Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Με νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης αίρονται δεκάδες περιορισμοί για τους μηχανικούς.


    Το τελικό βήμα για την απελευθέρωση του επαγγέλματος του μηχανικού προβλέπεται σε σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης, το οποίο αίρει νομοθετικές αγκυλώσεις που έβγαζαν εκτός αγοράς μεγάλο αριθμό μηχανικών λόγω τίτλου σπουδών. Με το σχέδιο νόμου που φέρνει στη δημοσιότητα η Realnews, ανοίγει ο δρόμος σε χιλιάδες περιπτώσεις πτυχιούχων μηχανικών (περιβαλλοντολόγων, ορυκτολόγων, χημικών, ηλεκτρολόγων, μεταλλειολόγων, κ.ά.) να εργαστούν με τους ιδιους όρους με άλλους συναδέλφους τους, απαλλαγμένοι από τα εμπόδια που δυσχεραίνουν την πρόσβαση στην αγορά εργασίας.

     

    Μέχρι σήμερα, οι κατηγορίες αυτές πτυχιούχων μηχανικών ουσιαστικά αποκλείονται από διάφορες εργασίες, αφού το επάγγελμα υπόκειται σε νομοθετικούς περιορισμούς. Αντίθετα, οι κατηγορίες των πολιτικών μηχανικών, των αρχιτεκτόνων και των τοπογράφων μηχανικών με απλή αναγγελία της ειδικότητάς τους στους αρμόδιους φορείς (σήμερα περιφέρειες, παλιότερα Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας) αποκτούν την τυπική πρόσβασή τους στο επάγγελμα. Δεν συμβαίνει το ιδιο όμως με τους άλλους πτυχιούχους μηχανικούς, οι οποίοι προσέκρουαν στις υφιστάμενες νομοθετικές διατάξεις.

     

    Με βάση τα διεθνή πρότυπα

     

    Με στόχο την άρση αυτών των εμποδίων, η νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου, η οποία βρίσκεται στα χέρια συναρμόδιων υπουργείων (Υποδομών και ΠΕΚΑ και του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλαδος), έρχεται να αλλαζει το σκεπτικό της νομοθεσίας. Να σημειωθεί ότι ο νόμος 3982/2011 έγινε κατόπιν επιταγής της τρόικας και πράγματι απελευθέρωσε το επάγγελμα των μηχανικών σε μεγάλο βαθμό, και κυρίως σε επίπεδο πτυχίων ΤΕΙ και τεχνικών επαγγελμάτων ηλεκτρολόγων, υδραυλικών, εγκαταστατών. Ωστόσο, δεν επέτυχε επαρκή απελευθέρωση στο επάγγελμα σε υψηλότερες εκπαιδευτικές βαθμίδες, κάτι που επιχειρείται σήμερα με το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης. Σύμφωνα με αυτό, καθορίζειαι ποιος είναι ο «μηχανικός» με βάση τα διεθνή πρότυπα ορισμού του, τα οποία προσαρμόστηκαν στο σχέδιο νόμου. Συνεπώς, όλοι οι πτυχιούχοι μηχανικοί (και όχι μόνο οι πολιτικοί, αρχιτέκτονες και τοπογράφοι) μπορούν να ασκήσουν τις δραστηριότητες που σχετίζονται με το επάγγελμα του μηχανικού.

    Με βάση το σχέδιο νόμου, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος είναι αυτό που θα καθορίσει για ειδικές περιπτώσεις έργων και για λόγους δημοσίου συμφέροντος ποιες περιοριστικές προϋποθέσεις πρέπει να τεθούν. Δηλαδή για ποιες και πόσο σύνθετες εγκαταστάσεις απαπείται συγκεκριμένος και εξειδικευμένος τίτλος σπουδών, και ποιες εργασίες απαιτούν ιδιαίτερες γνώσεις. Σε περίπτωση μάλιστα που δεν μπορεί να δώσει το TEE σχετικές απαντήσεις, αναλαμβάνει η Επιτροπή Τεχνικών Επαγγελμάτων τη σχετική ευθύνη.

     

    Πρέπει να αναφερθεί ότι και τα υπουργεία Υποδομών και Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής έχουν συντάξει σχετικά σχέδια νόμου, καθώς είναι αρμόδια για τα τεχνικά επαγγέλματα.

