Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    620 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Μετά από 3 και πλέον μήνες ήρθε η ώρα της Αθήνας για να δει το “βέλος” της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Εχθές το ιταλικό τρένο της σιδηροδρομικής εταιρείας έκανε την παρθενική του εμφάνιση και έφτασε μέχρι το σιδηροδρομικό σταθμό της Αθήνας.
      Το Pendolino ETR 470 που μετασκευάστηκε πλήρως στην Πιατσέντσα της Ιταλίας από την γαλλική Alstom γνωστότερο ως “βέλος” εθεάθη και φωτογραφήθηκε περνώντας από τον τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο προς Αθήνα.
      Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτά τα -χωρίς επιβάτες- δρομολόγια θα συνεχίσουν τις δοκιμές στο πλαίσιο της διαδικασίας παραλαβής μέχρι να διαπιστωθεί το “έχει καλώς” από τους διοικούντες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
      Συγχρόνως με καθυστέρηση λόγω κορωνοϊού, ετοιμάζεται και η άφιξη το δεύτερου τρένου από την Ιταλία με πιθανότερο το σενάριο της έλευσης του λίγο μετά το Πάσχα. Όπως σημειώνουν οι ίδιες πηγές, η καθυστέρηση οφείλεται στο εκτεταμένο lockdown στην Ιταλία που επιβράδυνε σημαντικά την ολοκλήρωσης της μετασκευής του τρένου.
      Στόχος είναι μέχρι τον Ιούλιο να έχει έρθει και το τρίτο τρένο για να ξεκινήσουν τα εμπορικά δρομολόγια μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.. Τα τρία τρένα είναι απαραίτητα για να ξεκινούν κάθε μέρα τα δρομολόγια από Αθήνα και Θεσσαλονίκη αντίστοιχα και να υπάρχει ακόμα ένα σε περίπτωση βλάβης. Ο απώτερος σχεδιασμός είναι τα συνολικά 5 τρένα, να αναλάβουν μέχρι το τέλος του 2021 τα δρομολόγια της κεντρικής σιδηροδρομικής αρτηρίας ανάμεσα στις δύο μεγάλες πόλεις της χώρας.
      Τι διαθέτουν τα νέα τρένα
      Τα τρένα αποτελούνται από 9 βαγόνια, μακρά μεγαλύτερα από τα σημερινά υπεραστικά τρένα. “Χωρούν” μόνο στους σταθμούς Αθήνας και Θεσσαλονίκης, όμως το πρόβλημα είναι περισσότερο πρακτικό. Στους σταθμούς που δεν θα χωρά, οι επιβάτες στα βαγόνια εκτός αποβάθρας θα πρέπει να χρησιμοποιούν το κοντινότερο βαγόνι.
      Οι αυτοκινητάμαξες ETR 470 διαθέτουν περίπου 600 θέσεις, εκ των οποίων οι 151 είναι πρώτης θέσης. Στο μέσο των αμαξοστοιχιών λειτουργεί όχημα-εστιατόριο με 29 θέσεις. Η διάταξη των θέσεων είναι 2+1 στην πρώτη θέση, και 2+2 στην δεύτερη θέση, ενώ υπάρχουν και ειδικά διαμορφωμένες θέσεις για ΑΜΕΑ και κατάλληλα διαμορφωμένο WC. Προς το παρόν δεν προβλέπεται πλήρης κάλυψη με wi-fi, όμως θα υπάρχει on-board entertainment.

      Οι αυτοκινητάμαξες είναι κλιματιζόμενες, και διαθέτουν ατομικό σύστημα ακρόασης στην πρώτη θέση, καθώς και πρίζες σε όλα τα οχήματα.
      Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επενδύει 52 εκατ. ευρώ για την ανακατασκευή αυτών των τρένων που είναι η πρώτη από μία σειρά επενδύσεων σε τροχαίο υλικό. Σειρά θα έλθουν νέα τρένα για τον Προαστιακό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια νέα τρένα για την κάλυψη υπεραστικών δρομολογίων.
    2. webTV

      Engineer

      Ανά τους αιώνες άφθονα τείχη έχουν υψωθεί από χώρες του κόσμου που είτε ήθελαν να αποτρέψουν ανθρώπινες «διαρροές» είτε εισβολές. Η ιστορία, ωστόσο, δείχνει πως τα τείχη, σε πολλές περιπτώσεις, δεν κατάφεραν να διαιρέσουν, να διχοτομήσουν ή να αποτρέψουν τους ανθρώπους. Ως εκ τούτου, η κατασκευή ενός νέου τείχους 3.200 χλμ στα αμερικανομεξικανικά σύνορα, για το οποίο έχει δεσμευτεί ο πρόεδρος Τραμπ, ίσως σύντομα αποδειχτεί μάταιη.
       

       
      Πηγή: http://www.cnn.gr/ereynes/video/7905/ta-atyxi-teixi-mia-syntomi-istoria-ton-teixon-toy-kosmoy
    3. webTV

      Engineer

      Σύμφωνα με την μυθολογία, η Ηλέκτρα ήταν μία από τις Ωκεανίδες, κόρη του Τιτάνα Ωκεανού και μητέρα της θεάς Ίριδος. Στο όνομα της, η Boundary Layer Technologies, μία startup από την Καλιφόρνια, βρήκε την ιδανική λύση για το ηλεκτροκίνητο φέρι της που σκοπεύει να το ρίξει σύντομα στα νερά και να τα ταράξει. H Electra, σύμφωνα με τους δημιουργούς της είναι ένα «ιπτάμενο» καταμαράν που θα είναι δύο φορές ταχύτερο από τα υπάρχοντα ηλεκτροκίνητα στην αγορά ενώ ταυτόχρονα διανύει και διπλάσια απόσταση.
      Εφοδιασμένη με ένα σύνδεσμο μπαταριών 9.000 kWh οι οποίες βρίσκονται κάτω από το κατάστρωμα έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει ταξίδια έως 100 ναυτικά μίλια. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Boundary Layer Technologies η Electra μπορεί να καλύψει τις ανάγκες σχεδόν των μισών (48%) ακτοπλοϊκών συνδέσεων στην Ελλάδα. Το ότι η χώρα μας είναι μία αγορά στόχος, λόγω των κοντινών αποστάσεων ανάμεσα στα νησιά, αποδεικνύεται ότι είναι η μόνη, εκτός των ΗΠΑ, που γίνεται ειδική αναφορά και που υπάρχει και σχετικός χάρτης με πιθανές συνδέσεις.
      Το ηλεκτροκίνητο σκάφος έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει από 150 (σ.σ. με business class) έως 250 επιβάτες. Η ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει φθάνει τους 40 κόμβους αρκετά υψηλότερη από τα ιπτάμενα δελφίνια που πιάνουν τους 30 κόμβους όταν υπάρχει έντονος κυματισμός. Σύμφωνα με τους δημιουργούς της Electra ο σχεδιασμός του καταμαράν μειώνει κατακόρυφα τόσο τους κραδασμούς όσο και τον θόρυβο στην καμπίνα ο οποίος λόγω και της χρήσης μπαταρίας είναι μειωμένος κατά 20 ντεσιμπέλ σε σχέση με τα συμβατικά πλοία.
      Electra © Boundary Layer Technologies Electra © Boundary Layer Technologies
      Μηδενικό αποτύπωμα
      Με την ακτοπλοΐα να πρέπει να δώσει τον δικό της αγώνα για μείωση των εκπομπών άνθρακα τα αμέσως επόμενα χρόνια η Electra που αναμένεται να πέσει στα νερά το πρώτο τρίμηνο του 2024 φαντάζει έως η ιδανική λύση με το μηδενικό της αποτύπωμα. Σύμφωνα με τους δημιουργούς του καταμαράν το κόστος απόκτησης του είναι κατά κατά 35% χαμηλότερο με ένα αντίστοιχο πετρελαιοκίνητο αν ληφθούν υπόψη τα καύσιμα, οι φόροι άνθρακα και ο εκτιμώμενος χρόνος ταξιδιού.
      Στα αρνητικά της Electra είναι ότι δεν μπορεί να καλύψει, σε ότι αφορά στην ελληνική πραγματικότητα, μακρινές αποστάσεις όπως Πειραιά – Κρήτη λόγω αυτονομίας της μπαταρίας. Επίσης μία πλήρη φόρτιση, που όπως προαναφέρθηκε φθάνει για να καλύψει 100 ναυτικά μίλια, διαρκεί κάτι λιγότερο από τρεις ώρες. Για κάθε ναυτικό μίλι που διανύει χρειάζεται 1,3 λεπτά φόρτισης. Δηλαδή με μία πλήρη φόρτιση το βράδυ και με φορτίσεις κατά τη διάρκεια αποβίβασης και επιβίβασης των επιβατών μπορεί κάλλιστα να καλύψει μικρές και μεσαίες αποστάσεις στην διάρκεια μίας ημέρας.
      Με τα παραπάνω δεδομένα είναι ιδανικό για σύνδεση των λιμανιών της Αττικής με τον Αργοσαρωνικό και τα νησιά των Κυκλάδων, για μετακινήσεις ανάμεσα σε νησιά των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων, σύνδεση της Κρήτης με Νότιο Αιγαίο, ακτοπλοϊκών γραμμών μεταξύ δυτικής Ελλάδας και νησιών του Ιονίου και νησιών του Ανατολικού Αιγαίου με τα τουρκικά παράλια.
       
