Μετάβαση στο περιεχόμενο

Noam Chomsky Ο σκοπός της εκπαίδευσης


Ροδοπουλος

Recommended Posts

Γιατί κάποιοι θέλουν να κάνουν τους έξυπνους όπως πάντα. Λες και έχουν τις γνώσεις.

 

 

 

Η συντριπτική πλειοψηφία εδώ μέσα δεν έχει τις γνώσεις καθώς δεν είναι φόρουμ παιδαγωγών αλλά Μηχανικών και λέω συντριπτική γιατί υπάρχουν και κάποιοι που είναι και παιδαγωγοί.Μπορεί να έχει παρεκτράπει το θέμα λίγο αλλά αν έχω καταλάβει καλά θεωρείς το εκπαιδευτικό σύστημα των Σκανδιναβικών χωρών αποτυχημένο; Και αν ναι γιατί; Εγώ δεν γνωρίζω αν είναι αποτυχημένο ή όχι,αυτό που θυμάμαι από ένα σχετικά πρόσφατο άρθρο που είχα διαβάσει είναι ότι στην Σουηδία κλείνουνε φυλακές και ανοίγουνε σχολεία,κάτι που είναι vice versa αυτού που συμβαίνει εδώ.Κάτι θα κάνουνε καλά πέραν όλων των υπολοίπων και στην παιδεία τους,δεν μπορεί

Edited by project.breeze
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 38
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Η συντριπτική πλειοψηφία εδώ μέσα δεν έχει τις γνώσεις καθώς δεν είναι φόρουμ παιδαγωγών αλλά Μηχανικών και λέω συντριπτική γιατί υπάρχουν και κάποιοι που είναι και παιδαγωγοί.

Άντε γεια σου, που λένε επαινετικά. Αλλά επίσης δεν ωφελεί η διδασκαλία γλωσσολογίας και μάλιστα τη στιγμή που ο φιλολογικός κόσμος της χώρας συχνά δονείται από αντιπαραθέσεις επιστημόνων και λογίων που τελικά ούτε αυτοί μεταξύ τους βρίσκουν άκρη.  :grin: Αλλά αγαπητέ συνάδελφε δεν είμαι εγώ που προκαλώ.   

 

Μπορεί να έχει παρεκτράπει το θέμα λίγο αλλά αν έχω καταλάβει καλά θεωρείς το εκπαιδευτικό σύστημα των Σκανδιναβικών χωρών αποτυχημένο; Και αν ναι γιατί; 

Όχι των Σκανδιναβών αλλά των Σουηδών. Δεν έχω να πω κάτι περισσότερο από αυτά που είπα στο # 8. :)

Για το εκπαιδευτικό σύστημα των Φιλανδών έφερα μια αναφορά για συζήτηση. Κατ' αρχήν δεν το απορρίπτω.

Edited by Konstantinos IB
Link to comment
Share on other sites

Επίσης στο "Μεγάλο Λεξικό της Ελληνικής Γλώσσας" των Liddell & Scott δεν υπάρχει αυτή η λέξη. Σε ένα λεξικό τσέπης που τυγχάνει να υπάρχει και αυτό στο σπίτι εξηγεί τη λέξη ως εξής: Αποστήθιση = ακριβής (κατά λέξη) απομνημόνευση κειμένου, αυτό δλδ που σωστά θυμόμουν.

Επίσης σε πάρα πολλά κείμενα εκπαιδευτικών που υπάρχουν στο διαδίκτυο και μιλούν για την εκπαίδευση αναφέρουν την "αποστήθιση" με το διευκρινιστικό "στείρα" και οι λέξεις απομνημόνευση και αποστήθιση είναι ταυτόσημες. Τώρα το που βρήκε η "Πύλη" και ο κος Μπαμπινιώτης το  απομνημονεύω κτ., με συνεχείς επαναλήψεις δεν το ξέρω 

Να μπω λίγο και σ' αυτό το κομμάτι της συζήτησης (αν και εκτός θέματος)

Γενικά έχεις δίκιο

Η λέξη μπορεί να θεωρηθεί νεολογισμός αν και συνατάται ως λήμμα στο "αντιλεξικό"του Βοσταντζόγλου (1962) και στον  Ν. Ανδριώτη (Ετυμολογικό της κοινής νεοελληνικής -1967 β' έκδοση) ως "μεσαιωνική" (χωρίς αυτό να είναι βέβαιο)

Το σωστό -νοηματικά- θα ήταν "παπαγαλία" (εκ του "παπαγαλισμού" - ψιττακισμού) δηλ. αναπαραγωγή κειμένου υπό τη μορφή ήχων χωρίς αντίληψη του νοήματος (κάτι που κάνουν και πολλοί τραγουδιστές όταν τραγουδούν σε ξένη προς αυτούς γλώσσα, πολλώ μάλλον ακροατές...) ή φωτογραφική αντιγραφή (αν μιλάμε για γραπτό λόγο) στα πλαίσια της λεγόμενης μηχανικής μνήμης.

