Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • Τεχνολογία

    Τεχνολογία

    905 ειδήσεις in this category

    1. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Microsoft ξεκίνησε πριν λίγα λεπτά την αποστολή προσκλήσεων σε επιλεγμένους δημοσιογράφους γνωστοποιώντας έτσι τα σχέδια της για μια πολύ σημαντική παρουσίαση στις 30 Σεπτεμβρίου στην οποία θα δούμε για πρώτη φορά επίσημα τα Windows 9.
       
      Η παρουσίαση θα διεξαχθεί στο San Francisco και όπως αναγράφει η Microsoft στην πρόσκληση, αυτή θα αφορά το μέλλον των Windows όχι μόνο για τους καταναλωτές αλλά και για τις επιχειρήσεις. Οι Terry Myerson και Joe Belfiore αναμένεται να είναι οι κύριοι παρουσιαστές ενώ ίσως πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι η Microsoft θα κυκλοφορήσει είτε την ίδια μέρα είτε λίγες μέρες μετά δημόσια, την πρώτη δοκιμαστική έκδοση των Windows 9 με την ονομασία Technical Preview.
       
      Την τελευταία εβδομάδα, διαρροές από δύο διαφορετικά websites μας έχουν δώσει μια καλή ιδέα για το τι θα πρέπει να περιμένουμε από τα επόμενα Windows, τα οποία ως γνωστόν θα δώσουν ιδιαίτερη έμφαση στο desktop, με σκοπό να προσελκύσουν τους χρήστες Windows 7 που δεν έκαναν τη μετάβαση στα Windows 8.x.
       
      Έτσι πέρα από την επιστροφή του μενού έναρξης το οποίο πλέον θα περιλαμβάνει live tiles, στα νέα χαρακτηριστικά των Windows 9 περιμένουμε ένα κεντρικό σύστημα ειδοποιήσεων, virtual desktops καθώς και την ενσωμάτωση της ψηφιακού βοηθού των Windows Phone 8.1, της Cortana. Ιδιαίτερα για τα Windows Phone, θα πρέπει να περιμένουμε και άλλα χαρακτηριστικά από τη Mobile πλατφόρμα να κάνουν την εμφάνισή τους στο λειτουργικό σύστημα της Microsoft όπως το strorage sense κ.α.
       
      Η τελική έκδοση των Windows 9 αναμένεται να κυκλοφορήσει σύμφωνα με πληροφορίες την προσεχή άνοιξη, με περισσότερες πληροφορίες κατά πάσα πιθανότητα να γίνουν γνωστές κατά την παρουσίαση.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/operating-systems-browsers/windows-8/%CE%B5%CF%80%CE%AF%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B7-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CF%84%CF%89%CE%BD-windows-9-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-30-%CF%83%CE%B5%CF%80%CF%84%CE%B5%CE%BC-r7497
    2. Τεχνολογία

      thanasis1994

      Οι περισσότεροι γνωρίζουμε τον Σωκράτη, τον αρχαίο Έλληνα φιλόσοφο (469 – 399 π Χ), ως μια απο τις μεγαλύτερες φυσιογνωμίες του παγκόσμιου πνεύματος και του πολιτισμού. Αλλά πόσοι γνωρίζουμε ότι αυτός ήταν υπεύθυνος για τη δημιουργία της πρώτης ηλιακής πόλης στην Ελλάδα, που διέθετε βιοκλιματικά σπίτια με νότιο προσανατολισμό, αίθριο και μικρά ανοίγματα στο βοριά;
       
      Ο Σωκράτης πρώτος συνειδητοποίησε, ότι αν τα σπίτια κατασκευαστούν έχοντας ως γνώμονα τη θέση του ήλιου, τότε θα ήταν πιο ζεστά το χειμώνα και πιο δροσερά το καλοκαίρι. Ο φιλόσοφος αποφάσισε να πραγματοποιήσει αυτή την ιδέα και οργάνωσε μάθημα για να διδάσκει τους μαθητές του πώς να δημιουργούν ηλιακά σπίτια.
       
      Ο Σωκράτης άρχιζε το μάθημα κάνοντας όπως το συνήθιζε με μία απλή ερώτηση : «Όταν κάποιος θέλει να χτίσει ένα σπίτι, δεν πρέπει να το κάνει όσο γίνεται πιο ευχάριστο, αφού θα ζήσει μέσα σ’ αυτό και όσο πιο χρήσιμο γίνεται; Και δεν είναι ευχάριστο ένα σπίτι που το καλοκαίρι είναι δροσερό και το χειμώνα ζεστό; Τώρα, από την εμπειρία μας βλέπουμε ότι στα σπίτια που έχουν νότιο προσανατολισμό, οι ακτίνες του ήλιου περνούν μέσα από τις σκεπασμένες βεράντες, αλλά το καλοκαίρι η διαδρομή του ήλιου είναι ακριβώς πάνω από τα κεφάλια μας και πάνω από την οροφή, έτσι έχουμε σκιά…»
       
      Παρουσιάζοντας αναλυτικά τους λόγους για τους οποίους είναι ωφέλιμη η ηλιακή αρχιτεκτονική, ο Σωκράτης καταλήγει στο συμπέρασμα ότι σε ένα σπίτι σχεδιασμένο με αυτό τον τρόπο «ο ιδιοκτήτης θα βρει σε αυτό ένα καταφύγιο για όλες τις εποχές, γεγονός που καθιστά το σπίτι και χρήσιμο και ευχάριστο»....
       

       
      Η νέα αρχιτεκτονική προσέγγιση εξαπλώθηκε σύντομα σε όλο τον ελλαδικό χώρο, καθώς οι κατασκευαστές κατοικιών άρχισαν να υιοθετούν την ηλιακή αρχιτεκτονική του Σωκράτη, ενώ στη συνέχεια ακολούθησαν και οι εργολάβοι.
       
      Η αρχή έγινε με την ανακαίνιση δύο σπιτιών στην Αθήνα, όπου οι εργάτες άλλαξαν τη διάταξη των δωματίων, έτσι ώστε να έχουν νότιο προσανατολισμό. Δηλαδή, το αίθριο, οι πόρτες και τα παράθυρα να κοιτούν προς το νότο, ενώ τα βορινά ανοίγματα ήταν λίγα και μικρά.
       
      Οι αρχαιολογικές ανασκαφές που έγιναν σε ελληνικές πόλεις και οικισμούς από το 500 π.Χ. ως το 200 π.Χ. έδειξαν ότι οι κατασκευαστές τόσο των αγροτικών όσο και των αστικών κατοικιών ακολουθούσαν τις υποδείξεις του Σωκράτη....
       

       
       
      Η πρώτη ηλιακή πόλη της αρχαίας Ελλάδας ήταν η Όλυνθος
       
      Η αρχαία πόλη της Χαλκιδικής, χτισμένη σε μια εύφορη πεδιάδα απέχει περίπου 11,5 χλμ. από την Ποτίδαια και 4 χλμ. από τη θάλασσα.
       
      Τα οικοδομικά τετράγωνα της Ολύνθου, μήκους περίπου 100 και πλάτους 40, χωρίζονταν από δρόμους πλάτους σχεδόν 5 μέτρων.
       
      Κάθε οικοδομικό τετράγωνο είχε μια σειρά από πέντε σπίτια στην κάθε πλευρά του δρόμου, ανάμεσα στα οποία υπήρχε ένας στενός διάδρομος. Τα σπίτια της Ολύνθου είναι τα αρχαιότερα που ξέρουμε και σχεδόν τα μόνα της κλασικής εποχής. Το παράδειγμα της Ολύνθου μιμήθηκαν και άλλες πόλεις, με αποτέλεσμα η ηλιακή αρχιτεκτονική να εξαπλωθεί μέχρι και τη σημερινή Βουλγαρία. Ακόμη και αν η εδαφική έκταση παρουσίαζε δυσκολίες, οι πολεοδόμοι έβρισκαν τρόπους να τις ξεπεράσουν.
       
      Παραμένει αδιευκρίνιστο αν οι απόψεις του Σωκράτη στηρίζονταν στην πυθαγόρεια φιλοσοφία ή προέρχονταν μόνο από την εμπειρική παρατήρηση. Είναι πάντως γνωστό ότι ο μεγάλος δραματουργός Αισχύλος έλεγε ότι «μόνο οι πρωτόγονοι δεν γνωρίζουν τον τρόπο να κάνουν τα σπίτια τους να αντικρίζουν τον ήλιο το χειμώνα»....
       

       
      Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/o-sokratis-empnefstike-ta-prota-vioklimatika-spitia-ke-allaxe-ton-tropo-pou-chtizontan-i-polis-gia-na-echoun-drosia-ton-kalokeri-ke-zesti-to-chimona/
    3. Τεχνολογία

      Engineer

      Τα μικρού μεγέθους αυτοοδηγούμενα οχήματα της Google έχουν αρχίσει να κυκλοφορούν στους δρόμους της Καλιφόρνια, στις ΗΠΑ.
      Αν και ειδικά οχήματα, με τεχνολογία αυτοοδήγησης έχουν δοκιμαστεί στο παρελθόν από την Google, είναι η πρώτη φορά που δικά της οχήματα ξεκίνησαν να κυκλοφορούν στις δρόμους. Η εταιρεία είχε ανακοινώσει πριν από ένα μήνα, ότι τα πρώτα οχήματα του είδους θα ξεκινούσαν να κυκλοφορούν από το καλοκαίρι και από ότι φαίνεται δεν υπήρξε κάποια παρέκλιση στο χρονοδιάγραμμα.
       
