Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Σε μια πόλη που σκέφτεται έξυπνα - Τρίκαλα - Λεωφορείο χωρίς οδηγό

    Sign in to follow this  

    Το πρώτο, παγκόσμιο, ταξίδι του πρώτου λεωφορείου χωρίς οδηγό σε αστικό ιστό, ξεκίνησε την 1η Ιουλίου από τα Τρίκαλα. Πρόκειται για ένα λευκοπράσινο όχημα της εταιρείας Robosoft το οποίο βγήκε από τον φυλαγμένο χώρο που κατασκεύασαν οι τεχνικοί της e-trikala Α.Ε. και έκανε τη βόλτα του στην πόλη.

     

    Επί τρεις ώρες, μηχανικοί και τεχνικοί της e-trikala και της διεθνούς σύμπραξης με επικεφαλής Γάλλο μηχανικό, το λεωφορείο έκανε τη γεωγραφική του καταγραφή. Δηλαδή, «μπήκε» στον χάρτη των GPS, των γεωγραφικών πληροφοριακών συστημάτων. Ετσι, το λεωφορείο χωρίς οδηγό έγινε κομμάτι του παγκόσμιου χάρτη, δίπλα από το όνομα «Trikala». Οι Τρικαλινοί υποδέχθηκαν με χαρά την πρώτη αυτή κυκλοφορία, δοκιμαστική και χωρίς να μένει εντός των ορίων της προδιαγεγραμμένης διαδρομής.

     

    Το συγκεκριμένο εγχείρημα είναι πολύ σημαντικό για την πόλη των Τρικάλων από άποψη τεχνολογίας, καθώς συνδυάζονται η ηλεκτροκίνηση, η τεχνολογική πρόοδος και η βιώσιμη κινητικότητα, στην πόλη που «σκέφτεται» έξυπνα για τους πολίτες της.

     

    Το έργο CityMobil2 – Cities demonstrating cybernetic mobility αποσκοπεί στην πιλοτική εφαρμογή διαδρομών με αυτόματα οχήματα χωρίς οδηγό σε καθορισμένα δρομολόγια. Εχει συνολικό προϋπολογισμό περίπου δεκαοκτώ εκτατομμύρια και Ευρωπαϊκή Χρηματοδότηση ύψους 9.500.000 ευρώ. Τα οχήματα παραχωρούνται από τους δύο κατασκευαστές εταίρους του προγράμματος (εταιρείες Robosoft http://www.robosoft.com/ και Induct http://induct-technology.com/en/) για έξι μήνες εκ περιτροπής σε κάθε πόλη που έχει προκριθεί στη Β΄ φάση κατά το διάστημα μεταξύ του Μαρτίου του 2014 και του Ιουνίου του 2016.

     

    Τα Τρίκαλα διαγωνίστηκαν με άλλες 11 πόλεις ανά την Ευρώπη και κατάφεραν να προκριθούν στις 5 τελικές πόλεις (Οριστάνο - Ιταλία, Βαντάα - Φινλανδία, Σοφία Αντίπολις -Γαλλία και Σαν Σεμπάστιαν - Ισπανία), οι οποίες θα πραγματοποιήσουν εξάμηνες δοκιμές στον χώρο τους με αυτόματα οχήματα. Συγκέντρωσαν, μάλιστα, την υψηλότερη βαθμολογία από τις υποψήφιες πόλεις και δέχτηκαν τα συγχαρητήριά των ελεγκτών της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

     

    Συνολικά, έχει υπολογιστεί ότι γίνονται 85.000 μετακινήσεις καθημερινά στην πόλη, ενώ τα μεγαλύτερα προβλήματα δημιουργούνται γύρω από τις τρεις γέφυρες. Το τελικό σχέδιο είναι να πεζοδρομηθεί το κέντρο και τα λεωφορεία χωρίς οδηγό να χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά τους στα σταθμευμένα τους οχήματα, τα οποία θα βρίσκονται σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους.