    4. webTV

      Engineer

      Το «TrashBoom» κατασκευάζεται από τοπικά διαθέσιμα υλικά και χρησιμοποιεί απλή τεχνολογία χαμηλού κόστους.
      Η εταιρεία Plastic Fischer με έδρα τη Γερμανία εφηύρε ένα πλωτό φράγμα που έχει ως στόχο να αποτρέψει την είσοδο τόνων πλαστικών απορριμμάτων στους ωκεανούς. Το «TrashBoom» όπως ονομάζεται, κατασκευάζεται από τοπικά διαθέσιμα υλικά και χρησιμοποιεί απλή τεχνολογία χαμηλού κόστους.
      Ιδρυτές της Plastic Fischer είναι τρεις Γερμανοί φοιτητές- ο Γκέοργκ, ο Μόριτς και ο Κάρστεν- οι οποίοι σκέφτηκαν την ιδέα του πλωτού φράγματος το 2019 μετά από ένα ταξίδι τους στο Βιετνάμ. Κατά τη διάρκεια της διαμονής τους σε ένα διαμέρισμα στο Ca Mau, συνειδητοποίησαν ότι η θέα του ποταμού από το μπαλκόνι τους ήταν στην πραγματικότητα ένα ρεύμα από πλαστικό, φελιζόλ και άλλα απορρίμματα που επέπλεαν στην επιφάνεια του νερού και κατευθύνονταν προς τον ωκεανό.
      Το ταξίδι αυτό τους έκανε να συνειδητοποιήσουν την παγκόσμια κρίση του πλαστικού που απειλεί τον κόσμο: 8 έως 12 εκατομμύρια τόνοι πλαστικών απορριμμάτων καταλήγουν στους ωκεανούς ετησίως.
      Ένας πλωτός φράχτης κατασκευασμένος από τοπικά υλικά
      Μετά το ταξίδι τους, ο Γκέοργκ είχε την ιδέα να κατασκευάσει έναν υδροτροχό που συλλέγει αυτόματα το πλαστικό από το ποτάμι και το μεταφέρει στην ακτή. Τον Ιανουάριο του 2019 κατάφεραν να τον κατασκευάσουν και όταν τον δοκίμασαν, λειτούργησε άψογα. Παρακινούμενος από αυτό το επιτυχημένο πιλοτικό πρόγραμμα, ο Georg αποφάσισε να ιδρύσει την Plastic Fischer μαζί με τον Κάρστεν και τον Μόριτς τον Απρίλιο του 2019.
      Όταν μετακόμισαν στην Ινδονησία τον Ιούνιο του 2019, δοκίμασαν αμέσως την ιδέα τους σε πραγματικό περιβάλλον. Δυστυχώς όμως, ο τροχός δεν λειτούργησε λόγω της χαμηλής ταχύτητας ροής των ποταμών που οφειλόταν στην ξηρασία. Στη συνέχεια, αποφάσισαν να μετακομίσουν στην Μπαντούνγκ, όπου βρίσκεται ο ποταμός Citarum, ένας από τους πιο μολυσμένους ποταμούς στον κόσμο. Οι τρεις άντρες ένωσαν τις δυνάμεις τους με τον στρατό της χώρας που ήταν υπεύθυνος για τον καθαρισμό του ποταμού.
      Τότε προέκυψε η ιδέα του «TrashBoom»: ενός πλωτού φράχτη κατασκευασμένου από τοπικά διαθέσιμα υλικά που εμποδίζει το πλαστικό να κατευθυνθεί στον ωκεανό. Τα πλαστικά απορρίμματα συλλέγονται χειροκίνητα από τα συστήματα σε καθημερινή βάση και μεταφέρονται σε εγκαταστάσεις διαλογής. Όλα τα ανακυκλώσιμα υλικά επανεισάγονται στην αλυσίδα εφοδιασμού. Ωστόσο, η πλειονότητα των υλικών που συλλέγονται δεν είναι ανακυκλώσιμα και, ως εκ τούτου, αποστέλλονται για θερμική επεξεργασία σε πιστοποιημένες εγκαταστάσεις αποτέφρωσης.
      (Plastic Fischer) Δημιουργία θέσεων εργασίας για τις τοπικές κοινότητες
      Τον Ιανουάριο, η Plastic Fischer σε συνεργασία με την Allianz, ξεκίνησε τη λειτουργία της στην πόλη Trivandrum της Ινδίας, δημιουργώντας παράλληλα θέσεις εργασίας για τις τοπικές κοινότητες. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, για τα επόμενα τρία χρόνια, η εταιρεία στοχεύει να συλλέξει περισσότερους από 550 μετρικούς τόνους ποτάμιου πλαστικού και να αποτρέψει την είσοδό του στους ωκεανούς.
      Επί του παρόντος, η εταιρεία δραστηριοποιείται στην Ινδία (Μπανγκαλόρ/Βαρανάσι), στην Ινδονησία (Μπαντούνγκ), ενώ ετοιμάζει και ένα έργο στο Βιετνάμ. Στόχος της είναι να επεκταθεί και σε άλλες πόλεις της Ινδίας και της Ινδονησίας, όπου υπάρχουν πολλά μολυσμένα ποτάμια.
      «Είμαστε πολύ περήφανοι που καταφέραμε να παρακινήσουμε και άλλες εταιρείες όπως π.χ. η Sungai Watch, η Pangea Movement και άλλες ΜΚΟ να αντιγράψουν την προσέγγισή μας και να σταματήσουν τα πλαστικά στα ποτάμια χρησιμοποιώντας χαμηλού κόστους τεχνολογία», δήλωσαν οι ιδρυτές.
      Η εταιρεία πέτυχε και μια άλλη συνεργασία, αυτή τη φορά με το «Make A Change World» στο Μπαλί για να κατασκευάσει σε ελάχιστο χρόνο, ένα δεύτερο TrashBoom πλήρους κλίμακας. Σύμφωνα με την ομάδα σχεδιασμού, το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ επικρότησε αυτή τη δράση και μοιράστηκε μια ανάρτηση της Plastic Fischer στα κανάλια του. Η ανοιχτού κώδικα τεχνολογία που χρησιμοποιεί η Plastic Fischer είναι διαθέσιμη δωρεάν στον ιστότοπο της εταιρείας.
      ΠΗΓΗ: Designboom
      Σύνταξη Εύη Τσιριγωτάκη - https://water-waste.gr/
    5. webTV

      Engineer

      Αυτές θα είναι οι 20 μεγαλύτερες μεγαλουπόλεις ως το 2100:
      Rank Population (2100) City Country #1 88.3 million Lagos Nigeria #2 83.5 million Kinshasa DRC #3 73.7 million Dar Es Salaam Tanzania #4 67.2 million Mumbai India #5 57.3 million Delhi India #6 56.6 million Khartoum Sudan #7 56.1 million Niamey Niger #8 54.3 million Dhaka Bangladesh #9 52.4 million Kolkata India #10 50.3 million Kabul Afghanistan #11 49.1 million Karachi Pakistan #12 46.7 million Nairobi Kenya #13 41.4 million Lilongwe Malawi #14 40.9 million Blantyre City Malawi #15 40.5 million Cairo Egypt #16 40.1 million Kampala Uganda #17 40.0 million Manila Philippines #18 37.7 million Lusaka Zambia #19 36.4 million Mogadishu Somalia #20 35.8 million Addis Ababa Ethiopia Ως το 2100, εκτιμάται ότι 13 από τις 20 μεγαλύτερες πόλεις του πλανήτη θα βρίσκονται στην Αφρική.
       
