Jump to content
  • Revit - Μαθήματα BIM
Topap

Chartered Engineer: Όλα όσα θέλατε να μάθετε αλλά φοβόσασταν να ρωτήσετε

Recommended Posts

Συνάδελφοι να ρωτήσω τώρα και εγώ κάτι που έχω απορία.

 

Είμαι στην Αγγλία τον τελευταίο μήνα και είμαι στη διαδικασία ευρέσεως μεταπτυχιακού (part time ή distance learning ώστε να μην σταματήσω να δουλεύω και να μπορώ να πληρώνω δίδακτρα, βιβλία, ενοίκια κλπ). Στα πολλά προσπέκτους που έχω ζητήσει και μου έχουν στείλει αρκετά πανεπιστήμια αναφέρουν ότι το τάδε πρόγραμμα έχει διαπίστευση από το IMechE και "οδηγεί" σε chartered status.

Στην ουσία τι παραπάνω σου δίνει να έχεις MSc που είναι διαπιστευμένο από το IMechE σε σχέση με ένα που δεν είναι στο να γίνεις στο μέλλον chartered?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rootbreaker,

 

Επειδή είμαι και εγώ στη διαδικασία για το CEng από το ICE και το ερώτημα σου είχε τεθεί απο ένα άλλο μέλος παλαιότερα, έκατσα και το έψαξα.

 

Κανένα, το ξαναλέω, κανένα μεταπτυχιακό δεν σου δίνει το τίτλο του CEng από μόνο του! Όταν ένα μεταπτυχιακό ειναι διαπιστευμένο από το ICE, IMechE ή τα υπόλοιπα ινστιτούτα, στην ουσία σημαίνει οτι τα μαθήματα που διδάσκεσαι και δίνεις εξετάσεις μετράνε είτε στο IPD σου (initial professional development) αν είσαι στην διαδικασία να γίνει CEng, είτε στο CPD σου (continuous professional development) αν είσαι ήδη CEng και θέλεις να συμπληρώσεις τις απαραίτητες ώρες. Το ICE για παράδειγμα έχει minimum 30 ώρες το χρόνο, αν θέλεις να διατηρείς τον τίτλο του CEng MICE. Κάθε χρόνο καταθέτεις, ηλεκτρονικά μέσω του site του ICE, τις ώρες που έχεις κάνει, παρόμοιο θα έχει και το IMechE υποθέτω. Δεν χρειάζεται να κάνεις όλοκληρο το μεταπτυχιακό για το IPD/CPD σου, μπορείς να κάνεις μόνο μια ενότητα από τις οχτώ του MSc. Κατα τα άλλα η διαδικασία για το CEng πρέπει να ακολουθηθεί σύμφωνα με τις απαιτήσεις του ICE, IMechE, κλπ.

 

Και για να μην υπάρχει σύγχυση, η διαδικασία για έναν Έλληνα (ή Ευρωπαίο) μηχανικό είναι δεδομένη: είτε μέσω της EDR (European Directive Route), είτε μέσω της Standard Route όπως οι υπόλοιποι Άγγλοι. Τέλος. Δεν έχει παράθυρα, κόλπα ή μαϊμουνιές. EDR ή Standard Route. Τ-Ε-Λ-Ο-Σ.

 

Από επίσημο email του ICE σε απάντηση σχετικού ερωτήματος μου, έμαθα ότι ο τίτλος του CEng MICE μέσω της EDR ισχύει μόνο εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι κάποιος CEng MICE δεν μπορεί να κάνει χρήση του mutual exemption agreement που έχει το ICE με τα αντίστοιχα του: Engineers Ireland (CEng MIEI), Engineers Australia (CPEng MIEAust), Hong Kong Institution of Engineers (MHKIE), Institution of Professional Engineers New Zealand (MIPENZ), Engineering Council of South Africa & South African Institution of Civil Engineers (PREng MSAICE) και νομίζω υπό όρους στο American Society of Civil Engineers (MASCE). Αυτό βέβαια έχει ουσία σε όσους συναδέλφους έχουν σκοπό να πάνε για δουλειά στις παραπάνω χώρες...

