Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    614 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Τον Ιούνιο του 2022, η Μεσόγειος χαρακτηρίστηκε από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) ως Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών (ECA) για τα οξείδια του θείου (SOX). Αυτό σημαίνει, ότι τα κράτη μέλη του IMO (όπως και η Ελλάδα) πρέπει να λάβουν μέτρα προς όφελος της υγείας των ανθρώπων και του περιβάλλοντος όσον αναφορά τις δραστηριότητες της ναυτιλίας.
      Στην περιοχή της Μεσογείου, πάνω από 500 εκατομμύρια άνθρωποι ζουν σε περιοχές όπου η ατμοσφαιρική ρύπανση υπερβαίνει τα όρια των αντίστοιχων εθνικών προτύπων ποιότητας ή/και τα επίπεδα που θεωρούνται ανθυγιεινά σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ). Όταν οι άνθρωποι αναπνέουν αυτόν τον μολυσμένο αέρα, η υγεία τους επηρεάζεται αρνητικά, οδηγώντας σε χαμηλή παραγωγικότητα λόγω αυξημένων ασθενειών, νοσηλειών, ακόμη και πρόωρων θανάτων. Η επιβάρυνση για τη διεθνή ναυτιλία από την καθιέρωση Περιοχών Ελέγχου Εκπομπών είναι μικρή σε σύγκριση με τα οφέλη από τη μείωση της πρόωρης θνησιμότητας, τη βελτίωση της υγείας των πολιτών και την προστασία των υδάτων, των ακτών και της βιοποικιλότητας.
      Στα μεγάλα λιμάνια της χώρας μας η ρύπανση του αέρα και των υδάτων είναι σημαντική και ζημιογόνα, και το κράτος θα πρέπει να λάβει άμεσα μέτρα για την βελτίωση της ποιότητας ζωή των κατοίκων, των εργατών και την προστασία του περιβάλλοντος.
      Οι χάρτες του άρθρου δείχνουν συνοπτικά την πυκνότητα των δρομολογίων των πλοίων που ανιχνεύθηκαν το 2021 από την εταιρεία Marine Traffic. Είναι εμφανείς οι κύριες ναυτικές οδοί που υπάρχουν στα ελληνικά πελάγη, τόσο από πορθμεία, όσο και από τις οδούς που ακολουθούν φορτηγά πλοία.

      Τα δρομολόγια επιβατικών πλοίων στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2021 ήταν περίπου 5.800, ενώ τα ελληνικά ιδιόκτητα φορτηγά πλοία που δραστηριοποιούνται σε όλο τον πλανήτη ήταν 4.700. Η μεγαλύτερη πυκνότητα δρομολογίων εμφανίζεται στην περιοχή του Σαρωνικού και του Μυρτώου Πελάγους, ενώ στο Βόρειο Αιγαίο η κίνηση των πλοίων είναι σαφώς πιο περιορισμένη δυτικότερα της Λήμνου.

      Στις ακτοπλοϊκές γραμμές Ελλάδας – Ιταλίας το 2021 δρομολογήθηκαν 14 επιβατικά και οχηματαγωγά πλοία (από και προς Πάτρα και Ηγουμενίτσα). Πυκνά είναι τα δρομολόγια πορθμείων από τη Δυτική Ελλάδα προς τα νησιά του Ιονίου.

      Οι Βόρειες Σποράδες εξυπηρετούνται από επιβατικά και οχηματαγωγά πλοία από Βόλο, Θεσσαλονίκη και Άγιο Κωνσταντίνο. Ανάμεσα στη Σκιάθο και τη Σκόπελο όμως βρίσκεται και μια κύρια οδός κίνησης φορτηγών πλοίων από και προς τη Θεσσαλονίκη.

      Πηγή: Marine Traffic 
    2. webTV

      Engineer

      Η ομάδα Up Stories σε συνεργασία με τον διακεκριμένο χειριστή Drone Βασίλη Γαλανάκη παρουσιάζει ένα βίντεο με χρήση θερμικού Drone από το κέντρο της Αθήνας.
      Συγκεκριμένα η πτήση πραγματοποιήθηκε σήμερα 25 Ιουλίου 2022 στην ευρύτερη περιοχή της Λεωφόρου Αθηνών και του Κηφισού.
      Τα ευρήματα για ακόμα μια φορά προκαλούν δέος καθώς αν και δεν μιλάμε για μια ιστορικά ζεστή μέρα οι ενδείξεις του Drone μας έδειξαν θερμοκρασίες μερικές φορές ακόμα και στους 90 βαθμούς Κελσίου.
      Από τα πιο ενδιαφέροντα σημεία των μετρήσεών μας είναι τα γνωστά πρακτορεία ΚΤΕΛ στον Κηφισό που τέτοιες μέρες κατακλύζονται από χιλιάδες τουρίστες.
      Η θερμοκρασία στην οροφή του παλαιού αυτού κτήριου έφτανε τους 80 βαθμούς Κελσίου με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα αληθινό θερμοκήπιο στο εσωτερικό του τερματικού σταθμού.
       
    3. webTV

      Engineer

      Το "The Fallon Hotel Alkmaar" είναι ένα εντυπωσιακό ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων το οποίο το συνοδεύει μια απίστευτη ιστορία.
      Συγκεκριμένα το ξενοδοχείο πριν την πώληση του από την κυβέρνηση της Ολλανδίας και την ανακατασκευή του ήταν μια φυλακή η οποία ξεκίνησε να λειτουργεί το 1884 με 26 κελιά. Το 1889 επεκτάθηκε στα 104 κελιά με τη νέα πτέρυγα να δέχεται κρατούμενους από το 1893. Η κυβέρνηση της Ολλανδίας αποφάσισε αρχικά να κλείσει τη φυλακή το 1928 αλλά άνοιξε ξανά το 1937 μετά από μερικές προσθήκες με το όνομα "Huis van Bewaring Schutterswei".
        Στις εγκαταστάσεις έγινε νέα ανακαίνιση το 1975 καθώς προστέθηκε γυμναστήριο, μπάνια, εργαστήρια και αρκετά καλιά έγιναν σαλόνια. Μετά απ' αυτή την ανακατασκευή η φυλακή δεχόταν κυρίως ανήλικους άντρες που είχαν καταδικαστεί για πολλά χρόνια. Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 η εγκατάσταση προοριζόταν για παράνομους μετανάστες με εγκληματικό παρελθόν από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι οποίοι περίμεναν την απέλαση τους.
      Εν τέλει το 2009 η κυβέρνηση αποφάσισε να κλείσει τη φυλακή το 2012. Μέχρι το 2016 η εγκατάσταση χρησιμοποιήθηκε για την ολλανδική σειρά "Celblok H". Το 2017 το κτήριο πουλήθηκε σε έναν κατασκευαστή ο οποίος ήθελε να μετατρέψει τη φυλακή σε ένα ξενοδοχείο με θέμα τη "φυλακή".
      Για αυτό και από το 2020 που τέθηκε ξανά το ξενοδοχείο θέλησε να κρατήσει αρκετούς από τους χώρους της φυλακής όπως τις πόρτες των δωματίων όπως ήταν παλιά ή την τεράστια επιβλητική σκάλα.
      Πλέον το "The Fallon Hotel Alkmaar" είναι ένα από τα πλέον φημισμένα ξενοδοχεία στο Άλκμααρ το οποίο το προτιμούν αρκετοί τουρίστες.
       
       
       
    4. webTV

      Engineer

      Τον Ιούνιο πραγματοποιήθηκε στην Ιθάκη η μεγαλύτερη περιβαλλοντική δράση από την ολλανδική οργάνωση Healthy Seas. Η συγκεκριμένη ΜΚΟ δραστηριοποιείται στον καθαρισμό θαλασσών και με μία ομάδα δεκάδων συνεργατών και εθελοντών βρέθηκε στο νησί του Οδυσσέα. Σκοπός ήταν να μετατρέψουν, όχι μία αλλά τέσσερις παραλίες σε επίγειους παραδείσους και να βγάλουν – συγκεντρώσουν, τόσο από τη θάλασσα όσο και από τις παραλίες, όσα σκουπίδια υπήρχαν!
      Όλα αυτά τα θαλάσσια απορρίμματα προήλθαν από ένα εγκαταλελειμμένο ιχθυοτροφείο το οποίο έβαλε λουκέτο λόγω χρεωκοπίας το 2012. Σα να μην έφτανε αυτό, τον Σεπτέμβριο του 2020, ο κυκλώνας Ίανος, ήταν η αιτία να σκορπιστούν τόνοι βιομηχανικών υλικών από πλαστικούς σωλήνες, δίχτυα αλιείας, σχοινιά από νάιλον, τσιμεντόλιθοι, πλαστικές σημαδούρες, μεγάλα σκουριασμένα μεταλλικά κομμάτια και διάφορα άλλα είδη απορριμμάτων, τα οποία κατέληξαν στην επιφάνεια της θάλασσας, τον πυθμένα και τις ακτές.
      Τη δράση αυτή στήριξε οικονομικά η Hyundai που με τον τρόπο της δείχνει ότι σκοπός της δεν είναι μόνο η πώληση καινούργιων αυτοκινήτων αλλά και η προστασία του περιβάλλοντος.
      Το Newsauto ήταν το μοναδικό Μέσο στην Ελλάδα που ταξίδεψε δύο φορές στην Ιθάκη για να διαπιστώσει πόσο σημαντική είναι μία τέτοια δράση αλλά και ο εθελοντισμός. Το αποτέλεσμα πραγματικά εντυπωσιάζει όπως και η καταγραφή των εικόνων που βάζει τα γυαλιά σε όλους μας. Τα αποτελέσματα είναι συγκλονιστικά καθώς από τον καθαρισμό 4 παραλιών της Ιθάκης μαζεύτηκαν 76 τόνοι θαλάσσια απορρίμματα, τα οποία θα ανακυκλωθούν.

