Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Μετά απο τακτοποίηση που εκανε ο μηχανικός μου τον Απρίλιο του 2025 σε αποθήκες και αφου πλήρωσα ολα τα σχετικά για την νομιμοποίηση εκανα τροποιητικές δηλώσεις Ε9 για τα 5 τελευταία χρόνια δηλώναντας τα ως αποθήκες αφου ετσι περιγράφονται και στην ηλεκτρονική ταυτότητα δηλαδή κατηγορία 5.Ο συμβολαιογράφος μου είπε οτι εφόσον η τακτοποίηση εγινε τωρα (Το 2025) η εφορία δεν τα αναγνωρίζει ως αποθήκες (Κατηγορια 5) αλλα ως κύρια κατοικία (κατηγορία 1) Να σημειωθεί οτι οι χώροι ΔΕΝ ηλεκτροδοτούνται και ειναι κτισμένες το 1975.Η τακτοποίηση εγινε με τον Ν4495/2017.Το ερώτημα μου ειναι εαν ισχύει κατι τέτοιο διοτι αυτο μου φαίνεται εντέλως παράλογο.
  3. Σήμερα
  4. @Pavlos33 για να υπήρχε διαφοροποίηση θα έπρεπε ο ν 4495 να εξηγούσε τι σημαίνει πατάρι (εκτός του ότι δεν αποτελεί ανεξάρτητο χώρο), αφού στον ΓΟΚ δεν περιλαμβάνεται σχετικός ορισμός, και η εγκύκλιος να καθόριζε κάτι διαφορετικό. Εν προκειμένω, η εγκύκλιος επιτελεί τον ερμηνευτικό της ρόλο αποσαφηνίζοντας το περιεχόμενο του όρου για τις ανάγκες της ρύθμισης. @John61Kf η αυθαίρετη επέκταση του παταριού είναι υπέρβαση δόμησης με μειωτικό συντελεστή 0,30.
  5. Όπως και σε άλλα θέματα του νόμου, έχουμε το κείμενο του νόμου, το οποίο μιλάει απλώς για πατάρια και την ερμηνεία της εγκ. 2, η οποία συνδέει το πατάρι με τον ορισμό κατά ΝΟΚ και διαφοροποιείται από το νόμο. Στην δική σου ευχέρεια τι θα χρησιμοποιήσεις με την ανάλογη τεκμηρίωση φυσικά.
  6. Συνάδελφε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Συνεπώς τώρα που στη δική μου περίπτωση, το πατάρι δεν αποτελεί ξεχωριστή ιδιοκτησία, η μόνη του πρόσβαση είναι απ' το υποκείμενο κατάστημα αλλά καλύπτει πάνω από το 70% του χώρου του καταστήματος, πως το αντιμετωπίζω;
  7. @John61Kf Για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου εφαρμόζεται συντελεστής 0,30 για τους χώρους σε: .... β) εσωτερικούς εξώστες (πατάρια) και σοφίτες που δεν αποτελούν ανεξάρτητο χώρο. ΕΓΚ. 2: ....Όσον αφορά τους εσωτερικούς εξώστες και τις σοφίτες, ελλείψει σχετικής αναφοράς στον ν.1577/85, θα πρέπει να πληρούνται οι προϋποθέσεις των ορισμών των παρ. 28 και 81 του άρθρου 2 του ν.4067/12, ανεξαρτήτως επιφάνειας και ύψους.
  8. Καλημέρα συνάδελφοι, Έχω αναλάβει μια τακτοποίηση αυθαιρεσιών ενός καταστήματος με πατάρι. Ουσιαστικά η αυθαιρεσία του καταστήματος είναι η επέκταση του παταριού. Το κατάστημα έχει συνολικό εμβαδόν 119 τ.μ. και το πατάρι 60 τ.μ. σύμφωνα με την άδεια. Έπειτα από την αυτοψία διαπιστώθηκε ότι είχε γίνει επέκταση του παταριού σε όλο το μήκος του καταστήματος, δηλαδή το τελικό εμβαδόν του παταριού, ήταν όσο και του καταστήματος (119 τ.μ.). Η ερώτηση μου είναι η εξής: Θα το περάσω με μειωτικό συντελεστή 0,3 σαν επέκταση εσωτερικού εξώστη; Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
  9. Καλησπέρα... τιμή ζώνης για Ευκλείδου - άνω πόλη Θεσσαλονίκης για Ν.4495/17; είναι 1050;
  10. @desptsouk φυσικά μπορείς να κάνεις προσθήκη εντός νομίμου περιγράμματος, αφού υπάρχει υπόλοιπο επιτρεπόμενης δόμησης. Για τον ανελκυστήρα: Στο άρθρο 27 του ΝΟΚ – παράγραφος 2 αναφέρεται ότι σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια κατοικίας που δεν διασφαλίζουν προσβασιμότητα σε άτομα με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση κάθε διάταξης, κανονισμού, συμπεριλαμβανομένου του κανονισμού πολυκατοικίας, η τοποθέτηση διάταξης (ράμπας ή αναβατορίου), που διασφαλίζει την πρόσβαση στα άτομα αυτά από το πεζοδρόμιο στους εξωτερικούς κοινόχρηστους χώρους, καθώς και στους λοιπούς εσωτερικούς κοινόχρηστους χώρους του ισογείου και των λοιπών ορόφων υπέρ και υπό αυτό, εφόσον διαμένουν ως ιδιοκτήτες ή ένοικοι στα παραπάνω κτίρια, με απαραίτητη προϋπόθεση την εξασφάλιση της ασφάλειας των χρηστών, τη σύνταξη ή ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου και την κάλυψη των εξόδων κατασκευής από τα ενδιαφερόμενα άτομα.
