Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Υποθαλάσσιο καλώδιο οπτικών ινών από Ισραήλ, Κύπρο, Ελλάδα στην Ισπανία

    Sign in to follow this  

    Το Quantum Cable, δυναμικότητας 160Tbps, θα τοποθετηθεί παράλληλα με την ηλεκτρική διασύνδεση ισχύς 2000 MW EuroAsia Interconnector

    Υποθαλάσσιο καλώδιο οπτικών ινών, το Quantum Cable, μήκους 7.700 χιλιόμετρα, θα περάσει από τα στενά του Γιβραλτάρ, δήλωσε στο ΚΥΠΕ ο διευθυντής της εταιρείας, Νάσος Κτωρίδης, ο οποίος εξασφάλισε τη στήριξη του πρωθυπουργού του Γιβραλτάρ, Φαμπιάν Πικάρντο, στο έργο.

    Το Quantum Cable συνδέει το Ισραήλ με την Κύπρο, την Κρήτη και την Αττική στην Ελλάδα και επεκτείνεται σε Ιταλία, Γαλλία και Ισπανία, όπου θα φθάσει το υποθαλάσσιο καλώδιο MAREA, δυναμικότητας 160 Tbps, που επεκτείνεται σε 6.600 χιλιόμετρα στον Ατλαντικό Ωκεανό, από το Virginia Beach στο Μπιλμπάο της Ισπανίας.

    Το Quantum Cable, δυναμικότητας 160Tbps, θα τοποθετηθεί σε βάθος μεγαλύτερο από 3.000 μέτρα, παράλληλα με την ηλεκτρική διασύνδεση ισχύς 2000 MW EuroAsia Interconnector και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία μέχρι τον Οκτώβριο του 2020.

    Το καλώδιο έχει την ικανότητα να διαχειρίζεται έως και το 60% της παγκόσμιας διαδικτυακής κίνησης σε ώρες αιχμής ή αρκετή χωρητικότητα για να διαχειρίζεται ταυτόχρονα δεκάδες εκατομμύρια κλήσεις τηλεδιάσκεψης υψηλής ευκρίνειας μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.

    «Τα υπάρχοντα υποθαλάσσια καλώδια στη Μεσόγειο έχουν σήμερα μία μέση χωρητικότητα 3-4 Tbps, ενώ το Quantum Cable θα είναι έως 40 φορές ταχύτερο», εξήγησε ο κ. Κτωρίδης.

    Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται στα 200.000.000 δολάρια και το αναλαμβάνει η εταιρεία Quantum.

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    Και γιατί δεν πάει κατευθείαν Βαρκελώνη για να κοστίσει πιο φθηνά, παρά μόνο κάνει ολόκληρη την γύρα της χερσονήσου για να καταλήξει στο Μπιλμπάο χωρίς μάλιστα να διασυνδέεται η Λισαβόνα;

    Τι περίεργα πράγματα συμβαίνουν στον κόσμο!

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ίσως επειδή εκεί καταλήγουν τα καλώδια από Αμερική και Βρετανία. https://www.submarinecablemap.com/#/

    Το περίεργο είναι γιατί δεν συνδέει και την Πορτογαλία. 

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Έτσι μάλιστα. Τώρα βγαίνει κάποιο νόημα.

    Διασυνδέονται αυτοί που τους πέφτει λόγος στην Μεσόγειο με το αφεντικό.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Το ειδικό πλοίο απλώνει το καλώδιο πλάι στην γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου. Σκάφη με GPS τοποθετούν το καλώδιο στην σωστή θέση στα αβαθή.
      Το καλώδιο ποντίζεται σε βάθος 70 μέτρων. Και ασφαλίζεται 2 μέτρα κάτω από τον πυθμένα της θάλασσας.
       
    • By Engineer
      Το ειδικό πλοίο απλώνει το καλώδιο πλάι στην γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου. Σκάφη με GPS τοποθετούν το καλώδιο στην σωστή θέση στα αβαθή.
      Το καλώδιο ποντίζεται σε βάθος 70 μέτρων. Και ασφαλίζεται 2 μέτρα κάτω από τον πυθμένα της θάλασσας.
       

      View full είδηση
    • By Engineer
      Σε λειτουργία τέθηκε εκ νέου η ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας - Ιταλίας, όπως ανακοίνωσε ο ΑΔΜΗΕ.
       
      Ειδικότερα, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, από τα μεσάνυχτα της Κυριακής 22 Ιανουαρίου αποκαταστάθηκε πλήρως η ικανότητα μεταφοράς φορτίου ισχύος έως και 500 MW από Ιταλία προς Ελλάδα, ενώ από την Ελλάδα προς την Ιταλία η ισχύς περιορίσθηκε στα 200 MW για λόγους ασφαλείας του ελληνικού συστήματος.
       
