Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • Τεχνολογία

    Τεχνολογία

    920 ειδήσεις in this category

    1. Τεχνολογία

      kan62

      H Βίβλος Ψηφιακού Μετασχηματισμού αποτελεί μια καταγραφή των απαραίτητων παρεμβάσεων στις τεχνολογικές υποδομές του κράτους, στην εκπαίδευση και κατάρτιση του πληθυσμού για την απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων καθώς και στον τρόπο που η χώρα μας αξιοποιεί την ψηφιακή τεχνολογία σε όλους τους τομείς της οικονομίας και της δημόσιας διοίκησης.
      Ο κύριος ρόλος της είναι να περιγράψει το όραμα, τη φιλοσοφία και τους στόχους της εθνικής στρατηγικής για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας.
      Το συγκεκριμένο κείμενο, ωστόσο, μπαίνει σε πολύ μεγαλύτερο βάθος, περιγράφοντας τις κατευθυντήριες αρχές, το μοντέλο διακυβέρνησης και υλοποίησης αλλά και τους στρατηγικούς άξονες του ψηφιακού μετασχηματισμού.
      Περαιτέρω, περιγράφει περισσότερα από 400 συγκεκριμένα έργα, ταξινομημένα σε βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα, σε οριζόντια και σε τομεακά, τα οποία υλοποιούν τη στρατηγική για την Ψηφιακή Ελλάδα.  
      Βίβλος Ψηφιακού Μετασχηματισμού.pdf
    2. Τεχνολογία

      Engineer

      Ένα εντυπωσιακό βίντεο δείχνει όλες τις πτήσεις που περνούν από την Ευρώπη μια καλοκαιρινή μέρα μέσης κίνησης. Ο ουρανός καλύπτεται από τις πορείες των αεροπλάνων, δείχνοντας πόσο συνωστισμένος είναι πλέον ο εναέριος χώρος. Το βίντεο δημιουργήθηκε από τη βρετανική υπηρεσία ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας NATS, με βάση στοιχεία από τα βρετανικά ραντάρ και πληροφορίες από τα ευρωπαϊκά σχέδια πτήσης.
       
      Σύμφωνα με τη NATS, περίπου 30.000 πτήσεις περνούν από τον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο μια τυπική μέρα του Ιουλίου, με το ένα τέταρτο από αυτές να περνούν από τον βρετανικό εναέριο χώρο.
       
      Η συνολική απόσταση που καλύπτουν αυτά τα αεροπλάνα σε διάστημα 24 ωρών είναι 46 εκατομμύρια χιλιόμετρα.
       
      Η απόσταση αυτή είναι 998 φορές η περίμετρος της Γης ή 104 φορές η απόσταση Γης–Σελήνης.
       
      Το βίντεο είναι 1.440 φορές ταχύτερο από τον πραγματικό χρόνο.
       
      Δείτε το βίντεο εδώ:
       

       
      Πηγή: http://www.o-klooun.com/gallery/vinteo-me-oles-tis-ptiseis-mias-meras-se-oli-tin-evropi#.U2squvl_tc-
    3. Τεχνολογία

      Engineer

      Το υλικό με βάση το ξύλο είναι αποτέλεσμα του έργου BioMatters από το Εργαστήριο Ψηφιακής Αρχιτεκτονικής Έρευνας και Τεχνολογιών (DART), το οποίο υπάγεται στο Κολλέγιο Αρχιτεκτονικής και Πολεοδομίας Taubman του Μίσιγκαν.
      Με επικεφαλής τη διευθύντρια του DART Mania Aghaei Meibodi, η ομάδα προσπάθησε να δημιουργήσει ένα υλικό για την επαναχρησιμοποίηση βιομηχανικού πριονιδιού προκειμένου να μειώσει τα απόβλητα που δημιουργούνται από ξυλότυπους που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή σκυροδέματος.
      Το πριονίδι αναμειγνύεται με βιοπολυμερή και πρόσθετα δημιουργόντας ένα νέο υλικό, το οποίο μπορεί να χυτευθεί ή να χρησιμοποιηθεί σε εκτύπωση 3D σε διάφορα σχήματα.


      Η ομάδα εκτύπωσε τρισδιάστατα μια δομική στήλη 1,8 μέτρων, ρίχνοντας σκυρόδεμα στο κέντρο της σταδιακά. Αφού στέγνωσε το σκυρόδεμα, ο ξυλότυπος από πριονίδι ξεφλουδίστηκε για να αποκαλυφθεί η στήλη.
      Στη συνέχεια, το υλικό του πριονιδιού ανακυκλώθηκε με την προσθήκη νερού προκειμένου να αναδημιουργηθεί το επίπεδο που απαιτείται για την τρισδιάστατη εκτύπωση. Χρησιμοποιώντας αυτή τη διαδικασία, η ομάδα επαναχρησιμοποίησε με επιτυχία το ίδιο υλικό πάνω από 25 φορές για να δημιουργήσει πρόσθετες στήλες.
      Σύμφωνα με το DART Lab, 5 δισεκατομμύρια δέντρα κόβονται σε όλο τον κόσμο ετησίως, με αποτέλεσμα περίπου 1.400 τόνοι πριονίδι να πετιούνται σε χώρους υγειονομικής ταφής στις Ηνωμένες Πολιτείες. Τα καλούπια συμβάλλουν έως και στο 40% των δαπανών κατασκευής σκυροδέματος και συνήθως κατασκευάζονται από ξύλο. Μετά τη χρήση του σε εργοτάξια, ο ξυλότυπος συχνά απορρίπτεται.
    4. Τεχνολογία

      Engineer

      Καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες megabytes πληροφοριών ταξιδεύουν στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, σε ολόκληρο τον πλανήτη.
       
      Από την Ασία στην Ευρώπη και από την Αμερική στην Αφρική, ο βυθός των ωκεανών είναι στρωμένος με χιλιάδες χιλιόμτερα καλωδίων, αυτών που αποτελούν τον παγκόσμιο ιστό.
       
      Το εντυπωσιακό βίντεο του Business Insider που ακολουθεί παρουσιάζει το πυκνό δίκτυο του παγκόσμιου ίντερνετ και μερικά εξαιρετικά ενδιαφέροντα στοιχεία, όπως:
       
      - Το πρώτο υπερατλαντικό καλώδιο ποντίστηκε τη δεκαετία του 1850 ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Ιρλανδία.
       
      - Στον βυθό των ωκεανών απλώνονται τουλάχιστον 300 καλώδια με μήκος μεγαλύτερο των 550.000 μιλίων - ικανό να κυκλώσει τη Γη 22 φορές.
       
      - Το μεγαλύτερο καλώδιο εκτείνεται από την Κορέα στη Γερμανία με 39 ενδιάμεσους σταθμούς.
       
      - Κάποια καλώδια έχουν ποντιστεί σε βάθος 25.000 ποδιών.
       
      - Οι διεθνείς καλωδιώσεις μεταφέρουν συνολικά σχεδόν το 99% των πληροφοριών.
       
      Δείτε τον εντυπωσιακό διαδραστικό χάρτη: http://www.submarinecablemap.com/#/
       

       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/151678/voytixte-sta-vathi-ton-okeanon-kai-akoloythiste-ta-kalodia-toy-internet-stis-7
    5. Τεχνολογία

      Vasilis Gerakis

      Ερευνητές από το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) και το City University of London (CUL), βραβεύθηκαν στο παγκόσμιο διαγωνισμό ANSYS Hall of Fame 2016 Competition με το βραβείο Best in Show: Academic. H εργασία εκπονήθηκε με χρήση της πλατφόρμας εργαλείων της ANSYS, με την ταυτόχρονη ανάπτυξη πλήθους επιμέρους μοντέλων από τα μέλη της ερευνητικής ομάδας. Η ANSYS αποτελεί μία από τις ισχυρότερες εταιρίες στο χώρο του Computer Aided Engineering (CAE) με την SimTec πιστοποιημένη αντιπρόσωπο της στη ΝΑ Ευρώπη.
       
