Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Η διαδικασία αναθεώρησης παλαιών οικοδομικών αδειών & αδειών δόμησης

    Δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ Β' 1049/29-03-2019 με την "Τροποποίηση της ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983/ 23.7.2018 απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής, ελέγχου και έκδοσης των διοικητικών πράξεων του άρθρου 29 του ν. 4495/2017 και καθορισμός ηλεκτρονικών υπηρεσιών σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 33 του ν. 4495/2017» (ΦΕΚ Β' 3136), όπως ισχύει."

    Το πλήρες κείμενο:

    Η ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983/2018 υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 3136 Β') συμπληρώνεται και τροποποιείται ως εξής:

    Άρθρο 1

    Μετά το άρθρο 5, προστίθεται νέο άρθρο 5α, ως ακολούθως:

    Άρθρο 5α
    «Διαδικασία Αναθεώρησης παλαιών (έντυπων) οικοδομικών αδειών και αδειών δόμησης»

    1. Η αναθεώρηση παλαιών οικοδομικών αδειών και αδειών δόμησης, χωρίς μεταβολή των πολεοδομικών μεγεθών κάλυψης, δόμησης και όγκου, καθώς και η αναθεώρηση των αδειών αυτών για αλλαγή επιβλέποντα, ή για παράταση ως προς τον χρόνο ισχύος τους, εκδίδεται από το πληροφοριακό σύστημα με την εξής διαδικασία:

    α) Υποβάλλεται αίτηση από τον διαχειριστή, με εισαγωγή στο σύστημα των εξής στοιχείων και δικαιολογητικών:

    1. αίτηση για αναθεώρηση
    2. υπεύθυνη δήλωση του κυρίου του έργου ή του έχοντος το νόμιμο δικαίωμα για την ανάθεση της διαχείρισης της αίτησης στον Διαχειριστή αίτησης
    3. τον αριθμό της (έντυπης) οικοδομικής άδειας ή άδειας δόμησης του κτιρίου, καθώς και τυχόν αναθεωρήσεων αυτής
    4. τα στοιχεία του κυρίου του έργου ή του έχοντος το νόμιμο δικαίωμα
    5. τεχνική έκθεση μηχανικού και φωτογραφίες της κατασκευής ή του κτιρίου και του περιβάλλοντος χώρου
    6. το στέλεχος και τα εγκεκριμένα σχέδια όλων των μελετών της αδείας σε ηλεκτρονικά αρχεία τύπου pdf
    7. στοιχεία, σχέδια και δικαιολογητικά που τροποποιούνται σε σχέση με την αρχική οικοδομική άδεια
    8. εισφορές και κρατήσεις σύμφωνα με την περ. β της παρ. 9 του άρθρου 42 του ν. 4495/2017
    9. αμοιβή επίβλεψης του παλαιού επιβλέποντα μηχανικού σε περίπτωση αλλαγής αυτού
    10. υπεύθυνη δήλωση του διαχειριστή της αίτησης ότι αναλαμβάνει την ευθύνη της πληρότητας των υποβαλλόμενων στοιχείων και δικαιολογητικών που συνοδεύουν την αίτηση
    11. πόρισμα αυτοψίας, στην περίπτωση που απαιτείται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις (π.χ παράταση χρόνου ισχύος, αλλαγή επιβλέποντος χωρίς την συναίνεση του).

    β) Μετά την εισαγωγή όλων των απαραίτητων στοιχείων και την αποδοχή του δικαιώματος για χρήση, στατιστική επεξεργασία και κοινοποίηση του περιεχομένου των δικαιολογητικών και στοιχείων που υποβάλλει -με την επιφύλαξη της προστασίας των προσωπικών δεδομένων, της πνευματικής ιδιοκτησίας και των εμπορικά ευαίσθητων πληροφοριώντο αίτημα αναθεώρησης της άδειας, υποβάλλεται ηλεκτρονικά στην αρμόδια υπηρεσία και εκδίδεται αυτόματα η αναθεώρηση της οικοδομικής άδειας η οποία λαμβάνει αριθμό και αναρτάται στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ. Στη συνέχεια, μεταφέρεται στον καθορισμένο από το ΥΠΕΝ διαδικτυακό τόπο, στον οποίο παρέχεται ελεύθερη πρόσβαση στους πολίτες στα στοιχεία του ηλεκτρονικού εντύπου της αναθεώρησης της άδειας, καθώς και του στελέχους της αρχικής άδειας σε ηλεκτρονική μορφή, του τοπογραφικού διαγράμματος και του διαγράμματος κάλυψης που την συνοδεύουν. Σε περίπτωση που δεν τροποποιούνται τα ανωτέρω σχέδια, αναρτώνται αυτά της αρχικής αδείας σε ηλεκτρονική μορφή.

    γ) Μετά τη λήψη αριθμού αδείας αναθεώρησης και την ανάρτηση της πράξης στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ, ο προϊστάμενος της υπηρεσίας αναθέτει σε εξουσιοδοτημένο υπάλληλο, αφ' ενός μεν τον έλεγχο των εισφορών και κρατήσεων της άδειας (φορολογικά) και των τυχόν αμοιβών επίβλεψης σε περίπτωση αλλαγής των μηχανικών, αφ' ετέρου δε, τον έλεγχο της ισχύος της αρχικής οικοδομικής άδειας ή της άδειας δόμησης, τυχόν υπάρχουσας διακοπής οικοδομικών εργασιών ή ανάκλησης της άδειας, καθώς και επιβεβαίωση της καθορισθείσας από τον διαχειριστή της αίτησης ημερομηνίας λήξης της εκδοθείσας άδειας αναθεώρησης. Οι παραπάνω έλεγχοι διενεργούνται εντός τριών εργασίμων ημερών από την έκδοση της άδειας αναθεώρησης. Σε περίπτωση που εντοπιστούν λάθη ή παραλείψεις, ενημερώνεται ο διαχειριστής της αίτησης και ο ιδιοκτήτης μέσω του πληροφοριακού συστήματος, προκειμένου να προβούν εντός προθεσμίας ενός μηνός στις απαραίτητες διορθώσεις συμπληρώσεις. Παρερχομένης απράκτου της ανωτέρω προθεσμίας, καθώς και στις περιπτώσεις που διαπιστώνεται ότι δεν ήταν δυνατή η έκδοση της άδειας αναθεώρησης, αυτή ανακαλείται.

