Jump to content
  • Novatron
  • Engineer

    Προδημοσιεύτηκε η πρόσκληση για το πρόγραμμα ενίσχυσης της ίδρυσης Ενεργειακών Κοινοτήτων από το ΕΣΠΑ

    Sign in to follow this  

    Προδημοσιεύτηκε η πρόσκληση του Προγράμματος "Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Ενεργειακών Κοινοτήτων", δράση που συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ)» του ΕΣΠΑ 2014 – 2020.

    Με τη συγκεκριμένη Δράση ενισχύεται η ίδρυση και λειτουργία  Ενεργειακών Κοινοτήτων δίνοντας τη δυνατότητα και παρέχοντας δυναµική σε τοπικές κοινωνίες, ιδιώτες-πολίτες, Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α. Α΄& Β΄ βαθμού), καθώς και σε άλλα νοµικά πρόσωπα να αναπτύξουν επενδυτικά εγχειρήματα συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο:wwq_uQjwmYOQTF1kZ53eOhkN8yBNW1K4buIkNg_K

    -στην προώθηση της κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας και καινοτομίας στον ενεργειακό τοµέα,

    -στην αντιμετώπισης της ενεργειακής ένδειας,

    -στην προαγωγής της ενεργειακής αειφορίας,

    -στην παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ, αποθήκευση, ιδιοκατανάλωση ενέργειας,

    -στην ενίσχυση της ενεργειακής αυτάρκειας και ασφάλειας σε νησιωτικούς δήµους, 

    -στη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας στην τελική χρήση σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο.

     Στο πλαίσιο της Δράσης ενισχύονται Ενεργειακές Κοινότητες όπως ορίζονται στο άρθρο 1 του ν. 4513/2018.

    Κάθε Ενεργειακή Κοινότητα στο πλαίσιο της συγκεκριμένης Δράσης υποβάλλει μια και μοναδική αίτηση χρηματοδότησης.

    Δείτε αναλυτικά εδώ.

