Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Πάνω από 400.000 φυτά θα συνθέσουν στο Λονδίνο τον πιο οικολογικό τοίχο ολόκληρης της Ευρώπης

    Sign in to follow this  

    Το αρχιτεκτονικό γραφείο του Sheppard Robson αποκάλυψε ορισμένα από τα σχέδια για το Citicape House, ένα κτίριο πολλαπλών χρήσεων του Λονδίνου, το οποίο θα έχει τον μεγαλύτερο «οικολογικό» τοίχο γεμάτο με φυτά, που αναμένεται να βελτιώσει την ποιότητα του αέρα στην περιοχή.    Συγκεκριμένα, η πρόσοψη του κτιρίου θα διαθέτει πάνω από 400.000 φυτά, τα οποία με τη σειρά του θα συμβάλλουν αφενός στην «απορρόφηση» οκτώ τόνων άνθρακα και αφετέρου στην παραγωγή έξι τόνων οξυγόνου ετησίως. Το ξεχωριστό κτίριο θα βρίσκεται σε μια πολυσύχναστη περιοχή του Λονδίνου ανάμεσα στο Farringdon και το Moorgate.

    Συγκεκριμένα, η πρόσοψη του κτιρίου θα διαθέτει πάνω από 400.000 φυτά, τα οποία με τη σειρά του θα συμβάλλουν αφενός στην «απορρόφηση» οκτώ τόνων άνθρακα και αφετέρου στην παραγωγή έξι τόνων οξυγόνου ετησίως. Το ξεχωριστό κτίριο θα βρίσκεται σε μια πολυσύχναστη περιοχή του Λονδίνου ανάμεσα στο Farringdon και το Moorgate.

    1566913_green-wall-2_Lifo-300x200.jpg

    Στόχος, μέσα από τον σχεδιασμό του Citicape House, είναι να αναδειχθεί ο τρόπος με τον οποίο η αρχιτεκτονική μπορεί να «επικοινωνήσει» θέματα που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή και τη μόλυνση του αέρα.  Π

    «Σε ένα τόσο ξεχωριστό μέρος της πόλης, υπήρχε μεγάλη ανάγκη να ασχοληθούμε με μερικά από τα πιο καίρια περιβαλλοντικά ζητήματα του Λονδίνου, όπως είναι η ποιότητα του αέρα και η μόλυνση λόγω της σκόνης» ανέφερε ο Dan Burr, συνεργάτης στο γραφείο του Sheppard Robson.    «Αντί να δημιουργήσουμε έναν χώρο με πράσινο κάπως απομονωμένο, επιλέξαμε, με βάση πάντοτε τις τοπικές περιβαλλοντικές συνθήκες, να κάνουμε την πόλη καλύτερη και πιο ζωντανή, καθώς επίσης και να κάνουμε ένα ξεκάθαρο αρχιτεκτονικό statement».    Μόλις ολοκληρωθεί η κατασκευή αυτού του κτιρίου με τους 11 ορόφους, θα περιέχει μεταξύ άλλων ένα πεντάστερο ξενοδοχείο, χώρους για events και εκδηλώσεις, ένα sky bar, σπα και εστιατόριο. Σε αντίθεση με την αρχική διάταξη του κτιρίου, στην καινούργια του μορφή το ισόγειο θα προεξέχει στο στο δρόμο, επιτρέποντας έτσι τη σύνδεση με μια μικρή πλατεία που υπάρχει στο πίσω μέρος.