      Κατά την διάρκεια των δοκιμών, η ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά λίγο πάνω από τα 40 km/h, και ένας οδηγός μπορεί να παρέμβει οποιαδήποτε στιγμή και να πάρει τον έλεγχο του οχήματος σε περίπτωση ανάγκης.
       
      Αν και η εταιρεία έχει εργαστεί και σε άλλες εκδόσεις των οχημάτων, που δεν περιλαμβάνουν τιμόνι ή χειριστήρια και πεντάλ για την επιτάχυνση ή την επιβράδυνση τους, στην συγκεκριμένη περίπτωση χρησιμοποιούνται οχήματα που διαθέτουν και συμβατικό τιμόνι ή πεντάλ κ.ά.
       
      Αργότερα, και εφόσον το επιτρέψει η πολιτεία της Καλιφόρνια, θα ξεκινήσουν να κυκλοφορούν οχήματα χωρίς τιμόνι ή άλλα χειριστήρια. Πάντως η Google χρησιμοποιεί το ίδιο ακριβώς λογισμικό που έχει χρησιμοποιήσει και στα τροποποιημένα οχήματα της Lexus στο παρελθόν.
       

       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/google/google/%CF%84%CE%B1-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BF%CE%B4%CE%B7%CE%B3%CE%BF%CF%8D%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%B1-%CE%BF%CF%87%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-google-%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B4%CF%81%CF%8C%CE%BC-r9617
    4. Τεχνολογία

      Engineer

      Τη συγκρότηση επιτροπής για τη σύνταξη διαδικασίας Αυτόματης Λειτουργίας Συρμών (ΑΛΣ) στο Δίκτυο των Γραμμών 2 & 3 του Μετρό, αποφάσισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ Α.Ε. (Σταθερές Συγκοινωνίες), κ. Γ. Θωμόπουλος.
      Όπως αναφέρεται στην απόφαση, η οποία αναρτήθηκε στη Διαύγεια στις 6 Μαρτίου, «το έργο της επιτροπής θα είναι η σύνταξη σχεδίου διαδικασίας, για την κυκλοφορία συρμών στις Γραμμές 2 & 3, µε ενεργοποιημένο το σύστημα Αυτόματης Λειτουργίας Συρμών (ΑΛΣ), καθώς και η σύνταξη σχεδίων οδηγιών εργασίας, που ενδεχομένως α̟παιτηθούν, σε συνεργασία µε τις αρμόδιες – εμπλεκόμενες οργανωτικές μονάδες».
       
      Οι συρμοί «3ης γενιάς» του Μετρό, που δόθηκαν στην κυκλοφορία από το καλοκαίρι του 2013, διαθέτουν σύστημα αυτόματης λειτουργίας για κίνηση χωρίς οδηγό. Χάρις σε αυτό το σύστημα, μπορούν να διατηρούν σταθερή ταχύτητα, να τηρούν αποστάσεις ασφαλείας από προπορευόμενους συρμούς, να επιβραδύνουν από τον έναν σταθμό στον άλλον, και να ξεκινούν χωρίς καμία παρέμβαση.
       
      Μάλιστα, οι συρμοί διαθέτουν εξελιγμένο σύστημα φρένων, με αναβαθμισμένες λειτουργίες έλεγχου και ακρίβειας του φρεναρίσματος. Έτσι, μπορούν να αγγίζουν ταχύτητα έως και 80 χλμ/ώρα, όσο δηλαδή είναι και το μέγιστο όριο που επιτρέπεται στο υπόγειο τμήμα του Μετρό.
       
      Στην απόφαση αναφέρεται πως τα σχέδια της επιτροπής θα κατατεθούν έως τις 24 Μαρτίου στο Τµήµα Διαχείρισης Ποιότητας και Πιστο̟ποίησης, του Τομέα Ποιότητας, Πιστο̟ποίησης και Περιβάλλοντος, για ̟περαιτέρω ενέργειες έκδοσης της διαδικασίας και των οδηγιών έως τις 31 Μαρτίου. Ωστόσο, δεν γίνεται καμία νύξη για το πότε θα μπορούσαν να ξεκινήσουν τα πρώτα δρομολόγια αυτόματης λειτουργίας.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/cars/%CF%83%CF%87%CE%AD%CE%B4%CE%B9%CE%BF-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%85%CF%81%CE%BC%CF%8E%CE%BD-%CF%87%CF%89%CF%81%CE%AF%CF%82-%CE%BF%CE%B4%CE%B7%CE%B3%CF%8C-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC-r13668
    5. Τεχνολογία

      jbosdas

      Δεν θα χρειάζεται βεβαίωση μηχανικού στις κληρονομιές ή τις μισθώσεις ακινήτων. Η διάταξη απαλείφθηκε από το νομοσχέδιο για τη νομιμοποίηση των αυθαιρέτων το οποίο εντός της εβδομάδας αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή. Κι ενώ «τρέχει» η προθεσμία που λήγει στις 8 Ιουνίου για να νομιμοποιηθούν τα αυθαίρετα με τον υφιστάμενο νόμο, με τον νέο, δίνεται δύο χρόνια προθεσμία. Πάνω από το 60% των ιδιοκτητών αυθαιρέτων έχει σταματήσει να πληρώνει, και αναμένει με το νέο νόμο συμψηφισμό αλλά και αναπροσαρμογή των δόσεων.
       
      -Μεταξύ των αλλαγών είναι ότι δεν θα χρειάζεται βεβαίωση μηχανικού για κληρονομιές και μισθώσεις ακινήτων ενώ στις περιπτώσεις των πλειστηριασμών θα γίνεται η διαδικασία της εκποίησης και στη συνέχεια ο υπερθεματιστής θα είναι υποχρεωμένος για την τακτοποίηση του ακινήτου που αποκτά.
       
      -Απαραίτητες είναι με τη νέα ρύθμιση οι μελέτες στατικής επάρκειας, σε μεγάλες παραβάσεις όπως τα εξολοκλήρου αυθαίρετα και οι προσθήκες.
       
      -Στα πρόστιμα παραμένουν οι εκπτώσεις.
       
      -Στα παράβολα το ύψος πέφτει στο μισό.
       
      Στα 250 ευρώ για αυθαίρετη κατασκευή/χρήση μέχρι 100 τ.μ
      Στα 500 ευρώ για κτίριο πάνω από 100 τ.μ και μέχρι 500 τ.μ
      Στα 1000 για κτίριο πάνω από 500 τ.μ και μέχρι 2.000 τ.μ
      Στα 4.000 ευρώ για κτίριο/ χρήση μεγαλύτερα των 5.000 τ.μ Πρόστιμα ανέγερσης- διατήρησης
       
      -Αν το ακίνητο είναι προ του 1955 θεωρείται νόμιμο.
       
      -Αν είχε ενταχθεί στις δύο φάσεις της ρύθμισης Τρίτση (1983) δεν χρειάζεται εκ νέου αίτηση διατήρησης.
      Υπενθυμίζεται ότι για να γίνει μεταβίβαση πρέπει να πληρωθεί το 30% του προστίμου.
       
      ΠΗΓΗ:ΕΡΤ1/Ρεπορτάζ: Νίκος Γρυλλάκης
       
      Πηγή: http://www.inewsgr.com/23/afthaireta-klironomies-misthoseis-choris-vevaiosi-michanikou-video.htm
    6. Τεχνολογία

      Engineer

      Ο πρώτος ποδηλατόδρομος ηλιακής ενέργειας εγκαινιάστηκε στις 12 Νοεμβρίου στην πόλη Κρόμενι της Ολλανδίας, στα βορειοδυτικά του Άμστερνταμ.
       
      Το πειραματικό έργο, με το όνομα SolaRoad θα έχει σε πρώτη φάση μήκος μόλις 100 μέτρα, αποτελούμενο από τσιμεντένια κομμάτια με διαστάσεις 2.5 επί 3.5 μέτρα το καθένα. Τα ηλιακά πάνελ τοποθετήθηκαν κατά μήκος της μίας πλευράς του δρόμου κάτω από ένα στρώμα γυαλιού πάχους ενός εκατοστού. Η άλλη πλευρά του δρόμου δε διαθέτει ηλιακά πάνελ με σκοπό να δοκιμαστούν εκεί διάφορα άνω στρώματα.
       
      Με το πέρασμα του χρόνου η ηλιακή ενέργεια που θα συλλέγεται από το δρόμο θα χρησιμοποιείται για πρακτικές εφαρμογές όπως φωτισμό των δρόμων, ηλεκτρικούς σηματοδότες αλλά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή ηλεκτροδότηση κατοικιών.
       