    6. webTV

      Engineer

      Το φιλμ ανοίγει με την άφιξη δυο Alfa Romeo (Alfetta και Alfasud) στο τότε εργοτάξιο όπου εκτελούνταν τα έργα για την δημιουργία του φράγματος του Μόρνου στον Nομό Φωκίδος. Στην περίφραξη βλέπουμε την ονομασία της κατασκευαστικής εταιρείας «Προοδευτική» που εκτελούσε τα έργα.   Το έργο ξεκίνησε το 1969, ολοκληρώθηκε το 1979, αλλά η λειτουργία του ξεκίνησε το 1981. Το φράγμα φτάνει τα 125 μέτρα και η τεχνητή λίμνη που δημιουργήθηκε καλύπτει τις ανάγκες ύδρευσης της Αθήνας και των γύρω περιοχών. Ο φακός ακολουθεί τους ψηλούς χωμάτινους όγκους και τον κινηματογραφιστή με την συνοδό του καθώς ξεναγούνται στις εγκαταστάσεις.   Παρακολουθούμε την αυτόνομη μονάδα παραγωγής τσιμέντου, μπετονιέρες, μονάδες θραύσης και γερανούς που εκτοξεύουν δομικά υλικά.   Στη συνέχεια του φιλμ πανοραμικές λήψεις του εργοταξίου από ψηλά και του καναλιού υπό κατασκευή.
      Ύστερα ο φακός ακολουθεί το αμάξι καθώς εισέρχεται και εξέρχεται από μια σήραγγα, καταγράφει έναν εκσκαφέα επί το έργω, άλλον έναν που κινείται πάνω στο χείλος του χωμάτινου όγκου και τέλος τις εργασίες με ανυψωτικό μηχάνημα στην είσοδο ενός τούνελ.   Επιστροφή στο εργοτάξιο με τον φακό να καταγράφει εργασίες με βαρέα μηχανήματα, την ξενάγηση του κινηματογραφιστή σε μια σήραγγα όπου αγωγοί δεσπόζουν στο πάνω μέρος της και τέλος ξενάγηση στα ανοιχτά κανάλια μεταφοράς του νερού κατά πάσα πιθανότητα, όπου παρακολουθούμε εργασίες εντός τους.   Το φιλμ κλείνει με πλάνα από την σήραγγα της Γκιώνας, όπου για την κατασκευή της χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα μηχάνημα ολομέτωπης κοπής από την εργοληπτική εταιρεία που είχε αναλάβει το έργο Ε.Δ.Ο.Κ. Α.Ε.   Αξίζει να σημειωθεί πως για την κατασκευή του έργου θυσιάστηκε η αρχαία πόλη Καλλίπολη και το χωριό Κάλλιο τα οποία σκεπάστηκαν από τα νερά της λίμνης. Κάθε φορά που η στάθμη της λίμνης κατεβαίνει λόγω ξηρασίας το χωριό αναδύεται καθώς και το οχυρωματικό τείχος της αρχαίας πόλης.    Συντεταγμένες 38.523319915757305,22.116965107347482  
    7. webTV

      Engineer

      Ανακαλύψτε τα πιο μοντέρνα έργα σχεδιασμού ξενοδοχείων του 2020. Από κορυφαίους σχεδιαστές εσωτερικών χώρων και διαφορετικά στυλ. Κάθε ξενοδοχείο αντιπροσωπεύει μια από τις πιο κορυφαίες τάσεις του 2020.   Συγκεκριμένα στο βίντεο θα δείτε: Arize Hotel, Thailand Art Hotel Paradiso, Ibiza Bvlgari Resort, Dubai Can Bordoy Grand House & Garden, Palma de Mallorca Tianjin Luxury Hotels – Conrad Tianjin, China Equinox Hotel, New York Four Seasons- Mοntreal, Canada Hilton Astana, Kazakhstan Hishvahan Hotel, Turkey Hotel Storchen, Zurich Il Sereno Hotel- Lago Di Como, Milan Intercontinental Lyon Hotel, France JW Marriott Qufu, China Magic Hotel, China Moye Hotel, China My Chelsea Boutique Hotel, London Prestige Hotel, Malaysia Room Mate Bruno Hotel, Rotterdam  
    8. webTV

      Engineer

      Ένα ναυάγιο στα νερά γύρω από το βυθισμένο λιμάνι του Θώνης – Ηρακλείου αποκάλυψε πόσο ακριβής ήταν στις περιγραφές του ο Ηρόδοτος. (Το Ηράκλειον ή Θώνις, κατά τους αρχαίους Αιγυπτίους, ήταν παραθαλάσσια πόλη με λιμάνι στις εκβολές του Νείλου. Άνθισε για δύο αιώνες, από το 550 π.Χ. ως το 331 π.Χ.).

      Ο Έλληνας ιστορικός, Ηρόδοτος, τον 5ο αιώνα π.Χ είχε ταξιδέψει στην Αίγυπτο και στα γραπτά του έκανε λόγο για ασυνήθιστα ποταμόπλοια στο Νείλο. Μεταγενέστεροι μελετητές θεώρησαν πως τα κείμενα αυτά αποτελούσαν στοιχεία φαντασίας και όχι καθαρή ιστορική καταγραφή. Κάτι που όμως πλέον καταρρίπτεται, καθώς υποβρύχιες ανακαλύψεις δικαιώνουν τον Έλληνα ιστορικό μετά από τόσους αιώνες.
      Ο Ηρόδοτος στην πρώτη μεγάλη ιστορική καταγραφή του αρχαίου κόσμου αφιερώνει 23 γραμμές της ιστορίας του, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του ο Guardian, στην περίπλοκη περιγραφή της κατασκευής ενός σκάφους «baris». Για αιώνες οι μελετητές υποστήριξαν καθώς δεν υπήρχαν αρχαιολογικά στοιχεία που να βεβαιώνουν ότι τέτοια πλοία υπήρξαν. Τώρα υπάρχουν στοιχεία. Ένα «καταπληκτικά συντηρημένο» ναυάγιο στα νερά γύρω από τη βυθισμένη πόλη Θώνις-Ηράκλειο αποκάλυψε πόσο ακριβής ήταν στις περιγραφές του ο Ηρόδοτος.
      «Όταν ανακαλύψαμε το ναυάγιο αυτό συνειδητοποιήσαμε ότι ο Ηρόδοτος είχε δίκιο», δήλωσε ο Δρ. Ντάμιαν Ρόμπινσον, διευθυντής του Κέντρου ναυτικής Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, ο οποίος δημοσιεύει τα ευρήματα της ανασκαφής. «Αυτό που περιγράφει ο Ηρόδοτος ήταν αυτό που είδαμε.»
      Το 450 π.Χ. ο Ηρόδοτος παρακολούθησε την κατασκευή ενός baris. Παρατήρησε πως οι οικοδόμοι: «έκοψαν τις σανίδες σε δύο ράβδους (περίπου 100 εκατοστά μάκρος) και τα κανόνισαν σαν τούβλα». Έγραφε πως: «Στις ισχυρές και μακρές επιφάνειες (ξύλινα κομμάτια) εισάγουν δύο σανίδες. Όταν έχουν κατασκευάσει το πλοίο τους με αυτόν τον τρόπο, τεντώνουν τις δοκούς πάνω τους … Περνούν τις ραφές από μέσα με τον πάπυρο. Υπάρχει ένα πηδάλιο, που διέρχεται από μια τρύπα στη τρόπιδα. Ο ιστός είναι από ακακία και τα πανιά από πάπυρο… »
      Φωτογραφία: Christoph Gerigk/Franck Goddio/Hilti Foundation Ο Ρόμπινσον είπε ότι οι προηγούμενοι μελετητές «είχαν κάνει κάποια λάθη» προσπαθώντας να ερμηνεύσουν το κείμενο χωρίς αρχαιολογικά στοιχεία. Αλλά η τωρινή ανασκαφή του λεγόμενου «Πλοίου 17» έχει αποκαλύψει ένα τεράστιο κύτος σε σχήμα ημισελήνου και έναν τύπο κατασκευής που δεν έχει ξανακαταγραφεί, ο οποίος περιλαμβάνει χοντρές σανίδες – όπως είχε παρατηρήσει ο Ηρόδοτος, περιγράφοντας ένα ελαφρώς μικρότερο σκάφος. Αρχικά είχε μήκος έως 28 μέτρα, είναι ένα από τα πρώτα αρχαία αιγυπτιακά εμπορικά σκάφη που έχουν ανακαλυφθεί ποτέ.
      Ο Ρόμπινσον πρόσθεσε: «Ο Ηρόδοτος περιγράφει τα σκάφη να έχουν μακρά εσωτερικά πλευρά. Κανείς δεν ήξερε πραγματικά τι σήμαινε … Τη δομή αυτή δεν την είχαμε δει ποτέ πριν, από αρχαιολογικής άποψης. Ανακαλύψαμε αυτή τη μορφή κατασκευής σε αυτό το συγκεκριμένο σκάφος και είναι απολύτως αυτό που έλεγε ο Ηρόδοτος».
      Ο Ρόμπινσον πρόσθεσε: «Ο Ηρόδοτος περιγράφει τα σκάφη να έχουν μακρά εσωτερικά πλευρά. Κανείς δεν ήξερε πραγματικά τι σήμαινε … Τη δομή αυτή δεν την είχαμε δει ποτέ πριν, από αρχαιολογικής άποψης. Ανακαλύψαμε αυτή τη μορφή κατασκευής σε αυτό το συγκεκριμένο σκάφος και είναι απολύτως αυτό που έλεγε ο Ηρόδοτος».
      Φωτογραφία: Christoph Gerigk/Franck Goddio/Hilti Foundation Περίπου το 70% του σκάφους έχει επιβιώσει, καλά διατηρημένο στο Νείλο. Οι σανίδες της ακακίας κρατήθηκαν μαζί με τις μεγάλες πλευρικές ράβδους – με μήκος περίπου 2 μ. – και στερεώθηκαν με γόμφους, δημιουργώντας γραμμές «εσωτερικών πλευρών» μέσα στο κύτος. Το σύστημα πλοήγησης χρησιμοποιεί ένα αξονικό πηδάλιο με δύο κυκλικά ανοίγματα για τιμόνι και ένα kat;arti προς το κέντρο του σκάφους.
      Ο Ρόμπινσον δήλωσε: «Εδώ έχουμε μια εντελώς μοναδική μορφή κατασκευής, που δεν έχουμε δει πουθενά αλλού».
      Ο Alexander Belov, του οποίου το βιβλίο για το ναυάγιο,Slip 17: a Baris from Thonis-Heracleion, δημοσιεύεται αυτό το μήνα, δείχνει ότι η ναυτική αρχιτεκτονική του ναυαγίου είναι τόσο κοντά στην περιγραφή που έδωσε ο Ηρόδοτος, που θα μπορούσε να έχει γίνει στο ίδιο το ναυπηγείο που επισκέφτηκε. Η ανάλυση λέξη προς λέξη του κειμένου καταδεικνύει ότι σχεδόν κάθε λεπτομέρεια αντιστοιχεί «ακριβώς στα αποδεικτικά στοιχεία».
    9. webTV

