Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Ξεκινάει ο διαγωνισμός για το μεγαλύτερο έργο διαχείρισης απορριμμάτων (ΜΕΑ Δυτικού Τομέα Κεντρικής Μακεδονίας)

    H ΜΕΑ Δυτικού Τομέα Κεντρικής Μακεδονίας, που θα είναι δυναμικότητας περίπου 300.000 τόνων ανά έτος και θα εξυπηρετεί 10 Δήμους.

    Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για τη δημοπράτηση της μονάδας επεξεργασίας αποβλήτων Δυτικού Τομέα Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, που θα υλοποιηθεί ως Σύμπραξη Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα. Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο διαχείρισης απορριμμάτων στη χώρα, προϋπολογισμού 118 εκατ. ευρώ, που θα κατασκευαστεί στη Δυτική Θεσσαλονίκη και θα εξυπηρετεί πέντε νομούς.

    Με απόφασή του ο Περιφερειακός Σύνδεσμος Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (Φο.ΔΣΑ) Κεντρικής Μακεδονίας προχώρησε, πρόσφατα, στην επιλογή νομικού συμβούλου με αντικείμενο την υποστήριξη της πρώτης φάσης του διαγωνισμού, δηλαδή της προεπιλογής των υποψηφίων εταιρειών. Η δημοπράτηση θα πραγματοποιηθεί μέσω ανταγωνιστικού διαλόγου, όπου, δηλαδή, οι ενδιαφερόμενοι καταθέτουν τις προτάσεις τους αναφορικά με τον τρόπο υλοποίησης του έργου και το χρονοδιάγραμμα. Πρόκειται για μία διαδικασία, που είναι συνήθως χρονοβόρα, αλλά σύμφωνα με τον αντίλογο με τον τρόπο αυτό προχώρησε ο διαγωνισμός για το σύνολο των «νέας γενιάς» μονάδων επεξεργασίας, οι οποίες υλοποιήθηκαν σε σύντομο χρονικό διάστημα.

    Το έργο

    Σύμφωνα με το Περιφερειακό Σχέδιο Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (Π.Ε.Σ.Δ.Α) Κεντρικής Μακεδονίας, συνολικά στην Κεντρική Μακεδονία θα υλοποιηθούν τρεις μονάδες επεξεργασίας υπολειμματικών σύμμεικτων απορριμμάτων. Μία από αυτές είναι η ΜΕΑ Δυτικού Τομέα Κεντρικής Μακεδονίας, που θα είναι δυναμικότητας περίπου 300.000 τόνων ανά έτος και θα εξυπηρετεί 10 Δήμους που θα αποτελούν το 64% των παραγόμενων σύμμεικτων απορριμμάτων της Π.Ε Θεσσαλονίκης. Η μονάδα θα κατασκευαστεί μέσω ΣΔΙΤ και ο ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα αναλάβει τη μελέτη, χρηματοδότηση κατασκευή, συντήρηση και λειτουργίας των εγκαταστάσεων επεξεργασίας. Η διάρκεια της σύμβασης θα είναι 27 έτη εκ των οποίων τα 3 αφορούν τη κατασκευή και τα 24 τη λειτουργία. Το δε κόστος κατασκευής ανέρχεται σε 118 εκ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.

    Με την κατασκευή του να έχει λάβει έγκριση από την αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή, τον περασμένο Σεπτέμβριο, το έργο μπαίνει στην πρώτη φάση του διαγωνισμού που περιλαμβάνει τη σύνταξη σχεδίου πρόσκλησης υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος και, εν γένει, το σύνολο των απαιτούμενων προπαρασκευαστικών βημάτων για την εκπόνηση του διαγωνισμού.

    Σημειώνεται ότι το έργο θα χωροθετηθεί σε έναν από τους τρεις χώρους που έχουν προεπιλεγεί στη δυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης, ενώ δεν έχει επιλεγεί το είδος της τεχνολογίας που θα εφαρμοστεί.



