Μετάβαση στο περιεχόμενο

Koντό υποστύλωμα


 

Recommended Posts

  • Απαντήσεις 157
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Αν τα κοντά υποστυλώματα επαρκούν για κάποια συγκεκριμένη ικανοτική δράση, τότε δεν υπάρχει ζήτημα. Έστω ότι το κοντό υποστύλωμα της παρακάτω εικόνας είναι το τυπικό υποστύλωμα στην περίμετρο του υπογείου του Γιάννη.

 

attachment.php?attachmentid=2678&stc=1&d=1278499145

 

Οι §18.4.9.1 και §18.4.9.2 μας λένε τι μέτρα πρέπει να ληφθούν και τι περιορισμοί να τηρηθούν ώστε να μην έχουμε πρόβλημα. Οι περιορισμοί αυτοί δεν είναι και τόσο ακραίοι...

 

Αλλά επειδή είναι σωστό να κρατάει κανείς επιφυλάξεις ως προς τα κοντά υποστυλώματα, ας θεωρήσουμε την εξής ακραία κατάσταση:

 

Ποια είναι τα εντατικά μεγέθη που καταπονούν τα κοντά υποστυλώματα;

[Edit: τα παρακάτω δες τα σε σχέση και με τα μηνύματα των συναδέλφων που ακολουθούν]

Όταν λύνουμε το μοντέλο, θεωρούμε ότι υπάρχει υπόγειο, οπότε η τέμνουσα βάσης είναι το άθροισμα των V1,o όλων των υποστυλωμάτων (και τοιχείων). Αλλά αυτό δεν αρκεί. Πρέπει να προστεθεί και η συνεισφορά σε τέμνουσα από την μάζα της οροφής υπογείου.

Αφού λοιπόν θεωρούμε υπόγειο, σημαίνει ότι η οροφή υπογείου είναι αμετάθετη ως προς την θεμελίωση και η φυσικά δεν αναπτύσσεται διαρροή στα μεταξύ τους στοιχεία (διαφορετικά δεν ισχύει η έννοια του υπογείου). Άρα η συνεισφορά σε τέμνουσα της οροφής υπογείου είναι:

 

Vυπ = α*g*γ1*m, όπου:

 

α = η εδαφική επιτάχυνση, g=9,81, γ1 ο συντελεστής σπουδαιότητας, m η μάζα της οροφής υπογείου. Θεωρήσαμε q=1 και Τ=0.

 

Άρα η τέμνουσα που καταπονεί το σύνολο των κοντών υποστυλωμάτων είναι το άθροισμα των V1,o + το Vυπ.

 

Αλλά: Η τέμνουσα αυτή δεν είναι ικανοτική. Δυνητικά μπορεί να ασκηθεί μεγαλύτερη τέμνουσα, η οποία θα προκύψει όταν θεωρήσουμε ότι οι τέμνουσες V1,o είναι ικανοτικές, προκύπτουσες από την δημιουργία πλαστικών αρθρώσεων σε κεφαλή και πόδα των υποστυλωμάτων ισογείου.

 

Μπορεί ωστόσο να ασκηθεί ακόμη μεγαλύτερο φορτίο από αυτό, λόγω των τοιχοπληρώσεων. Ο κανονισμός ξεπερνά εύκολα τέτοιες καταστάσεις πολλαπλασιάζοντας τα εντατικά μεγέθη με τον παράγοντα q ή q/1,5... Όποιος θέλει όμως μπορεί να μπλέξει με... τα πίτουρα και να υπολογίσει την ικανοτική αντοχή σε τέμνουσα των τοιχοπληρώσεων.

 

Που θέλω να καταλήξω:

Αν στην ικανοτική τέμνουσα βάσης της ανοδομής, των τοιχοπληρώσεων συμπεριλαμβανομένων (η οποία οποία όμως δεν υπερβαίνει την υπολογισθείσα τέμνουσα βάσης επί το q) προστεθεί η αδρανειακή δύναμη της οροφής υπογείου λαμβάνουμε ένα ανώτατο φορτίο - οροφή του οποίου θα υπολείπεται κάθε πραγματική δράση που μπορεί να ασκηθεί σε ένα ενδεχόμενο σεισμό. Αν για την δράση αυτή τα κοντά υποστυλώματα επαρκούν, δεν υπάρχει ΚΑΜΙΑ περίπτωση αστοχίας τους.

 

Έγινε φαντάζομαι κατανοητό ότι η διαδικασία που περιέγραψα δεν προβλέπεται από τον κανονισμό και ότι οδηγεί σε απαιτήσεις πολύ-πολύ μεγαλύτερες από αυτές του κανονισμού. Όμως επειδή μιλάμε για διώροφο, πιθανότατα η κατασκευή μπορεί με ελάχιστες παρεμβάσεις να ικανοποιήσει ακόμη και αυτές τις απαιτήσεις.