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Η ενεργειακή αυτονομία, η αυτάρκεια, καθώς και η βιωσιμότητα μέσα από την παραγωγή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, από τον ήλιο, τον άνεμο, τη βιομάζα, είναι ο κύριος στόχος που έχει οδηγήσει πολλούς αγρότες αλλά και αστικά νοικοκυριά να προχωρήσουν στη σύσταση Ενεργειακών Κοινοτήτων στην Κεντρική και Δυτική Μακεδονία, όπου ήδη έχουν συσταθεί πάνω από 30 Ενεργειακές Κοινότητες οι οποίες μετρούν πάνω από 1.500 μέλη.
      Ο νόμος 4513/2018 έδωσε τη δυνατότητα να αναπτυχθεί η κοινωνική οικονομία και στον ενεργειακό τομέα και έχει αρχίσει να αξιοποιείται από ομάδες της κοινωνίας, που θα προχωρήσουν στην κατασκευή των εγκαταστάσεων παραγωγής ενέργειας με στόχο την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών των καλλιεργειών τους αλλά και των νοικοκυριών τους. Μάλιστα έχει δημιουργηθεί η πρώτη Ένωση Ενεργειακών Κοινοτήτων νομού Θεσσαλονίκης, ενώ έχει δρομολογηθεί και η Ένωση Ενεργειακών Κοινοτήτων Σερρών.
      Στην Κεντρική Μακεδονία οι 25 ενεργειακές κοινότητες και οι 5 στη Δυτική Μακεδονία έχουν καταθέσει αιτήματα στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος για την έκδοση Ειδικών Περιβαλλοντικών Όρων  ή την απαλλαγή από αυτούς και έχουν αρχίσει να καταθέτουν αιτήματα προς τη ΔΕΔΔΗΕ για όρους σύνδεσης με το δίκτυο. Μέχρι το τέλος του 2019 αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί κάποιες από τις επενδύσεις και να ξεκινήσει η παραγωγή ενέργειας.
      Ταυτόχρονα, είναι σε αναμονή της προκήρυξης του ΕΣΠΑ ώστε να εξασφαλιστεί μέρος των απαιτούμενων κεφαλαίων για να προχωρήσουν οι επενδύσεις για τη δημιουργία των εγκαταστάσεων παραγωγής ενέργειας.
      Μια από τις θετικές παραμέτρους του νόμου 4583/2018 είναι η δυνατότητα που παρέχεται στις ενεργειακές κοινότητες να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκό πάρκο σε οποιαδήποτε έκταση που δεν είναι υψηλής παραγωγικότητας και η οποία βρίσκεται στα όρια της περιφέρειας όπου ανήκει η Ενεργειακή Κοινότητα. Με τον τρόπο αυτόν ξεπερνιούνται τα προβλήματα χωρικού σχεδιασμού που προκύπτουν για τις αστικές ενεργειακές κοινότητες.
      Δεκαέξι Ενεργειακές Κοινότητες στο νομό Θεσσαλονίκης!
      Από το Δρυμό, τα Βασιλικά μέχρι και το Φιλαδέλφειο έχουν συσταθεί ήδη 16 Ενεργειακές Κοινότητες στο νομό Θεσσαλονίκης οι οποίες είναι Περιορισμένης Ευθύνης. Την αρχή έκαναν πέντε αγροτικοί συνεταιρισμοί στην Ανατολική Θεσσαλονίκη με στόχο την παραγωγή ενέργειας για τη λειτουργία των γεωτρήσεων και κατ’ επέκταση το πότισμα των καλλιεργειών τους.
      Πρόκειται για τους συνεταιρισμούς Επανομής, Τριλόφου, Θέρμης, Σχολαρίου και Βασιλικών οι οποίοι έχουν δρομολογήσει τη δημιουργία πάρκου φωτοβολταϊκών σε έκταση 50 στρεμμάτων για την παραγωγή ενέργειας 2 MW. Σε ανάλογα εγχειρήματα έχουν προχωρήσει οι Ενεργειακές Κοινότητες Δρυμού, Απολλωνίας, Περιστερώνα, Ανθεμούσσας, Φιλαδελφείου και άλλες.
