Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Times: Καλύτερο ελληνικό ΑΕΙ το Πανεπιστήμιο Κρήτης


    Το Πανεπιστήμιο Κρήτης είναι πρώτο στην κατάταξη μεταξύ των ελληνικών πανεπιστημίων σύμφωνα με τη νέα διεθνή κατάταξη των βρετανικών «Τάιμς» (Times Higher Education World University Rankings 2015-16), κατατασσόμενο στις θέσεις 351-400.

     

    Από ελληνικής πλευράς στη λίστα βρίσκονται, κατά σειρά το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (401-500 ), το Πανεπιστήμιο Αθηνών (401-500), το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (501-600), το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (601-800), το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (601-800) και το Πανεπιστήμιο Πατρών (601-800).

     

    Συνολικά, στην κατάταξη των 800 ΑΕΙ περιλαμβάνονται πανεπιστήμια από 70 χώρες, 29 περισσότερες από ό,τι το 2014, μια άλλη ένδειξη ότι το «παιγνίδι» του ανταγωνισμού στην ανώτατη εκπαίδευση συνεχώς «ανοίγει» με την ανάδυση και άλλων χωρών (ακόμη και το Μπαγκλαντές έχει πλέον πανεπιστήμιο ανάμεσα στα 800 καλύτερα).

     

    Πρώτο στον κόσμο για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά κατατάσσεται το Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Καλιφόρνια (Caltech) των ΗΠΑ. Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν κατά σειρά τα πανεπιστήμια Οξφόρδης (Βρετανία), Στάνφορντ (ΗΠΑ), Κέμπριτζ (Βρετανία), ΜΙΤ (ΗΠΑ), Χάρβαρντ (ΗΠΑ), Πρίνστον (ΗΠΑ), Imperial College (Βρετανία), ΕΤΗ (Ελβετία) και Σικάγο (ΗΠΑ).

     

    Η Ευρώπη συνολικά έχει εφέτος περισσότερα πανεπιστήμια από κάθε άλλη φορά στα πρώτα 200 του κόσμου και 345 στα καλύτερα 800. Τα περισσότερα είναι βρετανικά (34) και γερμανικά (20), ενώ ακολουθούν η Ολλανδία (12) και η Γαλλία (πέντε).

     

    Οι ΗΠΑ διαθέτουν έξι πανεπιστήμια στα πρώτα δέκα (από επτά το 2014), 39 στα πρώτα 100 (από 45 πέρυσι) και 63 στα πρώτα 200 (από 74 το 2014), μια ένδειξη ότι η πανεπιστημιακή κυριαρχία τους μάλλον φθίνει σταδιακά.

     

    Η κατάταξη των «Τάιμς» λαμβάνει υπόψη της διάφορα κριτήρια, όπως την ποιότητα σπουδών, τη διεξαγωγή έρευνας, τη διεθνοποίηση του πανεπιστημίου (προσέλκυση φοιτητών και καθηγητών από άλλες χώρες) και τις αναφορές από τρίτους στις δημοσιεύσεις των καθηγητών του (σε αυτό τον τελευταίο τομέα το Πανεπιστήμιο Κρήτης παίρνει αναλογικά τον καλύτερο «βαθμό» του).

     

    Πηγή: http://www.ert.gr/elliniki-protia-gia-to-panepistimio-kritis-sti-lista-diethnous-katataxis/





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    α. ... ... υπάρχει νόμος πλαίσιο, είναι αυτοδιοικούμενα (και επιχορηγούμενα), δεν ξέρω, το πάτε αλλού και μακρυά.

     

    Στην ουσία δεν είναι και μάλιστα έχω ήδη δώσει πηγή που εξηγεί ότι άλλα θεωρούνται καλύτερα και όλα οι φτωχοί συγγενείς. 

     

     

    β) "Δεν έχουν περιορισμούς στην επαγγελματική και στην γενική επιστημονική εκπαίδευση" Γράφεις Δηλαδή?

     

    Δεν μπορούν να ορίσουν τον αριθμό των εισακτέων από μόνα τους. Αν μάλιστα βάλουμε και τις μεταγραφές εξωτερικού χάνουμε την μπάλα. Το πανεπιστήμιο θα έπρεπε να εξορθολογίσει την επαγγελματική εκπαίδευση μέσω του αριθμού εισακτέων. ΠΧ Μηχ, ΜΗχ 300 στο Σύνολο ετησίως και με ελάχιστο βαθμός πχ 17000 μόρια.  

