Μετάβαση στο περιεχόμενο

Απόφαση ΤΕΕ: Δημιουργείται Μητρώο εγγραφών Μηχανικών ΤΕΙ


BAS

Recommended Posts

  • Απαντήσεις 362
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Στην Ελλάδα του 2017 - ή οποία και στην εκπαίδευση είναι τριτοκοσμική - κουμάντο κάνει η συντεχνία του ΤΕΕ και το καθηγητικό κατεστημένο των πολυτεχνείων, με επιστέγασμα το πρόσφατο grecomaster που είναι προς νομοθέτηση, με το οποίο βέβαια γελάει όλη η Ευρώπη και όχι μόνο.

 

Αν και γενικά απέχω από αντίστοιχες συζητήσεις, γιατί δεν βρίσκω ουσία, έχω παρατηρήσει αυτή την επιμονή σου με τον υποτιμητικό όρο grecomaster, να χαρακτηρίζεις μια πιθανή μελλοντική εξέλιξη, η οποία είναι φυσική συνέπεια της διάρκειας και της ποιότητας των σπουδών στα πολυτεχνεία.

 

Έχοντας πλέον πολλούς συναδέλφους εργαζόμενους σε ευρωπαϊκές χώρες, γνωρίζω ότι και εκεί οι όποιες πενταετείς σπουδές στα αντίστοιχα πολυτεχνεία υπάρχουν, αναγνωρίζουν τον τίτλο που απονέμουν ως μεταπτυχιακού επιπέδου. Η ουσιαστική αναβάθμιση δεν μπορεί να έρθει από μειωτικές απόπειρες υποβάθμισης τρίτων - καθώς αυτή την εικόνα παρουσιάζεις με τέτοιου επιπέδου και είδους επιχειρήματα.

 

Ο παρακάτω σύνδεσμος αναφέρει συνοπτικά τι ισχύει σε μια πλειάδα χωρών της Ευρώπης - εικόνα που συμφωνεί με αυτά που αναφέρω προηγούμενα :

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Engineer%27s_degree

 

 

Υπ'όψιν ότι προσωπικά ποσώς με επηρεάζει η κατάταξη, καθώς έχω ήδη δύο μεταπτυχιακά διπλώματα ειδίκευσης. 

Edited by nikmmech
Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή σε ΟΛΑ τα τμήματα πολυτεχνείων στην Ελλάδα υπάρχει η ίδια συνέπεια της διάρκειας και της ποιότητας των σπουδών; Γιατί εγώ άλλα διαβάζω στις επίσημες εκθέσεις. Να θυμίσω το κλάμα που έριχναν οι ΜΜ στη Κοζάνη επειδή δεν άντεχαν άλλο να κάνουν μαθήματα σε αποθήκες σούπερ μάρκετ και χωρίς ουσιαστικά εργαστήρια; Το βρίσιμο στα blog επειδή έπεσε δάχτυλος ΠΑΣΟΚ στο σχέδιο Αθηνά και δεν πήγαν στο ΑΠΘ που ζητούσαν; Μέχρι και βίντεο στο youtube ανέβασαν μπας και ακουστούν. Και αυτοί όλοι Masterάδες; Και αλήθεια ένας ηλεκτρολόγος μηχανικός σε τι θα έχει master; Στην ενεργειακή ηλεκτρολογία, στα ηλεκτρονικά, στον προγραμματισμό η/υ ή στις τηλεπικοινωνίες;

 

Το grecomaster έγινε για καθαρά συντεχνιακούς λόγους. Ας μην κοροϊδευόμαστε και μεταξύ μας.

Edited by stayros
Link to comment
Share on other sites

Αν και γενικά απέχω από αντίστοιχες συζητήσεις, γιατί δεν βρίσκω ουσία, έχω παρατηρήσει αυτή την επιμονή σου με τον υποτιμητικό όρο grecomaster, να χαρακτηρίζεις μια πιθανή μελλοντική εξέλιξη, η οποία είναι φυσική συνέπεια της διάρκειας και της ποιότητας των σπουδών στα πολυτεχνεία.