      Η επιφάνεια του ποδηλατόδρομου έχει ειδική επένδυση για τη μείωση της ολισθηρότητας και την αποφυγή ατυχημάτων, όμως έχει και δύο σημαντικά προβλήματα. Καθώς δεν μπορεί να στραφεί προς τον ήλιο, είναι λιγότερο αποδοτική σε σχέση με τα παραδοσιακά ηλιακά πάνελ, ενώ έχει ιδιαίτερα υψηλό κόστος, περίπου τρία εκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο όσο η τεχνολογία εξελίσσεται τα προβλήματα αυτά θα αντιμετωπιστούν με μεγαλύτερη επιτυχία, σύμφωνα με τον Στεν ντε Βιτ, αντιπρόσωπο της κατασκευαστικής εταιρείας.
       

       
      «Τα ηλεκτρικά οχήματα βρίσκονται σε ανοδική πορεία, όμως δε θα αποτελέσουν πραγματικά ένα σωστό υποκατάστατο μέχρι η ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιούν να παράγεται με απολύτως βιώσιμο τρόπο. Οι δρόμοι μπορούν να παράγουν ενέργεια ακριβώς εκεί που χρειάζεται. Εξάλλου στο μέλλον αισθητήρες πάνω σε τέτοιους δρόμους θα μπορούν να παρέχουν πληροφορίες σχετικά με την κίνηση, ή ακόμα και να επιτρέπουν την αυτόματη οδήγηση οχημάτων», δήλωσε ο Ντε Βιτ.
       
      http://vimeo.com/111570431
       

       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/879920/stin-ollandia-o-protos-podilatodromos-iliakis-energeias
    7. Τεχνολογία

      Engineer

      Το πλάνο κατασκευής μιας υπερσύγχρονης γραμμής τρένου πορρίφθηκε από την πολιτεία της Καλιφόρνια, αφού ένας «έξυπνος» αυτοκινητόδρομος είναι πιο οικονομικός και αποδοτικός.
       
      Ο παράγοντας του κόστους είναι ένας από τους βασικότερους για να ξεκινήσει ένα έργο, ακόμη και για τις Ηνωμένες Πολιτείες. Από αυτό δεν εξαιρείται η σύγχρονη μορφή μετακίνησης η οποία έχει ήδη αρχίσει να γίνεται όλο και πιο επίκαιρη. Συγκεκριμένα, υπήρχε ένα πλάνο κατασκευής ενός σιδηρόδρομου ο οποίος θα ήταν εξοπλισμένος με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, όμως ο προϋπολογισμός έφτασε τα 64,2 δις Ευρώ, έναντι των 1,89 δις που έφτασε αυτός του αυτοκινητόδρομου.
       
      Οι σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας θα ήταν σίγουρα μια πολύ καλή λύση, αν υπήρχε μια επίπεδη χωρίς βουνά, κοιλάδες, κλίσεις και εμπόδια διαδρομή, από το Λος Άντζελες στο Σαν Φρανσίσκο.
       
      Προφανώς αυτό δεν είναι εφικτό και ακόμα και αν μπορούσε υπό προϋποθέσεις να γίνει, θα εμφανιζόταν το πρόβλημα του «τελευταίου χιλιόμετρου» που θα τα κατέστρεφε όλα. Το σχέδιο του αυτοκινητόδρομου βασίζεται στα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, τα οποία θα έρθουν όπως όλα δείχνουν πριν ολοκληρωθεί το έργο.
       
      Στην θεωρία, το τρένο υπερτερεί των αυτοκινήτων, καθώς μπορεί να αναπτύξει ταχύτητες έως και 350 χλμ./ώρα και μάλιστα με περισσότερη ασφάλεια. Στην συγκεκριμένη διαδρομή όμως (Σαν Φρανσίσκο-Σαν Χοσέ, Αναχάιμ-Λος Άντζελες) η μέση ωριαία του τρένου θα βρίσκεται κάπου στα 180 χλμ./ώρα.
       
      Τα περισσότερα αυτοκίνητα είναι πλέον σε θέση να φτάσουν και να ξεπεράσουν αυτή την τιμή, όμως περιορίζονται από τα όρια που εφαρμόζονται. Η σύγχρονη μορφή του αυτοκινητόδρομου λύνει και αυτό το πρόβλημα, καθώς τα αυτόνομα οχήματα θα μπορούν να ταξιδεύουν συστηματικά σε αυτές τις ταχύτητες χωρίς να τίθεται θέμα ασφάλειας.
       
      Ακόμη όμως και αν το τρένο ήταν πιο γρήγορο, αντισταθμίζεται ο συνολικός χρόνος μετακίνησης από το γεγονός ότι με το αυτοκίνητο πας ακριβώς εκεί που θέλεις, χωρίς να είσαι αναγκασμένος να περπατήσεις ή να χρησιμοποιήσεις άλλο μέσο για να φτάσεις στον τελικό προορισμό σου.
       
      Με λίγα λόγια, δεν μπορεί να υπάρχει σταθμός κάθε λίγο σε μια σιδηροδρομική γραμμή, οπότε ο χρόνος που γλίτωσε κανείς από την ταχύτητα του τρένου πάει στράφι, αφού αναγκάζεται να καθυστερήσει για να τελειώσει και το τελευταίο μέρος της διαδρομής του.
       
      Στον αντίποδα, ένας αυτοκινητόδρομος με πολλές εισόδους και εξόδους είναι πιο εύχρηστος, γιατί το όχημα θα τον εκμεταλλευτεί όσο το δυνατόν περισσότερο για να φτάσει πιο κοντά στον τελικό του σημείο.
       
      Η χρήση του όμως δεν θα περιορίζεται από τα αυτόνομα αυτοκίνητα, καθώς θα προβλεφθεί ειδική λωρίδα για κίνηση συμβατικών οχημάτων, τα οποία όμως θα πρέπει να έχουν κάποια ελάχιστα βοηθήματα για τον οδηγό, όπως ενεργό Cruise Control και σύστημα αποφυγής παρέκκλισης από την λωρίδα κυκλοφορίας, όμως ακόμη δεν έχει οριστεί ακριβώς ποια θα είναι αυτά. Τα πλεονεκτήματα δεν θα σταματήσουν εδώ, αφού ανοίγει ο δρόμος για νέες επιχειρήσεις.
       
      Για παράδειγμα, μικρές εταιρείες ενοικιάσεων αυτόνομων αυτοκινήτων, λεωφορείων ή Limo μπορούν να δραστηριοποιηθούν γύρω από τον αυτοκινητόδρομο, για να μπορεί ο καθένας να τον χρησιμοποιήσει. Στην Ολλανδία έχει ήδη κατασκευαστεί μια ηλεκτροκίνητη λιμουζίνα, η οποία έχει 23 θέσεις και μπορεί να ταξιδέψει με ταχύτητες έως και 260 χλμ./ώρα. Όπως όλα πλέον δείχνουν, αυτή είναι η μετακίνηση του (κοντινού...) μέλλοντος και έως το 2028 περίπου, αν όλα πάνε καλά και ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου, θα μπορεί κάποιος να πηγαίνει χωρίς στάση από τo Λος Άντζελες έως το Σαν Φρανσίσκο.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/ypodomes-exoterikou/item/32609-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CF%86%CF%8C%CF%81%CE%BD%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CF%87%CE%B5%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CE%B6%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%AD%CE%BE%CF%85%CF%80%CE%BD%CE%BF-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF
    8. Τεχνολογία

      Engineer

      Σε ένα τμήμα αυτοκινητόδρομου έξω από το Άμστερνταμ στην Ολλανδία, γραμμές από ειδική βαφή στην οποία έχει προστεθεί “φωσφορίζουσα” σκόνη, αντικατέστησαν τις ενεργοβόρες κολώνες φωτισμού σε μήκος 500 μέτρων. Το αποτέλεσμα είναι οι οδηγοί να νιώθουν ότι οδηγούν τα οχήματα τους στο μέλλον του… Tron.
       
       
      Το Studio Roosegaarde είχε παρουσιάσει το σχετικό concept πριν από δύο περίπου χρόνια, με στόχο οι βαφές που αντλούν ενέργεια από την ήλιο, και «φωσφορίζουν» το βράδυ να μειώσουν σημαντικά την κατανάλωση της ενέργειας. Σήμερα, σε συνεργασία με την κατασκευαστική εταιρεία Heijmans έκανε την ιδέα πραγματικότητα στον αυτοκινητόδρομο Ν329 στο Oss. “Μοιάζει σαν να οδηγείς σε παραμύθι” επισημαίνει η Ολλανδική ιστοσελίδα Nos.nl.
       
      Η αρχική ιδέα συμπεριλάμβανε πέρα από γραμμές και διάφορες σημάνσεις με απώτερο σκοπό, την βελτίωση του φωτισμού, την έγκαιρη προειδοποίηση των οδηγών και βεβαίως την μείωση της κατανάλωσης ενέργειας. Για την ώρα η τεχνολογία έχει εφαρμοστεί μόνο στις γραμμές του δρόμου, κατά μήκος μισού χιλιομέτρου, αφού ο δημιουργός του studio, Daan Roosegaarde όσο και η κατασκευάστρια εταιρεία Heijmans δεν έχουν εξασφαλίσει τα απαραίτητα συμβόλαια από την Ολλανδική κυβέρνηση για την επέκταση του έργου.
       