     

    Οι Ελληνες εταίροι του προγράμματος είναι η Αναπτυξιακή Α.Ε. ΟΤΑ του Δήμου Τρικκαίων «e-Trikala AE» (www.e-trikala.gr) καθώς και το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών & Υπολογιστών «ΕΠΙΣΕΥ» (www.iccs.gr).

     

    Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/se-mia-poli-poy-skeftetai-exypna


    Sign in to follow this  


    User Feedback


    Πραγματι παρα πολυ καλη η προσπαθεια. Ελπιζω να εχει και την αναλογη συνεχεια.

    Η διαδρομη ειναι εντος του αστικου κεντρου της πολης με μικρη ταχυτητα και χωρις οδηγο. Κινειται με GPS (δορυφορο)

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By MGD
      Γεια σας.
      Είμαι συνάδελφος μηχανικός αλλά και ιδιοκτήτης του έργου.
      Γενικά δεν έχω ασχοληθεί με τις εκδόσεις αδειών ούτε και με τα ένσημα του ΙΚΑ.
      Θέλω να προβώ σε εργασίες οι οποίες δεν χρειάζονται άδεια (εσωτερικοί χρωματισμοί κλπ).
      Τι πρέπει να κάνω σχετικά με το ΙΚΑ;
      Ευχαριστώ.
    • By Engineer
      Μετά την εφαρμογή της τηλεματικής και του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ο ΟΑΣΑ προχωρά στην προμήθεια 92 λεωφορείων σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας
      Σε ένα σημαντικό βήμα αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών του προχωρά ο ΟΑΣΑ.
      Μετά την εφαρμογή της τηλεματικής και του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ο οργανισμός προχωρά στην προμήθεια 92 λεωφορείων σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
      Σήμερα, δημοσιεύθηκε η ανοιχτή πρόσκληση για σχόλια επί των τεχνικών προδιαγραφών των νέων λεωφορείων, κάτι το οποίο αποτελεί το πρώτο ουσιαστικό βήμα για την προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού.
      «Πρόκειται για μια σημαντική εξέλιξη, δεδομένου ότι ο τελευταίος διαγωνισμός για την προμήθεια λεωφορείων προκηρύχτηκε το 2005» σχολίασε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιάννης Σκουμπούρης, υπογραμμίζοντας ότι για τη χρηματοδότηση των λεωφορείων έχουν εξασφαλιστεί 30 εκατ. ευρώ από την Περιφέρεια Αττικής.
      «Η ανανέωση του στόλου οχημάτων θα συμβάλει αποφασιστικά στην αναβάθμιση του συγκοινωνιακού έργου. Χαρακτηριστικό είναι ότι στην προμήθεια περιλαμβάνονται και 12 σύγχρονα ηλεκτρικά λεωφορεία» υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού.
      Ειδικότερα, ο ΟΑΣΑ θα προκηρύξει ανοικτό διεθνή ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την προμήθεια και εγκατάσταση είκοσι λεωφορείων 12 μέτρων, εξήντα αρθρωτών λεωφορείων 18 μέτρων και δώδεκα ηλεκτρικών λεωφορείων 12 μέτρων.
      Τα αστικά λεωφορεία θα είναι σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας EURO VI, σύγχρονης αισθητικής εμφάνισης και κατασκευής, με υψηλό βαθμό άνεσης και ασφάλειας για τους επιβάτες.
      Παράλληλα, θα έχουν το μικρότερο δυνατό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και θα είναι σύμφωνα με τους όρους της ευρωπαϊκής νομοθεσίας.
    • By Engineer
      Μετά την εφαρμογή της τηλεματικής και του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ο ΟΑΣΑ προχωρά στην προμήθεια 92 λεωφορείων σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας
      Σε ένα σημαντικό βήμα αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών του προχωρά ο ΟΑΣΑ.
      Μετά την εφαρμογή της τηλεματικής και του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ο οργανισμός προχωρά στην προμήθεια 92 λεωφορείων σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
      Σήμερα, δημοσιεύθηκε η ανοιχτή πρόσκληση για σχόλια επί των τεχνικών προδιαγραφών των νέων λεωφορείων, κάτι το οποίο αποτελεί το πρώτο ουσιαστικό βήμα για την προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού.
      «Πρόκειται για μια σημαντική εξέλιξη, δεδομένου ότι ο τελευταίος διαγωνισμός για την προμήθεια λεωφορείων προκηρύχτηκε το 2005» σχολίασε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιάννης Σκουμπούρης, υπογραμμίζοντας ότι για τη χρηματοδότηση των λεωφορείων έχουν εξασφαλιστεί 30 εκατ. ευρώ από την Περιφέρεια Αττικής.
      «Η ανανέωση του στόλου οχημάτων θα συμβάλει αποφασιστικά στην αναβάθμιση του συγκοινωνιακού έργου. Χαρακτηριστικό είναι ότι στην προμήθεια περιλαμβάνονται και 12 σύγχρονα ηλεκτρικά λεωφορεία» υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού.
      Ειδικότερα, ο ΟΑΣΑ θα προκηρύξει ανοικτό διεθνή ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την προμήθεια και εγκατάσταση είκοσι λεωφορείων 12 μέτρων, εξήντα αρθρωτών λεωφορείων 18 μέτρων και δώδεκα ηλεκτρικών λεωφορείων 12 μέτρων.
      Τα αστικά λεωφορεία θα είναι σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας EURO VI, σύγχρονης αισθητικής εμφάνισης και κατασκευής, με υψηλό βαθμό άνεσης και ασφάλειας για τους επιβάτες.
      Παράλληλα, θα έχουν το μικρότερο δυνατό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και θα είναι σύμφωνα με τους όρους της ευρωπαϊκής νομοθεσίας.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Στην παραγωγή ενέργειας στρέφεται ο Δήμος Τρικκαίων, πρωτοπορώντας στον τομέα της αξιοποίησης Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου συστήνεται η «Ενεργειακή Κοινότητα Τρικκαίων-Ι», (καθώς θα ακολουθήσουν κι άλλες), ως αστικός συνεταιρισμός αποκλειστικού σκοπού.
       
