Jump to content
  • Novatron
  • Engineer

    Engineer

    Κατεδαφίστηκε η γέφυρα Μοράντι στη Γένοβα

    Sign in to follow this  

    Μνήμες από την τραγωδία του Αυγούστου (2018) ξύπνησε η κατεδάφιση των δύο κύριων πυλώνων που είχαν απομένει από τη γέφυρα της Γένοβας, η κατάρρευση της οποίας είχε στοιχίσει τη ζωή σε 43 ανθρώπους.

    Το πρωί της Παρασκευής τοποθετήθηκαν εκρηκτικά προκειμένου να ισοπεδωθούν οι δύο πυλώνες ώστε να επιτραπεί η ανέγερση μιας νέας δομής.

     

    Οι περίπου 4.500 τόνοι μπετόν και χάλυβα κατέρρευσαν σε επτά δευτερόλεπτα μέσα σ' ένα σύννεφο σκόμης, μπροστά στα μάτια των πολυάριθμων Γενοβέζων που είχαν έρθει για να παρακολουθήσουν από απόσταση την κατεδάφιση.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Η ανάπτυξη ηλεκτρονικών προϊόντων (e-pass), η αύξηση συνδρομητών με στοχευμένες ενέργειες, η ενίσχυση των τοπικών διελεύσεων, με ανώνυμα και ηλεκτρονικά εκπτωτικά προϊόντα, αλλά και δράσεις προστασίας του περιβάλλοντος, με μείωση κατά 40% της κατανάλωσης του ρεύματος και αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων εποπτείας, περιλαμβάνονται στις βασικές προτεραιότητες της διοίκησης της Γέφυρας ΑΕ (γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου) για το άμεσο μέλλον.
      Σε ειδική εκδήλωση στο Αντίρριο, η διοίκηση προχώρησε στον απολογισμό της 15ετούς λειτουργίας της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, τονίζοντας ότι «η γέφυρα αποτελεί ένα σύγχρονο τεχνικό μνημείο για τη χώρα μας, λαμβάνοντας υπόψη την καινοτομία και τα πρωτοπόρα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή της, αλλά και την τεχνολογία που χρησιμοποιείται 15 χρόνια τώρα για τη συνεχή συντήρησή της».
      Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η εταιρεία, τα τελευταία 15 χρόνια πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 61 εκατομμύρια διελεύσεις.
      Τα αυτοκίνητα κατέχουν την πρώτη θέση, με ποσοστό 84%, ακολουθούν τα φορτηγά με 8%, τα λεωφορεία με 2% και οι μοτοσυκλέτες με 6%.
      Η εταιρεία, σε συνεργασία με την Blink, έχει τοποθετήσει σε δύο χώρους στάθμευσης στις δύο πλευρές των διοδίων της γέφυρας φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ παράλληλα παρουσίασε το πρώτο ηλεκτροκίνητο όχημα του στόλου της.

      Μιλώντας για το έργο, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας «Γέφυρα ΑΕ», Δρ Παναγιώτης Παπανικόλας, τόνισε ότι «η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου κατέχει εννέα διεθνή βραβεία για τη μελέτη και την κατασκευή της και είναι σχεδιασμένη ώστε να αντέχει φυσικά φαινόμενα, όπως είναι σεισμοί, τεκτονικές μετακινήσεις και ισχυροί άνεμοι ακόμη και αν υπερβαίνουν σε μεγέθη τα 266 χλμ».
      Σχετικά με την συντήρηση της γέφυρας, ανέφερε ότι «όλα τα δομικά στοιχεία ελέγχονται και επιθεωρούνται συνεχώς από το εξειδικευμένο προσωπικό της τεχνικής διεύθυνσης, αλλά και από εναερίτες, δύτες, καθώς και ειδικά μηχανήματα».
      Όσον αφορά το ζήτημα της ασφάλειας, επεσήμανε ότι «ως συνέχεια μιας παράδοσης που δημιουργήθηκε στα χρόνια της κατασκευής, κανένα σημαντικό ατύχημα δεν συνέβη στη διάρκεια των 15 χρόνων ζωής της γέφυρας, χάρη στην επισταμένη συστηματική προσπάθεια της εταιρείας».
      Από την πλευρά του, ο τεχνικός διευθυντής της «Γέφυρας ΑΕ», Άρης Σταθόπουλος-Βλάμης, σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «μία εξαιρετικά καινοτόμος κατασκευή, όπως η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, χρειάζεται καινοτομίες και στη συντήρησή της, για αυτό τηρούμε μια σειρά από αυστηρούς ελέγχους, σε καθημερινή βάση, με στόχο να διασφαλίζουμε την ανταπόκρισή της στο στοίχημα της μακροζωίας και της ασφάλειάς της».
      Σύμφωνα με την «Γέφυρα ΑΕ», «τα τελευταία χρόνια καταγράφεται μία σταδιακά ανοδική πορεία, που οφείλεται στην προσαρμοστικότητα της τιμολογιακής πολιτικής της εταιρείας και στα εκπτωτικά προϊόντα που προσφέρει, όπως επίσης και στο γεγονός ότι πλέον η γέφυρα έχει συνδεθεί με τους αυτοκινητόδρομους Κορίνθου-Πατρών και Αντιρρίου- Ιωαννίνων».
