Jump to content
  • Novatron
  • Engineer

    Εγκρίθηκε από το υπ. Πολιτισμού η περιβαλλοντική μελέτη για το Ελληνικό

    Sign in to follow this  

    Από το υπουργείο Πολιτισμού θα περάσουν ένα προς ένα τα ψηλά κτήρια που προβλέπει το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ) της επένδυσης στο Ελληνικό σύμφωνα με τα όσα προβλέπουν οι όροι έγκρισης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) από το υπουργείο

    Συγκεκριμένα το υπουργείο θα εγκρίνει όλες τις περιβαλλοντικές και αρχιτεκτονικές μελέτες που αφορούν στα ψηλά κτήρια ενω ειδικά στις περιοχές περιξ του λοφου Χασάνι θα πρέπει να προβλεφθεί κλιμακωση των υψών με σκοπό την ανεμπόδιστη θέαση του λόφου.

    Η απόφαση που δημοσιεύθηκε στη «Διαύγεια» προβλέπει ακόμα οτι θα πρεπει να εγκριθούν οι μελέτες που θα εκπονηθούν στο πρώτο στάδιο του έργου που αφορούν στην προστασία, ανάδειξη και αποκατάσταση των μνημείων και στη διαμόρφωση τους περιβάλλοντος χώρου τους: α) του πιόσχημου ταφικού περιβόλου του Ελληνικού, β) του αρχαιολογικού χώρου του Αγίου Κοσμά, γ) των μεταβυζαντινών ναών της Αγίας Παρασκευής και των Αγίων Κοσμά και Δαμιανού, και δ) των υφιστάμενων εντός της έκτασης του Μητροπολιτικού Πόλου νεωτέρων μνημείων, οι ειδικές ειδικές φυτοτεχνικές μελέτες που θα αφορούν στην περιοχή του αρχαίου λατομείου, καθώς και στους άλλους χώρους και μνημεία που ενδεχομένως αποκαλυφθούν 
     
    Ειδικά με τον ταφικό περίβολο του Ελληνικού, η μεταφορά και επανατοποθέτηση του μνημείου να γίνει ύστερα από εκπόνηση ειδικής τεχνικής μελέτης και την έγκριση αυτής από τις Υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ. Στον αρχαιολογικό χώρο του Αγίου Κοσμά θα πρέπει να εκπονηθεί γεωτεχνική μελέτη των χερσαίων τμημάτων του πρωτοελλαδικού οικισμού, προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα διάβρωσης και κατακρήμνισης στον χώρο, καθώς και να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας των δομικών καταλοίπων που τυχόν διατηρούνται στο ενάλιο τμήμα του. Να εξασφαλιστεί ειδική προστασία και στερέωση των αρχαιοτήτων που τυχόν εντοπιστούν στα πρανή του ρέματος των Τραχώνων και να υποβληθεί προς έγκριση η οριστική μελέτη “Υποδομών και Δικτύων” και η Μ.Π.Ε. για κατασκευή πρότυπου Ενυδρείου – Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών
     
    Τέλος η πάνω στάθμη της υπογειοποίησης της Λεωφόρου Ποσειδώνος να μην υπερβεί το υπάρχον επίπεδο του δρόμου εάν δεν τεκμηριωθεί ως απολύτως αναγκαίο από τεχνικής άποψης
     
    Το σύνολο των εκσκαφικών εργασιών που θα απαιτηθούν για την επένδυση, θα πραγματοποιηθούν με δαπάνη του κυρίου του έργου, με εποπτεία της κατά περίπτωση αρμόδιας Εφορείας Αρχαιοτήτων. Σε περίπτωση ανεύρεσης αρχαιοτήτων, οι εργασίες θα διακοπούν ώστε να ακολουθήσει ανασκαφική έρευνα που θα βαρύνει τον προϋπολογισμό του έργου, σύμφωνα με τους όρους του Μνημονίου Συναντίληψης και Συνεργασίας που έχει υπογραφεί μεταξύ του υπουργείου Πολιτισμού και το επενδυτικό σχήμα υπό την Lamda Development.

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Ποιες εργασίες θα υλοποιήσει την πρώτη πενταετία, ύστερα από την ολοκλήρωση αυτής, όπως και σε βάθος 25 ετών.
      Τα έργα που θα υλοποιήσει η Lamda Development στην έκταση του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό περιγράφει το ενημερωτικό δελτίο για την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, της οποίας το ύψος θα διαμορφωθεί σε 650 εκατ. ευρώ. Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί μέσα στο Δεκέμβριο, ενώ τη Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου οι νέες μετοχές θα ξεκινήσουν να διαπραγματεύονται στο χρηματιστήριο.