      Η βραβευμένη εργασία αφορά στην αριθμητική προσομοίωση της κρούσης σταγόνων καυσίμων (υδρογονανθράκων) υψηλής ανθρακικής αλυσίδας σε σφαιρικά καταλυτικά σωματίδια εντός περιβάλλοντος αντιδραστήρων ρευστής καταλυτικής πυρόλυσης (fluid catalytic cracking reactors - FCCs) και τη μετατροπή αυτών σε οργανικές ενώσεις μικρότερης αλυσίδας. Το μοντέλο είναι ικανό να προσομοιώνει οποιεσδήποτε συνθήκες αλληλεπίδρασης καυσίμου-καταλύτη και να εξετάζει πώς αυτές επιδρούν στην παραγωγή ενώσεων χαμηλότερης ανθρακικής αλυσίδας.
    6. Τεχνολογία

      Engineer

      Οι γαλλικές φορολογικές αρχές, χρησιμοποιώντας λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης, εντόπισαν χιλιάδες αδήλωτες ιδιωτικές πισίνες, επιβάλλοντας στους ιδιοκτήτες τους πρόστιμα συνολικού ύψους 10 εκατ. ευρώ.
      Το σύστημα, που έχουν αναπτύξει οι εταιρείες Google και Capgemini, μπορεί να εντοπίσει πισίνες σε αεροφωτογραφίες και κάνει διασταύρωση με τις βάσεις δεδομένων του κτηματολογίου.
      Όπως αναφέρει ο Guardian, η χρήση του ξεκίνησε πιλοτικά πέρυσι σε εννέα διαμερίσματα της Γαλλίας και εντόπισε 20.356 πισίνες, όπως ανακοίνωσαν τη Δευτέρα οι φορολογικές αρχές. Τώρα, σχεδιάζεται η επέκτασή του σε όλη τη χώρα και εκτιμάται ότι θα αποφέρει 40 εκατομμύρια ευρώ το 2023.
      Σημειώνεται πως οι μετατροπές σε ένα ακίνητο, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής πισίνας, πρέπει να δηλώνονται στην εφορία εντός 90 ημερών μετά την ολοκλήρωσή τους. Ο φόρος βασίζεται στην αξία ενοικίασης του ακινήτου, οπότε οι βελτιώσεις σημαίνουν και αύξησή του. Μια πισίνα 30 τετραγωνικών μέτρων φορολογείται με επιπλέον περίπου 200 ευρώ τον χρόνο.
      Θα αξιοποιηθεί το σύστημα για άλλες αδήλωτες επεκτάσεις
      Τώρα, οι φορολογικές αρχές λένε ότι θέλουν να αξιοποιήσουν το σύστημα και για να εντοπιστούν αδήλωτες επεκτάσεις, βεράντες και πέργολες μεταξύ άλλων. «Στοχεύουμε ιδιαίτερα  στις επεκτάσεις, αλλά πρέπει να σιγουρευτούμε ότι το λογισμικό θα μπορεί να εντοπίσει τέτοιες μετατροπές και όχι το σπιτάκι του σκύλου», δήλωσε σε Le Parisien ο Αντουάν Μανιό, υποδιευθυντής δημόσιων οικονομικών.
      Μέχρι στιγμής, η τεχνική ομάδα λέει ότι δεν είναι σε θέση να διαπιστώσει εάν ένα ορθογώνιο σχήμα σε αεροφωτογραφία είναι επέκταση, σκηνή, βεράντα, ή ακόμη και μουσαμάς που είναι στο έδαφος.
      Τον Απρίλιο ανακοινώθηκε ότι το λογισμικό των Google-Capgemini είχε περιθώριο λάθους 30%. Όχι μόνο μπέρδευε τα ηλιακά πάνελ με τις πισίνες, αλλά δεν εντόπιζε επεκτάσεις κρυμμένες κάτω από δέντρα ή τη σκιά ενός ακινήτου. Σε εξέλιξη είναι δοκιμές για να βελτιωθεί η τεχνολογία.
      «Αυτή είναι η δεύτερη φάση της έρευνας και θα μας επιτρέψει να επαληθεύσουμε εάν ένα ακίνητο είναι άδειο και δεν πρέπει πλέον να φορολογείται», συμπλήρωσε ο Μανιό. Στη Γαλλία εκτιμάται ότι υπάρχουν περίπου 3,2 εκατ. ιδιωτικές πισίνες.
    7. Τεχνολογία

      Engineer

      Εγκαινιάστηκε χθες, σε εκδήλωση που διοργάνωσε ο Δήμος Ραφήνας-Πικερμίου, ο πρώτος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην ανατολική Αττική, στην περιοχή της Ραφήνας.
       
      Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, που κατασκευάστηκε στον εξωτερικό χώρο του Δημαρχείου Ραφήνας-Πικερμίου, αποτελεί το αποτέλεσμα της συνεργασίας του ΔΕΔΔΗΕ με την ερευνητική ομάδα SmartRue της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ), στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού ερευνητικού προγράμματος SHAR-Q.
       
      Τα εγκαίνια έγιναν παρουσία του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του ΔΕΔΔΗΕ Ν. Χατζηαργυρίου και του Δημάρχου Ραφήνας-Πικερμίου Ε. Μπουρνού.
       
       
      Στη διάρκεια των εγκαινίων ο κ. Γ. Κότσαλος, Βοηθός Διευθυντής της Διεύθυνσης Περιφέρειας Αττικής του ΔΕΔΔΗΕ, ευχαρίστησε θερμά τον Δήμαρχο Ραφήνας για τη συνεργασία του στην κατασκευή του εν λόγω σταθμού, ενώ υπογράμμισε το σημαντικό έργο της ερευνητικής ομάδας του ΕΜΠ, η οποία έθεσε τις προδιαγραφές και ανέπτυξε όλους τους απαραίτητους αλγόριθμους προκειμένου να φορτίζονται τα ηλεκτρικά οχήματα με όσο το δυνατόν περισσότερο «πράσινη» ενέργεια, προερχόμενη, δηλαδή, από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.
       
      Ο κ. Μπουρνούς από την πλευρά του τόνισε ότι η τεχνολογική εξέλιξη, για την αντιμετώπιση περιβαλλοντικών και οικονομικών προκλήσεων που συνδέονται με την κλιματική αλλαγή και την απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, αποτέλεσε το υπόβαθρο για τη θετική ανταπόκριση στην πρόσκληση του ΔΕΔΔΗΕ και του ΕΜΠ για την εγκατάσταση του σταθμού δημόσιας φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/%CE%B3%CE%B5%CE%B3%CE%BF%CE%BD%CF%8C%CF%82-%CE%BF-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%BF%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%B8%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CF%86%CF%8C%CF%81%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%B7%CF%82-%CE%B7%CE%BB%CE%B5/
    8. Τεχνολογία

      Engineer

      Η τεχνολογία που θα δώσει λύση στο πρόβλημα της ηλεκτροκίνησης των φορτηγών για μεγάλες αποστάσεις, η εναέρια καλωδίωση παροχής ρεύματος εν κινήσει, δοκιμάζεται ήδη στην Autobahn του Lubeck.
      Οι τεράστιες απαιτήσεις ενέργειας που έχει -ειδικά με βαρύ φορτίο- ένα μεγάλο φορτηγό, και η αντίστοιχα υπερβολικά χρονοβόρα φόρτιση των μπαταριών του, καθιστούν απαγορευτική την ηλεκτροκίνηση στις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων.

      Έτσι, όσο προηγμένα και να είναι τα νέα ηλεκτρικά φορτηγά εταιρειών όπως η Mercedes και η Volvo, προς το παρόν μπορούν να καλύψουν μόνο τις λεγόμενες μεταφορές «τελικού προορισμού», δηλαδή από το σημείο παραλαβής μέχρι το τελικό σημείο παράδοσης, και όχι μεγαλύτερα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο. Η εναέρια καλωδίωση παροχής ρεύματος δεν είναι καινούρια - χρησιμοποιείται εδώ και δεκαετίες σε τρένα και μέσα μεταφοράς όλο τον κόσμο, και φυσικά στα τρόλεϊ της Αθήνας. Ωστόσο, αυτή η τεχνολογία αναδύεται και πάλι για να λύσει το πρόβλημα των μεγάλων αποστάσεων για ηλεκτρικά φορτηγά.

      Παίρνοντας ενέργεια από το δίκτυο μέσω ενός βραχίονα στην οροφή του τράκτορα που θα κυλά σε μόνιμη επαφή με τα καλώδια, τα φορτηγά θα έχουν τη δυνατότητα απεριόριστων χιλιομέτρων όταν αναπτυχθεί το δίκτυο στην Ευρώπη.
      Παράλληλα, για τις παραδόσεις «τελικού προορισμού», σε δρόμους που δεν θα υπάρχουν τα εναέρια καλώδια, όπως και όταν παραστεί η ανάγκη μιας προσπέρασης στον αυτοκινητόδρομο, τα φορτηγά θα κινούνται από τα αυτόνομα συστήματα κίνησής τους - είτε πρόκειται για κινητήρα diesel, είτε για τον ηλεκτροκινητήρα.
      Στη Γερμανία οι δοκιμές του συστήματος, στον αυτοκινητόδρομο έξω από την πόλη Lubeck, έχουν ξεκινήσει εδώ και δύο χρόνια, και θα συνεχιστούν για τουλάχιστον ένα ακόμη. Ο Jan Bahcmann, επικεφαλής του προγράμματος eHighway Lubeck, υποστηρίζει ότι στόχος είναι να καλυφθεί με καλώδια ρεύματος το ένα τρίτο των γερμανικών αυτοκινητοδρόμων - γεγονός που θα μειώσει την εκπομπή ρύπων των φορτηγών κατά δύο τρίτα.

