Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Προσφορά μόνο από τους Ιταλούς για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

    Sign in to follow this  

    Χρειάστηκαν πέντε αναβολές μέσα στο 2016 για να διεξαχθεί ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στον οποίο συμμετείχε τελικώς μόνο ένας ενδιαφερόμενος. Κατά τη χθεσινή καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών, φάκελο κατέθεσαν μόνον οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι, παρά το γεγονός ότι δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία είχαν και οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι RZD. Δεσμευτική προσφορά για το 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατατέθηκε χθες από τη Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A., η οποία θεωρούνταν συμμετοχή της τελευταίας στιγμής.

     

    Πριν από λίγες εβδομάδες, μάλιστα, κλιμάκιο της εταιρείας επισκέφθηκε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και επιθεώρησε τις εγκαταστάσεις και τα συστήματά της. Αναμενόμενη θεωρήθηκε από την άλλη η απόσυρση του ενδιαφέροντος των ρωσικών σιδηροδρόμων, οι οποίοι είχαν εκδηλώσει συμμετοχή στην προηγούμενη φάση του διαγωνισμού. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ, που έχει εμπειρία στη διαχείριση διαγωνισμών με έναν μόνο ενδιαφερόμενο, «ακολουθούν άμεσα η έναρξη της διαδικασίας και τα βήματα που προβλέπονται από τους όρους του διαγωνισμού της 27ης Ιανουαρίου 2016».

     

    Σημειώνεται ότι ο προηγούμενος διαγωνισμός για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε κηρυχθεί άγονος, λόγω της απουσίας ουσιαστικού ενδιαφέροντος, παρότι στο πρώτο στάδιο είχαν πάρει μέρος οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι, η κοινοπραξία των ρωσικών σιδηροδρόμων (RZD) με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ρουμανική GFR.

    Εν τω μεταξύ αναβρασμός επικρατεί στο κυβερνητικό επιτελείο, καθώς η ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εκτός από προαπαιτούμενο των πιστωτών, αποτελεί και σημείο τριβής με την Ε.Ε. Η ελληνική κυβέρνηση έχει έρθει σε συμφωνία με την Κομισιόν όσον αφορά στις παράνομες κρατικές ενισχύσεις που έχει λάβει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (περίπου 700 εκατ. ευρώ) και τις οποίες θα κληθεί να επιστρέψει σε περίπτωση που δεν περάσει σε ιδιωτικά χέρια. Η συμμετοχή των Ιταλών στον διαγωνισμό θεωρείται ενθαρρυντική, καθώς οποιαδήποτε άλλη εξέλιξη θα οδηγούσε σε αυτόματο λουκέτο την εταιρεία λειτουργίας του ΟΣΕ, υπό το βάρος του υπέρογκου, για τα άδεια ταμεία της, ποσού που θα καλούνταν να επιστρέψει.

     

    Στην παρούσα φάση τα βλέμματα στρέφονται στην Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), για την οποία δεν κατατέθηκε δεσμευτική προσφορά. Για τα επόμενα βήματα, στη συγκεκριμένη περίπτωση, θα αποφασίσει το αμέσως προσεχές διάστημα το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ. Για την ΕΕΣΣΤΥ υπήρχαν αρχικά τρεις ενδιαφερόμενοι που διατηρούσαν δικαίωμα υποβολής δεσμευτικής προσφοράς, μεταξύ των οποίων ήταν η Siemens, η κοινοπραξία της γαλλικής Alstom με τον όμιλο Κοπελούζου και οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι.

     

    Πηγή: http://www.kathimerini.gr/866425/article/oikonomia/epixeirhseis/prosfora-mono-apo-toys-italoys-gia-thn-trainose