      Σχετικά με το επίπεδο εξυπηρέτησης πελατών «από το 2004 μέχρι σήμερα η “Γέφυρα ΑΕ” υποδέχθηκε 182.000 επισκέπτες στη “Στέγη Πολίτη και Πελάτη”, ενώ έχει λάβει και βραβείο “Καινοτομίας στην Εμπειρία του Πελάτη”, στο πλαίσιο των εθνικών βραβείων του Εθνικού Ινστιτούτου Εξυπηρέτησης Πελατών».
      Ο Παναγιώτης Παπανικόλας αναφέρθηκε «στα 10 πεδία αυτοδέσμευσης της Γέφυρα ΑΕ, λέγοντας ότι «η παραχωρησιούχος τα θεωρεί “συμβόλαιο” για περισσότερες και καλύτερες υπηρεσίες έναντι του “πολίτη-πελάτη”».
      Όσον αφορά τις δράσεις για την προστασία του περιβάλλοντος, παρουσιάστηκαν στοιχεία για τη μείωση της κατανάλωσης του ρεύματος και την αποφυγή εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, αλλά και οι στόχοι για περαιτέρω μείωση κατανάλωσης ρεύματος κατά 11% (σήμερα είναι στο 30%), αποφυγή εκπομπής περίπου 42.000 τόνων διοξειδίου του άνθρακα.
      Από την πλευρά του, ο διευθυντής εταιρικής επικοινωνίας και αειφόρου ανάπτυξης, Γιάννης Φρέρης, προσέθεσε: «Η φροντίδα μας για την προώθηση της οικολογικής (μετριοπαθούς) οδήγησης ξεκινά από το 2009. Σε αυτή την κατεύθυνση, προσπαθούμε μέσα από καμπάνιες ενημέρωσης να εκπαιδεύουμε τους πολίτες-πελάτες μας. Δέσμευσή μας είναι στα επόμενα χρόνια και μέσα από περισσότερες δράσεις, να την ενστερνιστούν περισσότεροι πολίτες».
      Επίσης, ο Γιάννης Φρέρης παρουσίασε τα στάδια ανάπτυξης της εταιρικής υπευθυνότητας της «Γέφυρα ΑΕ», ενώ αναφέρθηκε και στον «διαρκή διάλογο, μέσα από πλατφόρμες συνέργειας, με τους πολίτες της περιοχής και τις συλλογικότητές τους, στο περιβαλλοντικό, το κοινωνικό, το πολιτιστικό, αλλά και το αναπτυξιακό πεδίο, με σκοπό την ενίσχυση της επισκεψιμότητας της περιοχής».
      Τέλος, παρουσιάστηκε το νέο γαλανόλευκο λογότυπο της «Γέφυρα ΑΕ», ως επιστέγασμα, όπως ειπώθηκε, «της δεκαπενταετούς διαδρομής της εθνικής μας γέφυρας».
    • By Engineer
      Η ανάπτυξη ηλεκτρονικών προϊόντων (e-pass), η αύξηση συνδρομητών με στοχευμένες ενέργειες, η ενίσχυση των τοπικών διελεύσεων, με ανώνυμα και ηλεκτρονικά εκπτωτικά προϊόντα, αλλά και δράσεις προστασίας του περιβάλλοντος, με μείωση κατά 40% της κατανάλωσης του ρεύματος και αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων εποπτείας, περιλαμβάνονται στις βασικές προτεραιότητες της διοίκησης της Γέφυρας ΑΕ (γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου) για το άμεσο μέλλον.
      Σε ειδική εκδήλωση στο Αντίρριο, η διοίκηση προχώρησε στον απολογισμό της 15ετούς λειτουργίας της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, τονίζοντας ότι «η γέφυρα αποτελεί ένα σύγχρονο τεχνικό μνημείο για τη χώρα μας, λαμβάνοντας υπόψη την καινοτομία και τα πρωτοπόρα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή της, αλλά και την τεχνολογία που χρησιμοποιείται 15 χρόνια τώρα για τη συνεχή συντήρησή της».
      Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η εταιρεία, τα τελευταία 15 χρόνια πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 61 εκατομμύρια διελεύσεις.
      Τα αυτοκίνητα κατέχουν την πρώτη θέση, με ποσοστό 84%, ακολουθούν τα φορτηγά με 8%, τα λεωφορεία με 2% και οι μοτοσυκλέτες με 6%.
      Η εταιρεία, σε συνεργασία με την Blink, έχει τοποθετήσει σε δύο χώρους στάθμευσης στις δύο πλευρές των διοδίων της γέφυρας φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ παράλληλα παρουσίασε το πρώτο ηλεκτροκίνητο όχημα του στόλου της.

      Μιλώντας για το έργο, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας «Γέφυρα ΑΕ», Δρ Παναγιώτης Παπανικόλας, τόνισε ότι «η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου κατέχει εννέα διεθνή βραβεία για τη μελέτη και την κατασκευή της και είναι σχεδιασμένη ώστε να αντέχει φυσικά φαινόμενα, όπως είναι σεισμοί, τεκτονικές μετακινήσεις και ισχυροί άνεμοι ακόμη και αν υπερβαίνουν σε μεγέθη τα 266 χλμ».
      Σχετικά με την συντήρηση της γέφυρας, ανέφερε ότι «όλα τα δομικά στοιχεία ελέγχονται και επιθεωρούνται συνεχώς από το εξειδικευμένο προσωπικό της τεχνικής διεύθυνσης, αλλά και από εναερίτες, δύτες, καθώς και ειδικά μηχανήματα».