      Τα έργα της πρώτης πενταετίας
      Κατά την πρώτη πενταετία, η εταιρεία θα πραγματοποιήσει τα εξής έργα:
      -Υλοποίηση της ζώνης ανάπτυξης “Γειτονιά Ενυδρείου Αγίου Κοσμά” στην οποία περιλαμβάνονται χρήσεις τουρισμού αναψυχής με μέγιστη εκτιμώμενη επιφάνεια δόμησης περίπου 24.600 τ.μ. τα οποία αφορούν στην κατασκευή ενός παραθαλάσσιου πολυτελούς ξενοδοχείου (5 αστέρων) 170 περίπου δωματίων. Επιπλέον σχεδιάζεται η υλοποίηση ενός ενυδρείου-κέντρου θαλασσίων ερευνών, μέγιστης εκτιμώμενης επιφάνειας περίπου 7.900 τ.μ. στο οποίο θα αναπτυχθούν εκπαιδευτικές, ερευνητικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες.
      – Υλοποίηση τμήματος της ζώνης ανάπτυξης “Γειτονιά Μαρίνας Αγίου Κοσμά” συνολικής επιφανείας 334.854,75 τ.μ. με συνολική επιτρεπόμενη δόμηση περίπου 67.000 τ.μ. με χρήσεις τουρισμού – αναψυχής. Ειδικότερα προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης μαρίνας του Αγίου Κοσμά 308 θέσεων ελλιμενισμού, καθώς και η ανάπτυξη εμπορικού κέντρου/καταστημάτων εκτιμώμενης δόμησης περίπου 30.000 τ.μ., στον χερσαίο χώρο της μαρίνας.
      -Ανέγερση παραθαλάσσιου πύργου κατοικιών σε περιοχή με χρήσεις αμιγούς κατοικίας, που γειτνιάζει με τη “Γειτονιά Μαρίνας Αγίου Κοσμά”, με επιτρεπόμενο ύψος έως 200 μ. από την επιφάνεια της θάλασσας και μέγιστη εκτιμώμενη επιφάνεια δόμησης περίπου 45.000 τ.μ. Το κτίριο αυτό θα αποτελέσει τοπόσημο της περιοχής (Landmark)
      – Ανέγερση παραθαλάσσιου οικισμού κατοικιών ήπιας δόμησης (μονοκατοικίες,
      συγκροτήματα κατοικιών-διαμερισμάτων μέγιστου ύψους 11 μ.), σε περιοχή με χρήσεις αμιγούς κατοικίας, που γειτνιάζει με τη “Γειτονιά Ενυδρείου Αγίου Κοσμά”, με μέγιστη εκτιμώμενη επιφάνεια δόμησης περίπου 43.500 τ.μ.
      -Τμηματική ανέγερση συγκροτημάτων κατοικιών διαφόρων τύπων (κτίρια ύψους έως 50 μ., διαμερίσματα, κ.λπ.), εκτιμώμενης δόμησης περίπου 40.000 τ.μ. εντός της Πολεοδομικής Ενότητας Α-Π1 “Γειτονιά πρώην Ολυμπιακής Αεροπορίας”.
      Οι προαναφερθείσες οικιστικές αναπτύξεις εκτιμάται ότι θα ανέρχονται σε περίπου 800 κατοικίες /μονάδες.
      – Ανάπτυξη εμπορικού κέντρου εντός του πολεοδομικού κέντρου επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης, πλησίον της στάσης μετρό “Ελληνικό” και εκτιμώμενη μεικτή εκμισθώσιμη επιφάνεια περίπου 72 χιλ. τ.μ. (η τελική επιφάνεια θα καθοριστεί κατά τη φάση σχεδιασμού με βάση τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις και συνθήκες της αγοράς). Σημειώνεται ότι η ανάπτυξη εμπορικού κέντρου θα χρηματοδοτηθεί εν μέρει από την Αύξηση μέσω συμμετοχής της Εταιρίας στο μετοχικό κεφάλαιο εταιρίας που θα ιδρυθεί για το σκοπό αυτό.
      – Υλοποίηση ενός σημαντικού τμήματος του Μητροπολιτικού Πάρκου με χρήσεις πρασίνου, αναψυχής, ελευθέρων χώρων, αθλητισμού, πολιτισμού, κοινωφελών λειτουργιών και πρότυπων αστικών υποδομών ως προς την λειτουργία τους. Οι αναπτύξεις εντός του μητροπολιτικού πάρκου πρασίνου που προβλέπεται να υλοποιηθούν εντός της πρώτης πενταετίας είναι οι εξής:
      *Αθλητικές εγκαταστάσεις που περιλαμβάνουν ενδεικτικά: ανοικτά προπονητήρια, κλειστά προπονητήρια, καθώς και κολυμβητικό συγκρότημα.
      *Μετατροπή της δεξαμενής της πρώην ολυμπιακής εγκατάστασης Κανόε Καγιάκ σε υδάτινο στοιχείο, και επαναχρησιμοποίηση υφιστάμενων κτιρίων.
      *Η αξιοποίηση του χαρακτηρισμένου ως νεότερου μνημείου κτιρίου του πρώην “Ανατολικού Αεροδρομίου Αθηνών” (κτίριο Saarinen) ως εκθεσιακού κέντρου σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
      *Η μετατροπή των υπόστεγων της Πολεμικής Αεροπορίας που έχουν χαρακτηρισθεί ως μνημεία, σε μουσεία.
