Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Εκθέτουν τη χώρα με τον τρόπο διαχείρισης των πόρων του ΕΣΠΑ

    Σε μια περίοδο όπου εντείνονται οι διεθνείς πιέσεις για να υπάρξει επιτροπεία στο ΕΣΠΑ εκ μέρους των δανειστών μας, να που και πάλι Ελληνες εκπρόσωποι της πολιτικής με τα έργα και τις ημέρες τους εκθέτουν τη χώρα. Ειδικότερα, δύο περιπτώσεις φαίνεται να έχουν περιέλθει σε γνώση της τρόικας αναφορικά με τον τρόπο διαχείρισης πόρων του ΕΣΠΑ. Η πρώτη αφορά σε υπερκοστολόγηση ενός απλού έργου στο δυσθεώρητο ύψος των 20 εκατ. ευρώ στον Δήμο Βύρωνα (δήμαρχος κ. Νίκος Χαρδαλιάς). Η δεύτερη για απάτη, όπως καταγγέλλει και ο πρόεδρος της Κεντρικής Ενωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος στη Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων, ήδη δε κλήθηκε από τη Δικαιοσύνη να καταθέσει η νυν υφυπουργός Υγείας και πρώην γενική γραμματέας Ισότητας των Φύλων κυρία Ζέτα Μακρή.

     

    Η πρώτη περίπτωση αφορά στο κλειστό βιοκλιματικό κολυμβητήριο του Δήμου Βύρωνα, που δεν περιλαμβάνει καν ολυμπιακών διαστάσεων πισίνα και για το οποίο καταγγέλλεται πως η κατασκευή του κόστισε το εξωπραγματικό ποσό των 20 εκατ. ευρώ! Τα χρήματα αυτά προέρχονται στο σύνολό τους από το ΕΣΠΑ και είναι ενταγμένα στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον - Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠΠΕΡΑΑ). Το νέο κλειστό βιοκλιματικό κολυμβητήριο Βύρωνα θα διαθέτει μια πισίνα 25x33 και μια μικρότερη εκμάθησης νηπίων. Μια απλή σύγκριση, όμως, με το πολύ μεγαλύτερο αντίστοιχο έργο που αυτή την περίοδο χρηματοδοτείται επίσης από το ΕΣΠΑ στον Δήμο Περιστερίου και το οποίο δεν αφορά μια τόσο μικρή πισίνα αλλά μια ολυμπιακών διαστάσεων δημιουργεί απορίες. Ειδικότερα, στην προγραμματική σύμβαση για την κατασκευή του έργου «Διαμόρφωση του Δήμου Περιστερίου εγκαταστάσεων - κολυμβητήριο» βλέπουμε το πολύ μεγαλύτερο από αυτό του Δήμου Βύρωνα έργο, που διαθέτει ένα συγκρότημα με πισίνα ενηλίκων ολυμπιακών διαστάσεων 50x21 μ. (σχεδόν διπλάσια από του Βύρωνα), δεύτερη πισίνα εκμάθησης, διαστάσεων 12,5x10 μ., κερκίδες θεατών (715 θέσεις), VIP (51 θέσεις) και ΑμεΑ (16 θέσεις), βοηθητικούς χώρους με διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου, καθώς και χώρους στάθμευσης, να έχει προϋπολογισμό 5.322.480 ευρώ συν ΦΠΑ. Πώς δικαιολογείται αυτή η τεράστια διαφορά και πώς υπερκοστολογήθηκε το έργο μέχρι και τέσσερις φορές πάνω;

     

    Μάλιστα, η πολιτική ηγεσία των υπουργείων Ανάπτυξης και Εσωτερικών φαίνεται να είναι εκτεθειμένη, καθώς παραβρέθηκε στην πανηγυρική εκδήλωση του δημάρχου κ. Χαρδαλιά στο εργοτάξιο αυτού του φαραωνικού από άποψη χρηματοδότησης, όχι όμως και εγκαταστάσεων, έργου. Ειδικότερα, πριν από λίγες ημέρες ο αρμόδιος για το ΕΣΠΑ υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Κωστής Χατζηδάκης, ο υπουργός Εσωτερικών κ. Γιάννης Μιχελάκης και ο γενικός γραμματέας Επενδύσεων (ΕΣΠΑ) Γιώργος Γιαννούσης επιθεώρησαν τις εργασίες κατασκευής του έργου, προφανώς δίχως να γνωρίζουν τι συμβαίνει στον Δήμο Βύρωνα. Την ίδια στιγμή ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τεχνικών Εταιρειών έχει προβεί σε καταγγελία κατά του συγκεκριμένου έργου για «άρνηση χορήγησης των τευχών δημοπράτησης» εκ μέρους του κ. Χαρδαλιά. Αυτά είδε λοιπόν και η τρόικα και φαίνεται τώρα να απαιτεί την εκχώρηση του ελέγχου του ΕΣΠΑ στη γερμανική KfW και πλήθος φορέων της επιχειρηματικότητας.

     

    Δικαιοσύνη καλεί Γενική Γραμματεία Ισότητας των Δύο Φύλων για σκάνδαλο κοινοτικής απάτης

     

    Την ίδια ώρα μηνυτήρια αναφορά κατά του προέδρου της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Νέων Επιχειρηματιών (ΟΕΣΥΝΕ) κατάθεσε στην εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών η Κεντρική Ενωση Επιμελητηρίων Ελλάδας, μέσω του προέδρου της, κ. Κωνσταντίνου Μίχαλου, στην οποία κάνει λόγο για σκάνδαλο κοινοτικής απάτης καθώς, όπως καταγγέλλει, επιχειρησιακό πρόγραμμα ύψους 9,8 εκατ. ευρώ της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων (ΓΓΙΦ) κατακυρώθηκε παρανόμως από την αναθέτουσα αρχή στην αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία του Συνδέσμου των Νέων Επιχειρηματιών χωρίς αυτή να πληροί τα κριτήρια και τις προδιαγραφές της προκήρυξης. Η νυν υφυπουργός Υγείας κυρία Ζέτα Μακρή, υπό την τότε ιδιότητά της ως γενικής γραμματέα Ισότητας των Φύλων, έβαλε την υπογραφή της στην υπόθεση αυτή. Πηγές του «business stories» αναφέρουν πως η κυρία Μακρή έχει ήδη κληθεί από την εισαγγελέα κυρία Καλλιόπη Νταγιάντα προκειμένου να δώσει εξηγήσεις για την εκχώρηση κοινοτικών χρημάτων σε εταιρεία που διέθετε παραποιημένα δημόσια έγγραφα!

