Μετάβαση στο περιεχόμενο

Νέος Κτιριοδομικός Κανονισμός (2023)


Recommended Posts

Καλημέρα!

Σχετικά με την υποχρέωση κατασκευής ανελκυστήρα, προσωπικά βλέπω μία συντακτική / νοηματική "αστοχία" στην φράση του Άρθ. 30 παρ. 1.1 : "με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 26 του ΝΟΚ.", καθώς :

  • το Άρθ. 26 του ΝΟΚ μιλάει αποκλειστικά για την υποχρέωση εξασφάλισης πρόσβασης ΑμΕΑ, χωρίς να κάνει κανέναν συσχετισμό με την υποχρέωση κατασκευής ανελκυστήρα (είτε πρόκειται για επιβολή είτε για απαλλαγή).
  • Η υποχρέωση κατασκευής ανελκυστήρα καθορίζεται αποκλειστικά από το σχετικό άρθρο του Κ.Κ.

Αυτές, από νομοθετικής άποψης, είναι δύο τελείως διαφορετικές έννοιες (παρόλο που συσχετίζονται "λειτουργικά"). Θα μπορούσε να έχει κάποιο νόημα, αν το Άρθρο 26 αναφερόταν απευθείας στην κατασκευή ανελκυστήρα, ή αν το Άρθρο 30 του νέου Κ.Κ. ήταν διατυπωμένο, π.χ. κάπως έτσι :

"1.1. Σε κάθε νέο κτίριο επιβάλλεται η εγκατάσταση ενός τουλάχιστον ανελκυστήρα προσώπων, με εξαίρεση τις περιπτώσεις που απαλλάσσονται από την υποχρέωση εξασφάλισης προσπέλασης από άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα…  …, κατά το Άρθρο 26 του ΝΟΚ"    

ενώ απαραίτητη θεωρώ και την συμπλήρωση : 

"και  εφόσον το δάπεδο ορόφου ή τμήματος ορόφου έχει διαφορά στάθμης μικρότερη από ΧΧ μέτρα από την οριστική… ".

Τα ΧΧ μέτρα θα μπορούσαν να είναι π.χ. 4,50 αν ήθελαν να θέσουν ως όριο τα δύο επίπεδα (ισόγειο και ένας όροφος), ενώ θα μπορούσε να περιλαμβάνει και άλλες προϋποθέσεις, π.χ. αν αφορά όλα τα κλιμακοστάσια, κοινόχρηστα και μη, ανάλογα με τις προθέσεις του νομοθέτη. 

Τελικά, δεν καταλαβαίνω με ποια συλλογιστική πορεία οδηγούμαστε από την απαλλαγή εξασφάλισης πρόσβασης ΑμΕΑ στην απαλλαγή κατασκευής ανελκυστήρα (και δεν βλέπω τον λόγο  να πρέπει οπωσδήποτε να γίνει κάτι τέτοιο, θα μπορούσαν τα δύο άρθρα να λειτουργούν ανεξάρτητα, καθένα με τις δικές τους προϋποθέσεις) 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Βλέπω ότι έχει αφαιρεθεί το κομμάτι που αφορά Τοπικές Θερμάνσεις και καπνοδόχους ανοικτών εστιών καύσης. Υπάρχει αλλού νομοθεσία γι αυτό;;

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
On 14/7/2023 at 1:34 ΜΜ, Albireo said:

Καλημέρα!

Σχετικά με την υποχρέωση κατασκευής ανελκυστήρα, προσωπικά βλέπω μία συντακτική / νοηματική "αστοχία" στην φράση του Άρθ. 30 παρ. 1.1 : "με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 26 του ΝΟΚ.", καθώς :

  • το Άρθ. 26 του ΝΟΚ μιλάει αποκλειστικά για την υποχρέωση εξασφάλισης πρόσβασης ΑμΕΑ, χωρίς να κάνει κανέναν συσχετισμό με την υποχρέωση κατασκευής ανελκυστήρα (είτε πρόκειται για επιβολή είτε για απαλλαγή).
  • Η υποχρέωση κατασκευής ανελκυστήρα καθορίζεται αποκλειστικά από το σχετικό άρθρο του Κ.Κ.

Αυτές, από νομοθετικής άποψης, είναι δύο τελείως διαφορετικές έννοιες (παρόλο που συσχετίζονται "λειτουργικά"). Θα μπορούσε να έχει κάποιο νόημα, αν το Άρθρο 26 αναφερόταν απευθείας στην κατασκευή ανελκυστήρα, ή αν το Άρθρο 30 του νέου Κ.Κ. ήταν διατυπωμένο, π.χ. κάπως έτσι :

"1.1. Σε κάθε νέο κτίριο επιβάλλεται η εγκατάσταση ενός τουλάχιστον ανελκυστήρα προσώπων, με εξαίρεση τις περιπτώσεις που απαλλάσσονται από την υποχρέωση εξασφάλισης προσπέλασης από άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα…  …, κατά το Άρθρο 26 του ΝΟΚ"    

ενώ απαραίτητη θεωρώ και την συμπλήρωση : 

"και  εφόσον το δάπεδο ορόφου ή τμήματος ορόφου έχει διαφορά στάθμης μικρότερη από ΧΧ μέτρα από την οριστική… ".