      Πρόκειται για ένα έργο αρκετά υψηλού προϋπολογισμού, συνεπώς δεν αποκλείεται για την απόσβεσή του να κληθούν οι οδηγοί των φορτηγών να πληρώνουν και ένα πάγιο τέλος για τη χρήση του συστήματος - ενώ, παράλληλα, η τιμή του ρεύματος θα κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα, ώστε να έχει οικονομικό όφελος η χρήση του δικτύου.
    9. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Γερμανία παρέδωσε στην κυκλοφορία το πρώτο τμήμα ενός ηλεκτρικού αυτοκινητοδρόμου, που θα προσφέρει σε υβριδικά φορτηγά τη δυνατότητα επαναφόρτισης ενώ βρίσκονται εν κινήσει στις βασικές οδικές αρτηρίες της χώρας.
      Το πρώτο τμήμα, μήκους 10 χιλιομέτρων, του ηλεκτρικού αυτοκινητοδρόμου βρίσκεται νοτίως της Φραγκφούρτης στον οδικό άξονα Α5 της Γερμανίας και άνοιξε την προηγούμενη εβδομάδα, σύμφωνα με ανακοίνωση του γερμανικού κρατιδίου της Έσσης. Χρησιμοποιείται μόνο από ένα υβριδικό φορτηγό, ενώ ο σχεδιασμός προβλέπει τέσσερα ακόμη έως το 2020.
      Το σύστημα κατασκευάσθηκε από τον γερμανικό μηχανολογικό όμιλο Siemens, ενώ η Scania -τμήμα του ομίλου Volkswagen- ήταν ο προμηθευτής των οχημάτων. Το σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία παρόμοια με τα τρένα ή τα τραμ, επιτρέποντας στα φορτηγά να συνδέονται εν ώρα οδήγησης και με ταχύτητα έως και 90 χιλιόμετρα την ώρα. Η τροφοδότηση γίνεται μέσω συστήματος εναέριων καλωδιώσεων. Το ηλεκτρικό ρεύμα φορτίζει τις μπαταρίες των φορτηγών, επιτρέποντας την κίνησή τους μόνο με ηλεκτρικό ρεύμα. Μόλις αποφορτισθεί η μπαταρία, τίθεται σε λειτουργία ο πετρελαιοκινητήρας.
      Η Siemens άρχισε το έργο το 2010 με ένα δοκιμαστικό κομμάτι έξω από το Βερολίνο. Το πρώτο, ολοκληρωμένο τμήμα άνοιξε το 2016 έξω από τη Στοκχόλμη και η εταιρεία έχει «στα σκαριά» ακόμη ένα στην Καλιφόρνια.
    10. Τεχνολογία

      Engineer

      Μια νέα εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα με την ονομασία «ΣΕΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ – Ε.Α.Α» παρουσίασε το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (ΕΑΑ), με σκοπό την έγκαιρη και αξιόπιστη ενημέρωση των πολιτών σχετικά με τα σεισμικά γεγονότα στον ελλαδικό χώρο.
      Η εφαρμογή αποτελεί ένα άμεσο σημείο επαφής του κοινού, του έντυπου και ηλεκτρονικού Τύπου και της επιστημονικής κοινότητας γύρω από τα σεισμικά φαινόμενα στη χώρα μας. Χάρη στη συμμετοχική δράση των χρηστών, η εφαρμογή προβάλλει μια συνολική εικόνα του μεγέθους και των επιπτώσεων ενός σεισμού.
      Κύρια χαρακτηριστικά της εφαρμογής, που είναι διαθέσιμη στα ελληνικά και στα αγγλικά, είναι:
      Ενημέρωση για σεισμικά γεγονότα σε πραγματικό χρόνο. Δυνατότητα προβολής των σεισμικών γεγονότων σε χάρτη και παρατήρηση της γεωγραφικής τους θέσης. Εξατομικευμένη προβολή συμβάντων (μέγεθος σεισμού, ημερομηνία, απόσταση από τη θέση του χρήστη). Δυνατότητα διαμοιρασμού σεισμικών γεγονότων μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, κοινωνικών δικτύων κλπ. Λειτουργία «ένιωσα ένα σεισμό» όπου οι χρήστες καταχωρούν τις εμπειρίες τους αλλά και προβάλλεται η περιοχή που έχει γίνει αισθητός ένας σεισμός, σύμφωνα με καταχωρήσεις των χρηστών. Μπορεί κανείς να «κατεβάσει» την εφαρμογή σε συσκευές Android μέσω του Google Play και σε συσκευές iOS μέσω του Apple Store.
      Η εφαρμογή εδώ: https://play.google.com/store/apps/details?id=gr.noa.gein.seismicity
    11. Τεχνολογία

      Engineer

      Πολωνοί επιστήμονες από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο της Κρακοβίας παρουσίασαν ένα νέο υλικό με υψηλή μόνωση και ανθεκτικότητα που προέρχεται από ηφαιστειακή πέτρα. Θεωρούν ότι στο εγγύς μέλλον θα μπορέσει να αντικαταστήσει παραδοσιακά υλικά που χρησιμοποιούμε στην οικοδομή.
       
      Η τεχνητή αυτή πέτρα προέρχεται από ηφαιστειακή τέφρα, αλκαλικές ουσίες και νάτριο και μέσα από διαδικασίες έχει γίνει ένα συμπαγές υλικό. Πρόκεται για ένα ανόργανο γεωπολυμερές, που θυμίζει σε πολλά τον γρανίτη και μπορεί να αντέξει σε μεγάλες θερμοκρασίες.
       
      «Το γεωπολυμερές μας είναι πολύ διαφορετικό από τα υπόλοιπα, έχει πολύ ξεχωριστές ιδιότητες. Η πρώτη είναι ότι η δύναμή του, αυξάνει με την θερμοκρασία. Φανταστείτε ότι το σπίτι σας έχει πιάσει φωτιά. Η θερμοκρασία ανεβαίνει στους 800 με 900 βαθμούς Κελσίου. Κάτω από τις κανονικές συνθήκες, τα συμβατικά υλικά της οικοδομής, ακόμη και τα πολυμερή, αρχίζουν να χάνουν την ανθεκτικότητά τους. Αρχίζουν να αποσυντίθενται και να σπάνε. Αντίθετα, το δικό μας πολυμερές δεν πρόκειται να σπάσει ή να εξασθενήσει. Η ανθεκτικότητά του θα αυξηθεί» εξηγεί ο Γιάνουζ Μίκουλα, καθηγητής στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο της Κρακοβίας.
       
      Γι’ αυτό το λόγο οι πολωνοί επιστήμονες θεωρούν ότι έχουν βρει το ιδανικό υλικό για το κτίσιμο σπιτιών και άλλων κτιρίων. Μπορεί να έχει και άλλες χρήσεις, για παράδειγμα να αντικαταστήσει τον αφρό πολυστερίνης που χρησιμοποιούμε για μονώσεις. Η πορώδης δομή του γεωπολυμερούς του επιτρέπει να αναπνέει. Απορροφά το νερό και το εξατμίζει, με αποτέλεσμα να ρυθμίζει δραστικά την υγρασία του χώρου. Απορροφά ακόμη και τις μυρωδιές. Οι ειδικοί πιστεύουν μάλιστα ότι σύντομα θα το δούμε να χρησιμοποιείται και στην αεροναυπηγική, για την κάλυψη τμημάτων των διαστημικών οχημάτων.
       
      Δείτε το σχετικό video: http://gr.euronews.com/2015/04/29/volcanic-mud-could-make-ideal-building-material-scientists-say/
       
      Πηγή: http://gr.euronews.com/2015/04/29/volcanic-mud-could-make-ideal-building-material-scientists-say/
    12. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Νορβηγία είναι ο παγκόσμιος ηγέτης όσον αφορά την υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τη χρονιά που μας πέρασε, τα BEV μοντέλα αντιπροσώπευαν τα εννέα από τα δέκα νέα οχήματα που πωλήθηκαν στη χώρα.
      Πλέον, στους νορβηγικούς δρόμους κυκλοφορούν 754.303 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, έναντι 753.905 που κινούνται με βενζίνη! Είναι δηλαδή και με τη βούλα περισσότερα τα ηλεκτρικά από τα θερμικά. Τουλάχιστον όπως γνωστοποίησε η Νορβηγική Ομοσπονδία (OFV).
      Μόνο ηλεκτρικά… παντού Τόσο στους δρόμους της Νορβηγίας όσο και στις εκθέσεις των εταιρειών, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι κανόνας. Το σκανδιναβικό έθνος των 5,5 εκατομμυρίων κατοίκων έχει υιοθετήσει ηλεκτρικά οχήματα ταχύτερα από οποιαδήποτε άλλη χώρα και βρίσκεται στο κατώφλι να γίνει το πρώτο που θα καταργήσει σταδιακά την πώληση νέων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες.
      «Αυτό είναι ένα ιστορικό ορόσημο. Λίγοι είχαν πιστέψει πριν από 10 χρόνια ότι θα είναι εφικτό, πλέον όμως είναι γεγονός», δήλωσε ο διευθυντής του OFV Øyvind Solberg Thorsen, για να συμπληρώσει «Εάν συνεχιστεί αυτή η τάση, σύντομα θα είμαστε στο δρόμο για την επίτευξη του στόχου μας για αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών ρύπων εντός του 2025».
        Η Νορβηγία είναι αναμφίβολα πρωτοπόρος στα ηλεκτρικά οχήματα αλλά αυτή η ηλεκτρική επανάσταση βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και τρεις δεκαετίες. «Ξεκίνησε ήδη στις αρχές της δεκαετίας του 1990», τόνισε η Christina Bu, γενική γραμματέας της Νορβηγικής Ένωσης EV.
      Οι αρχές στη Νορβηγία αντί να απαγορεύσουν με «βίαιο» τρόπο τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, κατεύθυναν ουσιαστικά τις επιλογές των καταναλωτών. Εκτός από την επιβολή κυρώσεων στα οχήματα που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα (υψηλότερους φόρους και τέλη ταξινόμησης), ο ΦΠΑ και οι εισαγωγικοί δασμοί καταργήθηκαν για τα αυτοκίνητα χαμηλών εκπομπών ρύπων. Ακολούθησε επίσης μια σειρά από προνόμια, όπως δωρεάν πάρκινγκ, μειωμένα διόδια και πρόσβαση σε λωρίδες λεωφορείων, ενώ συγχρόνως, αναπτύχθηκε ένα εξαιρετικό δίκτυο φόρτισης σε κάθε γωνιά της χώρας.
      Για την ακρίβεια, στα πρατήρια της Νορβηγίας, πολλές αντλίες καυσίμων έχουν αντικατασταθεί από σημεία ταχείας φόρτισης και σε όλη τη χώρα υπάρχουν πλέον περισσότεροι από 27.000 δημόσιοι φορτιστές.
      Το Ηνωμένο Βασίλειο, στο οποίο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτέλεσαν το 20% των νέων ταξινομήσεων το 2024, υπάρχουν συνολικά 73.699 δημόσιοι φορτιστές. Σε μια χώρα όμως 12 φορές μεγαλύτερη πληθυσμιακά από τη Νορβηγία... Αυτό σημαίνει ότι, ανά 100.000 άτομα, η Νορβηγία έχει 447 φορτιστές ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο μόλις 89.
       
