Μετάβαση στο περιεχόμενο

Απορίες περί οπλισμένου σκυροδέματος


 

Recommended Posts

Αγαπητοί συνάδελφοι είμαι νέος μηχανικός που ξεκίνησε σε εργοτάξιο πρόσφατα. Θέτω τα εξής ερωτήματα που συνοδεύονται απο φωτογραφίες :

Εικ1

Είναι νορμάλ αυτή η μορφή σκυροδέματος ; τα αδρανή είναι πάνω από 3 μμ

Εικ 2

Αυτές οι κίτρινες διαγραμμισεις στην κάτω έδρα του μπαλκονιού τί είναι; Υποπτεύομαι ότι ειναι η σκουριά απο το κάτω οπλισμό μιας και έβρεχε τις προηγούμενες ημέρες όμως στα υπόλοιπα μπαλκόνια δεν διέκρινα αυτόν τον κίτρινο κάνναβο.

Εικ 3

Στην ένωση υποστ δοκού  είναι φυσιολογικές αυτές οι ατέλειες που διακρίνονται ; και πώς δημιουργούνται;

ΕΙκ 4

Οι φωλίτες αυτές γιατί δημιουργήθηκαν και είναι σύνηθες γεγονός ;

 

Τέλος θέλω να ρωτήσω εάν γίνεται χρήση πλαστικών καλουπιών στην κατασκευή στην Ελλάδα αντί των συμβατικών ξύλινων και αν όχι γιατί ;

Ρώτησα τον μπετατζή και σηκώθηκε και έφυγε από δυσαρέσκεια.

 

 

 

IMG_20220118_140348.jpg

IMG_20220202_100152.jpg

IMG_20220118_132039.jpg

IMG_20220118_131811.jpg

Link to comment
Share on other sites

εικονα 1: όχι δεν είναι, και όχι λόγω (μόνο) του μεγέθους των αδρανών το οποίο από την οθόνη δεν μπορούμε να μετρήσουμε.. η max διάμετρος αδρανών από τον κτσ είναι 32mm....

εικόνα 2: ποια η ηλικία της οικοδομής?.... πιο πολύ μου φαίνονται σημάδια από το μπετοφορμ του καλουπώματος του εμφανούς στοιχείου...

εικόνα 3: δημιουργούνται σαν αποτέλεσμα του αρμού διακοπής σκυροδέτησης ανάμεσα στα δύο στοιχεία. Θέλει πολύ προσεκτικό καλούπωμα για να μην φύγουν ζουμιά και πολύ προσεκτική δόνηση.

εικόνα 4: από ανεπαρκή και βιαστική δόνηση δημιουργούνται οι φυσαλίδες.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Νέε συνάδελφε, κατ αρχάς, καλή σταδιοδρομία

1. ό,τι είπε ο προλαλήσας

2. σημάδια από καλούπι (το πιο πιθανό), και μην ανησυχείς

3. ο αρμός αυτός θέλει ιδιαίτερη προσοχή, ειδικά πριν τη σκυροδέτηση, διότι μαζεύονται διάφορα σκουπίδια. Να έχεις κατα νου, πριν κλείσει το καλούπι, να καθαρίζεται επιμελώς, είτε με νερό, είτε με τα χέρια. Αυτό που φαίνεται στη φωτο, δεν είναι ανησυχητικό

4. σύνηθες σε καλούπια μπετοφόρμ

Πλαστικότυποι χρησιμοποιούνται μόνο σε κατασκευές φατνωμάτων (τσελνερ). Δεν προσφέρονται για ευρύτερη χρήση, διότι το ξύλο έχει ευελιξία φόρμας (το κόβεις όπου θέλεις)

Μη έχεις πολλά-πολλά με τα συνεργεία γιατί, όταν σε δουν άπειρο, ψάχνουν ευκαιρία να σε θάψουν. Για τις όποιες απορίες σου, μπορείς να απευθύνεσαι στο φόρουμ ή σε έμπειρο συνάδελφο. 

Και, με την ευκαιρία, να στρέψω άλλη μια φορά τα βέλη  μου κατά του άθλιου εκπαιδευτικού συστήματος των ΑΕΙ. Που δεν φροντίζει για την πρακτική εξάσκηση των αποφοίτων και τη σύνδεση της θεωρητικής γνώσης με την πρακτική εμπειρία. Κι αφού δεν βλέπω φως από τα ψηλά, προτρέπω τους φοιτητές των πολυτ. σχολών να φροντίζουν οι ίδιοι για την πρακτική τους εξάσκηση κατά τη διάρκεια των σπουδών, έτσι ώστε να έχουν μια ελάχιστη εμπειρία όταν θα βγουν στην αγορά. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

