Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Ηλεκτρονική πολεοδομία (e-πολεοδομία) Υποχρεωτική λειτουργία από 01-01-2019

    Sign in to follow this  

    Καθορίζονται οι αναγκαίες λεπτομέρειες για τη λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη πληροφοριακού συστήματος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) υπό τον τίτλο Ηλεκτρονική Πολεοδομία, το οποίο αφορά στα πολεοδομικά δεδομένα της χώρας.

    Από την 1η Ιανουαρίου 2019 έως και την 31η Αυγούστου 2019:

    α) Δικαιώματα πιστοποιημένου χρήστη του Συστήματος, της περίπτωση (β) της παραγράφου 2 του άρθρου 8 της απόφασης, εκχωρούνται αποκλειστικά στους προϊστάμενους των αρμόδιων υπηρεσιών.
    β) Η ενημέρωση του Συστήματος, του άρθρου 5 της απόφασης, διεκπεραιώνεται με ευθύνη του προϊστάμενου της αρμόδιας για την έγκριση της πράξης υπηρεσίας.
    γ) Οι πράξεις που εκδίδονται έως και την 31η Δεκεμβρίου 2018 και δεν έχουν συμπεριληφθεί στην βάση δεδομένων του Συστήματος, καταχωρούνται με ευθύνη του προϊστάμενου της αρμόδιας για την έγκριση της πράξης υπηρεσίας.

    Από την 1η Ιανουαρίου 2019, πράξεις που δε συνοδεύονται από τη βεβαίωση της παραγράφου 2 του άρθρου 5 της απόφασης δε δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

    Από την 1η Ιανουαρίου 2019 και έως την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης για την ολοκλήρωση και έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής της περίπτωσης (α) της παραγράφου 6 του άρθρου 3 της απόφασης, τα στοιχεία των μελετών του ρυθμιστικού χωρικού σχεδιασμού που περιλαμβάνουν γεωχωρικά δεδομένα υποβάλλονται σε έντυπη και σε ηλεκτρονική μορφή.

    Από την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης για την ολοκλήρωση και έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής της περίπτωσης (α) της παραγράφου 6 του άρθρου 3 της απόφασης, η διεκπεραίωση των διαδικασιών του άρθρου 6 της απόφασης εκτελείται αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω του Συστήματος.

    Από την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης για την ολοκλήρωση και έναρξη λειτουργίας των εφαρμογών των περιπτώσεων (β) και (γ) της παραγράφου 6 του άρθρου 3 της απόφασης, το στάδιο προόδου των διαδικασιών του άρθρου 6 της απόφασης και ο αρμόδιος χειριστής (φυσικό πρόσωπο) είναι ανά πάσα χρονική στιγμή διαθέσιμες μέσω της διαδικτυακής πύλης του Συστήματος προς κάθε ενδιαφερόμενο.

    Το Σύστημα τίθεται σε υποχρεωτική λειτουργία από 1 Ιανουαρίου 2019.

    Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670 – ΦΕΚ Τεύχος Β 5045/13.11.2018
    Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος Ηλεκτρονική Πολεοδομία

