Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Τι αλλαγές φέρνει το σχέδιο νόμου σε Παραχωρήσεις, ΣΔΙΤ, Μελετο-κατασκευές

    Sign in to follow this  

    Αλλαγές στα έργα ΣΔΙΤ, παραχωρήσεων και δημόσιων έργων με μελέτη-κατασκευή φέρνει το Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο που έχει βγάλει σε διαβούλευση το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

    Πιο συγκεκριμένα μειώνεται στο 50% το ποσοστό των απαλλοτριώσεων και των αρχαιολογικών εργασιών για να υπογραφεί μία σύμβαση παραχώρησης. Στα ΣΔΙΤ επιταχύνεται η διαδικασία που ακολουθείται σε περίπτωση ανεύρεσης αρχαιοτήτων κατά τη διάρκεια των κατασκευών ενώ κάνει κατεπείγουσα τη διαδικασία των απαλλοτριώσεων. Για τα δημόσια έργα με μελέτη-κατασκευή θα πρέπει το Τεχνικό Συμβούλιο της Αναθέτουσας Αρχής να συναινεί στην διενέργεια σχετικού διαγωνισμού.

    ΣΤΟ 50% ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΙΣ-ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΩΝ

    Εδώ έχουμε μία τροποποίηση σε σχέση με τις συμβάσεις παραχώρησης καθώς αντικαθίσταται το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 29 του ν. 4413/2016. Πλέον θα χρειάζεται να έχει συντελεστεί το 50% των απαλλοτριώσεων και των αρχαιολογικών εργασιών για να είναι δυνατή η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης».

    Πρόκειται για μία ακόμα βελτιωτική πράξη η οποία θα βοηθήσει στην επιτάχυνση των διαδικασιών έναρξης μελλοντικών παραχωρήσεων μιας και σήμερα, αρκεί μία και μόνο αρχαιολογική ανασκαφή για να κολλήσει η έναρξη της. Συγκεκριμένα αναφέρεται πως:

    «Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για τα έργα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και των εποπτευομένων φορέων του και με κοινή απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού επιτρέπεται η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης μετά από γνώμη του Τεχνικού Συμβουλίου Δημοσίων Έργων της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, εφόσον έχουν συντελεσθεί απαλλοτριώσεις τουλάχιστον σε ποσοστό 50%, έχει εκπονηθεί η, κατά το άρθρο 345 του ν. 4512/2018 (Α` 5), Έκθεση Αναλυτικής Αρχαιολογικής Τεκμηρίωσης (Ε.Α.Α.Τ.), όπου απαιτείται, και υλοποιηθεί τουλάχιστον το 50% του φυσικού αντικειμένου αυτής, σύμφωνα με το ειδικότερο πρόγραμμα παράδοσης των χώρων εκτέλεσης του έργου, το οποίο και αποτελεί έγγραφο της σύμβασης παραχώρησης σύμφωνα με το άρθρο 36.»

    ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ-ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΩΝ ΣΤΑ ΣΔΙΤ

    Την επιτάχυνση της διαδικασίας αρχαιολογικών ερευνών και απαλλοτριώσεων στα έργα-ΣΔΙΤ φέρνει μία άλλη τροπολογία. Σύμφωνα με το άρθρο 76 σε περίπτωση ανεύρεσης αρχαιοτήτων κατά τη διάρκεια της κατασκευής, γνωστοποιεί στην Αρχαιολογική Υπηρεσία. Εκείνη θα πρέπει σε 60 ημέρες να υποδείξει τρόπους συνέχισης των εργασιών και να προστατεύσει τις αρχαιότητες. Αν δεν γίνει αυτό τότε αυτοδίκαια αναλαμβάνει η Διεύθυνση της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς και της Γενικής Διεύθυνσης Αναστήλωσης, Μουσείων και Τεχνικών Έργων αντίστοιχα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και ασκείται εντός τριάντα ημερών.