      Engineer

      Οι εικόνες των εγκαινίων της μακρύτερης γέφυρας της Ευρώπης, που συνδέει τη ρωσική ενδοχώρα…με την Κριμαία, έκαναν πρόσφατα τον γύρο του κόσμου, με «πρωταγωνιστή» τον Ρώσο πρόεδρο Πούτιν.
      Πέραν του υποβάθρου της υπόθεσης (η προσάρτηση της Κριμαίας στη Ρωσία, η κρίση στην Ουκρανία και οι εντάσεις με τη Δύση), η 19 χλμ γέφυρα αποτελεί σίγουρα για ένα εντυπωσιακό επίτευγμα- και για την αποπεράτωσή της χρειάστηκαν 27 μήνες. Οι μήνες αυτοί «συμπιέστηκαν» σε ένα βίντεο τριών λεπτών.
      Η γέφυρα ήδη χρησιμοποιείται από αυτοκίνητα, και το δεύτερο μέρος της, για τρένα, είναι ακόμα υπό κατασκευή- θεωρείται πως θα ολοκληρωθεί το επόμενο έτος.
       
    10. webTV

      Engineer

      Τα ταξίδια μπορεί να έχουν σταματήσει λόγω των περιορισμών που έφερε η πανδημία του κορονοϊου, ωστόσο, μέσα στο 2020 έκαναν εγκαίνια νέα ξενοδοχεία. Το Dezeen παρουσιάζει τα 10 κορυφαία εκ των οποίων το πρώτο είναι στην Σαντορίνη, ενώ μέσα σε αυτά υπάρχουν και ξενοδοχεία για φύλαξη κατοικιδίων.
      http://ered.gr/admin/uploads/images/sainth_hotel.jpg
      Saint Hotel, Ελλάδα
      Από Kapsimalis Architects
      Το αρχιτεκτονικό γραφείο Kapsimalis κυριολεκτικά έσκαψε σε μια βραχώδη πλαγιά στη Σαντορίνη για να δημιουργήσει τις σουίτες του Saint Hotel, οι οποίες προσφέρουν απρόσκοπτη θέα στη θάλασσα. Οι επιφάνειες σε όλα τα δωμάτια - και η πλειονότητα των επίπλων - έχουν το λευκό χρώμα του Αιγαίου, που μιμείται τις προσόψεις των σπιτιών που εμφανίζονται κατά μήκος της ακτογραμμής του νησιού.
      http://ered.gr/admin/uploads/images/tiing_hotel.jpg
      The Tiing, Μπαλί
      Από Nic Brunsdon
      Με «ακατέργαστους» τσιμεντένιους τοίχους που δημιουργήθηκαν από τα ξύλα μπαμπού που προέρχονται από την περιοχή δημιουργήθηκε το The Tiing, ένα boutique  ξενοδοχείο στη βόρεια ακτή του Μπαλί.
      Καθένα από τα 14 δωμάτιά του είναι σε σχήμα «χοάνης», που σημαίνει ότι παρέχουν θέα προς τη ζούγκλα προς τη μία κατεύθυνση και προς τον ωκεανό στην άλλη κατεύθυνση. Αυτά τα χαρακτηριστικά το οδήγησαν και στην πρώτη θέση της κατηγορίας «κατασκευής» ξενοδοχείων των φετινών βραβείων Dezeen με τους κριτές να θαυμάζουν την «ισχυρή σύνδεσή του με το άμεσο περιβάλλον».
      http://ered.gr/admin/uploads/images/circulo_mexicano.jpg
      Círculo Mexicano, Μεξικό
      Από Ambrosi Etchegaray
      Η μινιμαλιστική αισθητική αυτού του ξενοδοχείου στην Πόλη του Μεξικού βασίζεται στα έθιμα των Shakers, μια χριστιανική αίρεση γνωστή για τον εξαιρετικά λιτό τρόπο ζωής τους. Σε κάθε μια από τις λευκές βαμμένες σουίτες φιλοξενούνται μόνο μερικά χοντρά πλίνθινα που υποστηρίζουν το ντουλάπι του κρεβατιού και της αποθήκευσης. Η διακόσμηση περιορίζεται σε επιτοίχιες ράγες, στις οποίες έχουν κρεμαστεί κουτιά και καθρέπτες και άλλα ξύλινα αντικείμενα. 
      http://ered.gr/admin/uploads/images/canine.jpg
      Canine and Feline Hotel, Πορτογαλία
      Από Raulino Silva Arquitecto
      Οι ιδιοκτήτες κατοικιδίων που ταξιδεύουν για διακοπές μπορούν να αφήσουν τους τετράποδους φίλους τους σε αυτό το ξενοδοχείο που σχεδιάστηκε από τον Raulino Silva Arquitecto, το οποίο βρίσκεται στην τοποθεσία ενός παλιού αμπελώνα. Όταν οι γάτες και τα σκυλιά δεν περιπλανιούνται, ή δεν λαμβάνουν περιποίηση στο «σαλόνι ομορφιάς» ή κάνουν μια βουτιά στην πισίνα, μπορούν να αποσυρθούν στα μοντέρνα υπνοδωμάτια τους - τα οποία έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να είναι χωριστά και τα διαφορετικά είδη να μην ενοχλούν ο ένας τον άλλον.
      http://ered.gr/admin/uploads/images/santa monica.jpg
      Santa Monica Proper, ΗΠΑ,
      Από την Kelly Wearstler
      Η σχεδιάστρια εσωτερικών χώρων Kelly Wearstler λέει ότι υπάρχει "πολύ μεγάλη καλή ανωμαλία" σε όλα τα δωμάτια του Santa Monica Proper, το οποίο είναι διακοσμημένο με μια αναντιστοιχία συνδυασμού vintage επίπλων. Πολλές από τις λεπτομέρειες στο ξενοδοχείο - το οποίο διαθέτει επίσης εστιατόριο και πισίνα στον τελευταίο όροφο - προορίζονται να αντικατοπτρίζουν το παραθαλάσσιο τοπίο της Καλιφόρνιας.
      http://ered.gr/admin/uploads/images/monte uzulu.jpg
      Monte Uzulu, Μεξικό
      Από τους Taller Lu'um και At-te
      Μια πυκνή ζούγκλα με δέντρα περιβάλλει αυτό το boutique ξενοδοχείο στην Oaxaca, το οποίο βρίσκεται πάνω σε μια αμμώδη πλαγιά με θέα στον Ειρηνικό Ωκεανό. Τα στούντιο αρχιτεκτονικής Taller Lu'um και At-te εκμεταλλεύτηκαν αυτό το καταπράσινο τοπίο όταν σχεδίασαν τους εσωτερικούς χώρους, όπου έχουν εφαρμόσει μια σειρά από φυσικά υλικά που προέρχονται από την περιοχή. Για παράδειγμα, οι τοίχοι των σουιτών έχουν χτιστεί με χώμα και ασβέστη, ενώ η οροφή έχει άχυρα και αποξηραμένα φύλλα από φοίνικες.
      http://ered.gr/admin/uploads/images/hotel les deux.jpg
      Hotel Les Deux Gares, Γαλλία
      Από Luke Edward Hall
      Ο Luke Edward Hall προσέφερε ένα μάθημα στο μινιμαλισμό με το τολμηρά συγκρούσιμο εσωτερικό του Hotel Les Deux Gares, το οποίο προορίζεται να θυμίζει παλιό Παρίσι. Τα 40  δωμάτια διαθέτουν ταπετσαρίες με γεωμετρικά σχέδια και τα κρεβάτια ριγέ κεφαλάρια, ενώ μεταξύ άλλων στο ξενοδοχείο υπάρχουν καναπέδες με λεοπάρ και άλλα σχέδια. "Ήθελα πραγματικά ότι αυτός ο χώρος θα αισθανόταν πάνω απ 'όλα χαρούμενος και φιλόξενος και ζωντανός, κλασικός, αλλά λίγο τρελός ταυτόχρονα", δήλωσε ο Hall.
      http://ered.gr/admin/uploads/images/six senses.jpg
      Six Senses Shaharut, Ισραήλ
      Aπό Plesner Architects
      Η ουσία αυτού του ξενοδοχείου στην έρημο Negev του Ισραήλ ξεπερνά τις δομές που χτίστηκαν από τη νομαδική φυλή Nabataean, η οποία εγκαταστάθηκε στην περιοχή πριν από 2.000 χρόνια. Σε απλές μορφές χτισμένο εσωτερικά και εξωτερικά διαθέτει και πολυτέλεια αφού ορισμένα από τα δωμάτια διαθέτουν και τη δική τους ιδιωτική πισίνα.
      http://ered.gr/admin/uploads/images/Aka Patagonia.jpg
      Aka Patagonia, Χιλή
      Από Larrou
      Ένα σύμπλεγμα από έξι καμπίνες από ξύλο lenga σχηματίζει αυτό το ξενοδοχείο στο Puerto Natales, μια πόλη της Χιλής στη νότια Παταγονία. Το μπροστινό μέρος των καμπινών είναι χωρίς παράθυρο, αλλά στην πίσω πλευρά υπάρχουν μεγάλες τζαμαρίες ώστε οι επισκέπτες να μπορούν να  απολαύσουν τη θέα. "Το ξενοδοχείο είναι ένα αφιέρωμα στο τοπίο", εξήγησε ο αρχιτέκτονας. "Ο χώρος σχεδιάστηκε έτσι ώστε οι επισκέπτες να μπορούν να βιώσουν το μεγαλείο της φύσης τόσο εντός όσο και εκτός".
      http://ered.gr/admin/uploads/images/birch.jpg
      Birch, Ηνωμένο Βασίλειο
      Από Red Deer
      Ένα αρχοντικό του 18ου αιώνα στο Hertfordshire φιλοξενεί τώρα το ξενοδοχείο Birch, όπου η Red Deer έχει εργαστεί για να χαράξει μια νέα ιδέα της πολυτέλειας. Το αρχιτεκτονικό στούντιο άφησε μεγάλο μέρος του κτηρίου άθικτο και διατήρησε σχεδόν όλες τις αρχικές λεπτομέρειες διακόσμησής του. Οι κοινόχρηστοι χώροι διαθέτουν ξύλο και περίτεχνο γείσο στην οροφή καθώς και διατηρημένα τα παλιά πατώματα. 
    11. webTV