Edited by Topap
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rootbreaker,

 

Όπως λέει ο Topap είναι τα πράγματα. Το MSc για τους Βρετανούς θεωρείται further learning αφού αποφοιτήσεις εξού και τα μαστερ τους λέγονται postgraduate degrees. Σε μπακαλίστικη αναλογική με MSc αν ακολουθήσεις να γίνεις Chartered θα φτάσεις σε σημείο να καταθέσεις το φάκελο σου στο αντίστοιχο Institution ένα χρόνο το λιγότερο ταχύτερα απ' ότι αν δεν έχεις κάνει MSc. Και αυτό γιατί απο το 2002 και μετά το minimum academic requirement για να γίνει κάποιος Chartered Engineer (απο οποιοδήποτε Institution) είναι MEng ή MSc.

 

Στη δική σου περίπτωση αν δεν έκανες μαστερ θα μπορούσες να γίνεις μέλος του IMechE μετά απο 3-4 χρόνια δουλειάς ως Incorporated Member IEng και μετά μέσω Progressive Route (σίγουρα κάποια διαδικασία παράδοσης CPD που ανέφερε ο Topap παραπάνω) μπορείς να κάνεις application και για CEng. Η δεύτερη αίτηση θα πάρει 1-2 χρόνια να μαζέψεις την απατούμενη 'εμπερία και εξειδίκευση'. Με MSc ο δρόμος είναι πολύ ταχύτερος.

 

 

http://www.ice.org.uk/getattachment/2b41b8e6-d3ca-4eb3-96ac-5e6fa95e1399/ICE-3001A-Routes-to-Membership.aspx αυτό είναι του ICE και δείχνει πολύ αναλυτικά τη διαδικασία που ακολουθείς. Όπου MEng μπορείς να βάλεις MSc.

 

http://www.imeche.org/membership/membership-registration/How-to-apply/new-find-your-route αυτό είναι του IMechE, δεν έχει τόσες λεπτομέρειες αλλά ακολούθησε το δρόμο για να δεις τι θα σου βγάλει.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας και τους δύο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σε συνέχεια της απάντησης σε pm ενός συναδέλφου στο forum και να ξεκαθαρίσουμε το θέμα του Chartered Engineer, άνοιξα αυτό το thread για να δώσω μερικές πληροφορίες στους επίδοξους συναδέλφους...

 

Παρακαλώ πολύ, όποιος συνάδελφος έχει ουσιαστική γνώση (και όχι γνώμη) να εμπλουτίσει το παρών με πληροφορίες. Post του τύπου: «έχω ακούσει», «ο ξάδερφος μου, μου είπε», «έχω ένα φίλο που…», παρακαλώ πολύ να σβήνονται από τους mods. Πληροφορίες θα γίνονται δεκτές μόνο από άτομα που έχουν δουλέψει στο UK, ή ακόμα καλύτερα, που είναι ήδη Chartered Engineers εκεί.

 

 

Καταρχάς, για εμάς τους Πολιτικούς Μηχανικούς υπάρχουν δύο επιλογές:

Το Institute of Civil Engineers, γνωστό και ως ICE (www.ice.org.uk) και το Institute of Structural Engineers, γνωστό και ως IStructE (www.istructe.org.uk). Υπάρχει αντίστοιχα το IEE (Institute of Electrical Engineers), το IMechE (Institute of Mechanical Engineers), το IChemE (Institute of Chemical Engineers), και τα λοιπά.

ΠΡΟΣΟΧΗ: τα παραπάνω δεν είναι επιμελητήρια τύπου ΤΕΕ και ως εκ τούτου ΔΕΝ δίνουν επαγγελματικά δικαιώματα. Δεν χρειάζεται να είσαι μέλος τους για να ασκήσεις το επάγγελμα, αλλά η συμμετοχή τους έχει άλλα είδους δικαιώματα που θα εξηγηθούν παρακάτω.

