Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Η κρίση «έφαγε» το 1/3 της αξίας καταστημάτων και γραφείων

    Sign in to follow this  

    Σχεδόν το 1/3 της αξίας τους έχασαν τα επαγγελματικά ακίνητα στην Ελλάδα από το 2010 και μέχρι το α' εξάμηνο του 2014.

     

    Από τα στοιχεία, για τις τιμές πώλησης και ενοικίασης γραφειακών χώρων και καταστημάτων υψηλών προδιαγραφών που δημοσίευσε για πρώτη φορά η Τράπεζα της Ελλάδος διαπιστώνει κανείς ότι τα επαγγελματικά ακίνητα υπέστησαν σοβαρό πλήγμα κατά τη διάρκεια της κρίσης.

     

    Σύμφωνα με την ΤτΕ:

     

    Για το σύνολο της χώρας, η σωρευτική πτώση των τιμών (σε ονομαστικούς όρους) των γραφειακών χώρων υψηλών προδιαγραφών, από το α΄ εξάμηνο του 2010 έως το α΄ εξάμηνο του 2014, ανήλθε κατά μέσο όρο σε 31,6% (προσωρινά στοιχεία), ενώ αντίστοιχους ρυθμούς συρρίκνωσης παρουσίασε και η αγορά γραφείων τόσο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης (31,7% και 31,8%, αντίστοιχα) όσο και της υπόλοιπης Ελλάδος (31,5%). Ειδικά για την ευρύτερη περιοχή της Αθήνας, η σωρευτική μείωση των τιμών γραφείων υψηλών προδιαγραφών, που καταγράφηκε από το ανώτατο επίπεδο τιμών πριν την έναρξη της κρίσης μέχρι και το α΄ εξάμηνο του 2014, εκτιμάται σε 38,7%.

     

    Κατά το α΄ εξάμηνο του 2014, εκτιμάται ότι οι ονομαστικές τιμές των γραφειακών χώρων για το σύνολο της Ελλάδος μειώθηκαν κατά 6,9% (προσωρινά στοιχεία) σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2013. Ο ρυθμός αυτός έχει επιβραδυνθεί σε σχέση με τα αμέσως προηγούμενα εξάμηνα (-11,7% και -9,0% κατά το α΄ και β΄ εξάμηνο του 2013, αντίστοιχα). Η αντίστοιχη μεταβολή για την ευρύτερη περιοχή της Αθήνας εκτιμάται σε -10,0% (-11,2% και -12,5% κατά το α΄ και β΄ εξάμηνο του 2013, αντίστοιχα).

     

    Δείκτης μισθωμάτων γραφείων

     

    Η σωρευτική πτώση των μισθωμάτων (σε ονομαστικούς όρους) γραφειακών χώρων υψηλών προδιαγραφών από το α΄ εξάμηνο του 2010 έως το α΄ εξάμηνο του 2014, ανήλθε κατά μέσο όρο σε 26,9% (προσωρινά στοιχεία), για το σύνολο της Ελλάδος, ενώ ο αντίστοιχος ρυθμός για την ευρύτερη περιοχή της Αθήνας εκτιμάται σε 29,6%. Η συνολική υποχώρηση των μισθωμάτων γραφείων για τη Θεσσαλονίκη και την υπόλοιπη Ελλάδα κατά την ίδια περίοδο ανήλθε σε 22,4% και 24,8% αντίστοιχα. Ειδικά για την ευρύτερη περιοχή της Αθήνας, η σωρευτική μείωση των μισθωμάτων γραφείων υψηλών προδιαγραφών, από το ανώτατο επίπεδο τιμών πριν από την έναρξη της κρίσης μέχρι και το α΄ εξάμηνο του 2014, εκτιμάται σε 36,5%.

