Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Engineer

    Engineer

    Administrators


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      12.917


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      4.453


  3. chrisvach

    chrisvach

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      273


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      25.928


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 22/10/2009 in Ειδήσεις

  1. Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ (80Α_2018) ο Νέος Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτηρίων (ΠΔ 41) που αντικαθιστά σχεδόν ολόκληρο το ΠΔ 71.
    5 points
  2. Το υπουργείο Περιβάλλοντος θέτει σε νέα τροχιά τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής, με νέους όρους για την συγκρότηση, τις αρμοδιότητες και το κανονιστικό πλαίσιο λειτουργία τους, σε μία προσπάθεια να αποκτήσουν ουσιαστικό ρόλο στην προστασία του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος και της αρχιτεκτονικής κληρονομίας, ώστε να συμβάλλουν στην ένταξη των κατασκευών στον αναπτυξιακό σχεδιασμό και το πολιτιστικό περιβάλλον. Με το νέο πλαίσιο επιδιώκεται το δύσκολο εγχείρημα αφενός μεν να αποσαφηνιστεί και να αναβαθμιστεί ο ρόλος των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων αφετέρου δε, να πάψουν να είναι ο «εφιάλτης» των μηχανικών και των επενδυτών και τροχοπέδη στην υλοποίηση πολλών και σημαντικών ιδιωτικών έργων. Οι νέες ρυθμίσεις Το ecopress φέρνει στο φως τις νέες ρυθμίσεις που προωθεί το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με νέα τροπολογία στη Βουλή και παράλληλα με νέα υπό τελική διαμόρφωση και έκδοση υπουργική απόφαση βάση του πολεοδομικού νόμου 4495/17 για τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής, οι οποίες αναλυτικά προβλέπουν τα εξής: Επιστρέφει από το υπουργείο Περιβάλλοντος στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις η αρμοδιότητα συγκρότηση των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα της χώρας, με νέα νομοθετική ρύθμιση, που ετοιμάζει το ΥΠΕΝ και προγραμματίζεται να κατατεθεί προσεχώς για ψήφιση στη Βουλή. Ορίζεται νέο χρονοδιάγραμμα για την σύσταση των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων. Προβλέπεται ότι τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής συγκροτούνται με νέες συνθέσεις «με απόφαση του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης που εκδίδεται μέσα σε έξι μήνες από την έναρξη ισχύος της νέας νομοθετικής ρύθμισης». Δηλαδή οι συνθέσεις των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων σε όλη τη χώρα με βάση το νομοθετικό προγραμματισμό θα αλλάξουν το αργότερο μέχρι το τέλος του έτους. Στο μεταξύ σημειώνεται ότι, όπως έχει παρουσιάσει το ecopress δείτε εδώ το ρεπορτάζ, τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής εξακολουθούν να λειτουργούν με νομοθετική παράταση των παλαιών τους συνθέσεων, η οποία λήγει τον προσεχή Ιούλιο. Με την ίδια νομοθετική ρύθμιση του ΥΠΕΝ, που φέρνει στο φως το ecopress διατυπώνονται εκ νέου, ώστε να προσδιορίζονται με σαφήνεια οι ήδη προβλεπόμενες στο άρθρο 7 του πολεοδομικού νόμου 4495/17 περιπτώσεις, για τις οποίες τα Αρχιτεκτονικά Συμβούλια είναι αρμόδια για την παροχή σύμφωνης γνώμης, επί των αρχιτεκτονικών μελετών. Ταυτοχρόνως στη νέα ρύθμιση καταγράφονται με νέο τρόπο, ώστε να είναι ξεκάθαρο ότι αποτελούν ξεχωριστές και διακριτές μεταξύ τους και δεν λειτουργούν συνδυαστικά είτε σωρευτικά, δύο περιπτώσεις, που ήδη ισχύουν με τον νόμο 4495/17, για τις οποίες τα Αρχιτεκτονικά Συμβούλια είναι αρμόδια για την παροχή σύμφωνης γνώμης επί των αρχιτεκτονικών μελετών. Οι δύο αυτές περιπτώσεις, (που καταγράφονται στη νέα ρύθμιση κατά τρόπο ώστε ο συνολικός αριθμός των περιπτώσεων να αυξάνεται από 11 σε 13) είναι : Για κάθε οικοδομική εργασία σε