    2. Η αναθεώρηση παλαιών οικοδομικών αδειών και αδειών δόμησης με μεταβολή των πολεοδομικών μεγεθών κάλυψης, δόμησης και όγκου, καθώς και η αναθεώρηση των αδειών αυτών για αλλαγή χρήσης, εκδίδεται από το πληροφοριακό σύστημα σύμφωνα με την κατηγοριοποίηση και τις διαδικασίες των άρθρων 36 και 38 του ν. 4495/2017. Η επιλογή της κατηγορίας γίνεται σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του άρθρου 36, λαμβάνοντας όμως υπόψη τα συνολικά πολεοδομικά μεγέθη (αρχικής άδειας και αιτούμενης αναθεώρησης) καθώς επίσης και την τελική χρήση του ακινήτου στην περίπτωση που αυτή μεταβάλλεται.

    Η διαδικασία έκδοσης των αναθεωρήσεων αυτών είναι η εξής:

    α) Υποβάλλεται αίτηση από τον διαχειριστή, με εισαγωγή στο σύστημα των εξής στοιχείων και δικαιολογητικών:

    1. αίτηση για αναθεώρηση
    2. υπεύθυνη δήλωση του κυρίου του έργου ή του έχοντος το νόμιμο δικαίωμα για την ανάθεση της διαχείρισης της αίτησης στον Διαχειριστή αίτησης
    3. τον αριθμό της (έντυπης) οικοδομικής άδειας ή άδειας δόμησης του κτιρίου, καθώς και τυχόν αναθεωρήσεων αυτής
    4. τα στοιχεία του κυρίου του έργου ή του έχοντος το νόμιμο δικαίωμα
    5. τεχνική έκθεση μηχανικού και φωτογραφίες της κατασκευής ή του κτιρίου και του περιβάλλοντος χώρου
    6. το στέλεχος και τα εγκεκριμένα σχέδια όλων των μελετών της αδείας σε ηλεκτρονικά αρχεία τύπου pdf
    7. τοπογραφικό διάγραμμα σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 39 του ν. 4495/2017
    8. διάγραμμα κάλυψης σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 39 του ν. 4495/2017
    9. στοιχεία, σχέδια και δικαιολογητικά που τροποποιούνται σε σχέση με την αρχική οικοδομική άδεια
    10. εισφορές και κρατήσεις σύμφωνα με την περ. β της παρ. 9 του άρθρου 42 του ν. 4495/2017
    11. αμοιβή επίβλεψης του παλαιού επιβλέποντα μηχανικού σε περίπτωση αλλαγής αυτού
    12. υπεύθυνη δήλωση του διαχειριστή της αίτησης ότι αναλαμβάνει την ευθύνη της πληρότητας των υποβαλλόμενων στοιχείων και δικαιολογητικών που συνοδεύουν την αίτηση
    13. υπεύθυνη δήλωση των μελετητών ότι αναλαμβάνουν την ευθύνη σύνταξης των μελετών σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές
    14. πόρισμα αυτοψίας, στην περίπτωση που απαιτείται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις (π.χ παράταση χρόνου ισχύος, αλλαγή επιβλέποντος χωρίς την συναίνεσή του).

    β) Μετά την εισαγωγή όλων των απαραίτητων στοιχείων και την αποδοχή του δικαιώματος για χρήση, στατιστική επεξεργασία και κοινοποίηση του περιεχομένου των δικαιολογητικών και στοιχείων που υποβάλλει -με την επιφύλαξη της προστασίας των προσωπικών δεδομένων, της πνευματικής ιδιοκτησίας και των εμπορικά ευαίσθητων πληροφοριών, το αίτημα αναθεώρησης της άδειας, υποβάλλεται ηλεκτρονικά στην αρμόδια υπηρεσία και λαμβάνει αριθμό πρωτοκόλλου. Από τη λήψη αριθμού πρωτοκόλλου, ο Διαχειριστής της Αίτησης δεν έχει πλέον δικαίωμα επεξεργασίας των στοιχείων της αίτησης.