      Όσον αφορά το ζήτημα της ασφάλειας, επεσήμανε ότι «ως συνέχεια μιας παράδοσης που δημιουργήθηκε στα χρόνια της κατασκευής, κανένα σημαντικό ατύχημα δεν συνέβη στη διάρκεια των 15 χρόνων ζωής της γέφυρας, χάρη στην επισταμένη συστηματική προσπάθεια της εταιρείας».
      Από την πλευρά του, ο τεχνικός διευθυντής της «Γέφυρας ΑΕ», Άρης Σταθόπουλος-Βλάμης, σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «μία εξαιρετικά καινοτόμος κατασκευή, όπως η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, χρειάζεται καινοτομίες και στη συντήρησή της, για αυτό τηρούμε μια σειρά από αυστηρούς ελέγχους, σε καθημερινή βάση, με στόχο να διασφαλίζουμε την ανταπόκρισή της στο στοίχημα της μακροζωίας και της ασφάλειάς της».
      Σύμφωνα με την «Γέφυρα ΑΕ», «τα τελευταία χρόνια καταγράφεται μία σταδιακά ανοδική πορεία, που οφείλεται στην προσαρμοστικότητα της τιμολογιακής πολιτικής της εταιρείας και στα εκπτωτικά προϊόντα που προσφέρει, όπως επίσης και στο γεγονός ότι πλέον η γέφυρα έχει συνδεθεί με τους αυτοκινητόδρομους Κορίνθου-Πατρών και Αντιρρίου- Ιωαννίνων».
      Σχετικά με το επίπεδο εξυπηρέτησης πελατών «από το 2004 μέχρι σήμερα η “Γέφυρα ΑΕ” υποδέχθηκε 182.000 επισκέπτες στη “Στέγη Πολίτη και Πελάτη”, ενώ έχει λάβει και βραβείο “Καινοτομίας στην Εμπειρία του Πελάτη”, στο πλαίσιο των εθνικών βραβείων του Εθνικού Ινστιτούτου Εξυπηρέτησης Πελατών».
      Ο Παναγιώτης Παπανικόλας αναφέρθηκε «στα 10 πεδία αυτοδέσμευσης της Γέφυρα ΑΕ, λέγοντας ότι «η παραχωρησιούχος τα θεωρεί “συμβόλαιο” για περισσότερες και καλύτερες υπηρεσίες έναντι του “πολίτη-πελάτη”».
      Όσον αφορά τις δράσεις για την προστασία του περιβάλλοντος, παρουσιάστηκαν στοιχεία για τη μείωση της κατανάλωσης του ρεύματος και την αποφυγή εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, αλλά και οι στόχοι για περαιτέρω μείωση κατανάλωσης ρεύματος κατά 11% (σήμερα είναι στο 30%), αποφυγή εκπομπής περίπου 42.000 τόνων διοξειδίου του άνθρακα.
      Από την πλευρά του, ο διευθυντής εταιρικής επικοινωνίας και αειφόρου ανάπτυξης, Γιάννης Φρέρης, προσέθεσε: «Η φροντίδα μας για την προώθηση της οικολογικής (μετριοπαθούς) οδήγησης ξεκινά από το 2009. Σε αυτή την κατεύθυνση, προσπαθούμε μέσα από καμπάνιες ενημέρωσης να εκπαιδεύουμε τους πολίτες-πελάτες μας. Δέσμευσή μας είναι στα επόμενα χρόνια και μέσα από περισσότερες δράσεις, να την ενστερνιστούν περισσότεροι πολίτες».
      Επίσης, ο Γιάννης Φρέρης παρουσίασε τα στάδια ανάπτυξης της εταιρικής υπευθυνότητας της «Γέφυρα ΑΕ», ενώ αναφέρθηκε και στον «διαρκή διάλογο, μέσα από πλατφόρμες συνέργειας, με τους πολίτες της περιοχής και τις συλλογικότητές τους, στο περιβαλλοντικό, το κοινωνικό, το πολιτιστικό, αλλά και το αναπτυξιακό πεδίο, με σκοπό την ενίσχυση της επισκεψιμότητας της περιοχής».
      Τέλος, παρουσιάστηκε το νέο γαλανόλευκο λογότυπο της «Γέφυρα ΑΕ», ως επιστέγασμα, όπως ειπώθηκε, «της δεκαπενταετούς διαδρομής της εθνικής μας γέφυρας».

      View full είδηση
    • By Engineer
      Οι γέφυρες κινδυνεύουν με κατάρρευση περισσότερο εξαιτίας της ηλικίας και των κυκλοφοριακών φόρτων και λιγότερο από ενδεχόμενο σεισμό.
      Έξι χιλιάδες γέφυρες υπάρχουν στο κεντρικό οδικό δίκτυο όλης της χώρας, που απαιτείται να ελεγχθούν πρωτίστως για τους κυκλοφοριακούς φόρτους που δέχονται και για τη φθορά του χρόνου και δευτερευόντως για την αντισεισμική τους θωράκιση, όπως προκύπτει από τη μεγάλη μελέτη που έκανε δεκαμελής ομάδα εργασίας του ΤΕΕ/ΤΚΜ.
