Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κολλέγια με ιδιώτες και τρόικα, μέσω αυτόματης αναγνώρισης πτυχίων Κατάργηση ΔΟΑΤΑΠ


ZaXoYs

Recommended Posts

Προφανώς θα υπάρξουν κάποιου είδους προβλέψεις για μηχανικούς, γιατρούς και ίσως κάποιες άλλες ειδικότητες... Δεν βλέπω πως μπορεί να γίνει κάποιος μηχανικός σε 3 χρόνια...

 

Βέβαια, υπάρχει και η υπόθεση "κολέγιο" που λογικά θα κάλυπτε το πρώτο έτος...

 

Όπως και να έχει, αν ισχύει ότι:

...Τα Ελληνικά Πανεπιστήμια και Πολυτεχνεία, τουλάχιστον τα κεντρικά, θεωρώ ότι είναι ανώτερα από τα περισσότερα του εξωτερικού...

τότε θα έπρεπε να είχαν ΔΟΑΤΑΠ οι Άγγλοι και οι Γερμανοί... Αν είναι έτσι, τότε δεν κινδυνεύουμε από κανέναν, είμαστε οι καλύτεροι.

 

έλα όμως που φαίνεται ότι δεν είμαστε... Το ελληνικό πανεπιστήμιο -κατά μέσον όρο- δεν βγάζει τους καλύτερους απόφοιτους, ούτε κάνει την καλύτερη έρευνα. Άρα, δεν είναι και το καλύτερο πανεπιστήμιο. Υπάρχουν και εξαιρέσεις φυσικά.

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 86
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

ΤΟ ΔΟΑΤΑΠ προφανώς και ποτέ δεν είχε λόγο ύπαρξης αφού αντιβαίνει της κοινοτικής οδηγίας.

 

Το ΔΟΑΤΑΠ έχει λόγο ύπαρξης και μάλιστα σοβαρό λόγο .

Είναι υποχρεωμένο να ελέγχει όλους τους τίτλους που προέρχονται από έξω στο θέμα της γνησιότητας τους .

Κάτι τέτοιο δεν είναι εύκολο να γίνει από το επιμελητήριο διότι δεν είναι σε θέση να γνωρίζει τα διαδικαστικά που έχουνε οι τίτλοι .

Θα πρέπει ανά πάσα στιγμή να αποστέλλει επιστολές στους διάφορους φορείς των ξένων χωρών για τον κάθε τίτλο όπου είναι υποχρεωμένοι να απαντούν εάν ο τίτλος είναι γνήσιος ή όχι , κατά πόσον φέρει το επίπεδο και τα δικαιώματα που έχει στην κάθε χώρα προέλευσης του .

 

Κάτι τέτοιο από το ΤΕΕ θα ήταν εξαιρετικά χρονοβόρο λόγο και του πλήθους των φοιτητών που σπουδάζουν έξω αλλά και αυτών που σπουδάζουν στα κολλέγια .

 

Επιπλέον το όποιο σύστημα εξετάσεων από την μεριά του ΤΕΕ θα πρέπει να δέχεται κάποιου είδους έλεγχο αξιολόγησης από ξένο φορέα ώστε οι εξετάσεις που θα υποβάλλονται οι υποψήφιοι από το ΤΕΕ να είναι όσο το δυνατόν αντικειμενικές και δίκαιες ως προς όλους .

Δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να δοθούν περιθώρια άνισης αντιμετώπισης μεταξύ αυτών που σπουδάζουν στην Ελλάδα και αυτών που θα προέρχονται είτε από ξένα ιδρύματα του εξωτερικού είτε από ιδιωτικά πανεπιστήμια εντός Ελλάδος .

Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να εμφανιστούν κρούσματα προκατάληψης αλλά και ρατσισμού από την μεριά του ΤΕΕ .

Για όλους αυτούς τους λόγους θα πρέπει να υποβάλλεται σε έλεγχο αξιολόγησης από τους ξένους οίκους .

 

Δεν βλέπω πως μπορεί να γίνει κάποιος μηχανικός σε 3 χρόνια...

 

Μπορεί να γίνει διότι θα εφαρμόσουμε το σύστημα που έχει η Αγγλία .Με άλλα λόγια το σύστημα αυτό επικεντρώνεται στο να εκπαιδεύσει τον μηχανικό επάνω σε συγκεκριμένη κατεύθυνση χωρίς να υπάρχουν τόσα κομμάτια μαθηματικών και φυσικής αφού αυτά θα απαιτούνται να τα γνωρίζει είδη ο φοιτητής από το σχολείο .Σε όλες τις μελέτες σύγκρισης που έχουν γίνει μεταξύ Αγγλικών και Ελληνικών Ιδρυμάτων διαπιστώνεται αυτό το συμπέρασμα που προανέφερα και αυτή η διαφορά .Για να καλυφθεί αυτό από τα Ελληνικά Ιδρύματα θα πρέπει να υπάρξει διάσπαση των κατευθύνσεων ώστε ο καθένας να εκπαιδεύεται από εξαρχής σε συγκεκριμένη κατεύθυνση και να μην έχει δικαιώματα με έναν τίτλο να υπογράφει για δέκα διαφορετικά πράγματα .