    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Carlos22
      Συνάδελφοι,
      'Οπως οι περισσότεροι θα γνωρίζετε με την σύμφωνα με τα  άρθρο 70 του ν. 4602/2019 και με την αντίστοιχη εγκύκλιο που στάλθηκε στις πολεοδομίες προ 20 περίπου ημερών, έχει γίνει υποχρεωτική η σύνταξη ΜΕΑ για όλα τα νέα ή ριζικά ανακαινιζόμενα κτήρια, που να πληροί τις ελάχιστες απαιτήσεις σχεδόν μηδενικήςενεργειακής  κατανάλωσης.
      Χωρίς να αναφέρομαι στις "ειδικές" περιπτώσεις των αδειών  για τις οποίες εκδόθηκε έγκριση δόμησης σε προηγούμενο διάστημα της δημοσίευσης της εγκυκλίου και γίνεται αίτηση για άδεια δόμησης μετά την 1-1-2010 (αν και ο αντίστοιχος νόμος δημοσιεύτηκε τον Μάρτιο του 2019), αλλά στις "καθαρές" περιπτώσεις αδειών που κατέθηκαν ή πρόκειται να κατατεθούν μετα την 1-1-2020, θα ήθελα να ρωτήσω τα εξής:
      1. Έχει προβεί κάποιος συνάδελφος σε σύνταξη ΜΕΑ μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας; Αν ναι, κατά πόσο είναι εφικτή η επίτευξη του στόχου με σύμφωνα με τα συμβατικά πάχη θεμομόνωσης (6-8εκ) και τα συμβατικά συστήματα θέρμανσης ψύξης; Πχ ειναι απαγορευτική η εγκατάσταση κλασσικού λέβητα πετρελαίου και αναγκαστικά πρέπει να μπει κεντρική Α.Θ.; Επίσης στα σχόλια της εγκυκλίου έγινε λόγος για απαίτηση εγκατάστασης Φ/Β... 
      2. Υπάρχει κάποια ενημέρωση - πληροφόρηση ότι το ΤΕΕ θα ζητήσει την αναβολή της εφαρμογής των νέων απαιτήσεων;
      3. Διαβάζοντας τις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 70 του ν.4602/2019 στην πρώτη παρ. γίνεται αναφορά για ημερομηνία εφαρμογής από 1/1/2021. Ωστόσο στην παρ. 2 που αφορά "Θέματα οικοδομικών αδειών", η ημερομηνία εφαρμογής γίνεται 1/1/2020. Μήπως εδώ έγινε καποιο τυπογραφικό λάθος; Δηλαδή όλα τα νέα κτήρια υποχρεούνται να είναι μηδενικήςενεργειακής  κατανάλωσης από το 2021, αλλα οι ΜΕΑ από το 2020; Εχει κάποια λογική αυτό;  Κατά τη γνώμη, υπάρχει περίπτωση ο νομοθέτης να ήθελε να διασφαλίσει τον τρόπο κατασκευής των νέων κτηρίων μηδενικήςενεργειακής κατανάλωσης με την υποχρέωση σύνταξης της αντίστοιχης μελέτης και από λάθος ανέφερε 2020 αντί για 2021. Μπορεί και όχι...
      Ευχαριστώ
    • By Engineer
      Τέλειωσαν με οχτώ χρόνια καθυστέρηση οι εργασίες στον διάδρομο 10/28 του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης - Πότε θα τεθεί σε λειτουργία
      Ολοκληρώθηκαν σήμερα οι εργασίες κατασκευής της επέκτασης του διαδρόμου προσγειώσεων και απογειώσεων 10/28 κατά ένα χιλιόμετρο στη θάλασσα, στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης. Ο διάδρομος είναι εργολαβικά έτοιμος πλέον, όμως θα χρησιμοποιηθεί περί τα τέλη του 2019.
      Αυτή τη φορά οι υπολογισμοί των αρμοδίων, όπως είχαν πει πριν από περίπου ένα μήνα στη Voria.gr επιβεβαιώθηκαν, όμως παράλληλα επιβεβαιώνεται και το κακό σενάριο του χρόνου που απαιτείται για να γίνουν οι αναγκαίες μετρήσεις (κατασκευαστικοί και λειτουργικοί έλεγχοι) και να δοθούν οι επίσης αναγκαίες πιστοποιήσεις.
      Οι διαδικασίες αυτές θα διαρκέσουν περίπου μέχρι τον επόμενο Σεπτέμβριο, ενώ ταυτόχρονα πρέπει να εγκατασταθούν και τα συστήματα που χρησιμοποιεί το αεροδρόμιο και τα αεροσκάφη (ηλεκτρολογικά, φωτοσήμανση) σε όλο το μήκος των 3,4 χλμ. του διαδρόμου και επίσης στο σημείο που διασταυρώνεται με τον άλλο διάδρομο, ο οποίος είναι ο μόνος που χρησιμοποιείται σήμερα, τον 16/34.
      Αυτές οι εργασίες δεν μπορούν να γίνουν, όπως λένε υπηρεσιακοί παράγοντες, στο διάστημα μέχρι τον Σεπτέμβριο, διότι μπορεί να απαιτήσουν ακόμη και να μη λειτουργούν και οι δυο διάδρομοι και κάτι τέτοιο μέσα στην τουριστική περίοδο κανείς δεν το θέλει.
      Έτσι υπολογίζεται ότι θα απαιτηθεί περισσότερος χρόνος για να ολοκληρωθούν όλα τα παραπάνω και τελικά προς τα τέλη του έτους θα λειτουργήσει το αεροδρόμιο με δυο διαδρόμους, με τον 10/28 να μπορεί να δέχεται και υπερατλαντικές πτήσεις και με το αεροδρόμιο «Μακεδονία» να αναβαθμίζεται ουσιαστικά, καθώς θα είναι σε θέση να εξυπηρετεί σχεδόν όλους τους τύπους σύγχρονων αεροσκαφών.
      Το συγκεκριμένο έργο ενέγραψε συνολική καθυστέρηση, με βάση το αρχικό χρονοδιάγραμμα, περίπου οχτώ ετών, ενώ και ο προϋπολογισμός του αυξήθηκε σημαντικά. Επρόκειτο να παραδοθεί το 2011, αφού ανατέθηκε το 2005...
      Σε κάθε περίπτωση η σημερινή μέρα είναι σημαντική, καθώς η ανάδοχος εταιρεία ολοκληρώνει το έργο της και πλέον ο νέος διάδρομος συνοδεύεται κι από έναν βοηθητικό τροχόδρομο, καθιστώντας και στην πράξη διεθνές το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Επίσης, με τη λειτουργία δυο διαδρόμων, οι καθυστερήσεις στις πτήσεις και ο γεμάτος εναέριος χώρος αναμένεται να περιοριστούν σημαντικά.
      Πηγή: https://www.voria.gr/article/oloklirothikan-i-ergasies-ston-diadromo-1028-tou-makedonia