 

Έχοντας πλέον πολλούς συναδέλφους εργαζόμενους σε ευρωπαϊκές χώρες, γνωρίζω ότι και εκεί οι όποιες πενταετείς σπουδές στα αντίστοιχα πολυτεχνεία υπάρχουν, αναγνωρίζουν τον τίτλο που απονέμουν ως μεταπτυχιακού επιπέδου. Η ουσιαστική αναβάθμιση δεν μπορεί να έρθει από μειωτικές απόπειρες υποβάθμισης τρίτων - καθώς αυτή την εικόνα παρουσιάζεις με τέτοιου επιπέδου και είδους επιχειρήματα.

 

Ο παρακάτω σύνδεσμος αναφέρει συνοπτικά τι ισχύει σε μια πλειάδα χωρών της Ευρώπης - εικόνα που συμφωνεί με αυτά που αναφέρω προηγούμενα :

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Engineer%27s_degree

 

 

Υπ'όψιν ότι προσωπικά ποσώς με επηρεάζει η κατάταξη, καθώς έχω ήδη δύο μεταπτυχιακά διπλώματα ειδίκευσης. 

 

Το θέμα δεν είναι αν οι πενταετείς σπουδές δίνουν master  ή όχι, αλλά τι είδους σπουδές είναι αυτές οι οποίες δινουν το Integrated Master, το οποίο  είναι  MEng  και όχι MSc. Σε όλες τις χώρες στις οποίες αναφέρεται το άρθρο της Wikipedia  το οποίο παραθέσατε, και στις οποίες αποδίδεταi το Integrated Master, οι πενταετείς σπουδές ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΣΠΑΣΤΕΣ ΚΙ ΕΝΙΑΙΕΣ αλλά διασπασμένες σε 3+2  έτη. Αν λοιπόν τα Πολυτεχνεία θέλουν Master γιατι αυτο ισχύει στις χώρες στις οποίες εφαρμόζεται η συνθήκη της Μπολώνια, δεν έχουν παρά  να εφαρμόσουν τη συνθήκη διασπώντας τις σπουδές σε 3+2 ή 4+1 έτη ή να ζητήσουν το Μαστερ να αποδοθεί στο αντικείμενο ειδίκευσης (κατεύθυνση) των αποφοιτησάντων Μηχανικών. Τότε μπορεί κάλλιστα να δοθεί το Integrated Master. Τότε όμως το Master θα αφορά το συγκεκριμένο αντικείμενο ειδίκευσης ενος Μηχανικού και όχι όλο το αντικείμενο της αντίστοιχης ειδικότητας, ακριβώς όπως γίνεται στις χωρες τις οποίες αναφέρατε. Έτσι ένας Πολ.Μηχ. με ειδίκευση στην οδοποιία θα έχει Master στην οδοποιία αλλά όχι στα υπόλοιπα αντικείμενα τα οποία ξεκινούν απο Τοπογραφικά και φθάνουν μέχρι τα Περιβαλλοντικά, τα Υδραυλικα και τα Αρχιτεκτονικά. Ο όρος "grecomaster" χρησιμοποείται για να περιγράψει αυτήν ακριβώς την πατέντα Ελληνικης προελεύσεως του να αποδίδεται Master (Διπλωμα Ειδίκευσης ) στα πάντα όλα, θεωρώντας ότι τελειώνοντας κάποιος το Πολυτεχνείο έχει ειδίκευση επιπέδου Μεταπτυχιακού Διπλώματος , όχι σε ένα αλλά σε πολλά και εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους αντικείμενα μόνο με το Βασικό Τιτλο σπουδών.

