Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Τεχνολογία

    Τεχνολογία

    820 ειδήσεις in this category

    1. Τεχνολογία

      Engineer

      Ο στόλος των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη ανέρχεται πλέον σε περισσότερα από ένα εκατομμύριο οχήματα μετά τις πωλήσεις του πρώτου εξαμήνου του 2018. Οι πωλήσεις είναι κατά 42% υψηλότερες από τα επίπεδα του προηγούμενου έτους για την ίδια περίοδο, σύμφωνα με την αναλυτική εταιρεία καταγραφής στατιστικών, EV Volumes.
      Ο αριθμός, ο οποίος περιλαμβάνει τόσο τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα όσο και τα υβριδικά οχήματα, αποτελεί ένα συμβολικό ορόσημο που σηματοδοτεί την ταχεία ανάπτυξη της τεχνολογίας και της βιομηχανίας. Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν πλέον μερίδιο 2,2% της ευρωπαϊκής αγοράς, σύμφωνα με την έκθεση, και οι πωλήσεις κατά το πρώτο εξάμηνο ανήλθαν σε 195.000 οχήματα. Τα στοιχεία αφορούν τόσο την Ευρωπαϊκή Ένωση, όσο και τις Ισλανδία, Ελβετία, Λιχτενστάιν και Νορβηγία, η τελευταία εκ των οποίων αποτελεί τον ηγέτη της αγοράς, με το μεγαλύτερο αριθμό πωλήσεων.
      Η Ευρώπη ξεπέρασε το ορόσημο του ενός εκατομμυρίου ηλεκτρικών οχημάτων σχεδόν ένα χρόνο μετά την Κίνα, η οποία διαθέτει πολύ μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων, αλλά νωρίτερα από τις ΗΠΑ, η οποία αναμένεται να φτάσει στο ορόσημο αργότερα φέτος λόγω της ζήτησης για το τελευταίο μοντέλο Tesla, αναφέρει το ρεπορτάζ της εφημερίδας Guardian.
      Ο ηλεκτρικός στόλος αναμένεται να φτάσει τα 1,35 εκατομμύρια οχήματα μέχρι το τέλος του έτους, αλλά προϋπόθεση για την υψηλή ανάπτυξη κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους είναι να υπάρχει αυξημένη διαθεσιμότητα σε οχήματα. Σύμφωνα με την έκθεση, τα αποθέματα υβριδικών οχημάτων είναι κατά μέσο όρο τεσσάρων ημερών, ενώ υπάρχει ουρά ανεκπλήρωτων παραγγελιών δύο μηνών.
      Τα μοντέλα με περισσότερες από 10.000 ανεκπλήρωτες παραγγελίες το καθένα, είναι το Hyundai Kona, το VW e-Golf, η Jaguar i-Pace, το Nissan Leaf και το νέο μοντέλο Tesla 3.
    2. Τεχνολογία

      Engineer

      Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη από το διαστημικό κέντρο Κουρού στη Γαλλική Γουιάνα η εκτόξευση του ευρωπαϊκού δορυφόρου «Αίολος» που θα συμβάλλει στη βελτίωση της πρόγνωσης του καιρού.
      Ο δορυφόρος, που πήρε το όνομα του από τον θεό του ανέμου, αξιοποιεί ειδική τεχνολογία λέιζερ για την μέτρηση των ανέμων.
      Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διαστήματος (ESA), ο δορυφόρος μπορεί για πρώτη φορά να μετρήσει την ταχύτητα του ανέμου σε όλο τον πλανήτη σε υψόμετρο έως και 30 χιλιομέτρων ακόμα κι εάν υπάρχει νέφωση. Μέσα στον πρώτο χρόνο από την εκτόξευση του Αιόλου, οι ευρωπαϊκές μετεωρολογικές υπηρεσίες θα μπορούν να τροφοδοτούν με δορυφορικά δεδομένα τα μοντέλα πρόβλεψης.
      Τα δεδομένα για τον άνεμο μπορούν να ληφθούν με πολλούς τρόπους, όπως με τα ειδικά μπαλόνια καιρού, εναέριες σημαδούρες, πλοία, αεροπλάνα, δορυφόρους αλλά στο νότιο ημισφαίριο, πάνω από τους ωκεανούς, τους τροπικούς και σε υψόμετρο άνω των 10 χιλιόμετρων, αυτό το δίκτυο δεν είναι ικανοποιητικό .
      Για την προετοιμασία της αποστολής του Αίολος η ESA χρειάστηκε περίπου 15 χρόνια. Διατέθηκαν πάνω από 300 εκατομμύρια και το βάρος του δορυφόρου είναι περίπου 1,4 τόνος. Πιθανόν μετά από τέσσερα χρόνια, ο Αίολος να καεί στην ατμόσφαιρα της γης.
    3. Τεχνολογία

      Engineer

      Ξεπερνώντας κατά πολύ και πηγαίνοντας πέρα από τις αρχικούς στόχους της αποστολής του, τα αποτελέσματα από τον βαρυτικό δορυφόρο GOCE χρησιμοποιούνται σήμερα για την παραγωγή χαρτών για την ανάπτυξη της γεωθερμικής ενέργειας.
       
      Η γεωθερμική ενέργεια είναι η θερμότητα κάτω από την επιφάνεια της Γης. Από τις ιαματικές πηγές έως το μάγμα, αυτή η ενέργεια παρέχει έναν καθαρό, βιώσιμο πόρο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, θερμότητας στα κτίρια, την ανάπτυξη των φυτών στα θερμοκήπια και σε πολλές άλλες εφαρμογές.
       
      Αυτές οι περιοχές ενέργειας υπάρχουν υπόγεια, αλλά συχνά βρίσκονται σε απομακρυσμένες περιοχές, κάτι που καθιστά δύσκολη, δαπανηρή και χρονοβόρα την εξερεύνηση και την μέτρηση τους. Αν και το δυναμικό της γεωθερμικής ενέργειας σε παγκόσμιο επίπεδο παραμένει μεγάλο, χρειάζεται μεγαλύτερη προσπάθεια για την ανάπτυξη και την αξιοποίηση της.
       
      Για να διευκολύνουν την εκμετάλλευσή τους, οι επιστήμονες της ESA και του Διεθνούς Οργανισμού Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (International Renewable Energy Agency - IRENA) χρησιμοποίησαν μετρήσεις βαρύτητας από την αποστολή GOCE για να παράγουν έναn online εργαλείο που υποδεικνύει τις περιοχές που ενδέχεται να έχουν γεωθερμικό δυναμικό, στενεύοντας το εύρος αναζήτησης για τους μεταλλωρύχους.
       
      Οι χάρτες του εργαλείου παρουσιάζουν ορισμένα χαρακτηριστικά που μπορούν να βοηθήσουν στην αναζήτηση γεωθερμικών αποθεμάτων, συμπεριλαμβανομένων των περιοχών με λεπτές κρούστες, ζώνες καταβύθισης και νέα μαγματική δραστηριότητα.
       
      "Αυτοί οι χάρτες μπορούν να βοηθήσουν σε μια ισχυρή υπόθεση έργου επιχειρησιακής σκοπιμότητας για γεωθερμική ανάπτυξη, όπου πριν δεν υπήρχε τίποτα», είπε ο Henning Wuester, Διευθυντής του κέντρουKnowledge, Policy and Finance Centre του IRENA.
       
      "Με τον τρόπο αυτό, το εργαλείο παρέχει μια συντόμευση για χρονοβόρες και δαπανηρές εξερευνήσεις και ξεκλειδώνει τις δυνατότητες της γεωθερμικής ενέργειας ως μια αξιόπιστη και καθαρή συνεισφορά στον παγκόσμιο ενεργειακό μείγμα."
       
      Μετά από την επιλογή μιας πιθανής τοποθεσίας χρησιμοποιώντας το online εργαλείο, οι έρευνες εδάφους και οι σεισμικές μετρήσεις εξακολουθούν να απαιτούνται για τον προσδιορισμό των ακριβών σημείων για την παραγωγή ενέργειας, ωστόσο ο νέος πόρος είναι ένα βήμα προς την ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης τεχνικής γεωθερμικής εξόρυξης.
       
      Οι χάρτες περιγράφουν δύο συγκεκριμένες παγκόσμιες ανωμαλίες βαρύτητας: την «Bouguer» και την «free air» (ελεύθερου αέρα).
       