      View full είδηση
    • By Engineer
      Τέλειωσαν με οχτώ χρόνια καθυστέρηση οι εργασίες στον διάδρομο 10/28 του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης - Πότε θα τεθεί σε λειτουργία
      Ολοκληρώθηκαν σήμερα οι εργασίες κατασκευής της επέκτασης του διαδρόμου προσγειώσεων και απογειώσεων 10/28 κατά ένα χιλιόμετρο στη θάλασσα, στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης. Ο διάδρομος είναι εργολαβικά έτοιμος πλέον, όμως θα χρησιμοποιηθεί περί τα τέλη του 2019.
      Αυτή τη φορά οι υπολογισμοί των αρμοδίων, όπως είχαν πει πριν από περίπου ένα μήνα στη Voria.gr επιβεβαιώθηκαν, όμως παράλληλα επιβεβαιώνεται και το κακό σενάριο του χρόνου που απαιτείται για να γίνουν οι αναγκαίες μετρήσεις (κατασκευαστικοί και λειτουργικοί έλεγχοι) και να δοθούν οι επίσης αναγκαίες πιστοποιήσεις.
      Οι διαδικασίες αυτές θα διαρκέσουν περίπου μέχρι τον επόμενο Σεπτέμβριο, ενώ ταυτόχρονα πρέπει να εγκατασταθούν και τα συστήματα που χρησιμοποιεί το αεροδρόμιο και τα αεροσκάφη (ηλεκτρολογικά, φωτοσήμανση) σε όλο το μήκος των 3,4 χλμ. του διαδρόμου και επίσης στο σημείο που διασταυρώνεται με τον άλλο διάδρομο, ο οποίος είναι ο μόνος που χρησιμοποιείται σήμερα, τον 16/34.
      Αυτές οι εργασίες δεν μπορούν να γίνουν, όπως λένε υπηρεσιακοί παράγοντες, στο διάστημα μέχρι τον Σεπτέμβριο, διότι μπορεί να απαιτήσουν ακόμη και να μη λειτουργούν και οι δυο διάδρομοι και κάτι τέτοιο μέσα στην τουριστική περίοδο κανείς δεν το θέλει.
      Έτσι υπολογίζεται ότι θα απαιτηθεί περισσότερος χρόνος για να ολοκληρωθούν όλα τα παραπάνω και τελικά προς τα τέλη του έτους θα λειτουργήσει το αεροδρόμιο με δυο διαδρόμους, με τον 10/28 να μπορεί να δέχεται και υπερατλαντικές πτήσεις και με το αεροδρόμιο «Μακεδονία» να αναβαθμίζεται ουσιαστικά, καθώς θα είναι σε θέση να εξυπηρετεί σχεδόν όλους τους τύπους σύγχρονων αεροσκαφών.
      Το συγκεκριμένο έργο ενέγραψε συνολική καθυστέρηση, με βάση το αρχικό χρονοδιάγραμμα, περίπου οχτώ ετών, ενώ και ο προϋπολογισμός του αυξήθηκε σημαντικά. Επρόκειτο να παραδοθεί το 2011, αφού ανατέθηκε το 2005...
      Σε κάθε περίπτωση η σημερινή μέρα είναι σημαντική, καθώς η ανάδοχος εταιρεία ολοκληρώνει το έργο της και πλέον ο νέος διάδρομος συνοδεύεται κι από έναν βοηθητικό τροχόδρομο, καθιστώντας και στην πράξη διεθνές το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Επίσης, με τη λειτουργία δυο διαδρόμων, οι καθυστερήσεις στις πτήσεις και ο γεμάτος εναέριος χώρος αναμένεται να περιοριστούν σημαντικά.
      Πηγή: https://www.voria.gr/article/oloklirothikan-i-ergasies-ston-diadromo-1028-tou-makedonia
    • By Engineer
      Έτοιμο σε δύο χρόνια το νέο αεροδρόμιο Μακεδονία με τις πρώτες εικόνες και βίντεο να κόβουν την ανάσα. Περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ το κόστος της επένδυσης της Fraport Greece. Οι σταθμοί check-in θα αυξηθούν κατά 47% – 50% περισσότερες οι πύλες, ενώ αυξάνεται η όλη δυναμική του αεροδρομίου.
      Μια χρονοκάψουλα με τα αρχιτεκτονικά σχέδια, τις σημερινές εφημερίδες και ένα νόμισμα που σύμφωνα με τη γερμανική παράδοση φέρνει καλοτυχία, τοποθετήθηκαν μέσα στη γη, ως μέρος της διαδικασίας θεμελίωσης του νέου τερματικού σταθμού στο νέο αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης.