      Engineer

      Εξαιρετικά κτίρια με τρούλους, εκλεκτικιστικού ρυθμού στην Θεσσαλονίκη
      Οι φωτογραφίες έχουν επιλεχθεί από τους φωτογράφους της ομάδας Thessaloniki Arts and Culture Photos και αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία των δημιουργών, οι οποίοι τις υπογράφουν.
      Το εξαιρετικό αυτό υλικό έχει ληφθεί από το διαδίκτυο και αναδημοσιεύεται προκειμένου να γίνει γνωστό και στους επισκέπτες του www.e-archimedes.gr.
      Πηγή και περισσότερες πληροφορίες: https://www.thessalonikiartsandculture.gr/
      451440074-Eclecticistic-Buildings-in-Salonica-Greece.pdf
    12. webTV

      Engineer

      ΗMicrosoft ανέλκυσε το δεύτερο υποβρύχιο κέντρο δεδομένων της από θαλάσσια περιοχή ανοιχτά των ακτών της Σκωτίας.  
      To κέντρο δεδομένων, που η Microsoft ονόμασε «Project Natick», εγκαταστάθηκε 35,5 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας την άνοιξη του 2018. Το υποβρύχιο σκάφος σχεδιάστηκε με συστήματα ψύξης και τροφοδοτείται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Πρόκειται για το δεύτερο «υποβρύχιο σκάφος» της Microsoft.  
      Για την πρώτη φάση του εγχειρήματος, ένα υποβρύχιο κέντρο δεδομένων τοποθετήθηκε στον στον πυθμένα των ακτών του Ειρηνικού, ανοιχτά της Καλιφόρνιας, από τον Αύγουστο έως τον Νοέμβριο του 2016.


      Ο λευκός κύλινδρος ανελκύστηκε μετά από μια επιχείρηση διάρκειας μιας ημέρας. Εκπρόσωπος της σχετικής ερευνητικής ομάδας της Microsoft δήλωσε εντυπωσιασμένος από το πόσο «καθαρό» ήταν το υποβρύχιο κέντρο δεδομένων μετά την ανέλκυσή του. Το σκάφος, όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες που δόθηκαν στη δημοσιότητα, καθαρίστηκε και στη συνέχεια δεδομένα ανακτήθηκαν.    
      Η εταιρεία εξετάζει το κατά πόσο μικρά υποβρύχια κέντρα δεδομένων για βραχυπρόθεσμη χρήση θα μπορούσαν να είναι βιώσιμα εμπορικά, αλλά προσπαθεί να εξάγει συμπεράσματα σε ότι αφορά την ενεργειακή αποδοτικότητα του cloud computing.



      Γιατί όμως η Microsoft χρησιμοποιεί ένα υποβρύχιο κέντρο δεδομένων; Οι ερευνητές της εταιρείας υποστηρίζουν πως το άζωτο, το οποίο είναι λιγότερο διαβρωτικό από το οξυγόνο, αλλά και η απουσία ανθρώπων καθιστούν το υποβρύχιο κέντρο δεδομένων πιο αξιόπιστο από αντίστοιχα στην ξηρά.  
      Παράλληλα, το υποβρύχιο κέντρο δεδομένων είναι πιο αποδοτικό. «Η αναλογία σφαλμάτων στο νερό είναι το 1/8 σε σχέση με αυτά που αντιμετωπίζουμε στην ξηρά» είπε ο Μπεν Κάτλερ, επικεφαλής Project Natick.  
      Η αξία της μετοχής της Microsoft αυξήθηκε κατά 30% τον τελευταίο χρόνο. 
      Με πληροφορίες από BBC/CNN
    13. webTV

      Engineer

      Στο εμβληματικό Μουσείο Τέχνης του Λος Άντζελες, LACMA, έκανε παγκόσμια πρεμιέρα ένα ντοκιμαντέρ που μας καλεί σε ένα υπόγειο ταξίδι στο χρόνο κάτω από την Αγία Σοφιά στην Κωνσταντινούπολη.
      Το ντοκιμαντέρ, παραγωγής Kinostanbul, υπογράφει ο Γκοκσέλ Γκιουλενσόϊ (Göksel Gülensoy), ο πρώτος σκηνοθέτης, που είχε την ευκαιρία να κινηματογραφήσει τoν υπόγειο κόσμο κάτω από την Αγία Σοφιά από την ανοικοδόμηση της μέχρι σήμερα.
       
      "Οι θόλοι και οι μιναρέδες της Αγιάς Σοφιάς αποτελούν σύμβολα της Κωνσταντινούπολης που σου κόβουν την ανάσα" σχολίασε ο σκηνοθέτης.
      "Ανακαλύψαμε ένα κόσμο τόσο εντυπωσιακό, όσο και αυτός που βρίσκεται επάνω από τη γη. Για τον λόγο αυτό είμαστε αφάνταστα ενθουσιασμένοι και συγκινημένοι που μπορούμε να το μοιραστούμε μαζί σας" είπε για το διάρκειας 90 λεπτών ντοκιμαντέρ.
      Ο σκηνοθέτης ξεκίνησε το δύσκολο έργο της κινηματογράφησης με τη βοήθεια υποβρύχιων συνεργείων το 1998.
      Η τελευταία κατάδυση του στον άγνωστο, υπόγειο και αθέατο μέχρι σήμερα κόσμο της Αγίας Σοφίας έγινε το 2012.
      Ο Γκιουλενσόϊ θα συνεχίσει το ερευνητικό του πρόγραμμα για να φέρει στο φως μυστικά γύρω από την Αγιά Σοφιά.
      Ο βυζαντινός αυτός ναός ασύγκριτης αρχιτεκτονικής και ιστορικής αξίας λάμπει στην οθόνη μέσα από μια κινηματογραφημένη μελέτη που καταδύεται στα υπόγεια της Αγιάς Σοφιάς.
      Το ντοκιμαντέρ “Στα άδυτα της Αγιάς Σοφιάς» είναι βασισμένο σε πολύχρονες εξερευνήσεις των υπόγειων στοών και υδροφόρων διόδων του εμβληματικού ναού.
      Για την παραγωγή του, της οποίας εκτελεστικός διευθυντής είναι ο Σενά Ντεκτάς (Sena Denktas), δούλεψαν περίπου 45 άτομα διαφόρων ειδικοτήτων
    14. webTV