και γω Συνάδελφε Tetris να σε ευχαριστήσω για το ωραίο βήμα που μου δίνεις μιας που σύνδεσες ότι ευθύνονται τα ΑΕΙ που δεν συνδέουν τον φοιτητή με την δουλειά του που γίνεται εκεί έξω θα ήθελα να κάνω μια παρατήρηση σε ΑΕΙ πολυτεχνείο της χώρας που τουλάχιστον πριν χρόνια όταν σπούδαζα εγώ, καμία σχέση δεν είχε το τι σχεδιαζόταν μέσα με οικοδομικούς κανονισμούς. Ο Φοιτητής της Αρχιτεκτονικής θα πρέπει να πέφτει από τα σύννεφα όταν βγαίνει από το ΕΜΠ και προσγειώνεται στο πρώτο μελετητικό γραφείο που θα βρει δουλειά και θα του πούνε τόσο συντελεστή δόμησης έχει αυτό το οικόπεδο και φτιάξε μου ένα διάγραμμα κάλυψης. Θεωρώ παρότι έχουν περάσει λίγο πάνω από 23 χρόνια που τελείωσα το ΕΜΠ ότι μέσα κουβέντες όπως "να σχεδιάζετε ότι θέλετε και ο Πολιτικός Μηχανικός θα βρει τρόπο να το στηρίξει" θα έπρεπε να λείπουν και επίσης παρότι χρονικά έχω πάει πολύ πίσω και δεν ξέρω τι γίνεται σήμερα, θεωρώ ότι θα έπρεπε να υπήρχε και να υπάρχει σύνδεση μεταξύ των σχολών Αρχ. Μηχ. , Πολ. Μηχ. Και Μηχ. Μηχ. τουλάχιστον. Λυπάμαι που το λέω πως μέσα γινόταν κάποια δουλειά όσον αφορά την στήριξη των κτιρίων και ελάχιστοι καθηγητές μας είπαν λίγα αλλά βασικά πράγματα όσον αφορά τον σκελετό από οπλισμένο σκυρόδεμα, βέβαια σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει πολύ και οι κατασκευές είναι πιο σύνθετες και σίγουρα οι γνώσεις ενός Αρχιτέκτονα όσο αφορά το οπλισμένο σκυρόδεμα είναι πολύ ελάχιστες.
Ευχαριστώ για το χρόνο σας 
και συγνώμη λίγο για το εκτός θέματος..

 

Παρατήρηση.

Να να μη γίνεται κατάχρηση κειμένων Off Topic για να μη πρέπει να γίνουν μετά καθαρισμοί που συμπαρασέρνουν και απαντήσεις.

Didonis

Edited by Didonis
Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφοι, ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας και την ενθάρρυνση να ρωτάω εδώ ό.τι απορία μου δημιουργείται στο εργοτάξιο . Δυστυχώς δεν έχω πολιτικό μηχανικό στο χώρο εργασίας μου και όταν βλέπω ηλεκτρολόγους/ υδραυλικούς να κόβουν σίδερα μου δημιουργούνται εγκεφαλικές διαταράξεις που δεν ξέρω αν πρέπει να δώσω βάση ή όχι.

@pirsogiannis 30 ήθελα να γράψω αλλά ναι 32 είναι ακριβώς .

Ο πρόβολος αυτός είναι 1 ου οροφου 5 όροφης πολυκατοικίας η οποία τωρα βρίσκεται στους σοβάδες δηλαδή νεόδμητη.

@tetris όσον αφορά τους πλαστικότυπους μετά από ψάξιμο έχω βρεί ότι έχουν και αυτοί ευελιξία σχημάτων αφού μπορούν να συνδεθούν σε διαφορετικά μήκη -πλάτη  αγοράζοντας πλάκες οι οποίες δένουν σαν λέγκο συγκεκριμένα : https://formworkchina.com/plastic-formwork-system/

Οι σκέψεις μου για χρήση αυτού του είδους φορμών απορέει από το χάος που βλέπω με τους ξυλότυπους , τα προβλήματα αποθήκευσης και κυρίως την μικρή διάρκεια ζωής τους.

Link to comment
Share on other sites

Άσε τους εργολάβους-μπετατζήδες να νοιάζονται για τους ξυλότυπους. Η μόνη σου φροντίδα (πρέπει να) είναι η ποιότητα της εργασίας. 

Πολύ σημαντικό, επίσης, είναι η τήρηση των μέτρων ασφαλείας. Αν γίνει καμιά στραβή, θα είσαι ο πρώτος (μαζί με τον επιβλέποντα) που θα του καταλογισθούν ευθύνες. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Οι πλαστικοτυποι κ.λ.π παρομοια ειδη εχουν το πλεονεκτημα της "καλης' εμφανισης αλλα το μειονεκτημα της δημιουργιας κενων λογω αδυναμιας διαφυγης του αερα κατα τη δονηση.

Προσωπικα θεωρω οτι ενας ξυλοτυπος με αριστες ταβλες και χρηση αντικολλητικων εινια οτι καλυτερο.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Μου προκαλεί εντύπωση όλα αυτά που διαβάζω.

