Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ερωτήσεις περί θερμομόνωσης νέας οικοδομής


sakistsalikis

Recommended Posts

Ξεκιναω την κατασκευη μεζονετας και προσπαθω να ξεκαθαρισω καποια πραγματα για να μη χτυπαω μετα το κεφαλι μου.

Ειμαι απο Λευκαδα. Εδω οι οικοδομες μεχρι πριν 2-3 χρονια ποτε δεν ειχαν μονωση σε κολωνες και δοκαρια (παρολο που εξαιτιας της σεισμικοτητας αυτα τα στοιχεια ειναι μεγαλο μερος του ολου τοιχου). Τα τελευταια χρονια βλεπω οικοδομες με μονωση στο φεροντα οργανισμο.

Ρωτησα το μηχανικο και μου ειπε να την αποφυγω εντελως γιατι ο μαστορας θα βαλει τη μονωση οπως να 'ναι μεσα στα καλουπια, θα ακουμπαει αυτη πανω στα σιδερα και μετα προφανως τα σιδερα θα οξειδωθουν. Το δεχτηκα οπως το ακουσα, αμα οι μαστοροι ειναι ασχετοι δε μπορω να κανω κατι. ** Σκεφτηκα λοιπον να βαλω μονωση στο φεροντα οργανισμο, μετα το ξεκαλουπωμα.

Αυτο (μετα το ξεκαλουπωμα) πόσο θα επιρρεασει το κοστος της μονωσης;

Τι πρεπει να προσεξω;

Θα κολλησει σωστα η μονωση ή αργοτερα θα ξεκολησει απ τις κολωνες και θα γινει η οψη χαλια;

πως γινεται η στηριξη; με στηριγματα βιδωτα ή με κολλα;

ο σοβας μπαινει μετα πανω στη μονωση με πλεγμα;

Δε θα περασει υγρασια απ το σοβα προς τη μονωση και θα την καταστρεψει;

 

 

Δεν ξερω τι γινεται με το κοστος της εξωτερικης μονωσης και καποια αλλα προβληματα. ομως σκεφτηκα ισως να κανω εξωτερικη μονωση και στον υπολοιπο τοιχο. Συγκεκριμενα σκεφτηκα να κανω μονό τουβλο, "τραβώντας" το 3 πόντους μεσα απ το φέροντα οργανισμό ωστε στο μεν φεροντα να μπει μονωση 2-3cm και στα τούβλα 5-6cm και να ερθουν "περασια". Ετσι θα κερδισω απο κόστος στα τούβλα και θα κερδισω τετραγωνικα εσωτερικα.

Τα τουβλα που συνηθως ειναι στραβοχτισμενα πως θα δεχτουν το μονωτικο υλικο;

 

Στα σημεια που το κτηριο ακουμπαει στο συνορο του οικοπεδου εχει σεισμικο αρμο 5cm. Μπορω να το εκμεταλευτω αυτο και να κανω εξωτερικη μονωση αυτα τα 5cm του σεισμικου αρμου;

 

Ειμαι νεος μηχανικος (ηλεκτρολογος), ασχολουμαι με ολα αυτα αλλα δυστυχως εδω περα το μονο πραγμα που γινεται με σοβαροτητα (κι αυτο παιζεται) ειναι τα στατικα, λογω σεισμων. Σε ολα τα αλλα οι οικοδομες χτιζονται οπως χτιζοταν πριν απο 50 χρονια. Αν ρωτησω το μηχανικο μου γι αυτα τα πραγματα το πιο πιθανο ειναι πως θα μου απαντησει οτι οι μαστοροι δεν υπαρχει περιπτωση να χτισουν οπως θελω εγω. -Δυστυχως κουμαντο στις κατασκευες κανουν οι μαστοροι (που εχουν δικια τους αποψη τι πρεπει και τι δεν πρεπει να γινει) σε σημειο που να λες καλυτερα να παρω εναν αλλοδαπο ασχετο και να του δινω οδηγιες-.

