? Μπορεί ο καθένας να νομοθετεί και να κάνει οτι θέλει?

(Τα παραπάνω ερωτήματα δεν περιμένω να απαντηθούν... ρητορικά είναι Ελλάδα είμαστε οπότε!)

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 298
  • Created
  • Τελευταία απάντηση
Καταρχήν δεν είναι τυπική λεπτομέρεια. Έκανα ένα ερώτημα πριν, το επανέλαβα τόσες φορές που βαριέμαι να το ξαναγράψω, και δεν απάντησε κανείς. Αν είναι τυπική λεπτομέρεια απάντησε εσύ...

 

Δεν γνωρίζω για να απαντήσω! Σε φόρουμ μηχανικών είμαστε και κατά πάσα πιθανότατα δε γνωρίζει και κανείς άλλος να απαντήσει στο ερώτημά σου. Και εμένα προσωπικά ούτε με ενδιαφέρει να απαντήσω για να σου πω την αλήθεια. Κατά τη γνώμη μου μάλιστα, πανεπιστημιακές σχολές πληροφορικής δεν έχουν λόγο ύπαρξης καθώς το αντικείμενο είναι μηχανικού.

 

Δηλαδή κάποιος θα μπορεί να σταματάει στα 4 χρόνια με Bsc?

 

Όχι δε μπορεί να σταματήσει στα 4 χρόνια. Επιλέγει ανάμεσα στα 5 του πολυτεχνείου και δίπλωμα, ή τα 4 των ΑΤΕΙ και Bsc. Δε βλέπω κανένα πρόβλημα σε αυτό.

Link to comment
Share on other sites

Αν δεν γνωρίζεις την απάντηση, τότε πως γνωρίζεις ότι είναι τυπική λεπτομέρεια;

Όσο για την άποψη σου για τις σχολές πληροφορικής δεν χρειάζεται καν να σχολιάσω...

Link to comment
Share on other sites

Κύριοι την επόμενη φορά που θα δημοσιευτεί μήνυμα το οποίο να μην έχει άμεση σχέση με το θέμα, θα πέσει κλείδωμα.

 

Σας παρακαλώ να συγκρατηθείτε λίγο. Από εδώ μέσα το όποιο πρόβλημα σίγουρα δε λύνεται.

 

Σας ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites

Για να επιστρέψουμε στο θέμα όπως λέει ο φίλος Παναγιώτης σας παραπέμπω στη τελευταία έκδοση του Τεχνικού Βήματος. Τι λέει εν συντομία ? Η οδηγία 05/36/ΕΚ καθορίζει 5 επαγγελματικά επίπεδα. Η χώρα μας πρέπει να έχει υλοποιήσει μέχρι το 2010 ένα Εθνικό πλαίσιο επαγγελματικών προσόντων συνδεδεμένο με το Ευρωπαϊκό EQF. Όλοι οι τίτλοι σπουδών που εκδίδονται απο ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ε.Ε. θα πρέπει να αναφέρουν σε ποιό επίπεδο επαγγελματικών προσόντων κατά EQF ανήκουν. Το πλαίσιο αυτό των επαγγελματικών προσόντων περιλαμβάνει 8 επίπεδα τα οποία βασίζονται σε μαθησιακά κριτήρια με τα τελευταία και ενώτερα επίπεδα να αφορούν σε μεταπτυχιακές σπουδές.

 