    β1) Για τις περιπτώσεις αναθεώρησης αδειών που εντάσσονται στις κατηγορίες 1 και 2 του άρθρου 36 του ν. 4495/2017, ο Προϊστάμενος της Υπηρεσίας προβαίνει στη χρέωση των σταδίων ελέγχου της αίτησης αναθεώρησης στους εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους. Τα στάδια ελέγχου ορίζονται αναλόγως των στοιχείων που τροποποιούνται. Τα στάδια ελέγχου περιλαμβάνουν τον έλεγχο πληρότητας, τον έλεγχο τοπογραφικού διαγράμματος, διαγράμματος κάλυψης και τον έλεγχο των εισφορών και κρατήσεων του έργου. Ο έλεγχος της πληρότητας των μελετών από την υπηρεσία, αφορά στη διαπίστωση της υποβολής αυτών που κατά τις διατάξεις προβλέπονται (π.χ. μελέτη αρχιτεκτονικών, στατικών, ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, πυροποροστασίας κλπ.) και όχι στον έλεγχο του περιεχομένου τους, την ευθύνη της ορθότητας των οποίων έχει ο μελετητής που τις συντάσσει. Επίσης διενεργείται έλεγχος της ισχύος της αρχικής οικοδομικής άδειας ή της άδειας δόμησης, τυχόν υπάρχουσας διακοπής οικοδομικών εργασιών ή ανάκλησης της άδειας.
    Σε κάθε στάδιο, εφ' όσον διαπιστωθούν ελλείψεις ή λάθη, αυτά καταγράφονται στο πληροφοριακό σύστημα προς ενημέρωση του διαχειριστή της αίτησης και των μελετητών μηχανικών, ώστε να προβούν εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών στην υποβολή των συμπληρώσεων ή διορθώσεων.
    Μετά την ολοκλήρωση όλων των σταδίων ελέγχου από τους αρμόδιους υπαλλήλους, εκδίδεται η αναθεώρηση της άδειας από τον εξουσιοδοτημένο μηχανικό της αρμόδιας υπηρεσίας στην οποία ορίζεται ο χρόνος λήξης της ισχύος της, η οποία λαμβάνει αριθμό και αναρτάται στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ. Στη συνέχεια, μεταφέρεται στον καθορισμένο από το ΥΠΕΝ διαδικτυακό τόπο, στον οποίο παρέχεται ελεύθερη πρόσβαση στους πολίτες στα στοιχεία του ηλεκτρονικού εντύπου της αναθεώρησης της άδειας, καθώς και του στελέχους της αρχικής άδειας σε ηλεκτρονική μορφή, του τοπογραφικού διαγράμματος και του διαγράμματος κάλυψης που την συνοδεύουν. Σε περίπτωση που δεν τροποποιούνται τα ανωτέρω σχέδια, αναρτώνται αυτά της αρχικής αδείας σε ηλεκτρονική μορφή.

    β2) Στη περίπτωση αδειών που εμπίπτουν στην κατηγορία 3, ακολουθείται η διαδικασία της παρ. 4 του άρθρου 2 της ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983/2018 υπουργικής απόφασης και το σύστημα εκδίδει αυτόματα την άδεια αναθεώρησης. Κατά το στάδιο έλεγχου των φορολογικών, διενεργείται επιπρόσθετα έλεγχος της ισχύος της αρχικής οικοδομικής άδειας ή της άδειας δόμησης, τυχόν υπάρχουσας διακοπής οικοδομικών εργασιών ή ανάκλησης της άδειας, καθώς και επιβεβαίωση της καθορισθείσας από τον διαχειριστή της αίτησης ημερομηνίας λήξης της εκδοθείσας άδειας αναθεώρησης.
    Σε περίπτωση που εντοπιστούν λάθη ή παραλείψεις, ενημερώνεται ο διαχειριστής της αίτησης και ο ιδιοκτήτης μέσω του πληροφοριακού συστήματος, προκειμένου να προβούν εντός προθεσμίας ενός μηνός στις απαραίτητες διορθώσεις συμπληρώσεις. Παρερχομένης απράκτου της ανωτέρω προθεσμίας, καθώς και στις περιπτώσεις που διαπιστώνεται ότι δεν ήταν δυνατή η έκδοση της άδειας αναθεώρησης, αυτή ανακαλείται.

    Από το πληροφοριακό σύστημα, ο Διαχειριστής της αίτησης, ο ιδιοκτήτης και η αρμόδια υπηρεσία έχουν τη δυνατότητα να εκτυπώνουν ακριβή αντίγραφα της ανωτέρω εκδοθείσας ηλεκτρονικής άδειας, καθώς και των στοιχείων που τη συνοδεύουν. Επίσης, σε περίπτωση αναζήτησης στοιχείων, η αρμόδια υπηρεσία δύναται να χορηγεί τα ηλεκτρονικά αντίγραφα των στοιχείων και μελετών που συνοδεύουν την άδεια.

    Άρθρο 2

    1. Στο τέλος της περίπτωσης ε της παρ. 4 του άρθρου 2 προστίθεται εδάφιο ως εξής:

    «Κατά το στάδιο ελέγχου εισφορών και κρατήσεων της άδειας, εξουσιοδοτημένος υπάλληλος ελέγχει και την καταβολή εισφορών που τυχόν προκύπτουν από εξαγορά θέσεων στάθμευσης ή εισφορά σε γη και χρήμα.»

    2. Η περίπτωση γ της παραγράφου 3 του άρθρου 5 τροποποιείται ως εξής:

    «Διενεργείται αυτοψία από ελεγκτή δόμησης εντός των καθορισμένων προθεσμιών του ν. 4495/2017».

    3. Η παράγραφος 9 του άρθρου 5 τροποποιείται ως εξής:

    «9. Για τις αιτήσεις έκδοσης άδειας αναθεώρησης στις περιπτώσεις κατηγορίας 3, η άδεια εκδίδεται αυτόματα. Για τις περιπτώσεις που απαιτείται αυτοψία σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις (π.χ παράταση χρόνου ισχύος, αλλαγή επιβλέποντος χωρίς την συναίνεση του) το πόρισμα της αυτοψίας υποβάλλεται με τα δικαιολογητικά της αίτησης.

    4. Στο τέλος του άρθρου 12 προστίθεται εδάφιο ως εξής:

    «Περιπτώσεις διαφωνίας μεταξύ του εξουσιοδοτημένου υπαλλήλου της Υ.ΔΟΜ και του μελετητή μηχανικού κατά το στάδιο του ελέγχου, επιλύονται, μετά την υποβολή αιτιολογημένου αιτήματος του μελετητή μηχανικού στο πληροφοριακό σύστημα, από τον Προϊστάμενο της Υ.ΔΟΜ.»

    Άρθρο 3
    Έναρξη ισχύος

    Η απόφαση αυτή ισχύει από την ημερομηνία δημοσίευσής της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

    Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

    Κατεβάστε το ΦΕΚ από τη σελίδα του Εθνικού Τυπογραφείου, εδώ.

     


    User Feedback




    δηλαδή αν έχω μια Ο.Α σε ισχύ που εκδόθηκε με τις προδιαγραφές του  Π.Δ 1993 (τοπογραφικό χωρίς ΕΓΣΑ 87'

    τώρα που θέλω να την αναθεωρήσω θα χρειαστώ τοπογραφικό σε ΕΓΣΑ 87' ???

