Μετάβαση στο περιεχόμενο

Iσοτιμία διπλώματος πολυτεχνίου με master


sundance

Recommended Posts

  • Απαντήσεις 403
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Απο οτι είδα στους ΗΛ/ΓΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ ΕΜΠ δεν υπάρχει 10ατο εξάμηνο. Υποθέτω ότι για όλους τότε το ίδιο έιναι... Αλήθεια ο αριθμός μαθημάτων τι σχέση έχει; Αν είναι για σύγκριση με το εξωτερικό, εκεί πάνε με έτη (στην Αγγλία τουλάχιστον απο όσο ξέρω) κ όχι με εξάμηνα, έτσι δεν υπάρχει απευθείας αντιστοίχηση

Link to comment
Share on other sites

"...Το Imperial ιδρύθηκε το 1907 και είναι ένα από τα καλύτερα πανεπιστήμια της Μεγάλης Βρετανίας. Αριθμεί 12.665 φοιτητές, εκ των οποίων οι 8.095 είναι προπτυχιακοί και οι 4.570 μεταπτυχιακοί. Εχει να επιδείξει σημαντικό ερευνητικό έργο, ενώ 15 απόφοιτοί του έχουν βραβευθεί με Νομπέλ.

 

Το Portsmouth ιδρύθηκε το 1869 ως τεχνική σχολή και απέκτησε τον τίτλο του ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος το 1992. Εχει 19.910 φοιτητές, εκ των οποίων οι 15.815 προπτυχιακοί και οι 4.095 μεταπτυχιακοί. Το Portsmouth αποτελεί τον πέμπτο πιο δημοφιλή προορισμό Ευρωπαίων φοιτητών που σπουδάζουν στη Μεγάλη Βρετανία. Η διάρκεια φοίτησης είναι πέντε χρόνια στο ΕΜΠ, και τέσσερα χρόνια στα δύο βρετανικά ιδρύματα. Ο κύκλος σπουδών των Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ περιλαμβάνει 69 μαθήματα, του Imperial 37 και του Portsmouth 34 μαθήματα. Τα μαθήματα αυτά αντιστοιχούν σε 3.406 διδακτικές ώρες στο ΕΜΠ, 2.057 στο Imperial και 1.398 στο Portsmouth. Σε αυτές τις ώρες περιλαμβάνονται τα μαθήματα, τα φροντιστήρια επίλυσης ασκήσεων και τα εργαστήρια..."

 

Ολόκληρο το άρθρο θα το διαβάσετε ΕΔΩ.

Link to comment
Share on other sites

Αλήθεια ο αριθμός μαθημάτων τι σχέση έχει;

μας δουλεύεις :!:

 

καλά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά δεν είναι εύκολο να μετρηθούν

 

ούτε τα ποσοτικά δεν μας αρέσεουν :?:

Link to comment
Share on other sites

Η έρευνα αυτή διεξήχθη από τον καθηγητή του ΕΜΠ Θ. Τάσσιο και ανακοινώθηκε σε συνέντευξη τύπου του ΤΕΕ για θέματα παιδείας το καλοκαίρι όπου ταυτόχρονονα "ζητήθηκε" απο το υπουργείο η υλοποίηση διαφόρων αιτημάτων του ΤΕΕ και του Πολυτεχνείου με προεξέχον το θέμα των μεταπτυχιακών, των ΤΕΙ κλπ. Μπορεί ο κος Τάσιος να είναι αξιολογος επιστήμονας, αλλά όταν καλείτε να κρίνει το σπίτι του (ΕΜΠ) και να το αξιολογήσει και μάλιστα σε μια περίοδο όπου παρασκηνιακά πρέπει να τεκμηριωθούν κάπως τα διάφορα αιτήματα που ασκούνται από τον κλαδικό φορέα των διπλωματούχων για ΑΜΕΣΗ αναγνώριση του διπλώματος ως master, προσωπικά δεν ξέρω πόσο αντικειμενικά είναι τα όσα αναφέρει. Είναι μια έρευνα απο το ΕΜΠ για τον ευατό του.