      * Χώροι εστίασης / αναψυχής
      -Υλοποίηση λοιπών έργων υποδομής όπως η ανάπλαση και διαμόρφωση αμμώδους παραλίας σε μήκος 1 χλμ., λιμενικά έργα για τον εμπλουτισμό και προστασία των παραλιών, του τουριστικού καταφυγίου και της ναυταθλητικής εγκατάστασης, ειδικά έργα πρόσχωσης για την κατασκευή ενυδρείου, έργα προστασίας της εκβολής του ρέματος Τραχώνων, νέα χάραξη γραμμής Τραμ η οποία θα συνδέει το υφιστάμενο δίκτυο επί της παραλιακής λεωφόρου με το πολεοδομικό κέντρο επί της Λ. Βουλιαγμένης δια μέσου του Μητροπολιτικού Πάρκου, έργο παράκαμψης και υπογειοποίησης τμήματος της παραλιακής λεωφόρου Ποσειδώνος (έργο που θα επιτρέψει την ενοποίηση του μητροπολιτικού πάρκου με το παραλιακό μέτωπο), έργα ανασύστασης / διευθέτησης ρεμάτων, εγκαταστάσεις διαχείρισης στερεών αποβλήτων,
      -εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων με σκοπό την άρδευση του Μητροπολιτικού Πάρκου και των λοιπών πράσινων κοινόχρηστων και ανοικτών χώρων εντός του Μητροπολιτικού Πόλου, τα έργα προετοιμασίας του Ακινήτου και οι απαιτούμενες εργοταξιακές υποδομές καθώς και κατεδαφίσεις υφιστάμενων κτιρίων, εκτεταμένο Δίκτυο πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων και φυσικά το δίκτυο δρόμων και δικτύων που είναι απαραίτητα για την λειτουργία των εγκαταστάσεων που αναμένεται να λειτουργήσουν εντός της πρώτης πενταετίας.
      Οι εκτιμήσεις αναφορικά με το ύψος των ανωτέρω επενδύσεων, ανέρχονται σε €1,25 δισ. (μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, εξόδων χρηματοδότησης, κ.λπ.). Εξ ’αυτών το 37% περίπου αφορά επενδύσεις σε έργα υποδομής και το Μητροπολιτικό Πάρκο για τις οποίες η εταιρεία έχει δεσμευτεί να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια να υλοποιηθούν σύμφωνα με τους όρους της Τροποποιητικής Σύμβασης.
      Μετά την πρώτη πενταετία
      Μετά τα πρώτα πέντε χρόνια, η Lamda Development θα υλοποιήσει:
      -10 χιλ. περίπου κατοικίες σύμφωνα με τις ισχύουσες επιτρεπόμενες χρήσεις και υπολογίζοντας ένα μέσο μέγεθος κατοικίας 110 τ.μ. στις οποίες συμπεριλαμβάνονται ο πύργος/συγκρότημα κατοικιών και μεικτών χρήσεων πλησίον του πάρκου, το οποίο είναι ψηλό κτήριο ειδικής αρχιτεκτονικής σχεδίασης.
      -800 περίπου δωμάτια 2 ξενοδοχείων χωρίς να περιλαμβάνεται το ξενοδοχείο του IRC, στα οποία συμπεριλαμβάνονται ο πύργος ξενοδοχείου και λοιπών χρήσεων (μεικτής χρήσης) στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, το οποίο είναι ψηλό κτήριο ειδικής αρχιτεκτονικής σχεδίασης, και πολυτελές ξενοδοχείο στη μαρίνα.
      -Πολιτιστικά κέντρα και αθλητικές εγκαταστάσεις συμπεριλαμβανομένου του πολυδύναμου κέντρου πολλαπλών λειτουργιών και εκδηλώσεων με πύργο παρατήρησης, το οποίο είναι ψηλό κτήριο ειδικής αρχιτεκτονικής σχεδίασης, καθώς και ιατρικό κέντρο.
      – Λοιπές χρήσεις γραφείων και εμπορίου στο οποίο συμπεριλαμβάνεται ο πύργος γραφείων και λοιπών χρήσεων (μεικτής χρήσης) στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, το οποίο είναι ψηλό κτήριο ειδικής αρχιτεκτονικής σχεδίασης.
      – Λοιπά έργα υποδομής (δρόμοι, δίκτυα, κοινόχρηστοι χώροι), εργασίες ολοκλήρωσης του Μητροπολιτικού Πάρκου.
      Το συνολικό σχέδιο
      Η Lamda Development θα υλοποιήσει, με τη μορφή στρατηγικών συνεργασιών, τη συντριπτική πλειονότητα των έργων, εξαιρουμένων των δύο malls. Συνολικά, το σχέδιο αξιοποίησης της έκτασης του πρώην αεροδρομίου, που θα υλοποιηθεί σε βάθος 25 ετών, έχει ως εξής:
      -10.800 κατοικίες με μέσο μέγεθος 110 τ.μ. στις οποίες περιλαμβάνονται ο πύργος/συγκρότημα κατοικιών και μεικτών χρήσεων πλησίον του Μητροπολιτικού Πάρκου και ο πύργος κατοικιών στη μαρίνα
      -1.000 περίπου δωμάτια 3 ξενοδοχείων (στην Λεωφ.Βουλιαγμένης-600 δωμάτια, στην μαρίνα 270 δωμάτια και δίπλα στη θάλασσα). Σε αυτά δεν περιλαμβάνεται το ξενοδοχείο του ολοκληρωμένου τουριστικού συγκροτήματος με καζίνο (IRC).