      Ο χάρτης βαρύτητας ελεύθερου αέρα παρέχει πληροφορίες σχετικά με τις γεωλογικές δομές, ενώ ο χάρτης της ανωμαλίας Bouguer συνδυάζει δεδομένα του GOCE με πληροφορίες της παγκόσμιας τοπογραφίας για να δείξει τις διαφορές στο πάχος του φλοιού. Μαζί, οι χάρτες απεικονίζουν μοναδικά χαρακτηριστικά των γεωθερμικών αποθεμάτων.
       
      Οι δύο χάρτες είναι συμπληρωματικοί και αποτελούν τη βάση για τη διάκριση και την ταξινόμηση των διαφορετικών εδαφών σε πανεθνική κλίμακα.
       
      Η αποστολή GOCE έληξε τον Οκτώβριο του 2013, όταν ξέμεινε από καύσιμα και στη συνέχεια εισήλθε στη γήινη ατμόσφαιρα. Αλλά ο πλούτος των δεδομένων της εξακολουθεί να αξιοποιείται για την καλύτερη κατανόηση της ωκεάνιας κυκλοφορίας, το επίπεδο της θάλασσας, τη δυναμική του πάγου και το εσωτερικό της Γης.
       
      "Αυτή είναι η πρώτη φορά που τα παγκόσμια δεδομένα βαρύτητας από τον GOCE έχουν χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο για την εξερεύνηση περιοχών γεωθερμική ενέργεια", δήλωσε ο Volker Liebig, Διευθυντή των Προγραμμάτων Παρατήρησης της Γης της ESA.
       
      "Η ESA θα συνεχίσει τη συνεργασία της με τον IRENA για την περαιτέρω βελτίωση των διαστημικών δεδομένων βαρύτητας ως πόρο για τη βιώσιμη ενεργειακή ανάπτυξη."
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/o-doryforos-goce-voitha-tin-prosvasi-se-viosimes-piges-energeias
    4. Τεχνολογία

      AlexisPap

      Να μία ενδιαφέρουσα περίπτωση, που θα πρέπει να αποφύγει κανείς αν πρόκειται να κοπιάρει τεύχη δημοπράτησης:
       
       
      Φωτοτυπικά μηχανήματα που αλλάζουν νούμερα στα έγγραφα που αντιγράφονται εντοπίστηκαν από έναν γερμανό επιστήμονα υπολογιστών, ο οποίος φωτοτύπησε μια αρχιτεκτονική κάτοψη και διαπίστωσε ότι το πλάτος ενός δωμάτιου είχε συρρικνωθεί μυστηριωδώς.
       
      Το πρόβλημα φαίνεται ότι αφορά το Jbig2, έναν αλγόριθμο συμπίεσης δεδομένων που αποτελεί βιομηχανικό στάνταρτ. Τέτοιοι αλγόριθμοι συμπίεσης χρησιμοποιούνται σε σαρωτές και σύγχρονα φωτοαντιγραφικά προκειμένου να μειώνουν το μέγεθος των αρχείων εκτύπωσης.
       
      Το πρόβλημα ανακαλύφθηκε από τον γερμανό ερευνητή Ντέιβιντ Κρίζελ σε δύο μοντέλα της Xerox, τα Xerox Workcenter 7535 και 7556. Σύμφωνα όμως με το BBC, ο δαίμων του φωτοαντιγραφικού δεν αποκλείεται να έχει χτυπήσει κι άλλες εταιρείες, δεδομένου ότι ο αλγόριθμος Jbig2 είναι βιομηχανικό πρότυπο.
       
      Ο Κρίζελ ανακάλυψε τον δαίμονα όταν φωτοτύπησε μια αρχιτεκτονική κάτοψη, και διαπίστωσε έκπληκτος ότι το πλάτος ενός δωματίου είχε μειωθεί από τα 21,11 μέτρα στα 14,13 μέτρα. [...]
       
      πηγή: http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1231260534
       
       
      [...] Kriesel had switched off optical character recognition so it wasn't related to that, he wrote.
      "There seems to be a correlation between font size, scan dpi used. I was able to reliably reproduce the error for 200 DPI PDF scans without OCR, of sheets with Arial 7pt and 8pt numbers," he said on his blog.
      Once publicized, he says he began receiving emails from other Xerox users who were able to replicate the problem and also offer a few clues. He narrowed the problem down to the way the scanner's JBIG2 image compression works -- subsequently confirmed by Xerox as being at the root of the problem. [...]
       
      πηγή: http://news.techworld.com/data-centre/3462647/xerox-scanners-found-to-sometimes-alter-numbers/
    5. Τεχνολογία

      Engineer

      Το Gate Tower Building είναι ένα περίεργο συγκρότημα γραφείων με 16 ορόφους, που βρίσκεται στην Οσάκα της Ιαπωνίας. Αυτό που το κάνει περίεργο είναι ένας αυτοκινητόδρομος που περνάει μέσα από το συγκεκριμένο κτήριο. Για την ακρίβεια, καταλαμβάνει τους ορόφους 5 έως 7, στους οποίους τα ασανσέρ δεν σταματάνε καν για λόγους ασφαλείας.
       
      Ο αυτοκινητόδρομος έχει τη μορφή γέφυρας σε αυτό το σημείο. Το βάρος του στηρίζεται από κολώνες, τοποθετημένες με τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίζεται ότι δεν υπάρχει ποτέ καμία επαφή μεταξύ του δρόμου και του κτηρίου. Παράληλλα, για το σημείο του δρόμου που βρίσκεται στο εσωτερικό του κτηρίου έχουν γίνει ειδικές κατασκευές, ώστε ο θόρυβος και οι δονήσεις που προκαλούνται από τα διερχόμενα οχήματα να μη γίνονται αντιληπτές από τους ενοίκους και τους εργαζομένους.
       

       
      Η ιδέα για την εξαιρετικά σπάνια αυτή κατασκευή προέκυψε σαν μια συμβιβαστική λύση μεταξύ των αρχών της πόλης και των ιδιοκτητών του οικοπέδου στο οποίο είναι χτισμένο το Gate Tower Building. Όταν ο αυτοκινητόδρομος ξεκίνησε να κατασκευάζεται, είχε ήδη αποφασιστεί ότι θα περάσει πάνω από το συγκεκριμένο οικόπεδο. Οι ιδιοκτήτες του οικοπέδου ωστόσο αρνήθηκαν να το παραχωρήσουν και είχαν ήδη σχεδιάσει την ανέγερση του 16όροφου κτηρίου. Έτσι και μετά από διαμάχες που κράτησαν πέντε χρόνια, βρέθηκε η πρωτότυπη αυτή λύση. Μάλιστα, για την υλοποίηση του σχεδίου χρειάστηκε να αναθεωρηθούν μερικώς κάποιοι από τους κανόνες δόμησης, αφού σε αντίστοιχες περιπτώσεις ο δρόμος πρέπει να κατασκευάζεται υπογείως.
       

       

       

       

       

       
      Περισσότερα: Δείτε τον αυτοκινητόδρομο που περνάει μέσα από κτήριο | E-Radio.gr Blog - http://www.e-radio.gr/blog/post.asp?uid=19070&fb_action_ids=10151864371642954&fb_action_types=og.likes&fb_source=other_multiline&action_object_map=%7B%2210151864371642954%22%3A444896638956101%7D&action_type_map=%7B%2210151864371642954%22%3A%22og.likes%22%7D&action_ref_map=%5B%5D
    6. Τεχνολογία

      Engineer

      Στην εκδήλωση AI Day, ο Elon Musk μίλησε για πολλές νέες τεχνολογίες και καινοτομίες που αναπτύσσει αυτή τη περίοδο η Tesla με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, μεταξύ των οποίων βρίσκεται και ένα ανθρωπόμορφο ρομπότ.
      To ρομπότ έχει ύψος περίπου 1,73 μ. και βάρος σχεδόν 57 κιλών και είναι κατασκευασμένο από ελαφριά υλικά ενώ διαθέτει εξελιγμένα χέρια στο ανθρώπινο επίπεδο. Υπάρχουν συνολικά 40 ηλεκτρομηχανικοί actuators (12 στα χέρια, 12 στους βραχίονες των χεριών, 2 στον λαιμό, 2 στον κορμό και 12 στα πόδια) που καθιστούν το ρομπότ της Tesla ένα από τα πιο προηγμένα ανθρωπόμορφα ρομπότ στον κόσμο. 
      Στο εσωτερικό του Tesla Bot υπάρχει νέας γενιάς AI μέσω του υπολογιστή FSD (Full-Self Driving) της εταιρείας καθώς και μία σειρά από κάμερες σαν αυτές που χρησιμοποιεί το σύστημα Autopilot, καθιστώντας το Tesla Bot ένα από τα πιο προηγμένα στον κόσμο. Μάλιστα, για να μπορεί να κινηθεί στον κόσμο ή να πραγματοποιεί απλές εργασίες δεν θα είναι απαραίτητη η συνεχής τροφοδότηση του-λόγω του AI και των νευρωνικών δικτύων- με οδηγίες βήμα-προς-βήμα.