      Σύμφωνα με τη μελέτη, οι 3.000 γέφυρες είναι στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων της χώρας και οι άλλες 3.000 στο παλιό εθνικό δίκτυο.
      Η έκθεση της ομάδας εργασίας για τη μελέτη «Διεξαγωγή ελέγχων για τη διαπίστωση της δομικής επάρκειας των γεφυρών της Κεντρικής Μακεδονίας» τονίζει δυο παραμέτρους:
      1.Ο αντισεισμικός έλεγχος των γεφυρών, σύμφωνα με τη δοθείσα εντολή, δεν πρέπει να αποτελέσει πρώτη προτεραιότητα ελέγχου, καθώς ο μείζων κίνδυνος προέρχεται από την ανεπάρκεια σε φέρουσα ικανότητα οφειλόμενη, αφενός στα διαρκώς αυξανόμενα φορτία κυκλοφορίας και αφετέρου στη γήρανσης των γεφυρών.
      2.Προκειμένου να γίνει η αρχή στην ίδρυση ενός Ενεργού Εθνικού Μητρώου Γεφυρών προτείνεται ένας Πρωτοβάθμιος Έλεγχος, ώστε να απογραφούν οι υπάρχουσες γέφυρες και να εντοπισθούν αυτές που έχουν τα μεγαλύτερα προβλήματα. Κατόπιν να εξετασθούν άμεσα από Δευτεροβάθμια Επιτροπή, η οποία θα προτείνει τα ληπτέα μέτρα αποφυγής κατάρρευσης, αφού διεξαγάγει λεπτομερέστερο έλεγχο συγκριτικώς με εκείνον της πρωτοβάθμιας Επιτροπής.
      Οι πτώσεις γεφυρών για διάφορους λόγους δεν είναι σπάνιο γεγονός, ούτε στην Ελλάδα, ούτε στο εξωτερικό. Μετά την κατάρρευση της γέφυρας στη Γένοβα της Ιταλίας, αλλά και την κατάρρευση της γέφυρας στην Καβάλα και τη Μινεάπολη των ΗΠΑ, το ΤΕΕ/ΤΚΜ αποφάσισε να συστήσει ομάδα εργασίας, προκειμένου να καταθέσει μια έκθεση για τα βήματα που πρέπει να γίνουν, ώστε να θωρακιστούν οι γέφυρες στο οδικό δίκτυο της Κεντρικής Μακεδονίας και να περιοριστούν οι κίνδυνοι νέων καταρρεύσεων.
      Στην ουσία η χώρα είναι πολύ πίσω σε τέτοια ζητήματα, καθώς ήδη από τους αρμόδιους φορείς έχουν επισημανθεί προβλήματα διασποράς αρμοδιοτήτων, ελλείψεων καταλλήλου προσωπικού, πλημμελών επιθεωρήσεων και τονίζεται η δυσκολία αντιμετώπισης του προβλήματος, καθώς και το υπέρογκο μέγεθος του κόστους της αποκατάστασης, οψέποτε αυτή αποφασισθεί.
      Η ομάδα εργασίας του ΤΕΕ/ΤΚΜ, με συντονιστή τον Ι. Τέγο και μέλη τους Ι. Μοσχονά, Μ. Τσιτώτα, Χ. Καρακώστα, Β. Λεκίδη, Κ. Μορφίδη, Ι. Μαυράκη, Δ. Κωνσταντινίδη, Π. Πανέτσο και Π. Δασκαλούδη (όλοι πολιτικοί μηχανικοί) ολοκλήρωσε μέσα σε διάστημα ενός έτους μια επίπονη εργασία.
      Στην εισηγητική έκθεσή τους αναφέρουν ότι «εκτός από τη γέφυρα της Καβάλας, που κατέρρευσε εγκλωβίζοντας δύο οχήματα και ένα γερανοφόρο όχημα, χωρίς, ευτυχώς, να υπάρξουν θύματα, υπάρχει και η γέφυρα του Ιάσμου στη Ροδόπη που κατέρρευσε πριν από δύο, περίπου έτη. Επίσης, υπάρχουν και οι γέφυρες του Νέστου και του Αξιού των οποίων είναι γνωστή η ανεπάρκεια στη φέρουσα ικανότητα. Υπάρχει, ακόμη, η γνωστή για τα πολλά προβλήματά της γέφυρα άνω διάβασης επί της οδού σύνδεσης του Λιμένα Θεσσαλονίκης με το Καλοχώρι, του ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό. Είναι γνωστό ότι με εξαίρεση τις γέφυρες των σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων που κατασκευάστηκαν τα τελευταία χρόνια και υπόκεινται σε συστηματικούς ελέγχους, οι υπόλοιπες γέφυρες του παλιού εθνικού και επαρχιακού δικτύου είναι αφημένες στην τύχη τους. Υπάρχει μάλιστα, ενίοτε, σύγχυση αρμοδιοτήτων ως προς τις ευθύνες μεταξύ Περιφερειών και Δήμων, γεγονός που ανεδείχθη πολύ άσχημα με αφορμή την κατάρρευση της μνημονευθείσας ήδη γέφυρας της Καβάλας. Όσον αφορά το κόστος αποκατάστασης των πασχουσών από δομική ανεπάρκεια ελληνικών γεφυρών αυτό εκτιμάται ότι είναι της τάξεως μερικών δισεκατομμυρίων ευρώ. Αυτά, από πολλά ολίγα, αναφορικώς με τις υπάρχουσες ελληνικές γέφυρες».