Ο κάθε μηχανικός, είτε νέος είτε παλιός, ο οποίος προσλαμβάνεται από κατασκευαστική ή/και μελετητική επιχείρηση εκπαιδεύεται πάνω σε συγκεκριμένες διαδικασίες (procedures) τις οποίες ακολουθεί η κάθε επιχείρηση ξεχωριστά (εναρμονισμένη βέβαια με την εθνική νομοθεσία) και έχει να κάνει με εσωτερικές διαδικασίες, εταιρική κουλτούρα κλπ.

Είναι παράλογο αυτό που συμβαίνει στον συνάδελφό μας @Demolition_man Και νέος, και δίχως να υπάρχει κάποιος αρχαιότερος στον χώρο στον οποίο και να αναφέρεται αλλά και να καθοδηγείται από αυτόν.

Σαν να έβγαλε κάποιος μια σχολή πιλότων, προσελήφθει από αεροπορική και τον έβαλαν με το καλημέρα μοναδικό κυβερνήτη σε boeing...

Είναι αδύνατον ο συνάδερφος να μάθει σωστά και να αποδώσει στο έργο του ρωτώντας εργάτες. Κατ' αντιστοιχία με το παραπάνω παράδειγμα, είναι σαν να ρωτάει ένας πρωτάρης πιλότος αεροσυνοδό για το πως θα πετάξει αεροσκάφος.

@Demolition_manΒρες έναν σοβαρό εργοδότη, διότι εάν μάθεις στην αρχή στραβά θα έχεις πρόβλημα για τον υπόλοιπο επαγγελματικό σου βίο, και δεν θα σου φταίει κανένα πολυτεχνείο για αυτό. 

Edited by Brasco
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

@Brasco Μετά και από αυτά που διαβάζω και από τους παραπάνω συναδέλφους που επίσης ευχαριστώ που μπήκαν στον κόπο να μου απαντήσουν , και από τις εβδομάδες που παρήλθαν και παρατήρησα στην εργασία τον τρόπο που με βλέπει ο εργολάβος-αφεντικό μου καταλαβαίνω ότι είναι μονόδρομος να βρω αλλού δουλειά.Δυστυχώς δεν μου είναι τόσο εύκολο  και απ'όσο ακούω από συμφοιτητές μου που τώρα βγαίνουν στην αγορά δεν βρίσκουν εύκολα καλό ξεκίνημα (εννοώ με κάποια εκπαίδευση γιατί λεφτα κλάφτα -άλλη κουβέντα αυτή) γεγονός που με κάνει να σκέφτομαι όλο και περισσότερο την διέξοδο του εξωτερικού.

 

Link to comment
Share on other sites

3 ώρες πριν, Demolition_man said:

.... είναι μονόδρομος να βρω αλλού δουλειά.Δυστυχώς δεν μου είναι τόσο εύκολο  ...

 

Να σου πω και μια άποψη μη ειδικού σε ζητήματα Πολιτικού Μηχανικού…..

Μη πάρεις βιαστικές αποφάσεις και σχεδόν τίποτα δεν είναι μονόδρομος….. στην τελική Μηχανικοί είμαστε και έχουμε μια βάση να χαράζουμε τους δρόμους…

Οπότε πρώτη πρόταση μου με βάση όσα γράφεις είναι μη αφήσεις καμία δουλειά αν δεν έχεις πρώτα βρει κάτι πιο καλό…. Αν βρεις κρίνεις και αποφασίζεις.

Δεύτερη. Μέχρι να βρεις κι άλλες λύσεις φρόντισε ΜΟΝΟΣ σου να κάνεις 5 μελέτες (πληρέστατες) στατικών σαν να έπρεπε να τα καταθέσεις και να εγκριθούν από ΥΔΟΜ σε πραγματικά κτίρια και όχι υποθετικά.

Δηλαδή.

Διάλεξε ένα ένα από τα κτίρια που έχεις στην εργασία σου και κάνε τα από την αρχή τα στατικά με όλες τις απαιτούμενες διαδικασίες, κανονισμούς κ.λπ.…..

Όχι στο περίπου αλλά να καταλήξεις σε όλους τους ξυλότυπους για κάθε στάθμη και το τελικό τεύχος υπολογισμών.

Αν έχεις κάποιο στατικό πρόγραμμα στην εργασία σου τότε κάνεις χρήση αυτό.

Αν δεν εχεις βρες κάποιο τρίαλ ή κάποια λύση για αυτό.

Μόνο όταν κάνεις τις 5 πρώτες μελέτες (και ας μη κάνεις κατασκευή) και χάσεις πολλές ώρες να βρεις λύσεις τότε θα έχεις κάνει το πρώτο βήμα και πίστεψε μετά θα έχεις και ο ίδιος μεγαλύτερη βεβαιότητα για ότι κάνεις.

Είμαι σίγουρος ότι αν βρεις κάποιες λύσεις για αυτό (πρόγραμμα) οι συνάδερφοι Π.Μ. και εδώ θα σου δώσουν σημαντική βοήθεια ώστε μετά να μπορείς να βοηθάς κι εσυ άλλους…..

 

Edited by Didonis
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.