      Engineer

      Σύσκεψη με στόχο την ταχεία προώθηση της έρευνας και ανάπτυξης, του καινοτόμου σχεδιασμού και της βιομηχανικής παραγωγής Αυτόνομου Εναέριου Οχήματος Πολλαπλών Χρήσεων από την ΕΑΒ, συγκάλεσε ο Υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστος Σταϊκούρας.
      Πρόκειται ουσιαστικά για ιπτάμενα drones που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από κάθε υπηρεσία και για κάθε ανάγκη του κράτους, όπως στις ένοπλες δυνάμεις, στην αστυνομία, την πυροσβεστική ή την πολιτική προστασία, ακόμα και για παραδόσεις φαρμάκων ή τροφίμων σε ειδικές περιπτώσεις.
      Έλαβαν μέρος η Διοίκηση της ΕΑΒ (Πρόεδρος κ. Ιωάννης Κούτρας, Διευθύνων Σύμβουλος κ. Δημήτριος Παπακώστας, Αντιπρόεδρος κ. Μιχαήλ Κορωναίος), οι Πανεπιστημιακοί Καθηγητές – Ερευνητές κ.κ. Κύρος Υάκινθος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Νικόλαος Παπανικολάου και Αντώνιος Γαστεράτος του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, Γεώργιος Σταμούλης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, και οι συνεργάτες του Υπουργού Οικονομικών σε θέματα Έρευνας & Καινοτομίας, Πανεπιστημιακοί Καθηγητές κ.κ. Κωνσταντίνος Τσαμαδιάς και Κωστής Μαγουλάς, και ο Δρ. Χρήστος Χριστοδούλου.
      Ο κ. Σταϊκούρας εξέφρασε την ικανοποίησή του για τα βήματα προς την οικοδόμηση της τόσο αναγκαίας, δημιουργικής και αξιόπιστης συνεργασίας μεταξύ Ελληνικών Πανεπιστημίων και της ΕΑΒ, γεγονός που θα επιτρέψει στη χώρα να μπει ως παραγωγός στο πεδίο προϊόντων υψηλής και καινοτόμας τεχνολογίας.
      Τόνισε τη βούλησή του να συνδράμει ώστε το έργο να ολοκληρωθεί στον συντομότερο χρόνο, με το χαμηλότερο δυνατόν δημόσιο κόστος και την υψηλότερη ποιότητα και αξιοπιστία, έτσι ώστε το προϊόν να είναι διεθνώς ανταγωνιστικό.
      Τέλος, επεσήμανε ότι όλοι μας έχουμε χρέος να αποδείξουμε ότι και θέλουμε και μπορούμε να πετύχουμε συνεργασίες μεταξύ επιστήμης, έρευνας και καινοτομίας με τη βιομηχανία και ευρύτερα την παραγωγή, για να κάνουμε τη χώρα μας ολοένα και πιο ισχυρή στη διεθνή σκηνή.
      Mε πληροφορίες από newmoney.gr
       
       
    15. webTV

      Engineer

      Η Νορβηγία υπήρξε ανέκαθεν πρωτοπόρος καινοτομιών στη ναυσιπλοΐα. Έτσι, όταν μιλάμε για την πρώτη σήραγγα στον κόσμο αποκλειστικά για πλοία, η Νορβηγία αξίζει να έχει τα πρωτεία.
      Μετά την έγκριση του κεφαλαίου από την κυβέρνηση, η Kystverket αποφάσισε να προχωρήσει με επένδυση 325 εκατομμυρίων δολαρίων, ολοκληρώνοντας μια σήραγγα 1,7 χιλιομέτρων που θα χρησιμοποιηθεί μόνο από πλοία.
      Η σήραγγα έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε φορτηγά και άλλα πλοία να μπορούν να περάσουν  παρακάμπτοντάς τα δύσκολα νερά του Stad, μια περιοχή του ωκεανού κατά μήκος των νορβηγικών ακτών που έχει αποκτήσει  άσχημη φήμη εδώ και αιώνες.
      Για περισσότερα από 100 χρόνια τώρα, οι Νορβηγοί προτείνουν μια σήραγγα που θα βοηθούσε τα πλοία να παρακάμψουν το Stad. Ο συνδυασμός του ανέμου, ρευμάτων και  κυμάτων καθιστά το μέρος  απαιτητικό για σκάφη όλων των μεγεθών.
      Το έργο ελαβε 8,7 εκατομμύρια δολάρια από τη νορβηγική κυβέρνηση για θα ξεκινήσουν τώρα τις διαδικασίες απόκτησης ακινήτων στην περιοχή, αναφέρει η Stad Ship Tunnel, η ομάδα πίσω απο το έργο.
      Η σήραγγα αναμένεται να ανοίξει το 2023.

       
       
    16. webTV

      Engineer

      Τον Δεκέμβριο ολοκληρώνεται ο ουρανοξύστης Alberni στο Βανκούβερ του Καναδά. Ο μοναδικός ουρανοξύστης κατοικιών σχεδιάστηκε από τον φημισμένο Ιάπωνα αρχιτέκτονα Kengo Kuma στη Βόρεια Αμερική. 
      Εν αναμονή της ολοκλήρωσης των εργασιών, η εταιρεία ακινήτων Westbank έδωσε στη δημοσιότητα βίντεο με εικόνες, αρχιτεκτονικά σχέδια και μοντέλα.
      «Πιστεύουμε ότι αυτό είναι ένα από τα υψηλότερης ποιότητας έργα που έχουμε κάνει έως σήμερα» σημείωσε η ομάδα της Westbank. Το κτίσμα που σχεδίασε ο Kuma είναι μια συνεχώς μεταβαλλόμενη σιλουέτα, με διαφορετικές όψεις αναλόγως της γωνίας θέασης.
      Ευρισκόμενο στο σημείο όπου η Alberni Street διασταυρώνεται με την Cardero Street, το 43 ορόφων κτίριο συναντά το έδαφος με δύο διασταυρούμενους θόλους κάτω από τους οποίους ένας μεγάλος κήπος με βρύα και μπαμπού ορίζει την προφυλαγμένη είσοδο και οδηγεί στην πισίνα επάνω.
       
      Φωτογραφίες από: 





    17. webTV

      Engineer

      Η αξιοθαύμαστη αντοχή των ρωμαϊκών κατασκευών αποτελεί απόδειξη της εφευρετικότητας των Ρωμαίων μηχανικών, οι οποίοι είχαν τελειοποιήσει τη χρήση του σκυροδέματος.
      Οι αρχαίοι Ρωμαίοι κατασκεύαζαν τεράστια οδικά δίκτυα, υδραγωγεία, λιμάνια και ογκώδη κτίρια, τα απομεινάρια των οποίων σώζονται εδώ και δύο χιλιετίες. Πολλά από αυτά κατασκευάστηκαν με σκυρόδεμα, όπως το Πάνθεον, ηλικίας σχεδόν 2.000 ετών, το οποίο κατέχει το ρεκόρ του μεγαλύτερου θόλου από μη ενισχυμένο σκυρόδεμα στον κόσμο.
      Οι ερευνητές έχουν περάσει δεκαετίες προσπαθώντας να ανακαλύψουν το μυστικό αυτού του εξαιρετικά ανθεκτικού αρχαίου δομικού υλικού. Οι ιδιότητες αυτού του σκυροδέματος αποδίδονται γενικά στα συστατικά του: την ποζολάνη, ένα μείγμα ηφαιστειακής τέφρας – που πήρε το όνομά της από την ιταλική πόλη Ποζουόλι, όπου υπάρχει ένα σημαντικό κοίτασμα αυτής της τέφρας – και τον ασβέστη.