    σύμφωνα με:

    Η διαδικασία έκδοσης των αναθεωρήσεων αυτών είναι η εξής:

    α) Υποβάλλεται αίτηση από τον διαχειριστή, με εισαγωγή στο σύστημα των εξής στοιχείων και δικαιολογητικών:

    1. αίτηση για αναθεώρηση
    2. υπεύθυνη δήλωση του κυρίου του έργου ή του έχοντος το νόμιμο δικαίωμα για την ανάθεση της διαχείρισης της αίτησης στον Διαχειριστή αίτησης
    3. τον αριθμό της (έντυπης) οικοδομικής άδειας ή άδειας δόμησης του κτιρίου, καθώς και τυχόν αναθεωρήσεων αυτής
    4. τα στοιχεία του κυρίου του έργου ή του έχοντος το νόμιμο δικαίωμα
    5. τεχνική έκθεση μηχανικού και φωτογραφίες της κατασκευής ή του κτιρίου και του περιβάλλοντος χώρου
    6. το στέλεχος και τα εγκεκριμένα σχέδια όλων των μελετών της αδείας σε ηλεκτρονικά αρχεία τύπου pdf
    7. τοπογραφικό διάγραμμα σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 39 του ν. 4495/2017
    8. διάγραμμα κάλυψης σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 39 του ν. 4495/2017

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Καλημέρα στους παρευρισκομένους.

    - Η αναθεώρηση γίνεται πάντα με τις διατάξεις που ορίζει το άρθρο 45 και είναι αυτές που ίσχυαν όταν εκδόθηκε η άδεια.

    - ΔΚ χρειάζεται πάντοτε όταν αναθεωρείται κάτι που αλλάζει σε αυτό.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Εγώ έχω να κάνω μια αναθεώρηση ως προς τον χρόνο (περνάει η 1η 4ετία) χωρίς να έχει γίνει καμμία εργασία...

    Θα πρέπει να σκανάρω όλες τις μελέτες και να εισάγω αρχεία του τοπογραφικού και του ΔΚ....

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Γιατί είχες ελπίδες ότι θα κάνουν το ηλεκτρονικό αρχείο μόνοι τους ; Ευτυχώς που δεν πληρώνεις και τέλος ανεβάσματος ...

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Μην τους δίνεις ιδέες!!!!

     

    edit

    Όσον αφορά αυτό που ανέφερες παραπάνω

    Παράθεση

    - Η αναθεώρηση γίνεται πάντα με τις διατάξεις που ορίζει το άρθρο 45 και είναι αυτές που ίσχυαν όταν εκδόθηκε η άδεια. 

    στην περίπτωσή μου δεν ισχύει αφού ο νόμος λέει του χρόνου που ζητείται η αναθεώρηση.. :(

    Edited by Faethon11

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Σωστά. να βάλω το σχεδόν πριν το πάντα.

    Όμως αν είναι τέτοια περίπτωση ίσως και να είναι υπερβολικη η διαμαρτυρία σου. Είναι μια νέα άδεια ουσιαστικά ...

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Καλά η δικιά μου είναι ειδική περίπτωση.... μα δω τι θα κάνω με τον "πελάτη" που έχω μπλέξει...

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Για αλλαγη επιβλεποντος μας λεει η πολεοδομία Ηρακλείου οτι ο νεος επιβλεποντας πρεπει να εχει αδεια σε ισχυ την χρονολογια εκδοσης της αρχικης αδειας, γνωριζετε κατι τέτοιο αν ισχύει; 

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Διευκρίνισε τα υπογραμμισμένα (εννοείς να έχει ο επιβλέπων άδεια ασκήσεως επαγγέλματος? δηλ εξέδωσε Ο.Α χωρίς να έχει πάρει την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος?

    ή εννοείς ότι για την αλλαγή επιβλέποντος πρέπει η Ο.Α να είναι σε ισχύ?)

    21 ώρες πριν, vickius said:

    Για αλλαγη επιβλεποντος μας λεει η πολεοδομία Ηρακλείου οτι ο νεος επιβλεποντας πρεπει να εχει αδεια σε ισχυ την χρονολογια εκδοσης της αρχικης αδειας, γνωριζετε κατι τέτοιο αν ισχύει; 