    ΥΠΕΝ ΔΕΣΕΔΠ 73705 670 ΦΕΚ 5045-Β-13-11-2018.pdf

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By getsakna
      Τέλος στο χάος που επικρατεί εδώ και δεκαετίες με τη Μεταφορά Συντελεστή Δόμησης (ΜΣΔ) αναμένεται να δοθεί το ερχόμενο φθινόπωρο.
      Τότε θα είναι έτοιμες 60 Ζώνες Υποδοχής Συντελεστή (ΖΥΣ), οι οποίες είναι απαραίτητες προκειμένου να είναι συνταγματικά ανεκτή η ΜΣΔ, σύμφωνα με τις επιταγές του Συμβουλίου της Επικρατείας.
      Οπως αναφέρει στη συνέντευξή του στο «Βήμα» ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Δημήτρης Οικονόμου, σε τρεις μήνες αναμένεται να υπάρχει ανάδοχος ώστε μετά από ένα εξάμηνο να έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές μελέτες.
      Οσο για την τρίτη προσπάθεια, από τη μεταπολίτευση και μετά, για να αποκτήσει όλη η χώρα πολεοδομικά σχέδια (σήμερα έχει μόνον το 20%) βρήκε σε… ξέρα καθώς, σύμφωνα με τον κ. Οικονόμου, τα 200 εκατ. ευρώ που επικαλείτο η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου ότι είχαν εξασφαλιστεί μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ), δεν βρέθηκαν πουθενά. Ετσι, ξεκίνησε από την αρχή μια διαπραγμάτευση, η οποία αναμένεται ότι θα έχει «κλειδώσει» εντός διμήνου.
      Μία από τις πρώτες εξαγγελίες που είχατε κάνει είναι ότι αρχίζει το τιτάνιο έργο της εκπόνησης πολεοδομικών σχεδίων (Τοπικών Χωρικών Σχεδίων, όπως λέγονται πλέον) για την κάλυψη όλης της Επικράτειας με χρήσεις γης. Πότε τελικά ξεκινά;
      «Οι διαγωνιστικές διαδικασίες εκτιμώ ότι θα ξεκινήσουν σε δύο μήνες. Υπήρξε θέμα με τη χρηματοδότηση».
      Δεν ήταν εξασφαλισμένη από την προηγούμενη κυβέρνηση;
      «Προβλέπεται σε υπουργική απόφαση ότι η εκπόνηση των ΤΧΣ θα χρηματοδοτηθεί από ένα δάνειο της ΕΤΕπ, το οποίο υποτίθεται ότι υπήρχε. Και εγώ ο ίδιος στη Βουλή είχα πει ότι η προηγούμενη κυβέρνηση έκανε πολύ καλά που εξασφάλισε χρηματοδότηση 200 εκατ. ευρώ ώστε να αποκτήσει επιτέλους η χώρα πολεοδομικά σχέδια. Αλλά τελικά ανακάλυψα ότι χρήματα δεν υπάρχουν. Ετσι, ξεκίνησα νέες διαπραγματεύσεις με την ΕΤΕπ, είμαστε σε καλό δρόμο και θεωρώ ότι θα εξασφαλίσουμε ανάλογα κονδύλια».
      Επαρκούν 200 εκατ. ευρώ για να ολοκληρωθούν τα ΤΧΣ;
      «Ναι. Συνολικά πρέπει να γίνουν 1.035 μελέτες σε αντίστοιχες δημοτικές ενότητες. Θα εστιάσουμε αρχικά σε περίπου 200 περιοχές, όπου υπάρχουν επείγοντα περιβαλλοντικά ζητήματα και άλλες πιέσεις. Δεν μπορούν να γίνουν ταυτόχρονα 1.035 μελέτες, διότι χρειαζόμαστε πενταπλάσιους μελετητές – χωροτάκτες, πολεοδόμους, οικονομολόγους κ.λπ. – από όσους διαθέτει η χώρα. Οι χωροτάκτες είναι περίπου 80. Η διαγωνιστική διαδικασία για την ανάθεση των μελετών θέλει περί τους έξι μήνες. Αρα το φθινόπωρο θα ξεκινήσουν οι πρώτες μελέτες και χρειάζονται δυόμισι χρόνια για να ολοκληρωθούν. Εκτιμώ ότι απαιτείται μια εξαετία και περισσότερο για να έχει πολεοδομικό σχέδιο όλη η χώρα».
      Τον Μάρτιο αναμένεται ότι θα περάσει από το Υπουργικό Συμβούλιο το πολυνομοσχέδιο για τη χωροταξία-πολεοδομία. Τελικά θα περιλαμβάνει τις ρυθμίσεις για την ψηφιακή Τράπεζα Γης και τη Μεταφορά Συντελεστή Δόμησης, οι οποίες είχαν αφαιρεθεί από το αναπτυξιακό νομοσχέδιο το περασμένο φθινόπωρο;
      «Τότε είχαν αφαιρεθεί διότι δεν ήταν απολύτως ώριμες και υπήρχαν ζητήματα συνταγματικότητας. Υπάρχουν αρκετά προβλήματα που πρέπει να ξεκαθαρίσουν. Οπως ποια θα είναι η κύρια πηγή συντελεστή δόμησης; Μπορεί να είναι από διατηρητέα κτίρια, μνημεία, ρυμοτομούμενα, αλλά υπήρχε και πρόβλεψη και για εκτός σχεδίου, το οποίο είναι αμφίβολης συνταγματικότητας. Το ίδιο και με τα ωφελούμενα ακίνητα, πρέπει να αποφασιστεί πού μπορεί να μεταφερθεί ο συντελεστής δόμησης, π.χ. εντός της ίδιας δημοτικής ή περιφερειακής ενότητας; Κωλύματα υπάρχουν και με τη μεταφορά συντελεστή, μέσω της Τράπεζας Γης, στην περίπτωση νομιμοποίησης μεγάλων αυθαιρέτων. Δεν έχουμε καταλήξει ακόμη διότι κάνουμε συνεννοήσεις σε νομικό επίπεδο».