 

 

Το ICE είναι πιο πολύ για μηχανικούς που ασχολούνται με κατασκευές (πάσης φύσεως) ενώ το IStructE είναι για μηχανικούς που ασχολούνται με δομοστατικές μελέτες (πάσης φύσεως). Κάποιος μπορεί να είναι μέλος και στους δύο οργανισμούς χωρίς κανένα περιορισμό. Είτε γίνεις Chartered Engineer στο ICE, είτε στο IStructE δεν έχει καμία διαφορά. Απλώς οι μηχανικοί στο UK έχουν ξεκάθαρα στο μυαλό τους τι καριέρα θα ακολουθήσουν ως ΠΜ. Οπότε, από νωρίς στην καριέρα τους γίνονται μέλη είτε στο ένα είτε στο άλλο με τον βαθμό του Graduate Member. Ο Chartered Engineer του ICE παίρνει τον τίτλο MICE (Μember of ICE) και του IStructE παίρνει τον τίτλο ΜIStructE (Μember of IStructE) και έχει το δικαίωμα να το «κοτσάρει» μετά το όνομα του, με ότι αυτό συνεπάγεται.

 

Για να γίνεις Chartered Engineer, υπάρχουν πολλοί τρόποι, τους οποίους μπορεί να τους δει κανείς στα site των ινστιτούτων. Σε γενικές γραμμές, και για του συναδέλφους που θέλουν να το επιχειρήσουν, υπάρχουν οι εξής δυο επιλογές:

 

α. Ο κλασσικός τρόπος τον οποίο ακολουθούν οι Άγγλοι μηχανικοί: Μετά από κάποια χρόνια εμπειρίας (δεν υπάρχει κάποιος κανόνας, ανάλογα το άτομο) και όταν ο μηχανικός έχει γεμίσει το φάκελο του IPD του (initial professional development) με αποδείξεις ότι έχει αποκτήσει την γνώση και εμπειρία που πρέπει, τότε δίνει τις εξετάσεις (το λεγόμενο Part III). Στο IStructE είναι μια 8ώρη διαδικασία που πηγαίνεις με ότι βιβλιογραφία θέλεις, έναν υπολογιστή τσέπης και ένα ταπεράκι με φαγητό. Μέρος του IPD στο IStructE είναι πχ ο μηχανικός να περάσει ένα 6μήνο το ελάχιστο, σε ένα εργοτάξιο ενός κατασκευαστή για να εκτιμήσει τις επιπτώσεις μιας κακής μελέτης (προσπαθήστε να σηκώσετε ένα 12μέτρο Φ32…) ή μιας καλής μελέτης. Το IStructE έχει 13 core objectives, 13 τομείς οπου πρέπει να αποδείξεις ότι έχεις αυτό που χρειάζεται για να αποκαλείσαι MIStructE.

Εμπειρικά το λέω, αυτή η διαδικασία, της απόκτησης εμπειρίας και της συμπλήρωσης του IPD, παίρνει περί τα 6-7 χρόνια στην καλύτερη. Κάθε εταιρία, είτε κατασκευαστική είτε μελετητική, επιμένει οι εργαζόμενοι μηχανικοί να γραφτούν στο αντίστοιχο ινστιτούτο και παρέχει την κατάλληλη καθοδήγηση και προϋπηρεσία ώστε οι υπάλληλοι της να γίνουν Chartered Engineer μια μέρα. Μάλιστα, πληρώνουν το κόστος της προετοιμασίας (σεμινάρια, φροντιστήρια) αλλά και της αίτησης για τις εξετάσεις (περί τα 800£ νομίζω).