     

    Στη μηνυτήρια αναφορά της η Κεντρική Ενωση Επιμελητηρίων -η οποία είχε συμμετάσχει με άλλους συνδικαιούχους φορείς στον ίδιο διαγωνισμό για το πρόγραμμα «Αναβάθμιση της επαγγελματικής θέσης εργαζομένων, αυτοαπασχολούμενων γυναικών» που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ- καταγγέλλει, μεταξύ άλλων, ότι ο αντίδικος διαγωνιζόμενος επιλέχθηκε παρανόμως να αναλάβει το έργο με έγκριση της ΓΓΙΦ, παρότι είχε υποπέσει σε σωρεία παραβάσεων του ελληνικού και κοινοτικού δικαίου. Οπως αναφέρεται, η αναθέτουσα αρχή του έργου (ΓΓΙΦ) έκανε αποδεκτό κατά τη διενέργεια του διαγωνισμού πιστοποιητικό διαχειριστικής επάρκειας που προσκόμισε ο Σύνδεσμος των Νέων Επιχειρηματιών από μη πιστοποιημένο στη χώρα μας φορέα της Βρετανίας, γεγονός που επιβεβαίωσε εγγράφως και το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης. Επ’ αυτού μάλιστα, η Κεντρική Ενωση Επιμελητηρίων καταγγέλλει με την αναφορά της ευθέως τη γενική γραμματέα Ισότητας κυρία Μακρή ότι όφειλε να προβεί σε έλεγχο για την αξιολόγηση του πιστοποιητικού διαχειριστικής επάρκειας που προσκόμισε ο αντίδικος, κάτι που -παρανόμως- δεν έκανε.

     

    Οι καταγγέλλοντες κάνουν λόγο και για άλλη μια παράβαση από τους διενεργούντες και ελέγχοντες τον διαγωνισμό καθώς, ενώ ισοβάθμησαν με τον Σύνδεσμο Νέων Επιχειρηματιών (οι δύο πρώτοι υποψήφιοι συγκέντρωσαν 16,5 βαθμούς έκαστος) στην τελική κατάταξη βγήκαν δεύτεροι. Η Κεντρική Ενωση Επιμελητηρίων προσέφυγε επ’ αυτού στην Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του έργου του υπουργείου Εργασίας, η οποία σε έκθεσή της ζήτησε λόγω της ισοβαθμίας μεταξύ των δύο υποψηφίων να επανακαταταγούν αμφότεροι στην πρώτη θέση και να γίνει εξέταση των ενστάσεων.

     

    Η επιλογή και η κατακύρωση από τη ΓΓΙΦ -παρά την ισοβαθμία των δύο υποψηφίων- του έργου στον Σύνδεσμο Νέων Επιχειρηματιών έγινε με το αιτιολογικό ότι είχε προτείνει κατά τον διαγωνισμό μεγαλύτερο αριθμό ωφελουμένων για το πρόγραμμα γυναικών.

     

    Η Ενωση Επιμελητηρίων αναφέρει στη μηνυτήρια αναφορά της ότι «σε κανένα σημείο της πρόσκλησης του διαγωνισμού, ούτε στα κριτήρια ένταξης των πράξεων και της μεθοδολογίας αξιολόγησης, αλλά ούτε και της σχετικής νομοθεσίας που διέπει το ως άνω πρόγραμμα, ορίζεται ρητά ότι το συγκεκριμένο κριτήριο της έκτασης του φυσικού αντικειμένου (δηλαδή ο αριθμός των ωφελουμένων γυναικών) παίζει καθοριστικό ρόλο κατά τη διαδικασία επιλογής του δικαιούχου». Η διαμάχη γι’ αυτά τα κοινοτικά κονδύλια μαθαίνουμε πως έφτασε μέχρι και στα γραφεία τόσο του υπουργού Επικρατείας κ. Δημήτρη Σταμάτη, ο οποίος όμως δεν έχει μεριμνήσει προς το παρόν, όσο και του ίδιου του πρωθυπουργού. Η υπόθεση, πάντως, δεν αναμένεται να σταματήσει εδώ, καθώς η Κεντρική Ενωση Επιμελητηρίων σκοπεύει να ζητήσει τη συνδρομή και της αρμόδιας Επιτροπής κατά της Κοινοτικής Απάτης (OLAF).

     

    Πηγή: Εκθέτουν τη χώρα με τον τρόπο διαχείρισης των πόρων του ΕΣΠΑ | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/23716/ekthetoyn-ti-hora-me-ton-tropo-diaheirisis-ton-poron-toy-espa#ixzz2fmpenohT




    User Feedback


    Ο Δήμος Βύρωνα έχει από τα μεγαλύτερα χρέη Δήμων . Είναι βέβαια δήμος που έχει "λαική" στήριξη και τις γνωστές πολιτικές αντιπαροχούλες των κομμάτων εξουσίας στα κόμματα της αντιπολίτευσης .

     

    Είχε και περίεργες ιδέες . Χρέωνε κατάληψη πεζοδρομίου σε κάθε οικοδομή περίπου 250 € τον μήνα , μέχρι και το στάδιο των δαπέδων , χωρίς να έχεις κάνει κατάληψη , απλά επειδή πέρναγες από το πεζοδρόμιο γιά να μπείς στο εργοτάξιο . Επίσης χρέωνε δημοτικά τέλη στα εργοταξιακά όσο το εμβαδόν της κάλυψης της οικοδομής , που μπορούσε να είναι 100 η και 200 τμ , ενώ οι άλλοι δήμοι δεν χρεώνουν πάνω από 40-50 τμ  .

     

    Μακάρι κάποτε να αρχίσει να περιορίζεται το πάρτυ των τρωκτικών στους Δήμους .

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Πρώτα, να ελεγχεί η μελέτη με την οποία κοστολογήθηκε το έργο.

     

    Ας μη λαϊκίζουμε και μείς σα τους μπαρμπάδες στα καφενεία με κουβέντες τύπου "500 μετρα δρόμος 300.000ε" και συναφείς παπαρολογίες.

     

    Οπότε, μπορεί ΕΥΚΟΛΑ να αναταθεί σε 3ο γραφείο μελετών ο έλεγχος της μελέτης αυτού του έργου, των τευχών δημοπράτησης κτλ κτλ κτλ.

     

    Γενικά απ'οσο γνωρίζω απ'το εσω Δήμου, όταν υποβληθεί ένας φάκελος έργου για έλεγχο και ένταξη σε κατηγορία/υποκατηγορία του ΕΣΠΑ, δεν ειναι αϊντε γιούρια. Ελέγχεται σε μεγάλο βαθμό. Τόσο, που μπορεί να υποδείξουν να γίνουν αλλαγές στη μελέτη, σε ποσότητες σε τύπο εργασιών και ένα κάρο άλλα.

     

    Γι'αυτο μου φαίνεται παράξενο, πως ένα "φαινομενικά" (κατά το άρθρο) "ιδιο" έργο, το ένα δημοπρατήθηκε στα 5 και το αλλο στα 20εκ ευρω...

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Με εκπλήσει που ασχολούνται με το δέντρο όταν καίγεται το δάσος.