      Συνολικά συγκεντρώθηκαν:
      – 5 τόνοι δίχτυα
      – 32 τόνοι μέταλλα
      – 39 τόνοι πλαστικά
      – 150 μεγάλες σακούλες γεμάτες από σφαιρίδια φελιζόλ
      Παρακολουθήστε το σχετικό video και προβληματιστείτε θετικά…
    5. webTV

      GTnews

      Στη Στοκχόλμη, μια νέα γενιά ηλεκτρικών σκαφών κάνει θραύση. Οι κάτοικοι της σουηδικής πρωτεύουσας, ενός αρχιπελάγους 14 νησιών που συνδέονται μεταξύ του με 57 γέφυρες, έχουν μακρά ιστορία στη χρήση σκαφών για να μετακινηθούν. Με έναν εκτιμώμενο στόλο 756.000 σκαφών αναψυχής, ο συγκεκριμένος κλάδος της Σουηδίας είναι ένας από τους μεγαλύτερους στον κόσμο, αναφέρει δημοσίευμα του CNN.
      Όπως υπάρχει και το ανάλογο περιβαλλοντικό κόστος. Τα απόνερα που δημιουργούν τα ταχύπλοα προκαλούν ζημιές στον βυθό, ο θόρυβος του κινητήρα αποφέρει προβλήματα στη θαλάσσια ζωή, ενώ προβληματίζουν και οι εκπομπών CO2. Μια σουηδική startup, όμως, φέρεται να έχει τη λύση. Όπως υποστηρίζει, ηλεκτρικά σκάφη μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων, αλλά και τον χρόνο ταξιδιού και μεταφορών. Η Candela έχει σχεδιάσει πλήρως ηλεκτρικά υδροπτέρυγα μηδενικού άνθρακα. Όπως τονίζει, πουλήθηκαν πάνω από 100 από το μοντέλο της C-8, ένα σκάφος αναψυχής 8,5 μέτρων, μέσα σε έξι μήνες από την κυκλοφορία του. Τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία – που παρουσιάστηκαν στις 22 Ιουνίου – αναμένεται να βγουν στο νερό το επόμενο έτος.
      Ο Gustav Hasselskog, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Candela, λέει ότι εμπνεύστηκε από την εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla. «Αυτό που έκανε η Tesla ήταν να προσθέσει πολύ στιλ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θέλουμε να φτιάξουμε ένα πολύ ελκυστικό προϊόν, διότι αυτό θα οδηγήσει προς τη βιωσιμότητα με πολύ πιο γρήγορο τρόπο».

      Αψηφώντας τη  βαρύτητα
      Ο Hasselskog είναι λάτρης των σκαφών εδώ και πολλά χρόνια. Πριν ξεκινήσει την Candela το 2014, είχε ένα συμβατικό μηχανοκίνητο σκάφος, το οποίο -όπως λέει- κατανάλωνε περίπου «15 φορές περισσότερα καύσιμα από ένα αυτοκίνητο». Κάποια στιγμή στράφηκε προς τα υδροπτέρυγα, τα οποία έχουν στο κάτω μέρος τους εξαρτήματα που μοιάζουν με πτερύγια. Όταν το σκάφος αναπτύσσει ταχύτητα μοιάζει σαν να σηκώνεται από το νερό και να «πετάει». Όπως λέει ο Hasselskog μειώνουν την τριβή και τους επιτρέπει να κινούνται πιο γρήγορα, αυξάνοντας την απόδοση της μπαταρίας. Φτιαγμένο με ανθρακονήματα, η βάση του σκάφους είναι εξαιρετικά ελαφριά, απαραίτητο στοιχείο για να το κάνει να «πετάει».
      Νέα projects
      Και άλλες εταιρείες εργάζονται επίσης σε σκάφη αναψυχής με μπαταρίες υψηλής τεχνολογίας. Η Arc Boats, η οποία δημιουργήθηκε από πρώην μηχανικούς πυραύλων της SpaceX του Elon Musk, θα κυκλοφορήσει ένα αλουμινένιο σκάφος 24 ποδιών αυτό το καλοκαίρι, ενώ μια άλλη νεοφυής επιχείρηση με έδρα τη Στοκχόλμη, η X Shore, έχει συγκεντρώσει πάνω από 71 εκατομμύρια ευρώ για την παραγωγή του ηλεκτρικού σκάφους της, το οποίο έχει εμβέλεια έως και 100 ναυτικά μίλια.
      Η επόμενη μεγάλη πρόκληση της Candela είναι η αύξηση της παραγωγής για να ανταποκριθεί στη ζήτηση: η εταιρεία μετακομίζει σε νέες εγκαταστάσεις τετραπλάσιες από τις υπάρχουσες και αυξάνει την ομάδα της από 30 σε 100 άτομα. Η βιομηχανία σκαφών έχει συνήθως μικρή κλίμακα παραγωγής και μεγάλο μέρος της εργασίας γίνεται με το χέρι – αλλά ο Hasselskog διερευνά τρόπους για την προσθήκη αυτοματοποίησης, σε μια προσπάθεια να μειώσει την τιμή των μελλοντικών μοντέλων. «Θέλουμε πραγματικά να μειώσουμε το κόστος, ώστε να μπορούμε να ανταγωνιστούμε τα σκάφη με κινητήρα εσωτερικής καύσης», ανέφερε.

      ---
       
    6. webTV

      Engineer

      Μια καινούργια πόλη προβάλλει από τα νερά του Ινδικού Ωκεανού. Σε μια τιρκουάζ λιμνοθάλασσα, μόλις 10 λεπτά με το πλοίο από το Μαλέ, την πρωτεύουσα των Μαλδίβων, κατασκευάζεται μια πλωτή πόλη, αρκετά μεγάλη για να φιλοξενήσει 20.000 ανθρώπους.
      Η πόλη θα αποτελείται από 5.000 πλωτές μονάδες που θα περιλαμβάνουν σπίτια, εστιατόρια, καταστήματα και σχολεία, με κανάλια να τρέχουν ενδιάμεσα. Οι πρώτες μονάδες θα παρουσιαστούν αυτόν τον μήνα, με τους κατοίκους να αρχίζουν να μετακινούνται στις αρχές του 2024 και ολόκληρη η πόλη αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2027.
      Το έργο, μια κοινοπραξία μεταξύ της εταιρείας ανάπτυξης ακινήτων Dutch Docklands και της κυβέρνησης των Μαλδίβων, δεν θεωρείται ένα πείραμα ή ένα φουτουριστικό όραμα: κατασκευάζεται ως μια πρακτική λύση στη σκληρή πραγματικότητα της ανόδου της στάθμης της θάλασσας. Ένα αρχιπέλαγος από 1.190 «χαμηλά» νησιά, οι Μαλδίβες είναι ένα από τα πιο ευάλωτα έθνη του κόσμου στην κλιματική αλλαγή. Το 80% της χερσαίας έκτασής του είναι λιγότερο από ένα μέτρο πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας και με τα επίπεδα του νερού που προβλέπεται να ανέλθουν έως και ένα μέτρο μέχρι το τέλος του αιώνα, σχεδόν ολόκληρη η χώρα θα μπορούσε να βυθιστεί.