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Μπαράζ ελέγχων ξεκινούν οι ελεγκτές δόμησης τους επόμενους μήνες σε περισσότερα από 67.000 αυθαίρετα, οι ιδιοκτήτες των οποίων έχουν προχωρήσει σε δηλώσεις υπαγωγής τους στους νόμους περί τακτοποίησης και έχουν πληρώσει μέρος ή το σύνολο των σχετικών προστίμων, σύμφωνα με το Έθνος της Κυριακής.
      Όπως αναφέρει η εφημερίδα, πρόκειται για τους δειγματοληπτικούς ελέγχους που προβλέπονται μεν από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για το 5% των δηλώσεων αυθαιρέτων, αλλά από το 2011 έως και σήμερα δεν έχουν ξεκινήσει.
      Στο υπουργείο Περιβάλλοντος, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, δεν έχουν καταλήξει ακόμα στον ακριβή μηχανισμό αντιμετώπισης των παρατυπιών, πιθανότατα όμως τα απλά λάθη να μπορούν να διορθώνονται ακόμη και από τον ίδιο τον μηχανικό ο οποίος υπέβαλε τη δήλωση, ώστε να μην οδηγείται το σύνολο των περιπτώσεων σε προσφυγές στα δικαστήρια.
      Θα εξετάζεται σειρά παραμέτρων, όπως η πληρότητα και η εγκυρότητα των δικαιολογητικών, αλλά και συγκεκριμένες αποκλίσεις. Στις περιπτώσεις ψευδών δηλώσεων, πάντως, θα υπάρχουν κυρώσεις τόσο για τον ιδιοκτήτη του αυθαιρέτου όσο και για τον μηχανικό που υπέγραψε τη δήλωση, ο οποίος θα έρχεται αντιμέτωπος ακόμα και με το ενδεχόμενο απώλειας της άδειας άσκησης επαγγέλματος.
      Το ποινολόγιο
      Σε δηλώσεις που αφορούν σε σφάλματα που δεν κρίνονται σοβαρά. Για αυτά τα λάθη ο μηχανικός, ο οποίος έχει διαχειριστεί τη δήλωση, θα έχει τη δυνατότητα να ξαναμπεί σε αυτήν και να τα διορθώσει. Στην κατηγορία αυτή εντάσσονται, π.χ., η ελαφριά απόκλιση στα δηλωθέντα τετραγωνικά μέτρα μιας αυθαιρεσίας, μικροί χώροι που δηλώθηκαν ως βοηθητικοί αλλά στην πραγματικότητα αποτελούν χώρους κύριας χρήσης. Τα στοιχεία αυτά θα διορθώνονται από τον μηχανικό και ακολούθως θα επαναπροσδιορίζεται το ύψος του προστίμου, το οποίο καλείται να πληρώσει ο ιδιοκτήτης του αυθαιρέτου. Σε εκείνες στις οποίες ο ελεγκτής δόμησης θα επιμείνει στο λάθος της αρχικής δήλωσης αυθαιρέτων και θα υπάρχει διαφωνία με τον μηχανικό που υπέβαλε την αρχική δήλωση. Σε αυτές τις περιπτώσεις το ΤΕΕ θα κληθεί να παίξει τον ρόλο του διαμεσολαβητή με στόχο, εάν αυτό καταστεί εφικτό, να μη φτάσουν στα δικαστήρια οι υποθέσεις που δεν ενέχουν δόλο. Σε όσες δηλώσεις χαρακτηριστούν ψευδείς και αφορούν, για παράδειγμα, περιπτώσεις αυθαιρέτων, οι οποίες δεν θα έπρεπε εξαρχής να έχουν υπαχθεί στους νόμους περί τακτοποίησης, όπως τα αυθαίρετα που έχουν χτιστεί μετά τον Ιούλιο του 2011 ή βρίσκονται σε περιοχές που εξαιρούνται της τακτοποίησης (δάση, αναδασωτέες εκτάσεις κ.λπ.). Σε αυτές τις περιπτώσεις η δήλωση υπαγωγής στον νόμο θα ακυρώνεται, η αναστολή κατεδάφισης θα ανακαλείται, θα επιβάλλονται τα υψηλά προβλεπόμενα πρόστιμα, ενώ δεν προβλέπεται επιστροφή των ποσών που έχουν πληρωθεί ως δόσεις του προστίμου τακτοποίησης. Κυρώσεις όμως θα έχει και ο μηχανικός, καθώς στις περιπτώσεις που θα αποδειχθεί ότι εν γνώσει του υπέβαλε ψευδή δήλωση θα περνά από Πειθαρχικό Συμβούλιο, με κίνδυνο αφαίρεσης ακόμα και της άδειας άσκησης επαγγέλματος.
      View full είδηση
    • By Engineer
      Μπαράζ ελέγχων ξεκινούν οι ελεγκτές δόμησης τους επόμενους μήνες σε περισσότερα από 67.000 αυθαίρετα, οι ιδιοκτήτες των οποίων έχουν προχωρήσει σε δηλώσεις υπαγωγής τους στους νόμους περί τακτοποίησης και έχουν πληρώσει μέρος ή το σύνολο των σχετικών προστίμων, σύμφωνα με το Έθνος της Κυριακής.
