Μετάβαση στο περιεχόμενο

Περί εκπαιδευτικών συστημάτων


el_cabron

Recommended Posts

Θύμισέ μου τι έλεγε ο Πλάτωνας...

 

Πολιτεία (του Πλάτωνα): Μία κοινωνία δομημένη αξιοκρατικά, όπου οι άξιοι "άριστοι" κυβερνούν με ένα σχεδόν δημοκρατικό πολίτευμα, στο οποίο οι μη "άριστοι" δεν έχουν πολιτικά δικαιώματα... (καλά, οι ακριβολόγοι της ιστορίας και της φιλοσοφίας μην ετοιμάσετε μύδρους! :))

 

Κατά βάθος δεν θέλουμε την αξιοκρατία. Η φιλοσοφία του πολιτεύεσθαι σήμερα στον δυτικό κόσμο είναι μόνο λόγοις αξιοκρατική. Η ακραιφνής αξιοκρατία αγγίζει τα όρια του φασισμού και είναι εφικτή μόνο εκεί όπου λειτουργεί η ανόθευτη ελεύθερη αγορά, εκεί όπου αναδεικνύεσαι με βάση την δύναμή σου, εκεί όπου ισχύει ο νόμος της ζούγκλας... Αξιοκρατικά το λιοντάρι είναι ο βασιλιάς των ζώων.

 

Edit: Πολύ ωραίο το αρθράκι, αν και έχω την αίσθηση ότι αποφεύγει να αγγίξει το θέμα σε όλο του το βάθος...

Link to comment
Share on other sites

DELTAMARIN

δεν έχω κάνει ούτε ένα προσωπικό σχόλιο για εσένα

 

hmmypm

δε λεει κανείς πως ο μαθητής μορφώνεται αποστηθίζοντας

 

συζητάμε για τον τρόπο εισαγωγής , οτι οι εξετάσεις απαιτούν και αποστήθηση

πως θα αξιολογήσει ο βαθμολογητής άριστα γραπτά του 20- ή 20+ ο αγώνας θα κριθεί στο μόριο

η ύλη είναι περιορισμένη και τα συγγράματα συγκεκριμένα

 

αλοίμονο αν ήταν απεριόριστη και οι μαθητές έπρεπε να διαβάσουν τα πάντα

και το χειρότερο να διορθωθούν από εκατοντάδες βαθμολογητές κατα την προσωπική τους κρίση ή ακόμη και κατά την επιστημονική τους κρίση

 

stayros

η φίλη σου μπορεί να μην ήξερε να ανοίξει το PC πάντως αντικειμενικά διάβαζε

--------

βρε παιδιά δεν είπα πως ο τρόπος εισαγωγής δικαιώνει τους πάντες

είπα πως είναι αντικειμενικός, είναι αμερόληπτος (το λέει και στον ορισμό)

 

ΥΓ

μην μπερδεύετε την πίστη στην ελευθερία του ατόμου

με οποιοδήποτε συντεχνικό, κομματικό, ταξικό κλπ κίνημα ή ιδέα ή παράταξη

Link to comment
Share on other sites

οι άξιοι και εργατικοί είτε με την πρώτη είτε με τη δεύτερη κ.ο.κ θα περάσουν σε ένα καλό πανεπιστήμιο της επιλογής τους , όσοι δεν περνάνε είναι συνήθως ή λιγότερο έξυπνοι στα μαθήματα που δίνουν η λιγότερο εργατικοί.Όλα αυτά με την προϋπόθεση ότι είχαν λεφτά και για φροντιστήριο ..αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.Τώρα αν κάποιοι πηγαίνουν σε ολυμπιάδες πληροφορικής και δεν διαβάζουν τα μαθήματα των πανελληνίων είναι επίσης άλλο θέμα..ας διάβαζε. Εγώ σε περίοδο πανελληνίων γούσταρα να διαβάζω σχετικιστική κβαντομηχανική και διαφορική γεωμετρία (ότι καταλάβαινα τέλος πάντων) και τίποτε άλλο γιαυτό και στις πανελλήνιες έγραψα 13 μαθηματικά και 14 φυσική.. ας πρόσεχα. Οι πανελλήνιες είναι αντικειμενικές μόνο στα μαθήματα που εξετάζουν τους μαθητές και είναι και αυτό ένα μέτρο σύγκρισης των ικανοτήτων τους, αφού εξετάζονται στα ίδια θέματα.