      @Waterstudio
      Αλλά αν μια πόλη επιπλέει, θα μπορούσε να υψωθεί μαζί με τη θάλασσα. Αυτή είναι «νέα ελπίδα» για τους περισσότερους από μισό εκατομμύριο ανθρώπους των Μαλδίβων, είπε ο Κέν Όλθιους, ιδρυτής του Waterstudio, της αρχιτεκτονικής εταιρείας που σχεδίασε την πόλη. «Το πρότζεκτ μπορεί να αποδείξει ότι υπάρχουν προσιτές κατοικίες, μεγάλες κοινότητες και κανονικές πόλεις στο νερό που είναι επίσης ασφαλείς. Οι κάτοικοί τους θα μετατραπούν από πρόσφυγες του κλίματος σε καινοτόμους για το κλίμα», είπε στο CNNi.
      Γεννημένος και μεγαλωμένος στην Ολλανδία, όπου περίπου το ένα τρίτο της γης βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, ο Όλθιους έζησε κοντά στο νερό όλη του τη ζωή. Η οικογένεια της μητέρας του ήταν ναυπηγοί και ο πατέρας του προέρχεται από μια σειρά αρχιτεκτόνων και μηχανικών, οπότε φαινόταν φυσικό να συνδυάσει και τα δύο, είπε. Το 2003, ο Όλθιους ίδρυσε την Waterstudio, μια αρχιτεκτονική εταιρεία αφιερωμένη αποκλειστικά στην κατασκευή στο νερό. Εκείνη την εποχή υπήρχαν σημάδια κλιματικής αλλαγής, αλλά δεν θεωρούνταν αρκετά μεγάλο ζήτημα που κάποιος θα μπορουσε να δημιουργήσει μια εταιρεία γύρω από αυτό, είπε. Το μεγαλύτερο πρόβλημα τότε ήταν ο χώρος: οι πόλεις επεκτείνονταν, αλλά η κατάλληλη γη για νέα αστική ανάπτυξη τελείωνε... @Waterstudio
      Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια η κλιματική αλλαγή έχει γίνει «καταλύτης» καθιστώντας την πλωτή αρχιτεκτονική την επικρατούσα τάση, εξήγησε. Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, το Waterstudio έχει σχεδιάσει περισσότερα από 300 πλωτά σπίτια, γραφεία, σχολεία και κέντρα υγείας σε όλο τον κόσμο. Η Ολλανδία έχει γίνει ένα κέντρο για το κίνημα, με σπίτια σε πλωτά πάρκα, μια πλωτή φάρμα γαλακτοκομικών προϊόντων και ένα πλωτό κτίριο γραφείων, το οποίο λειτουργεί ως έδρα για το Παγκόσμιο Κέντρο Προσαρμογής (GCA), έναν οργανισμό που επικεντρώνεται στη δημιουργία λύσεων προσαρμογής στο κλίμα.
      Ο Patrick Verkooijen, Διευθύνων Σύμβουλος της GCA, βλέπει την πλωτή αρχιτεκτονική ως μια τόσο πρακτική όσο και οικονομικά έξυπνη λύση για την άνοδο της στάθμης της θάλασσας.
      «Το κόστος της μη προσαρμογής σε αυτούς τους κινδύνους πλημμύρας είναι εξαιρετικό», είπε στο CNNi. «Έχουμε μια επιλογή να κάνουμε: είτε καθυστερούμε και πληρώνουμε, είτε σχεδιάζουμε και ευημερούμε. Τα πλωτά γραφεία και τα πλωτά κτίρια αποτελούν μέρος αυτού του σχεδιασμού προσαρμογής στο κλίμα του μέλλοντος».
      Μια έκθεση από το Παγκόσμιο Ινστιτούτο Πόρων προβλέπει ότι μέχρι το 2030, αστική περιουσία αξίας άνω των 700 δισεκατομμυρίων δολαρίων θα επηρεάζεται ετησίως από πλημμύρες στις ακτές και τα ποτάμια. Όμως, παρά τη δυναμική τα τελευταία χρόνια, η πλωτή αρχιτεκτονική έχει ακόμη πολύ δρόμο να διανύσει όσον αφορά την κλίμακα και την οικονομική προσιτότητα, είπε ο Verkooijen. «Αυτό είναι το επόμενο βήμα σε αυτό το ταξίδι: πώς μπορούμε να κλιμακώσουμε, και ταυτόχρονα, πώς μπορούμε να επιταχύνουμε; Υπάρχει επείγουσα ανάγκη για κλιμάκωση και ταχύτητα».

      @Waterstudio
      Το έργο των Μαλδίβων στοχεύει να επιτύχει και τα δύο, κατασκευάζοντας μια πόλη για 20.000 ανθρώπους σε λιγότερο από πέντε χρόνια. Και άλλα σχέδια για πλωτές πόλεις έχουν ξεκινήσει, όπως το Oceanix City στο Μπουσάν της Νότιας Κορέας και μια σειρά πλωτών νησιών στη Βαλτική Θάλασσα που αναπτύχθηκε από την ολλανδική εταιρεία Blue21, αλλά κανένα δεν ανταγωνίζεται αυτήν την κλίμακα και το χρονοδιάγραμμα.
      Προσφέρει χώρο που είναι δύσκολο να βρεθεί στην πρωτεύουσα. Το Μαλέ είναι μια από τις πιο πυκνοκατοικημένες πόλεις στον κόσμο, με περισσότερους από 200.000 ανθρώπους στριμωγμένους σε μια περιοχή περίπου οκτώ τετραγωνικών χιλιομέτρων. Και οι τιμές είναι ανταγωνιστικές με εκείνες στο Hulhumalé (ένα ανθρωπογενές νησί που χτίστηκε κοντά για να μειώσει τον συνωστισμό), ξεκινώντας από 150.000 δολάρια για ένα στούντιο ή 250.000 δολάρια για ένα οικογενειακό σπίτι, είπε ο Όλθιους.
      Οι αρθρωτές μονάδες κατασκευάζονται σε ένα τοπικό ναυπηγείο και στη συνέχεια ρυμουλκούνται στην πλωτή πόλη. Μόλις τοποθετηθούν, στερεώνονται σε μια μεγάλη υποβρύχια τσιμεντένια γάστρα, η οποία βιδώνεται στον βυθό της θάλασσας σε τηλεσκοπικά χαλύβδινα ξυλοπόδαρα που της επιτρέπουν να ανεβοκατεβαίνει απαλά με τα κύματα.
      Οι κοραλλιογενείς ύφαλοι που περιβάλλουν την πόλη αποτελούν έναν φυσικό κυματοθραύστη, σταθεροποιώντας την και εμποδίζοντας τους κατοίκους να αισθάνονται ναυτία. Ο Όλθιους πρόσθεσε ότι οι πιθανές περιβαλλοντικές επιπτώσεις της κατασκευής στα κοράλλια αξιολογήθηκαν αυστηρά από τοπικούς εμπειρογνώμονες και εγκρίθηκαν από τις κυβερνητικές αρχές πριν ξεκινήσει η κατασκευή. Για την υποστήριξη της θαλάσσιας ζωής, τεχνητές τράπεζες κοραλλιών από αφρό γυαλιού συνδέονται με το κάτω μέρος της πόλης, κάτι που, όπως είπε, βοηθά τα κοράλλια να αναπτυχθούν φυσικά.
      Αναλυτικά: A floating city in the Maldives begins to take shape, Nell Lewis, CNNi
       
    7. webTV

      GTnews

      Το σημαντικότερο μνημείο πολιτισμού στον κόσμο η Ακρόπολη των Αθηνών και ο Παρθενώνας που πρόσφατα βραβεύτηκε από το Business Insider ως το ομορφότερο αρχιτεκτονικό κατασκεύασμα στον κόσμο κατόπιν έρευνας που αποφάσισε να διεξαγάγει μεταξύ διάσημων αρχιτεκτόνων από όλο τον κόσμο δοκιμάζεται σκληρά από την κλιματική αλλαγή.
      Η Ακρόπολη των Αθηνών ίσως να διανύει τις 365 πιο δύσκολες μέρες της ένδοξης και μακρόχρονης ιστορίας της καθώς χτυπιέται ανελέητα από ακραίους καύσωνες και σφοδρές χιονοθύελλες.
      Από τα περσινά 45αρια και πλέον που είχαμε καταγράψει με χρήση ειδικού drone βρέθηκε αντιμέτωπη με την ακραία χιονοθύελλα που προκάλεσε η κακοκαιρία «Ελπίς» τον χειμώνα που μας πέρασε και από σήμερα είναι και πάλι αντιμέτωπη με μια μακρά περίοδο υψηλών θερμοκρασιών όπως προειδοποιούν οι μετεωρολόγοι.
      Το ευτύχημα είναι πως τόσο οι αρχαιολόγοι που χρόνια τώρα δίνουν πραγματικό αγώνα για την συντήρηση και αποκατάσταση αυτό του εμβληματικού μνημείου για ολόκληρο τον πλανήτη αλλά και οι ειδικοί επιστήμονες που εργάζονται στο πλευρό τους τόσο με την αμέριστη αγάπη τους αλλά και την συνδρομή της τεχνολογίας εμφανίζονται καθησυχαστικοί για την πορεία του μνημείου στο πέρασμα των χρόνων.
       