 

Εμπειρια πρακτικη δυστυχως δεν εχω σε τετοια θεματα. Θεωρητικα ισως η εξωτερικη θερμομονωση να ειναι και αρκετα καλυτερη. Γλιτωνεις επιφανεια στο εσωτερικο του κτηριου, γλιτωνεις μια σειρα τουβλα, μειωνεις τις θερμογεφυρες παρα πολυ κτλ. Πρακτικα ομως δεν το εχω δει πουθενα για να δω τα πλεονεκτηματα και μειονεκτηματα.

Μπαινουν πολλα ερωτηματα οπως ξαναειπα: Στηριξη, κοστος σωστης τοποθετησης, απαραιτητη τεχνογνωσια, υγρομονωση, συμπεριφορα σε βαθος χρονου.

Επισης ενα βασικο στοιχειο ειναι ποσα παραπανω χρηματα θα παρει ο μαστορας για το σοβατισμα που εσωτερικα θα εχει σπασιματα και γωνιες εκει που ενωνεται το τουβλο με το σκυροδεμα.

 

 

Επισης τι υλικο μονωσης να προτιμησω για εξωτερικη μονωση;

To dow σε σχεση με το παλιο ασπρο φελιζολ εχει πλεονεκτηματα;

 

Στο υπογειο κανω υγρομονωση πριν πεσουν τα μπετα ή μετα;

 

Τιποτα αλλο που πρεπει να εχω υποψη μου να κανω πριν τα μπετα (εκτος απο θεμελιακη γειωση που την εχω σκεφτει);

 

 

 

**μικρη παρενθεση:Επισης ο μηχανικος (πολιτικος) θεωρει οτι ειναι ελαχιστες οι απωλειες απο το φεροντα οργανισμο, μαλλον δε τις υπολογισε ποτε. Σε υπολογισμο απωλειων που εκανα εγω οι απωλεεις απο αμονωτες κολωνες ειναι τεραστιες. Ειναι πολυ καλυτερα να μονωσω ολο το κτιριο με 2cm φελιζολ, απ το να μονωσω με 5cm τα τουβλα και καθολου στις κολωνες και τα δοκαρια.

 

 

Θυμόμαστε τουλάχιστον τους τόνους στον τίτλο ss_sk.

Link to comment
Share on other sites

Mην έχοντας ασχοληθέι έως τώρα με εξωτερική θερμομόνωση θα σου απαντήσω στα θέματα που έχω κάποια εμπειρία.

 

Οι εξωτερικές κολώνες και δοκοί πρέπει να θερμονώνονται αλλιώς συνιστούν θερμογέφυρες.

Τις περισσότερες φορές η εξηλασμένη πολυστερίνη (DOWshapemate για παράδειγμα) εφαρμόζεται στον ξυλότυπο. Είναι αναγκαία η σωστή χρήση αποστατήρων για να αποφύγουμε την επαφή του οπλισμού με το φελιζόλ. Γίνεται και εφαρμογή εκ των υστέρων με κόλλα και ειδικά βύσματα, αλλά προσωπικά δεν έχω σε μεγάλη εκτίμηση την αυτή μέθοδο (παρόλο που την έχω εφαρμόσει).

 

Η διογκωμένη πολυστερίνη (λευκό φελιζόλ) δεν είναι κατάλληλη για θερμομονωτική χρήση.

 

Νομίζω ότι στην περιοχή του αντισεισμικού αρμού δεν πρέπει να γίνει εφαρμογή εξωτερικής θερμομονωσης.

 

Τα τοιχώματα των υπογείων υγρομονόνονται μετά την αφαίρεση των ξυλοτύπων με πολλούς τρόπους. Παρ΄όλα αυτά μπορείς κατα τη σκυροδέτηση να ζητήσεις στεγανοποιητικό μάζης από την εταιρεία σκυροδέματος, καθώς και να εφαρμόσεις μπετονιτικό κορδόνι στους αρμούς σκυροδέτησης.

 

Ελπίζω να βοήθησα κάπως.