      -2 εμπορικά κέντρα
      -Μουσεία, πολιτιστικά κέντρα, αθλητικές εγκαταστάσεις στις οποίες περιλαμβάνεται ένα πολυδύναμο κέντρο πολλαπλών λειτουργιών και εκδηλώσεων με πύργο παρατήρησης, που αποτελεί ψηλό κτίριο ειδικής αρχιτεκτονικής σχεδίασης, ένα ενυδρείο – ερευνητικό κέντρο και ένα ιατρικό κέντρο.
      –πύργος γραφείων και λοιπών χρήσεων στην Λεωφόρο Βουλιαγμένης
      -Μητροπολιτικό πάρκο

      View full είδηση
    • By Engineer
      Ποιες εργασίες θα υλοποιήσει την πρώτη πενταετία, ύστερα από την ολοκλήρωση αυτής, όπως και σε βάθος 25 ετών.
      Τα έργα που θα υλοποιήσει η Lamda Development στην έκταση του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό περιγράφει το ενημερωτικό δελτίο για την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, της οποίας το ύψος θα διαμορφωθεί σε 650 εκατ. ευρώ. Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί μέσα στο Δεκέμβριο, ενώ τη Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου οι νέες μετοχές θα ξεκινήσουν να διαπραγματεύονται στο χρηματιστήριο.
      Τα έργα της πρώτης πενταετίας
      Κατά την πρώτη πενταετία, η εταιρεία θα πραγματοποιήσει τα εξής έργα:
      -Υλοποίηση της ζώνης ανάπτυξης “Γειτονιά Ενυδρείου Αγίου Κοσμά” στην οποία περιλαμβάνονται χρήσεις τουρισμού αναψυχής με μέγιστη εκτιμώμενη επιφάνεια δόμησης περίπου 24.600 τ.μ. τα οποία αφορούν στην κατασκευή ενός παραθαλάσσιου πολυτελούς ξενοδοχείου (5 αστέρων) 170 περίπου δωματίων. Επιπλέον σχεδιάζεται η υλοποίηση ενός ενυδρείου-κέντρου θαλασσίων ερευνών, μέγιστης εκτιμώμενης επιφάνειας περίπου 7.900 τ.μ. στο οποίο θα αναπτυχθούν εκπαιδευτικές, ερευνητικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες.
      – Υλοποίηση τμήματος της ζώνης ανάπτυξης “Γειτονιά Μαρίνας Αγίου Κοσμά” συνολικής επιφανείας 334.854,75 τ.μ. με συνολική επιτρεπόμενη δόμηση περίπου 67.000 τ.μ. με χρήσεις τουρισμού – αναψυχής. Ειδικότερα προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης μαρίνας του Αγίου Κοσμά 308 θέσεων ελλιμενισμού, καθώς και η ανάπτυξη εμπορικού κέντρου/καταστημάτων εκτιμώμενης δόμησης περίπου 30.000 τ.μ., στον χερσαίο χώρο της μαρίνας.
      -Ανέγερση παραθαλάσσιου πύργου κατοικιών σε περιοχή με χρήσεις αμιγούς κατοικίας, που γειτνιάζει με τη “Γειτονιά Μαρίνας Αγίου Κοσμά”, με επιτρεπόμενο ύψος έως 200 μ. από την επιφάνεια της θάλασσας και μέγιστη εκτιμώμενη επιφάνεια δόμησης περίπου 45.000 τ.μ. Το κτίριο αυτό θα αποτελέσει τοπόσημο της περιοχής (Landmark)
      – Ανέγερση παραθαλάσσιου οικισμού κατοικιών ήπιας δόμησης (μονοκατοικίες,
      συγκροτήματα κατοικιών-διαμερισμάτων μέγιστου ύψους 11 μ.), σε περιοχή με χρήσεις αμιγούς κατοικίας, που γειτνιάζει με τη “Γειτονιά Ενυδρείου Αγίου Κοσμά”, με μέγιστη εκτιμώμενη επιφάνεια δόμησης περίπου 43.500 τ.μ.
      -Τμηματική ανέγερση συγκροτημάτων κατοικιών διαφόρων τύπων (κτίρια ύψους έως 50 μ., διαμερίσματα, κ.λπ.), εκτιμώμενης δόμησης περίπου 40.000 τ.μ. εντός της Πολεοδομικής Ενότητας Α-Π1 “Γειτονιά πρώην Ολυμπιακής Αεροπορίας”.
      Οι προαναφερθείσες οικιστικές αναπτύξεις εκτιμάται ότι θα ανέρχονται σε περίπου 800 κατοικίες /μονάδες.