Είναι άραγε αντιληπτό γιατί παναγιότατοι και πρυτάνεις κόπτονται τον τελευταίο καιρό για master και ΟΧΙ για Μeng που θα ήταν το πιο ορθό-αντιπροσωπευτικό ? Ζητούν το master διότι έτσι "ΒΟΛΕΥΕΙ" ώστε το δίπλωμα του πολυτεχνείου να βρεθεί αυτόματα σε ένα από τα τελευταία ανώτερα επίπεδα του συστήματος επαγγελματικών προσόντων. Οι ίδιοι κύριοι που εξαπολύουν μύδρους κατά των ιδιωτικών πανεπιστημίων, της Μπολόνια κλπ, κάτω από το τραπέζι έχουν συμφωνήσει σε όλα και απλά ζητούν την ταχύτατη εφαρμογή τους, πάντα βέβαια μόνο για αυτούς και για κανέναν άλλον (να μην ξεχνιόμαστε). Όταν θα βγει λίαν συντόμως το Π.Δ. για τα ιδιωτικά κολέγια εεε μπορεί για τα μάτια του κόσμου να ρίξουν και κανά δάκρυ ή να κάνουν καμιά βαρύγδουπη δήλωση για .... "την ασφάλεια των κατασκευών" όπως συνηθίζουν. Ας αφήσουν λοιπόν στην άκρη την κοροϊδία ότι δήθεν η διπλωματική είναι μεταπτυχιακού επιπέδου ή ότι τα μαθήματα στο τελευταίο έτος είναι φοβερά και τρομερά και αυτό συνιστά σπουδαίο λόγο ισοτίμησης με μεταπτυχιακό. Οι λόγοι ισοτίμησης με master ΟΥΔΕΜΙΑ ΣΧΕΣΗ έχουν με το επίπεδο σπουδών.

 

Καθώς λοιπόν προχωράμε σε ένα απόλυτα Ευρωπαϊκό περιβάλλον, η ισοτίμηση με master δεν είναι τυχαία. Συνδέεται άμεσα με το πλαίσιο επαγγελματικών προσόντων. Άλλωστε αυτό ήταν γνωστό και εφαρμοζόταν εμμέσως και στη χώρα μας. Τα μεταπτυχιακά των ξένων πανεπιστημίων συχνά προσμετρούταν για τους αποφοίτους ξένων χωρών ώστε να γραφτούν στο ΤΕΕ και εν συνεχεία να αποκτήσουν πλήρη δικαιώματα. Η ισοτίμηση λοιπόν του διπλώματος με master γίνεται με καθαρά Ευρωπαϊκούς όρους οι οποίοι, απ ότι φαίνεται, το συνδέεουν και με τα επαγγελματικά προσόντα. Το ίδιο πνεύμα έχει ενσωματωθεί και στο προσχέδιο για τα επαγγελματικά δικαιώματα των ΤΕΙ, όπου η κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου αναβαθμίζει τα επ. δικαιώματα τα οποία συνδέονται με τα επαγγελματικά προσόντα.

Link to comment
Share on other sites

Γιώργο έχεις κάνεις πολλές διπλωματικές πολυτεχνείου;Σαφώς είναι ισάξια μη σου πω και καμιά φορά ανώτερη από τις διπλωματικές για μεταπτυχιακό.

Έχω κάνει διπλωματική για πτυχίο σε Ελληνικό πανεπιστήμιο και διπλωματική για master σε Αγγλικό.Απλά παντού υπάρχουν (συνήθως διπλωματικές του Τ.Σ.Ο) που τελειώνουν σε δύο εβδομάδες (κολάζ)

Λογικό είναι το δίπλωμα του πολυτεχνείου να βρεθεί αυτόματα σε ένα από τα τελευταία ανώτερα επίπεδα του συστήματος επαγγελματικών προσόντων.

Γιατί το παρουσιάζεις ως παράλογο.Φυσικά και είναι ανώτερο από το πτυχίο των Τ.Ε.Ι.

Link to comment
Share on other sites

Απλά παντού υπάρχουν (συνήθως διπλωματικές του Τ.Σ.Ο) που τελειώνουν σε δύο εβδομάδες (κολάζ)

και αυτό γίνεται φυσικά με τις ευλογίες των καθηγητών

Link to comment
Share on other sites

Και φυσικά υπάρχουν και διπλωματικές που είναι απλές αντιγραφές σημειώσεων με μία εφαρμογή (ενεργειακός-ΕΜΠ). Υπάρχει και στο internet αν θέλετε λινκ. Απλά δε τη βάζω επειδή φαίνεται το όνομα του συγγραφέα. Μην μπαίνουμε σε διαδικασία να μετράμε τις διπλωματικές λοιπόν. Η συμπεριφορά του ιδρύματος μετράει.