     

    Κατά το α΄ εξάμηνο του 2014, τα μισθώματα των γραφειακών χώρων για το σύνολο της Ελλάδος μειώθηκαν κατά 10,7% σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2013. Ο ρυθμός αυτός – σε αντίθεση με τον αντίστοιχο των τιμών – εμφανίζεται ενισχυμένος σε σχέση με τα αμέσως προηγούμενα εξάμηνα (-6,5% και -8,9% κατά το α΄ και β΄ εξάμηνο του 2013, αντίστοιχα). Η αντίστοιχη μεταβολή για την ευρύτερη περιοχή της Αθήνας εκτιμάται σε -13,2% (-7,4% και -10,4% κατά το α΄ και β΄ εξάμηνο του 2013, αντίστοιχα). Η σημαντική κλιμάκωση του ρυθμού μείωσης των μισθωτικών τιμών των γραφείων κατά το α΄ εξάμηνο του 2014 σχετίζεται ενδεχομένως με την εντατικοποίηση των επαναδιαπραγματεύσεων των ενεργών μισθώσεων από την πλευρά των μισθωτών, αλλά και με την περαιτέρω συρρίκνωση της επιχειρηματικής δραστηριότητας, η οποία οδηγεί σε μεγαλύτερη προσφορά ανταγωνιστικών χώρων.

     

    Δείκτες καταστημάτων

     

    Δείκτης τιμών καταστημάτων

     

    Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, η σωρευτική πτώση των τιμών (σε ονομαστικούς όρους) των καταστημάτων υψηλών προδιαγραφών από το α΄ εξάμηνο του 2010 έως το α΄ εξάμηνο του 2014, ανήλθε κατά μέσο όρο σε 28,8% (προσωρινά στοιχεία) για το σύνολο της χώρας, ενώ οι αντίστοιχοι ρυθμοί μείωσης για την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και την υπόλοιπη Ελλάδα εκτιμώνται σε 30,5%, 31,4% και 25,3%, αντίστοιχα. Ειδικά για την ευρύτερη περιοχή της Αθήνας, η σωρευτική μείωση των τιμών καταστημάτων σε θέσεις υψηλής εμπορικότητας, από το ανώτατο επίπεδο τιμών πριν από την έναρξη της κρίσης μέχρι και το α΄ εξάμηνο του 2014, εκτιμάται σε 37,3%.

     

    Κατά το α΄ εξάμηνο του 2014, οι ονομαστικές τιμές των καταστημάτων για το σύνολο της Ελλάδος μειώθηκαν κατά 9,1% (προσωρινά στοιχεία) σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2013 (-4,6% και -12,0% κατά το α΄ και β΄ εξάμηνο του 2013, αντίστοιχα). Η αντίστοιχη μεταβολή για την ευρύτερη περιοχή της Αθήνας εκτιμάται σε -8,0%

    (-5,3% και -12,6% κατά το α΄ και β΄ εξάμηνο του 2013, αντίστοιχα).

     

    Δείκτης μισθωμάτων καταστημάτων

     

    Η σωρευτική πτώση των μισθωμάτων καταστημάτων υψηλών προδιαγραφών από το α΄ εξάμηνο του 2010 έως το α΄ εξάμηνο του 2014, για το σύνολο της χώρας, ανήλθε κατά μέσο όρο σε 31,0% (προσωρινά στοιχεία), ενώ ο αντίστοιχος ρυθμός για την ευρύτερη περιοχή της Αθήνας εκτιμάται σε 31,6%. Η συνολική υποχώρηση των μισθωμάτων καταστημάτων για τη Θεσσαλονίκη και την υπόλοιπη Ελλάδα κατά την ίδια περίοδο ανήλθε σε 28,9% και 30,5%, αντίστοιχα. Ειδικά για την ευρύτερη περιοχή της Αθήνας, η σωρευτική μείωση των μισθωμάτων γραφείων υψηλών προδιαγραφών, που καταγράφηκε από το ανώτατο επίπεδο τιμών πριν από την έναρξη της κρίσης μέχρι και το α΄ εξάμηνο του 2014, εκτιμάται σε 44,5%.