      – Ανάπτυξη εμπορικού κέντρου εντός του πολεοδομικού κέντρου επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης, πλησίον της στάσης μετρό “Ελληνικό” και εκτιμώμενη μεικτή εκμισθώσιμη επιφάνεια περίπου 72 χιλ. τ.μ. (η τελική επιφάνεια θα καθοριστεί κατά τη φάση σχεδιασμού με βάση τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις και συνθήκες της αγοράς). Σημειώνεται ότι η ανάπτυξη εμπορικού κέντρου θα χρηματοδοτηθεί εν μέρει από την Αύξηση μέσω συμμετοχής της Εταιρίας στο μετοχικό κεφάλαιο εταιρίας που θα ιδρυθεί για το σκοπό αυτό.
      – Υλοποίηση ενός σημαντικού τμήματος του Μητροπολιτικού Πάρκου με χρήσεις πρασίνου, αναψυχής, ελευθέρων χώρων, αθλητισμού, πολιτισμού, κοινωφελών λειτουργιών και πρότυπων αστικών υποδομών ως προς την λειτουργία τους. Οι αναπτύξεις εντός του μητροπολιτικού πάρκου πρασίνου που προβλέπεται να υλοποιηθούν εντός της πρώτης πενταετίας είναι οι εξής:
      *Αθλητικές εγκαταστάσεις που περιλαμβάνουν ενδεικτικά: ανοικτά προπονητήρια, κλειστά προπονητήρια, καθώς και κολυμβητικό συγκρότημα.
      *Μετατροπή της δεξαμενής της πρώην ολυμπιακής εγκατάστασης Κανόε Καγιάκ σε υδάτινο στοιχείο, και επαναχρησιμοποίηση υφιστάμενων κτιρίων.
      *Η αξιοποίηση του χαρακτηρισμένου ως νεότερου μνημείου κτιρίου του πρώην “Ανατολικού Αεροδρομίου Αθηνών” (κτίριο Saarinen) ως εκθεσιακού κέντρου σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
      *Η μετατροπή των υπόστεγων της Πολεμικής Αεροπορίας που έχουν χαρακτηρισθεί ως μνημεία, σε μουσεία.
      * Χώροι εστίασης / αναψυχής
      -Υλοποίηση λοιπών έργων υποδομής όπως η ανάπλαση και διαμόρφωση αμμώδους παραλίας σε μήκος 1 χλμ., λιμενικά έργα για τον εμπλουτισμό και προστασία των παραλιών, του τουριστικού καταφυγίου και της ναυταθλητικής εγκατάστασης, ειδικά έργα πρόσχωσης για την κατασκευή ενυδρείου, έργα προστασίας της εκβολής του ρέματος Τραχώνων, νέα χάραξη γραμμής Τραμ η οποία θα συνδέει το υφιστάμενο δίκτυο επί της παραλιακής λεωφόρου με το πολεοδομικό κέντρο επί της Λ. Βουλιαγμένης δια μέσου του Μητροπολιτικού Πάρκου, έργο παράκαμψης και υπογειοποίησης τμήματος της παραλιακής λεωφόρου Ποσειδώνος (έργο που θα επιτρέψει την ενοποίηση του μητροπολιτικού πάρκου με το παραλιακό μέτωπο), έργα ανασύστασης / διευθέτησης ρεμάτων, εγκαταστάσεις διαχείρισης στερεών αποβλήτων,
      -εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων με σκοπό την άρδευση του Μητροπολιτικού Πάρκου και των λοιπών πράσινων κοινόχρηστων και ανοικτών χώρων εντός του Μητροπολιτικού Πόλου, τα έργα προετοιμασίας του Ακινήτου και οι απαιτούμενες εργοταξιακές υποδομές καθώς και κατεδαφίσεις υφιστάμενων κτιρίων, εκτεταμένο Δίκτυο πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων και φυσικά το δίκτυο δρόμων και δικτύων που είναι απαραίτητα για την λειτουργία των εγκαταστάσεων που αναμένεται να λειτουργήσουν εντός της πρώτης πενταετίας.
      Οι εκτιμήσεις αναφορικά με το ύψος των ανωτέρω επενδύσεων, ανέρχονται σε €1,25 δισ. (μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, εξόδων χρηματοδότησης, κ.λπ.). Εξ ’αυτών το 37% περίπου αφορά επενδύσεις σε έργα υποδομής και το Μητροπολιτικό Πάρκο για τις οποίες η εταιρεία έχει δεσμευτεί να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια να υλοποιηθούν σύμφωνα με τους όρους της Τροποποιητικής Σύμβασης.
      Μετά την πρώτη πενταετία
      Μετά τα πρώτα πέντε χρόνια, η Lamda Development θα υλοποιήσει:
      -10 χιλ. περίπου κατοικίες σύμφωνα με τις ισχύουσες επιτρεπόμενες χρήσεις και υπολογίζοντας ένα μέσο μέγεθος κατοικίας 110 τ.μ. στις οποίες συμπεριλαμβάνονται ο πύργος/συγκρότημα κατοικιών και μεικτών χρήσεων πλησίον του πάρκου, το οποίο είναι ψηλό κτήριο ειδικής αρχιτεκτονικής σχεδίασης.
