Jump to content

monachus

Members
  • Content Count

    27
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

16 Ουδέτερη

About monachus

  • Rank
    Νέο Μέλος

Contact Methods

  • Website
    http://www.aenaos-sa.gr

Profile Information

  • Φύλο
    Άντρας
  • Τοποθεσία
    Θεσσαλονίκη
  • Επάγγελμα
    Μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Διπλ. Μηχανολόγος Μηχανικός

Recent Profile Visitors

377 profile views
  1. Το μεγάλο (και ίσως μοναδικό) μειονέκτημα τους είναι το αρκετά μεγαλύτερο κόστος τους. Υπάρχουν εφαρμογές που η επιλογή τους είναι σχεδόν μονόδρομος. Στις συνήθεις εφαρμογές κλιματισμού είναι πολύ δύσκολο να αιτιολογήσεις την διαφορά κόστους, παρά τα πλεονεκτήματα τους.
  2. Δοκίμασε να αποσυνδέσεις τα καλώδια του ανεμιστήρα και να του δώσεις κατ' ευθείαν τάση. Αν ο ανεμιστήρας ξεκινάει κανονικά, φταίει η πλακέτα. Αν δεν ξεκινάει καθόλου είναι καμένος ο ανεμιστήρας. Αν ξεκινάει με λίγη βοήθεια με το χέρι αλλά περιστρέφεται αργά, φταίει ο πυκνωτής.
  3. Η ετήσια κατανάλωση των αντλιών θερμότητας είναι πολύ δύσκολο να υπολογιστεί, γιατί εξαρτάται από τον καιρό (πόσο χαμηλές είναι οι εξωτερικές θερμοκρασίες την χρονιά που αναφερόμαστε), τις συνήθειες του χρήστη (τι θερμοκρασία ζητάει στο θερμοστάτη του), τον προγραμματισμό της αντλίας (αν έχουμε προγραμματίσει την αντιστάθμιση και με τι παραμέτρους), τις ώρες λειτουργίας καθημερινά, και πολλούς άλλους παράγοντες. Για τον λόγο αυτό υπάρχουν οι συντελεστές SCOP (Seasonal COP = εποχιακός συντελεστής θέρμανσης) και SEER (εποχιακός συντελεστής ψύξης) που εκφράζουν τον μέσο βαθμό απόδοσης σε θέρμανση και ψύξη αντίστοιχα. Όχι, η αντλία θερμότητας δεν είναι ούτε βραστήρας, ούτε τοστιέρα. Είναι μια πολύ πιο εξελιγμένη συσκευή που καταναλώνει μέρος της συνολικής της ισχύος (και εκεί είναι και το κέρδος μας) ανάλογα με τις στιγμιαίες συνθήκες που επικρατούν μέσα και έξω από το σπίτι. Υπάρχει τρόπος ΕΚΤΙΜΗΣΗΣ της ετήσιας κατανάλωσης μιας αντλίας θερμότητας, αλλά οι υπολογισμοί είναι πολύ επίπονοι, και απαιτούν πρόσβαση σε μετερεολογικά δεδομένα της περιοχής που θα εγκατασταθεί η αντλία θερμότητας. Μια αρκετά ρεαλιστική εκτίμηση της κατανάλωσης μιας αντλίας θερμότητας σε μια περιοχή δίνουν τα προγράμματα των κατασκευαστών των αντλιών θερμότητας. Συνήθως τα προγράμματα αυτά δίνονται μόνο σε εγκαταστάτες, μπορείς όμως να ζητήσεις από την εταιρία από την οποία σκέφτεσαι να αγοράσεις αντλία θερμότητας να σου συντάξει μια μελέτη με ένα τέτοιο αντίστοιχο πρόγραμμα και να σου δώσει την εκτύπωση της μελέτης αυτής, η οποία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και την ΕΚΤΙΜΗΣΗ του ετήσιου κόστους λειτουργίας της συγκεκριμένης αντλίας θερμότητας στο συγκεκριμένο μέρος που σκέφτεσαι να την εγκαταστήσεις.