      Μάλιστα στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν ήδη 10 αστικές Ενεργειακές Κοινότητες. 
      Όσον αφορά τη Δυτική Μακεδονία, έχουν δημιουργηθεί οι Ενεργειακές Κοινότητες Σερβίων, Αλιάκμωνα, Λίμνης, Άργους και Κέλλης. Να σημειωθεί ότι η Ενεργειακή Κοινότητα Κέλλης, εκτός από το φωτοβολταϊκό σταθμό που ετοιμάζει για να καλύψει μέρος των ενεργειακών αναγκών του χωριού, έχει προχωρήσει και σε μελέτη για την αξιοποίηση των ζωικών και φυτικών υπολειμμάτων της περιοχής με σκοπό την παραγωγή βιοαερίου για τη θέρμανση των κατοικιών του χωριού.
      Ένα κρίσιμο ζήτημα είναι ότι τα δίκτυα της ΔΕΔΔΗΕ δεν έχουν αναβαθμιστεί ώστε να έχουν τη δυνατότητα να δεχτούν τόσο μεγάλο ηλεκτρικό φορτίο. Για το λόγο αυτόν γίνεται προσπάθεια από την Ένωση Ενεργειακών Κοινοτήτων Θεσσαλονίκης να δημιουργηθεί πύλη για τις ενεργειακές κοινότητες του νομού στο οροπέδιο περιοχής Πλατείας του δήμου Βόλβης όπου υπάρχουν 500 στρέμματα διαθέσιμων εκτάσεων από μέλη της Ένωσης για να εγκατασταθεί φωτοβολταϊκό πάρκο ισχύος 15 MW, 1 MW περίπου για κάθε Ενεργειακή Κοινότητα. Στόχος να μειωθούν τα τέλη σύνδεσης και να εκδοθεί μία ΕΠΟ (Ειδικοί Περιβαλλοντικοί Όροι).
      Στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας δραστηριοποιείται η ελληνική εταιρία Eunice Energy Group που αναλαμβάνει την κατασκευή ανεμογεννητριών και την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών και η οποία έχει συνάψει συμβάσεις με Ενεργειακές Κοινότητες έχοντας αναλάβει την υποχρέωση να εγγυηθεί για τη χρηματοδότηση κατασκευής των έργων.
      Όσον αφορά την χρηματοδότηση των επενδύσεων για τις Αστικές Ενεργειακές Κοινότητες υπάρχουν εταιρίες κατασκευαστές -πάροχοι που αναλαμβάνουν την υποχρέωση της δημιουργίας των εγκαταστάσεων με την προϋπόθεση οι μετρητές κατανάλωσης των νοικοκυριών να μεταφερθούν σε αυτές.
      «Να αντιμετωπιστεί η ενεργειακή φτώχεια των νοικοκυριών»
      Το να δημιουργηθούν Ενεργειακές Κοινότητες σε αστικές περιοχές ώστε να αντιμετωπιστεί η ενεργειακή φτώχεια πολλών νοικοκυριών προτρέπει ο πρόεδρος της Ένωσης Ενεργειακών Κοινοτήτων Θεσσαλονίκης, Χρήστος Ρώσσιος: «Οι δυνατότητες του νόμου 4513/2018 που έχει συμπληρωθεί με το νόμο 4602/2019 για τη δημιουργία με ελάχιστα κόστη μεγάλων ενεργειακών κοινοτήτων πρέπει να αξιοποιηθούν από την κοινωνία. Στόχος να καλύπτονται οι ενεργειακές ανάγκες ολόκληρων χωριών ή μεγάλων αστικών περιοχών και να καταπολεμηθεί η ενεργειακή φτώχεια πολλών οικογενειών. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα στη χώρα μας να αυξήσει την παραγωγή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ώστε μέχρι το 2025 να καλύπτει το 30% των αναγκών της από ΑΠΕ, μια δέσμευση που έχει αναλάβει απέναντι στην ΕΕ».