      Σε κάθε περίπτωση, για να μπορέσει να γίνει μεταφορά συντελεστή θα πρέπει να υπάρχουν Ζώνες Υποδοχής Συντελεστή (ΖΥΣ), οι οποίες θα καθοριστούν μέσω των ΤΧΣ, τα οποία θα καθυστερήσουν.
      «Γι’ αυτό ξεκινάμε ένα πρόγραμμα την άνοιξη για αυτοτελή ορισμό ορισμένων ΖΥΣ. Για να αρχίσει να λειτουργεί το σύστημα της Μεταφοράς Συντελεστή Δόμησης, υπολογίζω ότι θα χρειαστούμε περί τις 60 ζώνες υποδοχής σε όλη τη χώρα. Θα το τρέξουμε δηλαδή από την ημέρα που θα έχουμε ανάδοχο – εκτιμώ σε τρεις μήνες – και σε ένα εξάμηνο θα έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές μελέτες».
      Η ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου και διαμερίσματος θα ενεργοποιηθεί από τον Ιούλιο;
      «Ετοιμάζουμε τις απαραίτητες υπουργικές αποφάσεις – με τις αναγκαίες τεχνικές λεπτομέρειες – ώστε από τον Ιούλιο να αρχίσουν να χρησιμοποιούνται οι ηλεκτρονικές ταυτότητες για μεταβιβάσεις ακινήτων, τακτοποιήσεις αυθαίρετων κτισμάτων (εκτός των μεγάλων αυθαιρέτων) κ.λπ.».
      Σχετικά με τα πρόστιμα όσων υποβάλλουν εκπρόθεσμα δηλώσεις στο Κτηματολόγιο έχει γίνει πολύς λόγος. Τελικά θα ενεργοποιηθούν;
      «Θα γίνει ενεργοποίηση των προστίμων. Το προβλέπει η νομοθεσία. Εκκρεμεί η έκδοση υπουργικής απόφασης, που θα γίνει πριν από τον Ιούνιο».
      Προωθούνται επίσης αλλαγές για τις αστικές αναπλάσεις; Θα περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο;
      «Οχι, θα έρθει άλλο νομοσχέδιο τον Οκτώβριο. Και με τις νέες ρυθμίσεις η αστική ανάπλαση – ή αναγέννηση -, δεν θα περιορίζεται σε πεζοδρομήσεις και διαμορφώσεις ελεύθερων χώρων, αλλά, όπως συμβαίνει την τελευταία 15ετία διεθνώς, θα αφορά και την ανανέωση ιδιωτικών κτιρίων. Στην Αγγλία ή στην Αμερική αναγέννηση σε απαξιωμένο κτιριακό απόθεμα σημαίνει ότι το γκρεμίζεις και το ξαναχτίζεις. Αλλά εκεί οι ιδιοκτήτες είναι λίγοι, μπορούν να συνεννοηθούν και έχουν πρόσβαση σε χρηματοδότηση».
      Εδώ τι μπορεί να γίνει;
      «Στην Ελλάδα το πρόβλημα είναι σύνθετο, κυρίως για τρεις λόγους. Κατ’ αρχάς, υπάρχει πολυδιάσπαση της ιδιοκτησίας, ειδικά στις παλαιές γηρασμένες πολυκατοικίες. Μια πολυκατοικία τού ’50 μπορεί σήμερα να έχει 50 ιδιοκτήτες και σε ένα μικρό οικοδομικό τετράγωνο, με 20 τέτοιες πολυκατοικίες, να υπάρχουν 1.000 ιδιοκτήτες. Το δεύτερο πρόβλημα είναι ότι στη διάρκεια των ετών έχουν μειωθεί οι συντελεστές δόμησης. Οπότε αν πρόκειται για απαξιωμένα κτίρια που πρέπει να γκρεμιστούν και να ξαναχτιστούν, πρέπει να πεισθούν όλοι οι ιδιοκτήτες ότι π.χ. από συνολικά 10.000 τ.μ. μπορούν να ξαναχτίσουν μόνο 6.500 τ.μ. Δύσκολο. Τρίτο πρόβλημα, η χρηματοδότηση. Οι ελληνικές τράπεζες δεν χρηματοδοτούν έργα αναγέννησης. Θέλουμε, μέσω τραπεζικού δανεισμού και άλλους χρηματοδοτικούς πόρους, να διευκολύνουμε την  ανανέωση του κτιριακού αποθέματος. Αν δεν ανανεωθεί, θα εγκαταλειφθεί».
      Θα υπάρχουν προβλέψεις και για τα εγκαταλελειμμένα;
      «Πολλά από αυτά αποτελούν δημόσια απειλή καθώς υπάρχει κίνδυνος κατάρρευσης. Η διαδικασία, σε γενικές γραμμές, θα είναι η εξής: θα τεθούν ορισμένα κριτήρια ώστε να μπορεί ο δήμος να αναλάβει το κόστος της αναπαλαίωσης, αν είναι διατηρητέο, διαφορετικά της κατεδάφισής του. Ακολούθως θα στέλνει τον λογαριασμό στον ιδιοκτήτη. Αν δεν μπορεί να τον εντοπίσει, το ακίνητο θα περιέρχεται στον δήμο (ή στην τράπεζα που τον έχει χρηματοδοτήσει). Αν ο ιδιοκτήτης έχει τα χρήματα τότε θα το διευθετεί με τη δημοτική αρχή. Αν δεν μπορεί να αποπληρώσει όλο το ποσό, θα μπορεί να παραχωρήσει στον δήμο το μισό ή κάποιο άλλο ακίνητο ή να γίνει κάποια ρύθμιση».
      Τράτσα Μάχη
       