    Μάλιστα δίνει το δικαίωμα η Εταιρεία Ειδικού Σκοπου να ζητήσει παράταση των συμβατικών προθεσμιών (ίση με την καθυστέρηση) και να διεκδικήσει αποζημίωση αν περάσουν σωρευτικά οι 90 ημέρες της ανωτέρω διαδικασίας.

    Οι δε απαλλοτριώσεις για έργα-ΣΔΙΤ θα θεωρούνται πλέον κατεπείγουσες και μείζονος σημασίας και θα κηρύσσονται με κοινή απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού.

    ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ ΜΕ ΜΕΛΕΤΗ-ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

    Αλλαγές όμως έρχονται και στα δημόσια έργα με την μέθοδο μελέτης-κατασκευής. Πλέον θα πρέπει το Τεχνικό Συμβούλιο της Αναθέτουσας Αρχής να συμφωνεί στην διενέργεια σχετικού διαγωνισμού. Αν δεν υπάρχει Τεχνικό Συμβούλιο τότε θα πρέπει να υπάρχουν εγκεκριμένοι Περιβαλλοντικοί Όροι, Τεύχος Υπολογισμου και τεκμηρίωσης για τον καθορισμό του προϋπολογισμού της αναθέτουσας αρχής και Κανονισμού Μελετών Έργου, ο οποίος συντάσσεται ειδικά για το προς ανάθεση έργο ή υπάρχει και εφαρμόστηκε σε παρόμοια έργα,

    Τέλος δίνει το δικαίωμε στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών με απόφαση του, να εξαιρεί κατηγορίες έργων από την εφαρμογή της παραγράφου αυτής.