      Αυτό επιτρέπει στους κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων να μην νοιάζονται καν για τις απώλειες στην αυτονομία (περίπου 20%) των μοντέλων τους λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών, αφού δίπλα τους ή έστω κοντά τους, θα υπάρχει σίγουρα κάποιος διαθέσιμος φορτιστής…
      Υπάρχει βέβαια ακόμη μία παράμετρος που εξηγεί την «αγάπη» των Νορβηγών για τα ηλεκτρικά μοντέλα. Η Νορβηγία είναι ένα πολύ πλούσιο έθνος, το οποίο χάρη στις τεράστιες εξαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου που κάνει ετησίως, έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα κρατικό επενδυτικό ταμείο αξίας άνω των 1,7 τρις δολαρίων! Αυτό σημαίνει ότι μπορεί πολύ πιο εύκολα από τις περισσότερες χώρες της υφηλίου, να αντέξει οικονομικά μεγάλα έργα υποδομών αλλά και να απορροφήσει αναίμακτα, την απώλεια φορολογικών εσόδων από την πώληση αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ και των καυσίμων τους. Επιπλέον,η χώρα διαθέτει άφθονη υδροηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, η οποία αντιπροσωπεύει το 88% της παραγωγικής της ικανότητας. Το δε κατά κεφαλήν εισόδημα των κατοίκων της είναι από τα υψηλότερα παγκοσμίως.
    13. Τεχνολογία

      basgoud

      Οι επιστήμονες ανακάλυψαν το μυστικό της συνταγής που καθιστούσε το ρωμαϊκό τσιμέντο απρόσβλητο από το χρόνο.
      Όπως γράφει ο Guardian οι κατασκευές των Ρωμαίων όπως για παράδειγμα οι κυματοθραύστες και τα λιμάνια τους αντέχουν ακόμη και έπειτα από δύο χιλιάδες χρόνια από την κατασκευή τους.
       
      Το γεγονός αυτό προκάλεσε το ενδιαφέρον των επιστημόνων οι οποίοι προσπάθησαν να βρουν τι είναι αυτό που έκανε τόσο διαφορετικό και ανθεκτικό το κατασκευαστικό υλικό των Ρωμαίων από το σκυρόδεμα που χρησιμοποιείται σήμερα και η διάρκεια ζωής του είναι περιορισμένη.
       
      Η συνταγή είναι απλή καθώς πρόκειται για ένα μείγμα ηφαιστειογενούς τέφρας, ασβέστη, θαλασσινού νερού και σβόλων από ηφαιστειογενούς πέτρας. Η επαφή αυτών με το θαλασσινό νερό πυροδοτούσε μια χημική αντίδραση και δημιουργούσε νέα ανόργανα συστατικά που ενδυνάμωναν το σκυρόδεμα αντί να το φθείρουν.
       
      Επρόκειτο για πολύ έξυπνους ανθρώπους και αφιέρωσαν χρόνο για να φτάσουν σε αυτό το αποτέλεσμα, λέει η Marie Jackson, γεωλόγος στο πανεπιστήμιο της Γιούτα και ένας από τους συγγραφείς μιας εργασίας για τη ρωμαϊκή αρχιτεκτονική.
      «Απόρθητο από τα κύματα και κάθε ημέρα όλο και πιο δυνατό» γράφουν στην εργασία τους και τώρα ψάχνουν να βρουν ακόμη περισσότερες λεπτομέρειες.
       
      Μια από τις ανακαλύψεις τους είναι πως γη σταδιακή εισροή θαλασσινού νερού στο μίγμα προκαλούσε κάποια χημική αντίδραση που παρήγαγε θερμότητα και από αυτή προέκυπταν κάποιες ενώσεις αλουμινίου. Όσο περνούσε ο χρόνος τα συστατικά που «γεννιόντουσαν» από την χημική αντίδραση μεγάλωναν και ενίσχυαν το σκυρόδεμα αποτρέποντας πιθανές ρωγμές, καθιστώντας το ισχυρότερο με το πέρασμα του χρόνου.
       
      Αντίθετα η σημερινή δομή του τσιμέντου είναι τέτοια που δεν επιτρέπει καμία αλλαγή κάτι που σημαίνει πως η όποια αντίδραση μπορεί να προκαλέσει μόνο ζημιά.
       
      Δυστυχώς η συνταγή των Ρωμαίων έχει χαθεί όμως οι επιστήμονες επιχειρούν να «ξεκλειδώσουν» όλα τα μυστικά που θα τους οδηγήσει στην επιτυχή ανασύστασή της.
       

       
      Έτσι η μελέτη του ρωμαϊκού τσιμέντου που ακόμη και σήμερα δεν διαβρώνεται, μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία νέων υλικών που θα αντέχουν στο χρόνο και στη φθορά που προκαλούν τα στοιχεία της φύσης, ενώ έμφαση δίνεται και στην παραγωγή νέων υλικών πιο φιλικών προς το περιβάλλον καθώς θα απαιτούνται μικρότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα για την κατασκευή τσιμέντου.
       
      Πηγή http://www.huffingtonpost.gr
      https://www.theguardian.com/science/2017/jul/04/why-roman-concrete-still-stands-strong-while-modern-version-decays
    14. Τεχνολογία