     

    γ) το κράτος μεσω της (υπο)χρηματοδότησης ελέγχει την ποιότητα των αποφοίτων.

     

    και όχι μόνο. Η ποιότητα των αποφοίτων είναι διαδραστική μεταξύ του προσωπικού του πανεπιστημίου στο συνολό του, των φοιτητών, των υποδομών, και του ρυθμού που αναπτύσσετε, παράγετε και απορροφάτε η γνώση. 

     

    ΟΜΩΣ: παρά το sabotage που κανει το κράτος στα πανεπιστήμια και σχολές απο αυτά εξακολουθούν να βγαίνουν και διαμάντια. Πως γίνεται, πάλι δεν ξερω.

     

    Δεν με ενδιαφέρει αν θα βγουν 2% διαμάντια αλλά ο μέσος όρος. Αν ο μέσος όρος είναι προς τα πάνω σε σχέση με ενα παγκόσμιο μέσο όρο τότε πάω καλά. Αν όχι τότε πάω άσκημα.

     

    δ. Και βέβαια δεν είναι κακό, το 'κρατικό' εννοει την χρηματοδότηση. Ισχύει όμως και το αντίθετο.

     

    Σαφώς αλλά είναι τραγικά πιο εύκολο να βρεις να κακό κρατικό παρά ένα κακό ιδιωτικό.

     

    ε) Δεν έχουν εξωστρέφεια αλλα υπέρμετρη κρατική εσωστρέφεια

     

    Η γνώση είναι παγκόσμια. Η επαγγελματική κινητικότητα είναι παγκόσμια. Οι επαγγελματικές απαιτήσεις είναι παγκόσμιες. Ειδικότερα στην Ελλάδα που ιστορικά κάνει εξαγωγή επιστημόνων είναι εγκλημα το Ελληνικό πανεπιστήμιο να είναι εσωστρεφές.   

     

    Στην Ευρώπη οι λίστες έχουν τεράστια σημασία. Πολλά κράτη και το δικό μας τις χρησιμοποιεί σαν παράμετρο χρηματοδότησης. Διαφορετικά δεν θα είχαμε αυτή την εξωφρενική διαβάθμιση στο ετήσιο κόστος ανα φοιτητή.  

    Link to comment
    Share on other sites

    κ. καθηγητά έχουμε hijacked το thread και το κάναμε blog.
    Μικρή σημασία εχει αν δύο μέλη συμφωνούν ή διαφωνούν και που και πως.

    β. δεν γίνεται στην Ελλάδα οι σχολές να καθορίζουν τον αριθμό των εισακτέων. Sad but true.
    Τραγικό αλλά πραγματικότητα. Υπάρχει τόση ζήτηση. Αλλιώς φοιτητική μετανάστευση και συνάλλαγμα κλπ. Τουλάχισταν ας μένει στην χώρα.
    Δεν γίνεται θα καθορισθούν τα μόρια απο πριν διότι ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων δεν είναι ο ίδιος κάθε χρονιά. Το 17000 να μπορεί να γίνεται και 15000 και 19999.

    γ. Ο μέσος όρος είναι καλός.

    δ. υπάρχει κακό κρατικό? Προσοχή: μιλάω για εξωτερικό.

    ε.

    ... Η γνώση είναι παγκόσμια. Η επαγγελματική κινητικότητα είναι παγκόσμια. Οι επαγγελματικές απαιτήσεις είναι παγκόσμιες. Ειδικότερα στην Ελλάδα που ιστορικά κάνει εξαγωγή επιστημόνων είναι εγκλημα το Ελληνικό πανεπιστήμιο να είναι εσωστρεφές.    ...

    E, με το παγκόσμια. Ναι, εντάξει είναι αν θες να κανεις διεθνή καριέρα.
    Το φαινόμενο brain drain παρατηρείται και σε άλλες χώρες. Τώρα η συζήτηση ας συνεχισθεί στο thread παγκοσμιοποίηση.
    .

    ... Στην Ευρώπη οι λίστες έχουν τεράστια σημασία. Πολλά κράτη και το δικό μας τις χρησιμοποιεί σαν παράμετρο χρηματοδότησης. Διαφορετικά δεν θα είχαμε αυτή την εξωφρενική διαβάθμιση στο ετήσιο κόστος ανα φοιτητή.   ...