απόσταση μικρότερη των εκατό (100) μέτρων από τη γραμμή παραλίας, ή με πρόσωπο σε βασικούς κυκλοφοριακούς άξονες (Βασικό-Δευτερεύον-Τριτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο και Πρωτευόν Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο). Για όλα τα κτίρια για τα οποία απαιτείται η έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ). Σε άλλο σημείο της νέας ρύθμισης αλλάζει η διατύπωση, που προσδιορίζει τις περιπτώσεις έγκρισης του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής στις προβλεπόμενες από τις διατάξεις του νόμου 4067/12 και αναφέρεται ότι απαιτείται γνωμοδότηση του Αρχιτεκτονικού Συμβουλίου «για κάθε περίπτωση που προβλέπεται από άλλες γενικές ή ειδικές διατάξεις». Οι 13 περιπτώσεις αρμοδιότητας των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων Αναλυτικά σύμφωνα με τη νέα νομοθετική ρύθμιση του ΥΠΕΝ τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής σε κάθε περιφερειακή ενότητα είναι αρμόδια για την παροχή σύμφωνης γνώμης επί των αρχιτεκτονικών μελετών στις εξής περιπτώσεις: Για κάθε οικοδομική εργασία (ανέγερση, επισκευή, προσθήκη, κατεδάφιση) σε κτίρια, οικόπεδα ή γήπεδα, που βρίσκονται σε παραδοσιακά τμήματα πόλεων, σε παραδοσιακούς οικισμούς, σε ιστορικούς τόπους, αρχαιολογικούς χώρους, σε περιοχές ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους. Η ανωτέρω γνώμη δεν απαιτείται για οικοδομικές εργασίες ή τεχνικά ή άλλα έργα στο εσωτερικό υφισταμένου κτιρίου, οι οποίες δεν επιφέρουν τροποποιήσεις των όψεων αυτού, όπως επίσης δεν απαιτείται και στις περιπτώσεις κτιρίων ή έργων που είναι αποτέλεσμα πανελλήνιου ή διεθνούς αρχιτεκτονικού διαγωνισμού. Για κάθε οικοδομική εργασία σε κτίρια ή χώρους των οποίων έχει ήδη κινηθεί ή ολοκληρωθεί η διαδικασία κήρυξής τους ως διατηρητέων με απόφαση του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, καθώς και σε όμορα με αυτά ή έναντι αυτών κτίρια ή γήπεδα. Για κάθε άλλη εργασία εφόσον η υπόθεση παραπεμφθεί σε αυτά από τον Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Για κάθε μελέτη διαμόρφωσης κοινόχρηστων ή αδόμητων χώρων, εκτός από τις περιπτώσεις για τις οποίες διενεργήθηκε πανελλήνιος ή διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός. Για αρχιτεκτονικές μελέτες που διαφοροποιούνται από τα μορφολογικά στοιχεία και την τυπολογία που επιβάλλεται με ειδικές διατάξεις που έχουν θεσπιστεί ανά περιοχή, προστατευόμενη ή μη. Για τις άδειες κατεδάφισης κτιρίων που ανεγέρθηκαν πριν το έτος 1955. Για την έγκριση της διάσπασης του ενιαίου κτιρίου της περίπτωσης α της παρ, 1 του άρθρου 6 του π.δ. 24/31.5.1985 (Δ 270), καθώς και αν επιβάλλεται από τις κείμενες διατάξεις η διάσπαση του όγκου του κτιρίου. Για την έγκριση της οικοδόμησης σε μη άρτια οικόπεδα του άρθρου 25 του ν. 1337/1983 (Α 33). Για την έγκριση της οικοδόμησης, σύμφωνα με τις διατάξεις για την οικογενειακή στέγη του άρθρου 41 του ν. 1337/1983. Για κάθε περίπτωση που προβλέπεται από άλλες γενικές ή ειδικές διατάξεις η γνωμοδότηση του Σ.Α.. Για την έκδοση αδείας νομιμοποίησης αυθαιρέτων οικοδομικών εργασιών ή κατασκευών, των άρθρων 28 και 29 του παρόντος, που εμπίπτουν στις ανωτέρω περιπτώσεις. Για κάθε οικοδομική εργασία σε απόσταση μικρότερη των εκατό (100) μέτρων από τη γραμμή παραλίας, ή με πρόσωπο σε βασικούς κυκλοφοριακούς άξονες (Βασικό-Δευτερεύον-Τριτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο και Πρωτεόν Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο). Για όλα τα κτίρια για τα οποία απαιτείται η έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ). Νέοι κανόνες λειτουργίας των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής Με υπουργική απόφαση του ΥΠΕΝ, που είναι στο τελικό στάδιο της διαμόρφωσης της, καθορίζονται οι κανόνες λειτουργίας και οι αρμοδιότητες των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων. Η