    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Η 26η Ιουνίου 2020 -από τις 21 Φεβρουαρίου που ήταν αρχικά προγραμματισμένη,- ορίζεται ως η νέα καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για το έργο παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, μετά από συνεννόηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με το ΤΑΙΠΕΔ .
      Το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί κρίνεται ως απολύτως επαρκές προκειμένου να διευθετηθούν όλα τα εκκρεμή ζητήματα της σύμβασης παραχώρησης, που αφορούν  στην λειτουργία των διοδίων έλεγχο και αδειοδότηση για τις 33 σήραγγες του αυτοκινητόδρομου ολοκλήρωση των ααραίτητων απαλλοτριώσεων για τα τμήματα που θα αναβαθμιστούν αλλά και σε θέματα που αφορούν στο προσωπικό.
      Σημειώνεται επίσης, ότι οι σταθμοί διοδίων θα είναι σχεδόν έτοιμοι στο σύνολό τους για λειτουργία τον Μάιο του 2020, ενώ έως τον Απρίλιο 2020 θα έχουν ολοκληρωθεί και οι απαραίτητες ενέργειες για την αξιολόγηση των  παλαιών γεφυρών και την αδειοδότηση των σηράγγων του αυτοκινητοδρόμου. 
      Τα επτά επενδυτικά σχήματα που καλούνται να υποβάλλουν δεσμευτικές προσφορές είναι τα εξής:
       
      1. ANAS International Enterprise S.p.A.
      2. FREYJA HOLDINGS SARL [Macquarie European Infrastructure Fund 5 L.P. / Macquarie European Infrastructure Fund 5 SCSp]
      3. ROADIS Transportation Holding S.L.U. - ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.
      4. SICHUAN COMMUNICATIONS INVESTMENT GROUP CO., LTD - DAMCO ENERGY S.A.
      5. VINCI HIGHWAYS S.A.S - VINCI CONCESSIONS S.A.S - MYTILINEOS HOLDINGS S.A.
      6. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. - EGIS PROJECTS S.A.
      7. ΔΙΟΛΚΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΑΤΕ.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Η 26η Ιουνίου 2020 -από τις 21 Φεβρουαρίου που ήταν αρχικά προγραμματισμένη,- ορίζεται ως η νέα καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για το έργο παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, μετά από συνεννόηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με το ΤΑΙΠΕΔ .
      Το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί κρίνεται ως απολύτως επαρκές προκειμένου να διευθετηθούν όλα τα εκκρεμή ζητήματα της σύμβασης παραχώρησης, που αφορούν  στην λειτουργία των διοδίων έλεγχο και αδειοδότηση για τις 33 σήραγγες του αυτοκινητόδρομου ολοκλήρωση των ααραίτητων απαλλοτριώσεων για τα τμήματα που θα αναβαθμιστούν αλλά και σε θέματα που αφορούν στο προσωπικό.
      Σημειώνεται επίσης, ότι οι σταθμοί διοδίων θα είναι σχεδόν έτοιμοι στο σύνολό τους για λειτουργία τον Μάιο του 2020, ενώ έως τον Απρίλιο 2020 θα έχουν ολοκληρωθεί και οι απαραίτητες ενέργειες για την αξιολόγηση των  παλαιών γεφυρών και την αδειοδότηση των σηράγγων του αυτοκινητοδρόμου. 
      Τα επτά επενδυτικά σχήματα που καλούνται να υποβάλλουν δεσμευτικές προσφορές είναι τα εξής:
       