      -800 περίπου δωμάτια 2 ξενοδοχείων χωρίς να περιλαμβάνεται το ξενοδοχείο του IRC, στα οποία συμπεριλαμβάνονται ο πύργος ξενοδοχείου και λοιπών χρήσεων (μεικτής χρήσης) στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, το οποίο είναι ψηλό κτήριο ειδικής αρχιτεκτονικής σχεδίασης, και πολυτελές ξενοδοχείο στη μαρίνα.
      -Πολιτιστικά κέντρα και αθλητικές εγκαταστάσεις συμπεριλαμβανομένου του πολυδύναμου κέντρου πολλαπλών λειτουργιών και εκδηλώσεων με πύργο παρατήρησης, το οποίο είναι ψηλό κτήριο ειδικής αρχιτεκτονικής σχεδίασης, καθώς και ιατρικό κέντρο.
      – Λοιπές χρήσεις γραφείων και εμπορίου στο οποίο συμπεριλαμβάνεται ο πύργος γραφείων και λοιπών χρήσεων (μεικτής χρήσης) στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, το οποίο είναι ψηλό κτήριο ειδικής αρχιτεκτονικής σχεδίασης.
      – Λοιπά έργα υποδομής (δρόμοι, δίκτυα, κοινόχρηστοι χώροι), εργασίες ολοκλήρωσης του Μητροπολιτικού Πάρκου.
      Το συνολικό σχέδιο
      Η Lamda Development θα υλοποιήσει, με τη μορφή στρατηγικών συνεργασιών, τη συντριπτική πλειονότητα των έργων, εξαιρουμένων των δύο malls. Συνολικά, το σχέδιο αξιοποίησης της έκτασης του πρώην αεροδρομίου, που θα υλοποιηθεί σε βάθος 25 ετών, έχει ως εξής:
      -10.800 κατοικίες με μέσο μέγεθος 110 τ.μ. στις οποίες περιλαμβάνονται ο πύργος/συγκρότημα κατοικιών και μεικτών χρήσεων πλησίον του Μητροπολιτικού Πάρκου και ο πύργος κατοικιών στη μαρίνα
      -1.000 περίπου δωμάτια 3 ξενοδοχείων (στην Λεωφ.Βουλιαγμένης-600 δωμάτια, στην μαρίνα 270 δωμάτια και δίπλα στη θάλασσα). Σε αυτά δεν περιλαμβάνεται το ξενοδοχείο του ολοκληρωμένου τουριστικού συγκροτήματος με καζίνο (IRC).
      -2 εμπορικά κέντρα
      -Μουσεία, πολιτιστικά κέντρα, αθλητικές εγκαταστάσεις στις οποίες περιλαμβάνεται ένα πολυδύναμο κέντρο πολλαπλών λειτουργιών και εκδηλώσεων με πύργο παρατήρησης, που αποτελεί ψηλό κτίριο ειδικής αρχιτεκτονικής σχεδίασης, ένα ενυδρείο – ερευνητικό κέντρο και ένα ιατρικό κέντρο.
      –πύργος γραφείων και λοιπών χρήσεων στην Λεωφόρο Βουλιαγμένης
      -Μητροπολιτικό πάρκο
    • By Engineer
      Θα περιλαμβάνεται στο πακέτο θεσμικών μέτρων που ετοιμάζουν στο υπουργείο Υποδομών. Στόχος να περιοριστούν οι παράλογες εκπτώσεις και να παραδίδονται ποιοτικά έργα.
      Η επίβλεψη δημόσιων έργων και μελετών και από πιστοποιημένες ιδιωτικές εταιρείες που θα επιλέγονται με συγκεκριμένα κριτήρια, μέσω ηλεκτρονικού διαγωνισμού, τη γενική εποπτεία και ευθύνη του οποίου θα έχει το υπουργείο Υποδομών, περιλαμβάνεται στο πακέτο των θεσμικών αλλαγών που θα καταθέσει στις αρχές του νέου έτους το υπουργείο Υποδομών. Το πακέτο θα περιλαμβάνει θεσμικές αλλαγές, ώστε να σταματήσει ο φαύλος κύκλος των υψηλών εκπτώσεων στα δημόσια έργα, που ενίοτε φτάνουν το 70%-80% του προϋπολογισμού.
      Εξαιτίας των παράλογων εκπτώσεων έχει δημιουργηθεί ένα σπιράλ καταστροφής στον κατασκευαστικό κλάδο αφού οι υγιείς επιχειρήσεις βλέπουν θρασείς ανταγωνιστές τους να παίρνουν τα λιγοστά δημόσια έργα με παράλογα υψηλές εκπτώσεις. Στη συνέχεια, αξιοποιώντας τις τρύπες του θεσμικού πλαισίου και τις αδυναμίες των κρατικών υπηρεσιών, διεκδικούν αυξήσεις του κόστους. Ετσι ένα έργο που δημοπρατήθηκε με προϋπολογισμό ένα εκατ. ευρώ, ανατίθεται με έκπτωση 60% (δηλαδή με κόστος 400.000 ευρώ) και τελικά μπορεί να κοστίσει 1,2 ή 1,5 εκατ. ευρώ!