      Όσον αφορά τις εκτός των συνόρων γέφυρες: «Στις ΗΠΑ μετά την κατάρρευση μιας 40ετούς γέφυρας στη Μινεάπολη την 1n Αυγούστου του 2007, που συμπαρέσυρε στην άβυσσο 50 αυτοκίνητα και 133 ανθρώπους, η αμερικανική κοινή γνώμη πληροφορήθηκε έκπληκτη ότι οι μηχανικοί έχουν εκδώσει ανάλογα αρνητικές ετυμηγορίες και για άλλες 74.000 γέφυρες που κρίθηκαν «ανεπαρκείς σε δομικό επίπεδο». Μηχανικοί και αρμόδιοι αξιωματούχοι έσπευσαν να ζητήσουν επισκευές στις γέφυρες αυτές, αλλά οι γενόμενες εκτιμήσεις για το συνολικό κόστος των αναγκαίων επεμβάσεων πλησιάζουν τα 188 δισεκατομμύρια δολάρια. Ένας βουλευτής του Δημοκρατικού Κόμματος, πρότεινε τη θέσπιση προσωρινού φόρου 5% στο φυσικό αέριο για την κάλυψη των δαπανών επισκευής, αλλά οι συνάδελφοί του αντέτειναν πως το Κονγκρέσο και οι Πολιτείες θα πρέπει να διανείμουν σοφότερα τα κονδύλια από τα διόδια αντί να τα κατασπαταλούν σε άχρηστα προγράμματα για κατοικίδια. Έτσι το Κονγκρέσο δέσμευσε τότε μόλις ένα δισεκατομμύριο δολάρια για τις επισκευές, δηλαδή 13.500 δολάρια ανά γέφυρα. Το πρόβλημα της γήρανσης και της έλλειψης συντήρησης των υποδομών αφορά και στην Ευρώπη. Πρόσφατα στη Γαλλία η υπουργός Μεταφορών εκτίμησε ότι το·1/3 από τις 12.000 γέφυρες της χώρας θέλει ενίσχυση. Μάλιστα, στο 7% των περιπτώσεων η κατάσταση κρίνεται επικίνδυνη για κατάρρευση και χρειάζεται άμεση αντιμετώπιση και για τον λόγο αυτόν προτείνεται ο περιορισμός των φορτίων σε αυτές. Την ίδια ώρα, στη Γερμανία, μόλις το 12,5% κρίνεται ότι ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις. Οι υπόλοιπες είναι σαφές ότι δεν σχεδιάστηκαν για τα σημερινά φορτία κυκλοφορίας. Επίσης στην Ιταλία εκτιμούν ότι περίπου 300 γέφυρες αντιμετωπίζουν κίνδυνο κατάρρευσης, όπως η μνημονευθείσα ήδη γέφυρα της Γένοβας».
      Η κατάρρευση της γέφυρας στην Καβάλα στις 9 Νοεμβρίου 2018 αποδίδεται από το ΤΕΕ/ΤΚΜ «αφενός στην εξαιτίας της διάβρωσης των οπλισμών μείωση της φέρουσας ικανότητας του φορέα της γέφυρας και αφετέρου στην υπέρβαση των επιτρεπόμενων από τα φορτία καταπονήσεων...».
      Μάλιστα, στην έκθεση επισημαίνεται ότι κατά πάσα πιθανότητα «η κατάρρευση της γέφυρας της Καβάλας, ήταν δυνατόν να αποσοβηθεί», εννοείται μετά από έλεγχο της γέφυρας, ο οποίος θα είχε προηγηθεί.
      «Οι καταρρεύσεις των γεφυρών λόγω σεισμού σχετίζονται σχεδόν αποκλειστικώς με ανεπάρκεια των μεσοβάθρων, καθώς και με τα μικρά μήκη εδράσεως του φορέα σε αυτά. Επίσης, ο κίνδυνος κατάρρευσης λόγω σεισμού είναι στατιστικώς πολύ μικρότερος, συγκρινόμενος με τον κίνδυνο κατάρρευσης του φορέα εξαιτίας κυρίως της γήρανσης και ενδεχομένως της αύξησης του μεγέθους των φορτίων κυκλοφορίας. Εξάλλου σύμφωνα με τους Αντισεισμικούς Κανονισμούς, η περίοδος επαναλήψεως του σεισμού σχεδιασμού είναι 475 έτη με πιθανότητα υπέρβασης 10% για χρόνο ζωής της γέφυρας τα 50 έτη, και 19% για τα 100 έτη», τονίζεται.
      Έτσι προτεραιοποιήθηκε η παράμετρος της ηλικίας των γεφυρών, που συνιστά πολύ πιο άμεσο και συχνό κίνδυνο, οπότε οι έλεγχοι στις γέφυρες πρέπει να γίνουν σε δυο επίπεδα, πρώτον για τις φθορές του χρόνου και δεύτερον για την ασφάλεια του φορέα της γέφυρας έναντι των φορτίων κυκλοφορίας και ακολούθως για την αντισεισμική της ασφάλεια.
    • By Engineer
      Οι γέφυρες κινδυνεύουν με κατάρρευση περισσότερο εξαιτίας της ηλικίας και των κυκλοφοριακών φόρτων και λιγότερο από ενδεχόμενο σεισμό.