      View full είδηση
    • By getsakna
      Τέλος στο χάος που επικρατεί εδώ και δεκαετίες με τη Μεταφορά Συντελεστή Δόμησης (ΜΣΔ) αναμένεται να δοθεί το ερχόμενο φθινόπωρο.
      Τότε θα είναι έτοιμες 60 Ζώνες Υποδοχής Συντελεστή (ΖΥΣ), οι οποίες είναι απαραίτητες προκειμένου να είναι συνταγματικά ανεκτή η ΜΣΔ, σύμφωνα με τις επιταγές του Συμβουλίου της Επικρατείας.
      Οπως αναφέρει στη συνέντευξή του στο «Βήμα» ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Δημήτρης Οικονόμου, σε τρεις μήνες αναμένεται να υπάρχει ανάδοχος ώστε μετά από ένα εξάμηνο να έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές μελέτες.
      Οσο για την τρίτη προσπάθεια, από τη μεταπολίτευση και μετά, για να αποκτήσει όλη η χώρα πολεοδομικά σχέδια (σήμερα έχει μόνον το 20%) βρήκε σε… ξέρα καθώς, σύμφωνα με τον κ. Οικονόμου, τα 200 εκατ. ευρώ που επικαλείτο η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου ότι είχαν εξασφαλιστεί μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ), δεν βρέθηκαν πουθενά. Ετσι, ξεκίνησε από την αρχή μια διαπραγμάτευση, η οποία αναμένεται ότι θα έχει «κλειδώσει» εντός διμήνου.
      Μία από τις πρώτες εξαγγελίες που είχατε κάνει είναι ότι αρχίζει το τιτάνιο έργο της εκπόνησης πολεοδομικών σχεδίων (Τοπικών Χωρικών Σχεδίων, όπως λέγονται πλέον) για την κάλυψη όλης της Επικράτειας με χρήσεις γης. Πότε τελικά ξεκινά;
      «Οι διαγωνιστικές διαδικασίες εκτιμώ ότι θα ξεκινήσουν σε δύο μήνες. Υπήρξε θέμα με τη χρηματοδότηση».
      Δεν ήταν εξασφαλισμένη από την προηγούμενη κυβέρνηση;
      «Προβλέπεται σε υπουργική απόφαση ότι η εκπόνηση των ΤΧΣ θα χρηματοδοτηθεί από ένα δάνειο της ΕΤΕπ, το οποίο υποτίθεται ότι υπήρχε. Και εγώ ο ίδιος στη Βουλή είχα πει ότι η προηγούμενη κυβέρνηση έκανε πολύ καλά που εξασφάλισε χρηματοδότηση 200 εκατ. ευρώ ώστε να αποκτήσει επιτέλους η χώρα πολεοδομικά σχέδια. Αλλά τελικά ανακάλυψα ότι χρήματα δεν υπάρχουν. Ετσι, ξεκίνησα νέες διαπραγματεύσεις με την ΕΤΕπ, είμαστε σε καλό δρόμο και θεωρώ ότι θα εξασφαλίσουμε ανάλογα κονδύλια».
      Επαρκούν 200 εκατ. ευρώ για να ολοκληρωθούν τα ΤΧΣ;
      «Ναι. Συνολικά πρέπει να γίνουν 1.035 μελέτες σε αντίστοιχες δημοτικές ενότητες. Θα εστιάσουμε αρχικά σε περίπου 200 περιοχές, όπου υπάρχουν επείγοντα περιβαλλοντικά ζητήματα και άλλες πιέσεις. Δεν μπορούν να γίνουν ταυτόχρονα 1.035 μελέτες, διότι χρειαζόμαστε πενταπλάσιους μελετητές – χωροτάκτες, πολεοδόμους, οικονομολόγους κ.λπ. – από όσους διαθέτει η χώρα. Οι χωροτάκτες είναι περίπου 80. Η διαγωνιστική διαδικασία για την ανάθεση των μελετών θέλει περί τους έξι μήνες. Αρα το φθινόπωρο θα ξεκινήσουν οι πρώτες μελέτες και χρειάζονται δυόμισι χρόνια για να ολοκληρωθούν. Εκτιμώ ότι απαιτείται μια εξαετία και περισσότερο για να έχει πολεοδομικό σχέδιο όλη η χώρα».
      Τον Μάρτιο αναμένεται ότι θα περάσει από το Υπουργικό Συμβούλιο το πολυνομοσχέδιο για τη χωροταξία-πολεοδομία. Τελικά θα περιλαμβάνει τις ρυθμίσεις για την ψηφιακή Τράπεζα Γης και τη Μεταφορά Συντελεστή Δόμησης, οι οποίες είχαν αφαιρεθεί από το αναπτυξιακό νομοσχέδιο το περασμένο φθινόπωρο;
      «Τότε είχαν αφαιρεθεί διότι δεν ήταν απολύτως ώριμες και υπήρχαν ζητήματα συνταγματικότητας. Υπάρχουν αρκετά προβλήματα που πρέπει να ξεκαθαρίσουν. Οπως ποια θα είναι η κύρια πηγή συντελεστή δόμησης; Μπορεί να είναι από διατηρητέα κτίρια, μνημεία, ρυμοτομούμενα, αλλά υπήρχε και πρόβλεψη και για εκτός σχεδίου, το οποίο είναι αμφίβολης συνταγματικότητας. Το ίδιο και με τα ωφελούμενα ακίνητα, πρέπει να αποφασιστεί πού μπορεί να μεταφερθεί ο συντελεστής δόμησης, π.χ. εντός της ίδιας δημοτικής ή περιφερειακής ενότητας; Κωλύματα υπάρχουν και με τη μεταφορά συντελεστή, μέσω της Τράπεζας Γης, στην περίπτωση νομιμοποίησης μεγάλων αυθαιρέτων. Δεν έχουμε καταλήξει ακόμη διότι κάνουμε συνεννοήσεις σε νομικό επίπεδο».