      Το ρομπότ θεωρητικά θα μπορεί να πραγματοποιεί επικίνδυνες ή επαναλαμβανόμενες κινήσεις για τους ανθρώπους και θα μπορεί να ακολουθεί οδηγίες βεβαίως. Ο Elon Musk δήλωσε ότι στην Tesla ήθελαν να κατασκευάσουν ένα ρομπότ που θα μπορούσε να κινείται σε έναν κόσμο φτιαγμένο από ανθρώπους αλλά που θα ήταν αρκετά μικρό και αδύναμο ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να το ξεπεράσουν σε δύναμη ή ταχύτητα. Το ρομπότ θα μπορεί να κινηθεί με ταχύτητα έως και 8,05 χλμ./ώρα πάντως και το πρωτότυπο του αναμένεται να παρουσιαστεί μέσα στο 2022. Επίσης θα μπορεί να σηκώσει βάρος έως 20 κιλών περίπου.
      Ο CEO της Tesla είπε για το ρομπότ: “… μπορεί ένα ρομπότ να βγει στον κόσμο… να του μιλήσεις, και να του πεις να σηκώσει ένα μπουλόνι και να το τοποθετήσει στο αυτοκίνητο… με αυτό το γαλλικό κλειδί… και θα μπορούσε να κάνει κάτι τέτοιο. Θα μπορούσε να του ζητηθεί επίσης να πάει σε ένα κατάστημα για να πάρει αυτά τα ψώνια. Οπότε… ναι, νομίζω ότι θα μπορεί να το κάνει αυτό».
      Το ερώτημα παραμένει πάντως το κατά πόσο έστω και σε πρωτότυπη μορφή, το Tesla Bot θα διαθέτει όλες αυτές τις δυνατότητες που ανακοινώθηκαν, ή θα παραμείνει μία ακόμη υπόσχεση χωρίς πραγματικό αντίκρισμα, όπως άλλες ανακοινώσεις του Musk που δεν έχουν πραγματοποιηθεί ακόμα (βλ. Πλήρως αυτόνομη οδήγηση).
       
       
       
    7. Τεχνολογία

      Engineer

      Τις ηλεκτρικές σκούπες ισχύος άνω των 1600 Βατ κατάργησε από την 1η Σεπτεμβρίου η Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο των πολιτικών προώθησης της εξοικονόμησης ενέργειας και της ενεργειακής αποδοτικότητας.
       
      Ειδικότερα, από την 1η του μήνα απαγορεύεται η πώληση ηλεκτρικών σκουπών ισχύος άνω των 1600 Βατ, ενώ από την 1η Σεπτεμβρίου του 2017 το ανώτατο όριο ορίζεται στα 900 βατ.
       
      Επιπλέον, στις συσκευές θα πρέπει να υπάρχει πλέον η ευρωπαϊκή ενεργειακή σήμανση, με πληροφορίες για την ενέργεια που καταναλώνει η ηλεκτρική σκούπα, το θόρυβο που παράγει αλλά και την απόδοση καθαρισμού.
       
      Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής συμφωνίας 20-20-20 (μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 20 % σε σχέση με τα επίπεδα του 1990, κάλυψη του 20 % των ενεργειακών αναγκών της ΕΕ από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και μείωση της κατανάλωσης ενέργειας κατά 20% με ορίζοντα το 2020) έχουν εκδοθεί διάφορες οδηγίες για την ενεργειακή κατανάλωση των ηλεκτρικών συσκευών.
       
      Σύμφωνα με εκτιμήσεις ορισμένα προϊόντα όπως τηλεοράσεις, ψυγεία, πλυντήρια και ηλεκτρονικοί υπολογιστές καταναλώνουν σήμερα το ένα δέκατο της ενέργειας που χρειάζονταν πριν από δέκα χρόνια.
       
      Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι λαμπτήρες LED που καταναλώνουν έως και 80% λιγότερη ενέργεια σε σύγκριση με τους συμβατικούς λαμπτήρες πυράκτωσης.
       
      —Επηρεάζεται η απόδοση της ηλεκτρικής σκούπας
       
      Εντωμεταξύ, έχει ξεσπάσει διαμάχη μεταξύ ειδικών και υπηρεσιών σχετικά με τις επιπτώσεις της μείωσης της ισχύος στην απόδοση της ηλεκτρικής σκούπας.
       
      Οι καταναλωτές ωστόσο δεν θα πρέπει να ανησυχούν ότι η μείωση της ισχύος των συσκευών επηρεάζει και την απόδοσή τους.
       
      Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Τζέιμς Μπράουν, ιδιοκτήτη του Μουσείου Ηλεκτρικής Σκούπας στο Ντάρμπισιρ της Βρετανίας που αυτοαποκαλείται κ. Ηλεκτρική Σκούπα, η υψηλή ισχύς δεν εγγυάται την καλή απορροφητική δύναμη.
       
      Μάλιστα, κατήγγειλε ότι ορισμένοι κατασκευαστές αυξάνουν την ισχύ των συσκευών τους κάθε λίγα χρόνια για να παραπλανήσουν τους δυνητικούς πελάτες τους ότι παράγουν προϊόντα που απορροφούν καλύτερα τη σκόνη.
       
      Από την πλευρά της, η Έρικα Γκέρκε, ειδική του ανεξάρτητου γερμανικού φορέα δοκιμής ηλεκτρικών συσκευών Stiftung Warentest δήλωσε στο BBC ότι “πολλές ηλεκτρικές σκούπες καθαρίζουν καλά ακόμα και όταν χρησιμοποιούν ισχύ κάτω των 1600 Βατ”¨, ωστόσο προειδοποίησε για την απόδοσή τους όταν τεθεί το όριο των 900 Βατ μετά το 2017.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2014/09/03/ilektrikes-skoupes-117274/
    8. Τεχνολογία

      Engineer

      Ξεκίνησε η διαδικασία υποβολής αιτήσεων από τους δήμους στην Ευρώπη για την εγκατάσταση δωρεάν δικτύων WiFi σε δημόσιους χώρους
      Το κουπόνι #WiFi4EU παρέχει ένα σταθερό ποσό χρηματοδότησης ύψους 15.000 ευρώ ανά δήμο. Οι δήμοι που λαμβάνουν κουπόνια θα επιλέξουν τα «κέντρα δημόσιας ζωής» όπου θα δημιουργηθούν σημεία WiFi4EU (σημεία ασύρματης πρόσβασης).
      Τα κουπόνια WiFi4EU μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για τη μερική χρηματοδότηση ενός έργου υψηλότερης αξίας. Το κουπόνι μπορεί να χρησιμεύσει για την αγορά νέου ή την αναβάθμιση παλαιού εξοπλισμού και την αντικατάστασή του από σύγχρονο και διαθέσιμο εξοπλισμό στην αγορά.
      Οι δικαιούχοι θα επιλεγούν κατά σειρά προτεραιότητας, ενώ θα διασφαλιστεί ότι όλα τα κράτη μέλη θα μπορούν να λάβουν έναν ελάχιστο αριθμό κουπονιών.
      https://www.wifi4eu.eu/#/home
    9. Τεχνολογία

      Engineer

      Εγκρίθηκε ο σχεδιασμός δύο μεγάλων έργων εθνικής εμβέλειας του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 400 εκατ. ευρώ, για την ανάπτυξη εθνικού δικτύου ευρυζωνικής πρόσβασης νέας γενιάς σε αστικές, νησιωτικές, ορεινές και μειονεκτικές περιοχές.
       
      Μετά την έγκριση της Επιτροπής Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία 2014-2020» (Ε.Π.ΑΝ.Ε.Κ.), προχωρά η χρηματοδότηση μέσω του ΕΣΠΑ 2014-2020, ώστε -με ορίζοντα το 2020- το 70% του πληθυσμού των αστικών περιοχών να έχει πρόσβαση σε δίκτυα ταχύτητας τουλάχιστον 100 Mbps με δυνατότητα αναβάθμισης σε 1 Gbps και το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού των ημιαστικών-αγροτικών περιοχών να διαθέτει ευρυζωνικές συνδέσεις τουλάχιστον 30 Mbps και κατά προτίμηση 500 Mbps.
       