Link to comment
Share on other sites

Τις περισσότερες φορές η εξηλασμένη πολυστερίνη (dowshapemate για παράδειγμα) εφαρμόζεται στον ξυλότυπο. Είναι αναγκαία η σωστή χρήση αποστατήρων για να αποφύγουμε την επαφή του οπλισμού με το φελιζόλ. Γίνεται και εφαρμογή εκ των υστέρων με κόλλα και ειδικά βύσματα, αλλά προσωπικά δεν έχω σε μεγάλη εκτίμηση την αυτή μέθοδο (παρόλο που την έχω εφαρμόσει).

 

Για τους αποστατηρες μου το πε ο μηχανικος αλλα δεν εχει εμπιστοσυνη οτι θα γινει σωστα η δουλεια.

 

Η διογκωμένη πολυστερίνη (λευκό φελιζόλ) δεν είναι κατάλληλη για θερμομονωτική χρήση.

 

Εννοεις οτι δεν ειναι καταλληλη για εξωτερικη θερμομονωση ή γενικως;

Γιατι τα προηγουμενα χρονια χρησιμοποιουνταν κατα κορον (μπορω να πω οτι ηταν το μονο υλικο θερμομονωσης).

Link to comment
Share on other sites

H εργασία με τους αποστατήρες πρέπει να γίνει με προσοχή. Η σκυροδέτηση επίσης με προσοχή ώστε να μην μετακινηθέι ο οπλισμός προς την κατέυθυνση της πολυστερίνης

(πχ να ρίχνει η πούμα από την πλευρά της πολυστερίνης, να "πάρουν" την κολώνα 2 φορές κτλ).

 

Δεν γνωρίζω αν είναι εντελώς ακατάλληλη η διογκωμένη πολυστερίνη, αλλά είναι πολύ κατώτερη της εξηλασμένης. (Μάλλον θα μπορείς να βρεις τους σχετικούς συντελεστές στα σχετικά sites πχ DOW)

Link to comment
Share on other sites

Γράφεις πως τα συνεργεία που βρίσκεις δεν μπορούν να κάνουν σωστά εργασίες απλές όπως το σωστό σιδέρωμα με αποστάτες δακτυλίδια στα υποστηλώματα και το χτίσιμο ενός κατακόρυφου τοίχου. Και περιμένεις να σου εφαρμώσουν σωστά την εξωτερική θερμομόνωση?...

Δεν πιστεύω πως ισχύει αυτό που λες περί συνεργείων, δηλαδή πως δεν μπορούν να σου εξασφαλίσουν σωστή και εντέχνη εργασία εκ των προτέρων για πράγματα που θεωρούνται δεδομένα από την δεκαετία του '80.

Βέβαια αν απαιτείς από τον καλουπατζή τιμή 48€/μ³ φατούρα που άκουσα τελευταία θα πάρεις και αντίστοιχη εργασία.

Ζήτα να σου συστίσει κάποιος σωστός κατασκευαστής καλά συνεργεία, δες τις προηγούμενες δουλειές τους και κάνε σωστά συμφωνητικά για να παραλάβεις σωστή, έντεχνη και οικονομική δουλειά.

Γιατί για εξωτερική θερμομόνωση έχω ακούσει για τιμές 60 - 80 €/μ².

Τωρα αυτό που έγραψες για τον αντισεισμικό αρμό δεν πιστεύω να περιμένεις και απάντηση. Ρώτα τον μηχανικό που επιβλεπει τον φέρον οργανισμό και εαν σου πει ναι, εγώ πάω πάσο!

Link to comment
Share on other sites

Ο μηχανικος μου ειπε οτι ειναι πιθανο οι μπετατζηδες να μην βαλουν σωστα τους αποστατες και να ακουμπησει ο οπλισμος πανω στη μονωση. Χωρις μονωση ολα καλα, υπαρχει αντιστοιχη εμπειρια.

 

Για το σεισμικο αρμο δηλωνω αγνοια. Απλη σκεψη εκανα. Δεν εχω παει ποτε σε οικοδομη κολλημενη στο οριο να δω τι γινεται.

Απ οτι εχω δει ομως στο συνεχες συστημα που προφανως υπαρχει σεισμικος αρμος δε μενει κενο 10 ποντων αναμεσα απο τις οικοδομες. Το κενο γεμιζει. Δεν ξερω με τι. Θεωρω οτι γεμιζει με καποιο μαλακο υλικο που μπορει να συμπιεστει ευκολα. Γι' αυτο σκεφτηκα μονωση στο σημειο εκεινο.