Με αυτόν τον τρόπο ο καθένας θα έχει τον δικό του τομέα βάση της κατεύθυνσης που θα έχει πάρει από εξαρχής .

Link to comment
Share on other sites

Ναι ρε Λάζαρε, να υπάρχουν κατευθύνσεις. Εκ πρώτης όψεως καλό ακούγεται.

Μπορεί όμως να συμβαδίσει με την ελληνική αγορά; Εδώ πρέπει να είσαι "ό,τι κινείται εκτελείται" για να μπορέσεις να επιβιώσεις.

Δεν είναι σωστό, το ξέρω και πιστεύω ότι συμφωνούν οι περισσότεροι, αλλά θα καταλήξουμε είτε στο να μην έχουν δουλειά όσοι δεν επιλέγουν πχ δομοστατικό τομέα (μιλάω για τους πολιτικούς), είτε να παίρνουν όλοι την ίδια ειδικότητα (αυτήν που "περπατάει" στην πιάτσα) και να μοιράζονται πάλι την ίδια πίτα, με τη μόνη διαφορά σε σχέση με σήμερα, ότι θα έχουν τα Ε.Δ. μόνο της ειδικότητάς τους και όχι όλων των τομέων όπως γίνεται σήμερα.

 

Βέβαια εδώ που τα λέμε ένας εξορθολογισμός των Ε.Δ. πρέπει να γίνει. Δε λέω να αφαιρεθούν Ε.Δ. από αυτούς που παίρνουν πολλά, καθώς αυτό θα δημιουργούσε αμέσως αντιπαράθεση μεταξύ των παλαιών και μελλοντικών μηχανικών της ίδιας σχολής, αλλά τουλάχιστον να μπουν κάποιες διαδικασίες για το πότε και πώς κάποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει Ε.Δ. τα οποία δεν είναι της κατεύθυνσης που ακολούθησε στη σχολή. Πχ ένας ΠΜ που ακολούθησε συγκοινωνιακό τομέα, να χρειάζεται κάποια αποδεδειγμένη εμπειρία ή εξετάσεις ή δε-ξέρω-εγώ-τι-άλλο για να κάνει μια μελέτη που αντιστοιχεί σε Ε.Δ. της κατεύθυνσης του δομοστατικού τομέα. Οι των ΤΕΙ από την άλλη να παίρνουν τα Ε.Δ. μόνο της ειδικότητάς τους χωρίς δυνατότητα αλλαγής τομέα (εκτός αν σπουδάσουν και σε άλλη σχολή). Έτσι και εξορθολογισμός γίνεται, και οι Διπλωματούχοι δεν ισοπεδώνονται με τους Πτυχιούχους, και λύνεται το πρόβλημα της αλληλο-επικάλυψης των Ε.Δ. μεταξύ των διπλωματούχων.

Και όλα αυτά που λέω συνδέονται άμεσα με το πώς λειτουργούν οι σχολές.

Βέβαια καλά αυτά που λέμε όλοι εδώ, αλλά δεν παύουν να είναι ασκήσεις επί χάρτου ή όνειρα θερινής νυκτός καθώς δουλειές δεν υπάρχουν αλλά και να υπήρχαν, το ΥΠΕΠΘ θα κάνει άλλα αντί άλλων πάλι.

Link to comment
Share on other sites

Δωρεάν παιδεία θεωρώ πως πρέπει να είναι η παιδεία εκείνη όπου να δίνει πρόσβαση σε όλους να συμμετέχουν στο πανεπιστήμιο και από εκεί και πέρα να φανεί το ποιος αξίζει και ποιος όχι μέσα από τους περιορισμούς και τους κανόνες που θα έχει το ίδιο το ίδρυμα

από που θα φανεί;

από το αν έχει λεφτά η οικογένειά του να του ανοίξει ένα γραφειο ή από το αν ειναι κομματόσκυλα να τον χώσουν δεξια και αριστερα;

------

Στην τελική δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να δίνουμε διαρκώς εξετασεις και πιστοποιήσεις,