      Engineer

      Μνημόνιο συνεργασίας για την εγκατάσταση νέου υπερυπολογιστή στο Τεχνολογικό Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου υπέγραψαν την Παρασκευή ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης.
      Το σύστημα Δαίδαλος, κόστους 33 εκατ. ευρώ, θα προσφέρει υπολογιστική ισχύ 20 petaflops, θα μπορεί δηλαδή να εκτελεί ένα εκατομμύριo δισεκατομμύρια πράξης κινητής υποδιαστολής ανά δευτερόλεπτο.
      Με τις επιδόσεις αυτές αναμένεται να ενταχθεί στο Top500, τη λίστα των 500 ισχυρότερων υπερυπολογιστών του κόσμου, η οποία ενημερώνεται από διεθνή κοινοπραξία ερευνητών κάθε έξι μήνες.
      Είναι ένας από τους τέσσερις υπολογιστές που θα εγκατασταθούν στην Ευρώπη στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος EuroHPC.
      Όπως επισήμανε ο κ. Πιερρακάκης, «η χώρα συμμετέχει σε μια μετάβαση, σε μια μεγάλη ποιοτική αλλαγή, όχι απλώς καλύπτοντας τις εκκρεμότητες του παρελθόντος, αλλά σήμερα επιλέγεται μαζί με άλλες χώρες της ΕΕ για να αποκτήσει έναν δικό της υπερυπολογιστή, πολύ δυνατότερο από αυτόν που είχε σήμερα και να τον τοποθετήσει στο Λαύριο».
      «Οι υπερυπολογιστές είναι ένας χώρος που η ΕΕ γενικά θέλει να πρωταγωνιστήσει κι οι ερευνητικές ομάδες του Μετσόβιου Πολυτεχνείου και του Εθνικού Δικτύου Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας έχουν πρωταγωνιστήσει σε ευρωπαϊκό επίπεδο κι αυτό αντανακλά αυτή η επιλογή» δήλωσε ο κ. Πιερρακάκης, επισημαίνοντας ότι «όλα αυτά δεν θα μπορούσαν να είχαν γίνει αν δεν υπήρχε το ταμείο Ανάκαμψης».
      Τεχνητή νοημοσύνη
      «Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 50 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Κοινοπραξία Υπολογιστών Υψηλής Απόδοσης (EuroHPC) και από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (RRF). Το Πολυτεχνείο είναι έτοιμο να απογειώσει τον Δαίδαλό του για να υπηρετήσει την ανάπτυξη σε έναν χώρο που συνδέει παρελθόν, παρόν και μέλλον» δήλωσε ο πρύτανης του ΕΜΠ Ανδρέας Μπουντουβής.
      Την ευθύνη για την ανάπτυξη και λειτουργία του υπερυπολογιστή «ΔΑΙΔΑΛΟΣ» που θα λειτουργήσει το 2024 έχει το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ-GRNET), φορέας του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, που από το 2015 έχει αναπτύξει και υποστηρίζει τον υφιστάμενο υπερυπολογιστή ARIS (Advanced Research Information System).
      Συγκριτικά με το ARIS, ο Δαίδαλος θα προσφέρει 60 φορές μεγαλύτερη ισχύ, συνδυάζοντας συμβατικούς επεξεργαστές CPU με μονάδες επεξεργασίας γραφικών GPU.
      Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της γνωμοδοτικής επιτροπής ΕΔΥΤΕ και εθνικός εκπρόσωπος στην κοινή επιχείρηση για την ευρωπαϊκή υπολογιστική υψηλών επιδόσεων (EuroHPC Joint Undertaking), καθηγητής ΕΜΠ Νεκτάριος Κοζύρης, υπογράμμισε ότι «η ΕΔΥΤΕ, ως εθνικός φορέας μεγάλης κλίμακας υπολογιστικών υποδομών κατάφερε στην πρόσφατη ανταγωνιστική πρόσκληση της ΕΕ να αναδείξει την ελληνική πρόταση για μεσαίας κλίμακας υπερυπολογιστές (κλίμακας αρκετών δεκάδων Petaflops), δεύτερη πανευρωπαϊκά και να προσελκύσει σημαντική ευρωπαϊκή χρηματοδότηση που έρχεται και συμπληρώνει την επένδυση της Πολιτείας μέσω του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Ταμείου Ανάκαμψης».
      »Η σύμπραξη με το ΕΜΠ δίνει ιδιαίτερη δυναμική, καθώς τα πανεπιστημιακά ιδρύματα και τα ερευνητικά κέντρα της χώρας έχουν φέρει την Ελλάδα στην πέμπτη θέση σε ανταγωνιστικές χρηματοδοτήσεις στην Ευρώπη, για την έρευνα στον τομέα των υπερυπολογιστών».
      Ψύξη με θαλασσινό νερό
      Ο Δαίδαλος θα εγκατασταθεί στο κτίριο «Πρώην Ηλεκτρικός Σταθμός», αναγνωρισμένο μνημείο της σύγχρονης βιομηχανικής κληρονομιάς, εμβαδού 1.500 τμ στο Λαύριο και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός διετίας, μέχρι το 2024.
      Με τη σύμπραξη του ΕΔΥΤΕ και του ΕΜΠ προβλέπεται η αξιοποίηση του υπερυπολογιστή για υποστήριξη μεγάλων μοντέλων Μηχανικής Μάθησης και Βαθιάς Μηχανικής Μάθηση, δύο βασικές προσεγγίσεις στην τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης.
      Ο σχεδιασμός της εγκατάστασης στο Λαύριο έχει γίνει με γνώμονα την περιβαλλοντική βιωσιμότητα, αφού ι Δαίδαλος θα τροφοδοτείται με ανανεώσιμες πηγών ενέργειας και θα ψύχεται με θαλασσινό νερό.
      Τέλος, στο Τεχνολογικό Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου θα εγκατασταθεί φωτοβολταϊκό πάρκο.
      Το κόστος των 33 εκατ. ευρώ θα καλυφθεί έως 30% από την EuroHPC JU, ενώ το 70% θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης-NextGenerationEU.
      Το συνολικό κόστος της επένδυσης μαζί με την λειτουργία και την ανακατασκευή του κτιρίου εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 50 εκατ. ευρώ.
    15. Τεχνολογία

      Engineer

      Την τεχνολογική καινοτομία αξιοποιεί πλήρως ο ΔΕΔΔΗΕ εγκαινιάζοντας μια νέα εφαρμογή, από την οποία οι χρήστες μπορούν να ενημερώνονται άμεσα και με ακρίβεια για την ενέργεια που παράγεται από τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.
      Ο ΔΕΔΔΗΕ, στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου του για την ψηφιοποίηση υπηρεσιών και λειτουργιών, δίνει τη δυνατότητα σε όλους τους καταναλωτές να πληροφορούνται από το κινητό (αndroid και IOS) ή τον υπολογιστή τους τα στοιχεία για την απόδοση των ΑΠΕ, σε πανελλαδικό επίπεδο.
      Με την εφαρμογή, η οποία είναι διαθέσιμη μέσω deddie.gr “myDEDDiE app” (οι ήδη εγκατεστημένες εφαρμογές θα χρειαστεί να αναβαθμιστούν στη νεότερη έκδοση του), ο χρήστης πλοηγείται σε ένα απλό, ασφαλές και φιλικό περιβάλλον, όπου οι πληροφορίες είναι εύκολα προσβάσιμες και με χρηστικό τρόπο ταξινομημένες.

      Κάθε επισκέπτης της νέας εφαρμογής μπορεί, πατώντας την επιλογή «Παραγωγή ενέργειας ΑΠΕ» και επιλέγοντας το γεωγραφικό διαμέρισμα και τη χρονική περίοδο που τον ενδιαφέρει, να πληροφορηθεί για όλα τα είδη ΑΠΕ, δηλαδή ηλιακά, αιολικά, υδροηλεκτρικά, βιομάζα και βιορευστά, συμπαραγωγή, είτε μεμονωμένα, είτε συνολικά. Επιπλέον, παρέχονται data για
      τα επίπεδα εξοικονόμησης άνθρακα που επιτυγχάνονται.
      Η εφαρμογή αυτή αποτελεί ακόμα μια κίνηση προς την κατεύθυνση της υιοθέτησης ψηφιακών λύσεων με στόχο την εξυπηρέτηση των πολιτών και την προώθηση του πολυσχιδούς έργου του ΔΕΔΔΗΕ. Παράλληλα, αναδεικνύει τη σημαντικότητα των ΑΠΕ προς τη μετάβαση σε ένα μέλλον με λιγότερο άνθρακα, επιτρέποντας σε όλους τους πολίτες να εξοικειωθούν με τις επιλογές της πράσινης ενέργειας και τη βιωσιμότητα.
    16. Τεχνολογία

      Engineer

      Στον ίδιο σταθμό συνδυάζονται μια ποικιλία από φορτιστές AC και ταχυφορτιστές DC που φορτίζουν μέχρι 120 kW.
      Η ΔΕΗ συνεχίζει με ταχύτατους ρυθμούς την υλοποίηση δράσεων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και την ανάπτυξη ενός βιώσιμου συστήματος μεταφορών, με τη δημιουργία 14 σημείων φόρτισης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» (ΔΑΑ).
      Σε συνεργασία με τον ΔΑΑ, η ΔΕΗ Blue δημιουργεί τον πρώτο σταθμό Δημόσιας Φόρτισης σε Αεροδρόμιο, συνδυάζοντας στον ίδιο σταθμό μια ποικιλία από φορτιστές AC και ταχυφορτιστές DC που φορτίζουν μέχρι 120 kW, και μπορούν να καλύψουν πολλές διαφορετικές ανάγκες Ηλεκτρικών Οχημάτων στο ίδιο σημείο.
      Συγκεκριμένα, στο επίσημο Πάρκινγκ του Αεροδρομίου, στο χώρο στάθμευσης Μικρής Διάρκειας 1, έχουν τοποθετηθεί:
      5 διπλοί φορτιστές ισχύος 2 x 22 kW AC 1 ταχυφορτιστής υψηλής ισχύος High Power DC 120 kW (ή 2 x 60 kW DC) 1 ταχυφορτιστής ισχύος 50 kW DC και 22 kW AC  Με τη δημιουργία 14 σημείων φόρτισης συνολικά, η ΔΕΗ Blue δημιουργεί το μεγαλύτερο hub σημείων φόρτισης στην Ελλάδα, στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας καθιστώντας την ηλεκτροκίνηση προσβάσιμη και εύκολη για τους ταξιδιώτες και επισκέπτες του ΔΑΑ.