      Οι γραμμές λάμπουν για περίπου 8 ώρες, ωστόσο η ειδική βαφή χρειάζεται να δοκιμαστεί αρκετά στις καιρικές συνθήκες και στα συνεχή «περάσματα» από τα αυτοκίνητα ωσότου αξιοποιηθεί σε μεγαλύτερο βαθμό.O Roosegaarde είπε στο wired.co.uk ότι η εταιρεία Heijmans έφτασε την φωτοβόλο βαφή του στα άκρα: “Είναι σχεδόν ραδιενεργή” είπε.
       

       

       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/%CF%80%CE%BB%CE%B1%CE%BD%CE%AE%CF%84%CE%B7%CF%82/%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%BB%CE%AC%CE%BC%CF%80%CE%B5%CE%B9-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%83%CE%BA%CE%BF%CF%84%CE%AC%CE%B4%CE%B9-%CE%AD%CF%86%CF%84%CE%B9%CE%B1%CE%BE-r6481
    9. Τεχνολογία

      Engineer

      Μια βρετανική εταιρεία υπόσχεται να φέρει την επανάσταση στο μέλλον των αεροπορικών ταξιδιών, παρουσιάζοντας τα σχέδια της για αεροπλάνα χωρίς παράθυρα, που θα επιτρέπουν στους επιβάτες τους να επιλέγουν τη θέα που θέλουν να απολαύσουν ή μέσα από μια οθόνη αφής να "σερφάρουν" στο διαδίκτυο ή να βλέπουν τα email τους στα 35.000 πόδια ύψος!
       
      Τα παράθυρα θα αντικατασταθούν από εξαιρετικά λεπτές και άκρως ευέλικτες οθόνες, που θα προβάλλουν το εξωτερικό τοπίο από ειδικά σχεδιασμένες κάμερες, που θα βρίσκονται στο εξωτερικό της ατράκτου. Παράλληλα, οι οθόνες θα έχουν τη δυνατότητα να μετατραπούν σε υπολογιστές.
       
      Η ιδέα είναι το πνευματικό τέκνο του Centre for Process Innovation (CPI) και βρίσκεται ακόμα σε σχεδιαστικό στάδιο, αλλά οι ειδικοί πιστεύουν ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος μπορεί να ταξιδεύει στη γη τα επόμενα δέκα χρόνια.
       

       
       
      Οι επιβάτες που θα κάθονται δίπλα στο παράθυρο θα διαλέγουν την προσωπική τους θέα και θα απασχολούνται με ένα εν πτήσει σύστημα ψυχαγωγίας, ενώ εκείνοι στα μεσαία ή διαδρόμου καθίσματα θα έχουν πρόσβαση στο φουτουριστικό σύστημα από μια οθόνη ενσωματωμένη στο μπροστινό τους κάθισμα.
       
      Εκτός από την ψυχαγωγία, οι οθόνες θα παρέχουν απαλό φωτισμό από τα τοιχώματα της καμπίνας, ο οποίος μπορεί να ενεργοποιηθεί ή να απενεργοποιηθεί.
       

       
       
      Το σύστημα αυτό θα μπορούσε να συμβάλει στην αντιστάθμιση του jet lag, καθώς οι πίνακες φωτισμού θα επιτρέπουν στους επιβάτες να ελέγχουν την αλλαγή χρωμάτων, που συνδέονται με την ανατολή και τη δύση του ηλίου.
       
      Στόχος, δεν είναι μόνο η απόλαυση των επιβατών, αλλά και η μείωση του βάρους του αεροσκάφους και του κόστους για επιβάτες και αεροπορικές εταιρείες.
       

       
       
      Παράλληλα, η ελαφρύτερη άτρακτος θα μεταφραστεί σε εξοικονόμηση καυσίμου, λιγότερες επιβλαβείς εκπομπές αερίων και χαμηλότερο λειτουργικό κόστος για τις αεροπορικές εταιρείες.
       
      Το τελικό αποτέλεσμα θα σημαίνει χαμηλότερες τιμές για τους επιβάτες και μεγαλύτερα καθίσματα!
       

       
      Πηγή: http://www.news.gr/travel/oti-neo/article-wide/187220/horis-parathyra-ta-aeroplana-toy-mellontos.html
    10. Τεχνολογία

      Engineer

      Ο Dave Hakkens, δημιουργός του αρθρωτού smartphone της Phoneblocks, από το οποίο η Motorola (υπό την ιδιοκτησία της Google) εμπνεύστηκε το Project Ara, δηλώνει πως δεν είναι “ενθουσιασμένος” με τον τρόπο που εξελίσσεται η εν λόγω πλατφόρμα.
       
      Το 2013 ο Hakkens ανέβασε στο YouTube το πρώτο βίντεο της Phoneblocks, λαμβάνοντας μέχρι σήμερα περίπου 22 εκατομμύρια θεάσεις, αναφέροντας ότι στόχος την υλοποίησης του ήταν η μείωση του WEEE (Waste Electrical and Electronic Equipment) μέσω των αρθρωτών smartphones.
       
      Η ιδέα του προσέλκυσε το ενδιαφέρον των χρηστών και αργότερα των στελεχών της Motorola, τα οποία αποφάσισαν να επενδύσουν σε αυτήν και να την αναπτύξουν, για τους δικούς τους εμπορικούς σκοπούς.
       
      Μέσα από την προσωπική του ιστοσελίδα, ο Hakkens καταθέτει ένα κείμενο με τίτλο «Re-think Project Ara» και τονίζει δυο σημεία. Το πρώτο είναι ότι η Google τροποποίησε την αρχιτεκτονική και ενσωμάτωσε την οθόνη στη “ραχοκοκαλιά” της συσκευής, οπότε αν αυτή σπάσει ο χρήστης πρέπει να αλλάξει τηλέφωνο.
       
      Το δεύτερο είναι πως η αμερικανική εταιρεία έχει κυρίαρχο ρόλο στην κατασκευή των “modular” κομματιών, γεγονός το οποίο της επιτρέπει να ορίζει και τις προδιαγραφές τους, αλλάζοντας τη συμβατότητα τους κατά βούληση.
       

       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/google/google/%CE%B4%CF%85%CF%83%CE%B1%CF%81%CE%B5%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF%CF%82-%CE%BF-%CE%B5%CE%BC%CF%80%CE%BD%CE%B5%CF%85%CF%83%CF%84%CE%AE%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-project-ara-%CE%B1%CF%80%CF%8C-r11830
    11. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Χαλκίδα θα είναι ο πρώτος δήμος στην Ελλάδα όπου θα εγκατασταθούν πιλοτικά συστήματα «έξυπνης» στάθμευσης (Smart Parking) και «έξυπνου» φωτισμού (Smart Lighting), υποστηριζόμενα από μία ενιαία πλατφόρμα «έξυπνης πόλης».
       
      Με την «έξυπνη στάθμευση» φιλοδοξείται να βρίσκουν ευκολότερα και ταχύτερα θέση στάθμευσης οι οδηγοί αυτοκινήτων, να αποσυμφορηθεί η κυκλοφορία, και με το smart lighting να μειωθεί η κατανάλωση ενέργειας στην πόλη.
       
      Το έργο θα υλοποιήσουν έως τις αρχές του 2017 από κοινού ο Όμιλος ΟΤΕ, η Cisco, η ΚΑΥΚΑΣ και η OTS, με σκοπό να αποδειχτεί στην πράξη το όφελος που προκύπτει σε μια πόλη και στους κατοίκους της από την υιοθέτηση έξυπνων τεχνολογιών.
      Smart Parking: Μείωση χρόνου και ρύπων
      Στο πλαίσιο του έργου θα εγκατασταθούν σε κεντρικό σημείο της Χαλκίδαςειδικοί αισθητήρες έξυπνης στάθμευσης.
       
      Μέσω εφαρμογής για smartphone, η οποία αναπτύχθηκε από την OTS, οι οδηγοί θα ενημερώνονται για τις διαθέσιμες ελεύθερες θέσεις στάθμευσης και θα λαμβάνουν οδηγίες για να φτάσουν εκεί.
       

       
      Σε περίπτωση που η επιλεγμένη θέση καταληφθεί από άλλο οδηγό, τότε θα γίνεται αυτόματα αναδρομολόγηση στην πλησιέστερη διαθέσιμη θέση.
       
      Η εφαρμογή αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στη μείωση του χρόνου εύρεσης θέσης στάθμευσης -20 λεπτά κατά μέσο όρο στα αστικά κέντρα- και κατ’ επέκταση στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας. Επίσης εκτιμάται ότι θα μειωθεί η εκπομπή ρύπων από τα οχήματα.
       