      View full είδηση
    • By Engineer
      Η ενεργειακή αυτονομία, η αυτάρκεια, καθώς και η βιωσιμότητα μέσα από την παραγωγή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, από τον ήλιο, τον άνεμο, τη βιομάζα, είναι ο κύριος στόχος που έχει οδηγήσει πολλούς αγρότες αλλά και αστικά νοικοκυριά να προχωρήσουν στη σύσταση Ενεργειακών Κοινοτήτων στην Κεντρική και Δυτική Μακεδονία, όπου ήδη έχουν συσταθεί πάνω από 30 Ενεργειακές Κοινότητες οι οποίες μετρούν πάνω από 1.500 μέλη.
      Ο νόμος 4513/2018 έδωσε τη δυνατότητα να αναπτυχθεί η κοινωνική οικονομία και στον ενεργειακό τομέα και έχει αρχίσει να αξιοποιείται από ομάδες της κοινωνίας, που θα προχωρήσουν στην κατασκευή των εγκαταστάσεων παραγωγής ενέργειας με στόχο την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών των καλλιεργειών τους αλλά και των νοικοκυριών τους. Μάλιστα έχει δημιουργηθεί η πρώτη Ένωση Ενεργειακών Κοινοτήτων νομού Θεσσαλονίκης, ενώ έχει δρομολογηθεί και η Ένωση Ενεργειακών Κοινοτήτων Σερρών.
      Στην Κεντρική Μακεδονία οι 25 ενεργειακές κοινότητες και οι 5 στη Δυτική Μακεδονία έχουν καταθέσει αιτήματα στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος για την έκδοση Ειδικών Περιβαλλοντικών Όρων  ή την απαλλαγή από αυτούς και έχουν αρχίσει να καταθέτουν αιτήματα προς τη ΔΕΔΔΗΕ για όρους σύνδεσης με το δίκτυο. Μέχρι το τέλος του 2019 αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί κάποιες από τις επενδύσεις και να ξεκινήσει η παραγωγή ενέργειας.
      Ταυτόχρονα, είναι σε αναμονή της προκήρυξης του ΕΣΠΑ ώστε να εξασφαλιστεί μέρος των απαιτούμενων κεφαλαίων για να προχωρήσουν οι επενδύσεις για τη δημιουργία των εγκαταστάσεων παραγωγής ενέργειας.
      Μια από τις θετικές παραμέτρους του νόμου 4583/2018 είναι η δυνατότητα που παρέχεται στις ενεργειακές κοινότητες να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκό πάρκο σε οποιαδήποτε έκταση που δεν είναι υψηλής παραγωγικότητας και η οποία βρίσκεται στα όρια της περιφέρειας όπου ανήκει η Ενεργειακή Κοινότητα. Με τον τρόπο αυτόν ξεπερνιούνται τα προβλήματα χωρικού σχεδιασμού που προκύπτουν για τις αστικές ενεργειακές κοινότητες.
      Δεκαέξι Ενεργειακές Κοινότητες στο νομό Θεσσαλονίκης!
      Από το Δρυμό, τα Βασιλικά μέχρι και το Φιλαδέλφειο έχουν συσταθεί ήδη 16 Ενεργειακές Κοινότητες στο νομό Θεσσαλονίκης οι οποίες είναι Περιορισμένης Ευθύνης. Την αρχή έκαναν πέντε αγροτικοί συνεταιρισμοί στην Ανατολική Θεσσαλονίκη με στόχο την παραγωγή ενέργειας για τη λειτουργία των γεωτρήσεων και κατ’ επέκταση το πότισμα των καλλιεργειών τους.
      Πρόκειται για τους συνεταιρισμούς Επανομής, Τριλόφου, Θέρμης, Σχολαρίου και Βασιλικών οι οποίοι έχουν δρομολογήσει τη δημιουργία πάρκου φωτοβολταϊκών σε έκταση 50 στρεμμάτων για την παραγωγή ενέργειας 2 MW. Σε ανάλογα εγχειρήματα έχουν προχωρήσει οι Ενεργειακές Κοινότητες Δρυμού, Απολλωνίας, Περιστερώνα, Ανθεμούσσας, Φιλαδελφείου και άλλες.
      Μάλιστα στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν ήδη 10 αστικές Ενεργειακές Κοινότητες. 
      Όσον αφορά τη Δυτική Μακεδονία, έχουν δημιουργηθεί οι Ενεργειακές Κοινότητες Σερβίων, Αλιάκμωνα, Λίμνης, Άργους και Κέλλης. Να σημειωθεί ότι η Ενεργειακή Κοινότητα Κέλλης, εκτός από το φωτοβολταϊκό σταθμό που ετοιμάζει για να καλύψει μέρος των ενεργειακών αναγκών του χωριού, έχει προχωρήσει και σε μελέτη για την αξιοποίηση των ζωικών και φυτικών υπολειμμάτων της περιοχής με σκοπό την παραγωγή βιοαερίου για τη θέρμανση των κατοικιών του χωριού.