      Με την αφορμή της έγκρισης των δύο έργων, «Superfast Broadband» και «Rural Extension», ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκος Παππάς, δήλωσε: «Στόχος μας είναι η ουσιαστική αξιοποίηση των υποδομών οπτικών ινών προς όφελος του πολίτη και της επιχειρηματικότητας. Στοχεύουμε, επίσης, στη συνολική αναβάθμιση της διεθνούς θέσης της χώρας στους τομείς των υποδομών, των τηλεπικοινωνιών και της συνδεσιμότητας, που είναι κρίσιμοι για τη μετάβαση στην ψηφιακή οικονομία και κοινωνία.
       
      Έχουμε δεσμευθεί να ανατρέψουμε τη σημερινή εικόνα. Σήμερα, η διεθνής θέση της χώρας ως προς τις υποδομές συνδεσιμότητας και τη διαθεσιμότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο για το σύνολο του πληθυσμού παρουσιάζει σημαντική υστέρηση σε σχέση με τον κοινοτικό μέσο όρο, παρότι αποτελεί βασική προϋπόθεση του κεντρικού στόχου της Ε.Ε. για την ψηφιακή οικονομία και κοινωνία».
       
      Ο επικεφαλής της -αρμόδιας για το σχεδιασμό των παρεμβάσεων- Γενικής Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, Βασίλης Μαγκλάρας, δήλωσε: «Τα δύο έργα είναι συμβατά με το Εθνικό Σχέδιο Ευρυζωνικής Πρόσβασης Επόμενης Γενιάς (NGA Plan), που έχει εγκριθεί από την Ε.Ε. Θα αποτελέσουν το έναυσμα για την αύξηση τόσο της διαθεσιμότητας, όσο και της ζήτησης για τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες υπερ-υψηλής ταχύτητας. Έχει, ήδη, ξεκινήσει η διαδικασία για την ανάπτυξη της πλέον σύγχρονης τεχνολογικά υποδομής που έχει ανάγκη η χώρα, προκειμένου να υλοποιηθεί η μετάβαση στην ψηφιακή οικονομία και να διαμορφωθεί ένα νέο ανταγωνιστικό αναπτυξιακό πρότυπο».
       
      Τα έργα «Superfast Broadband» και «Rural Extension» θα προχωρήσουν μέσω της ανάπτυξης εκτεταμένου δικτύου οπτικών ινών που θα εξασφαλίσει σύνδεση στο διαδίκτυο με πολύ υψηλές ταχύτητες, ενώ προβλέπεται και έμπρακτη δημόσια παρέμβαση (επιδότηση) για την τόνωση της ζήτησης των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών επόμενης γενιάς, εφόσον απαιτηθεί. Τα δύο έργα αναμένεται να κινητοποιήσουν σημαντικές επιπλέον ιδιωτικές επενδύσεις, αυξάνοντας σημαντικά τον τελικό προϋπολογισμό των παρεμβάσεων.
       
      Πηγή: http://www.presspublica.gr/xekinoun-dyo-megala-erga-anaptyxis-evryzonikou-diktyou-400-ek/
    10. Τεχνολογία

      Engineer

      Επίσημα η Starlink ανακοινώνει τη διάθεση του δορυφορικού της δικτύου σε 32 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, περίπου 1.5 χρόνο μετά την έναρξη των δημόσιων δοκιμών στις Ηνωμένες Πολιτείες.
      Ήδη όπως γνωρίζουμε και από χρήστες του insomnia, η Starlink έχει ξεκινήσει την αποστολή του κατάλληλου εξοπλισμού σε όσους είχαν προχωρήσει σε προπαραγγελία, καταβάλλοντας το κόστος των €499. Με βάση μάλιστα την εμπειρία του @BadIronTree, οι ταχύτητες είναι μεγαλύτερες από αυτές που έχει υποσχεθεί η εταιρεία, με το download να διαμορφώνεται από 180 έως και 400mbs, ενώ οι ταχύτητες upload είναι σημαντικά μικρότερες από 22 έως 60mbps. Σε πολύ καλά επίπεδα κυμαίνεται και το latency, το οποίο όπως και γενικότερα οι ταχύτητες που προσφέρει η υπηρεσία διαφοροποιούνται κατά τη διάρκεια της ημέρας.


      Με μια επίσκεψη στην επίσημη ιστοσελίδα της υπηρεσίας ενημερωνόμαστε ότι το κόστος εξοπλισμού έχει αυξηθεί -λόγω πληθωρισμού- στα €654 ενώ υπάρχει πρόσθετη χρέωση €85 για τα μεταφορικά. Το κόστος της μηνιαίας συνδρομής παραμένει στα €99 xωρίς κάποιο όριο στον όγκο των δεδομένων που μπορεί να κατεβάσει ο χρήστης. Το δίκτυο δορυφόρων της Starlink αποτελείται μέχρι σήμερα από 1584 δορυφόρους οι οποίοι είναι τοποθετημένοι σε ύψος που φτάνει τα 550 χιλιόμετρα από την επιφάνεια της Γης. Στόχος της Starlink αλλά και του CEO της, Elon Musk, είναι ο αριθμός αυτός να εκτιναχθεί στους 12.000 δορυφόρους, παρέχοντας μεγαλύτερες ταχύτητες αλλά και μια σειρά από νέες υπηρεσίες όπως συνεχή παροχή Internet μεγάλων ταχυτήτων σε φορτηγά, πλοία και αεροσκάφη. 
    11. Τεχνολογία

      Engineer

      Μπορεί για την κατασκευή του να χρειάστηκαν 17 χρόνια, ωστόσο η υπηρεσία δορυφορικής πλοήγησης της Ευρώπης με την ονομασία Galileo θα τεθεί σε λειτουργία από την Πέμπτη.
      Οι Ευρωπαϊκές χώρες χάρη στη νέα υπηρεσία Galileo δεν θα εξαρτώνται από το Αμερικανικό σύστημα GPS ή από το Ρωσικό GLONASS, ενώ υπόσχεται ότι θα είναι ταχύτερο και ακριβέστερο και από τα δύο άλλα συστήματα όταν τεθεί σε πλήρη λειτουργία, το έτος 2020. Βλέπετε, μόλις τον Νοέμβριο εκτοξεύθηκαν τέσσερις ακόμη δορυφόροι για να φτάσει η συστοιχία Galileo τους 18 δορυφόρους, από τους 24 που απαιτούνται για παγκόσμια κάλυψη (θα διαθέτει και έξι εφεδρικούς δορυφόρους, και επομένως συνολικά η συστοιχία θα αποτελείται από 30 δορυφόρους).
      Μέχρι σήμερα, το σύστημα έχει στοιχίσει €10 δισεκατομμύρια ωστόσο τα πρώτα 20 χρόνια της λειτουργίας του αναμένεται να αποφέρει στην Ευρωπαϊκή οικονομία περίπου €90 δισεκατομμύρια. Το Galileo έχει περισσότερους δορυφόρους, καθένας από τους οποίους μεταδίδει περισσότερα δεδομένα σε σχέση με τα συστήματα GPS και GLONASS.
       
      Η δωρεάν υπηρεσία θα παρέχει ακρίβεια θέσης ενός μέτρου –κερδίζοντας το GPS κατά αρκετά μέτρα- ωστόσο η επί πληρωμή υπηρεσία πρόκειται να προσφέρει ακρίβεια εκατοστών. “Το GPS επιτρέπει σε ένα τρένο να γνωρίζει εντός ποιας περιοχής βρίσκεται – το Galileo από την άλλη θα του προσφέρει τη δυνατότητα να ανιχνεύει σε ποιες ράγες βρίσκεται πάνω” δήλωσε ο Πρόεδρος της Γαλλικής Διαστημικής Υπηρεσίας CNES, Jean-Yves Le Gall.
       