Link to comment
Share on other sites

Η "ανώτερη" βαθμίδα είναι Ελληνικής επινόησης και δημιουργεί προβλήματα μετάφρασης στα αγγλικά καθώς το Higher στο εξωτερικό σημαίνει Ανώτατη και προφανως δεν υπάρχει "Highest"

Αφού τα παραθέτω και δεν τα διαβάζετε (#126) πάμε να τα δούμε από κοντά:

 

1)Ισπανία

...Στην Ισπανία υπάρχουν δυο κατηγορίες µηχανικών: οι µηχανικοί 6ετούς πανεπιστηµιακής εκπαίδευσης που οδηγούν στον τίτλο του Αρχιτέκτονα (Arquitecto) ή του Μηχανικού (Ingeniero) και οι µηχανικοί 3ετούς πανεπιστηµιακής εκπαίδευσης που οδηγούν στον τίτλο τεχνολόγου µηχανικού (Ingeniero Tecnico).

 

...Στην Ισπανία µετά την απόκτηση του πτυχίου ένας µηχανικός µπορεί να ασκήσει απευθείας το επάγγελµα του µηχανικού. Με το δίπλωµα του απονέµεται και η άδεια άσκησης επαγγέλµατος. Η µόνη προϋπόθεση για εγγραφή στην αντίστοιχη επαγγελµατική ένωση (colegio) είναι η κατοχή του αντίστοιχου πτυχίου που πρέπει υποχρεωτικά να είναι στο επιστηµονικό πεδίο του µηχανικού 6ετούς φοίτησης. Αντίστοιχα και οι µηχανικοί 3ετούς φοίτησης µπορούν µε τη λήψη του πτυχίου να ασκήσουν το επάγγελµα του τεχνολόγου µηχανικού και να εγγραφούν στα αντίστοιχα colegios.

Η νοµοθεσία καθορίζει ότι ο µηχανικοί 6ετούς και 3ετούς πανεπιστηµιακής εκπαίδευσης αντίστοιχων ειδικοτήτων µπορούν να συντάξουν µελέτες ή να επιβλέψουν έργα του ίδιου περίπου αντικειµένου αλλά διαφορετικού προϋπολογισµού. Για παράδειγµα ένας µηχανικούς 3ετούς εκπαίδευσης δεν µπορεί να συντάξει µελέτη χάραξης ενός αυτοκινητόδροµου αλλά µπορεί να συντάξει µελέτη χάραξης ενός αστικού δρόµου.

 

2) Στη χώρα της Μπολόνια...

...Ο τοµέας Β δίνει το δικαίωµα του τίτλου "ingegnere iunior" και αναφέρεται σε όποιον κατέχει το πανεπιστηµιακό δίπλωµα ή έχει αποφοιτήσει από την τριετή φοίτηση στην επιστήµη της µηχανικής. Στις δύο κατηγορίες ο µηχανικός εγγράφεται µε ξεχωριστές εξετάσεις. Όποιος είναι εγγεγραµµένος στον τοµέα Β µπορεί να περάσει στον τοµέα Α κάνοντας µια τελική εξέταση...Όποιοι όµως έχουν στην κατοχή τους ένα πτυχίο τριετούς διάρκειας και είναι εγγεγραµµένοι στον κατάλογο έχουν το δικαίωµα του τίτλου του "Ingegnere iunior". Το γεγονός της εγγραφής στον τοµέα Β τοποθετεί κάποια επαγγελµατικά όρια όπως η αδυναµία του να υπογράφεις σχέδια και συµβουλευτικές επεµβάσεις. Η έλλειψη δυνατότητας υπογραφής εµποδίζει την εξάσκηση του ελεύθερου επαγγέλµατος και της αυτόνοµης απόδοσης συµβουλών, και υποχρεώνει τον επαγγελµατία σε κανονισµούς εξαρτηµένης δουλειάς.

 

Για πες μας τώρα αυτοί πως τα καταφέρνουν αυτοί εδώ με τη μετάφραση;

 

Και προφανώς, βλέποντας άλλα post, σε μερικούς από δω μέσα αρέσει αυτό:

Το επάγγελµα του µηχανικού στο ΗΒ δεν είναι νοµοθετικά κατοχυρωµένο, όπως συµβαίνει στις περισσότερες χώρες της ΕΕ. Στο ΗΒ δεν υπάρχει άδεια άσκησης επαγγέλµατος για τους µηχανικούς και κάθε ένας µπορεί να ισχυρισθεί ότι είναι µηχανικός και να ασκήσει το επάγγελµα του µηχανικού.