Ακαδημαικά το διπλωμα είναι φτιαγμένο (ΚΑΚΩΣ) ως προπτυχιακός τίτλος. Σαφως 5 χρόνια για Bsc είναι πολλά (βέβαια για τα 4-5 Bsc που είναι μερικά διπλώματα, μάλλον λίγα βγαίνουν τελικά αλλά τεσπα). Για αυτό λέω με μία αναδιάρθρωση του προγραμματος σπουδών και προβλεψη για τους παλιους απόφοιτους, να εναρμονιστουν όλοι με το ευρωπαικο σύστημα. Ποιος θα έχει αντιρρηση τότε;

Όσο για τα ΤΕΙ αν η ευρώπη έχει 5 επίπεδα, στην Ελλάδα θα εφευρεθεί το 2,5 μόνο για αυτά. Να με θυμηθείτε...

Link to comment
Share on other sites

Γιώργο έχεις κάνεις πολλές διπλωματικές πολυτεχνείου;Σαφώς είναι ισάξια μη σου πω και καμιά φορά ανώτερη από τις διπλωματικές για μεταπτυχιακό.

Έχω κάνει διπλωματική για πτυχίο σε Ελληνικό πανεπιστήμιο και διπλωματική για master σε Αγγλικό.Απλά παντού υπάρχουν (συνήθως διπλωματικές του Τ.Σ.Ο) που τελειώνουν σε δύο εβδομάδες (κολάζ)

Λογικό είναι το δίπλωμα του πολυτεχνείου να βρεθεί αυτόματα σε ένα από τα τελευταία ανώτερα επίπεδα του συστήματος επαγγελματικών προσόντων.

Γιατί το παρουσιάζεις ως παράλογο.Φυσικά και είναι ανώτερο από το πτυχίο των Τ.Ε.Ι.

 

Αγαπητέ spy1551 αν αναζητήσει κανείς διπλωματικές εργασίες θα τις βρει πολύ εύκολα στο δίκτυο ARTEMIS. Πολλές εξ αυτών δεν έχουν περισσότερες από 3 ή 4 βιβλιογραφικές αναφορές συχνά με παραπομπές στο internet ή σημειώσεις μαθημάτων. Αναφορές από έγκριτα επιστημονικά περιοδικά δεν υπάρχουν τουλάχιστον στις μισές απ όσο έχω δει. Δεν αντιλέγω ότι υπάρχουν και εξαιρετικές εργασίες, αλλά η γενική τάση είναι να αποτελούν διπλωματικές εργασίες ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟΥ επιπέδου, πανεπιστημιακού επιπέδου μεν αλλά προπτυχιακού. Αν το ΕΜΠ, το κορυφαίο τεχνικό πανεπιστήμιο της χώρας, θεωρεί πως μια διπλωματική εργασία ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ επιπέδου στηρίζεται σε αναφορές από το internet ή σημειώσεις μαθημάτων τότε τι να πούμε. Όπως σωστά λες όμως, αυτό συμβαίνει παντού.

 

Αυτό που εγώ λέω είναι ότι η ισοτίμηση με Master ΔΕΝ γίνεται επειδή οι διπλωματικές ή τα μαθήματα είναι μεταπτυχιακού επιπέδου (είναι προφανές πως πλήθος αυτών ΔΕΝ είναι) αλλά για άλλους λόγους που ανέφερα παραπάνω. Και όπως εχω πει, κανείς μας -όπως βλέπεις- δεν είναι αντίθετος με μια τέτοια ρύθμιση (υπό προϋποθέσεις για μένα) διότι πράγματι ο 5ετής κύκλος των πολυτεχνείων ξεπερνά το όριο σπουδών για το πτυχίο που υπάρχει ως γενική τάση (με εξαιρέσεις βέβαια) στην Ευρώπη. Απλά είναι προκλητικό αυτοί που συκοφαντούν όλους εμάς να βγαίνουν σήμερα και να λένε αυτά που λένε.

Link to comment
Share on other sites

H ποιότητα των διπλωματικών εξαρτάται από τις απαιτήσεις του καθηγητή και από την επιμέλεια του φοιτητή.