      Σε κάθε περίπτωση, για να μπορέσει να γίνει μεταφορά συντελεστή θα πρέπει να υπάρχουν Ζώνες Υποδοχής Συντελεστή (ΖΥΣ), οι οποίες θα καθοριστούν μέσω των ΤΧΣ, τα οποία θα καθυστερήσουν.
      «Γι’ αυτό ξεκινάμε ένα πρόγραμμα την άνοιξη για αυτοτελή ορισμό ορισμένων ΖΥΣ. Για να αρχίσει να λειτουργεί το σύστημα της Μεταφοράς Συντελεστή Δόμησης, υπολογίζω ότι θα χρειαστούμε περί τις 60 ζώνες υποδοχής σε όλη τη χώρα. Θα το τρέξουμε δηλαδή από την ημέρα που θα έχουμε ανάδοχο – εκτιμώ σε τρεις μήνες – και σε ένα εξάμηνο θα έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές μελέτες».
      Η ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου και διαμερίσματος θα ενεργοποιηθεί από τον Ιούλιο;
      «Ετοιμάζουμε τις απαραίτητες υπουργικές αποφάσεις – με τις αναγκαίες τεχνικές λεπτομέρειες – ώστε από τον Ιούλιο να αρχίσουν να χρησιμοποιούνται οι ηλεκτρονικές ταυτότητες για μεταβιβάσεις ακινήτων, τακτοποιήσεις αυθαίρετων κτισμάτων (εκτός των μεγάλων αυθαιρέτων) κ.λπ.».
      Σχετικά με τα πρόστιμα όσων υποβάλλουν εκπρόθεσμα δηλώσεις στο Κτηματολόγιο έχει γίνει πολύς λόγος. Τελικά θα ενεργοποιηθούν;
      «Θα γίνει ενεργοποίηση των προστίμων. Το προβλέπει η νομοθεσία. Εκκρεμεί η έκδοση υπουργικής απόφασης, που θα γίνει πριν από τον Ιούνιο».
      Προωθούνται επίσης αλλαγές για τις αστικές αναπλάσεις; Θα περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο;
      «Οχι, θα έρθει άλλο νομοσχέδιο τον Οκτώβριο. Και με τις νέες ρυθμίσεις η αστική ανάπλαση – ή αναγέννηση -, δεν θα περιορίζεται σε πεζοδρομήσεις και διαμορφώσεις ελεύθερων χώρων, αλλά, όπως συμβαίνει την τελευταία 15ετία διεθνώς, θα αφορά και την ανανέωση ιδιωτικών κτιρίων. Στην Αγγλία ή στην Αμερική αναγέννηση σε απαξιωμένο κτιριακό απόθεμα σημαίνει ότι το γκρεμίζεις και το ξαναχτίζεις. Αλλά εκεί οι ιδιοκτήτες είναι λίγοι, μπορούν να συνεννοηθούν και έχουν πρόσβαση σε χρηματοδότηση».
      Εδώ τι μπορεί να γίνει;
      «Στην Ελλάδα το πρόβλημα είναι σύνθετο, κυρίως για τρεις λόγους. Κατ’ αρχάς, υπάρχει πολυδιάσπαση της ιδιοκτησίας, ειδικά στις παλαιές γηρασμένες πολυκατοικίες. Μια πολυκατοικία τού ’50 μπορεί σήμερα να έχει 50 ιδιοκτήτες και σε ένα μικρό οικοδομικό τετράγωνο, με 20 τέτοιες πολυκατοικίες, να υπάρχουν 1.000 ιδιοκτήτες. Το δεύτερο πρόβλημα είναι ότι στη διάρκεια των ετών έχουν μειωθεί οι συντελεστές δόμησης. Οπότε αν πρόκειται για απαξιωμένα κτίρια που πρέπει να γκρεμιστούν και να ξαναχτιστούν, πρέπει να πεισθούν όλοι οι ιδιοκτήτες ότι π.χ. από συνολικά 10.000 τ.μ. μπορούν να ξαναχτίσουν μόνο 6.500 τ.μ. Δύσκολο. Τρίτο πρόβλημα, η χρηματοδότηση. Οι ελληνικές τράπεζες δεν χρηματοδοτούν έργα αναγέννησης. Θέλουμε, μέσω τραπεζικού δανεισμού και άλλους χρηματοδοτικούς πόρους, να διευκολύνουμε την  ανανέωση του κτιριακού αποθέματος. Αν δεν ανανεωθεί, θα εγκαταλειφθεί».
      Θα υπάρχουν προβλέψεις και για τα εγκαταλελειμμένα;
      «Πολλά από αυτά αποτελούν δημόσια απειλή καθώς υπάρχει κίνδυνος κατάρρευσης. Η διαδικασία, σε γενικές γραμμές, θα είναι η εξής: θα τεθούν ορισμένα κριτήρια ώστε να μπορεί ο δήμος να αναλάβει το κόστος της αναπαλαίωσης, αν είναι διατηρητέο, διαφορετικά της κατεδάφισής του. Ακολούθως θα στέλνει τον λογαριασμό στον ιδιοκτήτη. Αν δεν μπορεί να τον εντοπίσει, το ακίνητο θα περιέρχεται στον δήμο (ή στην τράπεζα που τον έχει χρηματοδοτήσει). Αν ο ιδιοκτήτης έχει τα χρήματα τότε θα το διευθετεί με τη δημοτική αρχή. Αν δεν μπορεί να αποπληρώσει όλο το ποσό, θα μπορεί να παραχωρήσει στον δήμο το μισό ή κάποιο άλλο ακίνητο ή να γίνει κάποια ρύθμιση».
      Τράτσα Μάχη
       
