Jump to content
  • Novatron
  • AnnaD
    AnnaD

    Κατασκευές και 4η Βιομηχανική Επανάσταση

    Εδώ και 7 χρόνια δραστηριοποιούμαι μέσω ενός Think Tank, το "ΔΙΚΤΥΟ για την Μεταρρύθμιση στην Ελλάδα και την Ευρώπη". Τα τελευταία 3 χρόνια ασχολούμαστε εντατικά με την 4η Βιομηχανική Επανάσταση και τις επιπτώσεις της σε κάθε τομέα και προσπαθούμε να αφυπνίσουμε την εγχώρια συζήτηση για αυτό το θέμα αυτό, ώστε να προετοιμαστεί κατάλληλα και η Ελλάδα για την νέα εποχή που ήδη ξεκίνησε.

    Σε αυτό το πλαίσιο κι αφού εξειδικεύουμε πια την συζήτηση κατά τομέα, δημοσιεύσαμε μόλις ένα ειδικό αφιέρωμα "Κατασκευές και 4η Βιομηχανική Επανάσταση"  με την συμμετοχή επιστημόνων και επαγγελματιών του κλάδου των κατασκευών, προκειμένου να ζωντανέψει η συζήτηση για το ψηφιακό μέλλον του συγκεκριμένου πολύ κρίσιμου για την Ελλάδα παραγωγικού τομέα αλλά και να βοηθήσει ώστε να γίνουν όσο το δυνατόν πιο κατανοητές και προσιτές σε κάθε ενδιαφερόμενο οι εξελίξεις.

    Τυχόν σχόλια, παρατηρήσεις ή διάθεση για επέκταση της συζήτησης κι επιπλέον δράσεις, ευπρόσδεκτα.

    Επισυνάπτεται το αφιέρωμα

    Άννα Διαμαντοπούλου
    Πολιτικός Μηχανικός ΑΠΘ
    Πρόεδρος του ΔΙΚΤΥΟΥ
    Πρ. Επίτροπος ΕΕ, πρ. Υπουργός

    CONSTRUCTION 4.0 - DIKTIO - final.pdf




    User Feedback


    Για 1η φορά θα πρέπει να σκεφτούμε εάν σε επίπεδο Χώρας θα πρέπει να φτιάξουμε ένα ενιαίο σύστημα πληροφοριών κατασκευής (BIM) σε μια κοινή πλατφόρμα διαδικτυακή, πλήρως προσβάσιμη ανά πάσα ώρα και στιγμή, ηλεκτρονική. Θα πρέπει να υπάρχει μια κοινή σύνδεση από τον αρχιτέκτονα, τα στατικά, τα Η/Μ, τον ΚΕΝΑΚ, το χρονοδιάγραμμα, τις προμετρήσεις, τον προϋπολογισμό έως και την κατασκευή και την ολοκλήρωση ενός κτιρίου ανεξάρτητα από το ποιό λογισμικό BIM χρησιμοποιεί ο καθένας. Oι δυνατότητες από την απλή html έως την webgl υπάρχουν (πχ bimsurfer, bimserver) και αξιοποιούνται στο εξωτερικό (πχ για απλή εμφάνιση μοντέλων).

    Για να λειτουργήσει κάτι τέτοιο θα πρέπει να υπάρχει μια κοινή διεπαφή (API) σε επίπεδο χώρας. Κάτι ανάλογο του ΤΕΕ-ΚΕΝΑΚ ως κοινού πυρήνα κατάταξης στον ΚΕΝΑΚ χωρίς τις στρεβλώσεις που υπήρξαν τότε όμως.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By katsibox
      Από τεχνική εταιρεία με πολυετή παρουσία και έδρα στην Πάρο, η οποία ειδικεύεται στη μελέτη και κατασκευή πολυτελών κατοικιών ζητείται μηχανικός εργοταξίου (ΑΕΙ/ΤΕΙ) ως υπεύθυνη/ος έργων για πλήρη απασχόληση. 
      Απαραίτητη: 
      • η όρεξη για ενσωμάτωση σε μια ομάδα ανθρώπων με διεθνείς εμπειρίες κι επαφές, σύγχρονες μεθόδους μελέτης, διαχείρισης και κατασκευής έργων,
      • η προσήλωση στο brandname και την ποιότητα του τελικού αποτελέσματος,
      • η γραπτή και προφορική ευχέρεια στην Αγγλική γλώσσα,
      • το ΙΤ literacy
      • η επιθυμία για μάθηση και επαγγελματική εξέλιξη σε ένα σταθερό και ευχάριστο περιβάλλον.
       