      Ο Γενικός Διευθυντής Ηλεκτροκίνησης της ΔΕΗ Κυριάκος Κοφινάς δήλωσε: «η ηλεκτροκίνηση απογειώθηκε στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, με τη ΔΕΗ Blue να εγκαθιστά το μεγαλύτερο κέντρο δημόσιας φόρτισης στην Ελλάδα, και το σημαντικότερο, με μηδενικό αποτύπωμα για το περιβάλλον χρησιμοποιώντας 100% ενέργεια από Ανανεώσιμες Πηγές. Μοιραζόμαστε με το ΔΑΑ την δέσμευση για την προστασία του Περιβάλλοντος και την μείωση των αρνητικών επιπτώσεων, και χαιρόμαστε που αυτή τη δέσμευση την κάνουμε άμεσα πράξη στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών με τους δημόσια προσβάσιμους φορτιστές ΔΕΗ Blue που χρησιμοποιούν πράσινη ενέργεια».
      Ο Διευθυντής της Υπηρεσίας Περιβάλλοντος του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, Michael O’Connor, δήλωσε: «o διαχρονικός στόχος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών για μείωση του αποτυπώματος άνθρακα, ενισχύεται σημαντικά με τη δημιουργία του μεγαλύτερου κέντρου δημόσιας φόρτισης στην Ελλάδα. Το έργο, το οποίο αντανακλά την πρωτοπορία του αεροδρομίου της Αθήνας στην ενθάρρυνση και εξυπηρέτηση της ηλεκτροκίνησης και, συνεπώς, στην προστασία του περιβάλλοντος, πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τη ΔΕΗ, την οποία ευχαριστούμε θερμά».
    17. Τεχνολογία

      Engineer

      Το νέο μεγάλο έργο οπτικών ινών τελευταίας γενιάς της ΔΕΗΔΕΗ -0,16%, παρουσίασε ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, κ. Αλέξανδρος Πατεράκης, στο 5o Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών, ITC 2022.
      Το έργο, όπως σημείωσε ο κ. Πατεράκης, έχει ήδη ξεκινήσει πιλοτικά από το Περιστέρι, όπου μέσα στο καλοκαίρι θα έχουν συνδεθεί 15 χιλιάδες νοικοκυριά και επιχειρήσεις με δίκτυο Fiber to the Home (FttH), σε υπερυψηλές ταχύτητες, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.
      Η δράση αφορά αρχικά στην περιοχή του Περιστερίου, ενώ έχουν προγραμματιστεί άλλες 500.000 άμεσες συνδέσεις για 10 επιπλέον δήμους. Μεγάλο όφελος για τους καταναλωτές, εγγυάται ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, κ. Αλέξανδρος Πατεράκης.
      Παράλληλα, η ΔEΗ βρίσκεται στο τελικό στάδιο εκπόνησης προμηθειών για άλλες 500 χιλιάδες συνδέσεις, σε δέκα επιπλέον Δήμους, με τις εργασίες να ξεκινούν το αμέσως προσεχές διάστημα.
      Σύμφωνα με το νέο business plan που έχει εκπονήσει η διοίκηση του ομίλου, η εταιρεία θα συνδέσει περισσότερα από 3 εκατομμύρια σπίτια και επιχειρήσεις σε λιγότερο από τέσσερα χρόνια.
      Οι συνδέσεις αυτές θα γίνονται εναέρια, μέσω του υπάρχοντος δικτύου της ΔEΗ, και η ανάπτυξή τους είναι αρκετά πιο οικονομική και γρήγορη σε σχέση με τις υπόγειες συνδέσεις, καθώς δεν απαιτούνται σκαψίματα και ειδικές άδειες.
      Στις υπηρεσίες που θα προσφέρει η εταιρεία περιλαμβάνονται η διάθεση συνδέσεων στη χονδρική με ταχύτητα έως 1 Gbps, αλλά και νέες δυνατότητες, όπως για παράδειγμα η αναγκαία διασύνδεση του 5G με οπτικές ίνες.
      Πρόκειται για έναν στόχο απολύτως εφικτό, αφού όπως εξήγησε ο κ. Πατεράκης:
      «η κατασκευή και η διαχείριση δικτύων είναι στο DNA της ΔEΗ, μια δραστηριότητα που γνωρίζει καλύτερα από κάθε άλλον στην Ελλάδα. Επιπλέον θα αξιοποιήσει τις υπάρχουσες υποδομές της – το εκτεταμένο δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ σε όλη τη χώρα - οι οποίες επιτρέπουν την ανάπτυξη οπτικών ινών πιο γρήγορα και οικονομικά από την παραδοσιακή μέθοδο της υπόγειας όδευσης».
      Τα δίκτυα ανοιχτής πρόσβασης που κατασκευάζει η ΔEΗ επιτρέπουν τόσο στους βασικούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους όσο και σε εναλλακτικούς να προσφέρουν πιο ανταγωνιστικά πακέτα υπηρεσιών, καθώς μειώνεται σημαντικά το κόστος τους για να φτάσουν στον τελικό πελάτη.
      «Μεγάλοι κερδισμένοι θα είναι οι καταναλωτές, τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις όλης της χώρας που θα απολαμβάνουν ταχύτερο και φθηνότερο ίντερνετ», τόνισε ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της ΔEΗ.
      Επιπλέον, η είσοδος της ΔEΗ στις οπτικές ίνες ενισχύει τον ανταγωνισμό και λειτουργεί ως επιταχυντής για την ανάπτυξη των αναγκαίων υποδομών ευρυζωνικότητας που είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να πιάσει η χώρα τους στόχους ψηφιακής μετάβασης», υπογράμμισε ο κ. Πατεράκης.
      «Με δικές της δυνάμεις, η ΔEΗ συμβάλλει ουσιαστικά στην υλοποίηση του εθνικού και ευρωπαϊκού σχεδιασμού για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, ώστε να πάψει επιτέλους η χώρα μας να είναι ουραγός στους ψηφιακούς δείκτες στην Ευρώπη».
    18. Τεχνολογία