     

    Το πρόβλημα είναι πολύ βαθύτερο.

     

    Το ΕΣΠΑ παλιότερα λέγαν πως σημαίνει Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Ανάπτυξης αλλά αν δείτε στο site σημαίνει Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς.

     

    Θα έπρεπε να δουν τι υποδομές χρειάζεται η χώρα για να αναπτυχθεί. Αντί να δώσουν τα χρήματα για γυμναστήρια, κολυμβητήρια θα μπορούσαν να κάνουν πιο ωφέλιμα έργα. Δεν λέω πως είναι κακό να έχουμε υποδομές, αλλά με δεδομένο πως αφού παραδοθεί το έργο στην συνέχεια μαραζώνει και ουσιαστικά δεν εκπληρώνει το έργο για το οποίο έγινε είναι απαράδεκτο εξ'αρχής να το φτιάξουν. Οι πολίτες που εξυπηρετούνται από τις υποδομές αυτές είναι τόσο λίγοι που θα ήταν οικονομικότερο να τους πληρώνει το κράτος να πάνε σε ιδιωτική εταιρεία με τις ίδιες υπηρεσίες.

     

    Τα χρήματα θα έπρεπε να πηγαίνουν:

    - σε βελτίωση του οδικού δικτύου. Πόσοι πεθαίνουν κάθε μέρα στους δρόμους;

    - σε μείωση των διοδίων. Τα διόδια ανεβάζουν κατακόρυφα το κόστος μετακίννησης, μεταφορών και κατ'επέκταση μειώνουν την ανταγωνιστικότητα των τοπικών προϊόντων στην διεθνή αγορά. Μόνο για να φέρεις τις πρώτες ύλες και να στείλεις τα προϊόντα θέλεις κάτι χιλλιάδες ευρώ για διόδια.

    - βελτίωση του συστήματος παιδείας

    - ταχύτερη μηχανογράφηση. Αν γινόταν να κάναμε όλη την περιττή χαρτούρα από το γραφείο μας.

    - σε ιδιώτες για ΑΝΑΠΤΥΞΗ!!!.  Με αυστηρούς ελέγχους, με αντικειμενικά κριτήρια και σε σύντομο χρονικό διάστημα να διεκπεραιώνονται οι αιτήσεις.

    ...

    ...

    Edited by sdim
    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    - σε ιδιώτες για ΑΝΑΠΤΥΞΗ!!!.  Με αυστηρούς ελέγχους, με αντικειμενικά κριτήρια και σε σύντομο χρονικό διάστημα να διεκπεραιώνονται οι αιτήσεις.

     

     

    Αυτο πιστευω και εγω επρεπε να γινεται. Να δινονται τα χρηματα εκει με αυστηρα ομως κριτηρια και με δεσμευσεις για δημιουργια συγκεκριμενουν (απαραβατου) αριθμου θεσεων εργασιας.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Επενδύσεις στους τομείς της έξυπνης τεχνολογίας, των καθαρών μορφών ενέργειας, των δικτύων (οδικών και ψηφιακών) και πολιτικές στήριξης της απασχόλησης, των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, της κοινωνικής εμβάθυνσης και καταπολέμησης της φτώχειας, χρηματοδοτούνται από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027.
      Σύμφωνα με την πρόταση της Κομισιόν, στη χώρα μας κατανέμονται 19,2 δισ. ευρώ (σε τιμές 2018) για το 2021-2027, έναντι 17,8 δισ. ευρώ (τιμές 2018) για το 2014-2020, δηλαδή αύξηση των πόρων από την Πολιτική Συνοχής κατά 1,4 δισ. ευρώ (+8%), σε σχέση με την τρέχουσα δημοσιονομική περίοδο. Η πολιτική συνοχής εξακολουθεί να επενδύει σε όλες τις Περιφέρειες, λαμβάνοντας πάντα ως βάση τις 3 κατηγορίες.
      Οι κατηγορίες Περιφερειών που διαμορφώνονται είναι:
       Λιγότερο ανεπτυγμένες (κατά κεφαλήν ΑΕΠ <75% του μέσου ευρωπαϊκού όρου).  Περιφέρειες σε μετάβαση (κατά κεφαλήν ΑΕΠ μεταξύ 75% και 100%).  Περισσότερο ανεπτυγμένες (κατά κεφαλήν ΑΕΠ > 100%).   Με βάση την παραπάνω κατηγοριοποίηση και τα επίσημα περιφερειακά στοιχεία των ετών 2012-2014, στην Ελλάδα οι Περιφέρειες Αττικής και Νοτίου Αιγαίου συμπεριλαμβάνονται στις Περιφέρειες σε μετάβαση, ενώ οι υπόλοιπες 11 στις Λιγότερο Ανεπτυγμένες.
      Αντίστοιχα, τα ποσοστά συγχρηματοδότησης ανάλογα με την κατηγορία των Περιφερειών (εξαίρεση τα προγράμματα Interreg) διαμορφώνονται σύμφωνα με την πρόταση της Επιτροπής κατ’ ανώτατο όριο σε:
      * 70% για λιγότερο ανεπτυγμένες.
      * 55% για Περιφέρειες σε μετάβαση.
      * 40% για περισσότερο ανεπτυγμένες.
      * Ειδικά για τους άξονες Κοινωνικής καινοτομίας του ΕΚΤ+ το ποσοστό συγχρηματοδότησης είναι 95%.
      * Το ποσοστό συγχρηματοδότησης για το Ταμείο Συνοχής στο επίπεδο κάθε προτεραιότητας δεν είναι υψηλότερο από 70%.
      * Το ποσοστό συγχρηματοδότησης για τα προγράμματα Interreg δεν πρέπει να είναι υψηλότερο από 70%.
      * Τα μέτρα τεχνικής βοήθειας που εκτελούνται με πρωτοβουλία της Επιτροπής ή εξ ονόματός της μπορούν να χρηματοδοτούνται σε ποσοστό 100%.
      Με την εγκύκλιο καλούνται οι φορείς σχεδιασμού των υπουργείων, των Περιφερειών, καθώς και των κοινωνικοοικονομικών εταίρων για το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027, να υποβάλουν τις προτάσεις τους μέχρι τις 9 Σεπτεμβρίου 2019.