    • By Engineer
      Παραδόθηκε στον αρμόδιο υφυπουργό για θέματα Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, κ. Δημήτρη Οικονόμου, το έργο: «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ: Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών για τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις της Χώρας».   Αντικείμενο του έργου «Ηλεκτρονική Πολεοδομία» είναι η δημιουργία του πληροφοριακού συστήματος που θα παρέχει στα στελέχη των Δημοσίων Υπηρεσιών Πολεοδομικού Σχεδιασμού & Εφαρμογής της Χώρας, καθώς και στους πολίτες, ιδιώτες και μηχανικούς, έγκυρη και διαρκώς ενημερωμένη - on line - πληροφόρηση για τα δημόσια γεωχωρικά και περιγραφικά δεδομένα, τα οποία παράγονται από τις διαδικασίες πολεοδομικού σχεδιασμού και της εφαρμογής του, όπως οι χρήσεις γης, οι όροι δόμησης, η αρτιότητα γηπέδων, οι κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι κ.ο.κ.
      Μέχρι τώρα έχει δημοσιευτεί περιεχόμενο που αφορά τους παρακάτω δήμους:
      Περιφέρεια Αττικής:   Αθηναίων, Δάφνης – Υμηττού, Καισαριανής, Βύρωνα, Ηλιούπολης, Ζωγράφου, Φιλοθέης – Ψυχικού, Παπάγου – Χολαργού, Χαλανδρίου, Βριλησσίων, Γαλατσίου, Λυκόβρυσης – Πεύκης, Αγ. Δημητρίου, Αγ. Παρασκευής, Αλίμου, Αμαρουσίου, Ελληνικού - Αργυρούπολης, Φιλαδέλφειας - Χαλκηδόνος, Γλυφάδας, Ηρακλείου, Καλλιθέας, Κηφισιάς, Μεταμόρφωσης, Μοσχάτου - Ταύρου, Νέας Ιωνίας, Νέας Σμύρνης, Π. Φαλήρου, Πεντέλης (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 10/2014 - 6/2015). Αγίας Βαρβάρας, Αγ.Αναργύρων-Καματερού, Αγκιστρίου, Αιγάλεω,  Αίγινας, Ασπρόπυργου, Αχαρνών, Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης  Διονύσου, Ελευσίνας, Ιλίου, Κερατσινίου-Δραπετσώνας Κορυδαλλού, Κρωπίας, Κυθήρων, Λαυρεωτικής, Μάνδρας – Ειδυλλίας, Μαραθώνας, Μαρκοπούλου Μεσογαίας, Μεγαρέων, Νίκαιας – Αγ. Ιωαν. Ρέντη,  Παιανίας, Παλλήνης, Πειραιώς, Περάματος, Περιστερίου, Πετρουπόλεως, Πόρου, Ραφήνας-Πικερμίου Σαλαμίνος, Σαρωνικού, Σπάτων –Αρτέμιδος, Σπετσών, Τριμηνίας, Ύδρας, Φυλής, Χαϊδαρίου και Ωρωπού. (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).
      Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας:
      Θεσσαλονίκης, Αμπελοκήπων - Μενεμένης, Βόλβης, Θερμαϊκού, Θέρμης, Καλαμαριάς, Νεάπολης - Συκεών, Πυλαίας - Χορτιάτη, Χαλκηδόνος, Ωραιοκάστρου (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 10/2014 - 6/2015). Κορδελιού-Εύοσμου Λαγκαδά, Παύλου Μελα  (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).   Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας:  Νομός Βοιωτίας: Δίστομου-Αράχοβας-Αντίκυρας Θηβαίων, Λεβαδέων, Ορχομενού, Τανάγρας, Αλιάρτου-Θεσπιέων. Νομός Ευβοίας: Ερέτριας, Ιστιαίας-Αιδηψού Καρύστου, Κύμης-Αλιβερίου, Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας, Σκύρου, Χαλκιδέων, Διρφύων-Μεσσαπίων. Νομός Ευρυτανίας: Καρπενησίου, Αγράφων. Νομός Φθιώτιδας: Δομοκού, Λαμιέων, Λοκρών, Μακρακώμης, Μώλου-Αγίου Κωνσταντίνου, Στυλίδος, Αμφίκλειας-Ελάτειας. (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).
        Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος:   Νομός Αχαΐας: Δυτικής Αχαΐας, Ερυμάνθου, Καλαβρύτων.
        Περιφέρεια Πελοποννήσου:  Νομός Λακωνίας: Ανατολικής Μάνης, Ευρώτα, Ελαφονήσου, Σπάρτης, Νομός Αργολίδος: Επιδαύρου, Ερμιονίδος, Ναυπλιέων, Άργους-Μυκηνων, Νομός Αρκαδίας: Γορτυνίας, Μεγαλόπολης, Νοτιας Κυνουρίας, Τρίπολης, Βόρειας Κυνουρίας, Νομός Κορινθίας: Κορινθίων, Λουτρακίου-Αγιων Θεοδώρων, Νεμέας, Ξυλοκάστρου- Ευρωστίνης, Σικυώνων, Βελου-Βόχας, Νομός Μεσσηνίας: Καλαμάτας, Μεσσήνης, Οιχαλίας, Πύλου-Νέστορος, Τριφυλίας, Δυτικής Μάνης (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).
      Περιφέρεια Ηπείρου:  Νομός Άρτας: Αρταίων, Γεωργίου Καραϊσκάκη, Κεντρικών Τζουμέρκων, Νικολάου Σκουφά, Νομός Ιωαννίνων: Βόρειων Τζουμέρκων, Δωδώνης, Ζαγορίου, Ζίτσας, Κόνιτσας, Πωγωνίου, Νομός Θεσπρωτίας: Σουλίου, Φιλιατών, Νομός Πρεβέζης: Πρεβέζης, Ζηρού (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).
      Περιφέρεια Ιονίων:  Νομός Ζακύνθου: Ζακύνθου, Νομός Κερκύρας: Κερκυραίων, Νομός Κεφαλληνίας: Ιθάκης, Κεφαλλονιάς. (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017). Περιφέρεια Θεσσαλίας: 
      Νομός Λαρίσης: Ελασσόνας, Κιλελέρ, Τεμπών, Τύρναβου, Φαρσάλων, Αγιάς, Νομός Μαγνησίας: Αλοννήσου, Ζαγοράς-Μουρεσίου, Σκιάθου, Σκοπέλου. (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).