Γι' αυτό έχουν ανάγει το πλαίσιο της άσκησης του επαγγέλματος του ΗΒ σε..."Ευρωπαϊκό Δίκαιο"

Edited by Konstantinos IB
Link to comment
Share on other sites

Στην Ιταλία όμως Κωνσταντίνε οι μηχανικοί BSc (triennale) εγγράφονται κανονικότατα στο αντίστοιχο τεχνικό επιμελητήριο. Επιπλέον με ένα MSc (magistrale) αποκτούν όλα τα δικαιώματα κατόπιν εξετάσεων (esame di stato). Δεν υπάρχουν εμπόδια και στεγανά για τους BSc μηχανικούς,όπως στην δικιά μας περίπτωση.

 

Επίσης το μεταπτυχιακό δίπλωμα είναι 3+2 σπαστό και όχι αδιασπαστο όπως το δικό μας. Θεωρώ τα 4+1 ιδανική επιλογή για την δικιά μας περίπτωση.

Edited by atsalovergas
Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή Atsalovergas μπορεί ένας μηχανικός ελληνικού ΤΕΙ με μεταπτυχιακό,να εγγραφεί κανονικά στο Ιταλικό Επιμελητήριο με όλα τα δικαιώματα και εργάζεται στην Ιταλία?

Edited by fotis91
Link to comment
Share on other sites

Δίνεις κρατικές εξετάσεις (esame di stato) οι οποίες διοργανωνονται σε όλες τις σχολές μηχανικών της επικράτειας (νομίζω 2 φορές τον χρόνο).

 

Οι εξετάσεις είναι στα ιταλικά.

Edited by atsalovergas
Link to comment
Share on other sites

Προσπαθώ να καταλάβω τί σχέση έχει ο διαχωρισμός Ανώτερη-Ανώτατή με αυτά που μου παραθέτεις.

Αν δεν καταλαβαίνουν το "Ανώτερη" - "Ανώτατη" να τους το πούμε αλλιώς, πχ "Ingeniero" και "Ingeniero Tecnico"...Ή "Τομέας Α" και "Τομέας Β".

Γιατί το γράφω; Γιατί το επιχείρημα που κυκλοφορεί από το 1994, όταν ισχυριζόταν το ΠΑΣΟΚ ότι η Ε.Ε. δεν "καταλάβαινε" τη βαθμίδα του ΤΕΙ, οπότε τα ονόμασαν αναγκαστικά Ανώτατα, ήταν ένα από γνωστά "παπατζηλίκια" της γνωστής παπα...

 

Καλησπέρα atsalovergas. Και βέβαια δεν υπάρχει αποκλεισμός, αλλά με προϋπόθεση μετάβασης από τον τομέα Β στον τομέα Α κάποιες εξετάσεις.

Αν διαβάσεις ολόκληρη τη μελέτη (γι αυτό και μόνο την παρέθεσα) θα δεις ότι οι μόνες χώρες που σέβονται τις "Μπολόνιες" και τις ευρωπαϊκές "οδηγίες" είναι η Γερμανία, το Η.Β. και...η Ελλάδα. Και αυτό γιατί υπάρχουν εδώ από τη μια μνημόνια και από την άλλη εσωτερικοί υποστηρικτές του δήθεν "μοντέλου" και της δήθεν "νομοθεσίας", που το μοναδικό τους πρότυπο είναι το "ότι δηλώσεις". Είμαι βέβαιος ότι αν εφαρμοζόταν εδώ το ιταλικό σύστημα, θα πηγαίναμε σε κάθε εξέταση στα δικαστήρια και θα απαιτούσαμε η επιτροπή να έχει περισσότερους από "αυτούς" και λιγότερους από τους "άλλους"  :D

 

Κοντολογίς, για τους άλλους Ευρωπαίους οι διακηρύξεις και οι οδηγίες είναι απλώς κ@λόχαρτα ενώ για μας είναι εντολή.

Edited by Konstantinos IB
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.