Κατά τα λοιπά ο "έγκυρος" Μπαμπ(ου)ινιώτης δεν έχει γράψει ετυμολογικό λεξικό, κατά την άποψή μου, αλλά ερμηνευτικό με στόχο και την παγίωση των νεώτερων νεολογισμών (εισαχθέντων κυρίως ως παράπλευρη διαστροφή στα πλαίσια της λαϊκιστικής πολιτικής των τελευταίων δεκαετιών). Το επόμενο που θα κάνει -μάλλον- θα είναι να περιλάβει και την γλώσσα της τηλεόρασης και τις εκφράσεις της (τύπου "αλλά όμως" κ.τ.ο.), οπότε μην κουράζεσαι μ' αυτόν.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

O Noam Chomsky είναι (αναλογικά) πολύ περισσότερο γνωστός στην Ελλάδα, παρά στις πατρίδες του, ΗΠΑ και Ισραήλ.

Όλοι μας τον ξέρουμε, δηλαδή φρόντισαν να μας τον μάθουνε.

Ονόματα όπως Niall Ferguson, Edward Banfield, Nasim Nicholas Taleb (ο οποίος είπε ότι τα Παν/μια είναι καλός τόπος γνωριμίας με το άλλο φύλο, όχι όμως για μάθηση) ή Murray Rothbard είναι πολύ γνωστά έξω, μόλις τώρα όμως αρχίσαμε να τα μαθαίνουμε, όταν αρχίσαμε να αναρωτιόμαστε πώς δημιουργήθηκαν τα ελλείμματα (χρημάτων, εκπαίδευσης κτλ.)

Edited by Julius Caesar
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Πολύ καλές οι παρατηρήσεις imhotep & Julious Caesar. 

Να δούμε τώρα κάτι μεταξύ ετυμολογικών και επίκαιρων νοημάτων. Όταν ήμουν φοιτητής στην Πάτρα (6 χρόνια) τον τελευταίο χρόνο μου έμεινε ένα μάθημα - δύσκολο - και η διπλωματική. Έτσι αποφάσισα να το παρακολουθήσω ανελλιπώς. Επειδή το μάθημα γινόταν πρωινές ώρες και εγώ εργαζόμουν σε τεχνικό γραφείο της Αθήνας, μετά το μάθημα έφευγα κατ' ευθείαν. Η παράδοση του μαθήματος εκπληκτική και οι σημειώσεις μου σύντομες και κακογραμμένες. Όταν όμως την επόμενη ή μεθεπόμενη μέρα έπιανα να τις διαβάσω θυμόμουν όλη μα όλη την παράδοση του καθηγητή - σχεδόν κατά λέξη - την οποία και ξαναέγραφα κανονικά. Αυτό λέγεται (όπως τουλάχιστον το έχω εμπεδώσει εγώ) αποστήθιση. Οι σημειώσεις μου έγιναν ανάρπαστες και μέχρι σήμερα θυμάμαι το βασικό σκελετό των παραδόσεων!!! Έλα όμως που έγραψα 5,5 με το ζόρι.  :D Γιατί; Κανονικά θα 'πρεπε να έχω γράψει "30". Διότι ο "τύπος" στο τέλος γύρευε να του γράψεις "τη μάνα του και τον πατέρα του".

     Μετά από χρόνια κατάλαβα γιατί συνέβη αυτό. Μα ήταν απλό. Σε όλη τη διάρκεια των παραδόσεων όλοι μας τον προσέχαμε "ευλαβικά" νομίζοντας ότι αφομοιώνοντας τις παραδόσεις θα περάσουμε το μάθημα. Κανείς μας όμως δεν τον ρώτησε ποτέ κάτι παραπάνω από αυτό που δίδασκε π.χ. "για πες μας πως θα μοντελοποιήσουμε την τάδε ή την τάδε περίπτωση" η "για πες μας αν έχουμε το τάδε σύστημα πως θα γίνει η δουλειά"...Έλα όμως που αυτός το ζητούσε στο τέλος... :P Και αυτό λέγεται (τουλάχιστον όπως το εισέπραξα τότε) αποτυχία παρότι πέρασα το μάθημα.

Edited by Konstantinos IB
Link to comment
Share on other sites

Στην Πάτρα είχα σπουδάσει και εγώ, στην ίδια σχολή.

 

Μου έχει μείνει χαρακτηριστικός για τον τρόπο παράδοσης και εξέτασης ο κ. Φασόης. Είχαμε πολλούς καθηγητές που κάνανε υποδειγματική παράδοση, αναφέρω τον συγκεκριμένο για λόγο που θα κατανοητός σε λίγο.

 

Το μάθημά του υποδειγματικό, όλοι συμφωνούσαν σε αυτό. το βιβλίο, η ύλη, οι σημειώσεις, τα εργαστήρια, οι παραδώσεις, το θέμα εξαμήνου, όλα ήταν σωστά οργανωμένα.

 

Η παπαγαλία ήταν απολύτως άχρηστη. Μάλιστα στην τελική εξέταση είχαμε τυπολόγιο με όλες τις εξισώσεις που τυχόν θα χρειαζόμασταν.