      Παράλληλα, η Δημοτική Αρχή θα μπορεί να διαχειρίζεται αποτελεσματικότερα τις θέσεις στάθμευσης, αφού θα έχει εικόνα τόσο για το χρόνο στάθμευσης κάθε οχήματος, όσο και για κάθε στάθμευση που παραβιάζει τον Κ.Ο.Κ.
       
      - Ξέρατε ότι... Ο Δήμος του Westminster στο Λονδίνο εφαρμόζει ένα πρόγραμμα Smart Parking στο οποίο χρησιμοποιούνται από κοινού συστήματα CCTV και αισθητήρων για τον έλεγχο της στάθμευσης. Μια δωρεάν εφαρμογή παρέχει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο από αισθητήρες σε περισσότερες από 3.000 θέσεις επί πληρωμή και θέσεις ΑμεΑ στο West End, βοηθώντας στην εύρεση των κενών θέσεων γρήγορα κι εύκολα. Οι δυνατότητες της εφαρμογής περιλαμβάνουν: επισήμανση κατάστασης με “κόκκινο, πορτοκαλί, πράσινο” σε πραγματικό χρόνο για περισσότερες από 3.000 θέσεις, τοποθεσίες για περισσότερες από 41.000 θέσεις στάθμευσης σε δημόσιες οδούς και σε ειδικούς χώρους, φιλτράρισμα των θέσεων επί πληρωμή, των θέσεων για αναπήρους, για κατοίκους, για τροφοδοσία, για ταξί, για δίκυκλα, πλοήγηση μέσω δορυφόρου στις θέσεις στάθμευσης, αναλυτικές πληροφορίες, όπως το πλήθος των θέσεων, οι ώρες και οι χρεώσεις στάθμευσης, ταξινόμηση αποτελεσμάτων βάσει τιμής, απόστασης ή αξιολόγησης, αξιολόγηση και κοινοποίηση πληροφοριών για τις θέσεις στάθμευσης καθώς και ανάρτηση σχολίων, πληρωμή για τη στάθμευση και διαχείριση των περιόδων στάθμευσης.
       
      - Δείτε τη μελέτη των IBMερς για την Αθήνα και την προοπτική να μετασχηματιστεί σε Έξυπνη Πόλη
       
      Smart Lighting: Μειωμένη κατανάλωση ρεύματος
       
      Αντίστοιχα, τα συστήματα έξυπνου φωτισμού LED που θα εγκατασταθούν θα μπορούν να προσαρμόζονται, σε πραγματικό χρόνο, σε διαφορετικά επίπεδα έντασης φωτισμού, ανάλογα με την εποχή και την ώρα της ημέρας.
      Με τον τρόπο αυτό αναμένεται να μειωθεί σημαντικά η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, αφού υπολογίζεται πως τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED εξοικονομούν περισσότερο από 60% στην κατανάλωση ρεύματος.
       
      Παράλληλα, μέσω εγκατάστασης ειδικής εφαρμογής θα γίνεται ευκολότερα η διαχείριση του δικτύου φωτισμού από το αρμόδιο τμήμα του Δήμου, το οποίο θα μπορεί να επεμβαίνει άμεσα όποτε χρειάζεται και θα έχει συνεχώς εικόνα για την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων.
       
      Ενιαία πλατφόρμα διαχείρισης έξυπνης πόλης
       
      Τα δεδομένα και των δύο έξυπνων λύσεων θα συγκεντρώνονται, μέσω των δικτυακών υποδομών του, σε cloud υποδομές του Ομίλου ΟΤΕ και από εκεί θα επικοινωνούν με την πλατφόρμα διαχείρισης Smart & Connected Digital Platform, της Cisco.
      Μέσω της πλατφόρμας θα είναι δυνατή η αλληλεπίδραση των εφαρμοζόμενων λύσεων, η ενοποιημένη απεικόνιση των αποτελεσμάτων τους και η διαχείρισή τους από εξουσιοδοτημένους εργαζόμενους του Δήμου. Επιπλέον, το Smart & Connected Digital Platform θα προσφέρει κοινή διαχείριση των παραγόμενων δεδομένων και θα έχει τη δυνατότητα μελλοντικής ενσωμάτωσης νέων λύσεων που θα λειτουργούν και αυτές ως ένα και ενιαίο σύνολο.
       
      Ο Δήμαρχος Χαλκιδέων κ. Χρήστος Παγώνης δήλωσε σχετικά: «Είναι μεγάλη μας χαρά που με τη βοήθεια σημαντικών εταίρων, η Χαλκίδα γίνεται η πρώτη πόλη στην Ελλάδα που εγκαθιστά έξυπνα συστήματα στάθμευσης και φωτισμού. Προτεραιότητά μας είναι να διασφαλίσουμε την ποιότητα ζωής των κατοίκων μας και να προστατεύσουμε το περιβάλλον, με τη βοήθεια καινοτόμων τεχνολογιών. Στόχος μας είναι η Χαλκίδα να αποτελέσει πρότυπο «πράσινης» και «έξυπνης» πόλης, για όλη τη χώρα».
       
      Πηγή: http://tech.in.gr/news/article/?aid=1500114847
    12. Τεχνολογία

      Engineer

      Το τμήμα επαγγελματικών οχημάτων της Mercedes-Benz και το startup Matternet που ειδικεύεται στην τεχνολογία drones συνεργάστηκαν και δημιούργησαν ένα concept, το οποίο ονόμασαν Vision Van, και το οποίο θα μπορούσε να αλλάξει τον τρόπο που παραδίδονται μικρά πακέτα σε μικρές αποστάσεις.
       
       
      Η οροφή του βαν λειτουργεί ως εξέδρα απογείωσης και προσγείωσης των νέων drones της Matternet, που έχουν την ονομασία Matternet M2. Τα drones Matternet M2, τα οποία είναι αυτόνομα, μπορούν να σηκώσουν και να μεταφέρουν πακέτα βάρους 2 κιλών σε απόσταση σχεδόν 20 χιλιομέτρων στον αέρα, με μία φόρτιση και σε πραγματικές καιρικές συνθήκες. Μάλιστα, αν απαιτηθεί, τα Matternet M2 έχουν σχεδιαστεί για να μπορούν να φορτώνουν εκ νέου το φορτίο τους, ώστε να αλλάξουν αυτόματα και από μόνα τους μπαταρίες, χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.
       
      Τα drones εργάζονται σε συνδυασμό με τα ενσωματωμένα και cloud-based συστήματα του βαν, ώστε τα αντικείμενα που βρίσκονται στο εσωτερικό του βαν να φορτώνονται κατά σειρά στο drone, αυτόματα, με την βοήθεια βεβαίως του απαραίτητου λογισμικού και των ρομποτικών συστημάτων που βρίσκονται εντός του Vision Van.
       
      Η εταιρεία Matternet επίσης σχεδίασε μία ειδική θήκη, με πολύ σκληρό κέλυφος, μέσα στην οποία μεταφέρεται και προστατεύεται το φορτίο, ενώ δεδομένα για το περιεχόμενο και τον προορισμό του φορτίου μεταδίδονται διαρκώς σε κάθε παράδοση. Τα δεδομένα αυτά, μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως απόδειξη για την επιτυχή παράδοση του φορτίου, καθώς και για να ειδοποιηθεί ο πελάτης ότι το πακέτο που περιμένει έχει φτάσει στον προορισμό του.
       

       
       
      Ο Andreas Raptopoulos, co-founder και CEO της Matternet εξήγησε ότι αν και όλα αυτά ακούγονται και δείχνουν ωραία, σαν να βγήκαν από μία ταινία επιστημονικής φαντασίας, τα οχήματα του είδους με ενσωματωμένη την τεχνολογία drone θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν και σε επείγοντα περιστατικά (π.χ θα μπορούσαν να παραδώσουν τρόφιμα ή φάρμακα σε περιοχές που δεν μπορούν να φτάσουν άνθρωποι ή οχήματα εξαιτίας κάποιας φυσικής καταστροφής).
       
      Η Mercedes-Benz, εταιρεία του ομίλου Daimler AG είναι περισσότερο γνωστή για τα πολυτελή σεντάν που κατασκευάζει, ωστόσο η εταιρεία ειδικεύεται και στην κατασκευή επαγγελματικών οχημάτων, όπως φορτηγών, επαγγελματικών εργαλείων, λεωφορείων, βαν κ.ά. Το τμήμα Mercedes-Benz Vans πούλησε 321 χιλιάδες οχήματα το 2015, με δημοφιλέστερα οχήματα τα Sprinter, Marco Polo, Vito και Citan. Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση, η Mercedes-Benz επένδυσε άγνωστο ποσό στην Matternet, η οποία έχει εξασφαλίσει μέχρι στιγμής $9,5 εκατομμύρια δολάρια κεφάλαιο από ένα κύκλο χρηματοδότησης $11,5 εκατομμυρίων.
       