      Έξι χιλιάδες γέφυρες υπάρχουν στο κεντρικό οδικό δίκτυο όλης της χώρας, που απαιτείται να ελεγχθούν πρωτίστως για τους κυκλοφοριακούς φόρτους που δέχονται και για τη φθορά του χρόνου και δευτερευόντως για την αντισεισμική τους θωράκιση, όπως προκύπτει από τη μεγάλη μελέτη που έκανε δεκαμελής ομάδα εργασίας του ΤΕΕ/ΤΚΜ.
      Σύμφωνα με τη μελέτη, οι 3.000 γέφυρες είναι στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων της χώρας και οι άλλες 3.000 στο παλιό εθνικό δίκτυο.
      Η έκθεση της ομάδας εργασίας για τη μελέτη «Διεξαγωγή ελέγχων για τη διαπίστωση της δομικής επάρκειας των γεφυρών της Κεντρικής Μακεδονίας» τονίζει δυο παραμέτρους:
      1.Ο αντισεισμικός έλεγχος των γεφυρών, σύμφωνα με τη δοθείσα εντολή, δεν πρέπει να αποτελέσει πρώτη προτεραιότητα ελέγχου, καθώς ο μείζων κίνδυνος προέρχεται από την ανεπάρκεια σε φέρουσα ικανότητα οφειλόμενη, αφενός στα διαρκώς αυξανόμενα φορτία κυκλοφορίας και αφετέρου στη γήρανσης των γεφυρών.
      2.Προκειμένου να γίνει η αρχή στην ίδρυση ενός Ενεργού Εθνικού Μητρώου Γεφυρών προτείνεται ένας Πρωτοβάθμιος Έλεγχος, ώστε να απογραφούν οι υπάρχουσες γέφυρες και να εντοπισθούν αυτές που έχουν τα μεγαλύτερα προβλήματα. Κατόπιν να εξετασθούν άμεσα από Δευτεροβάθμια Επιτροπή, η οποία θα προτείνει τα ληπτέα μέτρα αποφυγής κατάρρευσης, αφού διεξαγάγει λεπτομερέστερο έλεγχο συγκριτικώς με εκείνον της πρωτοβάθμιας Επιτροπής.
      Οι πτώσεις γεφυρών για διάφορους λόγους δεν είναι σπάνιο γεγονός, ούτε στην Ελλάδα, ούτε στο εξωτερικό. Μετά την κατάρρευση της γέφυρας στη Γένοβα της Ιταλίας, αλλά και την κατάρρευση της γέφυρας στην Καβάλα και τη Μινεάπολη των ΗΠΑ, το ΤΕΕ/ΤΚΜ αποφάσισε να συστήσει ομάδα εργασίας, προκειμένου να καταθέσει μια έκθεση για τα βήματα που πρέπει να γίνουν, ώστε να θωρακιστούν οι γέφυρες στο οδικό δίκτυο της Κεντρικής Μακεδονίας και να περιοριστούν οι κίνδυνοι νέων καταρρεύσεων.
      Στην ουσία η χώρα είναι πολύ πίσω σε τέτοια ζητήματα, καθώς ήδη από τους αρμόδιους φορείς έχουν επισημανθεί προβλήματα διασποράς αρμοδιοτήτων, ελλείψεων καταλλήλου προσωπικού, πλημμελών επιθεωρήσεων και τονίζεται η δυσκολία αντιμετώπισης του προβλήματος, καθώς και το υπέρογκο μέγεθος του κόστους της αποκατάστασης, οψέποτε αυτή αποφασισθεί.
      Η ομάδα εργασίας του ΤΕΕ/ΤΚΜ, με συντονιστή τον Ι. Τέγο και μέλη τους Ι. Μοσχονά, Μ. Τσιτώτα, Χ. Καρακώστα, Β. Λεκίδη, Κ. Μορφίδη, Ι. Μαυράκη, Δ. Κωνσταντινίδη, Π. Πανέτσο και Π. Δασκαλούδη (όλοι πολιτικοί μηχανικοί) ολοκλήρωσε μέσα σε διάστημα ενός έτους μια επίπονη εργασία.
      Στην εισηγητική έκθεσή τους αναφέρουν ότι «εκτός από τη γέφυρα της Καβάλας, που κατέρρευσε εγκλωβίζοντας δύο οχήματα και ένα γερανοφόρο όχημα, χωρίς, ευτυχώς, να υπάρξουν θύματα, υπάρχει και η γέφυρα του Ιάσμου στη Ροδόπη που κατέρρευσε πριν από δύο, περίπου έτη. Επίσης, υπάρχουν και οι γέφυρες του Νέστου και του Αξιού των οποίων είναι γνωστή η ανεπάρκεια στη φέρουσα ικανότητα. Υπάρχει, ακόμη, η γνωστή για τα πολλά προβλήματά της γέφυρα άνω διάβασης επί της οδού σύνδεσης του Λιμένα Θεσσαλονίκης με το Καλοχώρι, του ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό. Είναι γνωστό ότι με εξαίρεση τις γέφυρες των σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων που κατασκευάστηκαν τα τελευταία χρόνια και υπόκεινται σε συστηματικούς ελέγχους, οι υπόλοιπες γέφυρες του παλιού εθνικού και επαρχιακού δικτύου είναι αφημένες στην τύχη τους. Υπάρχει μάλιστα, ενίοτε, σύγχυση αρμοδιοτήτων ως προς τις ευθύνες μεταξύ Περιφερειών και Δήμων, γεγονός που ανεδείχθη πολύ άσχημα με αφορμή την κατάρρευση της μνημονευθείσας ήδη γέφυρας της Καβάλας. Όσον αφορά το κόστος αποκατάστασης των πασχουσών από δομική ανεπάρκεια ελληνικών γεφυρών αυτό εκτιμάται ότι είναι της τάξεως μερικών δισεκατομμυρίων ευρώ. Αυτά, από πολλά ολίγα, αναφορικώς με τις υπάρχουσες ελληνικές γέφυρες».