  11. Η Αθήνα δεν κοιμάται ποτέ. Όμως, η ηχορύπανση είναι ένας αόρατος, αλλά διαρκής στρεσογόνος παράγοντας που επηρεάζει το σώμα, το μυαλό και -τελικά- την ποιότητα της ζωής μας. Από την Κηφισίας μέχρι τη Βουλιαγμένης και από τον Κηφισό μέχρι τη Μεσογείων, ο ήχος των μηχανών, των λεωφορείων, των σειρήνων και των κορναρισμάτων έχει γίνει το soundrack της ζωής του Αθηναίου. Πέρα από τα αυτοκίνητα και τη φασαρία του δρόμου, ο θόρυβος της πρωτεύουσας έχει γίνει πολυεπίπεδος. Οι οικοδομικές εργασίες έχουν επιστρέψει δυναμικά στις γειτονιές, ενώ μπουλντόζες, κομπρεσέρ και συνεργεία περνούν οπτικές ίνες ή σκάβουν για έργα της ΔΕΗ και της ΕΥΔΑΠ. Κι εκεί που κάποιος ελπίζει πως το Σαββατοκύριακο θα ξυπνήσει ήσυχα, ένας συναγερμός αυτοκινήτου ή ενός σπιτιού μπορεί να ταράξει την ησυχία ολόκληρου του τετραγώνου. Η φασαρία δεν σταματά ποτέ, ούτε τη νύχτα. Μια συνεχής βοή, σαν ηχητικό φόντο, συνοδεύει τον Αθηναίο όπου κι αν πάει. Στο σπίτι, στη δουλειά, στο δρόμο. Και αυτό έχει γίνει τόσο δεδομένο, που πολλοί δεν το συνειδητοποιούν πια. Απλώς το σώμα κουράζεται λίγο παραπάνω, η συγκέντρωση χάνεται λίγο πιο εύκολα, η αντοχή μειώνεται. Η άμυνα απέναντι στον θόρυβο Για να αντιμετωπίσουν αυτή τη συνεχή ακουστική πίεση, οι κάτοικοι της πόλης έχουν αναπτύξει τις δικές τους «άμυνες». Οι νεότεροι κυκλοφορούν με ακουστικά -όχι μόνο για να ακούσουν μουσική, αλλά για να απομονωθούν από τον θόρυβο γύρω τους. Ακόμη και στα γραφεία εργαζόμενοι φορούν noise-cancelling ακουστικά και ωτοασπίδες για να συγκεντρωθούν. Μέσα στα σπίτια, κάποιοι προσπαθούν να δημιουργήσουν μικρές «νησίδες ησυχίας» με διπλά τζάμια, βαριές κουρτίνες και ηχομονωτικά κουφώματα. Οι ανακαινίσεις στα διαμερίσματα δεν γίνονται πια μόνο για λόγους αισθητικής ή εξοικονόμησης ενέργειας. Η ηχομόνωση έχει γίνει νέο ζητούμενο. Από τα πλέον πρόσφατα στοιχεία της Focus Bari για την αγορά ακινήτων στην Ελλάδα, προκύπτει ότι τα τελευταία 5 χρόνια οι πιο συχνές παρεμβάσεις αφορούν την ανακαίνιση μπάνιου και την αντικατάσταση κουφωμάτων ή μονώσεων (ολική 11%, κουζίνα 14%, μπάνιο 18%, κουφώματα/μονώσεις 17%, ηλεκτρολογικά/υδραυλικά 10%, Ενεργειακή Αναβάθμιση 7%). Κι αυτά, καθώς όπως λένε όλο και περισσότεροι, η συνεχής βοή είναι κουραστική, όχι μόνο σωματικά, αλλά και ψυχολογικά. Οι κίνδυνοι από την ηχορύπανση Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, ο θόρυβος αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους περιβαλλοντικούς κινδύνους για τη σωματική και ψυχική υγεία. Δεν πρόκειται απλώς για ενόχληση, αλλά για επιβαρυντικό παράγοντα που μπορεί να συμβάλει σε καρδιαγγειακά νοσήματα, μεταβολικές διαταραχές, αϋπνία, εμβοές, ακόμη και σε αυξημένο στρες ή κατάθλιψη. Οι κατευθυντήριες γραμμές του ΠΟΥ του 2018 έδειξαν ότι η μακροχρόνια έκθεση σε θόρυβο έχει