      Ένα κρίσιμο ζήτημα είναι ότι τα δίκτυα της ΔΕΔΔΗΕ δεν έχουν αναβαθμιστεί ώστε να έχουν τη δυνατότητα να δεχτούν τόσο μεγάλο ηλεκτρικό φορτίο. Για το λόγο αυτόν γίνεται προσπάθεια από την Ένωση Ενεργειακών Κοινοτήτων Θεσσαλονίκης να δημιουργηθεί πύλη για τις ενεργειακές κοινότητες του νομού στο οροπέδιο περιοχής Πλατείας του δήμου Βόλβης όπου υπάρχουν 500 στρέμματα διαθέσιμων εκτάσεων από μέλη της Ένωσης για να εγκατασταθεί φωτοβολταϊκό πάρκο ισχύος 15 MW, 1 MW περίπου για κάθε Ενεργειακή Κοινότητα. Στόχος να μειωθούν τα τέλη σύνδεσης και να εκδοθεί μία ΕΠΟ (Ειδικοί Περιβαλλοντικοί Όροι).
      Στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας δραστηριοποιείται η ελληνική εταιρία Eunice Energy Group που αναλαμβάνει την κατασκευή ανεμογεννητριών και την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών και η οποία έχει συνάψει συμβάσεις με Ενεργειακές Κοινότητες έχοντας αναλάβει την υποχρέωση να εγγυηθεί για τη χρηματοδότηση κατασκευής των έργων.
      Όσον αφορά την χρηματοδότηση των επενδύσεων για τις Αστικές Ενεργειακές Κοινότητες υπάρχουν εταιρίες κατασκευαστές -πάροχοι που αναλαμβάνουν την υποχρέωση της δημιουργίας των εγκαταστάσεων με την προϋπόθεση οι μετρητές κατανάλωσης των νοικοκυριών να μεταφερθούν σε αυτές.
      «Να αντιμετωπιστεί η ενεργειακή φτώχεια των νοικοκυριών»
      Το να δημιουργηθούν Ενεργειακές Κοινότητες σε αστικές περιοχές ώστε να αντιμετωπιστεί η ενεργειακή φτώχεια πολλών νοικοκυριών προτρέπει ο πρόεδρος της Ένωσης Ενεργειακών Κοινοτήτων Θεσσαλονίκης, Χρήστος Ρώσσιος: «Οι δυνατότητες του νόμου 4513/2018 που έχει συμπληρωθεί με το νόμο 4602/2019 για τη δημιουργία με ελάχιστα κόστη μεγάλων ενεργειακών κοινοτήτων πρέπει να αξιοποιηθούν από την κοινωνία. Στόχος να καλύπτονται οι ενεργειακές ανάγκες ολόκληρων χωριών ή μεγάλων αστικών περιοχών και να καταπολεμηθεί η ενεργειακή φτώχεια πολλών οικογενειών. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα στη χώρα μας να αυξήσει την παραγωγή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ώστε μέχρι το 2025 να καλύπτει το 30% των αναγκών της από ΑΠΕ, μια δέσμευση που έχει αναλάβει απέναντι στην ΕΕ».
    • By Engineer
      Μέχρι το τέλος του έτους έχει βάλει στόχο η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας να δώσει, τόσο στην κυβέρνηση όσο και στις υπηρεσίες της Κομισιόν, το πρώτο σχέδιο κανονιστικού και ρυθμιστικού πλαισίου για την εγκατάσταση, λειτουργία και τιμολόγηση αποθηκευτικών σταθμών στα δίκτυα μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας.
      Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress η ΡΑΕ έχει συγκροτήσει ομάδα που εργάζεται εντατικά στην κατεύθυνση αυτή. Βασικά «υλικά» στη διάθεση της ομάδας είναι, αφενός τα όσα προέκυψαν από τη σχετική διαβούλευση που πραγματοποιήθηκε, αφετέρου τα αποτελέσματα μελέτης του ΕΜΠ για τα σενάρια ανάπτυξης των ΑΠΕ τα επόμενα χρόνια, καθώς και στοιχεία που συλλέγονται αυτή την περίοδο από όλες τις ευρωπαϊκές χώρες σχετικά με το τι εφαρμόζεται και που.
      Κεντρικό ερώτημα που καλείται να απαντήσει η ΡΑΕ, είναι εάν, πέραν των εσόδων που μπορούν να έχουν οι σταθμοί αποθήκευσης στο διασυνδεδεμένο σύστημα από την ίδια την αγορά (μέσω του μηχανισμού επάρκειας ισχύος αλλά και μέσω του χρηματιστηρίου ενέργειας για τις επικουρικές υπηρεσίες που παρέχουν στους Διαχειριστές) χρειάζεται να θεσμοθετηθεί ένα επιπλέον καθεστώς χρηματοδοτικής στήριξης, κατά τρόπο ανάλογο με αυτόν που ισχύει για τις ΑΠΕ.