      Όπως αναφέρει η εφημερίδα, πρόκειται για τους δειγματοληπτικούς ελέγχους που προβλέπονται μεν από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για το 5% των δηλώσεων αυθαιρέτων, αλλά από το 2011 έως και σήμερα δεν έχουν ξεκινήσει.
      Στο υπουργείο Περιβάλλοντος, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, δεν έχουν καταλήξει ακόμα στον ακριβή μηχανισμό αντιμετώπισης των παρατυπιών, πιθανότατα όμως τα απλά λάθη να μπορούν να διορθώνονται ακόμη και από τον ίδιο τον μηχανικό ο οποίος υπέβαλε τη δήλωση, ώστε να μην οδηγείται το σύνολο των περιπτώσεων σε προσφυγές στα δικαστήρια.
      Θα εξετάζεται σειρά παραμέτρων, όπως η πληρότητα και η εγκυρότητα των δικαιολογητικών, αλλά και συγκεκριμένες αποκλίσεις. Στις περιπτώσεις ψευδών δηλώσεων, πάντως, θα υπάρχουν κυρώσεις τόσο για τον ιδιοκτήτη του αυθαιρέτου όσο και για τον μηχανικό που υπέγραψε τη δήλωση, ο οποίος θα έρχεται αντιμέτωπος ακόμα και με το ενδεχόμενο απώλειας της άδειας άσκησης επαγγέλματος.
      Το ποινολόγιο
      Σε δηλώσεις που αφορούν σε σφάλματα που δεν κρίνονται σοβαρά. Για αυτά τα λάθη ο μηχανικός, ο οποίος έχει διαχειριστεί τη δήλωση, θα έχει τη δυνατότητα να ξαναμπεί σε αυτήν και να τα διορθώσει. Στην κατηγορία αυτή εντάσσονται, π.χ., η ελαφριά απόκλιση στα δηλωθέντα τετραγωνικά μέτρα μιας αυθαιρεσίας, μικροί χώροι που δηλώθηκαν ως βοηθητικοί αλλά στην πραγματικότητα αποτελούν χώρους κύριας χρήσης. Τα στοιχεία αυτά θα διορθώνονται από τον μηχανικό και ακολούθως θα επαναπροσδιορίζεται το ύψος του προστίμου, το οποίο καλείται να πληρώσει ο ιδιοκτήτης του αυθαιρέτου. Σε εκείνες στις οποίες ο ελεγκτής δόμησης θα επιμείνει στο λάθος της αρχικής δήλωσης αυθαιρέτων και θα υπάρχει διαφωνία με τον μηχανικό που υπέβαλε την αρχική δήλωση. Σε αυτές τις περιπτώσεις το ΤΕΕ θα κληθεί να παίξει τον ρόλο του διαμεσολαβητή με στόχο, εάν αυτό καταστεί εφικτό, να μη φτάσουν στα δικαστήρια οι υποθέσεις που δεν ενέχουν δόλο. Σε όσες δηλώσεις χαρακτηριστούν ψευδείς και αφορούν, για παράδειγμα, περιπτώσεις αυθαιρέτων, οι οποίες δεν θα έπρεπε εξαρχής να έχουν υπαχθεί στους νόμους περί τακτοποίησης, όπως τα αυθαίρετα που έχουν χτιστεί μετά τον Ιούλιο του 2011 ή βρίσκονται σε περιοχές που εξαιρούνται της τακτοποίησης (δάση, αναδασωτέες εκτάσεις κ.λπ.). Σε αυτές τις περιπτώσεις η δήλωση υπαγωγής στον νόμο θα ακυρώνεται, η αναστολή κατεδάφισης θα ανακαλείται, θα επιβάλλονται τα υψηλά προβλεπόμενα πρόστιμα, ενώ δεν προβλέπεται επιστροφή των ποσών που έχουν πληρωθεί ως δόσεις του προστίμου τακτοποίησης. Κυρώσεις όμως θα έχει και ο μηχανικός, καθώς στις περιπτώσεις που θα αποδειχθεί ότι εν γνώσει του υπέβαλε ψευδή δήλωση θα περνά από Πειθαρχικό Συμβούλιο, με κίνδυνο αφαίρεσης ακόμα και της άδειας άσκησης επαγγέλματος.
    • By Engineer
      Ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Δημήτριος Οικονόμου υπέγραψε την τροποποίηση της με αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/77103/707 απόφασης «Κατάρτιση Μητρώου Ελεγκτών Δόμησης» (ΦΕΚ 4968/Β'/07.11.2018) του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
      Συγκεκριμένα, όπως παρουσιάζει το B2Green.gr, η νέα απόφαση αναφέρει τα εξής:
      Με τη νέα τροποποίηση το μητρώο ελεγκτών δόμησης περιλαμβάνει επίσημα 4.494 ελεγκτές.
      Μπορείτε να κατεβάσετε το ΦΕΚ της απόφασης με τα στοιχεία και των 4.494 ελεγκτών, από εδώ