     

    Κατά το α΄ εξάμηνο του 2014, τα μισθώματα των καταστημάτων για το σύνολο της Ελλάδος μειώθηκαν κατά 9,5% σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2013. Ο ρυθμός αυτός εμφανίζει ελαφρά επιβράδυνση σε σχέση με τα αμέσως προηγούμενα εξάμηνα (-10,1% και -12,4% κατά το α΄ και β΄ εξάμηνο του 2013, αντίστοιχα). Η αντίστοιχη μεταβολή για την ευρύτερη περιοχή της Αθήνας εκτιμάται σε -6,7%

    (-12,8% και -15,0% κατά το α΄ και β΄ εξάμηνο του 2013, αντίστοιχα). Η αξιοσημείωτη αποκλιμάκωση του ρυθμού μείωσης των μισθωμάτων καταστημάτων στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας συνάδει με την αυξανόμενη κατά το α΄ εξάμηνο του 2014 κινητικότητα ως προς τις νέες μισθώσεις, η οποία επισημαίνεται και από τους επαγγελματίες της αγοράς.

     

    Πηγή: http://www.ered.gr/content/I_krisi_%C2%ABefage%C2%BB_to_13_tis_axias_katastimaton_kai_grafeion/#.VPWJd_msXhs


    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Ο Υφυπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κ. Θανάσης Ηλιόπουλος και ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, κ. Γιώργος Χουλιαράκης, υπέγραψαν απόφαση για πρόγραμμα δεύτερης επιχειρηματικής ευκαιρίας πέντε χιλιάδων (5.000) ανέργων, πρώην αυτοαπασχολουμένων, για την επανένταξή τους στην αγορά εργασίας.
      Σκοπός του προγράμματος είναι η επανένταξη στην αγορά εργασίας πέντε χιλιάδων (5.000) ανέργων, πρώην αυτοαπασχολουμένων, οι οποίοι είχαν διακόψει την επιχειρηματική τους δραστηριότητα και στους οποίους δίνεται δεύτερη ευκαιρία να δημιουργήσουν επιχειρήσεις και να επαναδραστηριοποιηθούν επιχειρηματικά μέσω της δημιουργίας μίας νέας οικονομικής οντότητας.
      Η διάρκεια της επιχορήγησης, ορίζεται σε δώδεκα (12) μήνες. Μετά τη λήξη του δωδεκαμήνου οι δικαιούχοι δεσμεύονται να διατηρήσουν τις επιχειρήσεις τους για άλλους τρεις (3) μήνες.
      Το ποσό επιχορήγησης, ορίζεται ως εξής:
      έως δώδεκα χιλιάδες ευρώ (12.000 €) για ατομικούς επιχειρηματίες/επιτηδευματίες (ατομικές επιχειρήσεις) και μέλη νομικών οντοτήτων με ποσοστό συμμετοχής στο εταιρικό κεφάλαιο τουλάχιστον 51%, έως εννέα χιλιάδες ευρώ (9.000 €) /ανά μέλος νομικών οντοτήτων που συμμετέχουν στο συνολικό εταιρικό κεφάλαιο κατά 1/2 έκαστος και έως οχτώ χιλιάδες ευρώ (8.000 €) /ανά μέλος νομικών οντοτήτων που συμμετέχουν στο συνολικό εταιρικό κεφάλαιο κατά 1/3 έκαστος. Οι ατομικοί επιχειρηματίες/επιτηδευματίες (ατομικές επιχειρήσεις) και μέλη νομικών οντοτήτων δύνανται να υποβάλουν, πριν τη λήξη της τρίμηνης δέσμευσης, αίτηση για επέκταση του διαστήματος επιχορήγησης για δώδεκα (12) επιπλέον μήνες μετά το δεκαπεντάμηνο διάστημα του προγράμματος (επιχορήγηση και δέσμευση).
      Το ποσό επιχορήγησης για τους δώδεκα (12) μήνες της επέκτασης του προγράμματος, ορίζεται ως εξής:
      έως οχτώ χιλιάδες ευρώ (8.000 €) για ατομικούς επιχειρηματίες/επιτηδευματίες (ατομικές επιχειρήσεις) και μέλη νομικών οντοτήτων με ποσοστό συμμετοχής στο εταιρικό κεφάλαιο τουλάχιστον 51%, έως πέντε χιλιάδες ευρώ (5.000 €) /ανά μέλος νομικών οντοτήτων που συμμετέχουν στο συνολικό εταιρικό κεφάλαιο κατά 1/2 έκαστος και έως τέσσερις χιλιάδες ευρώ (4.000 €) /ανά μέλος νομικών οντοτήτων που συμμετέχουν στο συνολικό εταιρικό κεφάλαιο κατά 1/3 έκαστος Δείτε αναλυτικά τους δικαιούχους, τις προϋποθέσεις συμμετοχής και τη συνολική διαδικασία, στο σχετικό ΦΕΚ, στη σελίδα του Εθνικού Τυπογραφείου