 

 

 

 

Υ.Γ. Η τιμη δε νομιζει οτι εχει απαραιτητα σχεση με την ποιοτητα δουλειας.

Link to comment
Share on other sites

Oι αντισεισμικοί αρμοί γεμίζουν με φελιζόλ που τοποθετείται στο τελευταίο κτήριο που αναγείρεται στον αρμό.

Link to comment
Share on other sites

Φιλέ μου νομίζω ότι ο μηχανικός σου καλά στα λέει σε γενικές γραμμές. Το να βάλεις DOW στις κολώνες και στα τοιχεία, ειδικά αν έχεις μεγάλα τοιχώματα, δεν είναι καλή ιδέα. Μαντάρα θα σου τα κάνουν οι Μάο-Μάο..ακόμα και αν σκέφτεσαι εξωτερική θερμομόνωση να μην καταλήξεις σε λύσεις του στύλ DOW με στηρίγματα κλπ διότι η εφαρμογή όλων αυτών είναι αμφίβολή ακόμα και στην Αθήνα, περισσότερο δε στην Λευκάδα..(έχω δουλέψει σε νησιά και γνωρίζω το επίπεδο των μαστόρων, με εξαιρέσεις φυσικά).

 

Αντ΄αυτού να προτιμήσεις λύσεις όπως η εκτοξευόμενη πολυουρεθάνη, η οποία κολλάει όπου θέλεις, είναι πολύ καλύτερη σε θερμομονωτικές ιδιότητες από ΟΛΑ τα υπόλοιπα υλικά, και μετά πάνω σε αυτήν μπορείς να σοβατίσεις με νευρομετάλ. Είναι η καλύτερη λύση για μένα, και δεν απαιτεί ιδιαίτερα skilled συνεργεία. Θέσε το στον συνάδελφο που κάνει την επίβλεψη σου, και θα με ενδιέφερε η γνώμη του.

 

Όσο για τον αντισεισμικό αρμό, κατηγορηματικά τίποτα εκεί!. Κανονικά ο αρμός αυτός, είτε 5, 10 ή 20 εκ, θα έπρεπε να είναι τελείως κενός, δηλαδή ούτε φελιζόλ και σίγουρα ούτε DOW..κανονικά θα έπρεπε να αφαιρείται το φελιζόλ μετά την τοποθέτηση στον αρμό, είτε με πετρέλαιο είτε με μηχανικά μέσα.

 

Η υγρομόνωση στα τοιχεία εξαρτάται πολύ κα από την στάθμη του υδροφόρου ορίζοντα στο οικόπεδο σου. Ρώτα τους γείτονες αν έχουν προβλήματα υγρασιών. Αν ναι, τότε χρειάζεται να κάνεις περιμετρικό κανάλι αποστράγγισης drainage, ρώτα τον μηχανικό σου. Αν δεν είναι πολλά τα νερά, τότε η αντιμετώπιση είναι εύκολη με επισκευαστικά υλικά και τσιμεντοειδή ή ασφαλτικά μονωτικά.

 

Για μένα τα στεγανωτικά μάζης είναι πεταμένα λεφτά. Το βάζει ο Μάο-Μάο χειριστής της βαρέλας, πρέπει να κάθεσαι από πάνω να κάνει σωστή ανάδευση και τελικά παραμύθια. Τα στεγανωτικά μάζης ξεκίνησαν σαν εξειδικευμένα υλικά για απαιτητικές σκυροδετήσεις μεγάλου μεγέθους, όπως για πλάκες > 1000 τμ ή τοιχεία πάχους >1.00μ και εκεί ναι έχουν εφαρμογή. Η προπαγάνδα των πωλητών όμως τα έφερε και στο επίπεδο μιας απλής σκυροδέτησης...