      Τώρα, σύμφωνα με την ΕΡΤ, μια διεθνής ομάδα ερευνητών με επικεφαλής το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ), υποστηρίζει ότι ανακάλυψε το μυστηριώδες συστατικό που έκανε το δομικό υλικό τόσο ανθεκτικό. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όχι μόνο τα υλικά είναι ελαφρώς διαφορετικά από ό,τι ίσως νομίζαμε, αλλά και ότι οι τεχνικές που χρησιμοποιούσαν οι Ρωμαίοι για την ανάμιξή τους, ήταν διαφορετικές.
      Η ομάδα ανέλυσε δείγματα σκυροδέματος ηλικίας 2.000 ετών, τα οποία ελήφθησαν από ένα τείχος στον αρχαιολογικό χώρο του Privernum, στην κεντρική Ιταλία, και είναι παρόμοια σε σύνθεση με άλλο σκυρόδεμα που βρέθηκε σε όλη τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία.
      Διαπίστωσαν ότι τα λευκά κομμάτια στο σκυρόδεμα, που είναι γνωστά ως «κροκάλες ασβεστόλιθων», έδιναν στο σκυρόδεμα την ικανότητα να επιδιορθώνει τις ρωγμές που σχηματίζονταν με την πάροδο του χρόνου.
      «Το σκυρόδεμα επέτρεψε στους Ρωμαίους να κάνουν μια αρχιτεκτονική επανάσταση», δήλωσε ο Μάσικ. «Οι Ρωμαίοι ήταν σε θέση να δημιουργήσουν και να μετατρέψουν τις πόλεις σε κάτι εξαιρετικό και όμορφο για να ζει κανείς. Και αυτή η επανάσταση ουσιαστικά άλλαξε εντελώς τον τρόπο με τον οποίο ζουν οι άνθρωποι», δήλωσε ο Αντμίρ Μάσικ, επιστήμονας υλικών στο MIT..
      Κροκάλες ασβέστη και ανθεκτικότητα του σκυροδέματος
      Το σκυρόδεμα είναι ουσιαστικά τεχνητή πέτρα ή βράχος, που σχηματίζεται με την ανάμειξη τσιμέντου, ενός συνδετικού υλικού που συνήθως παρασκευάζεται από ασβεστόλιθο, νερό, άμμο ή λεπτόκοκκο βράχο και χαλίκι ή θρυμματισμένος βράχος.

      Τα ρωμαϊκά γραπτά αναφέρουν τη χρήση σβησμένου ασβέστη (όταν ο ασβέστης συνδυάζεται πρώτα με νερό πριν αναμιχθεί) και γι’ αυτό οι μελετητές είχαν υποθέσει ότι έτσι παρασκευαζόταν το ρωμαϊκό σκυρόδεμα, σύμφωνα με τον Μάσικ. Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι κροκάλες προέκυψαν εξαιτίας της χρήσης ασβέστου (οξείδιο του ασβεστίου) κατά την ανάμιξη του σκυροδέματος, και όχι εξαιτίας του σβησμένου ασβέστη. Πρόσθετη ανάλυση έδειξε ότι αυτά τα κομμάτια σχηματίστηκαν σε ακραίες θερμοκρασίες και αυτό ενίσχυσε την ανθεκτικότητα του σκυροδέματος.
      «Τα οφέλη της θερμής ανάμιξης είναι διπλά», έγραψε ο Μάσικ σε δελτίο Τύπου. «Πρώτον, όταν το συνολικό σκυρόδεμα θερμαίνεται σε υψηλές θερμοκρασίες, επιτρέπει χημικές σχέσεις που δεν θα ήταν δυνατές αν χρησιμοποιούσατε μόνο σβησμένο ασβέστη, καθώς παράγονται ενώσεις που σχετίζονται με υψηλές θερμοκρασίες. Δεύτερον, αυτή η αυξημένη θερμοκρασία μειώνει σημαντικά τους χρόνους σκλήρυνσης και πήξης, καθώς όλες οι αντιδράσεις επιταχύνονται, επιτρέποντας πολύ ταχύτερη κατασκευή».
      Για να επιβεβαιώσει την ικανότητα του ρωμαϊκού σκυροδέματος να αυτοεπιδιορθώνεται, η ομάδα διεξήγαγε ένα πείραμα.
      Κατασκεύασε δύο δείγματα σκυροδέματος- το ένα σύμφωνα τον ρωμαϊκό τρόπο και το άλλο σύμφωνα με τα σύγχρονα πρότυπα – και στη συνέχεια δημιούργησαν ρωγμές. Μετά από δύο εβδομάδες, το νερό δεν μπορούσε να εισχωρήσει στο σκυρόδεμα που παρασκευάστηκε σύμφωνα με το ρωμαϊκό τρόπο, σε αντίθεση με το κομμάτι σκυροδέματος που παρασκευάστηκε χωρίς ασβέστη.
      Τα ευρήματά τους υποδηλώνουν ότι οι κροκάλες ασβέστη μπορούν να διαλυθούν μέσα στις ρωγμές και να ανακρυσταλλωθούν μετά την έκθεση στο νερό, επιδιορθώνοντας τις ρωγμές που δημιουργήθηκαν από τις καιρικές συνθήκες. Οι ερευνητές δήλωσαν ότι αυτή η δυνατότητα αυτοεπιδιόρθωσης θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για την παραγωγή πιο μακροχρόνιου, και συνεπώς πιο βιώσιμου σκυροδέματος. Μια τέτοια κίνηση θα μείωνε το αποτύπωμα άνθρακα του σκυροδέματος, το οποίο ευθύνεται για το 8% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, σύμφωνα με τη μελέτη.
    18. webTV

      Engineer

      Η οικιστική αρχιτεκτονική είναι μια από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες μεταξύ των αναγνωστών του δημοφιλούς αρχιτεκτονικού ιστότοπου Archdaily.
      Κατά τη διάρκεια του 2020 στο συγκεκριμένο σάιτ δημοσιεύτηκαν περισσότερα από 2.000 σπίτια - πρότζεκτς από πολλές και διαφορετικές περιοχές του κόσμου προσφέροντας, όπως αναφέρεται, μια ποικιλία λύσεων και παρέχοντας μια ευρεία πηγή έμπνευσης για όσους αναζητούν αναφορές για το δικό τους χώρο. Ανάμεσα σ′ αυτά ποια ήταν τα 20 σπίτια - έργα με τις περισσότερες επισκέψεις στο ArchDaily το 2020. Σύμφωνα με τους ανθρώπους του, αυτή η επιλογή αντιπροσωπεύει το καλύτερο περιεχόμενο που δημιουργήθηκε και κοινοποιήθηκε από την εν λόγω αρχιτεκτονική κοινότητα τους τελευταίους 11 μήνες.
      1. Ινδία: Σπίτι - πιρουέτα / Wallmakers

      © JINO SAM Το σπίτι - πιρουέτα
      2. Ιαπωνία: Σπίτι πάνω στο νερό / Nikken Sekkei

      © GANKOSHA, HARUNORI NODA Σπίτι πάνω στο νερό
      3. Πολωνία: Διαμερίσματα στο Wolf Clearing / studio de.materia

      ARCHDAILY.COM Διαμερίσματα στο Wolf Clearing
      4. ΗΠΑ: Αγροτικό καταφύγιο Whidbey / mwworks

      KEVIN SCOTT Αγροτικό καταφύγιο Whidbey
      5. Ιαπωνία: Σπίτι με σκάλα / nendo

      ARCHDAILY.COM Σπίτι με σκάλα
      6. Ινδονησία: Διαμέρισμα IH - andramatin

      MARIO WIBOWO Διαμέρισμα IH
      7. Βιετνάμ: Πράσινο Σπίτι - Κουρτίνα / HGAA

      DUC NGUYEN Πράσινο Κουρτίνα Σπίτι
      8. Βέλγιο: Διαμέρισμα WULF / CAS architecten

      TIM VAN DE VELDE Διαμέρισμα WULF
      9. Ινδία: Σπίτι στο αγρόκτημα / Studio Inscape

      RICKEN DESAI Σπίτι σε αγρόκτημα
      10. Αρνεντινή: Σπίτι Εσκομπάρ / Luciano Kruk

      DANIELA MAC ADDEN Σπίτι Εσκομπάρ
      11. Σλοβακία: Σπίτι 5 / Martin Skoček

      MATEJ HAKÁR House V / Martin Skoček
      12. Ηνωμένο Βασίλειο: Πέτρινο σπίτι με σκαλοπάτια / HAMISH&LYONS

      JAMES BRITTAIN PHOTOGRAPHY Πέτρινο σπίτι με σκαλοπάτια
      13. Μύκονος, Ελλάδα: Βίλλα Μάνδρα / K-Studio

      CLAUS BRECHENMACHER & REINER BAUMANN PHOTOGRAPHY Villa Mandra / K-Studio
      14. Βιετνάμ: Σπίτι CH / ODDO architects

      HOANG LE PHOTOGRAPHY CH House / ODDO architects
      15. Ταϊλάνδη: Τυφλό σπίτι / BOONDESIGN

      WISON TUNGTHUNYA & W WORKSPACE COMPANY LIMITED Blind House / BOONDESIGN
      16. Τουρκία: Σπίτι MU50 / Teke Architects Office

      ALTKAT ARCHITECTURAL PHOTOGRAPHY MU50 House / Teke Architects Office
      17. ΗΠΑ: Σπίτι Amagansett Modular / MB Architecture

      MATTHEW CARBONE Amagansett Modular House / MB Architecture
      18. Γουατεμάλα: Σπίτι BF / Paz Arquitectura