    8. webTV

      GTnews

      Η Βόρεια Εύβοια αποκτά ελπίδα και νέα προοπτική μετά την καταστροφή, μέσα από ένα πρόγραμμα ανασυγκρότησης ΟΛΙΣΤΙΚΟ και ΑΝΘΡΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΟ. Με όχημα το σπουδαίο εργαλείο των ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΩΝ ΧΩΡΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ (Ο.Χ.Ε.), που δεσπόζει στο Ε.Σ.Π.Α. 2021-2027, και την Πνευματική, Επιστημονική, Βιωματική και Επιχειρησιακή Προίκα του ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ, η Βόρεια Εύβοια αρχίζει από σήμερα να οικοδομεί ένα περιβαλλοντικά και οικονομικά βιώσιμο και καλύτερο μέλλον.
      Πρόγραμμα Ανασυγκρότησης της Βόρειας Εύβοιας - ΔΙΑΖΩΜΑ.html
      Η Βόρεια Εύβοια διαθέτει ένα εξαιρετικής ποιότητας φυσικό περιβάλλον, το οποίο καταστράφηκε σε σημαντικό βαθμό από τις πυρκαγιές του Αυγούστου του 2021. Η καταστροφή επηρέασε αρνητικά την ταυτότητα της περιοχής ως οικιστικού πλέγματος και τουριστικού προορισμού ήπιας μορφής, ενταγμένου σε ένα υψηλής αισθητικής φυσικό τοπίο και επίσης περιόρισε δραστικά το μέρος του τοπικού παραγωγικού συστήματος που εξαρτιούνταν από το δάσος (ξυλεία, ρητίνη, μελισσοκομεία) ή τις παρακείμενες καλλιέργειες που κάηκαν.
      Η Βόρειος Εύβοια χρειάζεται ένα σχέδιο ανάπτυξης το οποίο θα δίνει μια νέα προοπτική μετά την καταστροφή και την ελπίδα ότι ένα περιβαλλοντικά και οικονομικά βιώσιμο και καλύτερο μέλλον είναι εφικτό για την περιοχή.
      Ένα σχέδιο ανάπτυξης το οποίο θα βασίζεται στους κύριους άξονες της Ευρωπαϊκής στρατηγικής (smart, green, place-based) για μια ήπιας μορφής ανάπτυξη, η οποία θα αξιοποιεί τις σύγχρονες τεχνολογίες, θα προωθεί την κοινωνική συνοχή και θα βασίζεται στην εδαφικότητα και την τοπική συμμετοχή για το σχεδιασμό και την υλοποίηση των δράσεων.
      Ένα πρόγραμμα ΟΛΙΣΤΙΚΟ και ΑΝΘΡΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΟ με ΌΧΗΜΑ το σπουδαίο εργαλείο των ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΩΝ ΧΩΡΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ (Ο.Χ.Ε.), που δεσπόζει στο Ε.Σ.Π.Α. 2021-2027 και που θα αξιοποιεί την Πνευματική – Επιστημονική – Βιωματική και Επιχειρησιακή Προίκα του ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ, η οποία άνοιξε τις νέες Λεωφόρους των Ολιστικών Προγραμμάτων στην Πατρίδα μας, με τις Πολιτιστικές Διαδρομές.
      Θα σχεδιάζουμε ΌΛΟΙ ΜΑΖΙ, θα πορευτούμε ΌΛΟΙ ΜΑΖΙ, θα αγωνιστούμε ΌΛΟΙ ΜΑΖΙ να θεραπεύσουμε τις πληγές από τις καταστροφικές πυρκαγιές και ταυτόχρονα να κεντήσουμε το υφαντό του μέλλοντος που θα περιέχει ΌΛΑ όσα απεικονίζονται αυθεντικά στον παρακάτω πίνακα.


      Ο Πρόεδρος του Σωματείου «ΔΙΑΖΩΜΑ», κ. Σταύρος Μπένος, Επικεφαλής της Ειδικής Επιτροπής Ανασυγκρότησης της Βόρειας Εύβοιας και οι άνθρωποι του Διαζώματος με χαρά θα διαθέσουν τη βιωματική και πνευματική τους προίκα για την αποκατάσταση της πληγωμένης από τις πυρκαγιές του καλοκαιριού του 2021, Βόρειας Εύβοιας.
       
    9. webTV

      Engineer

      Η ανακάλυψη ήταν τόσο σημαντική που κρατήθηκε μυστική επί 15 χρόνια: το ναυάγιο του βρετανικού πολεμικού πλοίου Gloucester, το οποίο βυθίστηκε το 1682 ενώ μετέφερε τον μελλοντικό βασιλιά Ιάκωβο Β' των Στιούαρτ, βρέθηκε στα ανοιχτά της Αγγλίας, ανακοίνωσε σήμερα το πανεπιστήμιο East Anglia.
      Το πλοίο αναπαυόταν επί αιώνες στον βυθό της θάλασσας και κανείς δεν ήξερε πού βρισκόταν ακριβώς, μέχρι που οι αδελφοί Τζούλιαν και Λίνκολν Μπάρνγουελ, με τη βοήθεια του πατέρα τους και δύο φίλων το βρήκαν το 2007, έπειτα από έρευνες που κράτησαν τέσσερα χρόνια, στα ανοιχτά του Νόρφολκ, στην ανατολική Αγγλία.
      Η ανακάλυψη κρατήθηκε μυστική αφενός γιατί έπρεπε να πιστοποιηθεί επισήμως ότι επρόκειτο για το Gloucester, αφετέρου επειδή έπρεπε να προστατευθεί η τοποθεσία, τα διεθνή ύδατα, διευκρίνισε το πανεπιστήμιο.
      «Είναι ένα εξαιρετικό δείγμα της πολιτικής κληρονομιάς μας, εθνικής και διεθνούς σημασίας», σχολίασε η καθηγήτρια Κλερ Τζόγουιτ, που είναι ειδική στην ιστορία των θαλάσσιων μεταφορών. Υποστήριξα μάλιστα ότι «λόγω της ηλικίας του σκάφους, της κατάστασης στην οποία βρέθηκε και των αντικειμένων που σώθηκαν» είναι «η σημαντικότερη θαλάσσια ανακάλυψη έπειτα από εκείνη του Mary Rose» που βυθίστηκε το 1545, βρέθηκε τη δεκαετία του 1980 και σήμερα εκτίθεται στο Πόρτσμουθ.
      Το Gloucester, που ανήκε στο Βασιλικό Ναυτικό, βυθίστηκε μέσα σε μόλις μία ώρα, στις 6 Μαΐου 1682, στα ανοιχτά του Γκρέιτ Γιάρμουθ, έπειτα από μια διαφωνία μεταξύ του Ιακώβου Στιούαρτ και του τιμονιέρη για το πώς θα έπρεπε να προσεγγίσουν μια αμμώδη όχθη. Εκτιμάται ότι πνίγηκαν 250 μέλη του πληρώματος και επιβάτες, αλλά ο Ιάκωβος διασώθηκε την τελευταία στιγμή.

      «Το Gloucester αντιπροσωπεύει μια σημαντική στιγμή της πολιτικής ιστορίας της Βρετανίας: ένα βασιλικό ναυάγιο που σχεδόν στοίχισε τη ζωή στον Καθολικό διάδοχο του προτεσταντικού θρόνου, σε μια εποχή μεγάλων πολιτικών και θρησκευτικών εντάσεων», υπογράμμισε το πανεπιστήμιο.
      Το 2023 αναμένεται ότι θα εκτεθούν στο Μουσείο και Πινακοθήκη του Κάστρου Νόργουιτς διάφορα αντικείμενα που βρέθηκαν στο ναυαγισμένο πλοίο.

      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
    10. webTV

      Engineer

      Για να μείνει η πόλη και η χώρα σε κίνηση, απαιτούνται έργα υποδομών και δίκτυα μεταφορών.
      Για να κατασκευαστούν και λειτουργήσουν χρειάζονται άνθρωποι, άνδρες και γυναίκες, που δίνουν καθημερινά το δικό τους στίγμα.
      Δείτε τα έργα, τις υποδομές και μεταφορές μέσα από τα μάτια μιας οδηγού αστικού λεωφορείου και ενός εργαζομένου σε σιδηροδρομικό εργοτάξιο στην Αθήνα.
      Δείτε μια ημέρα στη ζωή τους & τα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη σε όλη την Ελλάδα στο επίσημο video του 5ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών ITC 2022.
       