      Όσον αφορά τις εκτός των συνόρων γέφυρες: «Στις ΗΠΑ μετά την κατάρρευση μιας 40ετούς γέφυρας στη Μινεάπολη την 1n Αυγούστου του 2007, που συμπαρέσυρε στην άβυσσο 50 αυτοκίνητα και 133 ανθρώπους, η αμερικανική κοινή γνώμη πληροφορήθηκε έκπληκτη ότι οι μηχανικοί έχουν εκδώσει ανάλογα αρνητικές ετυμηγορίες και για άλλες 74.000 γέφυρες που κρίθηκαν «ανεπαρκείς σε δομικό επίπεδο». Μηχανικοί και αρμόδιοι αξιωματούχοι έσπευσαν να ζητήσουν επισκευές στις γέφυρες αυτές, αλλά οι γενόμενες εκτιμήσεις για το συνολικό κόστος των αναγκαίων επεμβάσεων πλησιάζουν τα 188 δισεκατομμύρια δολάρια. Ένας βουλευτής του Δημοκρατικού Κόμματος, πρότεινε τη θέσπιση προσωρινού φόρου 5% στο φυσικό αέριο για την κάλυψη των δαπανών επισκευής, αλλά οι συνάδελφοί του αντέτειναν πως το Κονγκρέσο και οι Πολιτείες θα πρέπει να διανείμουν σοφότερα τα κονδύλια από τα διόδια αντί να τα κατασπαταλούν σε άχρηστα προγράμματα για κατοικίδια. Έτσι το Κονγκρέσο δέσμευσε τότε μόλις ένα δισεκατομμύριο δολάρια για τις επισκευές, δηλαδή 13.500 δολάρια ανά γέφυρα. Το πρόβλημα της γήρανσης και της έλλειψης συντήρησης των υποδομών αφορά και στην Ευρώπη. Πρόσφατα στη Γαλλία η υπουργός Μεταφορών εκτίμησε ότι το·1/3 από τις 12.000 γέφυρες της χώρας θέλει ενίσχυση. Μάλιστα, στο 7% των περιπτώσεων η κατάσταση κρίνεται επικίνδυνη για κατάρρευση και χρειάζεται άμεση αντιμετώπιση και για τον λόγο αυτόν προτείνεται ο περιορισμός των φορτίων σε αυτές. Την ίδια ώρα, στη Γερμανία, μόλις το 12,5% κρίνεται ότι ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις. Οι υπόλοιπες είναι σαφές ότι δεν σχεδιάστηκαν για τα σημερινά φορτία κυκλοφορίας. Επίσης στην Ιταλία εκτιμούν ότι περίπου 300 γέφυρες αντιμετωπίζουν κίνδυνο κατάρρευσης, όπως η μνημονευθείσα ήδη γέφυρα της Γένοβας».
      Η κατάρρευση της γέφυρας στην Καβάλα στις 9 Νοεμβρίου 2018 αποδίδεται από το ΤΕΕ/ΤΚΜ «αφενός στην εξαιτίας της διάβρωσης των οπλισμών μείωση της φέρουσας ικανότητας του φορέα της γέφυρας και αφετέρου στην υπέρβαση των επιτρεπόμενων από τα φορτία καταπονήσεων...».
      Μάλιστα, στην έκθεση επισημαίνεται ότι κατά πάσα πιθανότητα «η κατάρρευση της γέφυρας της Καβάλας, ήταν δυνατόν να αποσοβηθεί», εννοείται μετά από έλεγχο της γέφυρας, ο οποίος θα είχε προηγηθεί.
      «Οι καταρρεύσεις των γεφυρών λόγω σεισμού σχετίζονται σχεδόν αποκλειστικώς με ανεπάρκεια των μεσοβάθρων, καθώς και με τα μικρά μήκη εδράσεως του φορέα σε αυτά. Επίσης, ο κίνδυνος κατάρρευσης λόγω σεισμού είναι στατιστικώς πολύ μικρότερος, συγκρινόμενος με τον κίνδυνο κατάρρευσης του φορέα εξαιτίας κυρίως της γήρανσης και ενδεχομένως της αύξησης του μεγέθους των φορτίων κυκλοφορίας. Εξάλλου σύμφωνα με τους Αντισεισμικούς Κανονισμούς, η περίοδος επαναλήψεως του σεισμού σχεδιασμού είναι 475 έτη με πιθανότητα υπέρβασης 10% για χρόνο ζωής της γέφυρας τα 50 έτη, και 19% για τα 100 έτη», τονίζεται.