      Πολλά κινητά είναι και θα είναι συμβατά με το Galileo, αφού σύμφωνα με την Qualcomm, όποιο κινητό εξοπλίζεται με σύγχρονο Snapdragon SoC (π.χ Snapdragon 820, 650, 617, 435 κ.ά) θα είναι συμβατό με την υπηρεσία μέσω μίας απλής αναβάθμισης του firmware. Οι δορυφόροι επίσης του συστήματος Galileo θα αναλαμβάνουν και καθήκοντα Search & Rescue. Με την σημερινή τεχνολογία, απαιτούνται περίπου τρεις ώρες για να εντοπιστεί η θέση ενός ανθρώπου, σε ακτίνα 10 χιλιομέτρων. Με το Ευρωπαϊκό σύστημα ωστόσο θα απαιτούνται μόλις 10 λεπτά σε ακτίνα 5 χιλιομέτρων.
       
      Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση, προβλέπεται ότι η συμβολή του Galileo θα βελτιώσει τα συστήματα πλοήγησης αυτοκινήτων και τα σήματα κινητών τηλεφώνων, θα καταστήσει ασφαλέστερες τις οδικές και τις σιδηροδρομικές μεταφορές και θα επιδράσει καταλυτικά στην Έρευνα και την Ανάπτυξη αλλά και στη δημιουργία θέσεων εργασίας στον τομέα της υψηλής τεχνολογίας στην Ευρώπη.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/galileo/%CE%BE%CE%B5%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%AC%CE%B5%CE%B9-%CE%B7-%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%BF%CF%85-%CE%B4%CE%BF%CF%81%CF%85%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B9-r13172
    12. Τεχνολογία

      Engineer

      Συνδέσεις στο internet με ελάχιστη ονομαστική ταχύτητα καθόδου (download) 10 Mbps και με πραγματική ταχύτητα όχι μικρότερη από 4 Mbps θα πρέπει να είναι διαθέσιμες σε κάθε σπίτι και επιχείρηση στην Επικράτεια, με ανώτατη τιμή τα 27 ευρώ τον μήνα. 
      Αυτό προβλέπει η Υπουργική Απόφαση που υπέγραψε ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Θεόδωρος Λιβάνιος για την επέκταση της καθολικής υπηρεσίας που σήμερα ισχύει για τις φωνητικές κλήσεις και στην ευρυζωνικότητα, προκειμένου να παρέχεται η δυνατότητα γρήγορου internet σε όλες τις περιοχές της χώρας, ακόμη και τις πιο απομακρυσμένες. 
      Η Υπουργική Απόφαση καθορίζει το περιεχόμενο της καθολικής υπηρεσίας που θα διασφαλίζει ότι όλοι οι καταναλωτές έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο και με συγκεκριμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά. Πιο συγκεκριμένα καθορίζεται ότι η καθολική υπηρεσία θα πρέπει να παρέχει: 
      - Υπηρεσία ευρυζωνικής πρόσβασης στο διαδίκτυο με ελάχιστη ονομαστική ταχύτητα καθόδου (download) 10 Mbps και ανόδου (upload) 1 Mbps και με πραγματική ταχύτητα καθόδου (download) όχι μικρότερη από 4 Mbps και τουλάχιστον 30 GigaByte διαθέσιμα το μήνα σε περίπτωση που η υπηρεσία δεν προσφέρεται με σταθερή πάγια χρέωση (flat rate) ανεξαρτήτως κατανάλωσης δεδομένων.
      - Δωρεάν απεριόριστες κλήσεις σε αστικά και υπεραστικά ή χρόνο ομιλίας 1500 λεπτών το μήνα προς σταθερά ή σταθερά και κινητά δίκτυα, σε περίπτωση που η υπηρεσία δεν παρέχεται μέσω σταθερού δικτύου.
      Η καθολική υπηρεσία αφορά στην ουσία απομακρυσμένες περιοχές με πολύ μικρό αριθμό πιθανών συνδρομητών που δεν καλύπτουν ή δεν πρόκειται να καλύψουν τα δίκτυα των τηλεπικοινωνιακών  παρόχων, καθώς και οι συνδέσεις που θα δημιουργηθούν στο πλαίσιο του mega-ΣΔΙΤ "Ultra-Fast Broadband”.
      Για αυτό πέραν όλων των άλλων στην Υπουργική Απόφαση καθορίζεται και το κόστος σύνδεσης που αναλαμβάνει ο πάροχος καθολικής υπηρεσίες στις απομακρυσμένες περιοχές. Ειδικότερα, καθορίζεται πως για νέες συνδέσεις ο πάροχος αναλαμβάνει κόστος σύνδεσης έως του ποσού των 1.500 ευρώ. Τυχόν επιπλέον ποσό καλείται να αναλάβει ο τελικός χρήστης. 
      Σήμερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα των μετρήσεων των παρόχων το ποσοστό των συνδρομητών που λαμβάνουν υπηρεσία με ταχύτητα έως 4 Mbps είναι της τάξεως του 3% επί του συνόλου των νοικοκυριών με ευρυζωνική πρόσβαση και της τάξεως του 2,5% επί του συνόλου των νοικοκυριών της χώρας.
      Το όριο των 4 Mbps 
      To όριο των 4 Μbps πραγματικής ταχύτητας download τέθηκε έπειτα από εισήγηση της ΕΕΤΤ μετά από διαβούλευση που πραγματοποιήθηκε πέρσι. Η ταχύτητα αυτή θεωρείται ως η ελάχιστη απαραίτητη για να μπορεί κάποιος να πραγματοποιήσει βασικές εργασίες μέσω διαδικτύου (ανταλλαγή email, ενημέρωση κλπ).
      Στην πραγματικότητα, όπως σημειώνουν πηγές της αγοράς, οι συγκεκριμένες ταχύτητες δεν προσφέρουν την απαραίτητη εμπειρία χρήσης όλων των σύγχρονων διαδικτυακών εφαρμογών και εργαλείων που έχουν γίνει απαραίτητα, ειδικά το τελευταίο διάστημα με την πανδημία. Για αυτό δεν αποκλείεται  να αναπροσαρμοστεί προς τα πάνω μέσα στα επόμενα δύο με τρία χρόνια. 
      Πέρα από τα ποιοτικά χαρακτηριστικά στην Υπουργική Απόφαση καθορίζεται ότι η χρέωση στον τελικό χρήστη των στοιχείων καθολικής υπηρεσίας δεν δύναται να υπερβαίνει τα 27 ευρώ το μήνα συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. και τελών.
    13. Τεχνολογία