      Ο Δήμος Τρικκαίων αποτελεί, μάλιστα, τον 1ο Δήμο της χώρας που αξιοποιεί τον πρόσφατο νόμο για την υλοποίηση των Ενεργειακών Κοινοτήτων (Ε.Κοιν.), αλλάζοντας τα δεδομένα για την πολιτική των ΟΤΑ. Ο σκοπός αυτός είναι η παραγωγή ενέργειας και η εξοικονόμηση πόρων, με οφέλη για τα σχολεία, τον Δήμο και, ουσιαστικά κάθε πολίτη. Για τον λόγο αυτόν, θα γίνει ουσιαστική συζήτηση με τις τοπικές κοινωνίες, προκειμένου να συζητηθούν θέματα παραγωγής ενέργειας και από βιομάζα ή με υδροηλεκτρικά έργα.
       
      Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Τρικκαίων Δημήτρης Παπαστεργίου «θα προχωρήσουμε σε αυτούς τους τομείς, μόνο εφ’ όσον συμφωνήσουν οι τοπικές κοινωνίες».
       
      Το Δημοτικό Συμβούλιο ενέκρινε και το σχετικό προσχέδιο καταστατικού της Ε.Κοιν., αλλά πλέον, προέχει η χρηματοδότησή της. Αυτό, εξάλλου, είναι ένα θέμα που έθεσε μετ’ επιτάσεως ο κ. Παπαστεργίου στον υπουργό Εσωτερικών Πάνο Σκουρλέτη, κατά την επίσκεψή του το Δημαρχείο Τρικκαίων.
       
      Συγκεκριμένα, ο υπουργός υποσχέθηκε να ξεμπλοκάρει σχετική διάταξη, ώστε να χρησιμοποιούν χρηματοδοτικά εργαλεία οι Δήμοι, αποκλειστικά για θέματα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, δίνοντας πλέον εφόδια για χρήση τους προ όφελος των πολιτών.
       