      View full είδηση
    • By Engineer
      Ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Δημήτριος Οικονόμου υπέγραψε την τροποποίηση της με αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/77103/707 απόφασης «Κατάρτιση Μητρώου Ελεγκτών Δόμησης» (ΦΕΚ 4968/Β'/07.11.2018) του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
      Συγκεκριμένα, όπως παρουσιάζει το B2Green.gr, η νέα απόφαση αναφέρει τα εξής:
      Με τη νέα τροποποίηση το μητρώο ελεγκτών δόμησης περιλαμβάνει επίσημα 4.494 ελεγκτές.
      Μπορείτε να κατεβάσετε το ΦΕΚ της απόφασης με τα στοιχεία και των 4.494 ελεγκτών, από εδώ
    • By Engineer
      Με μεγάλη ικανοποίηση υποδέχτηκε η αγορά των ΑΠΕ τα όσα ανέφερε σήμερα, στη συνεδρίαση της σχετικής Επιτροπής, η γενική γραμματέας του ΥΠΕΝ Αλεξάνδρα Σδούκου αναφορικά με τη διαδικασία αδειοδότησης των σταθμών ΑΠΕ.
      Όπως αποκάλυψε στο πρωινό του ρεπορτάζ το energypress, καταργείται η Άδεια Παραγωγής και αντικαθίσταται με μια βεβαίωση που θα την παίρνει μέσα σε λίγες ημέρες ο επενδυτής, από το ενιαίο πληροφοριακό σύστημα που δημιουργείται.
      Προβλέπεται μεταβατική περίοδος για όσους επενδυτές υπέβαλαν αιτήσεις στη ΡΑΕ για άδεια παραγωγής μετά τον Μάρτιο του 2018. Τα έργα μέχρι Μάρτιο του 2018 θα εξεταστούν με το υφιστάμενο σύστημα.
      Καταργείται το τέλος διακράτησης των αδειών, αλλά και η υποχρέωση να αποδείξει ο επενδυτής την χρηματοδοτική του δυνατότητα (Letter of Intent από τραπεζικό ίδρυμα). Δεν υιοθετήθηκε επίσης η πρόταση που είχε κάνει η ΡΑΕ για κατάθεση εγγυητικής επιστολής ίση με το 1% του κόστους του έργου. Αντίθετα, με την κατάθεση της αίτησης οι επενδυτές θα πληρώνουν πλέον παράβολο, το οποίο θα είναι διαφορετικό (ανά Μεγαβάτ) για μικρά και για μεγάλα έργα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την πρόταση που θα βγεί σε διαβούλευση:
      Έως 1 μεγαβάτ, (έως 3 MW για τα αιολικά), το παράβολο θα είναι από 1.250- 2.000 ευρώ ανά MW. Από 1- 10 μεγαβάτ (από 3-10 MW για αιολικά), το παράβολο θα είναι 1.000-1.500 ευρώ ανά MW. Από 10 ως 100 MW, το παράβολο θα είναι 750 ως 1250 ευρώ ανά MW Για έργα πάνω από 100 MW, η πρόταση είναι να μπει παράβολο από 500 ως 1000 ευρώ ανά MW Στις υποχρεώσεις όσων καταθέτουν αίτηση είναι να υποβάλουν ΣΜΠΕ εντός 6 μηνών από την ημέρα που πήραν τη βεβαίωση.  Αν ζητηθούν συμπληρωματικά στοιχεία, υποχρεούνται επίσης να τα δώσουν εντός 6 μηνών.
      Όταν ο επενδυτής πάρει ΑΕΠΟ, πρέπει εντός 2 μηνών να αιτηθεί οριστική προσφορά σύνδεσης.
      Σε ότι αφορά τις πιστοποιημένες μετρήσεις αιολικού δυναμικού που ήταν υποχρεωμένοι μέχρι σήμερα οι επενδυτές αιολικών να προσκομίζουν, το μέτρο θα συνεχιστεί και το 2020. Για τη συνέχεια, η κατεύθυνση του ΥΠΕΝ είναι να καταργηθεί και να έχει την ευθύνη ο επενδυτής για το αν είναι οικονομικά βιώσιμο ή όχι το έργο.
      Για τις περιπτώσεις που υπάρχουν εδαφικές επικαλύψεις έργων για το ίδιο γήπεδο εγκατάστασης, θα παρεμβαίνει η ΡΑΕ η οποία, αν δεν υπάρχει συμφωνία των «ανταγωνιστών» επενδυτών, θα κάνει συγκριτική αξιολόγηση για να αναδείξει ποιο έργο θα «περάσει».
      Για ειδικά έργα, όπως τα υβριδικά και οι υποθαλάσσιες διασυνδέσεις, θα υπάρξουν ειδικές ρυθμίσεις, οι οποίες θα έχουν την ίδια φιλοσοφία, δηλαδή της παροχής απλής βεβαίωσης.
      Οι νέες ρυθμίσεις θα περάσουν στο νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ που αναμένεται να έρθει στη Βουλή μέχρι τις αρχές Φεβρουαρίου και στο οποίο θα υπάρχουν ρυθμίσεις για την απλοποίηση και της περιβαλλοντικής αδειοδότησης των ΑΠΕ.
      (upd:19:20) Η ανακοίνωση του ΥΠΕΝ
      Το πρώτο μεγάλο βήμα προς την κατεύθυνση της απλοποίησης και επιτάχυνσης της διαδικασίας αδειοδότησης των σταθμών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας βρίσκεται επί θύραις, καθώς το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας παρουσίασε πρόταση που αφορά στον πρώτο «κρίκο» της αλυσίδας, δηλαδή την Άδεια Παραγωγής που εκδίδεται σήμερα με απόφαση Ολομέλειας της ΡΑΕ.
      Η πρόταση δημοσιοποιήθηκε σήμερα στο πλαίσιο της δεύτερης συνεδρίασης της Επιτροπής για την απλοποίηση του θεσμικού πλαισίου αδειοδότησης των ΑΠΕ. Κεντρικός της άξονας είναι η αντικατάσταση της υφιστάμενης Άδειας Παραγωγής με μια Βεβαίωση Καταχώρησης στο νέο Ηλεκτρονικό Μητρώο Παραγωγών ΑΠΕ που θα δημιουργηθεί το αμέσως επόμενο διάστημα. Στόχος είναι να καθιερωθεί μια σύντομη αδειοδοτική διαδικασία εξέτασης των  νέων αλλά και των συσσωρευμένων εκκρεμών αιτήσεων, λόγω μείωσης των απαιτούμενων δικαιολογητικών και χρήσης αυτοματοποιημένων ελέγχων από ένα νέο πληροφοριακό σύστημα.
      Αυτό που επιδιώκεται είναι να εκκαθαριστούν σε σύντομο χρονικό διάστημα οι 1.900 περίπου αιτήσεις που εκκρεμούν στη ΡΑΕ, με την αποφόρτιση του Ρυθμιστή από έναν μεγάλο φόρτο γραφειοκρατικών διαδικασιών,  με δεδομένο ότι σήμερα οι χρόνοι εξέτασης από την ΡΑΕ των εκκρεμών αιτήσεων για έκδοση άδειας παραγωγής υπερβαίνουν τους 18 μήνες. Σύμφωνα  με στατιστικά στοιχεία που παρουσίασε η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών (και πρόεδρος της Επιτροπής) κ. Αλεξάνδρα Σδούκου, σε σύνολο 2.346 αιτήσεων έκδοσης άδειας παραγωγής που έχουν κατατεθεί από το 2016 εκκρεμούν οι 1891.