      GTnews

      Από την αντιμετώπιση της έλλειψης γλυκού νερού και την αποτελεσματική αποθήκευση CO2, έως την ανακάλυψη νέων φαρμάκων που σώζουν ζωές, την ανίχνευση πολύτιμων μετάλλων και την αποτελεσματικότερη επεξεργασία λυμάτων, η κβαντική τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει την ανθρωπότητα να γίνει πιο βιώσιμη.
      Χάρη σε 10 νεοφυείς επιχειρήσεις που κέρδισαν τον διαγωνισμό Quantum for Society Challenge, ο οποίος διεξήχθη από την πρωτοβουλία UpLink του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ και το Κέντρο για την 4η Βιομηχανική Επανάσταση του Βασιλείου της Σαουδικής Αραβίας (C4IR KSA), η τεχνολογία αυτή γίνεται πραγματικότητα πιο γρήγορα, τονίζεται σε ρεπορτάζ της Έρης Δρίβα στο economix.gr.
      «Οι κβαντικές τεχνολογίες, όπως η κβαντική πληροφορική, η κβαντική ανίχνευση και οι κβαντικές επικοινωνίες, είναι πραγματικά μετασχηματιστικές», δήλωσε η Arunima Sarkar, επικεφαλής του τμήματος Frontier Technologies στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ. «Αλλά η τεχνολογία από μόνη της δεν αρκεί. Αυτό που χρειάζεται περισσότερο ο κόσμος είναι νέες ιδέες όταν πρόκειται για την επίλυση των μεγαλύτερων προκλήσεων της κοινωνίας. Και εκεί είναι που οι κβαντικές νεοφυείς επιχειρήσεις, οι επιχειρήσεις κλίμακας και οι καινοτόμοι εν γένει παίζουν τεράστιο ρόλο, καθώς απλά δεν υπάρχουν ποτέ αρκετά κορυφαία ταλέντα για να συνεχίσουν να σπρώχνουν το φάκελο της καινοτομίας αιχμής» πρόσθεσε.
      Η κβαντική πληροφορική μπορεί να επιταχύνει σημαντικά τους υπολογισμούς όταν πρόκειται για συγκεκριμένα προβλήματα, ιδίως εκείνα που βασίζονται σε πιθανότητες. Οι μηχανές αυτές θα πρέπει να είναι σε θέση να κοσκινίζουν εξαιρετικά γρήγορα πολλαπλά αποτελέσματα μιας λύσης και να επιλέγουν το καλύτερο, πολύ πιο γρήγορα από ό,τι θα μπορούσαν ποτέ οι κλασικοί υπολογιστές.
      Πώς μπορεί ο κόσμος να επωφεληθεί από την κβαντική τεχνολογία;
      Για τη βιωσιμότητα και άλλες κοινωνικές προκλήσεις, η τεχνολογία αυτή υπόσχεται να αλλάξει τα δεδομένα. Για παράδειγμα η Nomad Atomics, αποτελούμενη από μια μικρή ομάδα με έδρα τη Μελβούρνη της Αυστραλίας και ένα γραφείο στη Γερμανία, η νεοφυής επιχείρηση αναπτύσσει ένα κβαντικό βαρυόμετρο για να ανιχνεύσει και να απεικονίσει τα βάθη της Γης για την αποτελεσματική παρακολούθηση του αποθηκευμένου CO2. Η διασφάλιση ότι το αποθηκευμένο CO2 παραμένει με ασφάλεια παγιδευμένο στο υπέδαφος για δεκαετίες – ή ακόμη και αιώνες – αποτελεί μεγάλη πρόκληση. Το εξαιρετικά ακριβές βαρυτόμετρο της Nomad Atomics θα μπορούσε να βοηθήσει, χρησιμοποιώντας τη βαρύτητα για τον εντοπισμό υπόγειων δεξαμενών, και την παρακολούθηση της συμπεριφοράς του CO2 μετά την έγχυσή του. Η συσκευή μετρά μικροσκοπικές αλλαγές στη βαρύτητα που προκαλούνται από τις διακυμάνσεις της υπόγειας μάζας. Όταν το CO2 αποθηκεύεται στο υπέδαφος, το βαρυόμετρο ανιχνεύει αυτές τις αλλαγές, βοηθώντας τους χειριστές να εντοπίσουν πού κινείται ο άνθρακας. Αυτό διασφαλίζει ότι το αέριο παραμένει αποθηκευμένο με ασφάλεια, βοηθά στον έγκαιρο εντοπισμό διαρροών και δίνει στις ρυθμιστικές αρχές την εμπιστοσύνη ότι ο χώρος αποθήκευσης λειτουργεί όπως έχει προγραμματιστεί. Επόμενο βήμα της εταιρείας είναι η συνεργασίας με σχετικές επιχειρήσεις δέσμευσης, αξιοποίησης και αποθήκευσης άνθρακα.
      Στη συνέχεια, υπάρχει η Planqc, μια εταιρεία από το Μόναχο της Γερμανίας που ασχολείται με την κατασκευή κβαντικών υπολογιστών με βάση τα ουδέτερα άτομα. Πρόκειται για μια προσέγγιση πολύ διαφορετική από την προτιμώμενη επιλογή τεχνολογικών κολοσσών όπως η Google και η IBM, οι οποίες επιλέγουν υπεραγώγιμα qubits. Η Planqc, θέλει να αντιμετωπίσει τις υπολογιστικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν πολλές βιομηχανίες, όπως η βελτιστοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού, η ανακάλυψη νέων υλικών και η προώθηση της ανάπτυξης φαρμάκων. Οι υπολογιστές τους βασίζονται σε συστοιχίες οπτικών τσιμπίδων και λέιζερ για να χειρίζονται μεμονωμένα άτομα, τα οποία χρησιμεύουν ως φυσικά qubits.
      Η φινλανδική Algorithmiq, εξετάζει την επιτάχυνση της ανακάλυψης φαρμάκων και την περαιτέρω τελειοποίηση της εξατομικευμένης ιατρικής, με τη βοήθεια ειδικά αναπτυγμένων κβαντικών αλγορίθμων. Πρόσφατα, η εταιρεία εγκαινίασε την πλατφόρμα Aurora, η οποία βοηθά τους χρήστες που εργάζονται σε μοριακές προσομοιώσεις -που είναι ζωτικής σημασίας όταν πρόκειται για τη δημιουργία ενός νέου φαρμάκου- να εξάγουν γρήγορα και αποτελεσματικά δεδομένα από κβαντικούς υπολογιστές. Η Algorithmiq κυκλοφορεί τμήματα του Aurora ως αυτόνομα προϊόντα, τις λεγόμενες ψηφιακές κβαντικές διεπαφές (DQIs). Οι τεχνολογίες αυτές κατασκευάζονται με τη χρήση βαθιάς γνώσης της κβαντικής φυσικής, ενισχύοντας σημαντικά τις δυνατότητες του υπάρχοντος και του μελλοντικού κβαντικού υλικού και λειτουργώντας ως καταλύτες των κβαντικών εφαρμογών. Η Algorithmiq δεν είναι η μόνη στον τομέα αυτό.
      Η Qnity, από το Σάο Πάολο της Βραζιλίας, εξετάζει την τεχνολογία που θα μπορούσε να επιταχύνει την ανακάλυψη φαρμάκων. Εργάζεται για τη δημιουργία ενός ηλεκτροχημικού αισθητήρα ικανού να ανιχνεύει μοριακές αλληλεπιδράσεις με εξαιρετικά υψηλή ευαισθησία, ώστε να βελτιώσει την ανακάλυψη νέων φαρμάκων και την ανάπτυξη νέων θεραπειών.
      Από την ασφάλεια στη μηχανική μάθηση
      Η Quantasphere επικεντρώνεται επίσης στην υγειονομική περίθαλψη, αλλά σε πολύ διαφορετικές πτυχές της. Εξετάζει την κβαντική για την ιατρική ακριβείας και τη γονιδιωματική, βασιζόμενη σε αυτό που είναι γνωστό ως QKD, ή κβαντική διανομή κλειδιών, για την ασφάλεια της ανταλλαγής κλειδιών κρυπτογράφησης. Με πολύ απλά λόγια, ο στόχος της είναι να καταστήσει τα ευαίσθητα δεδομένα – που είναι διαδεδομένα στην υγειονομική περίθαλψη – ασφαλή από τους μελλοντικούς κβαντικούς υπολογιστές. Η Quantum Dice επίσης μία εταιρεία που επικεντρώνεται στην ασφάλεια. Με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο αναπτύσσει τεχνολογία που μπορεί να παράγει εξαιρετικά ασφαλείς τυχαίους αριθμούς, αξιοποιώντας τις κβαντικές ιδιότητες του φωτός. Στόχος είναι η προστασία ευαίσθητων οικονομικών, κυβερνητικών ή άλλων δεδομένων από απειλές στον κυβερνοχώρο.
      Η Platetai Space, με έδρα τη Μάλαγα της Ισπανίας, ποντάρει στην κβαντική μηχανική μάθηση και στους δορυφόρους για τον εντοπισμό υπόγειων πηγών γλυκού νερού που κινδυνεύουν να στερέψουν, σε μια προσπάθεια να βοηθήσει την ανθρωπότητα να εξοικονομήσει νερό. Χρησιμοποιώντας αλγορίθμους και μια υβριδική προσέγγιση κβαντικής-κλασικής μηχανικής μάθησης, η τεχνολογία της – που ονομάστηκε Quantum Aqua – ενσωματώνει δεδομένα από πολλούς δορυφόρους για να εκτιμήσει την πιθανότητα ύπαρξης μιας υπόγειας πηγής νερού σε μια συγκεκριμένη τοποθεσία. Μόλις εφαρμοστεί με κβαντικούς υπολογιστές, το εργαλείο θα δημιουργεί ενημερωμένους χάρτες που θα δείχνουν πού βρίσκεται το νερό, με δυνατότητα καθημερινής παρακολούθησης ολόκληρου του πλανήτη και εντοπισμού πιθανών πηγών μόλυνσης για την έκδοση έγκαιρων προειδοποιήσεων.
      Η Quantum Mads από την Ισπανία ενδιαφέρεται επίσης για καινοτομίες που σχετίζονται με το νερό, αλλά η συγκεκριμένη εταιρεία εξετάζει τη χρήση της κβαντικής πληροφορικής για να καταστήσει την επεξεργασία των λυμάτων πιο αποτελεσματική, να μειώσει τη χρήση ενέργειας και να βελτιώσει την απόδοση των βιοαντιδραστήρων.
      Επίσης, υπάρχει η Quiminex από τον Καναδά, η οποία εφαρμόζει κβαντική μηχανική μάθηση στην εξερεύνηση ορυκτών, για να εντοπίζει με ακρίβεια κρίσιμα κοιτάσματα ορυκτών βαθιά στο υπέδαφος. Και τέλος, η Xairos Systems από τις ΗΠΑ στοχεύει στην ανάπτυξη κβαντικού χρονισμού για ακριβή παγκόσμιο συγχρονισμό, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι έξυπνες πόλεις του μέλλοντος θα λειτουργούν όσο το δυνατόν πιο ομαλά.
    19. Τεχνολογία

      Engineer

      Το δικό τους όχημα φυσικού αερίου θα έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν οι επαγγελματίες οδηγοί εκμεταλλευόμενοι το πρόγραμμα επιδότησης το οποίο είναι σε εξέλιξη με πρωτοβουλία της ΔΕΠΑ. Οι αντιπροσωπείες Volkswagen, Skoda και Mercedes σε συνεργασία με τη ΔΕΠΑ προσφέρουν επιδότηση για οχήματα φυσικού αερίου, η οποία ξεκινά από τα 1.500 ευρώ και φθάνει ως τα 10.000 για αγορά ενός καινούριου εργοστασιακά κατασκευασμένου οχήματος ενώ επιδοτήσεις υπάρχουν και για τη μετατροπή βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων σε διπλού καυσίμου καλύπτοντας ποσόν 800 ευρώ για βενζινοκίνητα και έως 12.000 ήτοι όλο το κόστος μετατροπής για τα πετρελαιοκίνητα.
       

       

       
      Το φυσικό αέριο κίνησης προσφέρει οικονομία τουλάχιστον 60% σε σχέση με τη βενζίνη και είναι πιο αποδοτικό από τα συμβατικά και εναλλακτικά καύσιμα καθώς 1 κιλό φυσικό αέριο κίνησης είναι ενεργειακά ισοδύναμο με 1,5 λίτρα βενζίνη, 1,3 λίτρα πετρέλαιο και 2 λίτρα υγραέριο.
       

      Για την επίτευξη του στόχου 20/20/20 για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και την μετάβαση σε μια νέα εποχή απεξάρτησης από τις συμβατικές μορφές ενέργειας υιοθετούνται κίνητρα για τη χρήση του φυσικού αερίου στις μεταφορές σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο. Οι κυβερνήσεις θεσμοθετούν φοροαπαλλαγές, ζώνες ελεύθερης διέλευσης και προχωρούν στη βελτίωση των υποδομών σε συνεργασία με φορείς τις αγοράς. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες λανσάρουν όλο και περισσότερα μοντέλα φυσικού αερίου ενώ οι οδηγοί που κινούνται με φυσικό αέριο μπορούν να κινηθούν με αυτονομία εφοδιαζόμενοι από ένα δίκτυο πρατηρίων στην Ελλάδα και την Ευρώπη, το οποίο διευρύνεται συνεχώς.
       