      View full είδηση
    • By Engineer
      Ο Υφυπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κ. Θανάσης Ηλιόπουλος και ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, κ. Γιώργος Χουλιαράκης, υπέγραψαν απόφαση για πρόγραμμα δεύτερης επιχειρηματικής ευκαιρίας πέντε χιλιάδων (5.000) ανέργων, πρώην αυτοαπασχολουμένων, για την επανένταξή τους στην αγορά εργασίας.
      Σκοπός του προγράμματος είναι η επανένταξη στην αγορά εργασίας πέντε χιλιάδων (5.000) ανέργων, πρώην αυτοαπασχολουμένων, οι οποίοι είχαν διακόψει την επιχειρηματική τους δραστηριότητα και στους οποίους δίνεται δεύτερη ευκαιρία να δημιουργήσουν επιχειρήσεις και να επαναδραστηριοποιηθούν επιχειρηματικά μέσω της δημιουργίας μίας νέας οικονομικής οντότητας.
      Η διάρκεια της επιχορήγησης, ορίζεται σε δώδεκα (12) μήνες. Μετά τη λήξη του δωδεκαμήνου οι δικαιούχοι δεσμεύονται να διατηρήσουν τις επιχειρήσεις τους για άλλους τρεις (3) μήνες.
      Το ποσό επιχορήγησης, ορίζεται ως εξής:
      έως δώδεκα χιλιάδες ευρώ (12.000 €) για ατομικούς επιχειρηματίες/επιτηδευματίες (ατομικές επιχειρήσεις) και μέλη νομικών οντοτήτων με ποσοστό συμμετοχής στο εταιρικό κεφάλαιο τουλάχιστον 51%, έως εννέα χιλιάδες ευρώ (9.000 €) /ανά μέλος νομικών οντοτήτων που συμμετέχουν στο συνολικό εταιρικό κεφάλαιο κατά 1/2 έκαστος και έως οχτώ χιλιάδες ευρώ (8.000 €) /ανά μέλος νομικών οντοτήτων που συμμετέχουν στο συνολικό εταιρικό κεφάλαιο κατά 1/3 έκαστος. Οι ατομικοί επιχειρηματίες/επιτηδευματίες (ατομικές επιχειρήσεις) και μέλη νομικών οντοτήτων δύνανται να υποβάλουν, πριν τη λήξη της τρίμηνης δέσμευσης, αίτηση για επέκταση του διαστήματος επιχορήγησης για δώδεκα (12) επιπλέον μήνες μετά το δεκαπεντάμηνο διάστημα του προγράμματος (επιχορήγηση και δέσμευση).
      Το ποσό επιχορήγησης για τους δώδεκα (12) μήνες της επέκτασης του προγράμματος, ορίζεται ως εξής:
      έως οχτώ χιλιάδες ευρώ (8.000 €) για ατομικούς επιχειρηματίες/επιτηδευματίες (ατομικές επιχειρήσεις) και μέλη νομικών οντοτήτων με ποσοστό συμμετοχής στο εταιρικό κεφάλαιο τουλάχιστον 51%, έως πέντε χιλιάδες ευρώ (5.000 €) /ανά μέλος νομικών οντοτήτων που συμμετέχουν στο συνολικό εταιρικό κεφάλαιο κατά 1/2 έκαστος και έως τέσσερις χιλιάδες ευρώ (4.000 €) /ανά μέλος νομικών οντοτήτων που συμμετέχουν στο συνολικό εταιρικό κεφάλαιο κατά 1/3 έκαστος Δείτε αναλυτικά τους δικαιούχους, τις προϋποθέσεις συμμετοχής και τη συνολική διαδικασία, στο σχετικό ΦΕΚ, στη σελίδα του Εθνικού Τυπογραφείου
    • By lephleg
      Καλησπερα,
      Μιλησα με συμβολαιογραφο για τη σύνταξη μιας δωρεάς αιτία θανάτου και το πρωτο πραγμα που με ρωτησε ειναι αν εχει γινει ο υπολογισμος της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου.