απόφαση εκδίδεται κατ΄ εφαρμογή του νόμου 4495/17. Οι βασικές κατευθύνσεις της νέας απόφασης οι πληροφορίες αναφέρουν ότι είναι: Να προσδιοριστεί η γνωμοδοτική αρμοδιότητα των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων επί των αρχιτεκτονικών μελετών, ώστε να εξετάζεται η ουσία και η πληρότητα της μελέτης και όχι η «λύση», που επιλέγει ο μελετητής. Να ξεκαθαριστεί το πεδίο ελέγχου των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων, ώστε να μην υπεισέρχονται σε ελέγχους πολεοδομικής νομοθεσίας, (που είναι αρμοδιότητα των ΥΔΟΜ), να μην αρνούνται την γνωμοδότηση τους σε περιπτώσεις διαφωνίας τους αλλά να καταγράφουν τη διαφωνία τους σε πρακτικό και γενικώς να μην προβαίνουν σε άρνηση, υπέρβαση είτε κατάχρηση του γνωμοδοτικού ρόλου τους. Να καθοριστούν συγκεκριμένα κριτήρια εξέτασης της μελέτης ώστε αφενός να διασφαλίζονται οι προϋποθέσεις των καλύτερων δυνατών όρων διαβίωσης των χρηστών, της προστασίας του περιβάλλοντος, της ενσωμάτωσης της πρότασης στα υπερκείμενα επίπεδα σχεδιασμού και να αποκλείονται απομιμήσεις και υπερβολές, που υποβαθμίζουν το τοπίο και δυσφημούν την αρχιτεκτονική. Οι συνθέσεις Οι συνθέσεις των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής παραμένουν όπως έχουν προβλεφθεί στο νόμο 4495/17, δεν αλλάζουν όπως έχει υπάρξει αίτημα για την συμμετοχή και άλλων ειδικοτήτων μηχανικών (Πολιτικών Μηχανικών κλπ) και έχουν ως εξής: Τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής είναι τετραμελή και αποτελούνται από: α) Έναν (1) αρχιτέκτονα μηχανικό, υπάλληλο του τμήματος Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος, ως Πρόεδρο, με τον αναπληρωτή του. Αν δεν υπάρχει υπάλληλος με τέτοια ειδικότητα, ως Πρόεδρος του Σ.Α. μπορεί να οριστεί υπάλληλος της περιφερειακής ενότητας ή άλλου φορέα του ευρύτερου δημόσιου τομέα, που έχει ειδικότητα αρχιτέκτονα. β) Έναν (1) αρχιτέκτονα – μηχανικό της οικείας Υπηρεσίας Δόμησης (ΥΔΟΜ), με τον αναπληρωτή του. γ) Δύο (2) αρχιτέκτονες – μηχανικούς ελεύθερους επαγγελματίες, εκπροσώπους του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών Πανελλήνια Ένωση Αρχιτεκτόνων (Σ.Α.Δ.Α.Σ.-Π.Ε.Α.) μέλη του Τ.Ε.Ε., οι οποίοι πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 9, με τους αναπληρωτές τους.
    2 points
  3. Όπως ήδη έχετε καταλάβει η πλατφόρμα του michanikos.gr ολοκλήρωσε μια μεγάλη αναβάθμιση και σταδιακά αποκαθιστούμε τις λειτουργίες της σελίδας. Από εσάς ζητάμε την υπομονή και την κατανόησή σας ώστε σύντομα να έχουμε διαθέσιμες νέες, περισσότερες δυνατότητες και ακόμη πιο φιλικό περιβάλλον για την πλοήγησή σας!
    2 points
  4. Εφαρμογή της παρ. η του άρθρου 99 του ν. 4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 167). ΦΕΚ Β 1643 2018.pdf
    1 point
  5. Ένα επεξηγηματικό βίντεο, διάρκειας περίπου 10 λεπτών, το οποίο περιγράφει τι είναι το φαινόμενο μεταφοράς της αφρικανικής σκόνης και ποιες είναι οι επιπτώσεις που επιφέρει από όπου περνά και κατακάθεται, επιμελήθηκε το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών και το meteo.gr. «Με τη μεταφορά σκόνης να είναι πλέον πολύ συχνό φαινόμενο και να επηρεάζει σχεδόν το σύνολο της χώρας, καλό είναι οι πολίτες να γνωρίζουν τι ακριβώς θα πρέπει να προσέχουν», αναφέρει η προγνωστική ιστοσελίδα. Δείτε το βίντεο:
    1 point