επιπτώσεις συγκρίσιμες με αυτές της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Περιβάλλοντος, 66.000 πρόωροι θάνατοι ετησίως, 50.000 νέες περιπτώσεις καρδιαγγειακών παθήσεων, 22.000 νέες περιπτώσεις διαβήτη τύπου-2 συνδέονται με την ηχορύπανση, ενώ περισσότερα από 500.000 παιδιά βιώνουν δυσκολίες στην ανάγνωση εξαιτίας του θορύβου και σχεδόν 60.000 έχουν προβλήματα συμπεριφοράς. Συνολικά, πάνω από 20% των Ευρωπαίων εκτίθενται σε επιβλαβή επίπεδα θορύβου από μεταφορές, όταν συγκριθούν με τα όρια της Ευρωπαϊκής Οδηγίας. Αν χρησιμοποιηθούν πιο αυστηρές συστάσεις του ΠΟΥ, το ποσοστό φτάνει πάνω από 30%. Χαρτογραφώντας τον θόρυβο Και στην Αθήνα, η πραγματικότητα δεν απέχει καθόλου από τις ανησυχητικές ευρωπαϊκές τάσεις. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, το κέντρο της Αθήνας καταγράφει επίπεδα 65 έως 75 dB κατά τις ώρες αιχμής. Τα όρια της Ε.Ε. είναι 70 dB για τον δείκτη Lden (24ωρος) και 60 dB για τον νυχτερινό δείκτη Lnight -αλλά στην Αθήνα, αυτά τα όρια παραβιάζονται καθημερινά. Σε ολόκληρη την Ευρώπη, οι κυβερνήσεις χαρτογραφούν τον αστικό θόρυβο με «στρατηγικούς χάρτες» που δείχνουν ποιοι ζουν κοντά σε επικίνδυνα επίπεδα. Αυτοί οι χάρτες είναι η βάση για σχέδια δράσης που μειώνουν την ηχορύπανση μέσα από παρεμβάσεις στον αστικό σχεδιασμό. Στην Αθήνα, ωστόσο, η κατάσταση παραμένει στάσιμη. Παρότι καταγράφονται υπερβάσεις των ευρωπαϊκών ορίων επί σειρά ετών, η Ελλάδα δεν έχει εγκρίνει ακόμα τα απαραίτητα Σχέδια Πρόληψης και Αντιμετώπισης (ΣΠΑ). Το προσχέδιο του 2022 παραμένει ανενεργό, ενώ η Κομισιόν έχει παραπέμψει τη χώρα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχουν επίσημοι, ενημερωμένοι χάρτες θορύβου για την Αθήνα -ούτε στρατηγικές για το πώς θα περιοριστεί το πρόβλημα. Οι πολίτες δεν γνωρίζουν πού βρίσκονται τα πιο επιβαρυμένα σημεία, ούτε τι μέτρα λαμβάνονται για να βελτιωθεί η ακουστική ποιότητα της ζωής τους. Στο Παρίσι, περίπου 9,7 εκατομμύρια άνθρωποι (80 % της ευρύτερης περιοχής) ζουν σε επίπεδα θορύβου που ξεπερνούν τις συστάσεις του ΠΟΥ. Στο Βερολίνο, χάρτες θορύβου του 2022 δείχνουν ότι πάνω από 369.000 κατοικίες εκτίθενται σε 65-69 dB(A), ενώ 92.000 ξεπερνούν τα 70 dB(A). Το κόστος του θορύβου Η ηχορύπανση έχει και οικονομικό αποτύπωμα. Οι διαταραχές ύπνου και η κόπωση μειώνουν την παραγωγικότητα, αυξάνουν το στρες και οδηγούν σε περισσότερες ημέρες απουσίας από την εργασία. Οι επιχειρήσεις χάνουν εργατοώρες, οι πολίτες δαπανούν περισσότερα για υγειονομική φροντίδα, ενώ η αξία των ακινήτων σε περιοχές με έντονο θόρυβο πέφτει. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Ε.Ε., η ετήσια οικονομική επιβάρυνση από θόρυβο μεταφορών, εκτιμάται σε τουλάχιστον 95,6 δισεκατομμύρια ευρώ στην Ευρώπη, που αντιστοιχεί περίπου στο 0,6% του ευρωπαϊκού ΑΕΠ. View full είδηση