     

    Τα σχέδια αυτά πρέπει να προσαρμοστούν σε σχετική γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, να έχουν συμπεριλάβει τις αναγκαίες επισημάνσεις και τελικά να προωθηθούν προς ψήφιση στη Βουλή.

     

    Πηγή: http://iekemtee.gr/el/26-%CE%B5%CF%80%CE%AC%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%BC%CE%B1/%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B8%CE%AE%CE%BA%CE%B5%CF%82-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82/8612-%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B7-%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%AF%CE%B3%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%B5%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%AD%CE%BB%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    εγω δεν ανησυχώ καθολου... ειδικα τωρα που ο Σαμαρας εχει στρώσει κοκκινα χαλια και ερχονται οι επενδυσεις λεω να ασχοληθω με το βιομηχανικο τομεα που αναμενω αναπτυξη ... θα αφησω σε εσας τους πολιτικους μηχανικος την οικοδομικη αναπτυξη που και αυτη αναμένεται σε τρελη ανοδο αφου η αναπτυξη θα ειναι τοσο μεγαλη και απο τις τοσες πολλες δουλειές δεν θα προλαβαίνουμε... 

    και επειδη οι πολλες δουλειες θα φερουν και την εξειδίκευση τοτε το παραπανω δεν θα εχει καμια αξια ...

    γιατι εξαλου ενας αρχιτεκτονας αν εχει πχ 20 με 30 βιλες να φτιάξει το χρονο να θελει να μπλεξει με τα ηλεκτρολογικα και ο αντίστροφο;;;

    εξειδηκευση εκει ειναι το μελλον τωρα που ερχεται τρελη αναπτυξη... 

     

    ενω αντιθετα αν χτιζει ενα σπιτι καθε τρια χρονια ενας Αρχιτεκτονας γιατι να μην τα κανει ολα;;; προλαβαινει εξαλλου να διαβασει τα παντα αφου και ελευθερο χρονο θα εχει και κατι θα του μεινει ... και οταν λεω ολα εννοω και τις εγκαταστασεις και τα βαψίματα οτι περναει απο το χερι... λες και θα εχει τι αλλο να κανει ... φυσικα ισχυει και το αναλογο για ολους τους μηχανικους...

    Link to comment
    Share on other sites

    Φίλε BAS 

     

    Αν ήσουν Ιατρός ή δικηγόρος ή καθηγητής ή .... οτιδήποτε άλλο και διάβαζες αυτά που γράφει ο Apier τότε ή απλός θα συμφωνούσες "γενικά" ή θα τα υποστήριζες.

    Η ανικανότητα του Ελληνικού κράτους, 40 χρόνια τώρα, να μην μπορεί να θέσει κανόνες και όρια, στα ΕΔ και στους εισακτέους αντίστοιχα (τους λόγους τους περιγράφω στο #9) θα πρέπει να την αντιμετωπίσει τώρα, σήμερα, άμεσα αλλιώς είμαστε όλοι χαμένοι.

     

    Αντικειμενικά για να μπει τάξη στο χάος των ΕΔ αλλά το κυριότερο για να μην εξαθλιωθούμε όλοι χωρίς εξαίρεση, κάποιος πρέπει να πάρει κεφάλι δλδ με περισσότερα δικαιώματα και κάποιοι να ακολουθούν, έτσι πρέπει να γίνει και έτσι θα γίνει αν θέλουμε να σώσουμε τον κλάδο.

    Αυτό σημαίνει ότι κάποιοι θα πρέπει να θυσιαστούν με την έννοια να χάσουν μέρος των δικαιωμάτων που έχουν σήμερα. Το σωστό είναι (από πολλές μεριές) αυτό να το επωμιστούν οι νεότεροι έναντι των μεγαλύτερων σε συνδυασμό με το αν έχουν πτυχίο  ΑΕΙ ή ΤΕΙ και εξηγούμαι:

     

    Τα κριτήρια της "πυραμίδας" των ΕΔ θα πρέπει να είναι δύο:

    1. Η κατεύθυνση των σπουδών σε ΑΕΙ ή ΤΕΙ (αρχιτεκτονική, πολ. μηχανικών, μηχανολόγων, ηλεκτρολόγων κ.α.)