Μπορώ και εγώ να παραθέσω την άποψη 50 καθηγητών ΤΕΙ (νομίζω περισσότεροι) που τεκμηριώνουν οτι τα ΤΕΙ έχουν όλα τα χαρακτηριστικά για να μετονομαστούν σε Τεχνολογικά Πανεπιστήμια. Αν συμφωνήσουμε με την άποψη του κ. Τάσσιου και του ΤΕΕ γιατί όχι και με την άποψη των καθηγητών ΤΕΙ ???

 

Οσο για τις ώρες και τα άλλα εντυπωσιακά μπορώ να αντιπαραθέσω το εξής :

 

Μέσος ορος ωρών διδασκαλίας ανά βδομάδα και εξάμηνο : 25

 

Ώρες Y = 25 x 16 βδομάδες ανα εξάμηνο χ 7 εξαμηνα = 2800 ώρες + 8ο εξάμηνο καθημερινής πρακτικής, + Χ ώρες πτυχιακής ... => Y>3000.

 

Αριθμός διδασκόμενων μαθημάτων ΤΕΙ : 39 + πρακτική + πτυχιακή

 

Λες να είμαστε καλύτεροι από το Imperial ?

 

Τμήμα Ηλεκτρολόγων

Link to comment
Share on other sites

Εννοώ myri οτι η εννοια "μαθημα" δεν είναι η ιδια σε Ελλάδα κ εξωτερικο αρα ο αριθμός τους δεν ειναι συγκρίσιμος.

Ποσοτικά το θέμα το έδωσε καλύτερα ο Χαρης κ ο GeorgeS. Επίσης η διαφορά στις ώρες που αναφέρει ο Χάρης οφείλεται κ σε άλλους λόγους πχ οι Ηλ/γοι ΕΜΠ κάνουν 4 εξάμηνα μαθηματα Αγγλικών. Προφανώς απαραίτητα αλλά τα Αγγλικά πανεπιστημια τι να τα κάνουν; :) Ειναι κ άλλα μαθηματα στο ΕΜΠ όπως φιλοσοφια, ανθρωπιστικά, κβαντικη φυσική, πολιτική οικονομία που δε ταιριάζουν με τη νοοτροπια του πανεπιστημιου στη Αγγλία. Ακόμα λοιπόν κ για να συγκρίνουμε διδακτικές ώρες πρέπει να το ξεψαχνισουμε λίγο το θέμα. Όσο για τον ακριβή αριθμό των ωρών αν μετρήσουμε κ πόσες χάνονται απο Ελληνικές εξυπνάδες τύπου κατάληψη...

 

Α κ μην ξεχνάμε στο εξωτερικό σου κάνει μάθημα ο καθηγητης όχι ο βοηθός του...

Link to comment
Share on other sites

Nομιζω οτι το εχουμε παρακανει με την "αξια" του master. Κατα την δικη μου αποψη ειναι ενας τιτλος εισαγομενος και στα επαγγελματα μηχανικου εγινε θελκτικος γιατι στην ελλαδα μας αρεσουν οι φιρμες και οι ταμπελες. Και εξηγουμαι.

 

Οπως ολοι ξερετε πια , υπαρχουν ( ή υπηρχαν ) δυο ειδων τροποι φοιτησης .

 

 

Ο αγγλοσαξωνικος (3-4 + 1). Εδω με δικους μας ορους μιλωντας oυσιαστικα τελειωνεις ΤΕΙ και κανεις αλλον ενα χρονο ειδικευσης και αποκτας τον τιτλο master.