    Edited by Engineer

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Στο έργο, ύψους 180 εκατ. ευρώ έχει ενταχθεί και η αποπεράτωση του μεγάλου αμφιθεάτρο στην Πανεπιστημιούπολη. Τον επόμενο μήνα η προκήρυξη. Τεράστια τα περιθώρια ανάπτυξης της αγοράς φοιτητικής στέγης εκτιμούν στελέχη.
      Το πρώτο έργο με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) στην κατασκευή φοιτητικής στέγης προχωρά. Εγκρίθηκε την Παρασκευή από τη Σύγκλητο του Πανεπιστημίου Κρήτης το τεύχος δημοπράτησης για το πρώτο στάδιο του έργου μελέτης, κατασκευής και 30ετούς εκμετάλλευσης συγκροτημάτων 3.000 κλινών για φοιτητές (2.000 στην Πανεπιστημιούπολη Γάλλου στο Ρέθυμνο και 1.000 στο Ηράκλειο).
      Στο έργο, ύψους 180 εκατ. ευρώ έχει ενταχθεί και η αποπεράτωση του μεγάλου αμφιθεάτρο στην Πανεπιστημιούπολη Γάλλου το οποίο θα λειτουργήσει και ως συνεδριακό κέντρο.  Ο διαγωνισμός αναμένεται να προκηρυχθεί τον επόμενο μήνα και θα γίνει με τη διαδικασία της προεπιλογής. Οι όμιλοι που θα περάσουν το πρώτο στάδιο θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές κατά τη δεύτερη φάση του διαγωνισμού.
      Οπως είχε ανακοινωθεί τον περασμένο Μάιο, όταν είχε εγκριθεί το έργο ΣΔΙΤ από την αρμόδια διυπουργική επιτροπή, ο αριθμός των φοιτητών που διαμένουν σε φοιτητικές εστίες στην Κρήτη είναι μόλις 336, όταν το σύνολο των εγγεγραμμένων φοιτητών και υποψηφίων Διδακτόρων ξεπερνά τις 21.000! Επιπλέον, «το Πανεπιστήμιο παρουσιάζει αδυναμία ως προς την επαρκή διαχείριση, συντήρηση και λειτουργία των υφιστάμενων υποδομών στέγασης». Σύμφωνα με τον τοπικό Τύπο, ειδικά στο Ρέθυμνο λειτουργούν μόνο 173 δωμάτια για φοιτητική στέγη. Τα 143 μονόκλινα (που έχουν γίνει δίκλινα...) στα συγκροτήματα εντός της Πανεπιστημιούπολη και 30 δίκλινα (που έχουν γίνει τρίκλινα..) στο κτίριο του «Ξενία». 
      Το ενδιαφέρον στο διαγωνισμό του Πανεπιστημίου Κρήτης αναμένεται να είναι έντονο καθώς η φοιτητική στέγη (student housing) είναι ένας ταχύτατα αναπτυσσόμενος τομέας εναλλακτικών επενδύσεων από εταιρείες ακινήτων ανά την Ευρώπη. Ειδικά στην Ελλάδα, έχει αρχίσει να προσελκύει το ενδιαφέρον εταιρειών επενδύσεων σε ακίνητα, με πρώτη την Prodea ΑΕΕΑΠ, η οποία απέκτησε και αναπτύσσει συγκροτήματα 48 επιπλωμένων διαμερισμάτων στην Πάτρα και αντίστοιχο συγκρότημα στη Θεσσαλονίκη. Μάλιστα, ο επικεφαλής της Hines στην Ελλάδα Πωλ Γομόπουλος είχε υποστηρίξει προ μηνών στους Δελφούς πως η αμερικανική εταιρεία επενδύσεων και ανάπτυξης ακινήτων μελετά το ενδεχόμενο να επεκταθεί στον τομέα της φοιτητικής στέγης.
      Οι εταιρείες επενδύσεων ακινήτων βλέπουν πως σε πόλεις όπως η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, η Πάτρα, το Ηράκλειο και αλλού όπου υπάρχει μεγάλος φοιτητικός πληθυσμός απουσιάζουν τα οργανωμένα συγκροτήματα στέγασης. Μάλιστα, η κατάσταση έχει γίνει πιο δύσκολη για τους φοιτητές που αναζητούν στέγη εξαιτίας της λειτουργίας του Airbnb και άλλων πλατφορμών βραχυχρόνιων μισθώσεων. Οι αποδόσεις των ακινήτων που αξιοποιούνται για φοιτητική στέγη, όπως είχε υποστηρίξει ο επικεφαλής της Prodea ΑΕΕΑΠ Αρ. Καρυτινός, βρίσκεται πολύ κοντά σε αυτή ενός κτιρίου γραφείου, κινείται δηλαδή μεταξύ 7,5% - 8,5%.