    1566914_green-wall-3_Lifo-300x200.jpg

    Η πράσινη πρόσοψη του κτιρίου θα ευθυγραμμίζεται με τους δοκούς του, συνθέτοντας έτσι μια μορφή εξωτερικής έκφρασης αυτής της εντυπωσιακής κατασκευής. Βέβαια, για την ανέγερσή του θα χρειαστεί πρώτα η κατεδάφιση του υπάρχοντος, το οποίο χτίστηκε πριν από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.    Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του Citicape House θα είναι ασφαλώς και η ταράτσα του, χάρη στην οποία οι επισκέπτες θα μπορούν να χαζεύουν ανεμπόδιστα τη θέα του Λονδίνου.    Το αρχιτεκτονικό γραφείο έχει επίσης φροντίσει, ώστε το κτίριο να έχει χαμηλά U-values, μια μονάδα που μετρά το πόσο μονωτικό είναι το εκάστοτε υλικό.    Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι το Βρετανικό αρχιτεκτονικό στούντιο ιδρύθηκε το 1939 από τον Richard Herbert Sheppard και έχει γραφεία στο Λονδίνο, το Μάντσεστερ και τη Γλασκώβη.

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By eugenios20
      Καλησπέρα, είμαι σε αναζήτηση αγοράς κατοικίας και σήμερα είδα ένα διαμέρισμα στον πρώτο όροφο σε μια διπλοκατοικία. Στο διαμέρισμα αυτό υπάρχει ένας τοίχος που σε περίπτωση αγοράς θα ήθελα να το γκρεμίσω. Το σπίτι είναι του '60 και η δουλεία βέβαια θα γίνει με μηχανικό και άδεια.
      Θα ήθελα ρωτήσω  αν γίνεται να γκρεμιστεί απλά ή, θα θέλει παραπάνω εργασίες για στήριξη. Ο τοίχος είναι περίπου 10 με 15 εκατοστά και είναι κάτω από δοκάρι και έχει πόρτα. Από την μια άκρη συνδέεται με κολόνα εξωτερική και από την άλλη συνδέεται με έναν τοίχο περίπου 30 εκατοστών και δεν ξέρω αν έχει κολόνα εκεί. Καθώς δεν μπορώ να φέρω ακόμα μηχανικό να το δει και ξέρω πως δεν γίνεται να πει κάποιος με σιγουριά αν γίνετε η όχι χωρίς να το δει θα εκτιμούσα πολύ την γνώμη σας. Ανεβάζω και φωτογραφία μπας και βοηθήσει.
      Επίσης φαντάζομαι μια τέτοια εργασία θα θέλει και κάποια άδεια. Ποιο είναι το κόστος  περίπου μιας τέτοιας άδειας;
      Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων. 

    • By Arche
      καλημέρα σας Αγαπητοί, Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι
      πρόσφατα είδα σε διαμέρισμα ενός φίλου και με ρώταγε, "πως θα στηρίξει μια τηλεόραση πάνω σε ένα τοίχο φτιαγμένο από γυψοσανίδα" την τηλεόραση.
      Οπως είδα στο τζάκι πάνω έχει δημιουργηθεί μια "πλάτη τζακιού" διακοσμητικό στοιχείο λεω τώρα χοντρικά ένας τοίχος πλάτους 2μ περίπου και ύψους 2.70 οσο το ύψος της ιδιοκτησιας.
      Ρωταγε πως θα βαλει την τηλεόραση και σκέφτηκα μια βάση στον τοίχο, που αποδύχτηκε φτιαγμένος... από γυψοσανίδα, μονή ή διπλή δεν ξέρω. Δεν πιστευω ότι είναι διπλή ομως.
      Μπορεί να στηριχτεί βάση πάνω να αναρτηθει μια τηλεοραση 40'' και αργοτερα, καθως μου αρεσει να φτιαχνω γερες κατασκευες θα μπορει να αναρτηθει tv 52'' ?
    • By Ελένη Μ.
      Καλησπέρα σας! Σκεφτόμουν τρόπους αδιαβροχοποίησης των τοίχων ενός μπάνιου πέραν της τοποθέτησης πλακιδίων ή πατητής τσιμεντοκονίας. Βαφή με λαδομπογιά (που εφαρμοζόταν την δεκαετία του '60) ή ριπολίνη νερού δεν εγκρίνω, γιατί η επιφάνεια "σκάει" σχετικά γρήγορα. Τα εποξειδωτικά βερνίκια που χρησιμοποιούνται στις πατητές θα μπορούσαν να έχουν εφαρμογή σε σοβά και μάλιστα βαμμένο; Ο ρητινούχος γρανιτοσοβάς που έχει καλές αντοχές στην υγρασία μιας και χρησιμοποιείται εξωτερικά, κάνει ως επιλογή για μπάνιο, εκτός ντουζιέρας προφανώς;
      Όλα αυτά τα σκέφτηκα απλά ως υλικά κι όχι για το αισθητικό τους αποτέλεσμα, γι' αυτό και θα ήθελα και την δική σας γνώμη, αν σας είναι εύκολο. Ευχαριστώ.
    • By Engineer
      Μία δυσάρεστη έκπληξη έκρυβαν οι προηγούμενες ημέρες για την ατμόσφαιρα στην Αθήνα… Χωρίς καμία σχετική ανακοίνωση, σχεδόν στα «μουλωχτά» που λέει ο λαός, δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργου Σταθάκη, Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη και του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών Νίκου Τόσκα, με την οποία εξαιρούνται από τους περιορισμούς παλαιότητας οχημάτων στον «μεγάλο» Δακτύλιο της Αθήνας τα λεωφορεία της ΟΣΥ!
       