    • By Engineer
      Παραδόθηκε στον αρμόδιο υφυπουργό για θέματα Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, κ. Δημήτρη Οικονόμου, το έργο: «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ: Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών για τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις της Χώρας».   Αντικείμενο του έργου «Ηλεκτρονική Πολεοδομία» είναι η δημιουργία του πληροφοριακού συστήματος που θα παρέχει στα στελέχη των Δημοσίων Υπηρεσιών Πολεοδομικού Σχεδιασμού & Εφαρμογής της Χώρας, καθώς και στους πολίτες, ιδιώτες και μηχανικούς, έγκυρη και διαρκώς ενημερωμένη - on line - πληροφόρηση για τα δημόσια γεωχωρικά και περιγραφικά δεδομένα, τα οποία παράγονται από τις διαδικασίες πολεοδομικού σχεδιασμού και της εφαρμογής του, όπως οι χρήσεις γης, οι όροι δόμησης, η αρτιότητα γηπέδων, οι κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι κ.ο.κ.
      Μέχρι τώρα έχει δημοσιευτεί περιεχόμενο που αφορά τους παρακάτω δήμους:
      Περιφέρεια Αττικής:   Αθηναίων, Δάφνης – Υμηττού, Καισαριανής, Βύρωνα, Ηλιούπολης, Ζωγράφου, Φιλοθέης – Ψυχικού, Παπάγου – Χολαργού, Χαλανδρίου, Βριλησσίων, Γαλατσίου, Λυκόβρυσης – Πεύκης, Αγ. Δημητρίου, Αγ. Παρασκευής, Αλίμου, Αμαρουσίου, Ελληνικού - Αργυρούπολης, Φιλαδέλφειας - Χαλκηδόνος, Γλυφάδας, Ηρακλείου, Καλλιθέας, Κηφισιάς, Μεταμόρφωσης, Μοσχάτου - Ταύρου, Νέας Ιωνίας, Νέας Σμύρνης, Π. Φαλήρου, Πεντέλης (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 10/2014 - 6/2015). Αγίας Βαρβάρας, Αγ.Αναργύρων-Καματερού, Αγκιστρίου, Αιγάλεω,  Αίγινας, Ασπρόπυργου, Αχαρνών, Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης  Διονύσου, Ελευσίνας, Ιλίου, Κερατσινίου-Δραπετσώνας Κορυδαλλού, Κρωπίας, Κυθήρων, Λαυρεωτικής, Μάνδρας – Ειδυλλίας, Μαραθώνας, Μαρκοπούλου Μεσογαίας, Μεγαρέων, Νίκαιας – Αγ. Ιωαν. Ρέντη,  Παιανίας, Παλλήνης, Πειραιώς, Περάματος, Περιστερίου, Πετρουπόλεως, Πόρου, Ραφήνας-Πικερμίου Σαλαμίνος, Σαρωνικού, Σπάτων –Αρτέμιδος, Σπετσών, Τριμηνίας, Ύδρας, Φυλής, Χαϊδαρίου και Ωρωπού. (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).
      Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας:
      Θεσσαλονίκης, Αμπελοκήπων - Μενεμένης, Βόλβης, Θερμαϊκού, Θέρμης, Καλαμαριάς, Νεάπολης - Συκεών, Πυλαίας - Χορτιάτη, Χαλκηδόνος, Ωραιοκάστρου (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 10/2014 - 6/2015). Κορδελιού-Εύοσμου Λαγκαδά, Παύλου Μελα  (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).   Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας:  Νομός Βοιωτίας: Δίστομου-Αράχοβας-Αντίκυρας Θηβαίων, Λεβαδέων, Ορχομενού, Τανάγρας, Αλιάρτου-Θεσπιέων. Νομός Ευβοίας: Ερέτριας, Ιστιαίας-Αιδηψού Καρύστου, Κύμης-Αλιβερίου, Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας, Σκύρου, Χαλκιδέων, Διρφύων-Μεσσαπίων. Νομός Ευρυτανίας: Καρπενησίου, Αγράφων. Νομός Φθιώτιδας: Δομοκού, Λαμιέων, Λοκρών, Μακρακώμης, Μώλου-Αγίου Κωνσταντίνου, Στυλίδος, Αμφίκλειας-Ελάτειας. (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).
        Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος:   Νομός Αχαΐας: Δυτικής Αχαΐας, Ερυμάνθου, Καλαβρύτων.
        Περιφέρεια Πελοποννήσου:  Νομός Λακωνίας: Ανατολικής Μάνης, Ευρώτα, Ελαφονήσου, Σπάρτης, Νομός Αργολίδος: Επιδαύρου, Ερμιονίδος, Ναυπλιέων, Άργους-Μυκηνων, Νομός Αρκαδίας: Γορτυνίας, Μεγαλόπολης, Νοτιας Κυνουρίας, Τρίπολης, Βόρειας Κυνουρίας, Νομός Κορινθίας: Κορινθίων, Λουτρακίου-Αγιων Θεοδώρων, Νεμέας, Ξυλοκάστρου- Ευρωστίνης, Σικυώνων, Βελου-Βόχας, Νομός Μεσσηνίας: Καλαμάτας, Μεσσήνης, Οιχαλίας, Πύλου-Νέστορος, Τριφυλίας, Δυτικής Μάνης (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).
      Περιφέρεια Ηπείρου:  Νομός Άρτας: Αρταίων, Γεωργίου Καραϊσκάκη, Κεντρικών Τζουμέρκων, Νικολάου Σκουφά, Νομός Ιωαννίνων: Βόρειων Τζουμέρκων, Δωδώνης, Ζαγορίου, Ζίτσας, Κόνιτσας, Πωγωνίου, Νομός Θεσπρωτίας: Σουλίου, Φιλιατών, Νομός Πρεβέζης: Πρεβέζης, Ζηρού (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).
      Περιφέρεια Ιονίων:  Νομός Ζακύνθου: Ζακύνθου, Νομός Κερκύρας: Κερκυραίων, Νομός Κεφαλληνίας: Ιθάκης, Κεφαλλονιάς. (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017). Περιφέρεια Θεσσαλίας: 
      Νομός Λαρίσης: Ελασσόνας, Κιλελέρ, Τεμπών, Τύρναβου, Φαρσάλων, Αγιάς, Νομός Μαγνησίας: Αλοννήσου, Ζαγοράς-Μουρεσίου, Σκιάθου, Σκοπέλου. (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).