      Η αγορά φοιτητικής στέγης αναπτύσσεται και πανευρωπαϊκά εξαιτίας της συνεχούς αύξησης του αριθμού των φοιτητών, αλλά και της αυξημένης κινητικότητας ανά την Ευρώπη. Στις περισσότερες αγορές της Γηραιάς Ηπείρου, ακόμα και στη Βρετανία που έχει τη μεγαλύτερη αγορά υπηρεσιών ανώτατης εκπαίδευσης, καταγράφονται σημαντικές ελλείψεις στη φοιτητική στέγη, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της εταιρείας συμβούλων ακινήτων Savills. 
      Στη μελέτη αναφέρεται πως τα ολοκληρωμένα συγκροτήματα φοιτητών στη Βρετανία μπορούν να καλύψουν το 27% του συνόλου, ενώ στην Ιταλία (την τέταρτη μεγαλύτερη αγορά φοιτητών της Ευρώπης) το αντίστοιχο ποσοστό είναι χαμηλότερο 5%. Για παράδειγμα, στη Ρώμη, μια πόλη με 220.500 φοιτητές, υπάρχουν λιγότερες από 6.500 κλίνες σε οργανωμένα συγκροτήματα.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Στο έργο, ύψους 180 εκατ. ευρώ έχει ενταχθεί και η αποπεράτωση του μεγάλου αμφιθεάτρο στην Πανεπιστημιούπολη. Τον επόμενο μήνα η προκήρυξη. Τεράστια τα περιθώρια ανάπτυξης της αγοράς φοιτητικής στέγης εκτιμούν στελέχη.
      Το πρώτο έργο με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) στην κατασκευή φοιτητικής στέγης προχωρά. Εγκρίθηκε την Παρασκευή από τη Σύγκλητο του Πανεπιστημίου Κρήτης το τεύχος δημοπράτησης για το πρώτο στάδιο του έργου μελέτης, κατασκευής και 30ετούς εκμετάλλευσης συγκροτημάτων 3.000 κλινών για φοιτητές (2.000 στην Πανεπιστημιούπολη Γάλλου στο Ρέθυμνο και 1.000 στο Ηράκλειο).
      Στο έργο, ύψους 180 εκατ. ευρώ έχει ενταχθεί και η αποπεράτωση του μεγάλου αμφιθεάτρο στην Πανεπιστημιούπολη Γάλλου το οποίο θα λειτουργήσει και ως συνεδριακό κέντρο.  Ο διαγωνισμός αναμένεται να προκηρυχθεί τον επόμενο μήνα και θα γίνει με τη διαδικασία της προεπιλογής. Οι όμιλοι που θα περάσουν το πρώτο στάδιο θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές κατά τη δεύτερη φάση του διαγωνισμού.
      Οπως είχε ανακοινωθεί τον περασμένο Μάιο, όταν είχε εγκριθεί το έργο ΣΔΙΤ από την αρμόδια διυπουργική επιτροπή, ο αριθμός των φοιτητών που διαμένουν σε φοιτητικές εστίες στην Κρήτη είναι μόλις 336, όταν το σύνολο των εγγεγραμμένων φοιτητών και υποψηφίων Διδακτόρων ξεπερνά τις 21.000! Επιπλέον, «το Πανεπιστήμιο παρουσιάζει αδυναμία ως προς την επαρκή διαχείριση, συντήρηση και λειτουργία των υφιστάμενων υποδομών στέγασης». Σύμφωνα με τον τοπικό Τύπο, ειδικά στο Ρέθυμνο λειτουργούν μόνο 173 δωμάτια για φοιτητική στέγη. Τα 143 μονόκλινα (που έχουν γίνει δίκλινα...) στα συγκροτήματα εντός της Πανεπιστημιούπολη και 30 δίκλινα (που έχουν γίνει τρίκλινα..) στο κτίριο του «Ξενία». 
      Το ενδιαφέρον στο διαγωνισμό του Πανεπιστημίου Κρήτης αναμένεται να είναι έντονο καθώς η φοιτητική στέγη (student housing) είναι ένας ταχύτατα αναπτυσσόμενος τομέας εναλλακτικών επενδύσεων από εταιρείες ακινήτων ανά την Ευρώπη. Ειδικά στην Ελλάδα, έχει αρχίσει να προσελκύει το ενδιαφέρον εταιρειών επενδύσεων σε ακίνητα, με πρώτη την Prodea ΑΕΕΑΠ, η οποία απέκτησε και αναπτύσσει συγκροτήματα 48 επιπλωμένων διαμερισμάτων στην Πάτρα και αντίστοιχο συγκρότημα στη Θεσσαλονίκη. Μάλιστα, ο επικεφαλής της Hines στην Ελλάδα Πωλ Γομόπουλος είχε υποστηρίξει προ μηνών στους Δελφούς πως η αμερικανική εταιρεία επενδύσεων και ανάπτυξης ακινήτων μελετά το ενδεχόμενο να επεκταθεί στον τομέα της φοιτητικής στέγης.