      Engineer

      Περιθώριο δύο μηνών έχουν οι 16 μεγαλύτεροι Δήμοι της χώρας καθώς και ο Δήμος Τρικκαίων για να υποβάλλουν το στρατηγικό τους πλάνο για την μετατροπή τους σε "έξυπνες πόλεις” στο πλαίσιο του προγράμματος που "τρέχει” το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης με προϋπολογισμό 90 εκατ. ευρώ με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.
      Το ποσό των 90 εκατ. ευρώ έχει επιμεριστεί στους δήμους ανάλογα με τον πληθυσμό τους, ξεκινώντας από τον Δ. Αθηναίων με περίπου 20 εκατ. ευρώ μέχρι και τον Δ. Καλλιθέας με περίπου 2,9 εκατ. ευρώ.
      Ο κάθε δήμος θα επιλέξει τις δράσεις που θα υλοποιήσει με τα χρήματα αυτά από μια λίστα πρότυπων δράσεων, ανάλογα με τις προτεραιότητες και τις ανάγκες του.
      Ειδικότερα, οι 17 Δήμοι είναι οι ακόλουθοι: Αθηναίων, Θεσσαλονίκης, Πατρέων, Ηρακλείου, Πειραιώς, Λαρισαίων, Βόλου, Περιστερίου, Ρόδου, Ιωαννίνων, Χανίων, Αχαρνών, Νίκαιας – Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Χαλκιδαίων, Κορδελιού – Ευόσμου, Καλλιθέας και Τρικκαίων.
      Κεντρικός στόχος του έργου είναι η ανάπτυξη και χρήση νέων τεχνολογικών μέσων που θα βελτιώσουν τη διαχείριση και λειτουργικότητα του αστικού περιβάλλοντος, στις ελληνικές πόλεις.
      Η παρέμβαση αποσκοπεί επίσης στον σταδιακό μετασχηματισμό των ελληνικών πόλεων σε "έξυπνες πόλεις" μέσω της ανάπτυξης νέων υποδομών, ψηφιακών πλατφορμών και πληροφοριακών συστημάτων.
      Οι προτεινόμενες λύσεις επιτρέπουν στις πόλεις να χρησιμοποιούν την τεχνολογία και τα δεδομένα για τη βελτίωση των αστικών υποδομών, των ηλεκτρονικών υπηρεσιών, καθώς και για την τόνωση της τοπικής οικονομίας.
      Αξίζει να σημειωθεί ότι θα ακολουθήσει και επόμενο πρόγραμμα για τις έξυπνες πόλεις για τους υπόλοιπους 315 δήμους της χώρας, για τους οποίους ετοιμάζεται σχετική πρόσκληση από το νέο ΕΣΠΑ, με συνολικό προϋπολογισμό 230 εκατ. ευρώ, που πάλι θα λειτουργήσει με τον ίδιο τρόπο.
      Καθένας από τους 315 δήμους, με βάση τον πληθυσμό του, θα έχει ένα ποσό στην διάθεσή του το οποίο θα μπορεί να κατανείμει σε ψηφιακές δράσεις που αφορούν το σύνολο των χαρακτηριστικών που πρέπει να διαθέτει οι "έξυπνες πόλεις”.
      Αναλυτικά οι πρότυπες δράσεις
      Στον οδηγό που έστειλε η Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ ΑΕ) στους Δήμους συμπεριλαμβάνεται ένα ευρύ πλέγμα "έξυπνων" δράσεων ανάλογα με τις προτεραιότητες και τις ανάγκες κάθε Δήμου σε τομείς της καθημερινότητας όπως: κινητικότητα, ασφάλεια, υγεία, ενέργεια, πολιτική προστασία και περιβάλλον, διαχείριση απορριμμάτων - υδάτινων πόρων, οικονομική ανάπτυξη και δόμηση, συμμετοχικότητα και συνδεσιμότητα.
      Ειδικότερα οι δράσεις είναι οι εξής:
      Κινητικότητα
      Πλατφόρμες πληροφόρησης για τις δημόσιες συγκοινωνίες σε πραγματικό χρόνο
      Συστήματα ηλεκτρονικών πληρωμών για τις δημόσιες συγκοινωνίες
      Αυτόνομα οχήματα
      Προγνωστική συντήρηση συγκοινωνιακών υποδομών
      Έξυπνα συστήματα σηματοδότησης
      Έξυπνη στάθμευση
      Εφαρμογές διαμοιρασμού μετακίνησης (ride sharing, carpooling)
      Έξυπνη κοινή χρήση αυτοκινήτων
      Έξυπνη κοινή χρήση ποδηλάτων
      Εφαρμογές πλοήγησης
      Διαμοιρασμός μεταφοράς δεμάτων Έξυπνες θυρίδες δεμάτων
      Ασφάλεια
      Προγνωστική αστυνόμευση
      Χαρτογράφηση εγκλημάτων σε πραγματικό χρόνο
      Αυτόματη ανίχνευση πυροβολισμών
      Έξυπνη επίβλεψη δημόσιων χώρων
      Συστήματα βελτιστοποίησης επείγουσας παρέμβασης
      Συστήματα προειδοποίησης καταστροφών
      Συστήματα ατομικών ειδοποιήσεων
      Συστήματα ασφάλειας κτιρίων
      Συστήματα λήψης αποφάσεων για την επιθεώρηση κτιρίων
      Υγεία
      Τηλεϊατρική - Τηλεφροντίδα
      Απομακρυσμένη παρακολούθηση ασθενών
      Συστήματα ειδοποιήσεων για πρώτες βοήθειες
      Παρακολούθηση ποιότητας αέρα σε πραγματικό χρόνο
      Παρακολούθηση μολυσματικών ασθενειών
      Διαχείριση δεδομένων δημόσια υγείας για την υγεία της μητέρας και του παιδιού
      Διαχείριση δεδομένων δημόσια υγείας για την απολύμανση και την υγιεινή
      Ηλεκτρονικές υπηρεσίες ιατρικών ραντεβού Ολοκληρωμένα συστήματα διαχείρισης ασθενών
      Ενέργεια
      Συστήματα ενεργειακών αυτοματισμών κτιρίων
      Συστήματα παρακολούθησης ενεργειακής κατανάλωσης
      Έξυπνος φωτισμός
      Πολιτική Προστασία και Περιβάλλον
      Εκπόνηση πλάνου για τη διαχείριση εκτάκτων καταστάσεων
      Συστήματα διαχείρισης πλήθους και συνωστισμού
      Συστήματα αποτύπωσης μετασεισμικής κατάστασης κτιρίων
      Δίκτυο αισθητήρων ποιότητας αέρα
      Υδάτινοι πόροι
      Συστήματα παρακολούθησης κατανάλωσης νερού
      Συστήματα εντοπισμού και ελέγχου διαρροών δικτύου ύδρευσης
      Έξυπνη άρδευση
      Συστήματα παρακολούθησης ποιότητας νερού
      Διαχείριση απορριμμάτων
      Συστήματα ηλεκτρονικής επισήμανσης και τιμολόγησης απορριμμάτων
      Βελτιστοποίηση δρομολόγησης αποκομιδής απορριμμάτων
      Οικονομική ανάπτυξη και δόμηση
      Ηλεκτρονικές υπηρεσίες αδειοδοτήσεων επιχειρήσεων
      Ηλεκτρονικές υπηρεσίες διαχείρισης και πληρωμής δημοτικών εσόδων
      Ηλεκτρονικές υπηρεσίες ψηφιακής εκπαίδευσης και επιμόρφωσης
      Ηλεκτρονικές υπηρεσίες προσωποποιημένης εκπαίδευσης
      Ηλεκτρονικές υπηρεσίες αδειοδοτήσεων δόμησης
      Ανοιχτά πολεοδομικά δεδομένα
      Συμμετοχικότητα
      Τοπικές πλατφόρμες συμμετοχικότητας & κοινωνικής διασύνδεσης
      Υπηρεσίες ηλεκτρονικού πολίτη & ηλεκτρονικής δημοκρατίας
      Συνδεσιμότητα
      Δικτυακές Υποδομές οπτικών ινών σε επιλεγμένα δημοτικά κτίρια
      Σημεία ασύρματης πρόσβασης στο διαδίκτυο
      Δίκτυο ΙΟΤ
      Οριζόντιες δράσεις
      Κέντρο επιτελικής διαχείρισης έξυπνης πόλης (control room)
      Σημεία πληροφόρησης (Info points)
      Κεντρική πλατφόρμα έξυπνης πόλης (διαχείριση αισθητήρων και δεδομένων που συλλέγουν και διαλειτουργικότητα με ανοιχτές πλατφόρμες δεδομένων του ελληνικού δημοσίου)
      Tέλος, επισημαίνεται ότι είναι επιλέξιμες δαπάνες για ωρίμανση και παρακολούθηση της υλοποίησης των έργων έως και 1% του συνολικού προϋπολογισμού κάθε πρότασης με ανώτατο όριο το ποσό των 100.000 Ευρώ.
      Κώστας Κετσιετζής
      [email protected] 
    14. Τεχνολογία

      Engineer

      Η αρχή ηλεκτρισμού και υδάτων του Ντουμπάι εγκαινίασε τον πρώτο σταθμό φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων της χώρας.
       
      Αυτός είναι ο πρώτος από 16 σταθμούς που θα υλοποιηθούν στην πρώτη φάση του σχετικού προγράμματος και βρίσκεται στο κτίριο της αρχής στο Αλ Γκαρούντ.
       
      Ο στόχος είναι να εγκατασταθούν συνολικά 100 σταθμοί φόρτισης πριν τα τέλη του 2015, ώστε να δοθεί ώθηση στην ηλεκτροκίνηση.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/ypodomes-exoterikou/item/29002-%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%AC%CE%B9-%CE%B5%CE%B3%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CE%BD%CE%B9%CE%AC%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CE%BF-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%BF%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%B8%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CF%86%CF%8C%CF%81%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%B7%CF%82-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%AE%CF%84%CF%89%CE%BD
    15. Τεχνολογία

      Engineer

      Το Wikileaks ανάρτησε λεπτομέρειες για software που «αποτελούν εργαλεία hacking της CIA», όπως υποστηρίζει το ίδιο.
       
      Στα υποτιθέμενα κυβερνο-όπλα, περιλαμβάνεται malware για υπολογιστές και «έξυπνες» συσκευές Windows, Android, iOS, OSX, όπως επίσης και για κομπιούτερ και σέρβερ που «τρέχουν» Linux.
       
      Το BBC επικοινώνησε με έναν εκπρόσωπο Τύπου της CIA, ο οποίος δεν θέλησε να επιβεβαιώσει τη γνησιότητα των ντοκουμέντων. «Δεν σχολιάζουμε την αυθεντικότητα ή το περιεχόμενο υποτιθέμενων εγγράφων από υπηρεσίες πληροφοριών», ανέφερε χαρακτηριστικά.
       