    2. Τα χρόνια εμπειρίας

     

    Όσοι διανύουν την πρώτη δεκαετία του επαγγελματικούς βίου, οι ρόλοι θα ξεχωρίσουν τελείως, κάθε ένας θα έχει δικαίωμα υπογραφής στον τομέα του μόνο και κάθε μελέτη θα χρειάζεται δύο υπογραφές για να έχει ισχύ, ή δύο ΑΕΙ ή μία ΑΕΙ και μία ΤΕΙ

     

    Στήν δεύτερη δεκαετία του επαγγελματικού βίου, τα ΕΔ θα μπορεί να μπλέκονται σε έναν βαθμό π.χ. ο ΠΜ θα μπορεί να υπογράφει και μέρος των αρχιτεκτονικών και τούμπαλιν, οι μηχανολόγοι θα μπαίνουν στα χωράφια των ηλεκτρολόγων κ.λ.π. Οι μηχανικοί ΤΕΙ θα λαμβάνουν αυτόματα τα δικαιώματα των ΑΕΙ της πρώτης δεκαετίας

     

    Στην τρίτη δεκαετία η εμπλοκή των ΕΔ θα μπορεί να έχει περίπου την σημερινή κατάσταση και οι μηχανικοί ΤΕΙ θα  λαμβάνουν αυτόματα τα δικαιώματα των ΑΕΙ της δεύτερης δεκαετίας

     

     

    Αυτά, όσο αφορά τους υπάρχοντες πτυχιούχους και φοιτητές.

     

    Σε κάθε περίπτωση τα ΤΕΙ θα πρέπει να καταργηθούν άμεσα και στην θέση τους να μπουν σχολές εργοδηγών   

     

    Εγώ δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι πιο δίκαιο δεδομένης της κατάστασης, ελπίζω να είμαι εγώ μειωμένης αντίληψης και να βρεθεί κάποιος που θα δώσει μία λύση που θα εμπεριέχονται περισσότεροι ευχαριστημένοι.

    Link to comment
    Share on other sites

    μην αχοληστε με σχεδια για νομους που ισως βγουν και που σιγουρα δεν θα αλλαζουν τιποτα.......

     

    το πολύ πολύ να αναφερετε σε πτυχιούχους εξωτερικου οι οι οποιοι αντιμετωπιζουν μερικες φορες προβλήματα  και καταφευγουν σε ευρωπαικα δικαστηρια και δικαιονονται.......

    μην περιμενετε λυσεις σε θεματα που οντως υπαρχουν αλλα εν μεσω κρισης,ανεργιας  υπερπληθωρας τουλαχιστων 150 000  μηχανικων κανενας δεν θα ασχοληθεί.....

    Edited by savas76
    Link to comment
    Share on other sites

    Αγαπητέ πονηρέα

     

    Αυτό που με ενόχλησε εμένα είναι η απαξία που έβγαλε γιά τις άλλες σχολές , όπως οι ΜΠΔ . οι  ΜΗΠΕΧ και βέβαια τα υπόλοιπα .

     

    Τώρα γιά την πυραμίδα που λές , εγώ διανύω την 4η δεκαετία . :mrgreen:

     

    Επί της ουσίας χρειάζεται ορθολογισμός , αλλά είναι μεγάλη κουβέντα το πως .

    Link to comment
    Share on other sites

    Συνάδελφε ponireas σχετικά με το #12, να θέσω ένα ερώτημα πάνω στο συλλογισμό σου;

    Όλα αυτά επειδή έγραψα στις πανελλήνιες 11 και συ 18; 

    Χωρίς να υπάρχει τίποτα το προσωπικό μαζί σου, αλλά με τον συγκεκριμένο τρόπο σκέψης..

    Μπορεί να έχω συνεχίσει, να 'χω δυο μεταπτυχιακά και να τελειώνω το διδακτορικό...

    Και τώρα τι; Η απάντηση του ΤΕΕ σε επικοινωνία ήταν πως είμαι ακόμα ΤΕ (Τεράστιας Εμβέλειας), με ότι αυτό συνεπάγεται...