      Ήδη στην Ευρώπη υπάρχουν 3.307 πρατήρια ενώ στην Ελλάδα με πρωτοβουλία της ΔΕΠΑ, η οποία συνεργάζεται με τις BP & ΕΚΟ, επεκτείνει το δίκτυο πρατηρίων φυσικού αερίου με την επωνυμία Fisikon. Τα πρατήρια Fisikon εξυπηρετούν ΙΧ, επαγγελματικά οχήματα και ταξί, λεωφορεία και απορριμματοφόρα που καίνε φυσικό αέριο. Πόλεις όπως είναι η Αθήνα (Κηφισιά, Ηλιούπολη, Ανθούσα, Κορωπί, Ασπρόπυργος, Νέα Φιλαδέλφεια, Άγιος Ιωάννης Ρέντης, Άνω Λιόσια, , η Θεσσαλονίκη (Πυλαία, Νέα Μαγνησία), η Λαμία, η Λάρισα, ο Βόλος, τα Ιωάννινα (Αστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων) αποκτούν πρατήρια φυσικού αερίου ενθαρρύνοντας την οικονομική οδήγηση.
       

       
      Εκτός από την αγορά ενός εργοστασιακά κατασκευασμένου οχήματος φυσικού αερίου υπάρχει και η λύση της μετατροπής συμβατικού οχήματος σε διπλού καυσίμου.
       
      Προς αυτή την κατεύθυνση, η ΔΕΠΑ εφαρμόζει πρόγραμμα χρηματοδότησης μετατροπής επαγγελματικών οχημάτων, το οποίο για τα βενζινοκίνητα ανέρχεται στα 800 ευρώ ανά όχημα και για τα πετρελαιοκίνητα καλύπτεται το σύνολο του κόστους μετατροπής, δηλαδή ποσόν έως 12.000 ευρώ.
       
      Η χρήση του φυσικού αερίου στα οχήματα με βενζινοκινητήρα είναι πλέον αρκετά διαδομένη στο εξωτερικό και η τεχνολογία της καύσης εναλλακτικά φυσικού αερίου και βενζίνης είναι γνωστή ως bi- fuel.
       
      Στην Ελλάδα η νομοθεσία επιτρέπει τη μετατροπή και των βενζινοκίνητων οχημάτων αλλά και των πετρελαιοκινητήρων σε dual fuel με φυσικό αέριο και ήδη έχουν κυκλοφορήσει οχήματα που έχουν μετατραπεί, τα οποία παρουσιάζουν πολύ καλές επιδόσεις στην οικονομία καυσίμου, την απόδοση και τη μείωση των ρύπων.
       
      Ακόμη, με εξέλιξη της τεχνολογίας τα τελευταία χρόνια έγινε δυνατή η χρήση του φυσικού αερίου σε συνδυασμό με το diesel στους πετρελαιοκινητήρες των βαρέων οχημάτων. Στην περίπτωση αυτή τα δύο καύσιμα καίγονται συγχρόνως, σε αναλογίες που να ανταποκρίνονται στην απαίτηση του κινητήρα κάθε στιγμή, ανάλογα με την πίεση του πεντάλ του γκαζιού. Η τεχνολογία αυτή, η οποία λέγεται dual fuel, συνδυάζει τον καλύτερο κινητήρα με το βέλτιστο και ευγενέστερο καύσιμο.
       
      Πλεονεκτήματα χρήσης φυσικού αερίου στα ΙΧ

      Οικονομία έως και 60% σε σχέση με άλλα καύσιμα
      30% λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου
      Τo φυσικό αέριο δεν μπορεί να νοθευτεί καθώς παρέχεται απευθείας από τους αγωγούς κατευθείαν στα πρατήρια
      Έχει περισσότερη ενέργεια από τα άλλα καύσιμα (1 κιλό φυσικό αέριο κίνησης είναι ενεργειακά ισοδύναμο με 1,5 λίτρα βενζίνη, 1,3 λίτρα πετρέλαιο και 2 λίτρα υγραέριο)
      Η καύση του φυσικού αερίου είναι πιο αθόρυβη σε σχέση με τους κινητήρες βενζίνης και κατά πολύ πιο αθόρυβη από τους κινητήρες πετρελαίου
      Το φυσικό αέριο ακόμη κι αν διαφύγει, είναι αρκετά ελαφρύτερο από τον ατμοσφαιρικό αέρα, κάτι που το καθιστά απόλυτα ασφαλές καύσιμο

      Το CNG προσφέρει υψηλή αξιοπιστία καθώς είναι ποιοτικά ανώτερο καύσιμο χωρίς προσμίξεις και βαθμό οκτανίων 130
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=119674
    20. Τεχνολογία

      basgoud

      Έναν σούπερ χάλυβα πολύ πιο ανθεκτικό στις ρωγμές από τους ήδη υπάρχοντες έφτιαξαν επιστήμονες από τις ΗΠΑ, τη Γερμανία και την Ιαπωνία, με επικεφαλής τον καθηγητή μεταλλουργίας Τσεμ Τασάν του ΜΙΤ, που έκαναν τη δημοσίευση στο περιοδικό «Science».
       
      Ο νέος υπερανθεκτικός χάλυβας περιέχει μικροδομές που μιμούνται τη σύνθεση των οστών και οι οποίες αποτρέπουν την προώθηση μιας ρωγμής, όταν αυτή εμφανίζεται. Με αυτό τον τρόπο, ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος μια ρωγμή να μεγαλώσει και να αποδειχθεί καταστροφική για την χαλύβδινη κατασκευή. Οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν μεθόδους νανοτεχνολογίας για να μιμηθούν τη φύση και να δημιουργήσουν μικροσκοπικές δομές μέσα στο κράμα του χάλυβα.
       
      Η μεταλλική καταπόνηση αποτελεί βασική αιτία για τις βλάβες που συμβαίνουν σε αεροπλάνα, διαστημόπλοια, γέφυρες, εργοστάσια κ.α. Ο νέος σούπερ-χάλυβας καταπονείται μηχανικά πολύ πιο δύσκολα. Ακόμη κι αν υπάρξει μια μικρορωγμή ή παραμόρφωση, αυτή δεν εξαπλώνεται εύκολα.
       
      Το νέο υλικό θα μπορούσε να έχει πολλές πρακτικές εφαρμογές, προηγουμένως όμως θα πρέπει να αποδειχθεί ότι είναι δυνατό να παραχθεί μαζικά.
       
      Πηγή: http://www.newsbeast.gr/technology/arthro/2611757/dimiourgithike-chalivas-iperanthektikos-stis-rogmes
    21. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Ξάνθη είναι η πρώτη πόλη της Ελλάδας που εξασφαλίζει σε όλους τους φοιτητές τη δυνατότητα δωρεάν πρόσβασης στο διαδίκτυο στο μεγαλύτερο τμήμα της πόλης!
      Η πρωτοποριακή αυτή δράση αναβάθμισης διαδικτυακών υπηρεσιών επιτεύχθηκε μέσω της αγαστής συνεργασίας του Δήμου Ξάνθης και του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και είναι η πρώτη φορά πανελληνίως που Δήμος και Ακαδημαϊκή Κοινότητα προχωρούν σε τέτοια σύμπραξη τεχνολογικής αιχμής. Οι δύο φορείς, ενώνοντας τις δυνάμεις τους, υλοποίησαν το έργο διασύνδεσης του Ασύρματου Μητροπολιτικού Δικτύου του Δήμου Ξάνθης με το ακαδημαϊκό δίκτυο Eduroam (διεθνές δίκτυο περιαγωγής που προσφέρει δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο σε όλους τους φοιτητές).
      Με το συγκεκριμένο έργο διασύνδεσης, όλοι οι φοιτητές των ελληνικών και ξένων Πανεπιστημίων, χρησιμοποιώντας απλώς τον προσωπικό λογαριασμό τους στο Eduroam, έχουν το προνόμιο της δωρεάν πρόσβασης σε υψηλής ταχύτητας ασύρματη σύνδεση στο διαδίκτυο, όχι μόνο στους χώρους του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου, αλλά και σε πολλαπλά σημεία της πόλης της Ξάνθης.
      Αξιοποιώντας, λοιπόν, τις τεχνολογικές υποδομές του Δήμου Ξάνθης και του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, η Ξάνθη αναβάθμισε το αναπτυξιακό της αποτύπωμα στις παρεχόμενες διαδικτυακές υπηρεσίες της και εμπλούτισε το προφίλ της με ακόμα ένα χαρακτηριστικό, εκείνο της «Έξυπνης Φοιτητούπολης»!
      https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1PwbcpnsG6od0hO3ZgIlqw4mpV3A&hl=el&ll=41.14040537173654%2C24.888248299999987&z=16
       
       
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.