 

Το πιθανότερο είναι ότι τα κοντά υποστυλώματα θα πρέπει να έχουν λίγο μεγαλύτερη διατομή έναντι των υπερκειμένων τους, και φυσικά πολύ σίδερο, δισδιαγώνιους κλπ...

 

Αν αυτή η λύση θεωρείς ότι σε καλύπτει, και επειδή στην πράξη τα πράγματα είναι πιο πολύπλοκα (συνυπάρχουν και τοιχεία, υποστυλώματα μη κοντά, ροπές και αξονικά, ζητήματα κατανομής των φορτίων στους επί μέρους στύλους κλπ) τα ξαναλέμε. Αν όχι... μην αμελήσεις να μας πεις τι έκανες τελικά!

 

:) :) :)

post-33925-131887243774_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Εφόσον θεωρείς υπόγειο, σημαίνει ότι η οροφή υπογείου είναι αμετάθετη...............

Αλέξη πρόσεξε λίγο εδώ.

Με βάση τον ΕΚΩΣ παρ. 14.3.1 σχόλια, ένα υπόγειο θεωρείται αμετάθετο όταν τα συνολικά του τοιχώματα είναι τουλάχιστον ίσα με το 80% της περιμέτρου του υπογείου ή αλλιώς όταν τα ανοίγματα είναι μικρότερα ή έστω ίσα με το 20% της περιμέτρου του.

Δεν θεωρείται πάντα αμετάθετο.

 

@Γιάννης

Με βάση ΕΚΩΣ παρ. 14.3.1 σχόλια, η τοποθέτηση αρμού καταστρέφει τη μονολιθική κατασκευή του υπογείου, με αποτέλεσμα να μη θεωρείται υπόγειο!

Link to comment
Share on other sites

illias,

Το έχω λύσει σαν να προεξέχει όλο από το έδαφος. Δηλαδή δεν έλαβα υπόψη καθόλου το περιμετρικό τοιχείο...

μα, δεν το θεωρεί υπόγειο.

Link to comment
Share on other sites

Ναι, το είδα κι εγώ ilias και Δημήτρη... γιαυτό και για άλλα "παράδοξα" σημείωσα πως όσα έγραψα δεν προβλέπονται από τον κανονισμό. Για να μην παρεξηγηθώ, δεν προτείνω να κάνει ο συνάδελφος κάτι ενάντια στον κανονισμό. Προτείνω να κάνει κάτι πολύ "επαχθέστερο" από τα προβλεπόμενα -αλλά πάντως λογικό- για να έχει το κεφάλι του ήσυχο με μικρό κόστος...

 

Το υπόγειο, που κανονιστικά δεν μπορεί να έχει αυτόν τον χαρακτηρισμό, στο παράδειγμα που περιγράφω συμπεριφέρεται σαν τέτοιο. Διότι απαιτώ -για να έχω το κεφάλι μου ήσυχο- τα κοντά υποστυλώματα να μην πλησιάσουν με κανένα τρόπο την διαρροή, ακόμη και όταν όλη η ανωδομή θα εξαντλεί κάθε περιθώριο μετελαστικής παραμόρφωσης. Δηλαδή το υπόγειο είναι ασύγκριτα πιο δύσκαμπτο (σε όρους "επιβατικής" δυσκαμψίας σε στάδιο ΙΙΙ) των λοιπών ορόφων. Τα παραπάνω τα πρότεινα σαν συμπληρωματικό έλεγχο, και όχι ως υποκατάστατο της "επίσημης" μελέτης, που -προφανώς- πρέπει να συμμορφώνεται με τον κανονισμό.

Link to comment
Share on other sites

Nαί, ή μπετονικό

 

Λειτουργεί -μια χαρά- ως πρόβολος.

 

Το Waterstop πως εφαρμόζεται; Μπαίνει μετά ή κατά την διάρκεια της σκυροδέτησης;

 

Εγώ δεν έχω πρόβλημα να γίνει σκυροδέτηση σε δύο δόσεις! Οι καλουπατζήδες γκρινιάζαν αλλά τελικά θα το κάνουν ως εξής:

1η σκυροδέτηση: Ραντιε+υποστυλώματα υπογείου

2η σκυροδέτηση: Τοιχεία υπογείου

 

Οπότε NO PROBLEM!!!

 

Το περιμετρικό τοιχείο όπως έχω ξαναπει δεν έχει ληφθεί υπόψη στην ανάλυση. Λειτουργεί ως τοίχος αντιστήριξης.

 

Το μόνο πρόβλημά μου παραμένει η στεγάνωση. Σε μελέτες κιβωτίων που έκανα παλαιότερα βάζαμε waterstop αλλά δεν ξέρω πως γίνεται πρακτικά...

Link to comment
Share on other sites

Δυστυχώς δεν ανοίγουν τα links με τα υλικά που θέλω...

Βρήκα όμως διάφορα, π.χ.:

http://en.bibliocad.com/library/roads-bridges-and-dams/highways-roads-streets/image/21734-water-stop-joint.gif

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.