 

β. Ο ευρωπαϊκός τρόπος, δια μέσω της European Directive 2005/36/EC: αν ένας μηχανικός είναι registered σε ένα άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τότε έχει το δικαίωμα να γίνει Chartered Engineer χωρίς να χρειαστεί να δώσει τις εξετάσεις, ΑΛΛΑ, πρέπει να αποδείξει ότι η ακαδημαϊκή του εκπαίδευση και η εργασιακή του εμπειρία είναι τέτοια που το επιτρέπει. Αυτό γίνεται με την παρουσίαση του σε μια επιτροπή, τύπου συνέντευξης, όπου πρέπει να αποδείξει τα παραπάνω. Και πιστέψτε με, αυτή η επιτροπή δεν είναι εκεί για κουβεντούλα… αλλά για ξεσκόνισμα. Οπότε, όσοι επίδοξοι από εσάς με 1-2 χρόνια προϋπηρεσίας σε ένα γραφείο στην Ελλάδα ή ένα εργοτάξιο (ακόμα και μεγάλης εταιρίας 7ης τάξης ΜΕΕΠ…) νομίζουν ότι είναι εύκολο, θα τους έλεγα να το ξανασκεφτούν.

Αν είναι registered ή όχι στην χώρα του ο μηχανικός μπορεί να το δει εδώ:

List of regulated professions by country και για να προλάβω την κλασσική διαμάχη, ναι: οι πτυχιούχοι είναι registered.

 

Δυο βασικά έγγραφα θα φανούν χρήσιμα σε όσους θέλουν, παραταύτα, να το επιχειρήσουν:

Membership Guidance Note και

European Directive Application Form ICE 3136

Αυτά είναι για το ICE, για τα αντίστοιχα έγγραφα του IStructE, επισκεφτείτε την αντίστοιχη σελίδα και ψάξτε για «European Directive».

 

 

 

 

 

Τώρα, λίγες ακόμα πληροφορίες σε ότι αφορά το Chartership:

 

Q. Οι Chartered Engineers παίρνουν πιο πολλά λεφτά από τους μη-Chartered και πόσα?

A. Δεν είναι το Chartership που σου δίνει παραπάνω λεφτά, αλλά οι θέσεις που μπορείς να πάρεις ως Chartered Engineer: δεν υπάρχει περίπτωση να μην είναι Chartered Engineer ο εργοταξιάρχης ας πούμε. Αν και αυτό δεν είναι και τόσο απόλυτο, ένας από τους Partners της εταιρίας που δούλευα (μελετητική εταιρία) δεν ήταν καν μέλος του IStructE… Αλλά ήταν πανέξυπνος.

 

Q. Μπορώ να ανοίξω δικό μου γραφείο στην Αγγλία εάν δεν είμαι Chartered Engineer?

A. Ναι, αν και αυτό το κακό που κάθε μηχανικός το έχει καημό να είναι το «αφεντικό του εαυτού του» είναι γενικά ελληνικό φαινόμενο. Μπορείς να ανοίξεις το δικό σου γραφείο, είτε είσαι είτε δεν είσαι Chartered Engineer, αλλά γενικά κανένας δεν το κάνει αυτό χωρίς επαγγελματική ασφάλιση (PI, Professional Indemnity Insurance), κάτι που στην Ελλάδα το κάνουν μόνο μερικές ΑΕ. Και μαντέψτε τι ζητάνε οι ασφαλιστικές εταιρίες για να σε ασφαλίσουν επαγγελματικά? Σωστά το μαντέψατε: να είσαι Chartered Engineer για να μπορούν να σιγουρευτούν ότι έχεις ένα επίπεδο και εμπειρία τέτοια που δεν θα κάνεις μαμακιες ώστε αυτοί να πληρώνουν τα σπασμένα.

 

Q. Πόσο κοστίζει το να είσαι Chartered Engineer?

A. Για να το κάνεις μέσω του κλασσικού τρόπου (α), είναι όσο θα κοστίσουν τα σεμινάρια κλπ και οι εξετάσεις, τα οποία γενικά τα πληρώνει η εταιρία που δουλεύεις. Αλλιώς, είναι 800£ οι εξετάσεις και ??? τα σεμινάρια κλπ (από 0£ έως μερικές χιλιάδες £). Αν το κάνεις μέσω του ευρωπαϊκού τρόπου (β) είναι 232£ η αίτηση και 259£ η συνέντευξη. Για περισσότερες πληροφορίες, για το ICE δείτε εδώ: ICE Fees

Σε κάθε περίπτωση, είτε με τον έναν είτε με τον άλλο τρόπο, είτε στο ICE είτε στο IStructE, με το που γίνεις Chartered Engineer, κάθε χρόνο η ετήσια συνδρομή είναι περί τα 300£… έβηξε κανείς?