  6. Ο τρόπος με τον οποίο τελικά θα φορολογηθούν οι μισθωτοί με μπλοκάκια διευκρινίζεται από την ΑΑΔΕ, με εγκύκλιο που υπογράφεται από τον Διοικητή της Γιώργο Πιτσιλή και εκδόθηκε μετά τη υποβολή ερωτημάτων σχετικά με τον τρόπο φορολόγησης των εισοδημάτων από επιχειρηματική δραστηριότητα, χωρίς έναρξη. Όπως αναφέρει η εγκύκλιος της ΑΑΔΕ: Με τις διατάξεις των δύο πρώτων εδαφίων της περίπτωσης στ' της παρ.2 του άρθρου 12 του ν.4172/2013, όπως αυτές ισχύουν, ορίζεται ότι για τους σκοπούς του Κ.Φ.Ε., εργασιακή σχέση υφίσταται όταν ένα φυσικό πρόσωπο παρέχει υπηρεσίες βάσει έγγραφων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών ή συμβάσεων έργου, με φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες τα οποία δεν υπερβαίνουν τα τρία ή, εφόσον υπερβαίνουν τον αριθμό αυτόν, ποσοστό 75% του ακαθάριστου εισοδήματος από επιχειρηματική δραστηριότητα προέρχεται από ένα από τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες που λαμβάνουν τις εν λόγω υπηρεσίες και εφόσον δεν έχει την εμπορική ιδιότητα, ούτε διατηρεί επαγγελματική εγκατάσταση που είναι διαφορετική από την κατοικία του. Η διάταξη του προηγούμενου εδαφίου δεν εφαρμόζεται στην περίπτωση που ο φορολογούμενος αποκτά εισόδημα από μισθωτή εργασία, σύμφωνα με μία από τις περιπτώσεις α' έως ε' του άρθρου αυτού. Με την ΠΟΛ.1047/12.2.2015 εγκύκλιο διευκρινίστηκε ότι μεταξύ των προϋποθέσεων που πρέπει να συντρέχουν ούτως ώστε, φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα και υποχρεούνται σε τήρηση βιβλίων και στοιχείων από τις κείμενες διατάξεις, να ενταχθούν στην ανωτέρω διάταξη και να φορολογηθούν με την κλίμακα του εισοδήματος από μισθωτή εργασία, είναι η επαγγελματική τους εγκατάσταση να είναι ίδια με την κατοικία τους.Επίσης, με την ίδια ως άνω εγκύκλιο διευκρινίστηκε ότι υπάγονται στην ανωτέρω διάταξη, εφόσον βέβαια συντρέχουν και οι λοιπές προϋποθέσεις αυτής, οι αμοιβές για συμβουλευτικές ή παρόμοιες υπηρεσίες ήτοι αμοιβές που καταβάλλονται εξαιτίας παροχής επαγγελματικών υπηρεσιών στις οποίες προέχει το στοιχείο της συμβουλής ή της επιστημονικής, καλλιτεχνικής και πνευματικής δημιουργίας, δηλαδή επαγγέλματα που με τις καταργηθείσες διατάξεις του ν. 2238/1994, χαρακτηρίζονταν ως ελευθέρια επαγγέλματα. Επιπλέον, με το με Α.Π. ΔΕΑΦ Α 1047466 ΕΞ2016/24.3.2016 έγγραφο διευκρινίστηκε ότι για τη δραστηριότητα του συνθέτη (δραστηριότητα που σύμφωνα με τα προαναφερόμενα υπάγεται στην παροχή συμβουλευτικών ή παρόμοιων υπηρεσιών) και μόνο το στοιχείο της πρόθεσης άσκησης της δραστηριότητας αυτής, από τη στιγμή που δεν έχει ευκαιριακό και παρεπόμενο χαρακτήρα, σε κάθε περίπτωση προϋποθέτει έναρξη δραστηριότητας, όπως άλλωστε και η άσκηση λοιπών επαγγελμάτων που εντάσσονται στην κατηγορία της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η απόκτηση εισοδήματος χωρίς έναρξη δραστηριότητας δεν νομιμοποιείται και ούτε μπορεί να συνδέεται, με το πλήθος της πελατείας, τον πραγματοποιούμενο κύκλο εργασιών, τον τρόπο άσκησης του επαγγέλματος π.χ. μέσω internet, κ.λπ. Τα προηγούμενα ως θέματα πραγματικά εναπόκεινται στην κρίση και στον έλεγχο της φορολογικής αρχής. Μετά από όλα όσα αναφέρθηκαν πιο πάνω προκύπτει ότι οι αμοιβές για συμβουλευτικές ή παρόμοιες υπηρεσίες που υπάγονται στις διατάξεις της περίπτωσης στ' της παρ.2 του άρθρου 12 του ν.4172/2013, δεν έχουν ευκαιριακό και παρεπόμενο χαρακτήρα καθόσον οι υπηρεσίες αυτές παρέχονται βάσει έγγραφων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών ή συμβάσεων έργου και συνεπώς η υπαγωγή τους στις εν λόγω διατάξεις προϋποθέτει, πέραν των προϋποθέσεων που ορίζουν οι διατάξεις αυτές, και την προηγούμενη έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας για τις ως άνω υπηρεσίες. Επομένως, στις περιπτώσεις που κατά τη διάρκεια της έγγραφης σύμβασης ένα μέρος των εν λόγω υπηρεσιών που παρέχονται, δεν καλύπτεται από προηγούμενη έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας, τότε οι αμοιβές που αντιστοιχούν στις υπηρεσίες αυτές που παρέχονται χωρίς έναρξη, δεν υπάγονται στις διατάξεις της περίπτωσης στ' της παρ.2 του άρθρου 12 του ν.4172/2013, ενώ αντίθετα, και υπό την επιφύλαξη των υπόλοιπων προϋποθέσεων που ορίζουν οι εν λόγω διατάξεις, υπάγονται σε αυτές μόνο οι υπόλοιπες αμοιβές που αντιστοιχούν σε εκείνο το διάστημα της έγγραφης σύμβασης κατά το οποίο οι παρεχόμενες υπηρεσίες καλύπτονται από προηγούμενη έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η απόκτηση, κατά τη διάρκεια του φορολογικού έτους, τυχόν ευκαιριακού εισοδήματος που δεν εντάσσεται στις αμοιβές για συμβουλευτικές ή παρόμοιες υπηρεσίες, δεν επηρεάζει την υπαγωγή στις διατάξεις της περίπτωσης στ' της παρ.2 του άρθρου 12 του ν.4172/2013 υπό τη συνδρομή των προϋποθέσεων που εκτέθηκαν πιο πάνω. Στην εγκύκλιο παρατίθενται συγκεκριμένα παραδείγματα, για την καλύτερη κατανόηση των ισχυουσών διατάξεων: α) Έστω ότι φυσικό πρόσωπο συνάπτει με άλλο φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα έγγραφη σύμβαση για την παροχή υπηρεσιών διερμηνέα από 1.1.2017 μέχρι και 31.12.2017. Το ως άνω φυσικό πρόσωπο παρέχει τις υπηρεσίες αυτές χωρίς έναρξη για τους πρώτους πέντε (5) μήνες του 2017, ενώ για τους υπόλοιπους μήνες του ιδίου έτους συνεχίζει να παρέχει τις ίδιες υπηρεσίες έχοντας πραγματοποιήσει έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας ως διερμηνέας από 1.6.2017. Στην περίπτωση αυτή, και υπό την επιφύλαξη της τήρησης και των υπόλοιπων προϋποθέσεων που ορίζουν οι διατάξεις της περίπτωσης στ' της παρ.2 του άρθρου 12 του ν.4172/2013, μόνο οι αμοιβές για τους τελευταίους επτά (7) μήνες του 2017 μπορούν να υπαχθούν στις εν λόγω διατάξεις και όχι και οι αμοιβές για τους πρώτους πέντε (5) μήνες του 2017. β) Έστω ότι το φυσικό πρόσωπο του ανωτέρω παραδείγματος αποκτά μέσα στους δύο (2) πρώτους μήνες του 2017 ευκαιριακό εισόδημα που δεν εντάσσεται στις αμοιβές για συμβουλευτικές ή παρόμοιες υπηρεσίες, πραγματοποιεί έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας ως διερμηνέας από 1.6.2017 και εν συνεχεία υπογράφει έγγραφη σύμβαση για την παροχή υπηρεσιών διερμηνέα από 1.7.2017 μέχρι και 31.12.2017. Στην περίπτωση αυτή, και εφόσον τηρούνται και οι υπόλοιπες προϋποθέσεις που ορίζουν οι διατάξεις της περίπτωσης στ' της παρ.2 του άρθρου 12 του ν.4172/2013, οι αμοιβές για τους τελευταίους έξι (6) μήνες του 2017 μπορούν να υπαχθούν στις εν λόγω διατάξεις.
    1 point
  7. Εικόνες και μνήμες από την παλιά Θεσσαλονίκη ήρθαν στο φως μετά τη σφοδρή καταιγίδα που έπληξε την πόλη την Πέμπτη. Ο μεγάλος όγκος νερού δεν προκάλεσε μόνο λακκούβες αλλά αποκάλυψε και τα λιθόστρωτα της παλιάς Θεσσαλονίκης. Εκτός από το λιθόστρωτο που ήρθε στο φως στην οδό Ελένης Ζωγράφου, που οδηγεί στην Άνω Πόλη, η βροχή «ξέπλυνε» την άσφαλτο και σε ένα ακόμη σημείο στο τέλος της οδού Αρκαδιουπόλεως και στις αρχές της Κλαυδιανού δίπλα στα βορειοδυτικά τείχη και στον Πύργο του Κλαυδιανού. Το αποτέλεσμα ήταν να εμφανιστεί ένα κομμάτι του παλιού λιθόστρωτου δρόμου. Η δημοσίευση της φωτογραφίας από την οδό Ελένη Ζωγράφου προκάλεσε, πάντως, πλήθος σχολίων με πολλούς Θεσσαλονικείς να τάσσονται υπέρ της αποκάλυψης των λιθόστρωτων δρόμων κατά τα πρότυπα των ιστορικών κέντρων στις πόλεις του εξωτερικού. Πηγή: voria.gr
    1 point
  8. Οι Μυκήνες βρίσκονται κοντά στο βουνό Τρητός κι απέναντι απ' τον Αργολικό κόλπο. Κατά τη δεύτερη χιλιετηρίδα π.Χ, οι Μυκήνες ήταν ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα του ελληνικού πολιτισμού. Η περίοδος της ελληνικής ιστορίας 1600 π.Χ. - 1100 π.Χ. ονομάζεται «μυκηναϊκή», από τη δύναμη και την αίγλη της πόλης των Μυκηνών. Οι Δελφοί ήταν αρχαία ελληνική πόλη στην οποία λειτούργησε το σημαντικότερο μαντείο της ελληνικής αρχαιότητας. Ο Όμητος αναφέρει την πόλη και ως Πυθώ. Στην αρχή ήταν μία από τις πόλεις της αρχαίας Φωκίδας, αλλά σταδιακά ο ρόλος της πόλης ενισχύθηκε και εξελίχθηκε σε ιερή πόλη των αρχαίων Ελλήνων. Βλέπουμε τους δύο σημαντικούς ιστορικούς τόπους όπως είναι σήμερα, σε μια «πτήση» με drone. Μπορεί να μην έχουν την αίγλη του παρελθόντος, όμως ακόμα χαζεύει κανείς από την ομορφιά.
    1 point
  9. Δημοσιεύτηκε σήμερα και η έγκριση της υπ’ αριθμ. 6/2018 Πυροσβεστικής Διάταξης με θέμα: «μέτρα και μέσα πυροπροστασίας εμπορικών αποθηκών".