      Οι εταιρείες επενδύσεων ακινήτων βλέπουν πως σε πόλεις όπως η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, η Πάτρα, το Ηράκλειο και αλλού όπου υπάρχει μεγάλος φοιτητικός πληθυσμός απουσιάζουν τα οργανωμένα συγκροτήματα στέγασης. Μάλιστα, η κατάσταση έχει γίνει πιο δύσκολη για τους φοιτητές που αναζητούν στέγη εξαιτίας της λειτουργίας του Airbnb και άλλων πλατφορμών βραχυχρόνιων μισθώσεων. Οι αποδόσεις των ακινήτων που αξιοποιούνται για φοιτητική στέγη, όπως είχε υποστηρίξει ο επικεφαλής της Prodea ΑΕΕΑΠ Αρ. Καρυτινός, βρίσκεται πολύ κοντά σε αυτή ενός κτιρίου γραφείου, κινείται δηλαδή μεταξύ 7,5% - 8,5%.
      Η αγορά φοιτητικής στέγης αναπτύσσεται και πανευρωπαϊκά εξαιτίας της συνεχούς αύξησης του αριθμού των φοιτητών, αλλά και της αυξημένης κινητικότητας ανά την Ευρώπη. Στις περισσότερες αγορές της Γηραιάς Ηπείρου, ακόμα και στη Βρετανία που έχει τη μεγαλύτερη αγορά υπηρεσιών ανώτατης εκπαίδευσης, καταγράφονται σημαντικές ελλείψεις στη φοιτητική στέγη, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της εταιρείας συμβούλων ακινήτων Savills. 
      Στη μελέτη αναφέρεται πως τα ολοκληρωμένα συγκροτήματα φοιτητών στη Βρετανία μπορούν να καλύψουν το 27% του συνόλου, ενώ στην Ιταλία (την τέταρτη μεγαλύτερη αγορά φοιτητών της Ευρώπης) το αντίστοιχο ποσοστό είναι χαμηλότερο 5%. Για παράδειγμα, στη Ρώμη, μια πόλη με 220.500 φοιτητές, υπάρχουν λιγότερες από 6.500 κλίνες σε οργανωμένα συγκροτήματα.
    • By Engineer
      Με τίτλο: “Δημοσίευση του Προεδρικού Διατάγματος 71/2019 «Μητρώα συντελεστών παραγωγής δημοσίων και ιδιωτικών έργων, μελετών, τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών (ΜΗ.Τ.Ε.)»”η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων ενημερώνει τις αναθέτουσες αρχές ότι δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (Α/112) το με αριθμ. 71/2019 Προεδρικό Διάταγμα με θέμα «Μητρώα συντελεστών παραγωγής δημοσίων και ιδιωτικών έργων, μελετών, τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών (ΜΗ.Τ.Ε.)», το οποίο εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση της παραγράφου 20 του άρθρου 118 του ν. 4472/2017, καθώς και της παραγράφου 10 του άρθρου 83 του ν. 4412/2016.
      Το ως άνω Π.δ/γμα περιγράφει τα ειδικότερα ζητήματα διάρθρωσης και λειτουργίας των ΜΗ.Τ.Ε., τα οποία καθορίζονται ρητά στις διατάξεις των παραγράφων 18 περ. δ, 19 και 20 περ. α έως ιδ του άρθρου 118 του ν. 4472/2017, καθώς και της παραγράφου 10 του άρθρου 83 του ν. 4412/2016.
      Η διάρθρωση του ως άνω Π.δ/τος έχει ως εξής :
      ΜΕΡΟΣ Α’ – Μητρώα Φυσικών Προσώπων Τεχνικών Έργων (ΜΗ.ΦΥ.Π.Τ.Ε.)
      i. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ – Μητρώα Εμπειρίας Μελετητών (Μ.Ε.Μ.)