      View full είδηση
    • By Engineer
      Τη μετάβαση στη νέα ψηφιακή εποχή σημαντικού μέρους υπηρεσιών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας σηματοδοτεί η παραλαβή από τον αρμόδιο υφυπουργό για θέματα Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, κ. Δημήτρη Οικονόμου, του έργου: «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ: Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών για τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις της Χώρας».
      Αντικείμενο του έργου «Ηλεκτρονική Πολεοδομία» είναι η δημιουργία του πληροφοριακού συστήματος που θα παρέχει στα στελέχη των Δημοσίων Υπηρεσιών Πολεοδομικού Σχεδιασμού & Εφαρμογής της Χώρας, καθώς και στους πολίτες, ιδιώτες και μηχανικούς, έγκυρη και διαρκώς ενημερωμένη - on line - πληροφόρηση για τα δημόσια γεωχωρικά και περιγραφικά δεδομένα, τα οποία παράγονται από τις διαδικασίες πολεοδομικού σχεδιασμού και της εφαρμογής του, όπως οι χρήσεις γης, οι όροι δόμησης, η αρτιότητα γηπέδων, οι κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι κ.ο.κ.
      Οι πληροφορίες αυτές, μεταξύ άλλων, αυξάνουν την ασφάλεια δικαίου και επιτρέπουντην επιτάχυνση τόσο την έκδοση οικοδομικών αδειών όσο και το σχεδιασμό και υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων.
      Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 11,5 εκ. ευρώ, υλοποιήθηκε με πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση 2007 – 2013» του ΕΣΠΑ 2007-2013 & του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα» του ΕΣΠΑ 2014-2020, υπό την εποπτεία της Κοινωνίας της Πληροφορίας ΑΕ.
      Σταδιακά η Ηλεκτρονική Πολεοδομία θα αποτελέσει και μια από τις βασικότερες πηγές τροφοδότησης με δεδομένα του Ενιαίου Ψηφιακού Χάρτη της Χώρας, η υλοποίηση του οποίου βρίσκεται σε εξέλιξη.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.