και δεν γίνεται ένα ξεδιάλεγμα από το δημοτικό για το ποιός θα πάει σε γενικό και ποιός σε τεχνικό γυμνάσιο το οποίο θα κοθορίσει και το αν θα σπουδάσει ή όχι όπως γίνεται πχ στη Γερμανία

 

αλλά τα μοντέλα τα θαυμάζουμε πάντα επιλεκτκά :-x

Link to comment
Share on other sites

Myri αυτό που λές είναι μάλλον άστοχο διότι και αυτοί που πάνε στα τεχνικά γυμνάσια και λύκεια της Γερμανίας μπορούν μετά να σπουδάσουν στα FH (αντίστοιχα ΤΕΙ) με καλύτερα δικαιώματα απο ΤΕΙ βέβαια. Οπότε κανείς δεν πάει χαμένος ο καθένας μπορεί να εξελιχθεί ελέυθερα. Απλά διαχωρίζουν τα πρακτικά απο τα θεωρητικά μυαλά ώστε να έχουν τα σωστά μαθησιακά ερεθίσματα και εν τέλει αποτελέσματα. Ελπίζω να μπορέσουμε να κρατήσουμε τη λογική αυτή και να μην δημιουργήσουμε πάλι μαθητές και φοιτητές διαφορετικών ταχυτήτων.

Link to comment
Share on other sites

και δεν γίνεται ένα ξεδιάλεγμα από το δημοτικό για το ποιός θα πάει σε γενικό και ποιός σε τεχνικό γυμνάσιο το οποίο θα κοθορίσει και το αν θα σπουδάσει ή όχι όπως γίνεται πχ στη Γερμανία

 

Και γιατί θα πρέπει μια ζωή να χωρίζουμε τους μεν από τους δέ .Και αυτό να γίνετε μόνο και μόνο για να καθορίζεται ως κριτήριο για το ποιός θα σπουδάσει και ποιός όχι ?

Η δωρεάν παιδεία θα έπρεπε να είναι και ελεύθερη παιδεία για όλους .Πρόσβαση για όλους .Από εκεί και πέρα μπορούν να θεσπίσουν κανόνες τα ιδρύματα όπου να διαφαίνεται στην πορεία για το ποιός αξίζει και ποιός όχι .

Όσον αφορά για τα κομματικά να πάρουν παπούτσι όλοι αυτοί που ασχολούνται με αυτά .

Πουθενά στον κόσμο από ότι ξέρω δεν υπάρχουν κομματικές παρατάξεις εντός των ιδρυμάτων .Τα ιδρύματα καθορίζουν την παιδεία και όχι την πολιτική .Επιπλέον σεκιούριτι στην πόρτα του ιδρύματος για να προστατεύει τον ίδιο το χώρο του ιδρύματος από τις τυχών πολιτικές αφισοκολλήσεις και τις βαφές με σπρέι στους τοίχους .

Στο πανεπιστήμιο που σπούδαζα εγώ ούτε τσιγάρο δεν επέτρεπαν στους διαδρόμους τους ιδρύματος παρά μόνο στο χώρο της καφετέριας του πανεπιστημίου .

Link to comment
Share on other sites

Κατάργηση του άρθρου 16...... θυμάμαι τι χαμός γινόταν το 2006 που ήμουν φοιτητής όταν προσπάθησε να το καταργήσει η Γιαννάκου με τον νόμο πλαίσιο.... καταλήψεις σε όλα τα ΑΕΙ και ΤΕΙ της Ελλάδας και πορείες κάθε Πέμπτη στο κέντρο να έχει ντουμανιάσει όλο το κέντρο από τα δακρυγόνα και τα χημικά. Το τμήμα μου ήταν κλειστό από το Πάσχα μέχρι και το καλοκαίρι σχεδόν.

Link to comment
Share on other sites

Μπορεί όμως να συμβαδίσει με την ελληνική αγορά; Εδώ πρέπει να είσαι "ό,τι κινείται εκτελείται" για να μπορέσεις να επιβιώσεις.

 

Μπορεί να συμβαδίσει .Την ελληνική αγορά όπως και την ξένη την καθορίζει και την αλλάζει το ίδιο το ίδρυμα .Εάν δεν είχαμε τους μεγάλους τίτλους που υπογράφουνε για όλα τότε η αγορά θα ζητούσε μηχανικούς για την κάθε κατεύθυνσης και θα άνοιγαν καινούργιες θέσεις εργασίας .

Αυτή την στιγμή όμως η αγορά επωφελείται με τον ένα και μεγάλο τίτλο ενός μηχανικού ώστε να μην υποχρεούται η κάθε εταιρία ο κάθε οργανισμός να προσλάβει άλλους από την στιγμή που ένας τους κάνει όλη την δουλειά.