 

Ο κεντροευρωπαικος (5ετης) ο οποιος περιλαμβανει και το μοντελο των ΤΕΙ. Εδω οι σπουδες ειναι συνεχεις και αδιαιρετες και η ειδικευση ερχεται μεσα στον τελευταιο χρονο σπουδων. Εδω δεν παιρνεις την φωτεινη επιγραφη που αναβοσβηνει master.

Οι σπουδες μειωμενης χρονικης διαρκειας και μικροτερου γνωστικου αντικειμενου γινονται σε ξεχωριστες σχολες οπως τα δικα μας ΤΕΙ.

 

Εγω ειμαι θιασωτης των ενιαιων 5ετων σπουδων. Πιστευω οτι βγαινεις πιο ολοκληρωμενος μηχανικος.

Εν πασει περιπτωσει το πιο συστημα ειναι πιο σωστο ειναι μια αλλη συζητηση και πλεον ανευ σημασιας διοτι η Ε.Ε. αποφασισε να υιοθετησει το σπαστο.

 

Σημασια ομως εχει το εξης.

 

Ως μηχανικοι ευκολα μπορουμε να αντιληφθουμε δυο απλες αριθμητικες σχεσεις : 5=4+1 και 5 >3+1.

 

Επιπροσθετα συγκρινετε τις ωρες που αναφερονται πιο πανω στην δημοσιευση του Χαρη.

 

Αρα λοιπον :

 

α. Δικαιως πρεπει τα 5 ετη διπλωματα να λεγονται master.

β. Βλακωδως απο την αλλη , διοτι η μονη λογικη πισω απο αυτο ειναι η ταμπελα .[glow=red:315ac82851]Msc.[/glow:315ac82851] Πως λεμε GTI . Oπως και να το κανουμε ειναι πιο φαντεζι , πιο πιασαρικο.

 

Νοημα θα ειχε μονο αν λεγαμε οτι ....ξερετε κατι ? Μελετες θα υπογραφουν μονο οι Msc, οχι οι απλοι αποφοιτοι ΑΕΙ - ΤΕΙ - ΑΤΕΙ. (ξερετε το γνωστο θεμα με τα επαγγελματικα δικαιωματα).Τοτε ναι θα ειχε ενδιαφερον.

 

Οσο ομως εμεις τσακωνομαστε , την διαφημιση που εσκασε μυτη στην TV την ειδατε ? Αυτη που λεει

 

Αποφοιτος ΑΕΙ...

Αποφοιτος ΤΕΙ...

Αποφοιτος southwestnortheastern college...

 

Ολοι εχουν τα ιδια δικαιωματα..

Link to comment
Share on other sites

avgoust μια στιγμή.

 

το 5>3+1 που το βρήκες ? . Τα ΤΕΙ ήταν 3.5 και γίνανε 4.

 

Άρα 4+1=5. Αυτό το 3 ήθελα να ξερα που το βρίσκετε κάθε φορά.

Το κεντροευρωπαΙκό σύστημα, το οποίο εφαρμόζει και η Γερμανία αποτελείται απο τα Πανεπιστήμια και τα Fachoschoulen. Τα πρώτα βγάζουν μηχανικούς έρευνας, τα δεύτερα μηχανικούς εφαρμογής. Άλλωστε το εκπαιδευτικό σύστημα μας εδώ στην Ελλάδα βασίστηκε εν πολλοίς στο Γερμανικό μοντέλο.

 

ΟΜΩΣ : Στη Γερμανία οι απόφοιτοι και των Πανεπιστήμιων και των αντίστοιχων ΤΕΙ έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα και διαφοροποιούνται μόνο ως προς τα ακαδημαικά χαρακτηριστικά τους. Το ίδιο συμβαίνει σε όλη την Ε.Ε.

 

Μας βλέπεις και φωνάζουμε γιατί κάποιοι ξαφνικά θυμήθηκαν ότι το πτυχίο του πολυτεχνείου πρέπει εν μια νυκτί να το βαφτίσουνε master επικαλούμενοι την Ευρωπαϊκή πραγματικότητα, την οποία όμως εσκεμμένα ξεχνάνε για τα ΤΕΙ τα οποία δεν ζητάνε τίποτα περισσότερο απο τα αυτονόητα και αυτά που ισχύουν σε όλη την Ευρώπη.