       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/cars/%CE%BF%CE%B9-mercedes-benz-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-matternet-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BA%CE%AC%CE%BB%CF%85%CF%88%CE%B1%CE%BD-%CF%84%CE%BF-vi-r12584
    13. Τεχνολογία

      Engineer

      Μία «μεγάλη επένδυση» για την επέκταση των δραστηριότητων της στην Ευρώπη ανακοίνωσε η Tesla. Η επένδυση, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας θα αφορά ένα νέο «gigafactory» για παραγωγή μπαταριών και ένα κέντρο ερευνών αυτοματοποιημένων κατασκευών.
       
      Όπως αναφέρει ο Guardian, η κίνηση αυτή ακολουθεί την αγορά της γερμανικής Grohmann Engineering, η οποία θα μετονομαστεί σε Tesla Grohmann Automation. Η εταιρεία ειδικεύεται σε αυτόματα συστήματα συναρμολόγησης για την αυτοκινητοβιομηχανία, τις τηλεπικοινωνίες, τα καταναλωτικά ηλεκτρονικά και τη βιομηχανία βιοτεχνολογίας.
       
      Η συμφωνία, της οποίας οι οικονομικοί όροι δεν έγιναν γνωστοί, αναμένεται να δημιουργήσει 1.000 θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης στη Γερμανία μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, όπως εκτιμάται σε σχετικό blogpost της εταιρείας. Σημειώνεται πως η Grohmann έχει περίπου 700 εργαζομένους και είχε έσοδα 123 εκατ. ευρώ το 2015.
       
      Η κύρια βάση της Tesla βρίσκεται στην Καλιφόρνια, με ένα κολοσσιαίο εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών – το «Gigafactory»- να κατασκευάζεται κοντά στο Ρένο της Νεβάδα. Τα ευρωπαϊκά της κεντρικά είναι στο Άμστερνταμ και υπάρχει ένα κέντρο διανομής στο Τίλμπουργκ της Ολλανδίας.
       
      Οι εγκαταστάσεις της Grohmann θα αποτελέσουν το αρχηγείο για τον κλάδο της εταιρείας στη Γερμανία.
       
      Η εταιρεία δεν αποκάλυψε κάποιο χρονοδιάγραμμα για την κατασκευή του Gigafactory 2 στην Ευρώπη, ωστόσο ο Μασκ είπε πως αυτό θα γίνει όταν δρομολογηθεί η παραγωγή του Model 3. Μακροπρόθεσμα, η Tesla θα μπορούσε να φτάσει να έχει μέχρι και τρία εργοστάσια στην Ευρώπη, είπε, προσθέτοντας πως το Gigafactory θα μπορούσε να χρησιμοποιείται και για παραγωγή οχημάτων, καθώς η εταιρεία βελτιώνει τη γραμμή αυτοματοποιημένης παραγωγής της. Η τεχνολογία της Grohmann αναμένεται να βοηθήσει την εταιρεία του Έλον Μασκ να αυξήσει την έκταση της παραγωγής και να βελτιώσει την ποιότητά της, ενώ παράλληλα μειώνει τα κόστη, καθώς επιδιώκει να έχει επιτύχει τον στόχο της παραγωγής 500.000 ηλεκτρικών οχημάτων ετησίως ως το 2018. Η Tesla ελπίζει να έχει κατασκευάσει 80.000-90.000 οχήματα το 2016, με 50.000 να κατασκευάζονται στο δεύτερο μισό του έτους.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1169799/gigafactory-stin-europi-skopeuei-na-kataskeuasei-i-tesla
    14. Τεχνολογία

      Engineer

      Ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες προσοχή! Η Eurostar, η σιδηροδρομική υπηρεσία υψηλής ταχύτητας που συνδέει το Λονδίνο με το Παρίσι και τις Βρυξέλλες μόλις μπήκε στον ανταγωνισμό.
       
      Την Πέμπτη, η εταιρεία παρουσίασε το νέο τρένο της στον σταθμό Σεν Πάνκρας του Λονδίνου, αν και το e320 θα αρχίσει την εμπορική λειτουργία του στα τέλη του 2015. Οπως λέει και το όνομά του, θα τρέχει με μέγιστη ταχύτητα τα 320 χιλιόμετρα την ώρα.
       
      «Τα τελευταία 20 χρόνια, έχουμε ανοίξει νέους δρόμους στα σιδηροδρομικά ταξίδια υψηλής ταχύτητας που διασχίζουν την Μάγχη, εδραιώνοντας την σύνδεση μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της ηπειρωτικής Ευρώπης», δήλωσε ο Νίκολας Πέτροβιτς, διευθύνων σύμβουλος της Eurostar, σε μια δήλωση προς τον Τύπο.
       
      Ενώ οι επιβάτες των αεροπλάνων έχουν όλο και λιγότερο χώρο για να απλώσουν τα πόδια τους όταν ταξιδεύουν, τα νέα τρένα της Eurostar έχουν κατασκευαστεί για να είναι ευρύχωρα. Τα εργονομικά σχεδιασμένα ανακλινόμενα καθίσματα είναι ευρύτερα, και το καθένα διαθέτει την δική του υποδοχή USB και χειριστήρια αφής για τον φωτισμό.
       
      «Ο συνδυασμός τολμηρής σχεδίασης, καλαίσθητων εσωτερικών χώρων και σύνδεσης Wi-Fi θα ανεβάσει τον πήχη, παρέχοντας άνευ προηγουμένου στυλ και άνεση στους πελάτες μας», πρόσθεσε ο Πέτροβιτς.
       
      Αλλα προνόμια για τους επιβάτες περιλαμβάνουν αύξηση της χωρητικότητας κατά 20% ανά τρένο (επτά τρένα θα ενταχθούν στον στόλο το επόμενο έτος), δωρεάν Wi-Fi, και αύξηση του χώρου των αποσκευών. Το ντιζάιν επιμελήθηκε το Pininfarina, το ιταλικό στούντιο σχεδιασμού που έχει συνεργαστεί με την Ferrari και την Maserati.
       
      Το νέο τρένο παρουσιάστηκε για να συμπέσει με την επέτειο των 20 ετών από την έναρξη λειτουργίας της Eurostar. Σε αυτό το διάστημα, η εταιρεία έχει εξυπηρετήσει περισσότερους από 150 εκατομμύρια πελάτες, αν και ο Πέτροβιτς πιστεύει ότι αυτό είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου.
       
      Το 2015, η Eurostar σχεδιάζει να επεκτείνει το δίκτυό της ώστε να συμπεριλάβει την άμεση εξυπηρέτηση της Προβηγκίας, με στάσεις στη Λυών, την Αβινιόν και την Μασσαλία. Προβλέπεται επίσης η έναρξη ενός απευθείας δρομολογίου προς το Αμστερνταμ το 2016.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/world/article/?aid=650650
       
      Μερικές εικόνες από το νέο τραίνο:
       

       

       

       

    15. Τεχνολογία

      Engineer

      Μια καινοτομία που βοηθά στην ασφάλεια των πεζών που διασχίζουν τη νύχτα τις διαβάσεις!
       
      Το σχέδιο που έγινε από την εταιρεία Lighted Zebra Crossing έχει εγκατασταθεί σε διασταυρώσεις σε πόλεις της Ολλανδίας, κοντά σε σχολεία, καταστήματα ή γηροκομεία.
       
      Οι λωρίδες έχουν διαστάσεις 2 μέτρα επί 30 εκατοστά και κάτω από αυτές, σε βάθος 10 εκατοστών, έχουν τοποθετηθεί λαμπτήρες LED, οι οποίοι ανάβουν όταν πατούν επάνω τους οι πεζοί.
       
      Οι λωρίδες που χρησιμοποιούν φωτισμό LED, μπορούν να συνδεθούν και με τα φανάρια στους δρόμους και τα πεζοδρόμια, και ανάβουν μόλις ανάψουν και αυτά, ενώ έχουν δοκιμαστεί για να αντέχουν τη διέλευση, περίπου, 2.500.000 εκατομμυρίων αυτοκινήτων.
       
      (με πληροφορίες και εικόνες από Urdesign και Lighted Zebra Crossing)
       

       

       

       
      Πηγή: https://snoopit24.com/2017/01/16/diavash-pezwn-me-fwtismo/
       

    16. Τεχνολογία

      Engineer

      Το Wikileaks ανάρτησε λεπτομέρειες για software που «αποτελούν εργαλεία hacking της CIA», όπως υποστηρίζει το ίδιο.
       
      Στα υποτιθέμενα κυβερνο-όπλα, περιλαμβάνεται malware για υπολογιστές και «έξυπνες» συσκευές Windows, Android, iOS, OSX, όπως επίσης και για κομπιούτερ και σέρβερ που «τρέχουν» Linux.
       
      Το BBC επικοινώνησε με έναν εκπρόσωπο Τύπου της CIA, ο οποίος δεν θέλησε να επιβεβαιώσει τη γνησιότητα των ντοκουμέντων. «Δεν σχολιάζουμε την αυθεντικότητα ή το περιεχόμενο υποτιθέμενων εγγράφων από υπηρεσίες πληροφοριών», ανέφερε χαρακτηριστικά.
       