      Το Wikileaks υποστηρίζει πως ο στόχος της πηγής, από την οποία προήλθε η διαρροή, είναι να προκαλέσει μία δημόσια συζήτηση για το κατά πόσο με αυτά τα εργαλεία hacking η CIA υπερέβη τις εξουσίες της ως εντεταλμένης υπηρεσίας.
       
      Με βάση τα στοιχεία, ένας από τους στόχους της αμερικανικής υπηρεσίας είναι η σειρά «έξυπνων» τηλεοράσεων F8000 της Samsung, ώστε οι «μολυσμένες» TV να καταγράφουν ήχο από την περιβάλλοντα χώρο, τη στιγμή που οι χρήστες τους νομίζουν πως έχουν κλείσει τις συσκευές τους. Με την επανενεργοποίηση, οι τηλεοράσεις στέλνουν τα ηχητικά αρχεία στους σέρβερ της CIA.
       
      Άλλα έγγραφα δείχνουν πως η υπηρεσία εντόπισε 24 «zero days» ευπάθειες στο Android, τις οποίες έχει αξιοποιήσει για να επιτεθεί σε συσκευές μεταξύ άλλων της Samsung, της HTC και της Sony, για την υποκλοπή μηνυμάτων από υπηρεσίες όπως το Whatsapp, το Signal, το Telegram και το Weibo.
       
      Επίσης, φαίνεται πως σύστησε μία μονάδα ειδικά για τη «μόλυνση» των iPhones και iPads, με συνέπεια η CIA να μπορεί να εντοπίσει την θέση του χρήστη και να ενεργοποιήσει την κάμερα και το μικρόφωνο της συσκευής.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/διάφορα/hacking/ντοκουμέντα-για-εργαλεία-hacking-της-cia-διέρρε-r13669
    16. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Ελλάδα είναι από σήμερα η 56η χώρα που περιλαμβάνεται στην υπηρεσία Street View της Google, με τους χρήστες του διαδικτύου σε ολόκληρο τον κόσμο να μπορούν να πλοηγηθούν στο μεγαλύτερο κομμάτι της χώρας μας μέσα από εικόνες 360°.
       
       
      Έχοντας ξεπεράσει τα μακροχρόνια προβλήματα με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, το Street View εκτείνεται σε πάρα πολλές πόλεις και χωριά της Ελλάδος, συμπεριλαμβανομένου και αρκετών νησιών. Έτσι μπορείτε να πλοηγηθείτε μεταξύ άλλων στους δρόμους της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, των Ιωαννίνων, της Πάτρας, της Θράκης, της Λάρισας αλλά και των Νησιών Ιονίου, των Κυκλάδων όπως τη Σαντορίνη και τη Μύκονο, καθώς και την Κρήτη.
       
      Όπως επισημάνθηκε στη συνέντευξη τύπου, τα πλεονεκτήματα της υπηρεσίας αφορούν αρκετούς τομείς, με σημαντικότερο ίσως αυτό του τουρισμού, με του υποψηφίους επισκέπτες να έχουν τη δυνατότητα εικονικών περιηγήσεων στους δρόμους της Ελλάδας. Οι επιχειρήσεις μπορούν να επωφεληθούν από την τεχνολογία Street View με το να ενσωματώνουν τους Χάρτες της Google στην ιστοσελίδα τους εντελώς δωρεάν
       
      Το Street View καλύπτει μέχρι στιγμής περίπου το 60-70% της ελληνικής επικράτειας, με τις φωτογραφίες των δρόμων να έχουν γίνει λήψη το 2009 και τη διετία 2011-2012. Μέσα στη χρονιά όμως όπως ανέφερε ο Ulf Spitzer, Project Manager του προγράμματος Street View, αναμένεται να ανανεωθούν με πιο πρόσφατες φωτογραφίες ενώ η υπηρεσία αναμένεται να επεκταθεί και σε μέρη που δεν καλύπτονται σήμερα.
       

       

       

       
       
       
      [Όσον αφορά τη διασφάλιση του απορρήτου, η Google προχωρά στη θόλωση των πινακίδων κάθε αυτοκινήτου που εμφανίζεται στις φωτογραφίες αλλά και τον προσώπων, δίνοντας παράλληλα τη δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο χρήστη να ζητήση περαιτέρω θόλωση ακόμα και του σπιτιού του, επιλέγοντας την Αναφορα Προβλήματος.
       
      Η πρόσβαση στην υπηρεσία γίνεται μέσα από τα Google Maps, συμπεριλαμβανομένου και των mobile εκδόσεων της εφαρμογής.
       
      Δείτε επίσης: Συλλογή Street View από ελληνικά αξιοθέατα
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/google/google/%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BC%CF%80%CE%BF%CF%8D%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%83%CE%AE%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-google-street-view-%CF%83%CF%84%CE%B7-r6830
    17. Τεχνολογία

      Engineer

      Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έφθασαν σχεδόν το 80% —νέο παγκόσμιο ρεκόρ— των νέων ταξινομήσεων καινούργιων αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης στη Νορβηγία την περασμένη χρονιά, σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε χθες Δευτέρα εξειδικευμένος οργανισμός. Με μεγάλη κερδισμένη την αμερικανική Tesla, στην κορυφή της κατάταξης των κατασκευαστών με μερίδιο αγοράς 12,2%, την περασμένη χρονιά διατέθηκαν 138.265 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη σκανδιναβική χώρα, με άλλα λόγια τα ηλεκτροκίνητα οχήματα αντιπροσώπευαν το 79,3% των συνολικών πωλήσεων των καινούργιων αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, σύμφωνα με το Συμβούλιο Πληροφόρησης για την Οδική Κυκλοφορία (Opplysningsrådet for veitrafikken, OFV).
      Η Νορβηγία, χώρα με μεγάλη παραγωγή υδρογονανθράκων αλλά ταυτόχρονα πρωταθλήτρια στην προώθηση των αυτοκινήτων με μηδενικές εκπομπές καυσαερίων, συνέτριψε το προηγούμενο δικό της παγκόσμιο ρεκόρ, που είχε καταγραφεί το 2021 (64,5%).
      Συγκριτικά, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 8,6% των νέων ταξινομήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση τους πρώτους εννέα μήνες του 2022.
      Τον Δεκέμβριο, τα αυτοκίνητα που κινούνται αποκλειστικά με μπαταρίες αντιπροσώπευαν το 82,8% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων, καθώς πολλά νοικοκυριά έσπευσαν να τα αποκτήσουν προτού καταργηθεί φορολογικό κίνητρο για την αγορά τους και γίνουν σημαντικά ακριβότερα.
      Το μοντέλο Y της Tesla (crossover SUV) κατέλαβε μερίδιο αγοράς 11,5%, με την εταιρεία του Ίλον Μασκ να καυχιέται πως έσπασε το ρεκόρ πωλήσεων που κατείχε από το 1969 ο θρυλικός σκαραβαίος της Volkswagen.
      Η Νορβηγία έχει τη φιλοδοξία όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στη χώρα να έχουν μηδενικές εκπομπές, να είναι ηλεκτρικά ή να καίνε υδρογόνο, από το 2025, προσφέροντας ειδικά κίνητρα, πάνω απ’ όλα φορολογικά, για αυτό.
      Ωστόσο, καθώς ο τομέας ωριμάζει, οι αρχές έχουν αρχίσει πλέον να καταργούν κάποια κίνητρα που είχαν υψηλό δημοσιονομικό κόστος.
      Από την 1η Ιανουαρίου, η εξαίρεση από τον ΦΠΑ (25%) δεν ισχύει πλέον παρά για την αγορά νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου με τιμή κάτω από 500.000 κορόνες (47.500 ευρώ). Όσα έχουν υψηλότερη τιμή υπόκεινται επομένως στον φόρο.
      Σήμερα, το ένα στα πέντε αυτοκίνητα που κυκλοφορεί στους νορβηγικούς δρόμους είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό — πρόκειται, και σε αυτή την περίπτωση, για παγκόσμιο ρεκόρ. ΑΠΕ ΜΠΕ
    18. Τεχνολογία

      vagiotis

      Ετοιμάζεται νομοσχέδιο για την τροποποίηση του Ν.4663/1930 περί εξασκήσεως του επαγγέλματος πολιτικού μηχανικού, αρχιτέκτονος και τοπογράφου.
       