Link to comment
Share on other sites

όσοι δεν περνάνε είναι συνήθως ή λιγότερο έξυπνοι στα μαθήματα που δίνουν η λιγότερο εργατικοί
Το λιγότερο ή περισσότερο εργατικός στα μαθήματα, το καταλαβαίνω. Σημαίνει να στρωθείς στο διάβασμα.

Το λιγότερο ή περισσότερο έξυπνος στα μαθήματα, δεν το καταλαβαίνω. Υπάρχει πράγματι εξυπνάδα που να έχει σχέση με την σχολική (edit: και γενικότερα την ακαδημαϊκή) επίδοση; Αν ναι, πώς είναι αυτή η εξυπνάδα; Από τι εξαρτάται; Εχει πράγματι κάποια αξία, πέρα από την σχολική ή ακαδημαϊκή επίδοση (αν τυχόν έχει σχέση και με αυτήν; )

Link to comment
Share on other sites

αφού μπήκε άξιζε και τώρα θα έχει μάθει και πολλά στους υπολογιστές.

 

Το λιγότερο ή περισσότερο εργατικός στα μαθήματα, το καταλαβαίνω. Σημαίνει να στρωθείς στο διάβασμα.

Το λιγότερο ή περισσότερο έξυπνος στα μαθήματα, δεν το καταλαβαίνω. Υπάρχει πράγματι εξυπνάδα που να έχει σχέση με την σχολική επίδοση; Αν ναι, πώς είναι αυτή η εξυπνάδα; Από τι εξαρτάται; Εχει πράγματι κάποια αξία, πέρα από την σχολική επίδοση (αν τυχόν έχει σχέση και με αυτήν; )

 

νομίζω ότι όλοι καταλαβαίνουμε από τις εμπειρίες μας στο σχολείο και στη δουλειά ότι δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι την ίδια ικανότητα να επεξεργάζονται και να αφομοιώνουν γνώσεις. Αυτό είναι η εξυπνάδα των μαθημάτων όπως ανέφερα. Το διαχωρίζω απο άλλα είδη εξυπνάδας ( που μπορούν να κάνουν έναν άνθρωπο το ίδιο επιτυχημένο) γιατί είναι εκτός θέματος.( συναισθηματική,κοινωνική, σωματική νοημοσύνη κ.τ.λ)

 

συγνώμη για το διπλό ποστ.

Link to comment
Share on other sites

Εχεις δίκιο ότι πολλοί, ίσως οι περισσότεροι, πιστεύουν ότι υπάρχει μία τέτοιου είδους εξυπνάδα που να είναι σχετική με τα μαθήματα.

Εγώ πάλι πιστεύω ότι δεν υπάρχει. Ή μάλλον υπάρχει μία εξυπνάδα, που συνίσταται στο να αποκωδικοποιεί ο "έξυπνος" μαθητής τι του ζητά ο καθηγητής ή η επίσημη διδακτέα ύλη, και να "το"¨παρέχει. Δεν είμαι σίγουρος αν αυτό είναι όντως εξυπνάδα.

