Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Τα θετικά και αρνητικά ΑΕΙ και ΤΕΙ


    Τα αποτελέσματα ενός σημαντικού έργου που πιστοποιεί το υψηλό επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα με την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της εξωτερικής αξιολόγησης και της ακαδημαϊκής πιστοποίησης των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Πανεπιστημίών και ΤΕΙ.

     

    Το έργο είχε ξεκινήσει δειλά δειλά το 2008, ωστόσο είχε σχεδόν «βαλτώσει» μέχρι το 2012. στα τελευταία δυο χρόνια και μετά την πλήρη αναδιοργάνωση της ΑΔΙΠ, το πραγματικά τιτάνιο αυτό έργο ολοκληρώθηκε.

     

    Δείτε αναλυτικά τα αποτελέσματα της αξιολόγησης

     

    Είναι ενδεικτικό ότι από την περίοδο 2008-2011 πραγματοποιήθηκε μόλις το 30% των αξιολογήσεων και από το 2012 έως σήμερα το 70%.

     

    Τα «θετικά» στα Πανεπιστήμια που κατέγραψαν οι αξιολογητές:

     

    - Το διδακτικό προσωπικό είναι υψηλού ακαδημαϊκού επιπέδου.

    - Έχουν αξιόλογο ερευνητικό έργο και διεθνείς συνεργασίες

    - Ικανοποιητικά Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.

    - Ανάπτυξη δεσμών με κοινωνικούς, πολιτιστικούς και παραγωγικούς φορείς.

    - Ανεπτυγμένη κινητικότητα φοιτητών.

    - Σύνδεση διδασκαλίας - έρευνας

     

    Τα «αρνητικά» στα Πανεπιστήμια είναι:

     

    - Η διάρκεια φοίτησης παρατείνεται αδικαιολόγητα.

    - Χαμηλό ποσοστό παρακολούθησης των μαθημάτων από τους φοιτητές.

    - Ασάφειες προγραμμάτων σπουδών. Παρατηρούνται επικαλύψεις με άλλους τομείς του ίδιου προγράμματος σπουδών ή άλλων προγραμμάτων σπουδών ή προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών. Είναι αναγκαία η εφαρμογή προαπαιτούμενων μαθημάτων.

    - Απαιτείται αναβάθμιση των κτηριακών εγκαταστάσεων και υποδομών.

    - Υπερβολικά μεγάλος αριθμός μαθημάτων και μάλιστα επιλογής. Μεγάλος φόρτος φοιτητών.

    - Συνένωση Διαθέσιμων Πόρων (Pooling of Resources) για ορθολογικότερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και των υποδομών.

     

    Τα «θετικά» σημεία στα ΤΕΙ είναι:

     

    - Το πρόγραμμα σπουδών είναι σωστά δομημένο, εναρμονισμένο με το ECTS, εφάμιλλο αντίστοιχων τμημάτων του εξωτερικού.

    - Υψηλός βαθμός απασχόλησης και ικανοποίησης αποφοίτων.

    - Το εκπαιδευτικό προσωπικό είναι υψηλού ακαδημαϊκού επιπέδου, ιδιαίτερα τα μέλη που διορίστηκαν πρόσφατα.

    - Υψηλό επίπεδο αλληλεπίδρασης με φορείς (νοσοκομεία, παραγωγικοί φορείς, εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα ενδιαφέροντος).

     

    Τα «αρνητικά» σημεία στα ΤΕΙ είναι:

     

    - Απαιτούνται προσδιορισμός και επιδίωξη περιοχών εφαρμοσμένης έρευνας. Δεν υφίσταται μακροπρόθεσμη στρατηγική καθώς και ένα όργανο εποπτείας της έρευνας.

    - Υπάρχει ανεπαρκής αριθμός μόνιμων διδασκόντων

    - Απαιτούνται καλύτερες υποδομές σε εργαστηριακούς χώρους.

    - Μη θεσμική κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων αποφοίτων (σε ορισμένα Τμήματα μόνο).

    - Παρατεταμένη διάρκεια φοίτησης («αιώνιοι» φοιτητές).

    - Ποικίλο ακαδημαϊκό επίπεδο στους πρωτοετείς φοιτητές, ιδιαίτερα εκείνων που εγγράφονται μέσω διαφορετικών διαδικασιών εισαγωγής.

     

    Ικανοποιημένος ο Αρβανιτόπουλος

     

    Το πρωί της Παρασκευής ο υπουργός Παιδείας Κων.Αρβανιτόπουλος και ο πρόεδρος της Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας (ΑΔΙΠ) Ευάγγελος Κουφουδάκης έδωσαν στη δημοσιότητα τα στοιχεία της εξωτερικής αξιολόγησης που πραγματοποιήθηκε από αξιολογητές του εξωτερικού που επισκέφθηκαν για αυτό το λόγο τα ελληνικά ανώτατα ιδρύματα.