        Οι 5 Στόχοι Πολιτικής που θα χρηματοδοτηθούν Στόχος Πολιτικής 1: Μια εξυπνότερη Ευρώπη μέσω της προώθησης του καινοτόμου και έξυπνου οικονομικού μετασχηματισμού.
      Στην ενότητα αυτή περιλαμβάνονται:
      Α. Η ενίσχυση των ικανοτήτων έρευνας και καινοτομίας και η αξιοποίηση των προηγμένων τεχνολογιών.
      Β. Η εκμετάλλευση των οφελών της ψηφιοποίησης.
      Γ. Η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των μμε.
      Δ. Η ανάπτυξη δεξιοτήτων για την έξυπνη εξειδίκευση, τη βιομηχανική μετάβαση και την επιχειρηματικότητα.
      Στόχος Πολιτικής 2: Μια πιο πράσινη Ευρώπη, με χαμηλές εκπομπές άνθρακα.
      Στην ενότητα αυτή περιλαμβάνονται:
      Α. Προώθηση μέτρων ενεργειακής απόδοσης.
      Β. Προαγωγή των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
      Γ. Ανάπτυξη έξυπνων ενεργειακών συστημάτων, δικτύων και εξοπλισμού αποθήκευσης σε τοπικό επίπεδο.
      Δ. Προαγωγή της προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή, της πρόληψης των κινδύνων και της ανθεκτικότητας στις καταστροφές.
      Ε. Προαγωγή της βιώσιμης διαχείρισης του νερού.
      ΣΤ. Προώθηση της μετάβασης σε μια κυκλική οικονομία.
      Ζ. Ενίσχυση της βιοποικιλότητας, των πράσινων υποδομών στο αστικό περιβάλλον και τη μείωση της ρύπανσης.
      Στόχος Πολιτικής 3: Μια πιο διασυνδεδεμένη Ευρώπη μέσω της ενίσχυσης της κινητικότητας και των περιφερειακών διασυνδέσεων ΤΠΕ.
      Στην ενότητα αυτή περιλαμβάνονται:
      Α. Ενίσχυση της ψηφιακής συνδεσιμότητας.
      Β. Ανάπτυξη βιώσιμου, ανθεκτικού στην κλιματική αλλαγή, έξυπνου, ασφαλούς και διατροπικού ΔΕΔ-Μ.
      Γ. Ανάπτυξη βιώσιμης, ανθεκτικής στην κλιματική αλλαγή, έξυπνης, ασφαλούς και διατροπικής εθνικής, περιφερειακής και τοπικής κινητικότητας, με καλύτερη πρόσβαση σε ΔΕΔ-Μ και διασυνοριακή κινητικότητα.
      Δ. Προαγωγή της βιώσιμης πολυτροπικής αστικής κινητικότητας.
      Στόχος Πολιτικής 4: Πιο κοινωνική Ευρώπη μέσω της υλοποίησης του ευρωπαϊκού πυλώνα κοινωνικών δικαιωμάτων.
      Στην ενότητα αυτή (με χρηματοδότηση από το ΕΤΠΑ και το ΕΚΤ) περιλαμβάνονται οι ακόλουθες δράσεις:
      * Ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των αγορών εργασίας και της πρόσβασης σε ποιοτικές θέσεις απασχόλησης.
      * Βελτίωση της πρόσβασης σε ποιοτικές υπηρεσίες εκπαίδευσης, κατάρτισης και διά βίου μάθησης χωρίς αποκλεισμούς μέσω της ανάπτυξης υποδομών.
      * Ακόμη μεγαλύτερη κοινωνικοοικονομική ένταξη περιθωριοποιημένων κοινοτήτων, μεταναστών και των μειονεκτουσών ομάδων, με την εφαρμογή ολοκληρωμένων μέτρων που αφορούν μεταξύ άλλων στέγαση και κοινωνικές υπηρεσίες.
      * Εξασφάλιση ισότιμης πρόσβασης στην υγειονομική περίθαλψη με την ανάπτυξη υποδομών.
      * Βελτίωση της πρόσβασης στην απασχόληση όλων των ατόμων που αναζητούν εργασία, ιδίως των νέων, των μακροχρόνια ανέργων και των οικονομικά μη ενεργών ατόμων, προώθηση της αυτοαπασχόλησης και της κοινωνικής οικονομίας.
      * Εκσυγχρονισμός των θεσμών της αγοράς εργασίας και των υπηρεσιών για την αξιολόγηση και την πρόβλεψη των αναγκών σε δεξιότητες και εξασφάλιση της έγκαιρης και εξατομικευμένης βοήθειας και στήριξη της προσαρμογής στις ανάγκες της αγοράς εργασίας, των μεταβάσεων και της κινητικότητας.
      * Προώθηση της συμμετοχής των γυναικών στην αγορά εργασίας, βελτίωση της ισορροπίας της επαγγελματικής και της οικογενειακής ζωής, περιλαμβανομένης της πρόσβασης στην παιδική φροντίδα, προώθηση ενός υγιούς και κατάλληλα προσαρμοσμένου εργασιακού περιβάλλοντος για την αντιμετώπιση κινδύνων για την υγεία, προώθηση της προσαρμογής των εργαζομένων, των επιχειρήσεων και των επιχειρηματιών στην αλλαγή και ενεργός και υγιής γήρανση.
      * Βελτίωση της ποιότητας, της αποτελεσματικότητας και της συνάφειας των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης με την αγορά εργασίας.
      * Προώθηση της ίσης πρόσβασης και της ολοκλήρωσης ποιοτικής και χωρίς αποκλεισμούς εκπαίδευσης και κατάρτισης, ιδίως για μειονεκτούσες ομάδες, από την προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα, έως την τριτοβάθμια εκπαίδευση καθώς και την εκπαίδευση και τη μάθηση ενηλίκων.