      Αποτέλεσμα της απόφασης είναι στην πρωτεύουσα της χώρας να κυκλοφορούν νόμιμα – και με τη βούλα - παλαιάς τεχνολογίας και κυκλοφορίας, ρυπογόνα, λεωφορεία μέχρι το 2021! Και αυτό την ώρα που η Αθήνα έζησε τραγικές στιγμές ατμοσφαιρικής ρύπανσης τη δεκαετία του 1980 και για αυτόν τον λόγο όλες οι κυβερνήσεις καθιέρωσαν μέτρα όπως ο δακτύλιος στο κέντρο της πόλης και η απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων, η αντικατάσταση των λεωφορείων κλπ. Η τελευταία μεγάλη ανανέωση του στόλου των λεωφορείων της Αθήνας, που υπάγονται λειτουργικά στην ΟΣΥ ΑΕ και μετοχικά στον ΟΑΣΑ, έγινε με αφορμή του Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Η ανανέωση αυτή όμως δεν αντικατέστησε όλα τα παλαιά λεωφορεία. Όλοι οι κάτοικοι της Αθήνας γνωρίζουν ότι υπάρχουν κυκλοφοριακές γραμμές με παλαιά λεωφορεία, που εκπέμπουν πολλές φορές πυκνούς μαύρους καπνούς από το diesel που χρησιμοποιούν. Οι κυκλοφοριακές αυτές γραμμές αφορούν κυρίως αυτές που εξυπηρετούνται με αρθρωτά λεωφορεία αλλά και ορισμένες «απομακρυσμένες», υποβαθμισμένες ή «δύσκολες» περιοχές των (δυτικών κυρίως) προαστίων.
       
      Στην υπουργική απόφαση αναφέρεται απλά ότι τα «κυκλοφορούντα λεωφορεία της εταιρείας «Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε.» (Ο.ΣΥ. Α.Ε.), που εκτελούν δημόσια αστική συγκοινωνία, υπάγονται στις απαιτήσεις και απαγορεύσεις της παραγράφου 2 από την 1η Σεπτεμβρίου 2021». Τι καταλαβαίνετε αν διαβάσετε το ΦΕΚ; Τίποτε είναι απάντηση. Αν όμως ανατρέξουμε στην παράγραφο που τροποποιείται (με την προσθήκη της διάταξης που σας αναφέραμε) διαβάζουμε:
       