 

Αν θέλουμε να εφαρμόσουμε το Ευρωπαϊκό μοντέλο για τα μάστερ και τις σπουδές ΝΑ ΤΟ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.

Link to comment
Share on other sites

Εννοώ myri οτι η εννοια "μαθημα" δεν είναι η ιδια σε Ελλάδα κ εξωτερικο αρα ο αριθμός τους δεν ειναι συγκρίσιμος....

ποσοτικά προφανώς είναι

 

Ποσοτικά το θέμα το έδωσε καλύτερα ο Χαρης κ ο GeorgeS.

βάλε τους καλύτερο βαθμό από εμένα

 

Επίσης η διαφορά στις ώρες που αναφέρει ο Χάρης οφείλεται κ σε άλλους λόγους πχ οι Ηλ/γοι ΕΜΠ κάνουν 4 εξάμηνα μαθηματα Αγγλικών.

τα Αγγλικά δεν τα παρακολουθείς εφόσον έχεις το Lower και δεν μετρούν ως μαθήματα για το βαθμό του πτυχίου

 

Ειναι κ άλλα μαθηματα στο ΕΜΠ όπως φιλοσοφια, ανθρωπιστικά, κβαντικη φυσική, πολιτική οικονομία που δε ταιριάζουν με τη νοοτροπια του πανεπιστημιου στη Αγγλία.

προφανώς το ΕΜΠ έχει διαφορετική άποψη από εσένα για το πρόγραμμα σπουδών του

αν διαβάσεις τον οδηγό σπουδών κάθε σχολής θα καταλάβεις γιατί χρειάζονται αυτά τα μαθήματα

 

Ακόμα λοιπόν κ για να συγκρίνουμε διδακτικές ώρες πρέπει να το ξεψαχνισουμε λίγο το θέμα.

γενικότερα τα "άσχετα" κατά τη γνώμη σου μαθήματα είναι επιλογής και κάποιος επιλέγει από ένα συγκεκριμένο κύκλο δηλ δεν μπρεί να πάρει άποιος μόνο ανθρωπιστικά

 

Όσο για τον ακριβή αριθμό των ωρών αν μετρήσουμε κ πόσες χάνονται απο Ελληνικές εξυπνάδες τύπου κατάληψη...

για να μην χαθεί το εξάμηνο κατάληψη-ξεκατάληψη πρέπει να πραγματοποιηθούν συγκεκριμένες ώρες μαθήματος

και εξάμηνα σε μαθήματα έχουν χαθεί

 

Α κ μην ξεχνάμε στο εξωτερικό σου κάνει μάθημα ο καθηγητης όχι ο βοηθός του...

στην Αρχιτεκτονική δεν κάνουν μάθημα οι βοηθοί

σε άλλα τμήματα αγνοώ

Link to comment
Share on other sites

Μας βλέπεις και φωνάζουμε γιατί κάποιοι ξαφνικά θυμήθηκαν ότι το πτυχίο του πολυτεχνείου πρέπει εν μια νυκτί να το βαφτίσουνε master επικαλούμενοι την Ευρωπαϊκή πραγματικότητα, την οποία όμως εσκεμμένα ξεχνάνε για τα ΤΕΙ τα οποία δεν ζητάνε τίποτα περισσότερο απο τα αυτονόητα και αυτά που ισχύουν σε όλη την Ευρώπη.

 

το master έπρεπε να έχει αναγνωριστεί εδώ και χρόνια

 

μας το δίνουν τώρα για να κάνουμε ΜΟΚΟ για τα ΤΕΙ

 

δηλαδή σε συμφέρει και από πάνω

Link to comment
Share on other sites

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.