Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Καλησπέρα

Όλοι γνωρίζουμε ότι εκτός από τον πρώτο πρώτο νόμο 4014, όλες οι τροποποιήσεις του και ο 4178 δίνουν τιμή ζώνης στα εκτός σχεδίου της ηπειρωτικής Ελλάδας από την περιφέρεια. Στην περιφέρεια Νήσων της Αττικής, ένα μεγάλο τμήμα της περιφέρειας δεν είναι νησιά. Παρόλα αυτά ένας υπάλληλος στο τμήμα αυθαιρέτων στην πολεοδομία Πειραιά, επιμένει ότι επειδή ονομάζεται περιφέρεια Νήσων, δεν κοιτάμε αν είναι ηπειρωτική Ελλάδα ή όχι, αλλά λόγω ονόματος τα θεωρούμε όλα νησιά και βάζουμε τιμή ζώνης από τον δήμο.

Περιπτώσεις που έχουν πάει φάκελοι στην πολεοδομία (διαγραφές προστίμων, νομιμοποιήσεις, μέσα από 4178 κλπ)

 

Εμείς τι κάνουμε σε τέτοιες περιπτώσεις; Τηρούμε τον νόμο, ρωτάμε την πολεοδομία γιατί δεν τον τηρεί; Πώς αντιμετωπίζουμε τον πελάτη που έχει πρόβλημα;

Υπογράφουμε ότι κατέβει στον κάθε υπάλληλο (φαντάζομαι όχι).

Link to comment
Share on other sites

το  αρθρο 22 ειναι σαφεστατο...

 

"ηπειρωτικη Ελλαδα και νησια Κρητη και Ευβοια"

 

1. Για τα ακίνητα που βρίσκονται στην ηπειρωτική Ελλάδα και στα νησιά Κρήτη και Εύβοια, στην περίπτωση που δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης, σύμφωνα με το σύστημα των αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών στην περιοχή του ακινήτου, για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου ή της αξίας των παραβάσεων, λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην τοπική ή δημοτική κοινότητα όπου βρίσκεται το ακίνητο και σε περίπτωση που δεν έχει καθοριστεί αυτή, η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην περιφερειακή ενότητα όπου βρίσκεται το ακίνητο. Ειδικά δε, για τα ακίνητα του προηγούμενου εδαφίου που βρίσκονται σε περιοχές εκτός σχεδίου πόλεως και εκτός ορίων οικισμού, που δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών, λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην περιφερειακή ενότητα, εφόσον στην οικεία δημοτική κοινότητα του ακινήτου η μέγιστη τιμή ζώνης δεν υπερβαίνει τα δύο χιλιάδες διακόσια (2.200) ευρώ σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% της έκτασης της οικείας δημοτικής κοινότητας. Για τη συνδρομή της παραπάνω προϋπόθεσης εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του οικείου δήμου. «Σε περίπτωση όπου από τη σχετική διαπιστωτική πράξη προκύπτει ότι η μέγιστη τιμή ζώνης υπερβαίνει τα δύο χιλιάδες διακόσια (2.200) ευρώ σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% της έκτασης της οικείας δημοτικής κοινότητας, λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην έκταση του οικείου δήμου.»

2. Για τα υπόλοιπα ακίνητα της επικράτειας, στην περίπτωση που δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης, σύμφωνα με το σύστημα των αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών στην περιοχή του ακινήτου, για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου ή της αξίας των παραβάσεων, λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην τοπική ή δημοτική κοινότητα όπου βρίσκεται το ακίνητο και σε περίπτωση που δεν έχει καθοριστεί αυτή, η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στον οικείο δήμο και εάν δεν έχει καθοριστεί σε αυτόν, η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην περιφερειακή ενότητα όπου βρίσκεται το ακίνητο. «Ειδικά δε για τα ακίνητα του προηγούμενου εδαφίου που βρίσκονται σε περιοχές εκτός σχεδίου πόλεως και εκτός ορίων οικισμού, που δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών, λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης, που ισχύει στον οικείο δήμο και εάν δεν έχει καθοριστεί σε αυτόν η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην περιφερειακή ενότητα, εφόσον στην οικεία δημοτική κοινότητα του ακινήτου η μέγιστη τιμή ζώνης δεν υπερβαίνει τα δύο χιλιάδες (2.000) ευρώ σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% της έκτασης της οικείας δημοτικής κοινότητας. Για τη συνδρομή της παραπάνω προϋπόθεσης εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του οικείου δήμου.»

3. Σε περίπτωση που δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης στην περιφερειακή ενότητα όπου βρίσκεται το ακίνητο, για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου ή της αξίας των παραβάσεων, λαμβάνεται υπόψη η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στο νομό, στον οποίο βρίσκεται η οικεία περιφερειακή ενότητα.

4. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Οικονομικών μπορεί να εφαρμόζονται, με ειδική καταχώριση στο πληροφοριακό σύστημα, οι τιμές ζώνης για όλη την Επικράτεια για το σύνολο των υπαγωγών.

 

υγ

δλδ [αν δεν σφαλλω γεωγραφικα...]

 

κατα την αποψη του υπαλλήλου...

 

το Σουνιο ή καποια άλλη "παρακτια" περιοχη.... ειναι νησί??????!!!!]

 

τι  αλλο θα ακουσουμε :mrgreen: :mrgreen:

 

εδιτ

πες του  κρυφα στο αυτι οτι

"οποια ζημια υποστει ο πελατης σου, υποχρεως για αποζημιωση θα ειναι αυτος."

 

μην λεει μετα οτι δεν το ηξερε...

Edited by dimitris GM
Link to comment
Share on other sites

στον υπάλληλο θα υπενθύμιζα  την παρακάτω νομοθεσία

κατά την οποία (όσο παράξενο και του φαίνεται) ο έλεγχος ΤΖ 

(όπως και πολλά άλλα που  πολλές ΥΔΟΜ ελέγχουν )

δεν είναι στην αρμοδιότητά του/ης!

 

Ν 4178/13/Άρθρο 25

8. Η αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης, η Ειδική Υπηρεσία Επιθεώρησης και Κατεδάφισης (ΕΥΕΚΑ), όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 32 του παρόντος ή άλλη αρμόδια αρχή, που ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής δύναται να ελέγχει δειγματοληπτικά ποσοστό τουλάχιστον 5% των δηλώσεων που υποβλήθηκαν, προκειμένου να διαπιστωθεί αν τα στοιχεία των δηλώσεων, που αφορούν

την περιγραφή της κατασκευής,

το εμβαδόν και τη χρήση της, είναι αληθή και ακριβή.

Σε περίπτωση διαπίστωσης, από τα στοιχεία που διαθέτει η Υπηρεσία Δόμησης, ότι οι αυθαίρετες κατασκευές εμπίπτουν στις περιπτώσεις του άρθρου 2 του παρόντος ανακαλείται η δήλωση.

Επιτρέπεται η εκ νέου υπαγωγή στις ρυθμίσεις του παρόντος εάν οι αυθαίρετες κατασκευές δεν εμπίπτουν στις περιπτώσεις του άρθρου 2.

Εγκ 4  Παρ. 8 : Για την ανάκληση των δηλώσεων υπαγωγής στο ν. 4178/13 έχουν ανάλογη εφαρμογή τα αναφερόμενα στην Εγκύκλιο 17/23.10.12 προσαρμοσμένα στις αντίστοιχες νέες διατάξεις. (σ,σ βλέπε εγκ 17/12)

 

9. Ο έλεγχος του υπολογισμού του προστίμου μετά από καταγγελία ή προσφυγή κατά της πράξης υπαγωγής σύμφωνα με τα προσκομιζόμενα δικαιολογητικά στο ηλεκτρονικό σύστημα δύναται να διενεργείται από Ελεγκτές Δόμησης όπως ορίζονται στο ν. 4030/2011 (Α΄ 249), τυχαία, μετά από ηλεκτρονική κλήρωση. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Οικονομικών καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος, καθώς και η διαδικασία αμοιβής των Ελεγκτών Δόμησης.

Εγκ 3  Παρ. 9 : Τα αναφερόμενα στην παρούσα διάταξη θα εφαρμοστούν μετά την έκδοση της αναφερόμενης κοινής απόφασης των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Οικονομικών

 

ΔΟΚΚ/Α - Έγγραφο 55572/3-12-2012 "Έλεγχος δηλώσεων του ν. 4014/2011 κατά την έκδοση διοικητικών πράξεων από τις ΥΔΟΜ." ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ

‎Δευτέρα, ‎3 ‎-12- ‎2012, ‏‎2:00:00 μμ

 

 

ΘΕΜΑ : Έλεγχος δηλώσεων του ν. 4014/2011 κατά την έκδοση διοικητικών πράξεων από τις Υ∆ΟΜ.

Σχετ : α) Τα υπ’ αριθ. 1466/29-4-12 και 6534/31-10-12 έγγραφά σας.

 β) Το υπ’ αριθ. 1805/4-9-12 έγγραφο της Υ∆ΟΜ του ∆ήµου Κιλκίς.