  4. Ρίξε μια ματιά εδώ Υπολογισμός απόδοσης θερμαντικών σωμάτων Αν μιλάμε για αντλία θερμότητας με προσαγωγή 55oC και επιστροφή 50oC, τότε για να βρεις την απόδοση ενός σώματος στους 52,5oC (μέση θερμοκρασία), θα πρέπει να πολλαπλασιάσεις την απόδοση του σε μέση θερμοκρασία 80οC (90/70 που συνήθως δίνουν οι κατασκευαστές) με 0,41 Δηλαδή ένα θερμαντικό σώμα που αποδίδει στους 90/70 1000 θερμίδες, στους 55/50 αποδίδει 410 θερμίδες.
  5. Αν ο λέβητας σου είναι καινούργιος (δεν είναι βρώμικος ο εναλλάκτης) και το φίλτρο νερού καθαρό (αν έχεις τέτοιο) και έχει συνδεθεί στο κρύο στην ίδια σωλήνα με αυτήν που είναι συνδεδεμένος ο θερμοσίφωνας και όταν λειτουργείς τον θερμοσίφωνα έχεις πίεση ενώ όταν λειτουργείς την μονάδα δεν έχεις, το πρόβλημα οφείλεται 90% στην μεγάλη πτώση πίεσης του νερού κατά μήκος των σωληνώσεων από και προς την μονάδα αερίου. Μην ξεχνάς ότι το μήκος των σωλήνων που προκαλεί την πτώση πίεσης είναι το μήκος του κρύου + το μήκος του ζεστού Σε κάθε περίπτωση πάντως θα πρέπει ο θερμοσίφωνας να απομονώνεται εντελώς και στο ζεστό και στο κρύο. Η γνώμη μου είναι ότι ο θερμοσίφωνας θα πρέπει να αφαιρείται όταν εγκαθιστούμε λέβητα αερίου που παράγει ζεστό νερό, γιατί το μόνο που έχουμε να κερδίσουμε κρατώντας τον θερμοσίφωνα είναι να τρέχουμε όταν αυτός τρυπήσει και γεμίσει τον τόπο νερά. Ένας θερμοσίφωνας που δεν χρησιμοποιείται, μπορεί να χαλάσει πιο γρήγορα από έναν που χρησιμοποιείται. Γιατί λοιπόν να αφήσεις μια "βόμβα" στο πατάρι σου;
  6. Ένας μηχανολόγος μπορεί να κάνει πάρα πολλά πράγματα και να απασχοληθεί σε πάρα πολλούς τομείς: 1. Μελέτη και κατασκευή έργων 2. Βιομηχανικός σχεδιασμός προϊόντων και μηχανών 3. Οικονομικό στέλεχος σε τράπεζες 4. Μηχανικός διοίκησης 5. Μηχανικός παραγωγής 6. Σύμβουλος επιχειρήσεων και πολλά άλλα πράγματα σε μια ατέλειωτη λίστα. Η συνταγή της επιτυχίας (όπως την βλέπω εγώ) συνδυάζεται από το τρίπτυχο - Έχε τα μάτια σου ανοιχτά - Δούλεψε σκληρά - Φύγε από εκεί που δεν αναγνωρίζεται η αξία σου και δοκίμασε αλλού Μην απογοητεύετε τους νέους μας. Αυτό που βλέπω προσωπικά είναι ότι αυτός που έχει αξία, αυτός που αγαπάει τη δουλειά του και εργάζεται σκληρά, αυτός που τιμάει το λόγο του και δεν κοροϊδεύει τον κόσμο πηγαίνει μπροστά. Μπορεί να μην κινείται με την ίδια ταχύτητα που κινούνται διάφοροι "διάτοντες αστέρες", κινείται όμως μπροστά. Ναι, ακόμη και στην Ελλάδα του σήμερα.
  7. Αν δεν υπάρχει άλλος τρόπος , ναι, το τίμημα είναι μικρό. Από σωστά κατασκευασμένες "ενεργές" αποχετεύσεις δεν είχα ποτέ πρόβλημα.
  8. Μια χαρά μπορείτε να αποχετεύσετε τα συμπυκνώματα στο δίκτυο αποχέτευσης, αρκεί όπως γράφει και ο κανονισμός να συνδέονται σε σιφώνι. Η μοναδική περίπτωση που μπορεί να αντιμετωπίσετε πρόβλημα είναι όταν το σιφώνι στο οποίο συνδέονται τα συμπυκνώματα δεν χρησιμοποιείται συχνά (π.χ. σε WC στο υπόγειο που χρησιμοποιείται σε αραιά διαστήματα). Στην περίπτωση αυτή μπορεί το σιφώνι να στεγνώσει και να περάσει μυρωδιά στο κλιματιστικό κατά τους χειμερινούς μήνες που ούτε το κλιματιστικό δημιουργεί συμπυκνώματα για να κρατήσει το σιφώνι γεμάτο. Κατά τα άλλα, αυτή είναι η κύρια πρακτική, χρησιμοποιείται κατά κόρον σε ξενοδοχειακές μονάδες, κλινικές και άλλα μεγάλα κτίρια με πολλά μπάνια χωρίς πρόβλημα.