      «Στο μεγάλο δακτύλιο που έχει καθορισθεί με το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 1α της υπ’ αρ. 58215/187/1992 απόφασης των Υπουργών Δημόσιας Τάξης, Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, Βιομηχανίας Ενέργειας και Τεχνολογίας και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β΄ 223) απαγορεύεται η κυκλοφορία των φορτηγών με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος άνω των 2,2 τόνων και των λεωφορείων, πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν την 1−1−1990. Στην απαγόρευση αυτή δεν περιλαμβάνονται η Νέα Εθνική Οδός Αθηνών−Λαμίας, η Λεωφόρος Κηφισού και η Λεωφόρος Αθηνών, με εξαίρεση το τμήμα της από τη διασταύρωση της με τη Λεωφόρο Κηφισού έως την οδό Αχιλλέως. Κατά την έναρξη κάθε νέου ημερολογιακού έτους, η παραπάνω χρονολογία (1−1−1990) προσαυξάνεται κατά ένα έτος».
       
      Οπότε τα κείμενα είναι σαφή: η αρχική απόφαση του 2012, που ισχύει μέχρι σήμερα, δεν εξαιρούσε τα λεωφορεία της δημόσιας συγκοινωνίας από τους περιορισμούς. Επομένως ήταν τελείως διαφορετική η πρόθεση τότε. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά τότε το Υπουργείο, με την καθιέρωση του «Πράσινου Δακτυλίου» γίνεται «τροποποίηση του συστήματος του δακτυλίου με κύρια παρέμβαση την απαγόρευση κυκλοφορίας των παλαιών φορτηγών και λεωφορείων στην Αθήνα, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας», «…ώστε κάθε φορά να απαγορεύονται τα οχήματα που είναι παλαιότερα των 22 ετών». Ευτυχώς να λέμε δηλαδή που δεν επανήλθε και η ελεύθερη κυκλοφορία παλαιών ρυπογόνων φορτηγών…
       
      Σημειώνουμε ότι σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία η ΟΣΥ ΑΕ διαθέτει συνολικά 2.022 λεωφορεία και από αυτά 1.412 οχήματα κινούνται με diesel και μόλις 610 κινούνται με φυσικό αέριο. Αναλυτικά, αυτά τα λεωφορεία είναι:
      228 οχήματα Πετρελαίου τεχνολογίας EURO Ι,
      869 οχήματα Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου τεχνολογίας EURO ΙΙ,
      401 οχήματα Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου τεχνολογίας EURO ΙΙΙ,
      220 οχήματα Πετρελαίου τεχνολογίας κινητήρα EURO ΙV,
      100 οχήματα Πετρελαίου τεχνολογίας EURO V,
      4 διώροφα οχήματα Πετρελαίου τεχνολογίας EURO V και
      200 οχήματα Φυσικού Αερίου νέας τεχνολογίας EEV (Enhanced Environmentally friendly Vehicles).

      Αξίζει να σημειώσουμε ότι η ΟΣΥ αναφέρει ότι ο μέσος όρος ηλικίας των λεωφορείων της είναι τα 14 έτη περίπου, κάτι που προφανώς δεν ισχύει καθώς η τελευταία προμήθεια έγινε περίπου πριν το ίδιο χρονικό διάστημα και ο μέχρι φέτος περιορισμός αφορούσε λεωφορεία παλαιότητας άνω των 22 ετών.
       
      Ο ίδιος ο Πρόεδρος του ΟΑΣΑ (που έχει στην ιδιοκτησία του την ΟΣΥ ΑΕ) Τάσος Ταστάνης σε πρόσφατη συνέντευξη του (στο ΑΠΕ-ΜΠΕ) παραδέχθηκε ότι ο στόλος των λεωφορείων είναι γηρασμένος. Και εξήγγειλε διαγωνισμό για νέα λεωφορεία, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι σήμερα υπάρχει ένας γηρασμένος στόλος που απαιτεί μεγάλο κόστος συντήρησης, ενώ η αραίωση κάποιων δρομολογίων προκαλεί τις δικαιολογημένες αντιδράσεις του επιβατικού κοινού. «Εμείς είμαστε αποφασισμένοι να αντιστρέψουμε αυτήν την κατάσταση» είπε ο Τάσος Ταστάνης και πρόσθεσε ότι «ήδη εξασφαλίσαμε από την Περιφέρεια 30 εκατ. ευρώ και μέχρι το τέλος του έτους θα προκηρύξουμε διεθνή διαγωνισμό για την προμήθεια 92 λεωφορείων νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Αναζητούμε επίσης κι άλλες χρηματοδοτικές πηγές, ώστε μέχρι το 2022 να προμηθευτούμε άλλα 500 λεωφορεία». Αλλά και σε ημερίδα για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα ο κ. Ταστάνης είπε περίπου τα ίδια και τόνισε ότι τα νέα λεωφορεία θα είναι μάλιστα «προωθημένης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας» προσθέτωντας ότι «δρομολογούμε την προμήθεια 92 οχημάτων, από τα οποία τα 12 θα είναι ηλεκτρικά και φιλοδοξούμε να κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας μέσα στο 2018».
       