      Η πρώτη δημοπρασία έgine το Σάββατο 21 Ιανουαρίου και αφορούσε σε παραγγελίες με ημερομηνία παράδοσης χθες Κυριακή.
       
      Η διασύνδεση με την Ιταλία μπορεί να προσφέρει μία ακόμα εναλλακτική επιλογή για εισαγωγές Η/Ε, εφόσον αυτό χρειασθεί και η διαφορά των τιμών στις δύο αγορές ευνοεί την αύξηση των φορτίων.
       
      Σε ότι αφορά το «πλαφόν» των 200 MW, είναι σαφές ότι όσο η ηρεμία στο εγχώριο ενεργειακό σύστημα δεν έχει αποκατασταθεί ακόμα, ο περιορισμός των εξαγωγών είναι ένα από τα «όπλα» για την αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων στην κάλυψη της εγχώριας ζήτησης.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=112691
    • By Engineer
      Σε λειτουργία τέθηκε εκ νέου η ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας - Ιταλίας, όπως ανακοίνωσε ο ΑΔΜΗΕ.
       
      Ειδικότερα, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, από τα μεσάνυχτα της Κυριακής 22 Ιανουαρίου αποκαταστάθηκε πλήρως η ικανότητα μεταφοράς φορτίου ισχύος έως και 500 MW από Ιταλία προς Ελλάδα, ενώ από την Ελλάδα προς την Ιταλία η ισχύς περιορίσθηκε στα 200 MW για λόγους ασφαλείας του ελληνικού συστήματος.
       
      Η πρώτη δημοπρασία έgine το Σάββατο 21 Ιανουαρίου και αφορούσε σε παραγγελίες με ημερομηνία παράδοσης χθες Κυριακή.
       
      Η διασύνδεση με την Ιταλία μπορεί να προσφέρει μία ακόμα εναλλακτική επιλογή για εισαγωγές Η/Ε, εφόσον αυτό χρειασθεί και η διαφορά των τιμών στις δύο αγορές ευνοεί την αύξηση των φορτίων.
       
      Σε ότι αφορά το «πλαφόν» των 200 MW, είναι σαφές ότι όσο η ηρεμία στο εγχώριο ενεργειακό σύστημα δεν έχει αποκατασταθεί ακόμα, ο περιορισμός των εξαγωγών είναι ένα από τα «όπλα» για την αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων στην κάλυψη της εγχώριας ζήτησης.
       
      Πηγή: http://www.energia.g...p?art_id=112691
       
      Click here to view the είδηση
    • By Engineer
      Στην παροχή διευκολύνσεων προς τις εταιρείες ΑΠΕ που έχουν άδειες για αιολικά πάρκα στη Νότια Εύβοια, προκειμένου, αφενός μεν να υποβάλλουν αργότερα αιτήσεις για τη σύναψη συμβάσεων σύνδεσης με το δίκτυο, αφετέρου, δε, να πληρώσουν με δόσεις μέσα στο 2016 τα κόστος που τους αναλογεί για την κατασκευή του καλωδίου Πολυπόταμος – Νέα Μάκρη, προσανατολίζεται ο ΑΔΜΗΕ.
       
      Αυτό αποφασίστηκε, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress σε ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα με πρωτοβουλία της ΡΑΕ και συμμετοχή του ΑΔΜΗΕ, του ΔΕΔΔΗΕ και βέβαια των ενδιαφερόμενων ομίλων, δηλαδή όλων των μεγάλων ονομάτων της αιολικής επιχειρηματικότητας.
       
      Η συγκεκριμένη γραμμή εντάχθηκε από τον ΑΔΜΗΕ στο πλάνο των επενδύσεών του καθώς υπήρχαν άδειες μεγάλης δυναμικότητας στη Νότια Εύβοια και τα διασυνδεμένα νησιά Άνδρο και Τήνο από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, αλλά η πραγματοποίηση των επενδύσεων δυσχεραίνονταν από την αδυναμία του υπάρχοντος δικτύου να απορροφήσει την παραγόμενη ενέργεια.
       
      Έτσι την ίδια περίοδο αποφασίστηκε η ενίσχυση του δικτύου με την κατασκευή της γραμμής υψηλής τάσης Νέα Μάκρη –Πολυπόταμος, η οποία στο μεγαλύτερο μέρος της είναι υποβρύχια.
       