      * Προώθηση της διά βίου μάθησης, ιδίως με ευκαιρίες για ευέλικτη αναβάθμιση των δεξιοτήτων και επανειδίκευση για όλους, λαμβάνοντας υπόψη τις ψηφιακές δεξιότητες, την καλύτερη πρόβλεψη των αλλαγών και τις νέες απαιτήσεις για δεξιότητες με βάση τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.
      * Προώθηση της ενεργού ένταξης, με σκοπό την προώθηση της ισότητας των ευκαιριών και της ενεργού συμμετοχής, και βελτίωση της απασχολησιμότητας.
      * Προώθηση της κοινωνικοοικονομικής ένταξης των υπηκόων τρίτων χωρών και των περιθωριοποιημένων κοινοτήτων.
      * Ενίσχυση της ισότιμης και έγκαιρης πρόσβασης σε ποιοτικές, βιώσιμες και οικονομικά προσιτές υπηρεσίες, εκσυγχρονισμός των συστημάτων κοινωνικής προστασίας, συμπεριλαμβανομένης της προώθησης της πρόσβασης στην κοινωνική προστασία, βελτίωση της προσβασιμότητας, της αποτελεσματικότητας και της ανθεκτικότητας των συστημάτων υγειονομικής περίθαλψης και των υπηρεσιών μακροχρόνιας περίθαλψης.
      * Προώθηση της κοινωνικής ένταξης των ατόμων που αντιμετωπίζουν κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού.
      * Αντιμετώπιση της υλικής στέρησης με παροχή τροφίμων και/ή βασικής υλικής βοήθειας προς τους απόρους.
      Στόχος Πολιτικής 5: Μια Ευρώπη πιο κοντά στους πολίτες της, μέσω της προώθησης της βιώσιμης και ολοκληρωμένης ανάπτυξης των αστικών, αγροτικών και παράκτιων περιοχών, καθώς και μέσω της στήριξης τοπικών πρωτοβουλιών. 
      Στην ενότητα αυτή περιλαμβάνονται δράσεις όπως η ενίσχυση της ολοκληρωμένης κοινωνικής, οικονομικής και περιβαλλοντικής ανάπτυξης, της πολιτιστικής κληρονομιάς και της ασφάλειας στις αστικές, αγροτικές και παράκτιες περιοχές.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Επενδύσεις στους τομείς της έξυπνης τεχνολογίας, των καθαρών μορφών ενέργειας, των δικτύων (οδικών και ψηφιακών) και πολιτικές στήριξης της απασχόλησης, των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, της κοινωνικής εμβάθυνσης και καταπολέμησης της φτώχειας, χρηματοδοτούνται από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027.
      Σύμφωνα με την πρόταση της Κομισιόν, στη χώρα μας κατανέμονται 19,2 δισ. ευρώ (σε τιμές 2018) για το 2021-2027, έναντι 17,8 δισ. ευρώ (τιμές 2018) για το 2014-2020, δηλαδή αύξηση των πόρων από την Πολιτική Συνοχής κατά 1,4 δισ. ευρώ (+8%), σε σχέση με την τρέχουσα δημοσιονομική περίοδο. Η πολιτική συνοχής εξακολουθεί να επενδύει σε όλες τις Περιφέρειες, λαμβάνοντας πάντα ως βάση τις 3 κατηγορίες.
      Οι κατηγορίες Περιφερειών που διαμορφώνονται είναι:
       Λιγότερο ανεπτυγμένες (κατά κεφαλήν ΑΕΠ <75% του μέσου ευρωπαϊκού όρου).  Περιφέρειες σε μετάβαση (κατά κεφαλήν ΑΕΠ μεταξύ 75% και 100%).  Περισσότερο ανεπτυγμένες (κατά κεφαλήν ΑΕΠ > 100%).   Με βάση την παραπάνω κατηγοριοποίηση και τα επίσημα περιφερειακά στοιχεία των ετών 2012-2014, στην Ελλάδα οι Περιφέρειες Αττικής και Νοτίου Αιγαίου συμπεριλαμβάνονται στις Περιφέρειες σε μετάβαση, ενώ οι υπόλοιπες 11 στις Λιγότερο Ανεπτυγμένες.
      Αντίστοιχα, τα ποσοστά συγχρηματοδότησης ανάλογα με την κατηγορία των Περιφερειών (εξαίρεση τα προγράμματα Interreg) διαμορφώνονται σύμφωνα με την πρόταση της Επιτροπής κατ’ ανώτατο όριο σε:
      * 70% για λιγότερο ανεπτυγμένες.
      * 55% για Περιφέρειες σε μετάβαση.
      * 40% για περισσότερο ανεπτυγμένες.
      * Ειδικά για τους άξονες Κοινωνικής καινοτομίας του ΕΚΤ+ το ποσοστό συγχρηματοδότησης είναι 95%.
      * Το ποσοστό συγχρηματοδότησης για το Ταμείο Συνοχής στο επίπεδο κάθε προτεραιότητας δεν είναι υψηλότερο από 70%.
      * Το ποσοστό συγχρηματοδότησης για τα προγράμματα Interreg δεν πρέπει να είναι υψηλότερο από 70%.
      * Τα μέτρα τεχνικής βοήθειας που εκτελούνται με πρωτοβουλία της Επιτροπής ή εξ ονόματός της μπορούν να χρηματοδοτούνται σε ποσοστό 100%.
      Με την εγκύκλιο καλούνται οι φορείς σχεδιασμού των υπουργείων, των Περιφερειών, καθώς και των κοινωνικοοικονομικών εταίρων για το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027, να υποβάλουν τις προτάσεις τους μέχρι τις 9 Σεπτεμβρίου 2019.