    11. webTV

      Engineer

      Προχωρούν τα έργα για τη Σιδηροδρομική Σήραγγα Σεπολίων. Δείτε πώς προχωρά το έργο της υπογειοποίησης στα Σεπόλια.
      Το έργο, το οποίο υπεγράφη το 2018, αφορά την υπογειοποίηση των γραμμών από τη βόρεια έξοδο του σταθμού της Αθήνας και μέχρι τις Τρεις Γέφυρες.
      Το σημερινό χρονοδιάγραμμα του έργου έχει ως χρονικό σημείο ολοκλήρωσης την 14η Νοεμβρίου 2023.
      Το αντικείμενο του έργου αφορά στην κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου, μήκους 2,36 χλμ., εκ των οποίων τα 1,91 χλμ. υποβαθμισμένου / υπογειοποιημένου, ο οποίος ξεκινά από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών προς Θεσσαλονίκη (ΧΘ 10+821) και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες (ΧΘ 13+181), στην περιοχή Σεπολίων του Δήμου Αθηναίων, όπου συναντά τον πρόσφατα κατασκευασμένο και σε λειτουργία νέο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο.
      Η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή κατασκευάζεται επί της υφιστάμενης ζώνης κυκλοφορίας σταδιακά· πρώτα ο Δυτικός διάδρομος και κατόπιν ο Ανατολικός. Σήμερα οι κατασκευές προχωρούν με την διάνοιξη της σήραγγας με τη μέθοδο του cover and cut, δηλαδή υπόγεια διάνοιξη για την ελαχιστοποίηση της όχλησης.
      Αναθέτουσα αρχή είναι η ΕΡΓΟΣΕ και ανάδοχος του έργου η εταιρεία ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
       
    12. webTV

      Engineer

      Πολλά από τα ιστορικά μνημεία της Ουκρανίας έχουν καταστραφεί τους τελευταίους τρεις μήνες κατά την εισβολή της Ρωσίας. Επιστήμονες εργάζονται για να διατηρήσουν τη μνήμη τους χρησιμοποιώντας τεχνολογία αιχμής και τρισδιάστατες σαρώσεις.
      Ο Γάλλος μηχανικός Εμανουέλ Ντουράντ είναι ειδικός στη λήψη τρισδιάστατων δεδομένων και βοηθά Ουκρανούς αρχιτέκτονες και ειδικούς ιστορικών κτιρίων να καταγράψουν κτίρια στο Κίεβο, το Lviv, το Τσερνίχιβ και το Χάρκοβο.
      «Ο σαρωτής λαμβάνει 500.000 πόντους ανά δευτερόλεπτο, μόνο σε αυτόν τον σταθμό, για παράδειγμα, θα έχουμε περίπου 10 εκατομμύρια πόντους. Στη συνέχεια θα αλλάξουμε τους σταθμούς, θα πάμε γύρω από το κτίριο και μετά όλα αυτά θα συγκεντρωθούν σε έναν υπολογιστή , σαν κομμάτια ενός παζλ αλλά σε 3D», δηλώνει ο Εμανουέλ Ντουράντ, γάλλος μηχανικός που βρίσκεται εκεί ως εθελοντής. 
      «Υπάρχουν 500 κτίρια [στο Χάρκοβο] που πρόκειται να καταγραφούν ως αρχιτεκτονική κληρονομιά, τα περισσότερα από αυτά βρίσκονται πολύ κοντά το ένα στο άλλο σε μια κεντρική ιστορική περιοχή, η οποία έχει υποστεί καταστροφές και βομβαρδίστηκε πολλές φορές», τονίζει η Κατερίνα Κουπλίτσκα, αρχιτέκτονας και μέλος της ομάδας που τεκμηριώνει κατεστραμμένους χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς. 
      Μερικοί κριτικοί υποστηρίζουν ότι είναι μάταιο να τεκμηριώνονται ιστορικά κτίρια με τόσο σχολαστική λεπτομέρεια, ενώ ο πόλεμος μαίνεται ακόμη και άνθρωποι πεθαίνουν καθημερινά. Άλλοι θεωρούν ότι ο Πολιτισμός είναι η βάση των πάντων και όταν χάνεται προκαλεί πόνο.
       
    13. webTV

      Engineer

      Οι εργασίες για την αποκατάσταση μέρους της Διώρυγας του Ισθμού της Κορίνθου, το οποίο είχε καταρρεύσει, προχωρούν με πυρετώδεις ρυθμούς.
      Δεκάδες εργάτες, βαριά μηχανήματα και ειδικοί επιστήμονες εργάζονται νυχθημερόν προκειμένου να ολοκληρωθούν το ταχύτερο δυνατό οι εργασίες επαναδιάνοιξης της διώρυγας.
      Σε μια χρονιά που τα καύσιμα έχουν πάρει φωτιά θεωρείται κομβικής σημασίας η επαναλειτουργία της διώρυγας του Ισθμού της Κορίνθου που σημειωτέον παραμένει κλειστή ουσιαστικά δύο χρόνια τώρα.
      Έτσι οι ιδιοκτήτες και οι ενοικιαστές σκαφών αναψυχής, αλλά και τα εμπορικά πλοία που πληρούν τις προδιαγραφές, θα μπορούν να διαπερνούν τον Ισθμό και να αποφεύγεται ο γύρος της Πελοποννήσου προκειμένου να βρεθούν από τον Σαρωνικό στον Κορινθιακό και εν συνεχεία στο Ιόνιο πέλαγος και το αντίστροφο, με πολύ χαμηλότερο οικονομικό κόστος λόγο της εξοικονόμησης καυσίμων.
      Αξίζει να αναφερθεί πως σκοπός τόσο των αρμόδιων υπηρεσιών όσο και της τεχνικής εταιρείας, που έχει αναλάβει το δύσκολο αυτό έργο, είναι ο Ισθμός της Κορίνθου να ανοίξει σε πρώτη φάση στα μέσα Ιουνίου, για να εξυπηρετηθεί ο τεράστιος όγκος των πλεούμενων που τον διασχίζει κάθε καλοκαίρι και στη συνέχεια να κλείσει και πάλι, προκειμένου μέσα στον χειμώνα να ολοκληρωθούν εάν είναι δυνατόν και οι υπόλοιπες εργασίες συντήρησης, που πρέπει να πραγματοποιηθούν.
      Οι εικόνες από το πιο εντυπωσιακό εργοτάξιο της χώρας μας είναι καθηλωτικές και τόσο το μέγεθος του έργου, όσο και ο βαθμός δυσκολίας είναι εμφανής, με μια πρώτη ματιά πραγματικά εντυπωσιάζουν.
    14. webTV