  9. Όταν διάβασα τον τίτλο νόμιζα ότι πρόκειται για αστείο. Επικοινώνησε με τον σύλλογο μηχανολόγων της περιοχής σου. Ο ΣΜΗΒΕ (Βορείου Ελλάδος) εξέδωσε πρόσφατα ανακοίνωση για το θέμα και νομίζω ότι έχουν ασχοληθεί.
  10. Οι υπερδιαστασιολογημένοι σωλήνες δεν δημιουργούν πρόβλημα στο κλιματιστικό, υπό τις εξής προϋποθέσεις: 1. Έχουν γίνει οι απαραίτητες μετατροπές στα ρακόρ όπως αναφέρθηκε παραπάνω. 2. Οι σωληνώσεις έχουν ελεγθεί σε δοκιμή πίεσης 3. Έχει αφαιρεθεί η υγρασία από τις σωληνώσεις με αντλία κενού 4. Έχει συμπληρωθεί ο σωστός τύπος και ποσότητα του ψυκτικού υγρού λαμβάνοντας υπ' όψη τον αυξημένο όγκο των σωληνώσεων.
  11. Δεν είναι θέμα αρχών, είναι θέμα ανταγωνισμού. Όταν οι "έμποροι" για να κατεβάσουν την τιμή δίνουν τον ηλιακό τους χωρίς τα απαραίτητα, είναι δύσκολο να πείσεις κάποιον ότι το δοχείο διαστολής δεν είναι ένα "εξωτικό αξεσουά" αλλά απαραίτητο στοιχείο της εγκατάστασης. Και μπαίνεις στο παιχνίδι. Welcome to the jungle.
  12. Δεν θα βρεις "ειδικό software" για να κάνεις τους υπολογισμούς που θέλεις. Θα πρέπει να ψάξεις κάθε κομμάτι της μελέτης σου ένα προς ένα (π.χ. υπολογισμός όγκου δοχείου αδρανείας, υπολογισμός σωληνώσεων, σχεδιασμός του συστήματος αυτοματισμού κ.λ.π.) Τέτοιου είδους υπολογισμοί επίσης απαιτούν κάποια εμπειρία και για το λόγο αυτόν αν δεν το έχεις ξανακάνει, συμβουλέψου (ή πλήρωσε την πρώτη φορά) κάποιον συνάδελφο που να "κατέχει το άθλημα".
  13. Τότε εξηγούνται όλα. Διάβασε εδώ οδηγίες για σωστή εγκατάσταση ηλιακού θερμοσίφωνα. και ελεγξε ότι όσα γράφονται έχουν γίνει σωστά. Όχι μόνο είναι απαραίτητη η εγκατάσταση δοχείου διαστολής στο κλειστό κύκλωμα, αλλά είναι επίσης απαραίτητη και στο ανοικτό, γιατί παρ' όλο που η πίεση στο ανοικτό κύκλωμα εκτονώνεται συχνά (όταν ανοίγεις οποιαδήποτε βρύση ζεστού νερού), μπορεί να υπάρξει μεγάλο πρόβλημα αν π.χ. φύγεις 15 ημέρες διακοπές το καλοκαίρι. 'Οπως και να έχει, στο κλειστό κύκλωμα αν δεν μπει δοχείο διαστολής, μόλις ο ηλιακός ζεσταθεί, το νερό διαστέλλεται, ανοίγει η βαλβίδα, μειώνεται η ποσότητα νερού στο κλειστό κύκλωμα και διακόπτεται η ροή του νερού (και συνεπώς δεν λειτουργεί ο ηλιακός σου).
  14. Από ότι καταλαβαίνω, μιλάς μάλλον για μηχανή εσωτερικής καύσης. Η μόνη ερμηνεία που μπορώ να δώσω στον όρο "εν κενώ" είναι να λειτουργεί η μηχανή χωρίς φορτίο (περίπου όπως όταν έχεις νεκρά στο αυτοκίνητο). Το θέμα είναι ότι οι μηχανές εσωτερικής καύσης έχουν γκάζι, πράγμα που σημαίνει ότι η μηχανή μπορεί να λειτουργήσει ακόμη και "εν κενώ" είτε σε χαμηλές στροφές (όταν δεν πατάς το γκάζι), είτε στις μέγιστες στροφές (όταν το σανιδώνεις). Ο βαθμός απόδοσης μιας μηχανής εσωτερικής καύσης λοιπόν δεν εξαρτάται μόνο από το αν αυτή λειτουργεί "εν κενώ" ή "εν φορτίω" αλλά και από τις στροφές στις οποίες την λειτουργείς. Νομίζω λοιπόν ότι το ερώτημα σου είναι λάθος και γι αυτό δεν μπορείς να πάρεις απάντηση.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.