      Η ιδιωτική επίβλεψη σε έργα και μελέτες, υπό αυστηρό θεσμικό πλαίσιο παρακολούθησης, αποτελεί μία από τις προεκλογικές εξαγγελίες της ΝΔ και του τότε τομεάρχη Υποδομών (και σήμερα υπουργού) Κώστα Καραμανλή. Θα λειτουργήσει συμπληρωματικά σε άλλες πρωτοβουλίες όπως η επικαιροποίηση των τιμολογίων και των προδιαγραφών κ.ά.
      Η είσοδος ιδιωτών στην επίβλεψη των έργων (για να μην παραδίδονται στην κατάσταση που βλέπουν σήμερα οι δημότες σε πολλά έργα των ΟΤΑ) και των μελετών (ώστε το κόστος και οι προδιαγραφές να βρίσκονται πιο κοντά στην πραγματικότητα...) θεωρείται πως θα αντιμετωπίσει και ένα άλλο πρόβλημα. Την αδυναμία των τεχνικών υπηρεσιών τόσο των ΟΤΑ όσο και διάφορων οργανισμών του δημοσίου, να προετοιμάσουν (με τις απαραίτητες μελέτες) και στη συνέχεια να επιβλέψουν την κατασκευή ενός δημόσιου έργου. Μέσω της συνεργασίας με ιδιώτες θα αναβαθμιστούν οι τεχνικές υπηρεσίες του δημοσίου, εκτιμούν όσοι προτείνουν το συγκεκριμένο μέτρο.
      Σήμερα, παρά το βουνό νομοθετημάτων ώστε να παράγονται ποιοτικά έργα, η κατάσταση είναι δυσάρεστη σε όλα τα επίπεδα. Από το τελικό κόστος ενός έργου μέχρι το χρονοδιάγραμμα και την ποιότητα. Στελέχη όπως ο πρώην γενικός γραμματέας Υποδομών Γ. Οικονομίδης υποστηρίζουν εδώ και χρόνια πως απαιτείται «νέα στρατηγική για τις Δημόσιες Τεχνικές Υπηρεσίες», οι οποίες πρέπει «να καθορίζουν τους κανόνες και τις προδιαγραφές, να τηρούν τις βάσεις δεδομένων και τα Μητρώα, να διενεργούν ελέγχους και να εποπτεύουν την τήρηση των κανόνων».
      Στη νέα στρατηγική, οι Δημόσιες Τεχνικές Επιτελικές Υπηρεσίες θα πρέπει, πρώτον, να «προβαίνουν στον στρατηγικό σχεδιασμό και διαχείριση των έργων με τη βοήθεια τεχνικών συμβούλων». Δεύτερον, «να προκηρύσσουν μελέτες και να δημοπρατούν έργα υποστηριζόμενες από "τρίτους" όπως ελεγκτές μελετών, τεχνικούς συμβούλους που παρέχουν τεχνική υποστήριξη και διενεργούν εποπτεία κατασκευών (Construction managers), διαπιστευμένους φορείς Επιθεώρησης/ Πιστοποίησης και Διαπιστευμένα Eργαστήρια Δοκιμών» και τρίτον, «να εποπτεύουν, ως project managers, την τήρηση των κανόνων και των προδιαγραφών».
      Ετσι θα υπάρχει «σοβαρή διευθύνουσα υπηρεσία με υποστήριξη συμβούλων, σοβαρή εποπτεία κατασκευής με την υποστήριξη construction managers και διαρκή παρουσία και συμμετοχή του μελετητή στην εξέλιξη και πορεία της κατασκευής, ικανή μελετητική ωριμότητα με σοβαρό έλεγχο της παραδιδόμενης μελέτης και διενέργεια σοβαρών ελέγχων». Επιπλέον, «καθ’ όλη τη διάρκεια της εκπόνησης της μελέτης καθώς και κατά την παραλαβή της από τις αναθέτουσες αρχές θα διενεργείται έλεγχος σε όλα τα στάδια της μελέτης από ελεγκτή μελέτης».
      Φώτης Κόλλιας

      View full είδηση
    • By Engineer
      Θα περιλαμβάνεται στο πακέτο θεσμικών μέτρων που ετοιμάζουν στο υπουργείο Υποδομών. Στόχος να περιοριστούν οι παράλογες εκπτώσεις και να παραδίδονται ποιοτικά έργα.
      Η επίβλεψη δημόσιων έργων και μελετών και από πιστοποιημένες ιδιωτικές εταιρείες που θα επιλέγονται με συγκεκριμένα κριτήρια, μέσω ηλεκτρονικού διαγωνισμού, τη γενική εποπτεία και ευθύνη του οποίου θα έχει το υπουργείο Υποδομών, περιλαμβάνεται στο πακέτο των θεσμικών αλλαγών που θα καταθέσει στις αρχές του νέου έτους το υπουργείο Υποδομών. Το πακέτο θα περιλαμβάνει θεσμικές αλλαγές, ώστε να σταματήσει ο φαύλος κύκλος των υψηλών εκπτώσεων στα δημόσια έργα, που ενίοτε φτάνουν το 70%-80% του προϋπολογισμού.