      ii. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ – Μητρώα Εμπειρίας Κατασκευαστών (Μ.Ε.Κ.) ΜΕΡΟΣ Β’ – Μητρώο Επιχειρήσεων Τεχνικών Έργων (ΜΗ.Ε.Τ.Ε.) i. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ – Μητρώο Μελετητικών Επιχειρήσεων Δημοσίων Έργων (ΜΗ.Μ.Ε.Δ.Ε.)
      ii. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ – Μητρώο Μελετητικών Επιχειρήσεων Ιδιωτικών Έργων (ΜΗ.Μ.Ε.ΙΔ.Ε.)
      iii. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ – Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων Δημοσίων Έργων (ΜΗ.Ε.Ε.Δ.Ε.)
      iv. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ – Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων Ιδιωτικών Έργων (ΜΗ.Ε.Ε.ΙΔ.Ε.)
      v. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ – Μητρώο Επιχειρήσεων Συμβούλων Διοίκησης – Διαχείρισης Έργων (ΜΗ.Ε.Σ.Δ.Δ.Ε.) ΜΕΡΟΣ Γ’ – Πειθαρχικός Έλεγχος ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ
      i. Παράρτημα Ι – Πιστοποιητικά ΜΗ.Ε.Ε.Δ.Ε. (Εμπειρίας)
      ii. Παράρτημα ΙΙ – Ετησίως Υποβαλλόμενα Στοιχεία στο ΜΗ.Ε.Ε.Δ.Ε.
      iii. Παράρτημα ΙΙΙ – Περιεχόμενο και Στοιχεία των Βεβαιώσεων εγγραφής στο ΜΗ.Ε.Ε.Δ.Ε.
      Η ΕΑΔΗΣΥ ενημερώνει ότι η μετάβαση από τα υφιστάμενα στα νέα Μητρώα ρυθμίζεται από τις μεταβατικές διατάξεις των άρθρων 10, 39 και 65 των επιμέρους κεφαλαίων του Π.Δ/γματος.
      Από την ημερομηνία δημοσίευσης του ως άνω Π.δ/τος καταργούνται τα άρθρα 80 έως 110 του ν. 3669/2008, που διατηρήθηκαν σε ισχύ με την περίπτωση 31 της παρ. 1 του άρθρου 377 του ν. 4412/2016, καθώς και τα άρθρα 39 και 40 του ν. 3316/2005, που διατηρήθηκαν σε ισχύ με την περίπτωση 40 της παρ. 1 του άρθρου 377 του ν. 4412/2016 (πρβλ. άρθρο 118 παρ. 24 του ν. 4472/2017).
      Τέλος, επισημαίνεται ότι μέχρι την ανάπτυξη και θέση σε λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων της παρ. 24 του άρθρου 118 του ν. 4472/2017, τα ΜΗ.Τ.Ε. τηρούνται σε έντυπη μορφή. Για τη θέση σε λειτουργία των ηλεκτρονικών ΜΗ.Τ.Ε. προβλέπεται η έκδοση σχετικής διαπιστωτικής πράξης από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, στην οποία θα καθορίζεται ο χρόνος της έναρξης λειτουργίας των συστημάτων και όλες οι λεπτομέρειες και διαδικασίες για τη μετάβαση σε αυτά.
    • By Engineer
      Με τίτλο: “Δημοσίευση του Προεδρικού Διατάγματος 71/2019 «Μητρώα συντελεστών παραγωγής δημοσίων και ιδιωτικών έργων, μελετών, τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών (ΜΗ.Τ.Ε.)»”η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων ενημερώνει τις αναθέτουσες αρχές ότι δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (Α/112) το με αριθμ. 71/2019 Προεδρικό Διάταγμα με θέμα «Μητρώα συντελεστών παραγωγής δημοσίων και ιδιωτικών έργων, μελετών, τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών (ΜΗ.Τ.Ε.)», το οποίο εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση της παραγράφου 20 του άρθρου 118 του ν. 4472/2017, καθώς και της παραγράφου 10 του άρθρου 83 του ν. 4412/2016.
      Το ως άνω Π.δ/γμα περιγράφει τα ειδικότερα ζητήματα διάρθρωσης και λειτουργίας των ΜΗ.Τ.Ε., τα οποία καθορίζονται ρητά στις διατάξεις των παραγράφων 18 περ. δ, 19 και 20 περ. α έως ιδ του άρθρου 118 του ν. 4472/2017, καθώς και της παραγράφου 10 του άρθρου 83 του ν. 4412/2016.