     

    Ο υπουργός Παιδείας εμφανίστηκε ικανοποιημένος από τα αποτελέσματα της αξιολόγησης δηλώνοντας χαρακτηριστικά ότι «έχουμε καλά Πανεπιστήμια. Για να γίνουν καλύτερα απαιτείται αξιολόγηση και σύγκριση. Απαιτείται διαφάνεια, λογοδοσία, άρτια διοίκηση, χρηστή χρηματοοικονομική διαχείριση, "απεξάρτηση" από την κρατικοδίαιτη κουλτούρα, από τα ιδεολογήματα της δεκαετίας του '80».

     

    Ο Πρόεδρος της ΑΔΙΠ, Καθηγητής κ. Ευάγγελος Κουφουδάκης, δίνοντας αναλυτικά στοιχεία για την αξιολόγηση των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, καθώς και για την Ακαδημαϊκή Πιστοποίηση, τόνισε χαρακτηριστικά ότι «ήρθαν οι αξιολογητές από το εξωτερικό και περίμεναν ότι θα συναντήσουν το χάος. Αντίθετα είδαν ότι τα Ελληνικά Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα λειτουργούν ικανοποιητικά, έχουν συγκριτικά πλεονεκτήματα το ανθρώπινο δυναμικό τους και οι όποιες αδυναμίες τους μπορούν να θεραπευτούν αρκεί να υπάρχει σχέδιο και αποφασιστικότητα».

     

    Σχεδόν δύο χρόνια μετά την ανάληψη των καθηκόντων του ο υπουργός Παιδείας προχώρησε σε μια μικρή αποτίμηση του έργου στον τομέα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, μεταξύ των οποίων το σχέδιο «Αθηνά», η αξιολόγηση, και ο νέος νόμος-πλαίσιο που συμπλήρωσε το νόμο Διαμαντοπούλου.

     

    «Οι μεταρρυθμίσεις αυτές έφεραν αναστάτωση και είχαν ως συνέπεια, πολλές φορές πολιτικό κόστος, γιατί χαλούσαν τη βολή ατόμων και ομάδων. Τις περιμέναμε τις αντιδράσεις και για αυτό το λόγο ήμασταν έτοιμοι να τις αντιμετωπίσουμε και να περιορίσουμε τις συνέπειες τους. Αυτές οι μεταρρυθμίσεις μπορεί να φέρνουν αναστάτωση, μπορεί να συνεπάγονται πολιτικό κόστος, αλλά θα οδηγήσουν σε ισχυρότερα Ιδρύματα μέσα στα επόμενα χρόνια» τόνισε ο Κων.Αρβανιτόπουλος.

     

    Προχωρά η διαγραφή των «αιώνιων» φοιτητών

     

    Σε ό,τι αφορά το μείζον ζήτημα της διαγραφής των λεγόμενων «αιώνιων» φοιτητών από τα μητρώα των πανεπιστημίων ο υπουργός Παιδείας εμφανίστηκε αποφασισμένος να προχωρήσει παρά αντιδράσεις των πανεπιστημίων, τονίζοντας ότι «προχωρούμε με την διαγραφή στο τέλος του 2014 των αιωνίων, ουσιαστικά ανενεργών φοιτητών. Οι σπουδές στο Πανεπιστήμιο και στο ΤΕΙ έχουν διάρκεια ορισμένη, υποχρεώσεις και δικαιώματα».

     

    Πηγή: http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?page=arthro&id=314104&catID=14





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Κυκλοφόρησε το σχέδιο του νέου κανονισμού του ΕΜΠ . Επιμένουν στην παλαιολιθική λογική τους . Πενταετείς σπουδές , όχι αναγνώριση των ECTS στα προπτυχιακό , αναγνώριση στο μεταπτυχιακό , θεώρηση ως μάστερ του διπλώματος , αλλά ως Msc του ΜΔΕ . Επίσης τα μεταπτυχιακά δεν θα δίνουν δικαιώματα που έρχονται σε αντίθεση με το ΕΠΠ και τον τελευταίο νόμο .

     

    Ζήτω το Γαλατικό χωριό .

     

    http://www.esos.gr/arthra/tritovathmia/eidisis-tritovathmia-ekpaidefsi/to-sxedio-organismoy-toy-emp-antidraseis-apo-thn-akadhmaikh-prvtoboylia

    Link to comment
    Share on other sites

    Εντάξει συνάδελφε ροδόπουλε, ωραίες οι απόψεις σου, σου βάζω +1 αλλά...όπως καταλαβαίνεις είναι για άλλες χώρες με άλλες υποδομές και άλλου είδους ανάπτυξη.