    1 point
  10. Το ΤΕΕ και ο τεχνικός επιστημονικός κόσμος της χώρας αποχαιρετούν με θλίψη και σεβασμό τον Κώστα Λιάσκα, τον μακροβιότερο Πρόεδρο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, που έφυγε από τη ζωή, σε ηλικία 76 ετών. Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Η απώλεια του Κώστα Λιάσκα, του μακροβιότερου προέδρου του ΤΕΕ, για τέσσερις συνεχόμενες θητείες, προκαλεί θλίψη σε όλα τα στελέχη και τα μέλη του ΤΕΕ και σε ολόκληρο τον τεχνικό κόσμο της χώρας. Ο Κώστας Λιάσκας, με το συνδικαλιστικό και επαγγελματικό του έργο, αποτέλεσε εμβληματική μορφή της σύγχρονης ιστορίας του ΤΕΕ και των Ελλήνων Διπλωματούχων Μηχανικών. Συνέδεσε την πορεία του στα όργανα διοίκησης του Επιμελητηρίου με μια ολόκληρη εποχή, από τα τέλη της δεκαετίας του 1970 μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2000. Προσπαθώντας να λειτουργεί κατά το δυνατόν συναινετικά, όπως επιτάσσει η ιστορία και η δημοκρατική συγκρότηση του ΤΕΕ, υπηρέτησε τόσο τον τεχνικό κόσμο όσο και την Ελληνική Πολιτεία συνολικά, από πληθώρα θέσεων ευθύνης, εκπροσωπώντας τον τεχνικό κόσμο της χώρας, παραμένοντας πάντα ενεργός στο επάγγελμα του μηχανικού. Εκφράζω τα θερμά μου συλλυπητήρια στην οικογένεια του εκλιπόντος αλλά και στους δεκάδες συνεργάτες του στο ΤΕΕ και στο επάγγελμα, που πορεύθηκαν μαζί επί δεκαετίες. Ένα είναι βέβαιο: δεν θα ξεχαστεί.» Ο Κώστας Λιάσκας σφράγισε με την παρουσία του το ΤΕΕ και τον επιστημονικό και επαγγελματικό στίβο των μηχανικών, αλλά και την κεντρική πολιτική σκηνή. Συμμετείχε, επί δεκαετίες, στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων, αφήνοντας παρακαταθήκες προσφοράς, δημιουργικών συνθέσεων, αποτελεσματικού έργου και διαρκούς ανάδειξης του ρόλου και της ευθύνης των Ελλήνων Μηχανικών στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας. Τιμήθηκε από τους Έλληνες Μηχανικούς κατά τις δημοκρατικές εκλογικές διαδικασίες του ΤΕΕ, ως ο μακροβιότερος Πρόεδρος του ΤΕΕ. Ο Κώστας Λιάσκας αναδείχθηκε και υπηρέτησε σε συνεχείς θητείες συνολικά επί 24 χρόνια στη διοίκηση του Επιμελητηρίου, ενώ από το 1988 έως το 2002 θήτευσε συνεχόμενα για 12 έτη στη θέση του Προέδρου του ΤΕΕ Ο εκλιπών συμπλήρωσε συμπληρώνοντας συνολικά 27 χρόνια παρουσίας στα κεντρικά όργανα διοίκησης του ΤΕΕ από το 1975, που εκλέχθηκε για πρώτη φορά μέλος της Κεντρικής Αντιπροσωπείας ΤΕΕ, έχοντας διατελέσει επίσης το 1976 Αντιπρόεδρος και Μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Πολιτικών Μηχανικών Ελλάδας. Τρεις φορές υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Παράλληλα ο Κώστας Λιάσκας συγκεντρώνοντας ευρύτερη αναγνώριση και αποδοχή τόσο της προσωπικότητας του όσο και του θεσμικού ρόλου του, ως Πρόεδρος του ΤΕΕ, διετέλεσε τρείς φορές Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ: στην Υπηρεσιακή Κυβέρνηση Γρίβα (την περίοδο Μαρτίου – Απριλίου 1990), στην Οικουμενική Κυβέρνηση Ζολώτα (την περίοδο Νοέμβριου 1989 – Μαρτίου 1990) και στην Υπηρεσιακή Κυβέρνηση Γρίβα (την περίοδο Οκτωβρίου - Νοέμβριου 1989). Ο εκλιπών σφράγισε την πορεία του με σημαντικό επίσης έργο και προσφορά στον αθλητισμό και το Ολυμπιακό Ιδεώδες. Ήταν από τους πρωτοστάτες για την διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων στην Ελλάδα από το 1990 ως Μέλος της Επιτροπής Διεκδίκησης των «Ολυμπιακών Αγώνων 1996» και εν συνεχεία την περίοδο 1995-97 ως Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Διεκδίκησης Ολυμπιακών Αγώνων «Αθήνα 2004», ενώ το 2000 ήταν Μέλος ΔΣ της Οργανωτικής Επιτροπής Ολυμπιακών Αγώνων «Αθήνα 2004». Ο Κώστας Λιάσκας αποφοίτησε με