      Εξαιτίας των παράλογων εκπτώσεων έχει δημιουργηθεί ένα σπιράλ καταστροφής στον κατασκευαστικό κλάδο αφού οι υγιείς επιχειρήσεις βλέπουν θρασείς ανταγωνιστές τους να παίρνουν τα λιγοστά δημόσια έργα με παράλογα υψηλές εκπτώσεις. Στη συνέχεια, αξιοποιώντας τις τρύπες του θεσμικού πλαισίου και τις αδυναμίες των κρατικών υπηρεσιών, διεκδικούν αυξήσεις του κόστους. Ετσι ένα έργο που δημοπρατήθηκε με προϋπολογισμό ένα εκατ. ευρώ, ανατίθεται με έκπτωση 60% (δηλαδή με κόστος 400.000 ευρώ) και τελικά μπορεί να κοστίσει 1,2 ή 1,5 εκατ. ευρώ!
      Η ιδιωτική επίβλεψη σε έργα και μελέτες, υπό αυστηρό θεσμικό πλαίσιο παρακολούθησης, αποτελεί μία από τις προεκλογικές εξαγγελίες της ΝΔ και του τότε τομεάρχη Υποδομών (και σήμερα υπουργού) Κώστα Καραμανλή. Θα λειτουργήσει συμπληρωματικά σε άλλες πρωτοβουλίες όπως η επικαιροποίηση των τιμολογίων και των προδιαγραφών κ.ά.
      Η είσοδος ιδιωτών στην επίβλεψη των έργων (για να μην παραδίδονται στην κατάσταση που βλέπουν σήμερα οι δημότες σε πολλά έργα των ΟΤΑ) και των μελετών (ώστε το κόστος και οι προδιαγραφές να βρίσκονται πιο κοντά στην πραγματικότητα...) θεωρείται πως θα αντιμετωπίσει και ένα άλλο πρόβλημα. Την αδυναμία των τεχνικών υπηρεσιών τόσο των ΟΤΑ όσο και διάφορων οργανισμών του δημοσίου, να προετοιμάσουν (με τις απαραίτητες μελέτες) και στη συνέχεια να επιβλέψουν την κατασκευή ενός δημόσιου έργου. Μέσω της συνεργασίας με ιδιώτες θα αναβαθμιστούν οι τεχνικές υπηρεσίες του δημοσίου, εκτιμούν όσοι προτείνουν το συγκεκριμένο μέτρο.
      Σήμερα, παρά το βουνό νομοθετημάτων ώστε να παράγονται ποιοτικά έργα, η κατάσταση είναι δυσάρεστη σε όλα τα επίπεδα. Από το τελικό κόστος ενός έργου μέχρι το χρονοδιάγραμμα και την ποιότητα. Στελέχη όπως ο πρώην γενικός γραμματέας Υποδομών Γ. Οικονομίδης υποστηρίζουν εδώ και χρόνια πως απαιτείται «νέα στρατηγική για τις Δημόσιες Τεχνικές Υπηρεσίες», οι οποίες πρέπει «να καθορίζουν τους κανόνες και τις προδιαγραφές, να τηρούν τις βάσεις δεδομένων και τα Μητρώα, να διενεργούν ελέγχους και να εποπτεύουν την τήρηση των κανόνων».
      Στη νέα στρατηγική, οι Δημόσιες Τεχνικές Επιτελικές Υπηρεσίες θα πρέπει, πρώτον, να «προβαίνουν στον στρατηγικό σχεδιασμό και διαχείριση των έργων με τη βοήθεια τεχνικών συμβούλων». Δεύτερον, «να προκηρύσσουν μελέτες και να δημοπρατούν έργα υποστηριζόμενες από "τρίτους" όπως ελεγκτές μελετών, τεχνικούς συμβούλους που παρέχουν τεχνική υποστήριξη και διενεργούν εποπτεία κατασκευών (Construction managers), διαπιστευμένους φορείς Επιθεώρησης/ Πιστοποίησης και Διαπιστευμένα Eργαστήρια Δοκιμών» και τρίτον, «να εποπτεύουν, ως project managers, την τήρηση των κανόνων και των προδιαγραφών».
      Ετσι θα υπάρχει «σοβαρή διευθύνουσα υπηρεσία με υποστήριξη συμβούλων, σοβαρή εποπτεία κατασκευής με την υποστήριξη construction managers και διαρκή παρουσία και συμμετοχή του μελετητή στην εξέλιξη και πορεία της κατασκευής, ικανή μελετητική ωριμότητα με σοβαρό έλεγχο της παραδιδόμενης μελέτης και διενέργεια σοβαρών ελέγχων». Επιπλέον, «καθ’ όλη τη διάρκεια της εκπόνησης της μελέτης καθώς και κατά την παραλαβή της από τις αναθέτουσες αρχές θα διενεργείται έλεγχος σε όλα τα στάδια της μελέτης από ελεγκτή μελέτης».
      Φώτης Κόλλιας
    • By dgm
      Εκδόθηκε η συνημμένη απόφαση που αφορά την έγκριση μελετών ενεργητικής πυροπροστασίας
      Ω70346ΜΚ6Π-ΜΩΟ.pdf

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.