Συμφωνώ ότι δε γίνεται να παίρνουν όλοι 10 στη διπλωματική όπως γίνεται τις περισσοτερες φορές και ότι θα πρέπει η τριμελής επιτροπή να κάνει ουσιαστικές ερωτήσεις κατά την εξέταση.Αυτό αυτόματα σημαίνει ότι όλοι οι καθηγητές θα έπρεπε να έχουν διαβάσει τη διπλωματική (κάτι που δε γίνεται πάντα).Σε πληροφορώ ότι συνήθως ούτε η επταμελή ,κατά τη παρουσίαση του διδακτορικού, έχει διαβάσει το διδακτορικό ώστε να κάνει ουσιαστικές ερωτήσεις.Οι περισσότεροι καθηγητές στηρίζονται στις γενικές γνώσεις και αν έχουν την όρεξη πηγαίνουν στην παρουσίαση και αν έχουν και διάθεση να παρακολουθήσουν κάνουν και καμιά ερώτηση.

Ούτε εγώ είχα πολλές βιβλιογραφικές αναφορές (καμιά 10αριά περίπου) αλλά είχα φάει ένα χρόνο στο εργαστήριο σε δοκιμές εκ των οποίων οι περισσότερες δεν είχαν ξαναγίνει.Ευτυχώς προέκυψαν κάποια συμπεράσματα.Όσο για δημοσιεύσεις επειδή τότε ήμουν ψαράκι και είχα πει στη αρχή στη καθηγήτρια ότι δε με ενδιαφέρει μεταπτυχιακό ή διδακτορικό δεν έκανα.Στο τέλος που προέκυψαν ουσιαστικά συμπεράσματα έμαθα τελικά ότι το δικό μας το κομμάτι το είχε δημοσιεύσει μια διδακτορικός η οποία δεν είχε καμία σχέση με τις δοκιμές αλλά απλά είχε μας είχε δείξει τα φύλλο του Excel για την επεξεργασία.

Αυτή η φαγωμάρα μεταξύ ΑΕΙ-ΤΕΙ θα συνεχιστεί από ότι βλέπω επ'αόριστον.Εν τη γεννέση τους τα ΤΕΙ όντως είχαν δημιουργηθεί ως σχολές υπομηχανικών ,με βάση τις απαιτήσεις της τότε αγοράς.Αργότερα έγινε η ανωτατοποίηση των ΤΕΙ (και για ψηφοθηρικούς λόγους) χωρίς να γίνει και η αντίστοιχη αύξηση χρηματοδότησης , βελτίωση υποδομών , προσωπικού (καθηγητές με διδακτορικό).

Εφόσον πλέον δεν υπάρχουν υπομηχανικοί ,γιατί δεν καταργούνε τα ΤΕΙ και να γίνουν όλα Πολυτεχνεία με μια προσαρμογή του αριθμού των φοιτητών με βάση τις απαιτήσεις της αγοράς;

Εννοείται κοινοί μισθοί σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.

Αυτό δε συμφέρει τις εταιρείες ( πληρώνουν τους απόφοιτους ΤΕΙ λιγότερο) , τους καταστηματάρχες και εισοδηματίες μικρών πόλεων της περιφέρειας ( γι'αυτό ο Κωστάκης ίδρυσε σχολή Αρχιτεκτονικής στην Καστοριά και όχι γιατί χρειαζόμαστε παραπάνω αρχιτέκτονες)

Στην Αγγλία στα 4 χρόνια παίρνουν master.Eμείς που κάνουμε 5 χρόνια δηλαδή δε δικαιούμαστε;Aλλά αν περάσει νομίζω ότι αυτό θα συμφέρει και τους απόφοιτους ΤΕΙ.Θα κάνουν ένα χρόνο master και θα εξισώνονται.

Χλωμό το κόβω να περάσει κάτι τέτοιο.Σκεφτείτε ότι όλοι οι μηχανικοί του δημοσίου θα πάρουν αυτόματα μια αύξηση 10% στον μισθό τους.Πάνε τα έσοδα από τους ημιυπαίθρους ;) .

Link to comment
Share on other sites

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.