      Η διάρθρωση του ως άνω Π.δ/τος έχει ως εξής :
      ΜΕΡΟΣ Α’ – Μητρώα Φυσικών Προσώπων Τεχνικών Έργων (ΜΗ.ΦΥ.Π.Τ.Ε.)
      i. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ – Μητρώα Εμπειρίας Μελετητών (Μ.Ε.Μ.)
      ii. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ – Μητρώα Εμπειρίας Κατασκευαστών (Μ.Ε.Κ.) ΜΕΡΟΣ Β’ – Μητρώο Επιχειρήσεων Τεχνικών Έργων (ΜΗ.Ε.Τ.Ε.) i. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ – Μητρώο Μελετητικών Επιχειρήσεων Δημοσίων Έργων (ΜΗ.Μ.Ε.Δ.Ε.)
      ii. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ – Μητρώο Μελετητικών Επιχειρήσεων Ιδιωτικών Έργων (ΜΗ.Μ.Ε.ΙΔ.Ε.)
      iii. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ – Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων Δημοσίων Έργων (ΜΗ.Ε.Ε.Δ.Ε.)
      iv. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ – Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων Ιδιωτικών Έργων (ΜΗ.Ε.Ε.ΙΔ.Ε.)
      v. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ – Μητρώο Επιχειρήσεων Συμβούλων Διοίκησης – Διαχείρισης Έργων (ΜΗ.Ε.Σ.Δ.Δ.Ε.) ΜΕΡΟΣ Γ’ – Πειθαρχικός Έλεγχος ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ
      i. Παράρτημα Ι – Πιστοποιητικά ΜΗ.Ε.Ε.Δ.Ε. (Εμπειρίας)
      ii. Παράρτημα ΙΙ – Ετησίως Υποβαλλόμενα Στοιχεία στο ΜΗ.Ε.Ε.Δ.Ε.
      iii. Παράρτημα ΙΙΙ – Περιεχόμενο και Στοιχεία των Βεβαιώσεων εγγραφής στο ΜΗ.Ε.Ε.Δ.Ε.
      Η ΕΑΔΗΣΥ ενημερώνει ότι η μετάβαση από τα υφιστάμενα στα νέα Μητρώα ρυθμίζεται από τις μεταβατικές διατάξεις των άρθρων 10, 39 και 65 των επιμέρους κεφαλαίων του Π.Δ/γματος.
      Από την ημερομηνία δημοσίευσης του ως άνω Π.δ/τος καταργούνται τα άρθρα 80 έως 110 του ν. 3669/2008, που διατηρήθηκαν σε ισχύ με την περίπτωση 31 της παρ. 1 του άρθρου 377 του ν. 4412/2016, καθώς και τα άρθρα 39 και 40 του ν. 3316/2005, που διατηρήθηκαν σε ισχύ με την περίπτωση 40 της παρ. 1 του άρθρου 377 του ν. 4412/2016 (πρβλ. άρθρο 118 παρ. 24 του ν. 4472/2017).
      Τέλος, επισημαίνεται ότι μέχρι την ανάπτυξη και θέση σε λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων της παρ. 24 του άρθρου 118 του ν. 4472/2017, τα ΜΗ.Τ.Ε. τηρούνται σε έντυπη μορφή. Για τη θέση σε λειτουργία των ηλεκτρονικών ΜΗ.Τ.Ε. προβλέπεται η έκδοση σχετικής διαπιστωτικής πράξης από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, στην οποία θα καθορίζεται ο χρόνος της έναρξης λειτουργίας των συστημάτων και όλες οι λεπτομέρειες και διαδικασίες για τη μετάβαση σε αυτά.
      View full είδηση
    • By kan62
      Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 2837Β/5.7.2019 το "Κανονιστικό πλαίσιο για την εκπόνηση μελετών και την εκτέλεση εργασιών σε ακίνητα μνημεία".
      Μια απόφαση που προέβλεπε ο ν.3028/2002 «Για την προστασία των Αρχαιοτήτων και εν γένει της Πολιτιστικής Κληρονομιάς» (Α153) και ιδίως το άρθρο 40.
      Σχόλιο: Άργησε μόνο 17 χρόνια. Οπότε δεν έχει και σημασία πως αναφέρεται σε άρθρα του ν.4030/11 που ήδη καταργήθηκαν. Δεν μπορούσαν να περιμένουν άλλο ...
      Κανονιστικό πλαίσιο μνημεία.pdf
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.