      Όπως σημείωσε  στην τοποθέτησή της η κ. Σδούκου, η δραστική συρρίκνωση του χρόνου που απαιτείται για την συνολική αδειοδοτική διαδικασία αποτελεί προαπαιτούμενο για να επιτευχθούν οι στόχοι του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) για υπερδιπλασιασμό της εγκατεστημένης ισχύος ΑΠΕ και σχεδόν υπερτριπλασιασμό της ενέργειας που παράγεται και καταναλώνεται από  ΑΠΕ έως το 2030. «Σήμερα παρουσιάζουμε την πρότασή μας για την πρώτη ουσιαστική παρέμβαση στο πλέγμα των αδειοδοτήσεων, η οποία θα προχωρήσει παράλληλα με τις αντίστοιχες διαδικασίες για τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις και το χωροταξικό».
      Ο Γενικός Γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων κ. Κωνσταντίνος Αραβώσης, μιλώντας στη συνεδρίαση της Επιτροπής έδωσε μια πρόγευση για τις σχεδιαζόμενες αλλαγές στην περιβαλλοντική αδειοδότηση των ΑΠΕ, δηλώνοντας ότι το ΥΠΕΝ εξετάζει το ενδεχόμενο να μεταταχθούν διάφορες κατηγορίες επενδύσεων ΑΠΕ από τις κατηγορίες Α1 και Α2 στην κατηγορία Β, κάτι που συνεπάγεται ταχύτερη και «ελαφρύτερη» διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Προϊδέασε επίσης για νέα αρχιτεκτονική και φιλοσοφία του Ηλεκτρονικού Περιβαλλοντικού Μητρώου, ώστε να αναδειχθεί σε κεντρικό εργαλείο παρακολούθησης και υποβοήθησης των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων.
      Τονίστηκε τέλος ότι  στόχος του ΥΠΕΝ είναι να δημιουργηθεί άμεσα –σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής-  ένα ενιαίο, διαλειτουργικό σύστημα στο οποίο θα «τρέχουν» όλα τα σκέλη της αδειοδότησης των ΑΠΕ, από το αρχικό στάδιο που είναι η  Άδεια Παραγωγής έως το τελικό στάδιο που είναι η Άδεια Εγκατάστασης και λειτουργίας.
      Η πρόταση του ΥΠΕΝ δόθηκε στα μέλη της Επιτροπής που κλήθηκαν να υποβάλουν τις παρατηρήσεις τους έως την Δευτέρα 20 Ιανουαρίου.  Οι τελικές ρυθμίσεις για το νέο σύστημα που θα αντικαταστήσει την υφιστάμενη Άδεια Παραγωγής για τους σταθμούς ΑΠΕ θα ενσωματωθούν  στο νομοσχέδιο που καταρτίζει το Υπουργείο Περιβάλλοντος για σειρά περιβαλλοντικών και χωροταξικών θεμάτων το οποίο αναμένεται να κατατεθεί εντός του Φεβρουαρίου.
      Η ομάδα εργασίας του ΥΠΕΝ συνεχίζει το έργο της και το προσεχές διάστημα θα αντιμετωπίσει τα προβλήματα στα επόμενα στάδια της διαδικασίας αδειοδότησης των ΑΠΕ, με έμφαση στα σκέλη της ριζικής ανανέωσης των σταθμών ΑΠΕ (repowering) και του επανασχεδιασμού τους (redesign).
      Νωρίτερα το energypress έγραφε:
      Σε ριζική παρέμβαση σχετικά με την διαδικασία αδειοδότησης των νέων σταθμών ΑΠΕ, έτσι ώστε να μειωθεί δραστικά ο απαιτούμενος χρόνος για την ωρίμανση επενδύσεων, έχει καταλήξει το ΥΠΕΝ.
      Κεντρικό στοιχείο του νέου καθεστώτος, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, είναι η κατάργηση της άδειας παραγωγής για αιολικά και φωτοβολταϊκά και η αντικατάστασή της από μια απλή βεβαίωση που θα δίνεται άμεσα (ακόμα και αυθημερόν) μετά την κατάθεση του αιτήματος, στο βαθμό που το ενιαίο πληροφοριακό σύστημα που δημιουργείται και το οποίο θα είναι η καρδιά της διαδικασίας, δεν «χτυπάει». Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Ότι το σύστημα θα πετάει αυτόματα έξω αιτήσεις που αφορούν περιοχές κορεσμένου δικτύου, περιοχές για τις οποίες υπάρχει προγενέστερη αίτηση, περιοχές στις οποίες υπάρχει υπέρβαση της φέρουσας ικανότητας κ.λπ., και στις υπόλοιπες αιτήσεις θα δίνει άμεσα τη βεβαίωση.
      Το νέο πλαίσιο αναμένεται να παρουσιαστεί σήμερα από τους επιτελείς του ΥΠΕΝ στα μέλη της Επιτροπής που έχει συσταθεί για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου αδειοδότησης των ΑΠΕ, η οποία συνέρχεται για τη δεύτερη συνεδρίασή της.
      Όπως προαναφέρθηκε, κομβικός είναι ο ρόλος του ενιαίου πληροφοριακού συστήματος, το οποίο περιλαμβάνεται στις προτάσεις της ΡΑΕ και στο οποίο θα έχουν πρόσβαση όλες οι εμπλεκόμενες υπηρεσίες και μέσω του οποίου θα είναι δυνατή η on line παρακολούθηση της αδειοδοτικής πορείας κάθε έργου. Θα λειτουργεί δηλαδή ως ένα ηλεκτρονικό one stop shop.
      Με την παρέμβαση αυτή το ΥΠΕΝ φιλοδοξεί να μειώσει κατά πολύ τον απαιτούμενο χρόνο προετοιμασίας και να απεμπλέξει τη ΡΑΕ από τον τεράστιο όγκο φακέλων που έχει σωρευτεί στις υπηρεσίες της.
      Παράλληλα, ωστόσο, μελετώνται και άλλες ριζικού τύπου παρεμβάσεις στα υπόλοιπα σταδια της αδειοδότησης καθώς, ως γνωστόν, η άδεια παραγωγής «είναι μόνον η αρχή» της ταλαιπωρίας των επενδυτών.
      Όσες παρεμβάσεις εκτιμηθεί ότι είναι ώριμες, θα εισαχθούν στο νομοσχέδιο για τα περιβαλλοντικά θέματα που πρόκειται να φέρει στη Βουλή (πιθανότατα εντός του Ιανουαρίου) ο κ. Χατζηδάκης. Οι υπόλοιπες θα έρθουν στη συνέχεια ως ολοκληρωμένο πακέτο.
      Πρέπει να αναφερθεί τέλος ότι στο ΥΠΕΝ μελετούν επίσης την προοπτική να καταργηθούν οι εγγυητικές επιστολές που συνοδεύουν σήμερα την αίτηση για άδεια παραγωγής και να αντικατασταθούν από ένα είδος παραβόλου, δηλαδή ένα συγκεκριμένο ποσό ανά αιτούμενο Μεγαβάτ, το οποίο δεν θα επιστρέφεται (όπως οι εγγυητικές) αλλά αντίθετα θα αποτελεί επιπλέον πόρο για τον Ειδικό Λογαριασμό ΑΠΕ του ΔΑΠΕΕΠ.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.