      Με καλύπτει η παραπάνω ιστοσελιδα του υπουργείου; Είναι κατι που θα μπορουσα να υπολογισω μονος μου ή θα πρεπει να το αναθεσω καπου;
      Thanks
    • By Engineer
      Συνέχεια της προσπάθειας για εναρμόνιση των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων με τις πραγματικές τιμές της κτηματαγοράς προανήγγειλε η κυβέρνηση, γεγονός το οποίο κρύβει πολλές «παγίδες» υπερφορολόγησης για εκατομμύρια πολίτες με χαμηλά εισοδήματα και μικρής αξίας ακίνητα, που κατοικούν στις λεγόμενες «λαϊκές» περιοχές της χώρας.
      Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος, η συνέχεια της προσπάθειας αυτής σημαίνει ότι στις περιοχές αυτές, οι αντικειμενικές αξίες, επειδή εξακολουθούν να βρίσκονται σε χαμηλότερα επίπεδα από τις πραγματικές τιμές της κτηματαγοράς, θα αυξηθούν προκειμένου να εξισωθούν με τις πραγματικές.
      Μια τέτοια εξέλιξη θα έχει ως συνέπεια στις συγκεκριμένες περιοχές να αυξηθούν οι δεκάδες φορολογικές επιβαρύνσεις στην απόκτηση και κατοχή ακίνητης περιουσίας και ταυτόχρονα να μην ισχύσει καν η μείωση του ΕΝΦΙΑ που υποσχέθηκε πρόσφατα ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, καθώς ο νέος «αναμορφωμένος» φόρος, όσο μειωμένους συντελεστές κι αν έχει, θα υπολογίζεται επί αυξημένων φορολογητέων αξιών.
      Άλλες δύο δόσεις
      Η κυβέρνηση έχει δεσμευθεί στους πιστωτές της χώρας μας ότι η εξομοίωση των αντικειμενικών αξιών με τις πραγματικές τιμές των ακινήτων θα ολοκληρωθεί σε δύο δόσεις, τα έτη 2019 και 2020.
      Αυτό σημαίνει ότι την επόμενη διετία θα γίνουν άλλες δύο αναπροσαρμογές των αντικειμενικών αξιών. Η υφυπουργός Οικονομικών Αικατερίνη Παπανάτσιου μιλώντας χθες στην κρατική τηλεόραση επιβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει να ολοκληρώσει την εναρμόνιση των αντικειμενικών με τις αγοραίες τιμές των ακινήτων εντός των προσεχών δύο ετών.
      «Για να σταθεροποιηθούν η αγορά και οι τιμές, θα κάνουμε την εναρμόνιση (αντικειμενικών-εμπορικών), που θα ολοκληρωθεί στα επόμενα δύο χρόνια, αλλά θα είναι άμεση στις περιοχές που υπάρχουν προβλήματα», τόνισε η υφυπουργός.
      Τις χρονικές στιγμές που θα γίνουν οι δύο αυτές αναπροσαρμογές, στις «λαϊκές» κυρίως περιοχές όπου οι αντικειμενικές αξίες εξακολουθούν να βρίσκονται σε χαμηλότερα επίπεδα από τις εμπορικές, θα οριστούν νέες αντικειμενικές αξίες υψηλότερες από τις ισχύουσες μέχρι τότε.
      Συμπαρασύρονται…
      Το αποτέλεσμα θα είναι, στις συγκεκριμένες περιοχές, να επηρεαστούν ανοδικά οι παρακάτω φόροι και λοιπές επιβαρύνσεις στην κατοχή και την απόκτηση ακίνητης περιουσίας:
      1. Ο φόρος εισοδήματος που επιβάλλεται επί των τεκμαρτών εισοδημάτων τα οποία προσδιορίζονται βάσει των αντικειμενικών δαπανών ή τεκμηρίων διαβίωσης των κατοικιών των φορολογουμένων. Η ισχύουσα νομοθεσία προβλέπει ότι τα ποσά των αντικειμενικών δαπανών ή τεκμηρίων διαβίωσης για τα διαμερίσματα και τις μονοκατοικίες που χρησιμοποιούν οι φορολογούμενοι κλιμακώνονται με βάση τις αντικειμενικές αξίες των συγκεκριμένων ακινήτων. Ειδικότερα, τα τεκμήρια προσαυξάνονται κατά 40% για κατοικίες που βρίσκονται σε περιοχές με αντικειμενική τιμή ζώνης πάνω από 2.800 ευρώ και έως 4.999 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο. Σε όσες περιοχές οι αντικειμενικές αξίες μετά τις αυξήσεις ανέβουν πάνω από το όριο των 2.800 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, τα τεκμήρια διαβίωσης των κατοικιών θα αυξηθούν αυτόματα κατά 40%.
      2. Ο φόρος επί του τεκμαρτού εισοδήματος από ιδιοχρησιμοποίηση επαγγελματικής στέγης. Το εισόδημα αυτό προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου με συντελεστή 3%.
      3. Ο συμπληρωματικός ΕΝΦΙΑ φυσικών προσώπων, ο οποίος επιβάλλεται επί του αθροίσματος των αντικειμενικών φορολογητέων αξιών των κτισμάτων και των εντός σχεδίων πόλεων εδαφικών εκτάσεων που κατέχει κάθε φυσικό πρόσωπο, εφόσον το άθροισμα αυτό υπερβαίνει τις 250.000 ευρώ.
      4. Το τέλος ακίνητης περιουσίας που επιβάλλεται υπέρ των δήμων μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ και υπολογίζεται με συντελεστές κλιμακούμενους από 0,25‰ έως 0,35‰ επί των αντικειμενικών τιμών ζώνης των ηλεκτροδοτούμενων κτισμάτων.
      5. Ο ΦΠΑ 24% που επιβάλλεται στις μεταβιβάσεις νεόδμητων κτισμάτων που δεν αποτελούν πρώτη κατοικία. Ο φόρος αυτός υπολογίζεται με βάση τις αντικειμενικές αξίες των ακινήτων.
      6. Ο φόρος μεταβίβασης ακινήτων που υπολογίζεται με 3% επί των αντικειμενικών αξιών και επιβαρύνει τους αγοραστές.
      7. Ο φόρος χρησικτησίας κτισμάτων, που υπολογίζεται επίσης με 3% επί των αντικειμενικών αξιών.
      8. Ο φόρος ανταλλαγής – συνένωσης οικοπέδων.
      9. Ο φόρος διανομής ακινήτων.
      10. Ο δημοτικός φόρος που επιβαρύνει τις μεταβιβάσεις ακινήτων (υπολογίζεται με ποσοστό επί του φόρου μεταβίβασης).
      11. Τα τέλη υπέρ Ταμείου Νομικών που επιβαρύνουν τα μεταβιβαστικά συμβόλαια και υπολογίζονται ως ποσοστά επί των αντικειμενικών αξιών των μεταβιβαζόμενων ακινήτων.
      12. Το πρόσθετο τέλος μεταγραφής συμβολαίων.
      13. Ο φόρος δωρεάς ακινήτων.
      14. Ο φόρος γονικής παροχής ακινήτων.
      15. Ο φόρος κληρονομιάς ακινήτων.
      16. Το τέλος εγγραφής ακινήτων στο Κτηματολόγιο.
      17. Τα πολεοδομικά πρόστιμα διατήρησης αυθαίρετων κτισμάτων.
      18. Τα πολεοδομικά πρόστιμα κατασκευής νέων αυθαιρέτων.
      19. Οι εισφορές σε γη και χρήμα για την ένταξη ακινήτων στα σχέδια πόλεων.