      Στις 24 Ιουλίου, ο ΑΔΜΗΕ, ως διαχειριστής του δικτύου υψηλής τάσης, ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε η ηλέκτριση της νέας γραμμής οπότε ξεκίνησε και η δοκιμαστική λειτουργία της. Κανονικά θα έπρεπε οι επενδυτές εντός τριών μηνών να καταθέσουν τις αιτήσεις για τη σύναψη συμβάσεων σύνδεσης με το δίκτυο. Ωστόσο με δεδομένη την οικονομική κατάσταση στη χώρα και την αδυναμία του τραπεζικού συστήματος να χρηματοδοτήσει τις επενδύσεις, το τρίμηνο, αλλά και το διάστημα μέχρι σήμερα, πέρασε χωρίς να μπορέσουν οι εταιρείες να προχωρήσουν. Το κρίσιμο είναι βέβαια ότι μαζί με την αίτηση για σύναψη συμβάσεων σύνδεσης οι εταιρείες θα έπρεπε να πληρώσουν τα κονδύλια που τους αντιστοιχούν για την κατασκευή του έργου, πράγμα που προφανώς δυσκολεύονται να κάνουν.
       
      Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αποφασίστηκε η παράταση της υποχρέωσης για αίτηση σύνδεσης και ταυτόχρονα η διευκόλυνσή τους όσον αφορά τον τρόπο αποπληρωμής.
       
      Πως προέκυψε όμως η υποχρέωση να πληρώσουν οι ιδιωτικές εταιρείες το κόστος του καλωδίου; Για το συγκεκριμένο έργο έπρεπε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της χρηματοδότησης λόγω του μεγάλου του κόστους. Έτσι το έργο στο σημαντικότερο μέρος του που είναι το υποβρύχιο καλώδιο Πολυπόταμος - Νέα Μάκρη, χαρακτηρίστηκε ως «έργο επέκτασης» στη χρηματοδότηση του οποίου συμμετέχουν και οι χρήστες του.
       
      Ειδικότερα και σε ό,τι αφορά στην κάλυψη του κόστους κατασκευής, μετά από διαβούλευση με τους υποψήφιους επενδυτές, το 2011 συμφωνήθηκε και εκδόθηκαν δύο αποφάσεις από τη ΡΑΕ, με τις οποίες καθορίζεται η μεθοδολογία για τον επιμερισμό του κόστους του «έργου επέκτασης» ύψους 82,8 εκατομμυρίων ευρώ, στις άδειες που εκδόθηκαν και σε περίπτωση που αυτές δεν καταλήξουν σε επένδυση, στις νέες άδειες που θα εκδοθούν. Μάλιστα προβλέφθηκε οι υποψήφιοι επενδυτές να καταθέσουν δύο τραπεζικές εγγυήσεις για το 8% του κόστους του έργου που τους αντιστοιχεί. Η χρονική ισχύς των εγγυητικών έχει παραταθεί για την 31 Ιανουαρίου 2016.
       
      Σύμφωνα με τους πίνακες των αδειών αιολικών πάρκων, που θα έχουν δικαίωμα να κάνουν χρήση της νέας γραμμής μεταφοράς, η συνολική ισχύς των αιολικών πάρκων που θα μπορούσαν να κατασκευαστούν ανέρχεται σε περίπου 610 μεγαβάτ με 42 αιτήσεις εκ μέρους εταιρειών. Από την ισχύ αυτή, τα περίπου 55 μεγαβάτ αιολικών αφορούν τα νησιά Άνδρο και Τήνο (46,8 και 7,5 αντίστοιχα) και όλη η υπόλοιπη ισχύς τη Νότια και Κεντρική Εύβοια.
       
      Τέλος σημειώνεται ότι η Νότια Εύβοια είναι από τις περιοχές της χώρας με το υψηλότερο αιολικό δυναμικό. Μέχρι στιγμής λειτουργούν αιολικά περίπου 210 μεγαβάτ, έναντι των περίπου 800-900 που μπορούν να εγκατασταθούν. Στους υποψήφιους επενδυτές, περιλαμβάνονται οι περισσότεροι και μεγαλύτεροι «παίκτες» στην αιολική ενέργεια, καθώς από τις αρχές της δεκαετίας είχαν δεσμεύσει χώρους για την εγκατάσταση αιολικών πάρκων.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/energeia/ilektrkiki-energeia/item/32746-%CE%B1%CE%B4%CE%BC%CE%B7%CE%B5-%CE%B4%CE%B9%CE%B5%CF%85%CE%BA%CE%BF%CE%BB%CF%8D%CE%BD%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%B5%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%B1%CF%80%CE%B5-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CF%8E%CE%B4%CE%B9%CE%BF-%CE%B5%CF%8D%CE%B2%CE%BF%CE%B9%CE%B1%CF%82-%CE%B1%CF%84%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.