      1. ANAS International Enterprise S.p.A.
      2. FREYJA HOLDINGS SARL [Macquarie European Infrastructure Fund 5 L.P. / Macquarie European Infrastructure Fund 5 SCSp]
      3. ROADIS Transportation Holding S.L.U. - ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.
      4. SICHUAN COMMUNICATIONS INVESTMENT GROUP CO., LTD - DAMCO ENERGY S.A.
      5. VINCI HIGHWAYS S.A.S - VINCI CONCESSIONS S.A.S - MYTILINEOS HOLDINGS S.A.
      6. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. - EGIS PROJECTS S.A.
      7. ΔΙΟΛΚΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΑΤΕ.
    • By Engineer
      Ράλι για σημερινούς αλλά και νέους «παίκτες», ανάμεσά τους και φορείς του Δημοσίου, φέρνει το 2019 για τον σιδηρόδρομο, καθώς έχουν ήδη απελευθερωθεί οι εμπορευματικές μεταφορές, ενώ από τον Ιούνιο ανοίγει υπό προϋποθέσεις και η αγορά για τις επιβατικές.
      Στον νέο τομέα, που περιλαμβάνει και τον προαστιακό, ετοιμάζεται να μπει η ελληνική Goldair, η οποία μαζί με τους κρατικούς σιδηρόδρομους της Αυστρίας κάνει ήδη εμπορευματικά δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη.
      Θα είναι η πρώτη σφήνα στην ιδιωτικοποιημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που έχει περάσει από την περασμένη χρονιά στον φορέα των ιταλικών σιδηρόδρομων, αλλά οι επιβάτες δεν έχουν δει ώς τώρα βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και έχουν δημιουργηθεί σοβαρά προβλήματα στη συνεργασία με τον ΟΣΕ, που παραμένει ο διαχειριστής του δικτύου.
      Καταλυτικό στοιχείο είναι η ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνητης γραμμής στο βασικό δίκτυο Πειραιάς-Αθήνα-Θεσσαλονίκη, η οποία από το τέλος Φεβρουαρίου θα εξυπηρετεί γρήγορα τρένα και ώς το τέλος του χρόνου θα μειώσει το ταξίδι σε τρεις ώρες και 50 λεπτά.
      Η πιο ενδιαφέρουσα εξέλιξη αφορά την επάνοδο του Δημοσίου στα δρομολόγια του σιδηρόδρομου.
      Προετοιμασίες, σύμφωνα με πληροφορίες, κάνει η ΣΤΑΣΥ, ο φορέας του Δημοσίου που διαχειρίζεται το δίκτυο του μετρό, του Ηλεκτρικού και του τραμ, οι οποίες φαίνεται ότι δεν είναι άσχετες με την απόφαση που είχε παρθεί να σταματούν τα δρομολόγια στη Δουκ. Πλακεντίας, αλλά ανακλήθηκε λόγω αντιδράσεων από τους επιβάτες.
      Το επόμενο βήμα είναι να αξιοποιηθεί το σιδηροδρομικό δίκτυο για να λειτουργήσουν δρομολόγια της ΣΤΑΣΥ από τον Πειραιά ώς το αεροδρόμιο, μέσω του σταθμού Λαρίσης. Σκέψεις για ανάλογες κινήσεις υπάρχουν και από την πλευρά τού υπό δημόσιο έλεγχο ΟΣΕ.
      Η πρόβλεψη
      «Μέσα στο 2019 θα μπούμε και στα επιβατικά δρομολόγια», ανακοίνωσε χθες ο εκπρόσωπος της Goldair στον σύντομο χαιρετισμό του κατά την κοπή της πίτας της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), στην οποία ήταν παρόν κορυφαίο στέλεχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
      Σε ερώτηση της «Εφ.Συν.», η Ιωάννα Τσιαπαρίκου, πρόεδρος της ανεξάρτητης Αρχής, διευκρίνισε ότι η απελευθέρωση των επιβατικών δρομολογίων θα γίνει τον Ιούνιο, αλλά από τη σύμβαση πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς έχει προβλεφθεί ότι η εταιρεία θα λαμβάνει κρατική επιδότηση 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών και επομένως χρειάζεται να προηγηθεί μελέτη πριν από τη χορήγηση άδειας σε νέους φορείς.
      Στην ομιλία της πάντως η πρόεδρος της ΡΑΣ αναφέρθηκε στις επενδυτικές ευκαιρίες που παρέχει ο σιδηρόδρομος, δίνοντας έμφαση στα αναπτυξιακά οφέλη για τη χώρα και τον σεβασμό στα δικαιώματα των εργαζομένων. Εχει ενδιαφέρον η έκκλησή της προς τις ενδιαφερόμενες εταιρείες να βοηθήσουν στην ανάπτυξη του σιδηρόδρομου, παραμερίζοντας τα μικρο-οικονομικά συμφέροντα.