  12. Η Αθήνα δεν κοιμάται ποτέ. Όμως, η ηχορύπανση είναι ένας αόρατος, αλλά διαρκής στρεσογόνος παράγοντας που επηρεάζει το σώμα, το μυαλό και -τελικά- την ποιότητα της ζωής μας. Από την Κηφισίας μέχρι τη Βουλιαγμένης και από τον Κηφισό μέχρι τη Μεσογείων, ο ήχος των μηχανών, των λεωφορείων, των σειρήνων και των κορναρισμάτων έχει γίνει το soundrack της ζωής του Αθηναίου. Πέρα από τα αυτοκίνητα και τη φασαρία του δρόμου, ο θόρυβος της πρωτεύουσας έχει γίνει πολυεπίπεδος. Οι οικοδομικές εργασίες έχουν επιστρέψει δυναμικά στις γειτονιές, ενώ μπουλντόζες, κομπρεσέρ και συνεργεία περνούν οπτικές ίνες ή σκάβουν για έργα της ΔΕΗ και της ΕΥΔΑΠ. Κι εκεί που κάποιος ελπίζει πως το Σαββατοκύριακο θα ξυπνήσει ήσυχα, ένας συναγερμός αυτοκινήτου ή ενός σπιτιού μπορεί να ταράξει την ησυχία ολόκληρου του τετραγώνου. Η φασαρία δεν σταματά ποτέ, ούτε τη νύχτα. Μια συνεχής βοή, σαν ηχητικό φόντο, συνοδεύει τον Αθηναίο όπου κι αν πάει. Στο σπίτι, στη δουλειά, στο δρόμο. Και αυτό έχει γίνει τόσο δεδομένο, που πολλοί δεν το συνειδητοποιούν πια. Απλώς το σώμα κουράζεται λίγο παραπάνω, η συγκέντρωση χάνεται λίγο πιο εύκολα, η αντοχή μειώνεται. Η άμυνα απέναντι στον θόρυβο Για να αντιμετωπίσουν αυτή τη συνεχή ακουστική πίεση, οι κάτοικοι της πόλης έχουν αναπτύξει τις δικές τους «άμυνες». Οι νεότεροι κυκλοφορούν με ακουστικά -όχι μόνο για να ακούσουν μουσική, αλλά για να απομονωθούν από τον θόρυβο γύρω τους. Ακόμη και στα γραφεία εργαζόμενοι φορούν noise-cancelling ακουστικά και ωτοασπίδες για να συγκεντρωθούν. Μέσα στα σπίτια, κάποιοι προσπαθούν να δημιουργήσουν μικρές «νησίδες ησυχίας» με διπλά τζάμια, βαριές κουρτίνες και ηχομονωτικά κουφώματα. Οι ανακαινίσεις στα διαμερίσματα δεν γίνονται πια μόνο για λόγους αισθητικής ή εξοικονόμησης ενέργειας. Η ηχομόνωση έχει γίνει νέο ζητούμενο. Από τα πλέον πρόσφατα στοιχεία της Focus Bari για την αγορά ακινήτων στην Ελλάδα, προκύπτει ότι τα τελευταία 5 χρόνια οι πιο συχνές παρεμβάσεις αφορούν την ανακαίνιση μπάνιου και την αντικατάσταση κουφωμάτων ή μονώσεων (ολική 11%, κουζίνα 14%, μπάνιο 18%, κουφώματα/μονώσεις 17%, ηλεκτρολογικά/υδραυλικά 10%, Ενεργειακή Αναβάθμιση 7%). Κι αυτά, καθώς όπως λένε όλο και περισσότεροι, η συνεχής βοή είναι κουραστική, όχι μόνο σωματικά, αλλά και ψυχολογικά. Οι κίνδυνοι από την ηχορύπανση Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, ο θόρυβος αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους περιβαλλοντικούς κινδύνους για τη σωματική και ψυχική υγεία. Δεν πρόκειται απλώς για ενόχληση, αλλά για επιβαρυντικό παράγοντα που μπορεί να συμβάλει σε καρδιαγγειακά νοσήματα, μεταβολικές διαταραχές, αϋπνία, εμβοές, ακόμη και σε αυξημένο στρες ή κατάθλιψη. Οι κατευθυντήριες γραμμές του ΠΟΥ του 2018 έδειξαν ότι η μακροχρόνια έκθεση σε θόρυβο