      Επιθυμητή:
      • η εμπειρία συντονισμού και διαχείρισης όλων των διαδικασιών παραγωγής έργων (συντονισμός συνεργείων, ζήτηση παραγγελιών και σύγκριση προσφορών, σύνταξη προϋπολογισμών, πραγματοποίηση προμετρήσεων/επιμετρήσεων, έλεγχος εργασιών και σύνταξη πιστοποιήσεων, εκπόνηση και παρακολούθηση χρονοδιαγραμμάτων, κ.ο.κ.), 
      • η γνώση επιπλέον ξένων γλωσσών με προτίμηση στα Γαλλικά ή Γερμανικά.
      Εάν σας ενδιαφέρει η εργασία σε ένα από τα ελκυστικότερα  νησιά της Ελλάδας σε ένα αναπτυσσόμενο περιβάλλον, στείλτε το βιογραφικό σας στο email: [email protected] με θέμα: PCMmgr.
        
    • By katsibox
      Από τεχνική εταιρεία με πολυετή παρουσία και έδρα στην Πάρο, η οποία ειδικεύεται στη μελέτη και κατασκευή πολυτελών κατοικιών ζητείται μηχανικός εργοταξίου (ΑΕΙ/ΤΕΙ) ως υπεύθυνη/ος έργων για πλήρη απασχόληση. 
      Απαραίτητη: 
      • η όρεξη για ενσωμάτωση σε μια ομάδα ανθρώπων με διεθνείς εμπειρίες κι επαφές, σύγχρονες μεθόδους μελέτης, διαχείρισης και κατασκευής έργων,
      • η προσήλωση στο brandname και την ποιότητα του τελικού αποτελέσματος,
      • η γραπτή και προφορική ευχέρεια στην Αγγλική γλώσσα,
      • το ΙΤ literacy
      • η επιθυμία για μάθηση και επαγγελματική εξέλιξη σε ένα σταθερό και ευχάριστο περιβάλλον.
       
      Επιθυμητή:
      • η εμπειρία συντονισμού και διαχείρισης όλων των διαδικασιών παραγωγής έργων (συντονισμός συνεργείων, ζήτηση παραγγελιών και σύγκριση προσφορών, σύνταξη προϋπολογισμών, πραγματοποίηση προμετρήσεων/επιμετρήσεων, έλεγχος εργασιών και σύνταξη πιστοποιήσεων, εκπόνηση και παρακολούθηση χρονοδιαγραμμάτων, κ.ο.κ.), 
      • η γνώση επιπλέον ξένων γλωσσών με προτίμηση στα Γαλλικά ή Γερμανικά.
      Εάν σας ενδιαφέρει η εργασία σε ένα από τα ελκυστικότερα  νησιά της Ελλάδας σε ένα αναπτυσσόμενο περιβάλλον, στείλτε το βιογραφικό σας στο email: cv.constructionparo[email protected] με θέμα: PCMmgr.
        
    • By katsibox
      Από τεχνική εταιρεία με πολυετή παρουσία και έδρα στην Πάρο, η οποία ειδικεύεται στη μελέτη και κατασκευή πολυτελών κατοικιών ζητείται μηχανικός εργοταξίου (ΑΕΙ/ΤΕΙ) ως υπεύθυνη/ος έργων για πλήρη απασχόληση. 
      Απαραίτητη: 
      • η όρεξη για ενσωμάτωση σε μια ομάδα ανθρώπων με διεθνείς εμπειρίες κι επαφές, σύγχρονες μεθόδους μελέτης, διαχείρισης και κατασκευής έργων,
      • η προσήλωση στο brandname και την ποιότητα του τελικού αποτελέσματος,
      • η γραπτή και προφορική ευχέρεια στην Αγγλική γλώσσα,
      • το ΙΤ literacy
      • η επιθυμία για μάθηση και επαγγελματική εξέλιξη σε ένα σταθερό και ευχάριστο περιβάλλον.
       