    Για την Ελλάδα - όπως την κατάντησε η Ευρωπαϊκή Ένωση - η πιο βαριά βιομηχανία (με εξαγωγικούς προσανατολισμούς) είναι η Κονσερβοποιεία Β. Αιγαίου. 

    Η Ελληνική Γαλακτοβιομηχανία εξάγει τόνους γιαούρτια στην Αμερική αλλά αγοράζει και τόνους γάλα από την Ευρώπη. ΟΙ επιχειρήσεις της οικοδομής (χαλυβουργία - χαλκουργία - τσιμέντα κλπ) παραπαίουν λόγω της κρίσης.

     

    Στις μεγάλες ξένες χώρες είναι αλλιώς τα πράγματα (εσύ τα ξέρεις καλύτερα). Εκεί το πανεπιστήμιο καταξιώνεται με βάση την αίγλη του στις παραγωγικές μονάδες της Πολιτείας ή της περιοχής του. Σου λέει η π.χ. η General Dynamics ότι εγώ θέλω τόσους αποφοίτους αυτών των ειδικοτήτων και αυτά τα Πανεπιστήμια. 

    Εδώ ο Έλληνας πατέρας αφού πληρώσει ένα σκασμό λεφτά τα 5 - 6 ή και 8 χρόνια που είναι το παιδί του στο "Πανεπιστήμιο" επισκέπτεται μετά το γραφείο του "πολιτικού" ή πωλητικού καλύτερα, να του το διορίσει με εξάμηνη σύμβαση στο...παραγωγικό δημόσιο.

     

    ΒΑS δεν το πολυκατάλαβα το άρθρο, θα το μελετήσω αργότερα.

     

    Σας ευχαριστώ όλους για τη συζήτηση.

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Το άρθρο που παρέθεσε ο bas είναι το Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος του Οργανισμού του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

    Δεν χρειάζεται να το διαβάσει κανείς, μαντεύει τι θα λέει.

     

    Υποθέτω ότι αυτόν τον οργανισμό των πληρώνουν οι φορολογούμενοι !!!

    Link to comment
    Share on other sites

    Τα εχω ξαναγράψει...Γερμανία ισχύει το εξής: Δίνεις 3 φορές το μάθημα στο οποίο είσαι θέλεις δε θέλεις αυτόματα δηλωμένος. Κόβεσαι? Πας σε βαρβάτη προφορική εξέταση.Κόβεσαι? Διαγραφή.

     

    Βάρβαρο,αλλά είναι ο μόνος τρόπος να βγάλεις επιστήμονες με αίσθημα ευθύνης κ με υψηλό επίπεδο γνώσης.

     

    Μοτο της σχολής: "Elite Studenten brauchen Keine Ferien.....και όντως ποτέ δεν είχαμε διακοπές παρά μόνο τα χριστούγεννα...ούτε καν το καλοκαίρι που τη βγάζαμε στη βιβλιοθήκη λιώνοντας στο διάβασμα...."

    Link to comment
    Share on other sites

    Κάποτε ρώτησα έναν απο τα μεγαλύτερα ονόματα του ΕΜΠ και απο τους πιθανότατα πιο γνωστούς δασκάλους μηχανικής γιατί να μπορείς να δώσεις το μάθημα όσες φορές θες μέχρι να το περάσεις? 

     

    Η απάντησή του που θυμάμαι ακόμα ήταν "Έκαναν το ΕΜΠ λαϊκό Πανεπιστήμιο με στολή κοκότας του Κολωνακίου"  

     

    Προσπαθώντας να καταλάβω τον όρο λαϊκό θα έλεγα σήμερα (στα 46 μου) .............θα φέρω προς απάντηση ένα ρητό. 

     

    Nescire autem quid antequam natus sis acciderit, id est semper esse puerum

     

    To be ignorant of what occurred before you were born is to remain always a child.

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Εγώ θεωρώ ότι τουλάχιστον γιά τα επόμενα 6 χρὀνια οι αιώνιοι θα πρέπει να έχουν κάποιο πέναλντυ γιά την συμμετοχή στις εξετάσεις μετά τον χρόνο που τους δίνει ο νόμος και όχι να διαγράφονται .

     

    Και αυτό διότι δεν μπορεί να είναι μπάχαλο τα πανεπιστήμια και οι φοιτητές να είναι τύπος και υπογραμμός .

     

    Αυτά βέβαια προυποθέτουν να έρθει η πολιτεία σε σύγκρουση με ισχυρές συντεχνίες και με τον ίδιο τον εαυτό της .