      Engineer

      Η Θεσσαλονίκη αποκτά το δικό της γαστρονομικό παράδεισο στο κέντρο της πόλης, σε μία εμβληματική Στοά που αλλάζει όψη και θα γίνει το κόσμημα της περιοχής. Ο λόγος, βέβαια, για τη Στοά Μοδιάνο που πλέον ανακοίνωσε επίσημα την ημερομηνία που θα ανοίξει πύλες για τον κόσμο και αυτή είναι η 1η του Σεπτεμβρίου.
      Όπως αναφέρει η Στοά Μοδιάνο «01.09.2022. Ανοίγουμε νέα σελίδα στην ιστορία, νέους δρόμους στη γαστρονομία, νέους ορίζοντες στη ζωή της Θεσσαλονίκης. Και σε αυτό το άνοιγμα, θέλεις να είσαι εκεί. Άνοιξε μαζί μας». Η αναγεννημένη Στοά Μοδιάνο υπενθυμίζεται πως αντλεί έμπνευση από τον συνδυασμό των ισπανικών «Μercadο San Miguel» (finger food και ελαφριά πιάτα με προϊόντα που θα πωλούνται εντός της) και «La Bogueria» (ακατέργαστα τρόφιμα) και έχει ως στόχο να ικανοποιεί όλες τις αισθήσεις και την ανάγκη των καταναλωτών για εμπειρίες, στο πλαίσιο της λεγόμενης «experience economy».
      Η νέα Στοά Μοδιάνο με σεβασμό στο ένδοξο παρελθόν του μνημείου που χτίστηκε το 1922, θα γίνει ένας «παράδεισος» για τους λάτρεις του φαγητού, με γεύσεις και προϊόντα από όλο τον κόσμο σε 75 συνολικά καταστήματα που έχουν γίνει ανάρπαστα. 
      Άλλωστε, περισσότεροι από 350 επιχειρηματίες, από τη Θεσσαλονίκη και άλλες περιοχές της βόρειας Ελλάδας και κάποιοι από την Αθήνα έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για μία θέση, από τις συνολικά 75, στη νέα αγορά «Μοδιάνο». Μάλιστα, στον πρώτο χρόνο λειτουργίας της, η ανακαινισμένη αγορά υπολογίζεται πως θα προσελκύσει τέσσερα εκατ. επισκέπτες/τουρίστες και καταναλωτές, οι οποίοι στην τριετία εκτιμάται ότι θα προσεγγίσουν τα επτά εκατομμύρια. Τα παραπάνω επισήμαναν η υπεύθυνη Επικοινωνίας του Ομίλου Φάις, Γεωργία Δώδου και ο επικεφαλής μηχανικός του έργου Δημήτρης Τριάντος
      , στο πλαίσιο της περιπατητικής συνέντευξης που δόθηκε σήμερα, ενόψει του 16ου πολυσυνεδρίου Καινοτομίας & Ανάπτυξης, με θέμα τις «Προοπτικές του Αγροδιατροφικού Κλάδου».
      Σύμφωνα με τον υπεύθυνο του έργου, στα μέσα Ιουνίου αναμένεται να ολοκληρωθούν οι εργασίες στα κελύφη των καταστημάτων, προκειμένου στη συνέχεια να μπουν οι επιχειρήσεις - ενοικιαστές και να διαμορφώσουν τους χώρους τους, ενώ, όπως διευκρίνισε, για την επιλογή μεταξύ των υποψηφίων, βασικό προαπαιτούμενο αποτελεί να μην διαθέτουν άλλο κατάστημα στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης.
      Αναφερόμενη στα χαρακτηριστικά των καταστημάτων που θα λειτουργούν εντός της νέας αγοράς Μοδιάνο, η κ. Δώδου επισήμανε ότι θα είναι επτά, οκτώ και δέκα τετραγωνικών μέτρων, αλλά όπως συμπλήρωσε θα δίνεται η δυνατότητα συνένωσης δύο, που όμως δεν θα πρέπει να ξεπερνούν τα 20 τ.μ. Η αγορά, σύμφωνα με την ίδια, θα είναι εσωτερικά οργανωμένη σε γειτονιές, ανάλογα με τα είδη τροφίμων (κρέατα, ψαρικά και οπωρολαχανικά) αλλά και εθνικότητας (ελληνική, ιταλική ή ελβετική γωνιά). «Στόχος μας, δεν είναι μόνο να παραδώσουμε μια αγορά τροφίμων, αλλά ένα κέντρο πολιτισμού, στο οποίο θα διοργανώνονται εκδηλώσεις πολιτιστικές, μουσικές και γαστρονομικές», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Δώδου.
      Η «Στοά Μοδιάνο» είναι μια σκεπαστή αγορά, που σχεδιάστηκε από τον Ελί Μοδιάνο, με σκοπό να στεγάσει την Κεντρική Αγορά Τροφίμων της Θεσσαλονίκης. Χαρακτηρίστηκε ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο το 1995 από το υπουργείο Πολιτισμού, καθώς αποτελεί «χαρακτηριστικό δείγμα κτιρίων Αγοράς με στοά».
      Δείτε παρακάτω βίντεο με την ανάπλαση της Στοάς Μοδιάνο.
       
    15. webTV

      Engineer

      Η συνέργεια στην πράξη. Με άξονα την προσφυγική αρχιτεκτονική και την επέτειο των 100 χρόνων από το 1922, η συνάντηση που οργανώθηκε στο Παρίσι ήταν ένα βήμα διασταύρωσης πολλών βλεμμάτων και εξέτασης αυτού του εξαιρετικά σημαντικού και διαρκώς επίκαιρου ζητήματος σε ένα διεθνές κάδρο σύγκρισης και παραλληλισμού. «Η ένταξη των προσφυγικών στην πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας συνομιλεί με ανάλογες πρακτικές στον διεθνή χώρο που έχουν οδηγήσει σε ενδιαφέροντα αποτελέσματα και διαθέτουν τη δυνατότητα να τροφοδοτήσουν την ανάπτυξη του σχετικού προβληματισμού και στην Ελλάδα μέσα από τον διεθνή διάλογο», λέει η Μαρία Γράβαρη-Μπάρμπα, καθηγήτρια Université Paris I Pantheon-Sorbonne και διευθύντρια της Fondation Hellénique στην Πανεπιστημιούπολη του Παρισιού, όπου έγινε και η εκδήλωση.

      Η εξέταση των προσφυγικών με σύνθετα ερμηνευτικά εργαλεία έγινε στο πλαίσιο της συνεργασίας του Εργαστηρίου Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής, Πόλης και Πολιτισμού στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Πολυτεχνείου Κρήτης, στο οποίο προΐσταται η Αμαλία Κωτσάκη, και του Université Paris I Pantheon-Sorbonne. Οι ομιλητές, όλοι διακεκριμένοι (Παναγιώτης Τουρνικιώτης, Γιάννης Πολύζος, Νίκος Μπελαβίλας, Βάσω Τροβά, Καλλιόπη Αμυγδάλου, Αλέξανδρος Βαζάκας, Αμαλία Κωτσάκη, Βίλμα Χαστάογλου, Μαρία Γράβαρη-Μπάρμπα), προσέγγισαν την προσφυγική κληρονομιά στο αστικό τοπίο της Ελλάδας από ποικίλες οπτικές γωνίες. Αυλή και εσωτερικό σπιτιού στην Καισαριανή της περιόδου 1950-1951. Κέντρο Μικρασιατικών Σπουδών. «Τα προσφυγικά αποτελούν σημαντικό κεφάλαιο της νεοελληνικής αρχιτεκτονικής και πόλης, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα έναν ενδιαφέροντα διάλογο με τη λαϊκή κουλτούρα», λέει η Αμαλία Κωτσάκη, αναπληρώτρια καθηγήτρια Πολυτεχνείου Κρήτης και διευθύντρια του Εργαστηρίου Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής, Πόλης και Πολιτισμού. «Η πάροδος των 100 ετών από την κατασκευή τους, διάστημα το οποίο, βάσει του αρχαιολογικού νόμου, τα καθιστά αυτοδικαίως διατηρητέα, ταυτόχρονα αναδεικνύει τον κίνδυνο που ελλοχεύει για την άμεση κατεδάφισή τους με σκοπό την αποφυγή αυτής της κήρυξης. Οι ενέργειες για την προστασία τους παραμένουν σημειακές, αν και όχι αμελητέες. Ο τρόπος της ένταξής τους στην πολιτιστική μας κληρονομιά αποτελεί πεδίο ενδιαφέροντος προβληματισμού αλλά και προκλήσεων».
        Από τη δική της πλευρά, η Μαρία Γράβαρη-Μπάρμπα, η οποία διατηρεί το «Ελληνικό Σπίτι» στην Πανεπιστημιούπολη του Παρισιού ως ένα ενεργό κύτταρο πολιτισμού, επισημαίνει πως «η ένταξη των προσφυγικών στην πολιτιστική ελληνική κληρονομιά παραμένει θέμα εξαιρετικά επίκαιρο, ελληνικό αλλά και συνάμα διεθνές, όσο και διαχρονικό. Κατά τούτο συνιστά πρόσφορο έδαφος για την προβολή της σύγχρονης Ελλάδας στο εξωτερικό, καθότι ενδιαφέρει και απασχολεί ένα εξαιρετικά ευρύ κοινό και εκτός Ελλάδας. Από τις έρευνες μάλιστα που παρουσιάστηκαν στην επιστημονική αυτή συνάντηση, αναδείχθηκε ότι η στέγαση των προσφύγων στην Ελλάδα απασχόλησε τη διεθνή αρχιτεκτονική κοινότητα και ανέδειξε τον κοινωνικό ρόλο της αρχιτεκτονικής και της πολεοδομίας ως πρόταγμα».
      Αποψη του συνοικισμού Καισαριανής το 1923. Αρχείο ΚΕΜΙΠΟ. «Ηταν μια σπάνια ευκαιρία για την ανάδειξη μιας σιωπηλής αρχιτεκτονικής στη χώρα μας, με κύριο χαρακτηριστικό τον κοινωνικό της ρόλο και την ιστορικότητά της, ποιότητα που αυτοδικαίως την εντάσσει στην πολιτιστική μας κληρονομιά», λέει η Αμαλία Κωτσάκη, η οποία υπογραμμίζει ότι η κατανόηση της προσφυγικής φάσης των αστικών κέντρων είναι προϋπόθεση για την κατανόηση της νεοελληνικής πόλης και αρχιτεκτονικής. «Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτής της αρχιτεκτονικής προσφέρουν ενδιαφέρουσες εναλλακτικές για τη διατήρησή της, όπου ακόμη και ο τουρισμός μπορεί να παίξει ενδιαφέροντα ρόλο, σύμφωνα με κάποιες νέες τάσεις που απομακρύνονται από τις ανέσεις και αναζητούν την εμπειρία της κοινής ζωής με τους ντόπιους πλήρως ταυτισμένη με το παρελθόν της περιοχής. Παράλληλα επισημάνθηκε και το ζήτημα της προσφυγικής φάσης σημαντικών μνημείων, κυρίως θρησκευτικών, η οποία στάθηκε αιτία της προστασίας τους καθώς, περνώντας από τη μια κτήση στην άλλη, συνέβαλε στη διαδικασία εξελληνισμού τους».
    16. webTV