      Επιθυμητή:
      • η εμπειρία συντονισμού και διαχείρισης όλων των διαδικασιών παραγωγής έργων (συντονισμός συνεργείων, ζήτηση παραγγελιών και σύγκριση προσφορών, σύνταξη προϋπολογισμών, πραγματοποίηση προμετρήσεων/επιμετρήσεων, έλεγχος εργασιών και σύνταξη πιστοποιήσεων, εκπόνηση και παρακολούθηση χρονοδιαγραμμάτων, κ.ο.κ.), 
      • η γνώση επιπλέον ξένων γλωσσών με προτίμηση στα Γαλλικά ή Γερμανικά.
      Εάν σας ενδιαφέρει η εργασία σε ένα από τα ελκυστικότερα  νησιά της Ελλάδας σε ένα αναπτυσσόμενο περιβάλλον, στείλτε το βιογραφικό σας στο email: [email protected] με θέμα: PCMmgr.
        
    • By Engineer
      Η πρώτη δεκάδα
      Ο τελευταίος πίνακας κατάταξης των μεγαλύτερων κατασκευαστικών εταιρειών στον κόσμο δείχνει καθαρά ότι το 2018 ήταν ένα ακόμη θετικό έτος για την κατασκευαστική βιομηχανία. Ο συνολικόςκύκλος εργασιών των κορυφαίων εταιρειών του χώρου  εμφανίζει και πάλι αύξηση, αν και σε σχετικάμικρό ποσοστό: αυξήθηκε στα 1.677 δις US$, έναντι 1.608 δις US$ το προηγούμενο έτος (2017).   Η Κινεζική κυβέρνηση εξακολουθεί να επενδύει σε υποδομές, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, στο πλαίσιο της του Προγράμματος Μια Ζώνη -  Ένας Δρόμος που ξεκίνησε το 2013(γνωστό και ως Ο Δρόμος του Μεταξιού, OBOR, One Belt One Road Initiative), οπότε οι εδρεύουσεςστην Κίνα εταιρείες, βρίσκονται για μια άλλη μια φορά στην κορυφή του πίνακα. Μάλιστα δε δενδιαφαίνονται τάσεις υποχώρησης της κατασκευαστικής δραστηριότητας στην χώρα αυτή, οπότε ηπρωτοκαθεδρία της στον κατασκευαστικό τομέα αναμένεται ότι θα διατηρηθεί και τα προσεχή χρόνια.   Το 2018 η Κίνα εξακολούθησε να αποτελεί την μεγαλύτερη αγορά μηχανημάτων έργων στον κόσμο,με πωλήσεις αυξημένες κατά 30%, στις 325.000 μονάδες.   Στην κορυφή του πίνακα βρίσκεται η κρατική Κινεζική εταιρεία China State Construction andEngineering , της οποίας ο κύκλος εργασιών ανήλθε το 2018 στα 178 δις US$, έναντι 164 δις US$ το2017. Ακολουθεί η China Railway Group με 111δις US$, έναντι 101 δις US$ το 2017, ενώ στην τρίτη θέση κατατάσσεται η επίσης Κινεζική εταιρεία China Railway Construction Corporation με 109 δις US$, έναντι 99 δις US$ το 2017.    Από τις πέντε  πρώτες εταιρείες του πίνακα, οι τέσσερες είναι Κινεζικές, ενώ από τις πρώτες 10 οιπέντε είναι επίσης Κινεζικές.   Η σύνθεση της πρώτης δεκάδας παραμένει η αυτή με το 2017, με κάποιες ανακατατάξεις στην σειρά:η Αμερικανική Bechtel (η μόνη Αμερικανική εταιρεία στην πρώτη δεκάδα) υποχώρησε από την 9η θέση στην 10η και η Ισπανική ACS υποχώρησε από την 6η θέση στην 7η.   Στην 5η θέση του πίνακα βρίσκεται η Γαλλική Vinci, της οποίας ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε από τα49 στα 52US$, εμφανίζοντας όμως μικρότερη αύξηση από ότι τα προηγούμενα χρόνια.   Στην πρώτη δεκάδα κατατάσσονται επίσης η Γαλλική Bouygues (8η) και η Γερμανική Hochtief (9η).   Στον πίνακα των 200 κορυφαίων εταιρειών περιλαμβάνονται και δύο Ελληνικές, η Ελλάκτωρ (στην 147η θέση, με τζίρο 2,193 δις US$) και η ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ (στην 173η θέση, με τζίρο 1,655 δις US$).   Περιλαμβάνεται επίσης και η εδρεύουσα στην Αθήνα εταιρεία Consolidated Contractors Company(CCC ), η οποία δραστηριοποιείται μόνον στις Αραβικές χώρες.     Δείτε αναλυτικά τα στοιχεία της ανάλυσης εδώ:   441295234-World-s-Biggest-Construction-Contractors.pdf      