      Μάλλον όμως τελικά οι φορείς των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας δεν είναι και τόσο σίγουροι ότι θα πάρουν τελικά νέα λεωφορεία, καθώς η κοινή υπουργική απόφαση, που αποκαλύπτει η Greenagenda σήμερα, επικαλείται ακριβώς έγγραφο της ΟΣΥ ΑΕ που ζητά την εξαίρεση από τα «πράσινα» περιοριστικά μέτρα!
       
      Και όλα αυτά έρχονται τη στιγμή που για πρώτη φορά ο μικρός δακτύλιος της Αθήνας δεν έχει τεθεί σε ισχύ στα τέλη Οκτωβρίου, ενώ και το ΥΠΕΝ από πλευράς του, επίσης για πρώτη φορά, έχει σταματήσει να ανακοινώνει στα ΜΜΕ τα αυξημένα επίπεδα ρύπων του όζοντος, όπως αποκάλυψε το καλοκαίρι η Greenagenda. Τελικά φαίνεται ότι πράγματι η οικονομική κρίση οδηγεί σε εκπτώσεις στην προστασία του αθηναϊκού κοινού από την ατμοσφαιρική ρύπανση, με πρωτοβουλία και ευθύνη των συναρμόδιων υπουργείων!
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/%CE%BE%CE%B7%CE%BB%CF%8E%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%80%CF%81%CE%AC%CF%83%CE%B9%CE%BD%CE%BF-%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CF%84%CF%8D%CE%BB%CE%B9%CE%BF-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD/
    • By Engineer
      Μία δυσάρεστη έκπληξη έκρυβαν οι προηγούμενες ημέρες για την ατμόσφαιρα στην Αθήνα… Χωρίς καμία σχετική ανακοίνωση, σχεδόν στα «μουλωχτά» που λέει ο λαός, δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργου Σταθάκη, Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη και του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών Νίκου Τόσκα, με την οποία εξαιρούνται από τους περιορισμούς παλαιότητας οχημάτων στον «μεγάλο» Δακτύλιο της Αθήνας τα λεωφορεία της ΟΣΥ!
       
      Αποτέλεσμα της απόφασης είναι στην πρωτεύουσα της χώρας να κυκλοφορούν νόμιμα – και με τη βούλα - παλαιάς τεχνολογίας και κυκλοφορίας, ρυπογόνα, λεωφορεία μέχρι το 2021! Και αυτό την ώρα που η Αθήνα έζησε τραγικές στιγμές ατμοσφαιρικής ρύπανσης τη δεκαετία του 1980 και για αυτόν τον λόγο όλες οι κυβερνήσεις καθιέρωσαν μέτρα όπως ο δακτύλιος στο κέντρο της πόλης και η απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων, η αντικατάσταση των λεωφορείων κλπ. Η τελευταία μεγάλη ανανέωση του στόλου των λεωφορείων της Αθήνας, που υπάγονται λειτουργικά στην ΟΣΥ ΑΕ και μετοχικά στον ΟΑΣΑ, έγινε με αφορμή του Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Η ανανέωση αυτή όμως δεν αντικατέστησε όλα τα παλαιά λεωφορεία. Όλοι οι κάτοικοι της Αθήνας γνωρίζουν ότι υπάρχουν κυκλοφοριακές γραμμές με παλαιά λεωφορεία, που εκπέμπουν πολλές φορές πυκνούς μαύρους καπνούς από το diesel που χρησιμοποιούν. Οι κυκλοφοριακές αυτές γραμμές αφορούν κυρίως αυτές που εξυπηρετούνται με αρθρωτά λεωφορεία αλλά και ορισμένες «απομακρυσμένες», υποβαθμισμένες ή «δύσκολες» περιοχές των (δυτικών κυρίως) προαστίων.
       