έχει επιπτώσεις συγκρίσιμες με αυτές της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Περιβάλλοντος, 66.000 πρόωροι θάνατοι ετησίως, 50.000 νέες περιπτώσεις καρδιαγγειακών παθήσεων, 22.000 νέες περιπτώσεις διαβήτη τύπου-2 συνδέονται με την ηχορύπανση, ενώ περισσότερα από 500.000 παιδιά βιώνουν δυσκολίες στην ανάγνωση εξαιτίας του θορύβου και σχεδόν 60.000 έχουν προβλήματα συμπεριφοράς. Συνολικά, πάνω από 20% των Ευρωπαίων εκτίθενται σε επιβλαβή επίπεδα θορύβου από μεταφορές, όταν συγκριθούν με τα όρια της Ευρωπαϊκής Οδηγίας. Αν χρησιμοποιηθούν πιο αυστηρές συστάσεις του ΠΟΥ, το ποσοστό φτάνει πάνω από 30%. Χαρτογραφώντας τον θόρυβο Και στην Αθήνα, η πραγματικότητα δεν απέχει καθόλου από τις ανησυχητικές ευρωπαϊκές τάσεις. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, το κέντρο της Αθήνας καταγράφει επίπεδα 65 έως 75 dB κατά τις ώρες αιχμής. Τα όρια της Ε.Ε. είναι 70 dB για τον δείκτη Lden (24ωρος) και 60 dB για τον νυχτερινό δείκτη Lnight -αλλά στην Αθήνα, αυτά τα όρια παραβιάζονται καθημερινά. Σε ολόκληρη την Ευρώπη, οι κυβερνήσεις χαρτογραφούν τον αστικό θόρυβο με «στρατηγικούς χάρτες» που δείχνουν ποιοι ζουν κοντά σε επικίνδυνα επίπεδα. Αυτοί οι χάρτες είναι η βάση για σχέδια δράσης που μειώνουν την ηχορύπανση μέσα από παρεμβάσεις στον αστικό σχεδιασμό. Στην Αθήνα, ωστόσο, η κατάσταση παραμένει στάσιμη. Παρότι καταγράφονται υπερβάσεις των ευρωπαϊκών ορίων επί σειρά ετών, η Ελλάδα δεν έχει εγκρίνει ακόμα τα απαραίτητα Σχέδια Πρόληψης και Αντιμετώπισης (ΣΠΑ). Το προσχέδιο του 2022 παραμένει ανενεργό, ενώ η Κομισιόν έχει παραπέμψει τη χώρα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχουν επίσημοι, ενημερωμένοι χάρτες θορύβου για την Αθήνα -ούτε στρατηγικές για το πώς θα περιοριστεί το πρόβλημα. Οι πολίτες δεν γνωρίζουν πού βρίσκονται τα πιο επιβαρυμένα σημεία, ούτε τι μέτρα λαμβάνονται για να βελτιωθεί η ακουστική ποιότητα της ζωής τους. Στο Παρίσι, περίπου 9,7 εκατομμύρια άνθρωποι (80 % της ευρύτερης περιοχής) ζουν σε επίπεδα θορύβου που ξεπερνούν τις συστάσεις του ΠΟΥ. Στο Βερολίνο, χάρτες θορύβου του 2022 δείχνουν ότι πάνω από 369.000 κατοικίες εκτίθενται σε 65-69 dB(A), ενώ 92.000 ξεπερνούν τα 70 dB(A). Το κόστος του θορύβου Η ηχορύπανση έχει και οικονομικό αποτύπωμα. Οι διαταραχές ύπνου και η κόπωση μειώνουν την παραγωγικότητα, αυξάνουν το στρες και οδηγούν σε περισσότερες ημέρες απουσίας από την εργασία. Οι επιχειρήσεις χάνουν εργατοώρες, οι πολίτες δαπανούν περισσότερα για υγειονομική φροντίδα, ενώ η αξία των ακινήτων σε περιοχές με έντονο θόρυβο πέφτει. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Ε.Ε., η ετήσια οικονομική επιβάρυνση από θόρυβο μεταφορών, εκτιμάται σε τουλάχιστον 95,6 δισεκατομμύρια ευρώ στην Ευρώπη, που αντιστοιχεί περίπου στο 0,6% του ευρωπαϊκού ΑΕΠ.