        Οι 5 Στόχοι Πολιτικής που θα χρηματοδοτηθούν Στόχος Πολιτικής 1: Μια εξυπνότερη Ευρώπη μέσω της προώθησης του καινοτόμου και έξυπνου οικονομικού μετασχηματισμού.
      Στην ενότητα αυτή περιλαμβάνονται:
      Α. Η ενίσχυση των ικανοτήτων έρευνας και καινοτομίας και η αξιοποίηση των προηγμένων τεχνολογιών.
      Β. Η εκμετάλλευση των οφελών της ψηφιοποίησης.
      Γ. Η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των μμε.
      Δ. Η ανάπτυξη δεξιοτήτων για την έξυπνη εξειδίκευση, τη βιομηχανική μετάβαση και την επιχειρηματικότητα.
      Στόχος Πολιτικής 2: Μια πιο πράσινη Ευρώπη, με χαμηλές εκπομπές άνθρακα.
      Στην ενότητα αυτή περιλαμβάνονται:
      Α. Προώθηση μέτρων ενεργειακής απόδοσης.
      Β. Προαγωγή των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
      Γ. Ανάπτυξη έξυπνων ενεργειακών συστημάτων, δικτύων και εξοπλισμού αποθήκευσης σε τοπικό επίπεδο.
      Δ. Προαγωγή της προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή, της πρόληψης των κινδύνων και της ανθεκτικότητας στις καταστροφές.
      Ε. Προαγωγή της βιώσιμης διαχείρισης του νερού.
      ΣΤ. Προώθηση της μετάβασης σε μια κυκλική οικονομία.
      Ζ. Ενίσχυση της βιοποικιλότητας, των πράσινων υποδομών στο αστικό περιβάλλον και τη μείωση της ρύπανσης.
      Στόχος Πολιτικής 3: Μια πιο διασυνδεδεμένη Ευρώπη μέσω της ενίσχυσης της κινητικότητας και των περιφερειακών διασυνδέσεων ΤΠΕ.
      Στην ενότητα αυτή περιλαμβάνονται:
      Α. Ενίσχυση της ψηφιακής συνδεσιμότητας.
      Β. Ανάπτυξη βιώσιμου, ανθεκτικού στην κλιματική αλλαγή, έξυπνου, ασφαλούς και διατροπικού ΔΕΔ-Μ.
      Γ. Ανάπτυξη βιώσιμης, ανθεκτικής στην κλιματική αλλαγή, έξυπνης, ασφαλούς και διατροπικής εθνικής, περιφερειακής και τοπικής κινητικότητας, με καλύτερη πρόσβαση σε ΔΕΔ-Μ και διασυνοριακή κινητικότητα.
      Δ. Προαγωγή της βιώσιμης πολυτροπικής αστικής κινητικότητας.
      Στόχος Πολιτικής 4: Πιο κοινωνική Ευρώπη μέσω της υλοποίησης του ευρωπαϊκού πυλώνα κοινωνικών δικαιωμάτων.
      Στην ενότητα αυτή (με χρηματοδότηση από το ΕΤΠΑ και το ΕΚΤ) περιλαμβάνονται οι ακόλουθες δράσεις:
      * Ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των αγορών εργασίας και της πρόσβασης σε ποιοτικές θέσεις απασχόλησης.
      * Βελτίωση της πρόσβασης σε ποιοτικές υπηρεσίες εκπαίδευσης, κατάρτισης και διά βίου μάθησης χωρίς αποκλεισμούς μέσω της ανάπτυξης υποδομών.
      * Ακόμη μεγαλύτερη κοινωνικοοικονομική ένταξη περιθωριοποιημένων κοινοτήτων, μεταναστών και των μειονεκτουσών ομάδων, με την εφαρμογή ολοκληρωμένων μέτρων που αφορούν μεταξύ άλλων στέγαση και κοινωνικές υπηρεσίες.
      * Εξασφάλιση ισότιμης πρόσβασης στην υγειονομική περίθαλψη με την ανάπτυξη υποδομών.
      * Βελτίωση της πρόσβασης στην απασχόληση όλων των ατόμων που αναζητούν εργασία, ιδίως των νέων, των μακροχρόνια ανέργων και των οικονομικά μη ενεργών ατόμων, προώθηση της αυτοαπασχόλησης και της κοινωνικής οικονομίας.
      * Εκσυγχρονισμός των θεσμών της αγοράς εργασίας και των υπηρεσιών για την αξιολόγηση και την πρόβλεψη των αναγκών σε δεξιότητες και εξασφάλιση της έγκαιρης και εξατομικευμένης βοήθειας και στήριξη της προσαρμογής στις ανάγκες της αγοράς εργασίας, των μεταβάσεων και της κινητικότητας.
      * Προώθηση της συμμετοχής των γυναικών στην αγορά εργασίας, βελτίωση της ισορροπίας της επαγγελματικής και της οικογενειακής ζωής, περιλαμβανομένης της πρόσβασης στην παιδική φροντίδα, προώθηση ενός υγιούς και κατάλληλα προσαρμοσμένου εργασιακού περιβάλλοντος για την αντιμετώπιση κινδύνων για την υγεία, προώθηση της προσαρμογής των εργαζομένων, των επιχειρήσεων και των επιχειρηματιών στην αλλαγή και ενεργός και υγιής γήρανση.
      * Βελτίωση της ποιότητας, της αποτελεσματικότητας και της συνάφειας των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης με την αγορά εργασίας.
      * Προώθηση της ίσης πρόσβασης και της ολοκλήρωσης ποιοτικής και χωρίς αποκλεισμούς εκπαίδευσης και κατάρτισης, ιδίως για μειονεκτούσες ομάδες, από την προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα, έως την τριτοβάθμια εκπαίδευση καθώς και την εκπαίδευση και τη μάθηση ενηλίκων.
      * Προώθηση της διά βίου μάθησης, ιδίως με ευκαιρίες για ευέλικτη αναβάθμιση των δεξιοτήτων και επανειδίκευση για όλους, λαμβάνοντας υπόψη τις ψηφιακές δεξιότητες, την καλύτερη πρόβλεψη των αλλαγών και τις νέες απαιτήσεις για δεξιότητες με βάση τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.
      * Προώθηση της ενεργού ένταξης, με σκοπό την προώθηση της ισότητας των ευκαιριών και της ενεργού συμμετοχής, και βελτίωση της απασχολησιμότητας.
      * Προώθηση της κοινωνικοοικονομικής ένταξης των υπηκόων τρίτων χωρών και των περιθωριοποιημένων κοινοτήτων.
      * Ενίσχυση της ισότιμης και έγκαιρης πρόσβασης σε ποιοτικές, βιώσιμες και οικονομικά προσιτές υπηρεσίες, εκσυγχρονισμός των συστημάτων κοινωνικής προστασίας, συμπεριλαμβανομένης της προώθησης της πρόσβασης στην κοινωνική προστασία, βελτίωση της προσβασιμότητας, της αποτελεσματικότητας και της ανθεκτικότητας των συστημάτων υγειονομικής περίθαλψης και των υπηρεσιών μακροχρόνιας περίθαλψης.
      * Προώθηση της κοινωνικής ένταξης των ατόμων που αντιμετωπίζουν κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού.
      * Αντιμετώπιση της υλικής στέρησης με παροχή τροφίμων και/ή βασικής υλικής βοήθειας προς τους απόρους.
      Στόχος Πολιτικής 5: Μια Ευρώπη πιο κοντά στους πολίτες της, μέσω της προώθησης της βιώσιμης και ολοκληρωμένης ανάπτυξης των αστικών, αγροτικών και παράκτιων περιοχών, καθώς και μέσω της στήριξης τοπικών πρωτοβουλιών. 