      ANDRÉS ASTURIAS House BF / Paz Arquitectura
      19. Βιετνάμ: Park Roof House / MDArchitecture

      QUANG TRAN Park Roof House / MDA Architecture
      20. Νότια Κορέα: Σπίτι Γουόλντεν / Formative Architects

      YOUNGSUNG KOH Walden House / Formative Architects
      archdaily.com
    19. webTV

      Engineer

      Μια γέφυρα μήκους 25 μέτρων δημιουργήθηκε στο Gulou Waterfront, ένα χωριό στο Jiangmen της Κίνας. Αυτό το ασυνήθιστο ανθρωπογενές τοπίο, που σχηματίζεται από ένα δίκτυο υδάτινων οδών και λιμνών, αποτελούσε κάποτε μια υποδομή για ψάρεμα και γεωργία. Πλέον, η περιοχή αλλάζει χρήση, με προοπτικές να χρησιμοποιηθεί ως θέρετρο οικοτουρισμού, και το LUO Studio ανέλαβε να δημιουργήσει μια νέα πεζογέφυρα στην καρδιά του. Μετά τη δυναμική ανάκαμψη της χρήσης ξύλου για την κατασκευή κτιρίων, και μάλιστα πολλών ορόφων, ήρθε η σειρά των έργων υποδομών να επαναπροσεγγίσουν το ευπροσάρμοστο υλικό. Η Timber Bridge αποτελεί μία από τις πολλές νέες γέφυρες που σχεδιάζονται, στο πλαίσιο της ανάπτυξης της προκυμαίας Gulou, με στόχο να γίνει η περιοχή προσβάσιμη για τους πεζούς, χωρίς να προκαλείται αναστάτωση στα αλιευτικά σκάφη.

      Το LUO Studio, με έδρα το Πεκίνο, επέλεξε να χρησιμοποιήσει κυρίως ξύλο, ως φόρο τιμής στις παραδοσιακές κατασκευαστικές τεχνικές που χρησιμοποιούνται σε αγροτικά χωριά της νότιας Κίνας, όπου το υλικό προσφέρεται σε αφθονία. Ως αποτέλεσμα, εκατοντάδες ξύλινα στοιχεία ενώνονται μεταξύ τους, για να σχηματίσουν τη γέφυρα Timber Bridge.
      Σύμφωνα με το στούντιο, κατά την περίοδο του αλιευτικού πολιτισμού, οι δρόμοι ήταν ελάχιστα ανεπτυγμένοι με αποτέλεσμα τα συστήματα ύδρευσης να γίνουν η βασική διαδρομή για τις μεταφορές και τα logistics.
      Δεδομένου ότι η γέφυρα έπρεπε να προσφέρει αρκετό χώρο για τη διέλευση σκαφών κάτω από αυτήν, το στούντιο επέλεξε τον παραδοσιακό σχεδιασμό της στο σχήμα ενός τόξου, με απόσταση τεσσάρων μέτρων μεταξύ της κάτω πλευράς της γέφυρας και της τυπικής στάθμης του νερού. Όμως, παρά το σχήμα της, πολύ λίγα από τα εξαρτήματα της γέφυρας είναι κυρτά. Εκτός από τις τρεις τοξωτές δοκούς που σχηματίζουν την κάτω πλευρά, η γέφυρα είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου κατασκευασμένη από μικρά, ευθύγραμμα τμήματα πεύκου.
      Στο πάνω μέρος του ξύλινου σκελετού τοποθετήθηκαν μεταλλικές πλάκες, οι οποίες δημιουργούν καταφύγιο και παρέχουν φυσική αποστράγγιση του νερού της βροχής. Το αποτέλεσμα είναι μια κατασκευή με περίπλοκη δομή, η οποία παρέχει τη δυνατότητα διέλευσης πάνω από το νερό, αλλά και καταφύγιο σε όσους τη χρησιμοποιούν.
      "Το έργο βασίζεται στην κατασκευαστική σοφία των αρχαίων στεγασμένων γεφυρών", δήλωσε το LUO Studio. "Ο καλυμμένος διάδρομος ενισχύει τη συνολική δομική σταθερότητα και προστατεύει την τοξωτή ξύλινη κατασκευή, που βρίσκεται από κάτω, από την έκθεση στον ήλιο και τη βροχή." Παράλληλα, τα ενισχυμένα με χάλυβα μπουλόνια δίνουν στη δομή ένα επιπλέον στρώμα αντοχής.
      Η Ξύλινη Γέφυρα στο Gulou Waterfront είναι το τελευταίο από μια σειρά καινοτόμων έργων του Luo Yujie, μιας ανερχόμενης προσωπικότητας της κινεζικής αρχιτεκτονικής σκηνής. Με το συγκεκριμένο έργο, ελπίζει να δώσει νέο ενδιαφέρον σε μια περιοχή της οποίας η αλιευτική κληρονομιά σταδιακά εξαφανίζεται.
      ---
      Φωτογραφίες και βίντεο από: https://worldarchitecture.org/architecture-news/emgmh/arched-timber-bridge-by-luo-studio-allows-boats-to-pass-under-bridge-smoothly-in-gulou-waterfront.html








    20. webTV

      Engineer

      Τριάντα χρόνια ήταν αρκετά για το 'Μπράντλεϊ Σέντερ', την έδρα των Μιλγουόκι Μπακς από το 1988 μέχρι το 2018. Το γήπεδο που φιλοξένησε για πρώτη φορά τον Γιάννη Αντετοκούνμπο δεν είναι πλέον η έδρα των 'ελαφιών', αφού ετοιμάζεται να περάσει στην ιστορία.
      Με την έλευση του Έλληνα all star στον μαγικό κόσμο του NBA, ο τότε αναπληρωτής κομισάριος Άνταμ Σίλβερ μετέφερε τα άσχημα μαντάτα στους ανθρώπους των Μπακς. Ήταν Σεπτέμβριος του 2013 όταν επιθεώρησε το γήπεδο και επιβεβαίωσε ότι δεν πληρούσε πλέον τα στάνταρ του πρωταθλήματος, ζητώντας από την ομάδα μετακόμιση ή νέες εγκαταστάσεις μέχρι το 2017.
      Ο ιδιοκτήτης της ομάδας, Χερμπ Κολ, ανακοίνωσε τη συμφωνία για την πώληση σε hedge fund της Νέας Υόρκης το 2014, η οποία θα συνδυαζόταν με την κατασκευή νέου γηπέδου.
      Η πολιτεία του Γουινσκόνσιν ενέκρινε και δική της χρηματοδότηση για το νέο γήπεδο το καλοκαίρι του 2015 και τον Ιούνιο του 2016 άρχισαν τα έργα. Το κόστος του 'Φίσερβ Φόρουμ' έφτασε τα 524.000.000 δολάρια και το γήπεδο ήταν έτοιμο τον Αύγουστο του 2018.
      Αυτό σήμαινε ότι το 'Μπράντλεϊ Σέντερ' ήταν περιττό πλέον και γι' αυτό, μετά από το τέλος της σεζόν 2017-2018, άρχισε να... γδύνεται. Ηλεκτρονικός εξοπλισμός, επίπλωση, εγκαταστάσεις μπάνιου και λοιπά κομμάτια αξίας 1.000.000 δολαρίων έγιναν δωρεά σε διαφόρους τοπικούς φιλανθρωπικούς οργανισμούς.
      Ωστόσο, κάτι έπρεπε να συμβεί με το περίβλημα. Μία εντυπωσιακή ανατίναξη, ως είθισται με τέτοια γιγαντιαία οικοδομήματα, αποκλείστηκε ως επιλογή, αφού το γήπεδο βρίσκεται πολύ κοντά σε άλλα κτίσματα και υπήρχε μεγάλος κίνδυνος.
      Γι' αυτόν τον λόγο αποφασίστηκε η ανατίναξη μόνο της οροφής και στη συνέχεια, από την άνοιξη του 2019 κι εντός 9 μηνών, το σταδιακό γκρέμισμα της εγκατάστασης. Το οικόπεδο θα παραμείνει στην κατοχή των Μπακς, για οποιαδήποτε μελλοντική χρήση.
      Την Κυριακή ήταν η ώρα για την πρώτη φάση της διαδικασίας, με την ανατίναξη  της οροφής. Μέσω των social media, οι Μπακς δημοσίευσαν το βίντεο από την κατεδάφιση της στέγης του επί 30 χρόνια σπιτιού τους.
       
       
       
      Η εικόνα είναι εντυπωσιακή, ωστόσο ανήκει πλέον στο παρελθόν: στους Μπακς του Σίντνεϊ Μονκρίφ, του Γκλεν Ρόμπινσον, του Τόνι Κούκοτς και του Ρέι Άλεν. Οι Μπακς του Αντετοκούνμπο έχουν νέα, ολοκαίνουργια έδρα και την αξίζουν.
      Και μερικά επιπλέον video από το Youtube:
       
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.