 

Φυσικά δεν μιλώ για τους μαθητές που έχουν πρόβλημα στην αντίληψη των βασικών εννοιών, αλλά αναφέρομαι στην διαφορά (στην εξυπνάδα) μεταξύ του μαθητή του 17 και του μαθητή του 19.5

Link to comment
Share on other sites

Μάλλον ο jimjire αναφέρεται σε αυτό που κοινώς αποκαλούμε IQ, του οποίου οι μετρήσεις όμως αμφισβητούνται από τους ψυχολόγους καθώς η επίδοση μια δεδομένη στιγμή μπορεί να επηρρεαστεί από χίλιους δυο παράγοντες (πχ είδα την πρώην μου καθ' οδόν για το εξεταστικό κέντρο και μου χάλασε τόσο πολύ η διάθεση που δεν μπορούσα να συγκεντρωθώ). Το θέμα είναι ότι αν όντως κάποιος συμμαθητής είχε συνεχώς IQ μικρότερο του 80 σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς τότε προφανώς θα υπήρχε και η αντίστοιχη μέριμνα. Άραγε εγώ που πίστεψα στην έννοια της γενικής παιδείας όσο ήμουν στο Λύκειο σε ποιούς κατατάσσομαι; Στους αμνούς ή στα ερίφια;

 

Νομίζω όμως ότι έχουμε μια προσβλητική έως ρατσιστική αντίληψη για την παιδεία και την εκπαίδευση σε αυτήν την χώρα. Όποιος περάσει σε Πανεπιστήμιο είναι άξιος, έξυπνος, άριστος και όλοι οι υπόλοιποι είναι οι μακάκες. Απλώς γιατί το σύστημα ποτέ δεν ήταν ανθρωποκεντρικό αλλά οικονομοκεντρικό. Κατάφερε να απαξιώσει στα μάτια της κοινωνίας ικανότατους κατά τα άλλα ανθρώπους οι οποίοι ίσως απλά να μην ενδιαφέρονταν για πανεπιστημιακές/τεχνολογικές σπουδές. Δηλαδή είναι κακό να γίνει κάποιος υδραυλικός/μηχανικός αυτοκινήτων/οικοδόμος/εργοδηγός; Πρέπει με το στανιό να μπει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και να βγει; Ή μήπως ο τεχνίτης ηλεκτρολόγος είναι πιο χαζός από εμένα ή οποιονδήποτε άλλον έχει σπουδάσει;

Link to comment
Share on other sites

αφού μπήκε άξιζε και τώρα θα έχει μάθει και πολλά στους υπολογιστές.

 

Το τι έμαθε το ξέρει μόνο αυτή. Το να ΜΠΕΙ όμως σε σχολή πληροφορικής δε το άξιζε. Να γινόταν φυσικός, χημικός, μαθηματικός σίγουρα ναι. Πληροφορική όμως σίγουρα όχι.

 

Συγκεκριμένα ο τύπος που δεν πέρασε πληροφορική πήγε σε κολέγιο, έχει μαζέψει ένα κάρο πιστοποιήσεις της cisco και βγάζει πιο πολλά από τους περισσότερους εδώ μέσα. Άρα αντικειμενικά άξιζε να μπει πληροφορική...

 

Επειδή λοιπόν κάθε σχολή έχει τις ιδιαιτερότητες της, το σωστό είναι κάθε αντικείμενο να έχει τα δικά του κριτήρια. Δυστυχώς λόγω το Ελλαντα θα έχουμε πρόβλημα διαβλητότητας αν το αφήσουμε αυτό στα πανεπιστήμια που είναι τα κατ' εξοχήν αρμόδια, και έτσι μένουμε με ένα κουτσό, στραβό, τυφλό αλλά αδιάβλητο σύστημα...

Link to comment
Share on other sites

Σταυρο, νομίζω πως την αδικείς

να μου έλεγες πως δεν άξιζε να μπει σε καμμία σχολή θετικών επιστημών άρα ούτε πληροφορική να το καταλάβω

 

τώρα άμα το παιδί δεν είχε υπολογιστή σπίτι του, τι φταίει;

δεν τα ξέρουμε όλα από την κοιλιά της μάνας μας

όρεξη για μάθηση είχε η κοπέλα

 

ο τύπος που του άρεσε η πληροφορική μπορεί να μην ήθελε να διαβασει τίποτε άλλο εκτός από πληροφορική

δυστυχώς δεν εξετάζεται μόνο η πληροφορική

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.