      View full είδηση
    • By Engineer
      Η πρώτη δεκάδα
      Ο τελευταίος πίνακας κατάταξης των μεγαλύτερων κατασκευαστικών εταιρειών στον κόσμο δείχνει καθαρά ότι το 2018 ήταν ένα ακόμη θετικό έτος για την κατασκευαστική βιομηχανία. Ο συνολικόςκύκλος εργασιών των κορυφαίων εταιρειών του χώρου  εμφανίζει και πάλι αύξηση, αν και σε σχετικάμικρό ποσοστό: αυξήθηκε στα 1.677 δις US$, έναντι 1.608 δις US$ το προηγούμενο έτος (2017).   Η Κινεζική κυβέρνηση εξακολουθεί να επενδύει σε υποδομές, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, στο πλαίσιο της του Προγράμματος Μια Ζώνη -  Ένας Δρόμος που ξεκίνησε το 2013(γνωστό και ως Ο Δρόμος του Μεταξιού, OBOR, One Belt One Road Initiative), οπότε οι εδρεύουσεςστην Κίνα εταιρείες, βρίσκονται για μια άλλη μια φορά στην κορυφή του πίνακα. Μάλιστα δε δενδιαφαίνονται τάσεις υποχώρησης της κατασκευαστικής δραστηριότητας στην χώρα αυτή, οπότε ηπρωτοκαθεδρία της στον κατασκευαστικό τομέα αναμένεται ότι θα διατηρηθεί και τα προσεχή χρόνια.   Το 2018 η Κίνα εξακολούθησε να αποτελεί την μεγαλύτερη αγορά μηχανημάτων έργων στον κόσμο,με πωλήσεις αυξημένες κατά 30%, στις 325.000 μονάδες.   Στην κορυφή του πίνακα βρίσκεται η κρατική Κινεζική εταιρεία China State Construction andEngineering , της οποίας ο κύκλος εργασιών ανήλθε το 2018 στα 178 δις US$, έναντι 164 δις US$ το2017. Ακολουθεί η China Railway Group με 111δις US$, έναντι 101 δις US$ το 2017, ενώ στην τρίτη θέση κατατάσσεται η επίσης Κινεζική εταιρεία China Railway Construction Corporation με 109 δις US$, έναντι 99 δις US$ το 2017.    Από τις πέντε  πρώτες εταιρείες του πίνακα, οι τέσσερες είναι Κινεζικές, ενώ από τις πρώτες 10 οιπέντε είναι επίσης Κινεζικές.   Η σύνθεση της πρώτης δεκάδας παραμένει η αυτή με το 2017, με κάποιες ανακατατάξεις στην σειρά:η Αμερικανική Bechtel (η μόνη Αμερικανική εταιρεία στην πρώτη δεκάδα) υποχώρησε από την 9η θέση στην 10η και η Ισπανική ACS υποχώρησε από την 6η θέση στην 7η.   Στην 5η θέση του πίνακα βρίσκεται η Γαλλική Vinci, της οποίας ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε από τα49 στα 52US$, εμφανίζοντας όμως μικρότερη αύξηση από ότι τα προηγούμενα χρόνια.   Στην πρώτη δεκάδα κατατάσσονται επίσης η Γαλλική Bouygues (8η) και η Γερμανική Hochtief (9η).   Στον πίνακα των 200 κορυφαίων εταιρειών περιλαμβάνονται και δύο Ελληνικές, η Ελλάκτωρ (στην 147η θέση, με τζίρο 2,193 δις US$) και η ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ (στην 173η θέση, με τζίρο 1,655 δις US$).   Περιλαμβάνεται επίσης και η εδρεύουσα στην Αθήνα εταιρεία Consolidated Contractors Company(CCC ), η οποία δραστηριοποιείται μόνον στις Αραβικές χώρες.     Δείτε αναλυτικά τα στοιχεία της ανάλυσης εδώ:   441295234-World-s-Biggest-Construction-Contractors.pdf      
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.