      Στα σχέδια του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, μετά την υπογραφή της σύμβασης για το Θριάσιο, περιλαμβάνονται διαγωνισμοί για να δημιουργηθούν νέα εμπορευματικά κέντρα στη Θεσσαλονίκη και την Αλεξανδρούπολη.
      «Ο σιδηρόδρομος είχε εγκαταλειφθεί από τη δεκαετία του 1950 και τα τελευταία χρόνια κάνουμε αγώνα για να φτάσουμε τον ευρωπαϊκό μέσο όρο», τόνισε ο Ανδρέας Πολάκης, επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών του υπουργείου.
      Κινέζοι και Ρουμάνοι
      Ενδιαφέρον είχε η παρουσία στη χθεσινή εκδήλωση εκπροσώπων της PEARL, που ελέγχεται από κινεζικό όμιλο, καθώς και των ρουμανικών σιδηρόδρομων, δύο φορέων που έχουν άδεια για εμπορευματικά δρομολόγια στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
      Μια σημαντική πληροφορία, που έγινε γνωστή στο περιθώριο της εκδήλωσης στη ΡΑΣ, είναι οι έρευνες που κάνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού σε σχέση με την εξαγορά από τους Ιταλούς (ιδιοκτήτες πλέον της ΤΡΑΙΝΟΣΕ) της ΕΕΣΣΤΥ, του φορέα διαχείρισης των 11 επισκευαστικών βάσεων του σιδηροδρομικού δικτύου. Ο διαγωνισμός έχει ολοκληρωθεί από το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά δεν έχει υπογραφεί η τελική συμφωνία.
      Σύμφωνα με πληροφορίες, στα σχετικά ερωτήματα που τέθηκαν από την Επιτροπή η ΡΑΣ απάντησε ότι υπάρχει το θεσμικό πλαίσιο για τη διασφάλιση του ανταγωνισμού με τις άλλες εταιρείες παροχής σιδηροδρομικού έργου, με ορισμένες προϋποθέσεις, όπως η επεξεργασία πιο αναλυτικού τιμολογίου για τις προσφερόμενες εργασίες επισκευής και συντήρησης, αλλά κυρίως η θέσπιση κανόνων για τις προτεραιότητες στην εξυπηρέτηση των περιστατικών.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Ράλι για σημερινούς αλλά και νέους «παίκτες», ανάμεσά τους και φορείς του Δημοσίου, φέρνει το 2019 για τον σιδηρόδρομο, καθώς έχουν ήδη απελευθερωθεί οι εμπορευματικές μεταφορές, ενώ από τον Ιούνιο ανοίγει υπό προϋποθέσεις και η αγορά για τις επιβατικές.
      Στον νέο τομέα, που περιλαμβάνει και τον προαστιακό, ετοιμάζεται να μπει η ελληνική Goldair, η οποία μαζί με τους κρατικούς σιδηρόδρομους της Αυστρίας κάνει ήδη εμπορευματικά δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη.
      Θα είναι η πρώτη σφήνα στην ιδιωτικοποιημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που έχει περάσει από την περασμένη χρονιά στον φορέα των ιταλικών σιδηρόδρομων, αλλά οι επιβάτες δεν έχουν δει ώς τώρα βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και έχουν δημιουργηθεί σοβαρά προβλήματα στη συνεργασία με τον ΟΣΕ, που παραμένει ο διαχειριστής του δικτύου.
      Καταλυτικό στοιχείο είναι η ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνητης γραμμής στο βασικό δίκτυο Πειραιάς-Αθήνα-Θεσσαλονίκη, η οποία από το τέλος Φεβρουαρίου θα εξυπηρετεί γρήγορα τρένα και ώς το τέλος του χρόνου θα μειώσει το ταξίδι σε τρεις ώρες και 50 λεπτά.
      Η πιο ενδιαφέρουσα εξέλιξη αφορά την επάνοδο του Δημοσίου στα δρομολόγια του σιδηρόδρομου.
      Προετοιμασίες, σύμφωνα με πληροφορίες, κάνει η ΣΤΑΣΥ, ο φορέας του Δημοσίου που διαχειρίζεται το δίκτυο του μετρό, του Ηλεκτρικού και του τραμ, οι οποίες φαίνεται ότι δεν είναι άσχετες με την απόφαση που είχε παρθεί να σταματούν τα δρομολόγια στη Δουκ. Πλακεντίας, αλλά ανακλήθηκε λόγω αντιδράσεων από τους επιβάτες.
      Το επόμενο βήμα είναι να αξιοποιηθεί το σιδηροδρομικό δίκτυο για να λειτουργήσουν δρομολόγια της ΣΤΑΣΥ από τον Πειραιά ώς το αεροδρόμιο, μέσω του σταθμού Λαρίσης. Σκέψεις για ανάλογες κινήσεις υπάρχουν και από την πλευρά τού υπό δημόσιο έλεγχο ΟΣΕ.
      Η πρόβλεψη