 

 Σε απάντηση των σχετικών εγγράφων, σας γνωρίζουµε οτι επιπλέον του δειγµατοληπτικού ελέγχου της παρ. 3 του άρθρου 27 του ν. 4014/11 και των αναφεροµένων στην παρ. Γ.4 της Εγκυκλίου 1/2012 και στην παρ. Β3 της Εγκυκλίου 7/2012, οι Υπηρεσίες ∆όµησης κατά την έκδοση διοικητικών πράξεων που περιλαµβάνουν αυθαιρεσίες που έχουν υπαχθεί στη ρύθµιση του ν. 4014/11 και αφορούν

στη χορήγηση αδειών δόμησης

για νομιμοποίηση αυθαιρέτου,

συνέχιση οικοδομικών εργασιών και

έγκριση εργασιών αποπεράτωσης αυθαιρέτου,

οφείλουν να ελέγχουν την αλήθεια και ακρίβεια των στοιχείων/δικαιολογητικών των σχετικών δηλώσεων στο πλαίσιο των αρµοδιοτήτων τους.

(σ.σ επομένως στις Ε.Ε.Μ.Κ ΔΕΝ υποβάλλονται στοιχεία ρύθμισης και ΔΕΝ ελέγχονται από τις ΥΔΟΜ)

………………………………………………..

ΔΟΚΚ/Α' - Έγγραφο 45133/16-11-2012 "Χορήγηση έγκρισης εργασιών αποπεράτωσης αυθαιρέτου ακινήτου, που έχει υπαχθεί στη ρύθμιση του ν.4014/2011 – Έλεγχος καταγγελιών από τις ΥΔΟΜ."

‎Τρίτη, ‎20-11- ‎2012, ‏‎2:00:00 μμ

Έγγραφο 45133/16-11-2012 "Χορήγηση έγκρισης εργασιών αποπεράτωσης αυθαιρέτου ακινήτου, που έχει υπαχθεί στη ρύθμιση του ν.4014/2011 – Έλεγχος καταγγελιών από τις ΥΔΟΜ." Δείτε το σχετικό έγγραφο.

 

ΘΕΜΑ : Χορήγηση έγκρισης εργασιών αποπεράτωσης αυθαιρέτου ακινήτου, που έχει υπαχθεί στη ρύθµιση του ν.4014/2011 – Έλεγχος καταγγελιών από τις Υ∆ΟΜ.

Σχετ. : Το υπ΄ αριθµ. 8190/3-9-12 έγγραφο της ∆νσης ∆όµησης & Πολεοδοµικού Σχεδιασµού του ∆ήµου Καβάλας.

Σε απάντηση του σχετικού εγγράφου σας επισηµαίνουµε τα εξής :

1. - Σύµφωνα µε τα οριζόµενα στην παρ. 3, του άρθρου 27, του ν. 4014/2011 και στην παρ. 2 τ[s1] ου άρθρου 4, της υπ’ αριθ. 41498/26-9-11 Κ.Υ.Α. (ΦΕΚ 2167 Β’) οι αρμόδιες Υπηρεσίες ∆όµησης διενεργούν δειγματοληπτικό έλεγχο σε ποσοστό τουλάχιστον 5% των δηλώσεων που υποβλήθηκαν, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται στο ποσοστό αυτό περιπτώσεις για τις οποίες υποβάλλονται καταγγελίες από οποιονδήποτε σχετικά µε αυθαίρετες κατασκευές ή εγκατεστημένες αυθαίρετες χρήσεις.

Οι Υπηρεσίες ∆όµησης ελέγχουν την αλήθεια και την ακρίβεια της περιγραφής της κατασκευής, του εµβαδού και της χρήσης της και επιπλέον τη δυνατότητα ή µη υπαγωγής της αυθαιρεσίας στις διατάξεις του ν. 4014/11, κατά τα οριζόµενα της παρ. 3, του άρθρου 23 του νόµου. Εφ’ όσον διαπιστωθούν ανακριβή ή ψευδή στοιχεία αποκλείεται η υπαγωγή στη διαδικασία αναστολής του ν. 4014/2011. (παρ. Α5, της Εγκυκλίου 17/12).

Περαιτέρω έλεγχος ως προς την αλήθεια των υπολοίπων στοιχείων/δικαιολογητικών (παλαιότητα, συνιδιοκτησία κ.λ.π.) διενεργείται από το αρµόδιο ΣΥΠΟΘΑ µετά από ενέργεια των ενδιαφεροµένων (σ.σ εννοείται μετά από καταγκελίες μεταξύ ιδιωτών)

2. - Η χορήγηση έγκρισης εργασιών αποπεράτωσης σύµφωνα µε τα οριζόµενα στο άρθρο 17, του ν.4014/2011, όπως ισχύει ανακαλείται μόνον στις περιπτώσεις που έχει εκδοθεί κατά παράβαση των οριζομένων στην υπ’ αριθ. 2975/19-1-12 Υ.Α. (ΦΕΚ 43 Β’) ή στις περιπτώσεις που έχει

ανακληθεί η ρύθμιση στο ν. 4014/11 λόγω ανακριβών ή ψευδών στοιχείων. Άλλως δεν τίθεται θέµα ανάκλησής της.