      Engineer

      Η Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α.) σε συνεργασία  με την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος (Κ.Ε.Δ.Ε.) και την Περιφερειακή Ένωση Δήμων (Π.Ε.Δ.) Αττικής, διοργάνωσε Ενημερωτική Ημερίδα που απευθύνεται στους Δήμους της Περιφέρειας Αττικής για τα :
      “Χρηματοδοτικά Προγράμματα της Νέας Προγραμματικής Περιόδου 2021-2027 και τις ευκαιρίες για τους ΟΤΑ α΄βαθμού”.
      Στόχος της Ημερίδας είναι η έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση και προετοιμασία των Ο.Τ.Α., για την αποτελεσματική αξιοποίηση των χρηματοδοτικών πηγών και εργαλείων της επόμενης Προγραμματικής Περιόδου.
      Η Ημερίδα θα πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, 5 Μαΐου 2022 στην πόλη της Αθήνας  (Ξενοδοχείο NOVOTEL- Μιχαήλ Βόδα 4-6) και θα  την παρακολουθήσουν αιρετά στελέχη της Πρωτοβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Δήμαρχοι, αρμόδιοι Αντιδήμαρχοι, Πρόεδροι ΔΕΥΑ, κ.λπ.).
      Δείτε τις εργασίες της ημερίδας εδώ:
      https://www.youtube.com/watch?v=FFioBZM5lDc
      https://youtu.be/FFioBZM5lDc
    17. webTV

      Engineer

      Βίντεο προόδου κατασκευαστικών εργασιών Νοτίου τμήματος (0-32,5χλμ.) Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας – Ε65, Απρίλιος 2022.
      Το βίντεο αποτελεί ουσιαστικά ένα ολοκληρωμένο ταξίδι στα 3 συνολικά εργοτάξια που έχουν αναπτυχθεί σε αυτό το υπό κατασκευή τμήμα. Υπενθυμίζουμε ότι το Νότιο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε65, αφορά στο τμήμα από την ένωση με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. (στο 203ο χλμ.) έως και τον Ανισόπεδο Κόμβο Ξυνιάδας, (32,5ο χλμ. Αυτοκινητοδρόμου Ε65).
      H συνολική πρόοδος κατασκευής ξεπερνά το 81,5%, ενώ προχωρώντας σε μια επιμέρους ανάλυση, οι γέφυρες και τα διάφορα τεχνικά παρουσιάζουν πρόοδο της τάξεως του 87%, οι σήραγγες 95,9%, τα ασφαλτικά οδοστρώματα 60,7% και οι χωματουργικές εργασίες 72,9%.
      Στα σημαντικότερα τεχνικά χαρακτηριστικά συναντάμε τα παρακάτω:
      • Συνολικό μήκος: 32,5 χλμ. • 1 δίδυμη Σήραγγα συνολικού μήκους περίπου 3 χλμ. , ανά κλάδο
      • 15 Γέφυρες
      • 5 Άνω & 6 Κάτω Διαβάσεις
      • 1 αμφίπλευρος Χώρος Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
      • 62 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
      • 3 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Λαμίας, Καρπενησίου, Ξυνιάδας) & 2 Ημικόμβοι (Ανθήλης και Α.Θ.Ε.)
      • 1 αμφίπλευρος Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Λιανοκλάδι)
      • 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Καρπενήσι)
      • 1 Κέντρο Ελέγχου & Συντήρησης (Λιανοκλάδι)
      • 1 Κτήριο Τροχαίας (Λιανοκλάδι)
    18. webTV

      Engineer

      «Ένας μοναδικός αρχιτεκτονικός χώρος, ένα απέραντο τοπίο που συμβολίζει το παρελθόν και το μέλλον της Hida, με την κύρια πλατεία να παίρνει το σχήμα ενός σκάφους, που στα ιαπωνικά ονομάζεται utsuwa».
      Ένα κοινοτικό κέντρο στην πόλη Hida της Ιαπωνίας αποκτά μορφή και εντυπωσιάζει από τα πρώτα του κιόλας σχέδια μετά την αποκάλυψή τους από τον αρχιτέκτονά του Sou Fujimoto.
      Με το όνομα Hida Furukawa Station Eastern Development, το κτίριο πολλαπλών χρήσεων θα βρίσκεται δίπλα στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης στην ορεινή επαρχία Gifu «αγκαλιάζοντας τον πλουραλισμό και εναρμονίζοντας τις διαφορές», ανέφερε σχετικά το γραφείο.


      Courtesy Sou Fujimoto Architects
      To αρχιτεκτονικό γραφείο Sou Fujimoto Architects που έχει αναλάβει τη σχεδίαση και κατασκευή του, σχεδίασε έναν δημόσιο, πολυλειτουργικό χώρο 21.300 τετραγωνικών μέτρων, ώστε να περιλαμβάνει καταστήματα, σπα και εκθεσιακούς χώρους, ερευνητικές εγκαταστάσεις για το τοπικό πανεπιστήμιο, φοιτητικά καταλύματα αλλά και έναν αθλητικό χώρο.
      Όλες αυτές οι διαφορετικές, πολυθεματικές λειτουργίες ενοποιούνται μέσω μιας εντυπωσιακής αρχιτεκτονικής ιδέας μιας μεγάλης ανοιχτής οβάλ δομής, στηριζόμενης σε λεπτές λευκές κολώνες.
      Με έμπνευση από τη μοναδική φύση της Hida η κύρια αυτή ανοιχτή οβάλ δομή, προσομοιάζει με σκάφος, το οποίο αναφέρεται ως utsuwa στα ιαπωνικά και μια στέγη σαν υπόστεγο πάνω από μονοπάτια που διασταυρώνονται, εμπνευσμένα από τα παραδοσιακά αστικά τοπία της πόλης.
      Διακεκομμένη με πολλά κυκλικά ανοίγματα, η οροφή θα διπλασιαστεί ως ένα πάρκο καλυμμένο με γρασίδι. Η πρόσβαση σε αυτή την οβάλ δομή μπορεί να γίνει από οποιαδήποτε κατεύθυνση και θα χρησιμεύσει ως κόμβος για τους περαστικούς. Τα μονοπάτια κάτω από την κατασκευή συνεχίζουν προς την ταράτσα, όπου οι άνθρωποι θα έχουν πρόσβαση σε αμέριστη θέα προς τον ουρανό.



      Courtesy Sou Fujimoto Architects
      Μια ιδέα σύμβολο ανοιχτοσύνης στο απέραντο φυσικό τοπίο της περιοχής «ένας μοναδικός αρχιτεκτονικός χώρος, ένα απέραντο τοπίο που συμβολίζει το παρελθόν και το μέλλον της Hida, με την κύρια πλατεία να παίρνει το σχήμα ενός σκάφους, που στα ιαπωνικά ονομάζεται utsuwa», ανέφερε το αρχιτεκτονικό γραφείο.
      Το έργο στοχεύει επίσης να τονώσει τον αριθμό των τουριστών και να βελτιώσει την κυκλοφορία στην πόλη. Οι ομαδοποιημένες λειτουργίες του θα ενωθούν για να τονώσουν και να βελτιώσουν την πόλη Hida και να εξασφαλίσουν το λαμπρότερο μέλλον της. Η πλατεία θα είναι ζωντανή με αναδυόμενες λειτουργίες και δραστηριότητες, που θα συνδυάζουν θέματα όπως η παράδοση και το μέλλον, η διαφορετικότητα και η σύγκλιση, το άτομο και η ομάδα, η φύση και η τέχνη, και η έκθεση και η προστασία.
      «Ο μοναδικός αρχιτεκτονικός χώρος θα δώσει στους επισκέπτες μια καλύτερη επίγνωση της μαγευτικής φύσης της Χίντα» σχολίασε το αρχιτεκτονικό γραφείο.