     

    Όσον αφορά το θέμα, καλό θα ήταν να υπάρχει ενιαίος φορέας διαρκής εξέτασης του μηχανικού ΤΕ και ΠΕ, και οι δυο μαζί στα ίδια θέματα. Γραπτές εξετάσεις και όχι παπατζιλίκια-όλοι ξέρουμε...

    Ο κάθε μηχανικός να ασκεί το επάγγελμά του στα "χωράφια" του (αυστηρώς καθορισμένα ΕΔ) και τα έτη προϋπηρεσίας ή καλύτερα ο βαθμός του μηχανικού να ανταποκρίνεται στο βαθμό δυσκολίας των μελετών που μπορεί να αναλάβει.

    Τέλος, να υπάρξει επιτέλους μια σύνδεση των σχολών με την αγορά εργασίας.. 

     

    Τροφή για σκέψη ή και για δημοσκόπηση στον ιστότοπο!

     

    Είναι ευκαιρία να πιέσουμε για να οργανώσουμε το περιβάλλον στο οποίο επιθυμούμε να εργαστούμε!

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Αγαπητέ BAS 

     

    Ο γραπτός λόγος είναι κοφτός και χωρίς συναίσθημα, είμαι σίγουρος ότι δεν ήθελε να απαξιώσει της κατώτερες σχολές, αλλά να πει το αυτονόητο ότι δεν μπορεί αυτόματα τα πτυχία να γίνουν ισάξια, πράγμα που πιστεύω ότι συμφωνείς. Όπως λες και εσύ τα πράγματα θέλουν ορθολογισμό και συνεννόηση.

     

    Εγώ αυτό που λέω είναι ότι αν αναλωνόμαστε σε στείρες συζητήσεις που τελικά καταλήγουν σε "γηπεδικά συνθήματα" τότε απλός χάνουμε την ώρα μας ή απλός "σκοτώνουμε" την ώρα μας

    Αν όμως γίνει μία κουβέντα και μπορούσαμε να βρούμε μια "εμπροσθοβαρής" συνισταμένη που να πατάει στον ρεαλισμό και όχι στα μικρά ξεχωριστά συντεχνιακά μας συμφέροντα, "ίσως" να μπορούσε να βγει κάτι, κανείς δεν ξέρει. Τώρα θα μου πεις: χάνεις την ώρα σου μπορεί αλλά μπορεί και όχι !!!

     

     

    Αγαπητέ Dimitzio

     

    Σαφέστατα με τέτοιους τίτλους σπουδών θα πρέπει να ξεκινήσεις από υψηλότερη θέση από έναν ΑΕΙ. Όμως γιαυτό λέω ότι θα πρέπει να καταργηθούν άμεσα τα ΤΕΙ και στην θέση τους να ιδρυθούν κατώτερες σχολές εργοδηγών, για να μην υπάρχει αυτή η στρέβλωση και όλοι να ξεκινάμε από την ίδια αφετηρία.

    Επίσης να σου πω και κάτι άλλο επειδή μάλλον μου ακούγεσαι μικρός (ηλικιακά): Το 80% της δουλείας μας είναι η εμπειρία και όχι οι τίτλοι σπουδών, αυτός είναι ο λόγος που προτείνω αύξηση επαγγελματικών δικαιωμάτων ανάλογα με την ηλικία 

    Link to comment
    Share on other sites

    Μα μίλησε γιά ΜΠΔ και ΜΗΧΠΕΡ , που είναι και αυτές πολυτεχνιακές σχολές .Γιά τις άλλες έχουμε ακούσει και χειρότερα και δεν μου κάνει εντύπωση .

     

    Εγώ το μόνο που έχω να πω είναι ότι πρέπει να μαζευτεί το πράγμα , να προσαρμοστούμε στα έξω δεδομένα , να προσαρμοστούν τα προγράμματα σπουδών στην επαφἠ με την κοινωνία και τις επιχειρήσεις .

     

    Σχολές εργοδηγών τυπικά έχουμε . Είναι τα ΕΠΑΛ . Βέβαια το γεγονός ότι ένας απόφοιτος ΕΠΑΛ φαίνεται πολύ λίγος σε ένα απόφοιτο της Σιβιτανιδείου του 70 , είναι απόρροια της γενικότερης υποβάθμισης των σπουδών τα τελευταία 30 χρόνια .