      Στην ενότητα αυτή περιλαμβάνονται δράσεις όπως η ενίσχυση της ολοκληρωμένης κοινωνικής, οικονομικής και περιβαλλοντικής ανάπτυξης, της πολιτιστικής κληρονομιάς και της ασφάλειας στις αστικές, αγροτικές και παράκτιες περιοχές.
    • By Engineer
      Το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014-2020 αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους μοχλούς ανάπτυξης για τη χώρα μας καθώς το βασικό του όραμα αποτελεί η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του αγροδιατροφικού τομέα, η ανάδειξη του πολυλειτουργικού  χαρακτήρα των αγροτικών περιοχών καθώς και η προστασία του περιβάλλοντος. Στο πλαίσιο αυτό, και ειδικότερα στα πλαίσια του Μέτρου 08 του ΠΑΑ, η αρμοδιότητα του οποίου έχει εκχωρηθεί στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, με τίτλο: «Επενδύσεις στην ανάπτυξη δασικών περιοχών και στη βελτίωση της βιωσιμότητας των δασών τού Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) για την περίοδο 2014-2020» το Υπουργείο Περιβάλλοντος ανακοινώνει ότι υπογράφηκαν και έχουν προωθηθεί για δημοσίευση στην Εφημερίδα τής Κυβερνήσεως οι Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις που αφορούν στην υλοποίηση δύο βασικών Υπομέτρων, συνολικού ύψους περίπου 128 εκατ. Ευρώ, τα οποία είναι τα εξής:
      Υπομέτρο 8.3 με τίτλο: «Πρόληψη ζημιών σε δάση εξαιτίας δασικών πυρκαγιών, φυσικών καταστροφών και καταστροφικών συμβάντων» και Υπομέτρο 8.4 με τίτλο: «Αποκατάσταση ζημιών σε δάση εξαιτίας δασικών πυρκαγιών, φυσικών καταστροφών και καταστροφικών συμβάντων» Παράλληλα, αυτό το διάστημα επεξεργάζονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες τα σχέδια προσκλήσεων των δικαιούχων των εν λόγω Υπομέτρων, με σκοπό την έκδοσή τους μέσα στο μήνα Σεπτέμβριο.
      Ειδικότερα, στο Υπομέτρο 8.3 περιλαμβάνονται δράσεις που σχετίζονται με πρόληψη από πυρκαγιές, παθογόνους οργανισμούς και χειμάρρους, όπως, εν συντομία, είναι :
      Έργα κατασκευής και συντήρησης προστατευτικών υποδομών (δασικά μονοπάτια, σημεία υδροδότησης, αντιπυρικές λωρίδες) Προληπτικοί δασοκομικοί χειρισμοί (βελτίωση και αποκατάσταση βατότητας των υφιστάμενων δασικών δρόμων αντιπυρικής προστασίας, καθαρισμοί βλάστησης, εμπλουτισμός με δασικά είδη λιγότερο εύφλεκτα) Εγκατάσταση και βελτίωση εξοπλισμού και συστημάτων παρακολούθησης πυρκαγιών (παρατηρητήρια, συστήματα ανίχνευσης δασικών πυρκαγιών, επικοινωνίες) Εγκατάσταση και βελτίωση συστημάτων παρακολούθησης εμφάνισης παθογόνων οργανισμών Ειδικοί δασοκομικοί χειρισμοί για την πρόληψη της εξάπλωσης παθογόνων οργανισμών (κοπή, καύση, απομάκρυνση δένδρων κ.α.) Κατασκευή ορεινών αντιδιαβρωτικών και αντιπλημμυρικών έργων αποφυγής επιπτώσεων των πλημμυρών και της διάβρωσης των εδαφών Αντίστοιχα, στο Υπομέτρο 8.4 οι δράσεις που περιλαμβάνονται, συνίστανται, ενδεικτικά, σε:
      Απομάκρυνση καμένων κορμών Έργα αναδασώσεων για την αποκατάσταση του δασοκομικού δυναμικού Κατασκευή ορεινών αντιδιαβρωτικών και αντιπλημμυρικών έργων Έργα αποκατάστασης άλλων επενδύσεων και υποδομών (υποδομές ορεινών υδρονομικών έργων που καταστράφηκαν από πλημμύρες, κατολισθήσεις κλπ) Δυνητικοί δικαιούχοι των ανωτέρω Υπομέτρων είναι:
      Δημόσιο (με την ευρεία έννοια), δηλαδή Δασικές Υπηρεσίες, Δήμοι κάτοχοι ή διαχειριστές δασών και δασικών εκτάσεων και οι ενώσεις τους και Περιφέρειες κάτοχοι ή διαχειριστές δασών και δασικών εκτάσεων και οι ενώσεις τους και Ιδιώτες, κάτοχοι δασών και δασικών εκτάσεων, φυσικά ή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου και οι ενώσεις τους Ως πεδίο εφαρμογής ορίζονται όλα τα δάση και οι δασικές εκτάσεις της επικράτειας, και η υλοποίηση των ανωτέρω Υπομέτρων αποσκοπεί στην προστασία τού περιβάλλοντος, στην επέκταση και βελτίωση των δασικών πόρων, στην ενίσχυση της αντιδιαβρωτικής, αντιπλημμυρικής και αντιπυρικής προστασίας, στην διατήρηση της βιοποικιλότητας, στην άμβλυνση των κλιματικών μεταβολών, στην προσαρμογή στις κλιματικές μεταβολές, στη ρύθμιση της ποιότητας και ποσότητας υδάτων, στην αποκατάσταση ερημοποιημένων εκτάσεων και στην ενίσχυση της φυσικής αναγέννησης ορισμένων περιοχών.
      Ενόψει της υπογραφής των ανωτέρω Υπουργικών Αποφάσεων, ο Αν. Υπουργός ΠΕΝ Σ. Φάμελλος δήλωσε τα εξής: «Έχουμε θεσμοθετήσει το πρώτο θεματικό Σχέδιο Δράσης Δασών, το οποίο και χρηματοδοτούμε με σχεδόν 140εκ. € και 550 άτομα προσωπικό (μόνιμο έκτακτο) για τη Δημόσια Πολιτική Πρόληψης Δασικών Πυρκαγιών.
      Με τις αποφάσεις αυτές επενδύουμε στα δάση με επιπλέον 128 εκατ. ευρώ ενισχύοντας την πρόληψη έναντι φυσικών καταστροφών, αλλά και την αποκατάσταση μετά από καταστροφές. Θεωρούμε ότι μόνο επενδύοντας σε αυτό το φυσικό αειφορικό πόρο θα αυξηθεί σημαντικά η τοπική απασχόληση και ανάπτυξη στα ορεινά και ημιορεινά της χώρας.
      Ο στόχος του 1% του ΑΕΠ από δασικά οικοσυστήματα της Εθνικής Στρατηγικής για τα Δάση είναι εφικτός και εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση χρησιμοποιώντας όλα τα ελληνικά και ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία».
      Αντίστοιχα ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος Γ. Δημαράς δήλωσε τα εξής: «Η χρηματοδότηση της πρόληψης και της αποκατάστασης των ζημιών στα δασών μας αποτελεί  θεμελιώδη δράση για την διατήρηση, προστασία και αναβάθμιση των οικοσυστημικών λειτουργιών  των ελληνικών δασών που αποτελεί υποχρέωση του κράτους και των υπηρεσιών του ΥΠΕΝ. Μετά από εντατική και συλλογική προσπάθεια καταφέραμε να ολοκληρώσουμε το ταχύτερο δυνατό την διαδικασία απελευθερώνοντας κονδύλια ύψους περίπου 128 εκατ. ευρώ προς όφελος του κοινωνικού συνόλου».