      Το Wikileaks υποστηρίζει πως ο στόχος της πηγής, από την οποία προήλθε η διαρροή, είναι να προκαλέσει μία δημόσια συζήτηση για το κατά πόσο με αυτά τα εργαλεία hacking η CIA υπερέβη τις εξουσίες της ως εντεταλμένης υπηρεσίας.
       
      Με βάση τα στοιχεία, ένας από τους στόχους της αμερικανικής υπηρεσίας είναι η σειρά «έξυπνων» τηλεοράσεων F8000 της Samsung, ώστε οι «μολυσμένες» TV να καταγράφουν ήχο από την περιβάλλοντα χώρο, τη στιγμή που οι χρήστες τους νομίζουν πως έχουν κλείσει τις συσκευές τους. Με την επανενεργοποίηση, οι τηλεοράσεις στέλνουν τα ηχητικά αρχεία στους σέρβερ της CIA.
       
      Άλλα έγγραφα δείχνουν πως η υπηρεσία εντόπισε 24 «zero days» ευπάθειες στο Android, τις οποίες έχει αξιοποιήσει για να επιτεθεί σε συσκευές μεταξύ άλλων της Samsung, της HTC και της Sony, για την υποκλοπή μηνυμάτων από υπηρεσίες όπως το Whatsapp, το Signal, το Telegram και το Weibo.
       
      Επίσης, φαίνεται πως σύστησε μία μονάδα ειδικά για τη «μόλυνση» των iPhones και iPads, με συνέπεια η CIA να μπορεί να εντοπίσει την θέση του χρήστη και να ενεργοποιήσει την κάμερα και το μικρόφωνο της συσκευής.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/διάφορα/hacking/ντοκουμέντα-για-εργαλεία-hacking-της-cia-διέρρε-r13669
    17. Τεχνολογία

      Engineer

      Αρχαίοι πάπυροι γραμμένοι στα ελληνικά, που είχαν καεί από την καταστροφική έκρηξη του Βεζούβιου το 79 μ.Χ. και είχαν θαφτεί στις στάχτες της γειτονικής πόλης του Ηρακλείου (Ερκουλάνουμ), για πρώτη φορά θα αποκαλύψουν τα μυστικά τους, καθώς επιστήμονες κατάφεραν, με τη βοήθεια μιας νέας ισχυρής τεχνικής ακτίνων-Χ, να διαβάσουν τις πρώτες λέξεις σε δύο από αυτά τα χειρόγραφα.
       
      Ιταλοί επιστήμονες του Ινστιτούτου Μικροηλεκτρονικής και Μικροσυστημάτων του Εθνικού Συμβουλίου Ερευνών στη Νάπολη, με επικεφαλής τον φυσικό Βίτο Μοτσέλα, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Nature Communications", σε συνεργασία με γάλλους συναδέλφους τους, σύμφωνα με το BBC, το "Science" και το "Nature", κατόρθωσαν να διαβάσουν ένα μέρος από το περιεχόμενο των μισοκατεστραμμένων παπύρων που είναι διπλωμένοι, χωρίς να τους ανοίξουν.
       
      Οι εν λόγω πάπυροι, μαζί με εκατοντάδες άλλους, είχαν ανακαλυφθεί το 1754 και αποτελούσαν μέρος μιας βιβλιοθήκης με 600 έως 700 βιβλία, η οποία βρισκόταν σε ένα μικρό δωμάτιο μιας μικρής ρωμαϊκής βίλας του Ηρακλείου, μιας πόλης που καταστράφηκε μαζί με την Πομπηία, όταν εξερράγη το ηφαίστειο, γι' αυτό ονομάστηκε «η άλλη Πομπηία».
       
      Η βίλα και η βιβλιοθήκη (ουσιαστικά η μόνη που έχει διασωθεί από την κλασική αρχαιότητα), που είναι γεμάτη από επικούρειες φιλοσοφικές πραγματείες, πιστεύεται ότι ανήκε σε κάποιον πλούσιο ρωμαίο πολιτικό, ίσως τον πεθερό του Ιούλιου Καίσαρα, τον Καλπούρνιο Πίζο Καισονίνο.
       
      Μετά την έκρηξη του Βεζούβιου, ένα κύμα καυτού αέρα, που έφθασε τους 320 βαθμούς Κελσίου, έκαψε τους ευαίσθητους πάπυρους και τους άφησε απανθρακωμένους σε μια κατάσταση υπερβολικά ευάλωτη για να δοκιμάσουν οι ερευνητές να τους ανοίξουν και να τους διαβάσουν (συνήθως με υπέρυθρες κάμερες), χωρίς να διακινδυνεύσουν σοβαρά να τους καταστρέψουν. Έτσι, μέχρι σήμερα τα χειρόγραφα αυτά, που μπορεί να φθάνουν σε μήκος τα 15 μέτρα όταν ξετυλιχτούν, κρατούσαν τα μυστικά τους.
       
      Οι Ιταλοί επιστήμονες αξιοποίησαν μια νέα τεχνολογία τομογραφίας ακτίνων-Χ, η οποία διαχωρίζει το καμένο υπόστρωμα του παπύρου από τα γράμματα με μαύρο μελάνι, χάρη στην ανεπαίσθητη, αλλά διακριτή, διαφορά με την οποία τα δύο υλικά (ο πάπυρος και το μελάνι), διαθλούν τις ακτίνες-Χ. Γι' αυτό το σκοπό, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν το Ευρωπαϊκό Σύγχροτρον, που βρίσκεται στη Γκρενόμπλ. Τα γράμματα βρίσκονται μόλις 0,1 χιλιοστά πάνω από την επιφάνεια του παπύρου, όμως είναι δυνατό να διαβαστούν.
       
      Η νέα τεχνική έφερε στο φως μεμονωμένα γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου, καθώς και μερικές ολοκληρωμένες ελληνικές λέξεις, σε δύο χειρόγραφα, εκ των οποίων το ένα είχε καταστεί δυνατό να ξετυλιχτεί προηγουμένως. Οι δύο πάπυροι είχαν δοθεί ως δώρο στον Ναπολέοντα Βοναπάρτη το 1802 και σήμερα ανήκουν στο Ινστιτούτο της Γαλλίας. Δεν είναι παράξενο που είναι γραμμένοι στα ελληνικά, καθώς στην περιοχή εκείνη της Ιταλίας υπήρχε μακρόχρονη ελληνική παρουσία.
       
      Συγκρίνοντάς τους με έναν άλλο σωζόμενο πάπυρο από το Ηράκλειο, που είχε γραφεί από τον επικούρειο φιλόσοφο και ποιητή Φιλόδημο του 1ου αιώνα π.Χ., οι ερευνητές δεν αποκλείουν αυτός να είναι ο συγγραφέας και του ενός καμένου παπύρου.
       
      Προς το παρόν, οι ερευνητές δεν έχουν καταφέρει να φωτίσουν το πλήρες περιεχόμενο των παπύρων, αλλά πιστεύουν ότι θα το πετύχουν, αν προσφύγουν σε ένα ακόμη ισχυρότερο μηχάνημα εκπομπής ακτίνων-Χ. Για μία «επανάσταση στην παπυρολογία» έκανε λόγο ο Βίτο Μοτσέλα, ο οποίος ευελπιστεί ότι, χάρη στη νέα τεχνολογία, ανοίγει ο δρόμος για να διαβαστεί πλέον μια σωρεία αδιάβαστων μέχρι σήμερα αρχαίων κειμένων.
       
      Πηγή: http://topontiki.gr/article/93550
    18. Τεχνολογία

      Engineer

      Στο ερώτημα εάν η χώρα μας θα μπορούσε να θέσει σε εφαρμογή ένα σύστημα ελέγχου που να καταγράφει με ακρίβεια τις ζημιές των καλλιεργήσιμων εκτάσεων εξαιτίας των καιρικών συνθηκών, η απάντηση μάλλον… δεν τιμά, για άλλη μία φορά, τους μηχανισμούς του κράτους.
       
      «Οι δορυφορικές εικόνες μάς επιτρέπουν πλέον την χαρτογράφηση των πληγέντων εκτάσεων με ακρίβεια και ταχύτητα. Ένα εθνικό σύστημα ελέγχου με βάση δορυφορικά δεδομένα και τεχνολογία, που ήδη υπάρχει και εφαρμόζεται με επιτυχία στο εξωτερικό, και μπορεί να υποστηριχτεί πλήρως από το ελληνικό επιστημονικό δυναμικό, θα μπορούσε να πραγματοποιεί αυτοματοποιημένο έλεγχο και επικύρωση των ζημιών στις καλλιεργήσιμες εκτάσεις», επισημαίνει ο αντιπρόεδρος της διοικούσας επιτροπής του παραρτήματος Κεντρικής Ελλάδας του ΓΕΩΤΕΕ, δρ. Σωτήρης Βαλκανιώτης, και συμπληρώνει πως το σύστημα αυτό θα έδινε στους αρμόδιους ελεγκτικούς μηχανισμούς, τον ΕΛΓΑ δηλαδή, «λιγότερο χρόνο, άμεση απόκριση, χωρική ακρίβεια και σημαντικό περιορισμό της ανάγκης επί τόπου ελέγχων».
       