  13. @κονκακου Οι όψεις επί των οποίων πρόκειται να γίνουν επισκευές και βαψίματα σε ενδιαφέρουν. Αν δεν υπάρχουν σε αυτές αυθαιρεσίες (πχ αλλαγές ανοιγμάτων, επιπλέον εξώστες κλπ) προβαίνεις σε έκδοση ΕΕΔΜΚ. Δεν θα ελέγξεις τις υπαγωγές των διαμερισμάτων εκτός και αν μέσα από αυτές έχουν υπάρξει τακτοποιήσεις και για τις όψεις. Να δώσεις μεγάλη σημασία στην επιλογή σκαλωσιάς. Να μην σου έρθουν τίποτα τζιμάνια με τίποτα μαδέρια στον αέρα τα οποία θα τα βαφτίσουν σκαλωσιές. Συνήθως οι διαχειριστές πολυκατοικιών παίρνουν την χαμηλότερη προσφορά, αδιαφορώντας για την ποιότητα της εργασίας και πόσο μάλλον για την ασφάλεια (να μη γίνει το κακό και τσακιστεί κανένας από ψηλά και τρέχετε όλοι μαζί).
  14. Ενημερώνουμε τους συναδέλφους, πως η εταιρεία μας θα πραγματοποιήσει Δωρεάν Διανομή Σε Έντυπη Μορφή του Βιβλίου: "Αντισεισμικός Σχεδιασμός Κτιριακών Κατασκευών Ο.Σ με τον EC8 (Τόμος Α & Β)" στο 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Αντισεισμικής Μηχανικής & Τεχνικής Σεισμολογίας, που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα (Royal Olympic Hotel), στις 30 Οκτωβρίου έως 01 Νοεμβρίου 2025 Τέλος, θα θέλαμε να ενημερώσουμε για τις ομιλίες στις οποίες συμμετέχουν μέλη μας και στις οποίες έχει γίνει ανάπτυξη/χρήση λογισμικού 3DR: Πέμπτη | 14:15 - 18:15 | Αίθουσα Olympia "ΤΡΩΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ" Γεώργιος Βαδαλούκας Παρασκευή | 12:15 - 14:15 | Αίθουσα Kallirhoe "ΣΕΙΣΜΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΠΑΛΑΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΥΠΟΣΤΥΛΩΜΑΤΩΝ ΟΣ ΥΠΟ ΑΝΑΚΥΚΛΙΖΟΜΕΝΗ ΦΟΡΤΙΣΗ" Κωνσταντίνος Μεγαλοοικονόμου, Βαγγέλης Πάτσης, Γεώργιος Μαρούλης, Αριστείδης Παπαχρηστίδης Παρασκευή | 12:15 - 14:15 | Αίθουσα Αttica "ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΦΕΡΟΥΣΑΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΕΝΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΥ ΔΙΩΡΟΦΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ ΑΠΟ ΦΕΡΟΥΣΑ ΤΟΙΧΟΠΟΙΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟΥ ΠΡΟ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 1955 ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΒΑΣΕΙ Κ.Α.Δ.Ε.Τ " Θωμάς Τουραλιάς, Ιωάννης Τηγάνης, Αριστείδης Παπαχρηστίδης, Κωνσταντίνος Ρεπαπής Παρασκευή | 15:15 - 17:15 | Αίθουσα Templars "ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΟΥ ΠΡΟΣΕΙΣΜΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΣΕ ΚΤΙΡΙΑ ΑΠΟ ΦΕΡΟΥΣΑ ΤΟΙΧΟΠΟΙΙΑ" Θεόδωρος Κανελλόπουλος, Κωνσταντίνος Βαδαλούκας, Αριστείδης Παπαχρηστίδης, Στέφανος Δρίτσος Παρασκευή | 19:45 - 20:45 | Αίθουσα Kallirhoe (Εταιρική Παρουσίαση) "ΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΣΑΣ" Κωνσταντίνος Βαδαλούκας, Ιωάννης Τηγάνης Ολόκληρο το πρόγραμμα του συνεδρίου: https://6psamts.eltam.org/wp-content/uploads/2025/10/ETAM_2025_programme_v18.pdf
  15. Τη σχέση τεχνολογίας και περιβάλλοντος έρχεται να επαναπροσδιορίσει η ραγδαία ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) και των data centers, δημιουργώντας μια διπλή δυναμική. Αφενός, η AI λειτουργεί ως εργαλείο για τη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης, τη βελτιστοποίηση παραγωγικών διαδικασιών και τον περιορισμό αποβλήτων. Αφετέρου, η εκρηκτική αύξηση της υπολογιστικής ισχύος αυξάνει το ενεργειακό αποτύπωμα. Σύμφωνα με τη νέα έρευνα της Bain & Company, οι εκπομπές CO₂ από τη λειτουργία