Link to comment
Share on other sites

Μαντάρα θα σου τα κάνουν οι Μάο-Μάο..ακόμα και αν σκέφτεσαι εξωτερική θερμομόνωση να μην καταλήξεις σε λύσεις του στύλ DOW με στηρίγματα κλπ διότι η εφαρμογή όλων αυτών είναι αμφίβολή ακόμα και στην Αθήνα, περισσότερο δε στην Λευκάδα..(έχω δουλέψει σε νησιά και γνωρίζω το επίπεδο των μαστόρων, με εξαιρέσεις φυσικά).

 

Οι Dow με στηριγματα ή με ειδικη κολλα θεωρεις οτι ειναι κακη λυση ή οτι θα γινει κακη τοποθετηση απ το μαστορα;

Αν ειναι θεμα τοποθετησης δεν υπαρχει προβλημα, θα τη βρω τη λυση ωστε να γινει πολυ καλη δουλεια.

Αν ομως ειναι θεμα γενικα "κακης λυσης" τοτε να το αποφυγω.

Φανταζομαι οτι αν οι Dow "πατησουν" και κολλησουν σωστα στον τοιχο δεν υπαρχει προβλημα μεταγενεστερης πτωσης τους ή πτωσης του σοβα. Αυτο θεωρω οτι ειναι και το μεγαλυτερο προβλημα της εξωτερικης μονωσης μετα το ξεκαλουπωμα του σκυροδεματος, δεν θα κολλησουν οι Dow τοσο καλα οσο θα κολλουσαν αν ειχαν ενσωματωθει στο σκυροδεμα. Δεν ξερω τι εχεις στο μυαλο σου.

 

Αντ΄αυτού να προτιμήσεις λύσεις όπως η εκτοξευόμενη πολυουρεθάνη, η οποία κολλάει όπου θέλεις, είναι πολύ καλύτερη σε θερμομονωτικές ιδιότητες από ΟΛΑ τα υπόλοιπα υλικά, και μετά πάνω σε αυτήν μπορείς να σοβατίσεις με νευρομετάλ. Είναι η καλύτερη λύση για μένα, και δεν απαιτεί ιδιαίτερα skilled συνεργεία. Θέσε το στον συνάδελφο που κάνει την επίβλεψη σου, και θα με ενδιέφερε η γνώμη του.

 

Εκτοξευομενη πολυουρεθανη ειναι νεο κολπο; Δεν την εχω ξαναακουσει. με μηχανημα γινεται η δουλεια;

Ποιος μπορει να την αναλαβει; Αμφιβαλω αν εδω την ξερει κανεις.

Link to comment
Share on other sites

φελιζολ μετά την σκυροδέτηση ξεχασέ το ... νομίζω προφανείς οι λόγοι.

τα φελιζόλ μπαίνουν στα καλούπια , υπολογίζεται το πάχος ώστε να γίνουν μεγαλύτερα. Ετσι γίνεται χρόνια απ όλους τους κατασκευαστές σε όλα τα μέρη. Είτε έχεις ξύλο είτε φελιζόλ το ίδιο είναι. Τα σίδερα κάπου θα ακουμπησουν. Δεν βλέπω τον λόγο να μη βάλεις, ή να χρησιμοποιήσεις κάτι άλλο μετά το ξεκαλούπωμα. Το ότι δεν εβάζαν μέχρι προτινος στην Λευκάδα μου προκαλεί μεγάλη εντύπωση και μου φαινεται πολύ ερασιτεχνικό.

Οι σιδεράδες πάντως αλφαδιάζουν τις κολώνες και χρησιμοποιούν αποστασιοποιητές ανάμεσα στα τσέρκια και το καλούπι. Είναι πλαστικοί και έχουν ελάχιστο κόστος.

 

*************************************************

 

για την πολυουρεθανη κατι άκουσα ότι είναι καρκινογόνα.

την βάζουν παντως για ηχομόνωση σε τοίχους εκεί που υπάρχουν μηχανοστάσια αλλά και σαν στεγάνωση ταρατσών σπάνια (σε 2 - 3 στρώσεις). Το αποτέλεσμα είναι λίγο ανομοιόμορφο. Δεν ξέρω κατα πόσο καλή πρόσφηση θα έχει ο σοφάς και πως θα συμπεριφερθεί στον χρόνο , διότι είναι σαν αφρός. Πρέπει να το προσέξεις φίλε...

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.