      Ο δρ. Βαλκανιώτης, γεωλόγος, μετά τις πρόσφατες πλημμύρες στην περιοχή της Θεσσαλίας, σε ανακοίνωσή του δημοσίευσε και την πρώτη διαθέσιμη εικόνα ενός δορυφόρου (σ.σ. Landsat 7ETM+) από το πρωινό της Δευτέρας 23 Μαΐου, η οποία αποτυπώνει, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, το μέγεθος και την έκταση των ακραίων καιρικών φαινομένων στις 20-22 Μαΐου.
       
      Πηγή: http://www.ypaithros.gr/katagrafh-zhmiwn-kalliergeiwn-me-doriforo/
    19. Τεχνολογία

      Ροδοπουλος

      Sure, 3D printing is fun and cute. And products like the Makerbot and Form 1 will most certainly disrupt manufacturing, even if it’s only on a small scale. But the possibilities of 3D printing stretch far beyond DIY at-home projects. In fact, it could entirely replace the construction industry.
       
      We’ve already seen folks at MIT’s Research Labs working on ways to 3D print the frame of a home in a day, as opposed to the month it would take a construction crew to do the same. But it isn’t just geeks taking an interest; a Dutch architect is interested in 3D printing a home, with the hopes that it’ll be ready by 2014.
       
      The architect’s name is Janjaap Ruijssenaars of Universe Architecture, and his project is a part of the Europan competition, which lets architects in over 15 different countries build projects over the course of two years.
       
      Ruijssenaars will work with Italian inventor Enrico Dini, founder of the D-Shape 3D printer. The plan is to print out 6?9 chunks of frame, comprised of sand and inorganic binder. From there, they’ll fill the frame with fiber-reinforced concrete.
       
      The final product will be a single flowing design, a two-story building.
       
      Πηγή: http://techcrunch.com/2013/01/20/the-worlds-first-3d-printed-building-will-arrive-in-2014-and-it-looks-awesome/
    20. Τεχνολογία

      Engineer

      Η κατάργηση των τελών περιαγωγής έχει περάσει από χίλια μύρια κύματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με το Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο να αναβάλλει τον περασμένο Μάιο όλα τα σχετικά σχέδια παρά το ψήφισμα που είχε προηγηθεί το 2013.
       
      Όμως με μια κίνηση έκπληξη, η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε την καταρχήν συμφωνία για πλήρη κατάργηση των τελών περιαγωγής που ισχύουν για κάθε σύνδεση κινητής τηλεφωνίας όταν γίνεται χρήση εκτός της χώρας προέλευσης του συνδρομητή. Σύμφωνα με την απόφαση, από τις 15 Ιουνίου του 2017, καταργείται οποιαδήποτε χρέωση περιαγωγής για κάθε χρήστη που χρησιμοποιήσει το κινητό του σε οποιοδήποτε από τα 28 κράτη μέλη της Ε.Ε
       
      Μέχρι την τελική τους κατάργηση, θα προηγηθεί το επόμενο καλοκαίρι μια πολύ σημαντική μείωση στα τέλη περιαγωγής, με χρέωση 5 cents ανά megabyte, 5 cents ανά λεπτό τηλεφωνικής κλήσης και 2 cents για κάθε SMS.
       
      Στην απόφαση γίνεται επίσης λόγος και για το net neutrality, την "αρχή" δηλαδή της ισότιμης μεταχείρισης της ταχύτητας του Δικτύου με την Ε.Ε να την υποστηρίζει έμπρακτα, καλώντας τους παρόχους να εξασφαλίζουν τη γενική πρόσβαση στο Internet χωρίς προβλήματα αλλά και να παρέχουν συνδρομητικές υπηρεσίες σε όσες ιστοσελίδες και υπηρεσίες επιθυμούν πιο ποιοτικές συνδέσεις.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/internet/%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B9%CF%82-15-%CE%B9%CE%BF%CF%85%CE%BD%CE%AF%CE%BF%CF%85-2017-%CE%B7-%CF%80%CE%BB%CE%AE%CF%81%CE%B7%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%81%CE%B3%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CF%89%CE%BD-r9628
    21. Τεχνολογία

      Engineer

      Ο δορυφόρος που εκτόξευσε την Κυριακή, η Βόρεια Κορέα έχει σταθεροποιηθεί σε σταθερή τροχιά, ενώ εκτιμάται ότι δεν έχει μεταδώσει στοιχεία πίσω στη Γη, υποστηρίζουν αμερικανικές πηγές. Η αμφιλεγόμενη εκτόξευση δεν έχει πείσει τους επιστήμονες ότι η Βόρεια Κορέα έχει αναβαθμίσει σημαντικά την πυραυλική τεχνολογία της.
       
      Επρόκειτο για εκτόξευση δορυφόρου παρατήρησης, σύμφωνα με τα λεγόμενα της Βόρειας Κορέας, που προκάλεσε εκνευρισμό στις ΗΠΑ, αλλά και στους γείτονες της, που εκτιμούν ότι ήταν δοκιμαστική εκτόξευση πυραύλου, ενώ ακολούθησε την τέταρτη πυρηνική δοκιμή, που πραγματοποίησε η Πιονγκγιάνγκ, τον Ιανουάριο.
       
      «Βρίσκεται σε σταθερή τροχιά τώρα. Έχουν τον έλεγχο της τροχιάς του» δήλωσε Αμερικανός αξιωματούχος. Δεν είχε συμβεί το ίδιο με τον προηγούμενο δορυφόρο, που είχε εκτοξεύσει η Βόρεια Κορέα το 2012, ο οποίος δε σταθεροποιήθηκε ποτέ, σημείωσε ο ίδιος αξιωματούχος. Ωστόσο, ο νέος δορυφόρος δε φαίνεται ν' αναμεταδίδει, συμπλήρωσε άλλη πηγή.
       
      Ο Αμερικανός πρόεδρος, Μπαράκ Ομπάμα είχε τηλεφωνική συνομιλία το βράδυ της Δευτέρας, με τους ηγέτες της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας. Τους διαβεβαίωσε για την υποστήριξη της Ουάσιγκτον, ενώ ζήτησε μια δυναμική διεθνής αντίδραση κατά της εκτόξευσης, αναφέρθηκε σε δήλωση του Λευκού Οίκου.
       
      Παράλληλα, ο πρόεδρος των ΗΠΑ θα εκθέσει τις ανησυχίες της Ουάσιγκτον για τις «προκλήσεις» της Βόρειας Κορέας, όταν θα φιλοξενήσει τους ηγέτες της Ένωσης των Χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας στην Καλιφόρνια, στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, δήλωσαν συνεργάτες του.
       
      Οι ΗΠΑ και η Κίνα, στρατηγικός σύμμαχος της Πιονγκγιάνγκ διαπραγματεύονται την εφαρμογή νέων κυρώσεων, στο πλαίσιο νέας απόφασης του ΟΗΕ, με τους διπλωμάτες να αναμένουν ότι θα ψηφιστεί μέσα στο μήνα που διανύουμε.
       
      Το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ έχει επιβάλλει κυρώσεις κατά της Βόρειας Κορέας για τις πυρηνικές δοκιμές της, αλλά και για τις εκτοξεύσεις πυραύλων μακράς ακτίνας δράσης, από το 2006. Οι κυρώσεις αυτές, εφαρμόζονται στην απαγόρευση του εμπορίου όπλων, αλλά και της ροής ξένου συναλλάγματος, που μπορούν να χρηματοδοτήσουν το βορειοκορεατικό πρόγραμμα όπλων.
       
      Ωστόσο, εμπιστευτική αναφορά του ΟΗΕ, για την οποία έχει λάβει γνώση το πρακτορείο Reuters, συμπέρανε ότι η Βόρεια Κορέα συνεχίζει να εξάγει βαλλιστική πυραυλική τεχνολογία στην Μέση Ανατολή, όπως και όπλα μαζί με αμυντικό υλικό, στην Αφρική, παραβιάζοντας τις διεθνείς κυρώσεις που εφαρμόζονται κατά της Πιονγκγιάνγκ. Την αναφορά κατάρτισε ειδική επιτροπή εμπειρογνωμόνων του ΟΗΕ για τη Βόρεια Κορέα, θέτοντας σοβαρά ερωτηματικά για την αποτελεσματικότητα της εφαρμογής των διεθνών κυρώσεων.
       
      Ο περιορισμός πρόσβασης πλοίων της Βόρειας Κορέας, σε διεθνή λιμάνια είναι μεταξύ των μέτρων που προσπαθεί να περάσει η Ουάσιγκτον, πιέζοντας το Πεκίνο να τα αποδεχτεί, κατά της βορειοκορεατικής πυρηνικής δοκιμής της 6ης Ιανουαρίου, αλλά και της πυραυλικής εκτόξευσης της περασμένης Κυριακής.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/159118/se-statheri-trohia-o-doryforos-poy-ektoxeyse-i-v-korea-ekneyrismos-stis-ipa#.VrroP3pupFg.facebook
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.