      Το δεύτερο ερώτημα, αν κριθεί ότι χρειάζεται ένα τέτοιο καθεστώς, είναι ποιά μορφή θα έχει η χρηματοδοτική στήριξη, ποιό θα είναι το έσοδο για τους επενδυτές αποθήκευσης και ποιός θα πληρώνει το κόστος (για παράδειγμα, απευθείας ο καταναλωτής; οι εταιρείες προμήθειας ρεύματος; οι παραγωγοί ΑΠΕ που θα δούν να αντιμετωπίζεται η στοχαστικότητα των σταθμών τους;)
      Στη λογική με την οποία δουλεύει η ΡΑΕ δεν υπάρχει διαχωρισμός ανάλογα με το αν οι σταθμοί αποθήκευσης θα βασίζονται σε μπαταρίες ή σε αντλησιοταμιευτικά συστήματα (οι δύο βασικές τεχνολογίες αποθήκευσης σήμερα).
      Για την εγκατάσταση συστημάτων αποθήκευσης στα μη διασυνδεδεμένα νησιά τα δεδομένα είναι διαφορετικά από ότι στο ηπειρωτικό σύστημα και θα εξεταστούν χωριστά.
      Γίνεται επίσης διάκριση μεταξύ αποθηκευτικών σταθμών μεγάλης κλίμακας στο διασυνδεδεμένο σύστημα και διεσπαρμένων αποθηκευτικών σταθμών σε επίπεδο δικτύου διανομής.
      Τι συμβαίνει στην Ευρώπη
      Η χώρα μας στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) έχει θέσει ως στόχο τη συμμετοχή ΑΠΕ στην ακαθάριστη τελική κατανάλωση ενέργειας σε ποσοστό τουλάχιστον 31%, με το αντίστοιχο ελάχιστο ποσοστό συμμετοχής στην αγορά ηλεκτρισμού το 55%, μέχρι το 2030.
      Για την επίτευξη του στόχου αυτού, η ΡΑΕ θεωρεί κρίσιμο να θεσπιστεί ένα ρυθμιστικό πλαίσιο για την προώθηση και στήριξη επενδύσεων σε αποθηκευτικούς σταθμούς.
      Μια τέτοια κατεύθυνση είναι σαφής και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο Πακέτο για Καθαρή Ενέργεια (Clean Energy for all Europeans Package). Η εξασφάλιση της βιωσιμότητας των επενδύσεων αυτών, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα είναι καλό να βασίζεται κατά κύριο λόγο σε έσοδα από τη συμμετοχή των αποθηκευτικών σταθμών σε αγορές που αφορούν στις υπηρεσίες που μπορούν να προσφέρουν οι εν λόγω σταθμοί, και όχι σε επιδοτήσεις και λοιπές κρατικές ενισχύσεις.
      Σύμφωνα με την πρώτη καταγραφή που έχει κάνει η ΡΑΕ, σε χώρες με «ώριμες» αγορές ενέργειας και μηχανισμούς ευελιξίας σε ισχύ, όπως για παράδειγμα η Μεγάλη Βρετανία και η Ολλανδία, τα έσοδα από την παροχή επικουρικών υπηρεσιών αποθηκευτικών σταθμών (συμπεριλαμβανομένης και της μείωσης των περικοπών ΑΠΕ) σε συνδυασμό με τα έσοδα από τη συμμετοχή αυτών στις αγορές του Target Model και σε δραστηριότητες arbitrage, είναι σε πολλές περιπτώσεις επαρκή για τη στήριξη νέων επενδύσεων σε σταθμούς αποθήκευσης ενέργειας.
      Σε χώρες όμως που δεν έχουν ακόμα αναπτυγμένες αγορές ενέργειας, ιδίως για αποθηκευτικούς σταθμούς, ή σε χώρες όπου τα έσοδα από τις εν λόγω αγορές δεν επαρκούν για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας έργων αποθήκευσης ενέργειας, είναι σύνηθες να αναπτύσσονται και καθεστώτα χρηματοδοτικής στήριξης κατά τα οριζόμενα στις Κατευθυντήριες Γραμμές της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις στους τομείς της ενέργειας και του περιβάλλοντος (2014-2020).
      Τέτοια καθεστώτα χρηματοδοτικής στήριξης που αφορούν σε έργα αποθήκευσης ενέργειας είναι για παράδειγμα η μειωμένη φορολογία (Σουηδία), η μείωση (ή και εξαίρεση) των χρεώσεων χρήσης δικτύου (Γερμανία), επενδυτικές επιχορηγήσεις (Αυστρία) και η λειτουργική ενίσχυση μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών (Ιρλανδία).
      Πέρα από τα χρηματοδοτικά καθεστώτα στήριξης, πολλές από τις ευρωπαϊκές χώρες παρέχουν επιπλέον κίνητρα για την προώθηση ανάπτυξης έργων αποθήκευσης ενέργειας. Στην Ιταλία για παράδειγμα στα έργα αποθήκευσης ενέργειας δίνεται προτεραιότητα στη σύνδεση στο δίκτυο μετά από τα έργα ΑΠΕ.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.