      Φωτογραφία από: thesstoday.gr Τι αλλάζει στο νέο αεροδρόμιο Μακεδονία – Τα έργα
      Εκτός από την κατασκευή νέου Τερματικού Σταθμού, συνολικής έκτασης που θα ξεπερνά τα 34.033 τ.μ., η «νέα εποχή» για το αεροδρόμιο «Μακεδονία» περιλαμβάνει την ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού 24.000 τ.μ., καθώς επίσης την κατασκευή νέου πυροσβεστικού σταθμού, αλλά και την αναβάθμιση της μονάδας Βιολογικού Καθαρισμού και τη σύνδεσή της με το δίκτυο της πόλης.
      Παράλληλα, θα πραγματοποιηθούν σημαντικά έργα αναβάθμισης όπως: Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης – απογείωσης και στάθμευσης των αεροσκαφών, εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος διαχείρισης και ελέγχου αποσκευών.
      Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2021.
      Μετά από την ολοκλήρωση του μεγάλου κατασκευαστικού έργου η χωρητικότητα και η δυναμικότητα του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης θα αυξηθεί σημαντικά, μετατρέποντας το αεροδρόμιο σε μια σύγχρονη πύλη εισόδου για την Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας.
      Πιο συγκεκριμένα, οι σταθμοί check-in θα αυξηθούν κατά 47%, ενώ τα διπλάσια θα είναι τα σημεία ασφαλείας. Την ίδια στιγμή, οι ιμάντες παραλαβής αποσκευών θα είναι κατά 75% περισσότεροι, με τον συνολικό αριθμό των πυλών του αεροδρομίου να αυξάνεται κατά 50%.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Έτοιμο σε δύο χρόνια το νέο αεροδρόμιο Μακεδονία με τις πρώτες εικόνες και βίντεο να κόβουν την ανάσα. Περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ το κόστος της επένδυσης της Fraport Greece. Οι σταθμοί check-in θα αυξηθούν κατά 47% – 50% περισσότερες οι πύλες, ενώ αυξάνεται η όλη δυναμική του αεροδρομίου.
      Μια χρονοκάψουλα με τα αρχιτεκτονικά σχέδια, τις σημερινές εφημερίδες και ένα νόμισμα που σύμφωνα με τη γερμανική παράδοση φέρνει καλοτυχία, τοποθετήθηκαν μέσα στη γη, ως μέρος της διαδικασίας θεμελίωσης του νέου τερματικού σταθμού στο νέο αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης.