εφαρμογών AI και data centers ενδέχεται να φτάσουν έως και 810 εκατ. τόνους ετησίως έως το 2035. Το νούμερο αυτό αντιστοιχεί στο 2% των παγκόσμιων και στο 17% των βιομηχανικών εκπομπών. Η ίδια μελέτη, «The Visionary CEO’s Guide to Sustainability 2025», αναδεικνύει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αποτελέσει ισχυρό μοχλό βιωσιμότητας και επιχειρηματικής αξίας, εφόσον αξιοποιηθεί στρατηγικά. ΑΙ και Data Centers μπορούν να παράγουν ετησίως το 2% των παγκόσμιων και το 17% των βιομηχανικών εκπομπών έως το 2035 Ήδη, 80% των κορυφαίων στελεχών, που συμμετείχαν στην έρευνα, αναγνωρίζουν τη δυναμική της AI στη μείωση εκπομπών και στην επίτευξη στόχων ESG, ενώ το 20% των πιο προχωρημένων εταιρειών τη χρησιμοποιεί τρεις φορές συχνότερα για δράσεις βιωσιμότητας. Η Bain & Company καταγράφει μια νέα ισορροπία μεταξύ τεχνολογίας και επιχειρηματικής στρατηγικής: η βιωσιμότητα δεν αποτελεί πλέον ηθική υποχρέωση, αλλά στρατηγικό μοχλό ανάπτυξης. Παρ’ ότι οι CEOs αναφέρονται λιγότερο συχνά σε θέματα ESG σε σχέση με το 2023, συνεχίζουν να υλοποιούν δράσεις μετρήσιμου αποτελέσματος. Οι προτεραιότητες σε όρους βιωσιμότητας Η ανάλυση περισσότερων από 35.000 δηλώσεων 150 κορυφαίων CEOs δείχνει πως η «κόπωση» γύρω από τη βιωσιμότητα δίνει τη θέση της σε μια πιο ρεαλιστική, πράξη-κεντρική προσέγγιση. Όπως επισημαίνει η Bain & Company Greece, «οι εταιρείες μιλούν λιγότερο για τη βιωσιμότητα, αλλά την εφαρμόζουν περισσότερο – αυτό είναι το λεγόμενο do-say gap. Οι πελάτες τη ζητούν, οι επενδυτές την απαιτούν και οι κίνδυνοι την καθιστούν αναγκαία. Η αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης ενισχύει αυτή τη μετάβαση, συνδυάζοντας την περιβαλλοντική ευθύνη με απτά οικονομικά οφέλη». Η μελέτη καταδεικνύει ότι έως και το 25% των παγκόσμιων βιομηχανικών εκπομπών CO₂ μπορεί να μειωθεί με θετικό οικονομικό αποτέλεσμα, μέσα από δράσεις ενεργειακής αποδοτικότητας, κυκλικού σχεδιασμού και τοπικών εφοδιαστικών αλυσίδων. Ήδη, το 50% των B2B αγοραστών δηλώνει πως προτιμά προμηθευτές, που εφαρμόζουν βιώσιμες πρακτικές, ενώ το ποσοστό αυτό αναμένεται να φτάσει το 66% μέσα στην επόμενη τριετία. Αντίστοιχα, στο επίπεδο των καταναλωτών, σχεδόν ένας στους τρεις εφαρμόζει καθημερινά περισσότερες από έξι βιώσιμες πρακτικές, ενώ το 70% επιδιώκει να υιοθετήσει ακόμη περισσότερες. Παρά το υψηλό κόστος και την έλλειψη επαρκούς πληροφόρησης, η βιωσιμότητα παραμένει σταθερή αξία: το 80% των καταναλωτών πιστεύει ότι οι ατομικές επιλογές έχουν ουσιαστικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Η τεχνολογία και η τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να γεφυρώσουν αυτό το χάσμα. Ήδη, ένας στους τρεις χρήστες εργαλείων AI τα αξιοποιεί για επιλογή προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον. (από sepe.gr) View full είδηση
  16. Τη σχέση τεχνολογίας και περιβάλλοντος έρχεται να επαναπροσδιορίσει η ραγδαία ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) και των data centers, δημιουργώντας μια διπλή δυναμική. Αφενός, η AI λειτουργεί ως εργαλείο για τη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης, τη βελτιστοποίηση παραγωγικών διαδικασιών και τον περιορισμό αποβλήτων. Αφετέρου, η εκρηκτική αύξηση της υπολογιστικής ισχύος αυξάνει το ενεργειακό αποτύπωμα. Σύμφωνα με τη νέα έρευνα της Bain & Company, οι εκπομπές CO₂ από τη λειτουργία εφαρμογών AI και data centers ενδέχεται