Δεν μπορεί αυτός ο ένας να τα γνωρίζει όλα όλων των κατευθύνσεων ώστε να έχει το δικαίωμα να υπογράφει για όλα .

Άλλος καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών μου είχε πει κάποτε πως παλιά υπήρχε ο ενιαίος τίτλος του Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού .

Διερωτώμαι λοιπόν πως είναι δυνατόν αυτός που είχε αυτόν τον τίτλο να γνωρίζει όλα αυτά που φέρει αυτός ο τίτλος .Αυτό είναι αδύνατον .

Κάποιος π.χ που σπουδάζει Ηλεκτρολόγος Μηχανικός με κατεύθυνση πληροφορικής δεν μπορεί να γνωρίζει σε βάθος τις άλλες κατευθύνσεις που έχει δικαίωμα να υπογράφει οι οποίες κατευθύνσεις στο εξωτερικό λειτουργούν ως ξέχωροι τίτλοι ενώ χωρίζονται εκ νέου σε άλλες κατευθύνσεις σε βάθος μέσα σε κάθε μια από αυτές .

Θα πρέπει λοιπόν να υπάρξει διάσπαση των κατευθύνσεων και ειδικά στον κλάδο των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών .

Δεν μπορεί ο άλλος που έρχεται από έξω να ψάχνει κάθε φορά με ποιά κατεύθυνση ελληνικού τμήματος συμβαδίζει ο τίτλος του από την στιγμή που δεν υπάρχει ξέχωρος τίτλος στην ελληνική επικράτεια για αυτήν την αντιστοιχία .Ούτε δικαιολογείται να μην υπάρχει ένας ξέχωρος τίτλος Μηχανικού στις Επικοινωνίες στην Ελληνική Επικράτεια πράγμα που πιστεύω πως το επιζητά και η αγορά .

Link to comment
Share on other sites

[*********] διαγραφείσα παράθεση

 

Lazarosk μην ισοπεδώνεις με αυτά που αναφέρεις την ελληνική εκπαίδευση. Καλά κάνεις και από την πλευρά και εξυψώνεις τις σπουδές σου άλλα δεν είναι σωστό να το κάνεις μειώνοντας τις σπουδές των υπολοίπων αναφέροντας ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι βρόμικα, δεν έχουν τεχνικές υποδομές και αυτοί που σπουδάζουν σε αυτά είναι βρομιάρηδες διότι καπνίζουν εντός αυτών και γράφουν στους τοίχους και τα πτυχία που δίνουν δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες τις αγοράς διότι δεν έχουν κάποια συγκεκριμένη εξειδίκευση που έχεις σπουδάσει εσύ.

 

Το ίδιο ισχύει και για κάποιους του φόρουμ που θεωρούν ότι μόνο οι μηχανικοί που έχουν σπουδάσει στην Ελλάδα είναι μηχανικοί και όλοι οι άλλοι είναι άσχετοι.

 

Ο κάλος μηχανικός και γενικώς ο κάλος επαγγελματίας σε ένα περιβάλλον που λειτουργεί αξιοκρατικά κρίνεται από την αγορά. Η αγορά επίσης κρίνει και το επίπεδο σπουδών και τις κατευθύνσεις που παρέχει ένα πανεπιστήμιο.

 

Εγώ θα ήθελα να δημιουργηθούν ιδιωτικά πανεπιστήμια και μαζί με τα δημόσια να τα κρίνει αξιοκρατικά ένας ανεξάρτητος μηχανισμός που να λαμβάνει υπόψη του το ερευνητικό έργο που παράγουν , το επίπεδο των αποφοίτων από την αγορά εργασίας ( από τις εταιρείες δηλαδή που εργάζονται οι απόφοιτοι των σχολών ) τις εγκαταστάσεις του κλπ . Δεν μπορεί σε όλη την Ευρώπη να υπάρχουν ιδιωτικά πανεπιστήμια και στην Ελλάδα να μην υπάρχουν ..

 

Στη συνέχεια ο υποψήφιος φοιτητής βάσει τις κρίσης του φορέα ( και των χρημάτων που διαθέτει ) να αποφασίζει αν θέλει να σπουδάσει στο δημόσιο ή στο ιδιωτικό πανεπιστήμιο.

 

Ιδρύοντας ελληνικά ιδιωτικά πανεπιστήμια δίνουμε επίσης δουλειά και σε κάποιους Έλληνες καθηγητές καθώς επίσης μεγάλο ποσοστό των διδάκτρων θα παραμένει στην Ελλάδα.

 

 

Μην κάνεις άσκοπη παράθεση ολόκληρου μηνύματος (και μάλιστα του αμέσως προηγούμενου). Διάβασε τους κανόνες συμμετοχής.

AlexisPap

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.