δίπλωμα Πολιτικού μηχανικού από την Πολυτεχνική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης το 1964. Ακολούθησε και ολοκλήρωσε το 1971 μεταπτυχιακές σπουδές στην Ανωτάτη Σχολή Οικονομικών και Εμπορικών Επιστημών (ΑΣΟΕΕ), στη Διοίκηση Επιχειρήσεων. Από την περίοδο της αποφοίτησης του από το Πολυτεχνείο, παράλληλα με την συμμετοχή του στα κοινά, ακολούθησε μέχρι σήμερα μια συνεχή και δημιουργική επιστημονική επαγγελματική πορεία, ως ελεύθερος επαγγελματίας μηχανικός, ενώ δραστηριοποιήθηκε σε κατασκευές δημοσίων έργων (μέχρι το 1987) και εν συνεχεία σε μελέτες και κατασκευές ιδιωτικών έργων, στον προγραμματισμό και τη διοίκηση έργων, ως σύμβουλος διαχείρισης, καθώς επίσης και στους τομείς των τουριστικών επιχειρήσεων και της ενέργειας. Με αφετηρία την Μακρακώμη Φθιώτιδας, τόπο γέννησης και καταγωγής του, διατηρώντας ισχυρές ρίζες στις αρχές, τα ήθη και τα διδάγματα της ελληνικής ιστορίας και των παραδόσεων, αξιοποιώντας παράλληλα τις ιδεολογικές και κοινωνικές αναφορές του, που τίμησε μέχρι τέλους, ο Κώστας Λιάσκας ακολούθησε μία λαμπρή επιστημονική, επαγγελματική πορεία από θέσεις ευθύνης και προσφοράς στον δημόσιο βίο. Ο Κώστας Λιάσκας υπήρξε και αναγνωρίστηκε από τον τεχνικό και επιστημονικό κόσμο αλλά και ευρύτερα από την ελληνική κοινωνία, ως πρωτοστάτης μίας ολόκληρης γενιάς μηχανικών, που ανέλαβε μετά την δικτατορία την επίπονη και συνεχή πορεία εθνικής ομοψυχίας και δημιουργικής συνεννόησης για την ανόρθωση και ανάπτυξη της χώρας, αφήνοντας ισχυρά διδάγματα για τη σημερινή εποχή, τους μηχανικούς και τις νεότερες γενιές. Η κηδεία του εκλιπόντος θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 8/5/2018 σε στενό οικογενειακό κύκλο και παράκληση της οικογένειας είναι, αντί στεφάνων, να γίνει κατάθεση εις μνήμην του στον σύλλογο «Το Χαμόγελο του Παιδιού». Πηγή: Εφυγε από τη ζωή ο Κώστας Λιάσκας -Ο μακροβιότερος πρόεδρος του ΤΕΕ | iefimerida.gr
    1 point
  11. Δεν έχουν τέλος τα χαράτσια για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους επιστήμονες καθώς τις επόμενες ημέρες ξεκινά μια σειρά νέων επιβαρύνσεων που επιφυλάσσει ο νόμος Κατρούγκαλου, η επιβολή των οποίων θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2019. Πρόκειται για πέντε νέα χτυπήματα του ασφαλιστικού νόμου τα οποία θα σφίξουν κι άλλο τη θηλιά του Ασφαλιστικού σε εκατοντάδες χιλιάδες επαγγελματίες. Το κρεσέντο των νέων επιβαρύνσεων προβλέπει ότι τις επόμενες ημέρες έρχονται οι διπλές ασφαλιστικές εισφορές από τον ΕΦΚΑ για όσους το 2016 δήλωσαν υψηλότερο εισόδημα από το 2015. Το καλοκαίρι, προβλέπεται να αποσταλούν τα ραβασάκια για τις εισφορές του 2017 και του 2018 για επικουρικό - εφάπαξ. Παράλληλα τον Σεπτέμβριο, θα έλθουν ξανά αναδρομικές εισφορές για όσους δηλώσουν για το 2017 υψηλότερο εισόδημα σε σχέση με το 2016, ενώ εκκρεμεί η επιβολή εισφορών στους αμειβομένους με απόδειξη επαγγελματικής δαπάνης. Στις αρχές του 2019 θα ενεργοποιηθεί, επίσης, η κατάργηση της έκπτωσης 15% στη βάση υπολογισμού των εισφορών όλων των μη μισθωτών, αλλά και η αύξηση της εισφοράς κύριας ασφάλισης για τους αγρότες στο 18%. Ειδικότερα 1 Τις επόμενες ημέρες αναρτώνται τα ειδοποιητήρια με τις διπλές ασφαλιστικές εισφορές κύριας ασφάλισης και υγείας για όσους επαγγελματίες δήλωσαν υψηλότερο εισόδημα το 2016 σε σχέση με το 2015. Αυτοί θα πρέπει να καταβάλουν σε πέντε ισόποσες μηνιαίες δόσεις (αρχής γενομένης από τον τρέχοντα μήνα) το χρεωστικό υπόλοιπο που προκύπτει μεταξύ καταβληθεισών εισφορών (υπολογίστηκαν με βάση το καθαρό εισόδημα του 2015) και αυτών που πρέπει να καταβληθούν (με