 

3.- Μέχρι την έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης της παρ. β του άρθρου 19 του ν. 4030/11, οι Υπηρεσίες ∆όμησης εξακολουθούν να διενεργούν ελέγχους µετά από έγγραφες καταγγελίες για πολεοδομικές παραβάσεις (αυθαίρετες κατασκευές ή εγκατεστημένες αυθαίρετες χρήσεις),

σύμφωνα µε το υπ’ αριθµ. 621/9-3-2012 έγγραφο Γεν. Γραμματέα Χωροταξίας & Αστικού Περιβάλλοντος, το οποίο είναι αναρτηµένο στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΚΑ (Άμεση Πρόσβαση – Ενηµέρωση Υ∆ΟΜ).

………………

ΔΟΚΚ/A - Εγκ. 7/2012 "Διορθώσεις – τροποποιήσεις – προσθήκες στην Εγκύκλιο 1/2012 (αρ. πρωτ. 6638/7-2-2012)."

28 / 5 / 2012

3. Στην παρ. 4 της Ενότητας Γ της Εγκυκλίου 1/12.

Στην παρ. 3[s2]  του άρθρου 27 του ν. 4014/11 ορίζεται οτι ο έλεγχος από τις

υπηρεσίες δόμησης των δηλώσεων που υποβλήθηκαν, δηλ. των δικαιολογητικών που

προβλέπονται στο εδάφιο β’[s3]  της παρ. 2 του άρθρου 24 του ν. 4014/11 περιορίζεται

ρητά στην διαπίστωση

αλήθειας και

ακρίβειας της περιγραφής της αυθαίρετης κατασκευής,

του εμβαδού και

της χρήσης της.

Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, σε κάθε περίπτωση ελέγχεται αν οι αυθαίρετες

κατασκευές εμπίπτουν στις περιπτώσεις της παραγράφου 3 του άρθρου 23 του ν.

4014/11.

………………………………..

 [s1]2. Η αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία ελέγχει δειγματοληπτικά ποσοστό τουλάχιστον 5% των αιτήσεων και όλων των δικαιολογητικών που υποβλήθηκαν, προκειμένου να διαπιστωθεί αν τα στοιχεία τους, που αφορούν την περιγραφή της κατασκευής, το εμβαδόν και τη χρήση της είναι αληθή και ακριβή

 [s2]3. Η αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία ή άλλη αρμόδια αρχή, που ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, ελέγχει δειγματοληπτικά ποσοστό τουλάχιστον 5% των δηλώσεων που υποβλήθηκαν, προκειμένου να διαπιστωθεί αν τα στοιχεία των δηλώσεων που αφορούν την περιγραφή της κατασκευής, το εμβαδόν και τη χρήση της είναι αληθή και ακριβή. Σε περίπτωση ψευδούς ή ανακριβούς δήλωσης των στοιχείων αυτών, αποκλείεται η υπαγωγή στη διαδικασία αναστολής του παρόντος νόμου, τυχόν πράξη αναστολής ανακαλείται και εφαρμόζονται οι ισχύουσες περί αυθαιρέτων διατάξεις και επιβάλλονται τα πρόστιμα του παρόντος άρθρου.

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας που προβλέπεται στο άρθρο 24, η Ειδική Υπηρεσία Επιθεώρησης και

Κατεδάφισης (ΕΥΕΚΑ), όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 28, διενεργεί έλεγχο επίσης, σύμφωνα με τα οριζόμενα

παραπάνω.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Σε περίπτωση που έχει γίνει μεταβίβαση με συμβολαιογραφική πράξη και η Τ.Ζ. που χρησιμοποιήθηκε στη δήλωση είναι άλλη από αυτή που ισχύει, υπάρχει περίπτωση να μπορεί να διορθωθεί το λάθος με άνοιγμα της δήλωσης και πληρωμή του υπόλοιπου προστίμου εκ των υστέρων? 

Link to comment
Share on other sites

Καθαρά προσωπική άποψη, ότι μπορείς να το κάνεις.

Δεν αλλάζει η ουσία της βεβαίωσης που έδωσες, απλά διορθώνεις το λάθος στο ποσό.

Link to comment
Share on other sites

Και η δική μου γνώμη είναι ότι, και μπορείς και πρέπει να το κάνεις!

Το θέμα είναι ποιός θα πληρώσει το extra πρόστιμο......

Link to comment
Share on other sites

Η μόνη ανακολουθία θα είναι η μεταγενέστερη του συμβολαίου ημερομηνία οριστικής υπαγωγής της δήλωσης, αφού πρέπει να αιτηθεί επαναφορά σε αρχική υποβολή για να εισαχθεί η σωστή τιμή ζώνης.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.