      Στην υπουργική απόφαση αναφέρεται απλά ότι τα «κυκλοφορούντα λεωφορεία της εταιρείας «Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε.» (Ο.ΣΥ. Α.Ε.), που εκτελούν δημόσια αστική συγκοινωνία, υπάγονται στις απαιτήσεις και απαγορεύσεις της παραγράφου 2 από την 1η Σεπτεμβρίου 2021». Τι καταλαβαίνετε αν διαβάσετε το ΦΕΚ; Τίποτε είναι απάντηση. Αν όμως ανατρέξουμε στην παράγραφο που τροποποιείται (με την προσθήκη της διάταξης που σας αναφέραμε) διαβάζουμε:
       
      «Στο μεγάλο δακτύλιο που έχει καθορισθεί με το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 1α της υπ’ αρ. 58215/187/1992 απόφασης των Υπουργών Δημόσιας Τάξης, Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, Βιομηχανίας Ενέργειας και Τεχνολογίας και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β΄ 223) απαγορεύεται η κυκλοφορία των φορτηγών με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος άνω των 2,2 τόνων και των λεωφορείων, πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν την 1−1−1990. Στην απαγόρευση αυτή δεν περιλαμβάνονται η Νέα Εθνική Οδός Αθηνών−Λαμίας, η Λεωφόρος Κηφισού και η Λεωφόρος Αθηνών, με εξαίρεση το τμήμα της από τη διασταύρωση της με τη Λεωφόρο Κηφισού έως την οδό Αχιλλέως. Κατά την έναρξη κάθε νέου ημερολογιακού έτους, η παραπάνω χρονολογία (1−1−1990) προσαυξάνεται κατά ένα έτος».
       
      Οπότε τα κείμενα είναι σαφή: η αρχική απόφαση του 2012, που ισχύει μέχρι σήμερα, δεν εξαιρούσε τα λεωφορεία της δημόσιας συγκοινωνίας από τους περιορισμούς. Επομένως ήταν τελείως διαφορετική η πρόθεση τότε. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά τότε το Υπουργείο, με την καθιέρωση του «Πράσινου Δακτυλίου» γίνεται «τροποποίηση του συστήματος του δακτυλίου με κύρια παρέμβαση την απαγόρευση κυκλοφορίας των παλαιών φορτηγών και λεωφορείων στην Αθήνα, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας», «…ώστε κάθε φορά να απαγορεύονται τα οχήματα που είναι παλαιότερα των 22 ετών». Ευτυχώς να λέμε δηλαδή που δεν επανήλθε και η ελεύθερη κυκλοφορία παλαιών ρυπογόνων φορτηγών…
       