      Διαβάστε τη γνωμοδότηση της επιτροπής ανταγωνισμού: http://www.taxheaven.gr/laws/circular/view/id/18120 και εδώ:
       
      document.pdf
       
      Η γνωμοδότηση δεν αφορά, βέβαια, μόνο τις προαναφερθείσες ειδικότητες, αλλά προτείνεται εκσυγχρονισμός συνολικά του θεσμικού πλαισίου για τα επαγγελματικά δικαιώματα.
    19. Τεχνολογία

      Engineer

      Σε νομοθετική πρωτοβουλία που ρυθμίζει τεχνικά θέματα για περιοχές συχνοτήτων, που σήμερα χρησιμοποιούνται από τα τηλεοπτικά δίκτυα προχώρησε η κυβέρνηση.
      Συγκεκριμένα, η νομοθετική ρύθμιση αφορά συχνότητες της περιοχής των 700 MHz που θα αποδοθούν στους παρόχους κινητής τηλεφωνίας για ανάπτυξη υπηρεσιών 5G μέσω σχετικού διαγωνισμού εντός του 2021. Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός για τις συχνότητες των 3,5 GHz θα πραγματοποιηθεί στα τέλη του 2020.
      Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, ενόψει αυτής της διαδικασίας και προκειμένου οι πολίτες να μη βρεθούν στη δυσάρεστη θέση να προμηθευτούν νέους αποκωδικοποιητές ή νέους τηλεοπτικούς δέκτες, η τροπολογία προβλέπει πως οι τηλεοπτικοί σταθμοί θα μπορούν να συνεχίζουν να εκπέμπουν σε τυπική ευκρίνεια (standard definition) μετά και την 1η Ιανουαρίου 2022, μόνο εφόσον -σε ελάχιστες περιοχές- δεν υπάρχει τεχνικά εφικτός τρόπος για μετάδοση σήματος σε υψηλή ευκρίνεια.
      Με αυτή τη ρύθμιση, συνεχίζει η ανακοίνωση, αποφεύγονται: α) η οικονομική επιβάρυνση των πολιτών οι οποίοι θα ήταν υποχρεωμένοι να προμηθευτούν νέους τηλεοπτικούς δέκτες ή αποκωδικοποιητές για να συνεχίσουν να βλέπουν το προγράμματα της ΕΡΤ και των σταθμών μέσω της DIGEA, β) η πραγματοποίηση μη παραγωγικών επενδύσεων από την ΕΡΤ και την DIGEA για προσαρμογή στις νέες τεχνολογίες μετάδοσης, γ) η δημιουργία δικτύου μετάδοσης που ως επί το πλείστον θα παρέμενε ανενεργό.
    20. Τεχνολογία

      Engineer

      Ένα από τα μεγαλύτερα παράπονα των χρηστών smartphones σήμερα είναι η αυτονομία της μπαταρίας τους. Οπότε είναι φυσικό πολλές ερευνητικές ομάδες να εργάζονται πάνω στον συγκεκριμένο τομέα, σε μία προσπάθεια να προσφέρουν καλύτερες μπαταρίες, δηλαδή ασφαλέστερες, οικονομικότερες και με μεγαλύτερη αυτονομία.
       
      Το Πανεπιστήμιο του Berkeley εργάζεται πάνω σεSupercapacitors ενώ η εταιρεία Sοlid Energy θέλει να κατασκευάσει μία μπαταρία που να διαρκεί πολύ για το αρθρωτό smartphone της Google, που έχει την κωδική ονομασία Project Ara ενώ κατά καιρούς έχουμε δει πολλούς ερευνητές να έχουν κάνει ανακοινώσεις πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. Από το 2011 μάλιστα διαβάζουμε για την… αιώνια μπαταρία. Σήμερα, έχουμε κολλήσει στις μπαταρίες Ιόντων Λιθίου και στις… γνωστές χωρητικότητες.
       
      Το Πανεπιστήμιο του Stanford πάντως έκανε πρόσφατα μία σπουδαία ανακοίνωση. Ερευνητές κατάφεραν να δημιουργήσουν μία μπαταρία Ιόντων Αλουμινίου, η οποία σύμφωνα με όσα ισχυρίζονται είναι ασφαλέστερη από τις σημερινές και μπορεί να φορτιστεί μέσα σε ένα λεπτό.
       
      Η μπαταρία σχεδιάστηκε για να είναι ασφαλέστερη από τις σημερινές αλκαλικές μπαταρίες ή τις μπαταρίες Ιόντων Λιθίου (υπάρχει κίνδυνος ανάφλεξης). “Η νέα μας μπαταρία δεν θα πιάσει φωτιά ακόμα και αν την τρυπήσετε” (με τρυπάνι) λέει ο Καθηγητής Χημείας Hongjie Dai του Πανεπιστημίου του Stanford.
       
      Ο κύκλος ζωής (αριθμός φορτίσεων) της μπαταρίας είναι επτά φορές μεγαλύτερος από αυτόν μίας μπαταρίας Ιόντων Λιθίου (7500 κύκλους φόρτισης χωρίς απώλειες στην χωρητικότητα, σε σχέση με τους 1000 κύκλους μίας μπαταρίας Ιόντων Λιθίου).
      Χάρη μάλιστα στα ευέλικτα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή της, μπορεί να λυγίζει ή ακόμα και να διπλωθεί, οπότε μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ηλεκτρονικές συσκευές με κυκλικό σχήμα.
       
      Η μπαταρία του Πανεπιστημίου του Stanford θέλει βεβαίως ακόμη δουλειά αφού βρίσκεται στα 2V την ώρα που οι μπαταρίες Ιόντων Λιθίου μπορούν να παράγουν 3.5V. Παρόλα αυτά, ο καθηγητής Hongjie Dai πιστεύει ότι αν βελτιώσουν το υλικό στην κάθοδο θα καταφέρουν να αυξήσουν τα volts.
       

       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AE%CE%BC%CE%B7/%CE%BD%CE%AD%CE%BF%CF%82-%CF%84%CF%8D%CF%80%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CF%80%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AE%CE%BC%CE%B9%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-st-r8962
    21. Τεχνολογία

      Engineer

      Ηλεκτρολόγοι μηχανικοί στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, Σαν Ντιέγκο, ανέπτυξαν ένα σύστημα ανίχνευσης πεζών για έξυπνα οχήματα και αυτό-οδηγούμενα αυτοκίνητα που διακρίνει τους πεζούς σε πραγματικό χρόνο με εντυπωσιακή ακρίβεια.
       
      Χρησιμοποιώντας μοντέλα deep learning και τεχνολογία computer vision, οι ερευνητές δημιούργησαν ένα σύστημα που ανιχνεύει πεζούς με ρυθμό 2 με 4 καρέ το δευτερόλεπτο – σχεδόν τόσο καλά όσο το ανθρώπινο μάτι. Για να επιτευχθεί αξιόπιστη ακρίβεια σε αυτό τον ρυθμό και σε πραγματικό χρόνο, ο αλγόριθμος φιλτράρει περιοχές που δεν ανιχνεύεται ανθρώπινη δραστηριότητα, όπως για παράδειγμα τα κτίρια ή τον ουρανό.
       
      Λαμβάνοντας υπόψη την απόφαση της Nvidia να ασχοληθεί με την τεχνολογία των έξυπνων αυτοκινήτων και το ενδιαφέρον της Google στις τεχνολογίες αυτό-οδήγησης, είναι μόνο θέμα χρόνου να εισέλθουν στην ζωή μας τα έξυπνα και αυτό-οδηγούμενα αυτοκίνητα, οπότε τέτοιοι αλγόριθμοι ανίχνευσης θα παίξουν κρίσιμης σημασίας ρόλο στην διατήρηση της τάξης και της ασφάλειας στους δρόμους.
       
      Ο επικεφαλής του εγχειρήματος, καθηγητής Nuno Vasconcelos, λέει πως εκτός από τα έξυπνα οχήματα, η τεχνολογία μπορεί να εφαρμοστεί και σε συστήματα αναγνώρισης εικόνων και video.
       

       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/%CF%80%CE%BB%CE%B1%CE%BD%CE%AE%CF%84%CE%B7%CF%82/%CE%BD%CE%AD%CE%BF%CF%82-%CE%B1%CE%BB%CE%B3%CF%8C%CF%81%CE%B9%CE%B8%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%B1%CF%85%CF%84%CF%8C%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B1-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%B1-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%BD-r11098
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.