      Αντικείμενο
       
      Ενδεικτικά, η «Ενεργειακή Κοινότητα Τρικκαίων-Ι», θα προβαίνει σε:
       
      – Παραγωγή, αποθήκευση, ιδιοκατανάλωση ή πώληση ηλεκτρικής ή θερμικής ή ψυκτικής ενέργειας
      – διαχείριση, διάθεση, πρώτης ύλης για την παραγωγή ηλεκτρικής ή θερμικής ή ψυκτικής ενέργειας από βιομάζα ή βιορευστά ή βιοαέριο ή μέσω ενεργειακής αξιοποίησης του βιοαποικοδομήσιμου κλάσματος αστικών αποβλήτων,
      – προμήθεια για τα μέλη της ενεργειακών προϊόντων, συσκευών και εγκαταστάσεων, με στόχο τη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης και της χρήσης συμβατικών καυσίμων, καθώς και τη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας,
      – προμήθεια για τα μέλη της ηλεκτροκίνητων οχημάτων, υβριδικών ή μη, και εν γένει οχημάτων που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα,
      – διανομή ηλεκτρικής ενέργειας εντός της Περιφερειακής Ενότητας που βρίσκεται η έδρα της,
      – προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας ή φυσικού αερίου προς τελικούς πελάτες, σύμφωνα με το άρθρο 2 του ν. 4001/2011 (Α 179), εντός της Περιφερειακής Ενότητας που βρίσκεται η έδρα της,
      – ανάπτυξη δικτύου, διαχείριση και εκμετάλλευση υποδομών εναλλακτικών καυσίμων,
       
      Μέτοχοι
       
      Η υπό σύσταση «Ενεργειακή Κοινότητα Τρικκαίων-Ι», θα είναι μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, και δεν θα έχει τη δυνατότητα διανομής πλεονασμάτων χρήσης.
       
      Στην αρχική σύνθεση θα μετέχουν ο Δήμος Τρικκαίων, η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Τρικάλων – ΔΕΥΑΤ, η Αναπτυξιακή Εταιρεία Δήμου Τρικκαίων Αναπτυξιακή Ανώνυμη Εταιρεία Ο.Τ.Α. – e-Trikala A.E., καθώς και η Αστική Ανάπτυξη Δημοτική Ανώνυμη Εταιρεία – ΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Α.Ε.
       
      Το αρχικό κεφάλαιο της υπό σύσταση ενεργειακής κοινότητας ανέρχεται στα 10.000€, το οποίο αποτελείται από πέντε (5) συνεταιριστικές μερίδες αξίας 2.000€ η κάθε μία.
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/%CF%83%CF%85%CF%83%CF%84%CE%AE%CE%BD%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%B7-%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AE-%CE%BA%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1-%CF%84%CF%81/
    • By Engineer
      Στην παραγωγή ενέργειας στρέφεται ο Δήμος Τρικκαίων, πρωτοπορώντας στον τομέα της αξιοποίησης Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου συστήνεται η «Ενεργειακή Κοινότητα Τρικκαίων-Ι», (καθώς θα ακολουθήσουν κι άλλες), ως αστικός συνεταιρισμός αποκλειστικού σκοπού.
       
      Ο Δήμος Τρικκαίων αποτελεί, μάλιστα, τον 1ο Δήμο της χώρας που αξιοποιεί τον πρόσφατο νόμο για την υλοποίηση των Ενεργειακών Κοινοτήτων (Ε.Κοιν.), αλλάζοντας τα δεδομένα για την πολιτική των ΟΤΑ. Ο σκοπός αυτός είναι η παραγωγή ενέργειας και η εξοικονόμηση πόρων, με οφέλη για τα σχολεία, τον Δήμο και, ουσιαστικά κάθε πολίτη. Για τον λόγο αυτόν, θα γίνει ουσιαστική συζήτηση με τις τοπικές κοινωνίες, προκειμένου να συζητηθούν θέματα παραγωγής ενέργειας και από βιομάζα ή με υδροηλεκτρικά έργα.
       
      Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Τρικκαίων Δημήτρης Παπαστεργίου «θα προχωρήσουμε σε αυτούς τους τομείς, μόνο εφ’ όσον συμφωνήσουν οι τοπικές κοινωνίες».
       
      Το Δημοτικό Συμβούλιο ενέκρινε και το σχετικό προσχέδιο καταστατικού της Ε.Κοιν., αλλά πλέον, προέχει η χρηματοδότησή της. Αυτό, εξάλλου, είναι ένα θέμα που έθεσε μετ’ επιτάσεως ο κ. Παπαστεργίου στον υπουργό Εσωτερικών Πάνο Σκουρλέτη, κατά την επίσκεψή του το Δημαρχείο Τρικκαίων.
       
      Συγκεκριμένα, ο υπουργός υποσχέθηκε να ξεμπλοκάρει σχετική διάταξη, ώστε να χρησιμοποιούν χρηματοδοτικά εργαλεία οι Δήμοι, αποκλειστικά για θέματα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, δίνοντας πλέον εφόδια για χρήση τους προ όφελος των πολιτών.
       
      Αντικείμενο
       
      Ενδεικτικά, η «Ενεργειακή Κοινότητα Τρικκαίων-Ι», θα προβαίνει σε:
       
      – Παραγωγή, αποθήκευση, ιδιοκατανάλωση ή πώληση ηλεκτρικής ή θερμικής ή ψυκτικής ενέργειας
      – διαχείριση, διάθεση, πρώτης ύλης για την παραγωγή ηλεκτρικής ή θερμικής ή ψυκτικής ενέργειας από βιομάζα ή βιορευστά ή βιοαέριο ή μέσω ενεργειακής αξιοποίησης του βιοαποικοδομήσιμου κλάσματος αστικών αποβλήτων,
      – προμήθεια για τα μέλη της ενεργειακών προϊόντων, συσκευών και εγκαταστάσεων, με στόχο τη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης και της χρήσης συμβατικών καυσίμων, καθώς και τη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας,
      – προμήθεια για τα μέλη της ηλεκτροκίνητων οχημάτων, υβριδικών ή μη, και εν γένει οχημάτων που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα,
      – διανομή ηλεκτρικής ενέργειας εντός της Περιφερειακής Ενότητας που βρίσκεται η έδρα της,
      – προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας ή φυσικού αερίου προς τελικούς πελάτες, σύμφωνα με το άρθρο 2 του ν. 4001/2011 (Α 179), εντός της Περιφερειακής Ενότητας που βρίσκεται η έδρα της,
      – ανάπτυξη δικτύου, διαχείριση και εκμετάλλευση υποδομών εναλλακτικών καυσίμων,
       
      Μέτοχοι
       
      Η υπό σύσταση «Ενεργειακή Κοινότητα Τρικκαίων-Ι», θα είναι μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, και δεν θα έχει τη δυνατότητα διανομής πλεονασμάτων χρήσης.
       
      Στην αρχική σύνθεση θα μετέχουν ο Δήμος Τρικκαίων, η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Τρικάλων – ΔΕΥΑΤ, η Αναπτυξιακή Εταιρεία Δήμου Τρικκαίων Αναπτυξιακή Ανώνυμη Εταιρεία Ο.Τ.Α. – e-Trikala A.E., καθώς και η Αστική Ανάπτυξη Δημοτική Ανώνυμη Εταιρεία – ΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Α.Ε.
       
      Το αρχικό κεφάλαιο της υπό σύσταση ενεργειακής κοινότητας ανέρχεται στα 10.000€, το οποίο αποτελείται από πέντε (5) συνεταιριστικές μερίδες αξίας 2.000€ η κάθε μία.
       
      Πηγή: http://greenagenda.g...ή-κοινότητα-τρ/
       
      Click here to view the είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.