      Σημειώνουμε ότι σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία η ΟΣΥ ΑΕ διαθέτει συνολικά 2.022 λεωφορεία και από αυτά 1.412 οχήματα κινούνται με diesel και μόλις 610 κινούνται με φυσικό αέριο. Αναλυτικά, αυτά τα λεωφορεία είναι:
      228 οχήματα Πετρελαίου τεχνολογίας EURO Ι, 869 οχήματα Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου τεχνολογίας EURO ΙΙ, 401 οχήματα Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου τεχνολογίας EURO ΙΙΙ, 220 οχήματα Πετρελαίου τεχνολογίας κινητήρα EURO ΙV, 100 οχήματα Πετρελαίου τεχνολογίας EURO V, 4 διώροφα οχήματα Πετρελαίου τεχνολογίας EURO V και 200 οχήματα Φυσικού Αερίου νέας τεχνολογίας EEV (Enhanced Environmentally friendly Vehicles). Αξίζει να σημειώσουμε ότι η ΟΣΥ αναφέρει ότι ο μέσος όρος ηλικίας των λεωφορείων της είναι τα 14 έτη περίπου, κάτι που προφανώς δεν ισχύει καθώς η τελευταία προμήθεια έγινε περίπου πριν το ίδιο χρονικό διάστημα και ο μέχρι φέτος περιορισμός αφορούσε λεωφορεία παλαιότητας άνω των 22 ετών. 
      Ο ίδιος ο Πρόεδρος του ΟΑΣΑ (που έχει στην ιδιοκτησία του την ΟΣΥ ΑΕ) Τάσος Ταστάνης σε πρόσφατη συνέντευξη του (στο ΑΠΕ-ΜΠΕ) παραδέχθηκε ότι ο στόλος των λεωφορείων είναι γηρασμένος. Και εξήγγειλε διαγωνισμό για νέα λεωφορεία, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι σήμερα υπάρχει ένας γηρασμένος στόλος που απαιτεί μεγάλο κόστος συντήρησης, ενώ η αραίωση κάποιων δρομολογίων προκαλεί τις δικαιολογημένες αντιδράσεις του επιβατικού κοινού. «Εμείς είμαστε αποφασισμένοι να αντιστρέψουμε αυτήν την κατάσταση» είπε ο Τάσος Ταστάνης και πρόσθεσε ότι «ήδη εξασφαλίσαμε από την Περιφέρεια 30 εκατ. ευρώ και μέχρι το τέλος του έτους θα προκηρύξουμε διεθνή διαγωνισμό για την προμήθεια 92 λεωφορείων νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Αναζητούμε επίσης κι άλλες χρηματοδοτικές πηγές, ώστε μέχρι το 2022 να προμηθευτούμε άλλα 500 λεωφορεία». Αλλά και σε ημερίδα για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα ο κ. Ταστάνης είπε περίπου τα ίδια και τόνισε ότι τα νέα λεωφορεία θα είναι μάλιστα «προωθημένης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας» προσθέτωντας ότι «δρομολογούμε την προμήθεια 92 οχημάτων, από τα οποία τα 12 θα είναι ηλεκτρικά και φιλοδοξούμε να κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας μέσα στο 2018».
       
      Μάλλον όμως τελικά οι φορείς των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας δεν είναι και τόσο σίγουροι ότι θα πάρουν τελικά νέα λεωφορεία, καθώς η κοινή υπουργική απόφαση, που αποκαλύπτει η Greenagenda σήμερα, επικαλείται ακριβώς έγγραφο της ΟΣΥ ΑΕ που ζητά την εξαίρεση από τα «πράσινα» περιοριστικά μέτρα!
       
      Και όλα αυτά έρχονται τη στιγμή που για πρώτη φορά ο μικρός δακτύλιος της Αθήνας δεν έχει τεθεί σε ισχύ στα τέλη Οκτωβρίου, ενώ και το ΥΠΕΝ από πλευράς του, επίσης για πρώτη φορά, έχει σταματήσει να ανακοινώνει στα ΜΜΕ τα αυξημένα επίπεδα ρύπων του όζοντος, όπως αποκάλυψε το καλοκαίρι η Greenagenda. Τελικά φαίνεται ότι πράγματι η οικονομική κρίση οδηγεί σε εκπτώσεις στην προστασία του αθηναϊκού κοινού από την ατμοσφαιρική ρύπανση, με πρωτοβουλία και ευθύνη των συναρμόδιων υπουργείων!
       
      Πηγή: http://greenagenda.g...-δακτύλιο-στην/
       
      Click here to view the είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.