βάση το καθαρό εισόδημα του 2016). Οταν ολοκληρωθεί ο συμψηφισμός των εισφορών με βάση τα εκκαθαρισμένα εισοδήματα του 2016 για τους μη μισθωτούς, θα αναρτηθούν τα διπλά ειδοποιητήρια, τα οποία θα εμπεριέχουν και τις εισφορές του μηνός Μαρτίου. Αυτό σημαίνει ότι σε περίπτωση χρεωστικού υπολοίπου η πρώτη δόση από τις πέντε προβλεπόμενες θα είναι πληρωτέα μέχρι 31/5/2018. Σε περίπτωση πιστωτικού υπολοίπου (εάν ο ασφαλισμένος πλήρωσε περισσότερα το 2017 απ' ό,τι του αναλογούσε, καθώς το 2015 είχε υψηλότερο εισόδημα από το 2016) το ποσό συμψηφίζεται με τυχόν οφειλές των τρεχουσών εισφορών 2018 και εφόσον προκύπτει υπόλοιπο επιστρέφεται εφάπαξ με πίστωση στον τραπεζικό λογαριασμό του δικαιούχου εντός διμήνου από την ολοκλήρωση της εκκαθάρισης. Αν ο ασφαλισμένος επιθυμεί το πιστωτικό υπόλοιπο να μείνει στον λογαριασμό του και να συμψηφίζεται με εισφορές επόμενων μηνών, πρέπει να το δηλώσει έως 31/5/2018. Επισημαίνεται ότι η διαδικασία εκκαθάρισης δεν αφορά ασφαλισμένους που εργάζονται παράλληλα ως ελεύθεροι επαγγελματίες (πρώην ΟΑΕΕ, ΕΤΑΑ, ΟΓΑ) και ως μισθωτοί (δηλαδή πρώην ΙΚΑ), αλλά ούτε και τα μπλοκάκια. Η εκκαθάριση γι' αυτές τις ομάδες θα πραγματοποιηθεί σε μεταγενέστερο χρόνο. 2 Μέσα στο καλοκαίρι αναμένονται τα ειδοποιητήρια του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών (ΕΤΕΑΕΠ) για τις τρέχουσες και αναδρομικές εισφορές υπέρ του επικουρικού (7%) και του εφάπαξ (4%) για 200.000 αυτοαπασχολουμένους. Οι τρέχουσες εισφορές θα επιβληθούν επί του 85% του αθροίσματος του καθαρού εισοδήματος του 2016 συν τις καταβληθείσες εισφορές του 2017. Οι αναδρομικές θα επιβληθούν επί του καθαρού εισοδήματος του 2016. Σημειώνεται, πάντως, πως για την περίοδο 2017-2020 ισχύουν κλιμακωτές εκπτώσεις έως 50% σε όλες τις εισφορές των μηχανικών, γιατρών, δικηγόρων με πάνω από πέντε έτη ασφάλισης και ετήσιο εισόδημα από 7.032 ευρώ έως 58.000 ευρώ (π.χ., για εισοδήματα 7.032-13.000 ευρώ ισχύουν εκπτώσεις 50% σε όλες τις εισφορές). 3 Τον Σεπτέμβριο αναμένεται εκκαθάριση των εισφορών που θα έχουν καταβληθεί για το πρώτο εξάμηνο του 2018 με βάση το 85% του καθαρού εισοδήματος που δηλώθηκε για το 2017 συν τις καταβλητέες εισφορές, σύμφωνα με το δηλωθέν εισόδημα για το ίδιο έτος. Οσοι δηλώσουν για το 2017 υψηλότερο εισόδημα σε σχέση με το 2016, θα καταβάλουν αναδρομικά τη διαφορά των εισφορών από τον ερχόμενο Οκτώβριο. 4 Εκκρεμεί από τις αρχές του 2018 η επιβολή ασφαλιστικών εισφορών ύψους 26,9% επί των καθαρών αποδοχών των εργαζομένων που αμείβονται με απόδειξη επαγγελματικής δαπάνης. 5 Από 1/1/2019 οι εισφορές όλων των μη μισθωτών (επαγγελματιών, αγροτών) θα υπολογίζονται με βάση το 100% του ασφαλιστέου εισοδήματος. Ετσι καταργείται η έκπτωση 15% που ισχύει φέτος. Η βάση υπολογισμού των εισφορών από 1/1/2019 θα είναι το άθροισμα του καθαρού δηλωτέου εισοδήματος συν τις καταβλητέες εισφορές. Από 1/1/2019 αυξάνεται, επίσης, κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες η εισφορά κύριας ασφάλισης για τους ασφαλισμένους του τέως ΟΓΑ (από 16% στο 18%). Υπενθυμίζεται ότι σε εκκρεμότητα βρίσκεται η απόφαση του ΣτΕ, στο οποίο υπήρξε προσφυγή των ελεύθερων επαγγελματιών και των αυτοαπασχολούμενων επιστημόνων, ζητώντας να κριθούν αντισυνταγματικές: α) Η ένταξη των ελεύθερων επαγγελματιών, των αυτοαπασχολούμενων επιστημόνων (μηχανικοί, γιατροί, δικηγόροι) αλλά και των αγροτών στον ΕΦΚΑ. β) Η επιβολή εισφοράς με βάση το εισόδημα που δηλώνουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες (26,95% επί του εισοδήματος).
    0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.