     

    Το θέμα είναι πόσους εισακτέους θέλουμε και τι θα γίνει με τους υπόλοιπους που τελειώνουν ένα ρημάδι γενικό λύκειο χωρίς καμμία εκπαίδευση και ειδίκευση με αποτέλεσμα να γίνονται πωλητές σε μαγαζιά η γκαρσόνια .

     

    Αρα η τεχνική εκπαίδευση , μέση και κατώτερη είναι το βασικότερο θέμα .  Πρέπει να γίνει ελκυστική και κοινωνικά αξιωμένη .

    • Upvote 2
    Link to comment
    Share on other sites

    Η γνώμη μου είναι ότι ΜΠΔ και ΜΗΧΠΕΡ κ.α. θα έπρεπε να είναι εξειδικεύσεις μετά το πενταετές υποχρεωτικό πτυχίο.

    40, 50 βασικές κατευθύνσεις σπουδών όπως ήταν τα μηχανογραφικά για τα ΑΕΙ την δεκαετία του 90 και από εκεί και πέρα εξειδικεύσεις μέσο master και διδακτορικών.

     

     

    Αυτό το κάθε χωριό και πανεπιστήμιο θα πρέπει να σταματήσει

    13 πανεπιστήμια ένα σε κάθε περιφέρεια της Ελλάδας όλα τα άλλα πρέπει να κλείσουν. -

     

    Απλές και καθαρές λύσεις.

    Edited by ponireas
    Link to comment
    Share on other sites

    Το πενταετές έχει θέμα σήμερα όταν έχει αλλάξει παντού .

     

    Ακόμα η επιστήμη σήμερα έχει πολύ μεγαλύτερο εύρος από ότι πριν 30-40 χρόνια και έτσι δεν μπορείς να μπαίνεις σε αυτή την λογική .

     

    Αν το κάνουμε αυτό θα πρέπει να μειώσουμε τον χρόνο στα βασικά πτυχία και μετά τα μεταπτυχιακά θα δίνουν ΕΔ , πέραν κάποιων βασικὠν που θα δίνει το βασικό πτυχίο .

     

    Γιά τον αριθμό των εισακτέων δεν διαφωνώ , αρκεί να μου πεις τι θα γίνει με τους υπόλοιπους που τελειώνουν το γενικό λύκειο .

     

    Εκτός αν μειώσεις τους εδώ εισακτέους και αυξήσεις και άλλο τους του εξωτερικού που ήδη είναι το 50 % του συνόλου .

    Link to comment
    Share on other sites

    Ναι έχεις δίκιο, δεν μπορεί να μείνει πενταετές, θα πρέπει να είναι τρι ή τετραετές και από εκεί και πέρα Master εξειδίκευσης.  

     

    Μα οι κατευθύνσεις είναι συγκεκριμένες, δεν έχει αλλάξει κάτι, αυτό που αλλάζει είναι η εξειδίκευση η οποία θα αντιμετωπιστεί με τον πιο πάνω τρόπο.

     

    Πρόσεξε τι λέω 13 δημόσια Πανεπιστήμια που με την σημερινή χρηματοδότηση θα μπορέσουν να είναι πραγματικά δωρεάν από την στέγαση μέχρι την σίτιση.

     

    Από εκεί και πέρα θα υπάρξουν και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, τα οποία θα έχουν το ίδιο πρόγραμμα σπουδών με τα δημόσια (με πλήρης επιτήρηση από αυτά) που θα απορροφήσουν όσους δεν καταφέρουν να μπουν στο δημόσιο.

     

    Ο τρόπος εισαγωγής στο δημόσιο πανεπιστήμιο (ο οποίος θα πρέπει να είναι υπό τη μορφή δημόσιας υποτροφίας βάση του βαθμού τους) θα πρέπει να αλλάξει και να γίνει πιο αντικειμενικός, 

    Αντικειμενικός σημαίνει πανελλαδικές εξετάσεις ανά τρίμηνο (ή κι πιο συχνά) στα τρία χρόνια του λυκείου, όπου θα βγαίνει ένας συνολικός βαθμός ο οποίος θα καθορίζει αν ο μαθητής είναι ικανός να φοιτήσει με υποτροφία (δλδ δωρεάν) σε δημόσιο πανεπιστήμιο.

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.