 

Q. Αν γίνω Chartered Engineer, έχοντας πτυχίο μηχανικού από την Αγγλία ή από ΤΕΙ, μπορώ να αποκτήσω τα επαγγελματικά δικαιώματα του ΠΜ στην Ελλάδα από το ΤΕΕ?

A. Πιθανών ναι, ιδίως με βάση τα τελευταία νέα από το υπουργείο παιδείας. Αλλά στην τελική, αν καταφέρει κάποιος και γίνει Chartered Engineer μόνο και μόνο για να αποκτήσει τα επαγγελματικά δικαιώματα του ΠΜ στην Ελλάδα από το ΤΕΕ, είναι σαν να βλέπεις το δέντρο αλλά να χάνεις το δάσος. Αυτή είναι η γνώμη μου βέβαια, αλλά αν κάποιος συνειδητοποιήσει τι πόρτες του ανοίγει ο τίτλος του Chartered Engineer στην καριέρα του, σε αγγλικό και διεθνές επίπεδο, τότε το τελευταίο που θα τον ένοιαζε είναι να γυρίσει στην Ελλάδα για να ασχοληθεί με το ΤΕΕ και την Ελληνική πραγματικότητα, πόσο μάλλον την εποχή αυτή.

 

Q. Μπορώ να κάνω αίτηση για να γίνω Chartered Engineer μέσω της European Directive έχοντας προϋπηρεσία μόνο στην Ελλάδα?

A. Θεωρητικά, ναι. Αν νομίζει κάποιος ότι έχει το θεωρητικό/πρακτικό υπόβαθρο για την συνέντευξη και ότι θα τα βγάλει πέρα ότι και να τον ρωτήσουν, απαντώντας σε άπταιστα αγγλικά (τεχνική ορολογία, κλπ) και όχι με νοηματική ή φθόγγους, τότε δεν υπάρχει πρόβλημα. Η δική μου προσωπική εμπειρία, όταν είχα επικοινωνήσει με το IStructE πριν 5 χρόνια για να τους ρωτήσω για την European Directive, λέει ότι δεν υπάρχει περίπτωση να περάσεις την συνέντευξη αν δεν έχεις προϋπηρεσία στο UK και μάλιστα αυτό είναι κάτι που πολύ ευγενικά μου το τόνισε η κυρία στο τηλέφωνο: «σου προτείνουμε να αποκτήσεις μερικά χρόνια προϋπηρεσίας εδώ πριν κάνεις την αίτηση σου». Οπότε κατά εμέ, η απάντηση είναι όχι. Και το αναφέρω γιατί μερικοί συνάδελφοι στο forum έχουν κολλήσει με το Chartership και νομίζουν ότι είναι ένα χαρτί που θα πετάξουν με easyjet στο Λονδίνο για να υπογράψουν στην αίτηση και να το πάρουν την ίδια μέρα. Και όχι μόνο αυτό, αλλά έχουν προκαλέσει σύγχυση σε κάποιους άλλους.

Καλημέρα, θα μπορούσα να κάνω μια ερώτηση γιατί παιδεύομαι πολύ τον τελευταίο καιρό;