      20. Ο ειδικός φόρος ακινήτων 15% που επιβάλλεται στις υπεράκτιες εταιρίες.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Συνέχεια της προσπάθειας για εναρμόνιση των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων με τις πραγματικές τιμές της κτηματαγοράς προανήγγειλε η κυβέρνηση, γεγονός το οποίο κρύβει πολλές «παγίδες» υπερφορολόγησης για εκατομμύρια πολίτες με χαμηλά εισοδήματα και μικρής αξίας ακίνητα, που κατοικούν στις λεγόμενες «λαϊκές» περιοχές της χώρας.
      Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος, η συνέχεια της προσπάθειας αυτής σημαίνει ότι στις περιοχές αυτές, οι αντικειμενικές αξίες, επειδή εξακολουθούν να βρίσκονται σε χαμηλότερα επίπεδα από τις πραγματικές τιμές της κτηματαγοράς, θα αυξηθούν προκειμένου να εξισωθούν με τις πραγματικές.
      Μια τέτοια εξέλιξη θα έχει ως συνέπεια στις συγκεκριμένες περιοχές να αυξηθούν οι δεκάδες φορολογικές επιβαρύνσεις στην απόκτηση και κατοχή ακίνητης περιουσίας και ταυτόχρονα να μην ισχύσει καν η μείωση του ΕΝΦΙΑ που υποσχέθηκε πρόσφατα ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, καθώς ο νέος «αναμορφωμένος» φόρος, όσο μειωμένους συντελεστές κι αν έχει, θα υπολογίζεται επί αυξημένων φορολογητέων αξιών.
      Άλλες δύο δόσεις
      Η κυβέρνηση έχει δεσμευθεί στους πιστωτές της χώρας μας ότι η εξομοίωση των αντικειμενικών αξιών με τις πραγματικές τιμές των ακινήτων θα ολοκληρωθεί σε δύο δόσεις, τα έτη 2019 και 2020.
      Αυτό σημαίνει ότι την επόμενη διετία θα γίνουν άλλες δύο αναπροσαρμογές των αντικειμενικών αξιών. Η υφυπουργός Οικονομικών Αικατερίνη Παπανάτσιου μιλώντας χθες στην κρατική τηλεόραση επιβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει να ολοκληρώσει την εναρμόνιση των αντικειμενικών με τις αγοραίες τιμές των ακινήτων εντός των προσεχών δύο ετών.
      «Για να σταθεροποιηθούν η αγορά και οι τιμές, θα κάνουμε την εναρμόνιση (αντικειμενικών-εμπορικών), που θα ολοκληρωθεί στα επόμενα δύο χρόνια, αλλά θα είναι άμεση στις περιοχές που υπάρχουν προβλήματα», τόνισε η υφυπουργός.
      Τις χρονικές στιγμές που θα γίνουν οι δύο αυτές αναπροσαρμογές, στις «λαϊκές» κυρίως περιοχές όπου οι αντικειμενικές αξίες εξακολουθούν να βρίσκονται σε χαμηλότερα επίπεδα από τις εμπορικές, θα οριστούν νέες αντικειμενικές αξίες υψηλότερες από τις ισχύουσες μέχρι τότε.
      Συμπαρασύρονται…
      Το αποτέλεσμα θα είναι, στις συγκεκριμένες περιοχές, να επηρεαστούν ανοδικά οι παρακάτω φόροι και λοιπές επιβαρύνσεις στην κατοχή και την απόκτηση ακίνητης περιουσίας:
      1. Ο φόρος εισοδήματος που επιβάλλεται επί των τεκμαρτών εισοδημάτων τα οποία προσδιορίζονται βάσει των αντικειμενικών δαπανών ή τεκμηρίων διαβίωσης των κατοικιών των φορολογουμένων. Η ισχύουσα νομοθεσία προβλέπει ότι τα ποσά των αντικειμενικών δαπανών ή τεκμηρίων διαβίωσης για τα διαμερίσματα και τις μονοκατοικίες που χρησιμοποιούν οι φορολογούμενοι κλιμακώνονται με βάση τις αντικειμενικές αξίες των συγκεκριμένων ακινήτων. Ειδικότερα, τα τεκμήρια προσαυξάνονται κατά 40% για κατοικίες που βρίσκονται σε περιοχές με αντικειμενική τιμή ζώνης πάνω από 2.800 ευρώ και έως 4.999 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο. Σε όσες περιοχές οι αντικειμενικές αξίες μετά τις αυξήσεις ανέβουν πάνω από το όριο των 2.800 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, τα τεκμήρια διαβίωσης των κατοικιών θα αυξηθούν αυτόματα κατά 40%.
      2. Ο φόρος επί του τεκμαρτού εισοδήματος από ιδιοχρησιμοποίηση επαγγελματικής στέγης. Το εισόδημα αυτό προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου με συντελεστή 3%.
      3. Ο συμπληρωματικός ΕΝΦΙΑ φυσικών προσώπων, ο οποίος επιβάλλεται επί του αθροίσματος των αντικειμενικών φορολογητέων αξιών των κτισμάτων και των εντός σχεδίων πόλεων εδαφικών εκτάσεων που κατέχει κάθε φυσικό πρόσωπο, εφόσον το άθροισμα αυτό υπερβαίνει τις 250.000 ευρώ.
      4. Το τέλος ακίνητης περιουσίας που επιβάλλεται υπέρ των δήμων μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ και υπολογίζεται με συντελεστές κλιμακούμενους από 0,25‰ έως 0,35‰ επί των αντικειμενικών τιμών ζώνης των ηλεκτροδοτούμενων κτισμάτων.
      5. Ο ΦΠΑ 24% που επιβάλλεται στις μεταβιβάσεις νεόδμητων κτισμάτων που δεν αποτελούν πρώτη κατοικία. Ο φόρος αυτός υπολογίζεται με βάση τις αντικειμενικές αξίες των ακινήτων.
      6. Ο φόρος μεταβίβασης ακινήτων που υπολογίζεται με 3% επί των αντικειμενικών αξιών και επιβαρύνει τους αγοραστές.
      7. Ο φόρος χρησικτησίας κτισμάτων, που υπολογίζεται επίσης με 3% επί των αντικειμενικών αξιών.
      8. Ο φόρος ανταλλαγής – συνένωσης οικοπέδων.
      9. Ο φόρος διανομής ακινήτων.
      10. Ο δημοτικός φόρος που επιβαρύνει τις μεταβιβάσεις ακινήτων (υπολογίζεται με ποσοστό επί του φόρου μεταβίβασης).
      11. Τα τέλη υπέρ Ταμείου Νομικών που επιβαρύνουν τα μεταβιβαστικά συμβόλαια και υπολογίζονται ως ποσοστά επί των αντικειμενικών αξιών των μεταβιβαζόμενων ακινήτων.
      12. Το πρόσθετο τέλος μεταγραφής συμβολαίων.
      13. Ο φόρος δωρεάς ακινήτων.
      14. Ο φόρος γονικής παροχής ακινήτων.
      15. Ο φόρος κληρονομιάς ακινήτων.
      16. Το τέλος εγγραφής ακινήτων στο Κτηματολόγιο.
      17. Τα πολεοδομικά πρόστιμα διατήρησης αυθαίρετων κτισμάτων.
      18. Τα πολεοδομικά πρόστιμα κατασκευής νέων αυθαιρέτων.
      19. Οι εισφορές σε γη και χρήμα για την ένταξη ακινήτων στα σχέδια πόλεων.
      20. Ο ειδικός φόρος ακινήτων 15% που επιβάλλεται στις υπεράκτιες εταιρίες.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.