      «Μέσα στο 2019 θα μπούμε και στα επιβατικά δρομολόγια», ανακοίνωσε χθες ο εκπρόσωπος της Goldair στον σύντομο χαιρετισμό του κατά την κοπή της πίτας της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), στην οποία ήταν παρόν κορυφαίο στέλεχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
      Σε ερώτηση της «Εφ.Συν.», η Ιωάννα Τσιαπαρίκου, πρόεδρος της ανεξάρτητης Αρχής, διευκρίνισε ότι η απελευθέρωση των επιβατικών δρομολογίων θα γίνει τον Ιούνιο, αλλά από τη σύμβαση πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς έχει προβλεφθεί ότι η εταιρεία θα λαμβάνει κρατική επιδότηση 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών και επομένως χρειάζεται να προηγηθεί μελέτη πριν από τη χορήγηση άδειας σε νέους φορείς.
      Στην ομιλία της πάντως η πρόεδρος της ΡΑΣ αναφέρθηκε στις επενδυτικές ευκαιρίες που παρέχει ο σιδηρόδρομος, δίνοντας έμφαση στα αναπτυξιακά οφέλη για τη χώρα και τον σεβασμό στα δικαιώματα των εργαζομένων. Εχει ενδιαφέρον η έκκλησή της προς τις ενδιαφερόμενες εταιρείες να βοηθήσουν στην ανάπτυξη του σιδηρόδρομου, παραμερίζοντας τα μικρο-οικονομικά συμφέροντα.
      Στα σχέδια του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, μετά την υπογραφή της σύμβασης για το Θριάσιο, περιλαμβάνονται διαγωνισμοί για να δημιουργηθούν νέα εμπορευματικά κέντρα στη Θεσσαλονίκη και την Αλεξανδρούπολη.
      «Ο σιδηρόδρομος είχε εγκαταλειφθεί από τη δεκαετία του 1950 και τα τελευταία χρόνια κάνουμε αγώνα για να φτάσουμε τον ευρωπαϊκό μέσο όρο», τόνισε ο Ανδρέας Πολάκης, επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών του υπουργείου.
      Κινέζοι και Ρουμάνοι
      Ενδιαφέρον είχε η παρουσία στη χθεσινή εκδήλωση εκπροσώπων της PEARL, που ελέγχεται από κινεζικό όμιλο, καθώς και των ρουμανικών σιδηρόδρομων, δύο φορέων που έχουν άδεια για εμπορευματικά δρομολόγια στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
      Μια σημαντική πληροφορία, που έγινε γνωστή στο περιθώριο της εκδήλωσης στη ΡΑΣ, είναι οι έρευνες που κάνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού σε σχέση με την εξαγορά από τους Ιταλούς (ιδιοκτήτες πλέον της ΤΡΑΙΝΟΣΕ) της ΕΕΣΣΤΥ, του φορέα διαχείρισης των 11 επισκευαστικών βάσεων του σιδηροδρομικού δικτύου. Ο διαγωνισμός έχει ολοκληρωθεί από το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά δεν έχει υπογραφεί η τελική συμφωνία.
      Σύμφωνα με πληροφορίες, στα σχετικά ερωτήματα που τέθηκαν από την Επιτροπή η ΡΑΣ απάντησε ότι υπάρχει το θεσμικό πλαίσιο για τη διασφάλιση του ανταγωνισμού με τις άλλες εταιρείες παροχής σιδηροδρομικού έργου, με ορισμένες προϋποθέσεις, όπως η επεξεργασία πιο αναλυτικού τιμολογίου για τις προσφερόμενες εργασίες επισκευής και συντήρησης, αλλά κυρίως η θέσπιση κανόνων για τις προτεραιότητες στην εξυπηρέτηση των περιστατικών.
    • By Engineer
      Θα καταφέρει το τρένο να ανταγωνιστεί το αεροπλάνο στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, μόλις ολοκληρωθεί ο βασικός σιδηροδρομικός άξονας;
      «Με βεβαιότητα», επισημαίνουν σιδηροδρομικοί, οι οποίοι εκτιμούν ότι, με την παράδοση του τελευταίου τμήματος στο τμήμα Λιανοκλάδι – Δομοκός και την ολοκλήρωση των απαραίτητων δοκιμών (τέλη 2018 – αρχές 2019), τα δρομολόγια θα διεξάγονται σε έως 4,5 ώρες.
      Στη συνέχεια και μόλις ολοκληρωθούν, τη διετία 2019 – 2020, τα απαραίτητα συστήματα ασφάλειας ECTS, η σηματοδότηση εντός και εκτός συρμού, η τηλεδιοίκηση κ.λπ., το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα διεξάγεται σε 3 ώρες και 20 λεπτά.
      Εάν επαληθευτούν τα ανωτέρω, το τρένο καθίσταται ευθέως ανταγωνιστικό σε σχέση με το αεροπλάνο, δεδομένου ότι οι κεντρικοί σιδηροδρομικοί σταθμοί, τόσο της Αθήνας, όσο και της Θεσσαλονίκης βρίσκονται στο κέντρο των πόλεων και όχι εκτός, όπως συμβαίνει με τα αεροδρόμια «Ελ. Βενιζέλος» και «Μακεδονία».

      Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσδοκά σε σημαντική άνοδο επιβατών, σε συνδυασμό με τη νέα ταξιδιωτική εμπειρία που λανσάρει με το «Ασημένιο Βέλος», το οποίο θα δρομολογηθεί εντός του 2019.
      «Η άνοδος της επιβατικής κίνησης θα ξεπεράσει το 20%. Ίσως και αυτό το νούμερο, να αποδειχτεί μικρό», σχολίασε ανώτατο στέλεχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο metaforespress.gr.
      Σε ακόλουθη ερώτηση, εάν η εταιρεία λανσάρει νέα εμπορική πολιτική, το εν λόγω στέλεχος σχολίασε ότι υπάρχουν συγκεκριμένες δεσμεύσεις, οι οποίες εντάσσονται στο ευρύτερο περίγραμμα των άγονων γραμμών.
      Το 2016, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετέφερε 15,6 εκατ. επιβάτες, από τους οποίους 10,1 εκατ. μετακινήθηκαν με τις προαστιακές γραμμές και 5,5 εκατ. στο εθνικό δίκτυο, ενώ τα συνολικά  έσοδα από τη μεταφορά επιβατών ανήλθαν στα 34,7 εκατ. ευρώ.
      Τα χαρακτηριστικά του «Ασημένιου Βέλους»
      Το ηλεκτροκίνητο τρένο που παρουσίασε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην 83η ΔΕΘ μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως 250 χλμ. την ώρα (το ελληνικό δίκτυο «αντέχει» έως 200 χλμ.).
      Ανήκει στην οικογένεια Pendolino, έχει κατασκευαστεί από τις Fiat Ferroviara / Alstom και για πρώτη φορά λειτούργησε το 1997.
      Ακολούθησε η πλήρης ανακαίνισή του, με αποτέλεσμα να αποτελεί μια αμαξοστοιχία, η οποία διαθέτει πιο σύγχρονο «σαλόνι», κλιματισμό, ασύρματη σύνδεση Wi-Fi, τραπεζάκια σε θέσεις, οθόνες LCD και μπαρ-εστιατόριο
      Κάθε τρένο έχει εννέα βαγόνια, τρία για την πρώτη θέση, ένα μπαρ-εστιατόριο και πέντε για τη δεύτερη θέση.
      Μπορεί να μεταφέρει 489 επιβάτες (146 στην πρώτη και 343 στη δεύτερη θέση), εκ των οποίων δύο σε ειδικές θέσεις για αναπηρικά αμαξίδια. Έχει μήκος 236,6 μέτρα και ζυγίζει 409 τόνους.
      Του Φώτη Φωτεινού

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.