Έχω τελειώσει Μηχανολόγος και Αεροναυπηγός Μηχανικός στο Πολυτεχνείο της Πάτρας και επίσης μόλις τελείωσα ένα Master στην Αγγλία. Είχα μια συνέντευξη για μια δουλειά στο Λονδίνο που αφορά ένα Graduate Mechanical Engineer Programme. Στη συνέντευξη μου είπαν ότι φυσικά θέλουν εφόσον με προσλάβουν να μπορώ να πάω για το Chartership μετά από την απαιτούμενη προυπηρεσία προφανώς. Για να γίνει αυτό όμως μου είπαν να επιβεβαιώσω πρώτα ότι το πτυχίο μου (Μηχανολόγος και Αεροναυπηγός Μηχανικός στο Πολυτεχνείο της Πάτρας) είναι accredited από το IMechE. Επικοινώνησα λοιπόν με αυτούς για να το επιβεβαιώσω και από τότε ταλαιπωρούμαι για πάρα πολύ καιρό καθώς δεν υπάρχει λέει το πτυχίο μου στις λίστες τους και απευθύνθηκαν στο FEANI για να τους ενημερώσουν από εκεί αφού επικοινωνήσουν με Ελλάδα πρώτα. Το θέμα είναι ότι αυτή η διαδικασία έχει πάρει πάρα πολύ καιρό κι εγώ κάθομαι σ' αναμμένα κάρβουνα γιατί δε θέλω να χάσω τη δουλειά από μια χαζομάρα.

Ξέρει κάποιος να μου πει κάτι παραπάνω ή να με παραπέμψει σε κάποιο έγγραφο ή κάτι άλλο που θα μπορούσα να τους στείλω για να το επισπεύσω; Εϊναι δυνατόν το πτυχίο μου να μην είναι accredited από το IMechE;

Θα με βοηθούσε απίστευτα η οποιαδήποτε πληροφορία και ευχαριστώ εκ των προτέρων πάρα πολύ θερμά όποιον ξέρει κάτι. Να είστε καλά και καλή δύναμη σε όλους!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Accredited θα είναι σίγουρα, γι' αυτό να μην ανησυχείς! Από εκεί και πέρα, αν δεν το έχουν στις λίστες τους θα πρέπει να εξετάσουν το τμήμα των Αεροναυπηγών της Πάτρας ξεχωριστά.. Αυτό σίγουρα θα πάρει καιρό αλλά δεν νομίζω να είναι εμπόδιο για να μην πάρεις τη δουλεία.. Καλή σου δύναμη συνάδελφε και καλή αρχή!!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σε συνέχεια της απάντησης σε pm ενός συναδέλφου στο forum και να ξεκαθαρίσουμε το θέμα του Chartered Engineer, άνοιξα αυτό το thread για να δώσω μερικές πληροφορίες στους επίδοξους συναδέλφους...

 

πολύ καλό και χρήσιμο, μπράβο

Share this post


Link to post
Share on other sites

Accredited θα είναι σίγουρα, γι' αυτό να μην ανησυχείς! Από εκεί και πέρα, αν δεν το έχουν στις λίστες τους θα πρέπει να εξετάσουν το τμήμα των Αεροναυπηγών της Πάτρας ξεχωριστά.. Αυτό σίγουρα θα πάρει καιρό αλλά δεν νομίζω να είναι εμπόδιο για να μην πάρεις τη δουλεία.. Καλή σου δύναμη συνάδελφε και καλή αρχή!!

Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ για την απάντηση! Όταν λες να εξετάσουν τι ακριβώς εννοείς; Κάτι σαν αξιολόγηση ή απλά να το βρούνε και να ελέγξουν πρόγραμμα σπουδών κλπ; Έχεις μήπως ιδέα αν μπορώ εγώ να κάνω κάτι για να το επισπεύσω όλο αυτό;

Σ' ευχαριστώ πολύ και πάλι και καλή δύναμη και σ' εσένα!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ntsik13 δες το ποστ #33 το γράφω εκεί. Ουσιαστικά έχεις MEng απο τη Πάτρα και MSc απο τη Βρετανία. Αν δε το μαστερ σου είναι σχετικό με engineering δε υπάρχει περίπτωση να μην πάρεις κατεύθυνση προς CEng και όχι IEng.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ntsik13 δες το ποστ #33 το γράφω εκεί. Ουσιαστικά έχεις MEng απο τη Πάτρα και MSc απο τη Βρετανία. Αν δε το μαστερ σου είναι σχετικό με engineering δε υπάρχει περίπτωση να μην πάρεις κατεύθυνση προς CEng και όχι IEng.

Σ' ευχαριστώ φίλε μου!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.