Τα ΧΧ μέτρα θα μπορούσαν να είναι π.χ. 4,50 αν ήθελαν να θέσουν ως όριο τα δύο επίπεδα (ισόγειο και ένας όροφος), ενώ θα μπορούσε να περιλαμβάνει και άλλες προϋποθέσεις, π.χ. αν αφορά όλα τα κλιμακοστάσια, κοινόχρηστα και μη, ανάλογα με τις προθέσεις του νομοθέτη. 

Τελικά, δεν καταλαβαίνω με ποια συλλογιστική πορεία οδηγούμαστε από την απαλλαγή εξασφάλισης πρόσβασης ΑμΕΑ στην απαλλαγή κατασκευής ανελκυστήρα (και δεν βλέπω τον λόγο  να πρέπει οπωσδήποτε να γίνει κάτι τέτοιο, θα μπορούσαν τα δύο άρθρα να λειτουργούν ανεξάρτητα, καθένα με τις δικές τους προϋποθέσεις) 

Και εγώ έτσι το αντιλαμβάνομαι... επίσης στο άρθρο 26 στην παρ. 2 αναφέρει τα μέσα κάλυψης των υψομετρικών διαφορών της παρ. 1, οπότε δεν βλέπω για ποιόν λόγο δεν μπορεί να εξασφαλιστεί όπως αναφέρθηκε παραπάνω η κάθετη επικοινωνία μέσω αναβατορίων - πλατφόρμας σε κλίμακα...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Με διόροφα (όχι μεζονέτες) εκτός σχεδίου , καθώς ανελκυστήρες είναι υποχρεωτικοί  τι κάνουμε στην περίπτωση με τις απολήξεις (απαγορεύονται) .Πως αντιμετωπίζεται? Απλά κοιτάμε με τερτίπια να μην εξαντλούμε το μεγιστο ύψος στον οροφο +απόληξη?

Link to comment
Share on other sites

Μήπως σε πιάνουν οι εξαιρέσεις της παρ. 5 του αρ. 26 ? (Σε μια εγκύκλιο νομίζω λέει ότι τα τμ που γράφει ο νόμος είναι μόνο όσα μετράνε σε δόμηση)

 

Εξαιρούνται από την υποχρέωση αντίστοιχης διαμόρφωσης πρόσβασης στους πάνω από το ισόγειο ορόφους ή τους εσωτερικούς εξώστες ή αναβαθμούς τα κτίρια που αναφέρονται στην παράγραφο 1, εφόσον:

αα) το εμβαδόν των εσωτερικών εξωστών ή αναβαθμών αποτελεί ποσοστό μέχρι 50% του εμβαδού της κυρίως αίθουσας και όχι περισσότερο των εκατό (100) τ.μ. και η χρήση του είναι ίδια με αυτή της κυρίως αίθουσας ή οι εσωτερικοί εξώστες ή αναβαθμοί έχουν βοηθητική χρήση,

αβ) το συνολικό μικτό εμβαδόν των πάνω από το ισόγειο ορόφων είναι μικρότερο των διακοσίων (200) τ.μ. και

αγ) το μικτό εμβαδόν κάθε ορόφου είναι μικρότερο των εβδομήντα (70) τ.μ.

Οι εξαιρέσεις που αναφέρονται στις περιπτώσεις β’ και γ’ δεν ισχύουν, αν η χρήση του κτιρίου είναι η μοναδική στον οικισμό και ταυτόχρονα στους πάνω από το ισόγειο ορόφους υπάρχουν χρήσεις για εξυπηρέτηση κοινού διαφορετικές από αυτές που υπάρχουν στον ισόγειο όροφο

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Εγκ.42382/13

παρ.5
(α) Τα τμ που δεν προσμετρώνται στον σδ, δεν υπολογίζονται στα μικτά εμβαδά ορόφων, στα σημεία (5β) και (5γ)

(β) Οι προϋποθέσεις των σημείων (5β) και (5γ), θα πρέπει να ισχύουν ταυτόχρονα, προκειμένου να εξαιρεθούν τα κτίρια από την υποχρέωση διαμόρφωσης πρόσβασης στους πάνω από το ισόγειο ορόφους.

(γ) Οι εξαιρέσεις των σημείων (α, β, γ) ισχύουν τόσο για τα νέα κτίρια, όσο και για τα υφιστάμενα πριν από την ισχύ του παρόντος νόμου κτίρια για τα οποία εκδίδεται οικοδομική άδεια μετά την ισχύ του Ν.4067/12 .

 

Edited by Latg
Link to comment
Share on other sites

Το θέμα είναι οι απολήξεις πάνω από το επιτρεπόμενο της εκτός σχεδίου ωστε το ασανσερ που είναι υποχρωτικό πλεόν σε 2οροφα να εγκαταστείται τεχνικά  οχι τα τμ

Edited by Elounda
Link to comment
Share on other sites

Αν σε πιάνουν οι εξαιρέσεις δεν είναι υποχρεωτικός ο ανελκυστήρας.
Άρα αν έχεις 1ο όροφο με συνολικό μεικτό εμβαδόν που μετράει σε δόμηση < 70τμ  δεν έχεις υποχρέωση ανελκυστήρα.