να φτάσουν έως και 810 εκατ. τόνους ετησίως έως το 2035. Το νούμερο αυτό αντιστοιχεί στο 2% των παγκόσμιων και στο 17% των βιομηχανικών εκπομπών. Η ίδια μελέτη, «The Visionary CEO’s Guide to Sustainability 2025», αναδεικνύει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αποτελέσει ισχυρό μοχλό βιωσιμότητας και επιχειρηματικής αξίας, εφόσον αξιοποιηθεί στρατηγικά. ΑΙ και Data Centers μπορούν να παράγουν ετησίως το 2% των παγκόσμιων και το 17% των βιομηχανικών εκπομπών έως το 2035 Ήδη, 80% των κορυφαίων στελεχών, που συμμετείχαν στην έρευνα, αναγνωρίζουν τη δυναμική της AI στη μείωση εκπομπών και στην επίτευξη στόχων ESG, ενώ το 20% των πιο προχωρημένων εταιρειών τη χρησιμοποιεί τρεις φορές συχνότερα για δράσεις βιωσιμότητας. Η Bain & Company καταγράφει μια νέα ισορροπία μεταξύ τεχνολογίας και επιχειρηματικής στρατηγικής: η βιωσιμότητα δεν αποτελεί πλέον ηθική υποχρέωση, αλλά στρατηγικό μοχλό ανάπτυξης. Παρ’ ότι οι CEOs αναφέρονται λιγότερο συχνά σε θέματα ESG σε σχέση με το 2023, συνεχίζουν να υλοποιούν δράσεις μετρήσιμου αποτελέσματος. Οι προτεραιότητες σε όρους βιωσιμότητας Η ανάλυση περισσότερων από 35.000 δηλώσεων 150 κορυφαίων CEOs δείχνει πως η «κόπωση» γύρω από τη βιωσιμότητα δίνει τη θέση της σε μια πιο ρεαλιστική, πράξη-κεντρική προσέγγιση. Όπως επισημαίνει η Bain & Company Greece, «οι εταιρείες μιλούν λιγότερο για τη βιωσιμότητα, αλλά την εφαρμόζουν περισσότερο – αυτό είναι το λεγόμενο do-say gap. Οι πελάτες τη ζητούν, οι επενδυτές την απαιτούν και οι κίνδυνοι την καθιστούν αναγκαία. Η αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης ενισχύει αυτή τη μετάβαση, συνδυάζοντας την περιβαλλοντική ευθύνη με απτά οικονομικά οφέλη». Η μελέτη καταδεικνύει ότι έως και το 25% των παγκόσμιων βιομηχανικών εκπομπών CO₂ μπορεί να μειωθεί με θετικό οικονομικό αποτέλεσμα, μέσα από δράσεις ενεργειακής αποδοτικότητας, κυκλικού σχεδιασμού και τοπικών εφοδιαστικών αλυσίδων. Ήδη, το 50% των B2B αγοραστών δηλώνει πως προτιμά προμηθευτές, που εφαρμόζουν βιώσιμες πρακτικές, ενώ το ποσοστό αυτό αναμένεται να φτάσει το 66% μέσα στην επόμενη τριετία. Αντίστοιχα, στο επίπεδο των καταναλωτών, σχεδόν ένας στους τρεις εφαρμόζει καθημερινά περισσότερες από έξι βιώσιμες πρακτικές, ενώ το 70% επιδιώκει να υιοθετήσει ακόμη περισσότερες. Παρά το υψηλό κόστος και την έλλειψη επαρκούς πληροφόρησης, η βιωσιμότητα παραμένει σταθερή αξία: το 80% των καταναλωτών πιστεύει ότι οι ατομικές επιλογές έχουν ουσιαστικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Η τεχνολογία και η τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να γεφυρώσουν αυτό το χάσμα. Ήδη, ένας στους τρεις χρήστες εργαλείων AI τα αξιοποιεί για επιλογή προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον. (από sepe.gr)
  17. Ναι. Υποχρεωτικά. Οι εξώστες δεν αρκεί να μην ξεπερνούν το κρασπεδόρειθρο αλλά να είναι και μέχρι 20% ή να προϋπάρχουν του ΓΟΚ 85 (ανεξαρτήτως επιφάνειας στην περίπτωση αυτή).
  18. Ερώτηση όσον αφορά το πρόστιμο. Έχω παραβάσεις κατηγορίας 1 (διαμερισμάτωση και λοιπή παράβαση) και επίσης εξώστες πάνω απο ΚΧ πόλης που δεν ξεπερνούν κρασπεδόρειθρο. Πρέπει να κάνω ξεχωριστό φύλλο καταγραφής - κατηγορία 3 για τους εξώστες και να επιβαρυνθεί η δήλωση με +300; ¨Η μπορώ να το συμψηφίσω με λοιπή παράβαση (κουφώματα) κατηγορίας 1 και απλά να το αναφέρω στην τεχνική έκθεση;
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.