      Έτσι προτεραιοποιήθηκε η παράμετρος της ηλικίας των γεφυρών, που συνιστά πολύ πιο άμεσο και συχνό κίνδυνο, οπότε οι έλεγχοι στις γέφυρες πρέπει να γίνουν σε δυο επίπεδα, πρώτον για τις φθορές του χρόνου και δεύτερον για την ασφάλεια του φορέα της γέφυρας έναντι των φορτίων κυκλοφορίας και ακολούθως για την αντισεισμική της ασφάλεια.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Άγονος κηρύχθηκε ο διεθνής διαγωνισμός για την κατεδάφιση αυθαιρέτων σε δασικές εκτάσεις και αιγιαλούς της Αττικής. Η μία και μοναδική προσφορά που υποβλήθηκε απορρίφθηκε από τις υπηρεσίες του υπουργείου Περιβάλλοντος και με απόφαση του Κωστή Χατζηδάκη ο διαγωνισμός, συνολικού προϋπολογισμού 500.000.000 ευρώ, ματαιώθηκε.
      Πλέον μένει να δούμε πώς θα κινηθεί το υπουργείο και αν θα προκηρύξει νέο διεθνή διαγωνισμό ή θα επιλέξει κάποιον άλλον τρόπο για να προχωρήσει στην κατεδάφιση των συγκεκριμένων κτισμάτων.
      Ο διαγωνισμός είχε προκηρυχθεί τον Μάρτιο από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία και αφορούσε την εκτέλεση συνολικά 60 τελεσίδικων αποφάσεων – πρωτοκόλλων κατεδάφισης αυθαίρετων περιφράξεων, κατασκευών, εγκαταστάσεων και κτισμάτων που βρίσκονται σε ζώνη αιγιαλού και παραλίας και σε δάση, δασικές εκτάσεις, εθνικό δρυμό. Σύμφωνα με τις λίστες των υπηρεσιών καταγραφής (δασαρχεία, κτηματικές υπηρεσίες), οι υποθέσεις αυτές είτε έχουν καταστεί τελεσίδικες είτε έχει συνταχθεί πρωτόκολλο παράδοσης και παραλαβής του αρμόδιου δασάρχη.
      Τα κατεδαφιστέα αυθαίρετα χωρίζονται σε δύο τμήματα. Το Τμήμα Α περιλαμβάνει 38 αποφάσεις – πρωτόκολλα κατεδάφισης αυθαιρέτων σε ζώνη αιγιαλού και παραλίας στους Δήμους Μάνδρας – Ειδυλλίας και Μεγαρέων στις περιοχές Ψάθα, Πόρτο Γερμενό, Αγία Τριάδα Βουρκαρίου, Πάχη και Κινέττα. Περιλαμβάνει, επίσης, και μια δεύτερη υποομάδα έξι αποφάσεων – πρωτοκόλλων κατεδάφισης αυθαιρέτων σε ζώνη αιγιαλού και παραλίας στον Δήμο Μεγαρέων, στις περιοχές Λάκκα Καλογήρου και Νέα Πέραμος. Το Τμήμα Β περιλαμβάνει 16 αποφάσεις – πρωτόκολλα κατεδάφισης σε δάση, δασικές εκτάσεις, εθνικό δρυμό των Περιφερειακών Ενοτήτων Ανατολικής Αττικής, Δυτικής Αττικής και Βόρειου Τομέα Αθηνών, στους Δήμους Φυλής, Διονύσου, Πεντέλης, Ραφήνας – Πικερμίου, Σπάτων – Αρτέμιδος, Παιανίας, Κρωπίας και Μαρκοπούλου – Μεσογαίας.
      Τι αναφέρει η απόφαση
      Η ματαίωση του ανοιχτού διεθνούς ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την παροχή υπηρεσιών εκτέλεσης τελεσίδικων αποφάσεων – πρωτοκόλλων κατεδάφισης αυθαιρέτων έγινε με απόφαση του Κωστή Χατζηδάκη, που δημοσιεύθηκε πριν από λίγες ημέρες στη Δι@ύγεια. «Με βάση τα αποτελέσματα του ελέγχου και την εισήγηση της αρμόδιας επιτροπής διενέργειας του ως άνω διαγωνισμού, που αφορούν την αξιολόγηση των δικαιολογητικών συμμετοχής και της τεχνικής προσφοράς, απορρίπτεται η προσφορά της εταιρίας με την επωνυμία ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΕΒΤΤΕ, κατά το στάδιο αποσφράγισής των, για τους λόγους που αναφέρονται στα Πρακτικά της Επιτροπής και όπως ορίζεται στην περ. γ΄, της παρ. 2, του άρθρου 100, του ν.4412/16, ο ηλεκτρονικός φάκελος της οικονομικής προσφοράς δεν θα αποσφραγιστεί. Ματαιώνεται η διαδικασία του διαγωνισμού, διότι απέβη άγονη, λόγω απόρριψης της ως άνω προσφοράς και λόγω μη υποβολής άλλων προσφορών, σύμφωνα με περίπτωση α΄ του άρθρου 106 του ν.4412/2016» αναφέρεται στην απόφαση.
      Με άλλη απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος μετατέθηκε για τις 7 Σεπτεμβρίου η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών για την παροχή υπηρεσιών εκτέλεσης τελεσίδικων αποφάσεων κατεδάφισης αυθαιρέτων στη Μακρόνησο.
      Από τον 
      Βασίλη Παπακωνσταντόπουλο
      [email protected] πηγή : Δημοκρατία

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.