      Φωτογραφία από: thesstoday.gr Τι αλλάζει στο νέο αεροδρόμιο Μακεδονία – Τα έργα
      Εκτός από την κατασκευή νέου Τερματικού Σταθμού, συνολικής έκτασης που θα ξεπερνά τα 34.033 τ.μ., η «νέα εποχή» για το αεροδρόμιο «Μακεδονία» περιλαμβάνει την ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού 24.000 τ.μ., καθώς επίσης την κατασκευή νέου πυροσβεστικού σταθμού, αλλά και την αναβάθμιση της μονάδας Βιολογικού Καθαρισμού και τη σύνδεσή της με το δίκτυο της πόλης.
      Παράλληλα, θα πραγματοποιηθούν σημαντικά έργα αναβάθμισης όπως: Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης – απογείωσης και στάθμευσης των αεροσκαφών, εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος διαχείρισης και ελέγχου αποσκευών.
      Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2021.
      Μετά από την ολοκλήρωση του μεγάλου κατασκευαστικού έργου η χωρητικότητα και η δυναμικότητα του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης θα αυξηθεί σημαντικά, μετατρέποντας το αεροδρόμιο σε μια σύγχρονη πύλη εισόδου για την Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας.
      Πιο συγκεκριμένα, οι σταθμοί check-in θα αυξηθούν κατά 47%, ενώ τα διπλάσια θα είναι τα σημεία ασφαλείας. Την ίδια στιγμή, οι ιμάντες παραλαβής αποσκευών θα είναι κατά 75% περισσότεροι, με τον συνολικό αριθμό των πυλών του αεροδρομίου να αυξάνεται κατά 50%.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.