    Ενας πχ Γερμανός πόση σημασία θα δώση σε μία λίστα Αγγλικής ή Γαλλικής ή Ιταλικής εφημερίδας?
    Εχει δικά του ΑΕΙ και ΤΕΙ και απο τα πάντα όλα και ξέρει πως δουλεύουν και τι στελέχη βγαίνουν και τι δουλειά κάνουν. Το ίδιο ισχύει και για Ιταλούς, Ισπανούς, Γάλλους, Αυστριακούς, Ελβετούς κλπ.

    Το (χαμηλό) κόστος ανα φοιτητή θα το παρουσιάσουν οι πολιτικοί σαν ανταγωνιστικότητα, οικονομία κλπ. Εσείς ξέρετε ΠΟΣΟ πρέπει να είναι για εκτός ιατρικής σχολές?

    Η διαβάθμιση στο κόστος ανα φοιτητή στην Ελλάδα μπορεί να σημαίνει πολιτικές δισυνδέσεις σε κόμμα, υπουργείο και άλλα πολλά. Σε όσα πανεπιστήμια δεν δίνουν καλά κάνουν, αφού δεν είναι μαζί τους... ας πρόσεχαν...

    Δεν ήξερα και η Ελλάδα χρησιμoποιεί την λίστα των Times. Παλιά την είχε το δοατάπ για να μην αναγνωρίζει εγγλέζικα πανεπιστήμια. Τώρα επεκτάθηκε σε όλο το δημόσιο?

    Σχτικά με ιδεοληψίες αυτές είναι οι δικές μου, #14:

    ... Στην Ελλάδα τα ΑΕΙ, ΤΕΙ, νηπιαγωγεία και παιδικοί σταθμοί είναι καλά και μπορούν να γίνουν καλύτερα. Full stop. Τελεία. ...

    Παρακαλώ ας συνεχίσουμε στην παγκοσμιοποίηση.

     

    edit: italics

    Link to comment
    Share on other sites

    Εγώ δεν μπορώ να κρίνω , αφού και τα αγγλικά μου δεν είναι τόσο καλά ώστε να καταλαβαίνω και κάποιους όρους και βαριέμαι να τους ψάξω.

    Ξέρω όμως και το ξαναλέω ότι μέτριοι Ελληνες μαθητές της δευτεροβάθμιας , μιά χαρά τα πήγαν στα αγγλικά των ψηλών σκαλοπατιών . Δεν ξέρω αν θα τα πήγαιναν και εδώ το ίδιο καλά .

     

    Ακόμα το ποσό ανά φοιτητή είναι πλασματικό , την στιγμή που κάποιες σχολές έχουν πολλά εργαστήρια , ενώ άλλες είναι καθαρά θεωρητικές .

    Ακόμα άλλες σχολές έχουν κόστος γιατί έχουν περιουσία η μεγάλους χώρους να ελέγξουν  . 

     

    Το ΓΠΑ για παράδειγμα έχει πολλά εργαστήρια , κτηνοτροφείο , 260 στρέμματα χώρο στην Αθήνα και 1000 στρέμματα στην Κωπαίδα και άλλα στα Σπάτα όπου είναι αγροκτήματα . Προφανώς όταν σε αυτά εκπαιδεύονται μόλις 2000-2500 φοιτητές το κόστος ανά φοιτητή ανεβαίνει αρκετά .

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Νέα κατηγοριοποίηση με πιο ακαδημαϊκά χαρακτηριστικά και όχι διεθνοποίησης 

     

    http://nturanking.lis.ntu.edu.tw/Default.aspx

     

    Οι ψηλότερες σχολές και οι θέσεις τους στην διεθνή κατάταξη .

    53 οι Πολιτικοί Μηχανικοί ΕΜΠ 
    65 οι Μηχανολόγοι Μηχανικοί ΕΜΠ
    76 η Φαρμακευτική ΕΚΠΑ
    89 Πολιτικοί Μηχανικοί ΑΠΘ
    102 το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
    111 η Γεωπονική του ΑΠΘ
    118 οι Χημικοί Μηχανικοί ΕΜΠ 
    126 οι Χημικοί Μηχανικοί ΑΠΘ
    134 η Ιατρική ΕΚΠΑ
    171 το Φυσικό ΕΚΠΑ
    188 οι ΗΜΜΥ ΕΜΠ

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.