      View full είδηση
    • By Engineer
      Το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014-2020 αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους μοχλούς ανάπτυξης για τη χώρα μας καθώς το βασικό του όραμα αποτελεί η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του αγροδιατροφικού τομέα, η ανάδειξη του πολυλειτουργικού  χαρακτήρα των αγροτικών περιοχών καθώς και η προστασία του περιβάλλοντος. Στο πλαίσιο αυτό, και ειδικότερα στα πλαίσια του Μέτρου 08 του ΠΑΑ, η αρμοδιότητα του οποίου έχει εκχωρηθεί στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, με τίτλο: «Επενδύσεις στην ανάπτυξη δασικών περιοχών και στη βελτίωση της βιωσιμότητας των δασών τού Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) για την περίοδο 2014-2020» το Υπουργείο Περιβάλλοντος ανακοινώνει ότι υπογράφηκαν και έχουν προωθηθεί για δημοσίευση στην Εφημερίδα τής Κυβερνήσεως οι Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις που αφορούν στην υλοποίηση δύο βασικών Υπομέτρων, συνολικού ύψους περίπου 128 εκατ. Ευρώ, τα οποία είναι τα εξής:
      Υπομέτρο 8.3 με τίτλο: «Πρόληψη ζημιών σε δάση εξαιτίας δασικών πυρκαγιών, φυσικών καταστροφών και καταστροφικών συμβάντων» και Υπομέτρο 8.4 με τίτλο: «Αποκατάσταση ζημιών σε δάση εξαιτίας δασικών πυρκαγιών, φυσικών καταστροφών και καταστροφικών συμβάντων» Παράλληλα, αυτό το διάστημα επεξεργάζονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες τα σχέδια προσκλήσεων των δικαιούχων των εν λόγω Υπομέτρων, με σκοπό την έκδοσή τους μέσα στο μήνα Σεπτέμβριο.
      Ειδικότερα, στο Υπομέτρο 8.3 περιλαμβάνονται δράσεις που σχετίζονται με πρόληψη από πυρκαγιές, παθογόνους οργανισμούς και χειμάρρους, όπως, εν συντομία, είναι :
      Έργα κατασκευής και συντήρησης προστατευτικών υποδομών (δασικά μονοπάτια, σημεία υδροδότησης, αντιπυρικές λωρίδες) Προληπτικοί δασοκομικοί χειρισμοί (βελτίωση και αποκατάσταση βατότητας των υφιστάμενων δασικών δρόμων αντιπυρικής προστασίας, καθαρισμοί βλάστησης, εμπλουτισμός με δασικά είδη λιγότερο εύφλεκτα) Εγκατάσταση και βελτίωση εξοπλισμού και συστημάτων παρακολούθησης πυρκαγιών (παρατηρητήρια, συστήματα ανίχνευσης δασικών πυρκαγιών, επικοινωνίες) Εγκατάσταση και βελτίωση συστημάτων παρακολούθησης εμφάνισης παθογόνων οργανισμών Ειδικοί δασοκομικοί χειρισμοί για την πρόληψη της εξάπλωσης παθογόνων οργανισμών (κοπή, καύση, απομάκρυνση δένδρων κ.α.) Κατασκευή ορεινών αντιδιαβρωτικών και αντιπλημμυρικών έργων αποφυγής επιπτώσεων των πλημμυρών και της διάβρωσης των εδαφών Αντίστοιχα, στο Υπομέτρο 8.4 οι δράσεις που περιλαμβάνονται, συνίστανται, ενδεικτικά, σε:
      Απομάκρυνση καμένων κορμών Έργα αναδασώσεων για την αποκατάσταση του δασοκομικού δυναμικού Κατασκευή ορεινών αντιδιαβρωτικών και αντιπλημμυρικών έργων Έργα αποκατάστασης άλλων επενδύσεων και υποδομών (υποδομές ορεινών υδρονομικών έργων που καταστράφηκαν από πλημμύρες, κατολισθήσεις κλπ) Δυνητικοί δικαιούχοι των ανωτέρω Υπομέτρων είναι:
      Δημόσιο (με την ευρεία έννοια), δηλαδή Δασικές Υπηρεσίες, Δήμοι κάτοχοι ή διαχειριστές δασών και δασικών εκτάσεων και οι ενώσεις τους και Περιφέρειες κάτοχοι ή διαχειριστές δασών και δασικών εκτάσεων και οι ενώσεις τους και Ιδιώτες, κάτοχοι δασών και δασικών εκτάσεων, φυσικά ή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου και οι ενώσεις τους Ως πεδίο εφαρμογής ορίζονται όλα τα δάση και οι δασικές εκτάσεις της επικράτειας, και η υλοποίηση των ανωτέρω Υπομέτρων αποσκοπεί στην προστασία τού περιβάλλοντος, στην επέκταση και βελτίωση των δασικών πόρων, στην ενίσχυση της αντιδιαβρωτικής, αντιπλημμυρικής και αντιπυρικής προστασίας, στην διατήρηση της βιοποικιλότητας, στην άμβλυνση των κλιματικών μεταβολών, στην προσαρμογή στις κλιματικές μεταβολές, στη ρύθμιση της ποιότητας και ποσότητας υδάτων, στην αποκατάσταση ερημοποιημένων εκτάσεων και στην ενίσχυση της φυσικής αναγέννησης ορισμένων περιοχών.
      Ενόψει της υπογραφής των ανωτέρω Υπουργικών Αποφάσεων, ο Αν. Υπουργός ΠΕΝ Σ. Φάμελλος δήλωσε τα εξής: «Έχουμε θεσμοθετήσει το πρώτο θεματικό Σχέδιο Δράσης Δασών, το οποίο και χρηματοδοτούμε με σχεδόν 140εκ. € και 550 άτομα προσωπικό (μόνιμο έκτακτο) για τη Δημόσια Πολιτική Πρόληψης Δασικών Πυρκαγιών.
      Με τις αποφάσεις αυτές επενδύουμε στα δάση με επιπλέον 128 εκατ. ευρώ ενισχύοντας την πρόληψη έναντι φυσικών καταστροφών, αλλά και την αποκατάσταση μετά από καταστροφές. Θεωρούμε ότι μόνο επενδύοντας σε αυτό το φυσικό αειφορικό πόρο θα αυξηθεί σημαντικά η τοπική απασχόληση και ανάπτυξη στα ορεινά και ημιορεινά της χώρας.
      Ο στόχος του 1% του ΑΕΠ από δασικά οικοσυστήματα της Εθνικής Στρατηγικής για τα Δάση είναι εφικτός και εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση χρησιμοποιώντας όλα τα ελληνικά και ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία».
      Αντίστοιχα ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος Γ. Δημαράς δήλωσε τα εξής: «Η χρηματοδότηση της πρόληψης και της αποκατάστασης των ζημιών στα δασών μας αποτελεί  θεμελιώδη δράση για την διατήρηση, προστασία και αναβάθμιση των οικοσυστημικών λειτουργιών  των ελληνικών δασών που αποτελεί υποχρέωση του κράτους και των υπηρεσιών του ΥΠΕΝ. Μετά από εντατική και συλλογική προσπάθεια καταφέραμε να ολοκληρώσουμε το ταχύτερο δυνατό την διαδικασία απελευθερώνοντας κονδύλια ύψους περίπου 128 εκατ. ευρώ προς όφελος του κοινωνικού συνόλου».
    • By Engineer
      Άνοιξε η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων του προγράμματος ΕΣΠΑ  «ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ ΚΑΙ ΥΛΙΚΩΝ».
      Tο link για την αίτηση μπορείτε να το δείτε εδώ και την πρόσκληση συμμετοχής ωφελουμένων εδώ.
      "Κατάρτιση και Πιστοποίηση Εργαζομένων στον κλάδο των κατασκευών"

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.