     

    Οταν πέρσι κόντεψε να χαθεί το εξάμηνο , όταν οι πρωτοετείς ξεκίνησαν μαθήματα τα χριστούγεννα χωρίς να έχουν ακόμα γραφτεί , είναι ντροπή να μιλάμε γιά διαγραφές , επειδή ξαφνικά το αποφάσισαν μετά από 30 χρόνια μπάχαλο .

     

    Ας πετάξουν έξω τις παρατάξεις από τις σχολές , ας έχουν όσους εισακτέους λένε οι ίδιες οι σχολές , ας έχουν βιβλία και σημειώσεις από την  πρώτη εβδομάδα και όχι όπως τώρα που ξεκίνησαν την περασμένη εβδομάδα τον εύδοξο και μετά ας μιλήσουν ΄γιά διαγραφές .

     

    Αλλά επειδή δεν μπορεί να χτυπήσει τον γάιδαρο (καθηγητές - διοικητικοί , κομματόσκυλα ),  ο υπουργός , χτυπάει το σαμάρι (φοιτητές) .

     

     

    πες μου που εισαι τωρα να φερω γλυπτη και να σου κανω αγαλμα :D

     

    +++100000000000000

    Edited by OTTO_engine
    Link to comment
    Share on other sites

    οσον αφορα τους αιώνιους πάντως, πρέπει να ληφθεί υπόψη οτι αρκετοί στα πλαίσια της δια βιου μάθησης, εξακολουθούν να σπουδάζουν (2ο ή 3ο πτυχιο) παράλληλα με την εργασία τους ακόμα και 100άδες χιλιόμετρα μακρυά,χωρίς να υπάρχει πρόσβαση σε e-learning και έχοντας οικογένεια κ παιδιά.

    • Upvote 2
    Link to comment
    Share on other sites

    Απο αυτή την συζήτηση κατάλαβα οτι μεγαλώσαμε κύριοι και πλέον έχουμε χάσει το αίμα μας που κόχλαζε και το έχουμε ρίξει στην φιλοσοφία που οδηγεί στην .......

     

    Έχοντας όμως την τύχη να βλέπω ακόμα νέα παιδιά θεωρώ οτι μάλλον είναι καλύτερα απο εμάς. Τουλάχιστον δεν φιλοσοφούν όπως τότε εμείς. Είναι πιο πραγματιστές και ορθολογιστές.  Δεν πιάνονται εύκολα κορόιδα. Εμείς δυστυχώς πήγαμε απο την πολύ παραφιλολογία που την μπερδέψαμε με την ζωή. Το τρομερό είναι οτι μάλλον την συνεχίζουμε. 

     

    Κυρα Κατίνα μου ο γιος θα γίνει μηχανικός και θα ζήσει όνειρο. Και εμένα Μαίρη μου πέρασε στην Ιατρική. Τι να κάνουμε κουραστήκαμε αλλά το παιδί θα προκόψει.

     

    Αμ δεν βγήκανε οι σωτήρες και οι φωστήρες τότε να πούνε βρε κορίτσια ξεκολλάτε ρε ...........έχουν αλλάξει οι εποχές. Διότι στην Ελλάδα έλειπαν οι φωνές. Φωνούλες υπήρχαν αλλα φωνές ποτέ. Τι σύστημα βολεύει ακόμα και σήμερα  απλά σήμερα δεν μας παίρνει για πολύ δυνατή φωνή. Η πλασματική χρονοκαθυστέρηση των 20 ετων στην Ελλάδα εχει τελειώσει κυρία Μαρία και κυρία Κατίνα.

     

    Οι οποίες βεβαίως, βεβαίως που έλεγε και οι ποιητής σκεφτόντουσαν εκείνον το παλικάρι που ξέρανε απο το σχολείο στο χωρίο και που επειδή σπούδασε οικονόμησε και έβγαλε κούρσα και βρήκε και εκείνη την όμορφη, ξετσίπωτη μεν αλλα όμορφη και πέρασε ωραία. 

     

    Αυτά περί κομμάτων. Διότι τα κόμματα είναι τα πλέον ανεδαφικά σε παγκόσμιο επίπεδο και το μόνο που ξέρουν είναι να εκμεταλλεύονται περιστάσεις, νοοτροπίες, αλλα βασικά όνειρα.

     

    και επειδή αύριο είναι απεργία και οχι αργία!!!!!!!!!! που ξέρουν τα παιδιά μας και που θα έπρεπε κάποιος να διδάξει την ιστορία της ......μια παραγγελία

     

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Μπορείτε να μου πείτε γιατί ενώ εμείς λέμε ότι έχουμε πολλά πτυχία , το μεσοπρόθεσμο προβλέπει πτυχία στο 32 % του ενεργού πληθυσμού , ενώ ο στόχεος της ΕΕ είναι το 40 % ?

     

    Τι τους θέλουν τόσους πτυχιούχους ?

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.