 

Το συγκεκριμένο μάθημα είχε μια ιδιαιτερότητα: Για να λύσεις μια άσκηση έπρεπε να έχεις ήδη κατανοήσει πολλά άλλα μαθήματα.

Χρειαζόντουσαν γνώσεις από εφαρμοσμένα μαθηματικά, στοιχεία μηχανών, μηχανική ρευστών, δυναμική μηχανών και μηχανισμών, κτλ.

Η εκφώνηση είχε ένα σύστημα που μπορεί να είχε μηχανισμό (π.χ. γρανάζια), υδραυλικό (π.χ. συγκοινωνούντα δοχεία ή εκροή νερού από οπή), ηλεκτρικό κύκλωμα (π.χ. αντίσταση - πυκνωτή) ή συνδυασμό αυτών (π.χ. έλεγχες την τάση ενός κινητήρα ο οποίος είχε στροφές ανάλογες της τάσης, μετά είχες κιβώτιο με δύο γρανάζια, στην έξοδο του κιβωτίου είχες αντλία που το μανομετρικό ή η παροχή ήταν ανάλογη των στροφών, η αντλία τροφοδοτούσε δεξαμενή που στο πλάι είχε οπή και ζητούσε την ρύθμιση της τάσης του κινητήρα έτσι ώστε το νερό να πέφτει στα 2 μέτρα).

Έπρεπε να έχεις κατανοήσει την λειτουργία τους για να καταστρώσεις την εξίσωση του συστήματος ώστε στην συνέχεια να λύσεις την άσκηση.

 

Παρόμοια λογική ίσχυε και στα στοιχεία μηχανών καθώς και σε λίγα άλλα μαθήματα.

Αυτά τα μαθήματα μαζί με τα μαθηματικά νομίζω φτιάχνουν τους πραγματικούς μηχανικούς, τα παπαγαλίστικα μαθήματα φτιάχνουν τους "μηχανικούς" που μας κυβερνάνε (αν κρίνω από το πλήθος και την ύλη των ΦΕΚ τα τελευταία 20 χρόνια).

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Το 'πιασες. Αλλά εδώ δεν μιλάμε για αποστήθιση κειμένου ούτε για ελλειπή κατανόηση προηγούμενων βασικών μαθημάτων. Μιλάμε για πλήρη κατανόηση και ακριβή απομνημόνευση της τεχνικής διδασκαλίας. Έκτοτε, ενώ δεν ξανασχολήθηκα ποτέ με τη συγκεκριμένη θεωρία, ύστερα από μια εκατοντάδα κατασκευές, μόνο και μόνο από αυτά που θυμάμαι από τις παραδόσεις του, (κουφό) παραμένω επαρκής

Θέλω να πω (επίκαιρο νομίζω) ότι μερικές φορές ο διδάσκων αντιμετωπίζεται από τους φοιτητές ως "ιερό ζώο" νομίζοντας ότι αυτά που λέει τους καλύπτουν. Όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά. Αν δεν ρωτήσεις...δεν θα μάθεις.

 

Υ.Γ. Ύστερα από αυτά που τράβηξα στο τεχνικό επάγγελμα λυπάμαι πραγματικά τα παιδιά που προσπαθούν να "περάσουν" ένα μάθημα. Το ότι θα το περάσουν είναι βέβαιο, μετά όμως; Πρέπει να εκμεταλλευτούν την κατάσταση όσο είναι στις σχολές και να φύγουν από εκεί με τις δυνατόν περισσότερες γνώσεις.

Edited by Konstantinos IB
Link to comment
Share on other sites

Η αποστηθιση με την λογικη της Ελλαδας ειναι παπαγαλια, αυτο ειναι μειον.

 

Αποστηθιση με το κανεις την γνωση "δικη" σου ειναι αυτο που πρεπει να ειναι ο στοχος.

Καθε ανθρωπος μπορει να διαβασει μια θεωρια, το θεμα ειναι πως την μεταφραζει κ την αποθηκευει, πως την συνδεει με αλλες γνωσεις κ αλλες διεργασιες.

Αυτο κανει τοτε το internet σημαντικο εργαλειο.

 

Το να απαγγελεις την wikipedia ή ενα βιβλιο δεν ειναι μαθηση, αλλα το πως μπορεις μετα να το εξηγησεις εσυ σε καποιον ειναι.

 

Ενα σημαντικο προσον για μηχανικους που στην Ελλαδα ειμαστε πολυ πισω , ειναι ο προγραματισμος της σκεψης του μηχανικου σε μορφη κωδικα. Ειναι κατι που πιστευω δεν διδασκεται αρκετα στην Ελλαδα, και μας αφηνει σαν μηχανικους πισω. Το να ειμαστε σε θεση να μεταφραζουμε τα μαθηματικα κ τις θεωριες μας σε προγραμματισμο, την αντιληψη μας. Εξαιρετικο προσον κ θα συμβουλευα ολους να ασχοληθουν με αυτο.

Edited by george_RES
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.