Για την αρχική απορία δεν το έχω αντιμετωπίσει για να βοηθήσω.
 

Edited by Latg
Link to comment
Share on other sites

On 2/2/2024 at 4:46 ΜΜ, Latg said:

Αν σε πιάνουν οι εξαιρέσεις δεν είναι υποχρεωτικός ο ανελκυστήρας.
Άρα αν έχεις 1ο όροφο με συνολικό μεικτό εμβαδόν που μετράει σε δόμηση < 70τμ  δεν έχεις υποχρέωση ανελκυστήρα.

Για την αρχική απορία δεν το έχω αντιμετωπίσει για να βοηθήσω.
 

Δεν είναι  υποχρεωτικός ο ανελκυστήρας ή δεν είναι υποχρεωτική η διαμορφωση ανελκυστήρα για χρηση από ΑΜΕΑ με αμαξακι?Το δεύτερο καταλαβαίνω αλλά δεν είμαι σιγουρος 100% .

 

 

Εξαιρούνται από την υποχρέωση διαμορφώσεων για τη διασφάλιση φυσικής πρόσβασης χρήστη αναπηρικού αμαξιδίου

Edited by Elounda
Link to comment
Share on other sites

On 2/2/2024 at 7:56 ΠΜ, Elounda said:

Με διόροφα (όχι μεζονέτες) εκτός σχεδίου , καθώς ανελκυστήρες είναι υποχρεωτικοί  τι κάνουμε στην περίπτωση με τις απολήξεις (απαγορεύονται) .Πως αντιμετωπίζεται? Απλά κοιτάμε με τερτίπια να μην εξαντλούμε το μεγιστο ύψος στον οροφο +απόληξη?

Ο ανελκυστήρας - από όσα διαβάζω - θέλει ύψος περίπου 3,60 πάνω από το δάπεδο της τελευταίας στάσης, δηλ. από το δάπεδο 1ου ορόφου στην περίπτωση διώροφου κτίσματος (ισόγειο + όροφος). Άρα στην εκτός σχεδίου σου μένει : 7,50 - 3,60 = 3,90 μ. για το ισόγειο (μέχρι και την πλάκα δαπέδου του ορόφου), που δεν μου φαίνεται και ιδιαίτερα περιοριστικό. (Αναφέρομαι στην τυπική περίπτωση όπου  η σκάλα και ο ανελκυστήρας καταλήγουν στον 1ο όροφο και δεν συνεχίζουν πιο πάνω, π.χ στο δώμα του κτιρίου - εκεί όντως δεν "βγαίνουν" τα νούμερα)

On 5/2/2024 at 8:06 ΠΜ, Elounda said:

Δεν είναι  υποχρεωτικός ο ανελκυστήρας ή δεν είναι υποχρεωτική η διαμορφωση ανελκυστήρα για χρηση από ΑΜΕΑ με αμαξακι?Το δεύτερο καταλαβαίνω αλλά δεν είμαι σιγουρος 100% .

Αν υποχρεούσαι στην εξασφάλιση πρόσβασης ΑμΕΑ σε ατάθμη πάνω από το ισόγειο - άρα και την κατασκευή ανελκυστήρα κατά τον νέο Κτιριοδομικό, τότε λογικά ο ανελκυστήρας θα εξυπηρετεί και τα ΑμΕΑ

Αν πάλι δεν υποχρεούσαι σε εξασφάλιση πρόσβασης ΑμΕΑ (άρα και ανελκυστήρα) αλλά θέλεις να βάλεις προαιρετικά ανελκυστήρα, νομίζω πως οι σημερινές προδιαγραφές καλύπτουν ούτως ή άλλως τις απαιτήσεις ως προς τις διαστάσεις, επομένως - διορθώστε με αν κάνω λάθος - το μόνο που μένει είναι οι αυτοματισμοί, πλήκτρα κλήσης κλπ. Σε αυτήν την περίπτωση ίσως θα μπορούσες να επιλέξεις ανελκυστήρα κατά ΕΛΟΤ-ΕΝ 81-70, αλλά αν κρίνω απο την διατύπωση του ΝΟΚ στο Άρθ. 11 παρ. 6.κζ :

"κ.ζ. Η επιφάνεια έως 1,60 Χ 1,90 για πρόβλεψη ή κατασκευή ανελκυστήρα σε κτίρια που δεν υπάρχει απαίτηση κατασκευής ανελκυστήρα, με την προϋπόθεση ότι ο ανελκυστήρας θα ικανοποιεί τουλάχιστον τις προδιαγραφές, που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία, για άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα (ΕΛΟΤ-ΕΝ 81-70)"

φαίνεται ότι και πάλι πρέπει να πληροί τις προδιαγραφές για ΑμΕΑ 

(για τα τελευταία, είμαι "εκτός ειδικότητας", οπότε τα γράφω με επιφύλαξη...) 

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.