      Courtesy Sou Fujimoto Architects
    19. webTV

      Engineer

      Ο πρωθυπουργός θα ξεναγηθεί και θα φιλοξενηθεί στο ιστορικό κτήμα και τα κτίρια του 18ου αιώνα του Dumfries House, που διαχειρίζεται το Ίδρυμα του Πρίγκιπα της Ουαλίας με τη μορφή κοινωνικής προσφοράς - Η αποκατάσταση και η αξιοποίηση του σκωτσέζικου μνημείου μπορεί να αποτελέσει πρότυπο για τα πρώην βασιλικά κτήματα
      Το Dumfries House, μια επιβλητική ανακτορική κατοικία του 18ου αιώνα στο νοτιοδυτικό τμήμα της Σκωτίας, επέλεξε ο πρίγκιπας Κάρολος προκειμένου να φιλοξενήσει τον Κυριάκο Μητσοτάκη σήμερα, Τρίτη του Πάσχα. Πέρα από την ιδιαίτερα τιμητική πρόσκληση, καθώς είναι η πρώτη που απευθύνει ο διάδοχος του βρετανικού θρόνου σε Έλληνα πρωθυπουργό, η επίσκεψη και η παραμονή του κ. Μητσοτάκη για ένα 24ωρο στο Dumfries House δεν έχει μόνο συμβολική σημασία. ∆εν παραπέμπει μόνο στα δεδομένα, ένθερμα φιλελληνικά αισθήματα του Καρόλου και στις σχέσεις αμοιβαίας εκτίμησης οι οποίες έχουν αναπτυχθεί με τον Κυριάκο Μητσοτάκη σε προσωπικό επίπεδο - και όχι μόνο. Η ουσία της μετάβασης του πρωθυπουργού στο συγκεκριμένο «κτήμα» -ή «estate» κατά τους Βρετανούς, δηλαδή υποστατικό με την ευρεία έννοια- έγκειται στην επιτόπια παρατήρηση ενός χαρακτηριστικού παραδείγματος για το πώς μπορεί να αξιοποιηθεί, πολλαπλά και πολύπλευρα, ένα νεότερο πολιτιστικό μνημείο.
      Στη μέση της σκωτσέζικης εξοχής, περιτριγυρισμένο από τους τυπικούς πράσινους λειμώνες των Χάιλαντς, το Dumfries House είναι ανοιχτό για ξεναγήσεις στους χώρους της έπαυλης. Το κοινό έχει στη διάθεσή του καφετέρια, εστιατόρια, γκουρμέ και μη, ακόμη και κέντρο ευεξίας. Στόχος του πρίγκιπα Καρόλου ήταν να το μετατρέψει σε έναν αυτάρκη οργανισμό, με έσοδα από την ενοικίαση χώρων που διατίθενται για εκδηλώσεις
      Ακόμη πιο συγκεκριμένα, το Dumfries House μπορεί να λειτουργήσει ως υπόδειγμα, ως ένα «σεμινάριο» για την ανακαίνιση και την αξιοποίηση της τέως βασιλικής περιουσίας στο Τατόι. Η σύνδεση ανάμεσα στο Dumfries House και τα κτήματα του Τατοΐου κατ' ουσίαν έχει ξεκινήσει από τις 25 Μαρτίου του 2021 και απευθείας από την Αθήνα: τιμώντας την επέτειο των 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση του 1821, ο πρίγκιπας Κάρολος της Ουαλίας ήρθε στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο εκείνης της επίσκεψής του, μεταξύ των άλλων, εξέφρασε άμεσο και έντονο ενδιαφέρον για το μέλλον του Τατοΐου. Επομένως, η επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού στο Dumfries House αποτελεί, κατά κάποιον τρόπο, τη συνέχεια εκείνης της συζήτησης που είχε με τον Κάρολο την 25η Μαρτίου 2021 στο Μέγαρο Μαξίμου.
       
      Είναι αυτονόητο όμως ότι κατά την ξενάγησή του στο πραγματικό Dumfries House και την απευθείας παρατήρηση, την «αυτοψία» σχετικά με το πώς εξισορροπείται η σύγχρονη αξιοποίηση με την προστασία του αυθεντικού χαρακτήρα του μνημείου, θα γεννηθούν νέα ερεθίσματα και νέα σημεία προς περαιτέρω ανταλλαγή απόψεων. Χωρίς να αποκλείεται εκ προοιμίου, ακόμη και το ζήτημα της επιστροφής των Ελγινείων ενδέχεται να τεθεί για ακόμη μία φορά από τον κ. Μητσοτάκη προς τον Κάρολο.
      Το βέβαιο είναι όμως ότι οι προοπτικές αξιοποίησης των κτημάτων του Τατοΐου θα είναι το κυρίως θέμα των συνομιλιών, αλλά υπό την άποψη μιας ευρύτερης, πιο στενής συνεργασίας ανάμεσα στις δύο πλευρές, η οποία θα αξιοποιεί στην Ελλάδα τις πρωτοβουλίες που αναπτύσσει ποικιλοτρόπως ο πρίγκιπας Κάρολος. Μία από αυτές αφορά στην ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης, μέσω του φορέα Sustainable Markets Initiative. Στη σύνοδο «Ενας Πλανήτης» με θέμα την κλιματική αλλαγή, η οποία συνήλθε τον Ιανουάριο του 2021 στο Παρίσι, ο Κάρολος δημοσιοποίησε έναν καινούργιο καταστατικό χάρτη για το περιβάλλον, τη λεγόμενη Terra Carta (κατά τη Magna Carta του 1215, τη διακήρυξη σεβασμού των θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων). Πρόκειται για ένα κείμενο αρχών, ένα οικολογικό μανιφέστο τρόπον τινά, αλλά με σαφή προσανατολισμό στο πράσινο επιχειρείν. Μάλιστα, μέσω της Terra Carta, τη Sustainable Markets Initiative και της Natural Capital Investors Alliance (Συμμαχία Επενδυτών για το Φυσικό Κεφάλαιο), ο πρίγκιπας φιλοδοξεί να συγκεντρώσει 10 δισ. δολάρια έως το τέλος του 2022, εν είδει αποθεματικού ταμείου από το οποίο θα χρηματοδοτηθούν βιώσιμες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες.
       

      Η Ελλάδα θα μπορούσε κάλλιστα να ενταχθεί σε αυτού του είδους τα επιχειρηματικά προγράμματα. Προωθώντας τα ο πρίγκιπας της Ουαλίας αποσκοπεί στη δημιουργία συνεργειών ανάμεσα στους φορείς τους οποίους ο ίδιος έχει ιδρύσει και εκπροσωπεί, και σε επενδυτικούς παράγοντες εκτός Βρετανίας που συμμετέχουν στα κοινά εγχειρήματα ως εταίροι και μέτοχοι. Σε κάθε περίπτωση, η συνάντηση του Καρόλου με τον Κυριάκο Μητσοτάκη στο Dumfries House επισφραγίζει την κοινή βούληση και σηματοδοτεί την έναρξη μιας καινούργιας φάσης συμπόρευσης, ειδικά για έργα όπως η αξιοποίηση του Τατοΐου, επί των οποίων η κεκτημένη τεχνογνωσία των Βρετανών μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμη.
       
      Κιβωτός θησαυρών

      Στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει δημιουργηθεί σχολή στον τομέα της αποκατάστασης και αξιοποίησης νεότερων μνημείων, καθώς σε όλη τη χώρα υπάρχουν δεκάδες κτήματα παρόμοια με το Dumfries House. Ήδη από την αρχή του 20ού αιώνα τέτοιου είδους ακίνητα συντηρούνται και ανακαινίζονται με συνέργειες ανάμεσα σε κρατικούς φορείς και ιδιωτικές επιχειρήσεις, ώστε εν τέλει να λειτουργούν επικερδώς ως τουριστικά καταλύματα, ως χώροι φιλοξενίας γαμήλιων συνεστιάσεων και κοινωνικών εκδηλώσεων κ.λπ.
       
      Ο ίδιος ο Κάρολος, μέσω διαφόρων κοινωφελών οργανώσεων των οποίων ηγείται, όπως το Prince’s Foundation και το National Trust, επιβλέπει και καθοδηγεί την προσπάθεια διατήρησης της βρετανικής αρχιτεκτονικής παράδοσης. Υπό αυτή την έννοια, το Dumfries House είναι μια κιβωτός πολιτιστικής κληρονομιάς και της αντίστοιχης τεχνογνωσίας για τη διαχείρισή της. Αφενός διότι το μεγαλοπρεπές και τεραστίων διαστάσεων κεντρικό οίκημα, η κατοικία αυτή καθαυτή της δυναστείας των ευγενών, οι οποίοι έζησαν εκεί από το 1759 έως το 1993, σχεδιάστηκε από τρεις κορυφαίους αρχιτέκτονες του 18ου αιώνα, τους αδελφούς Ρόμπερτ, Τζον και Τζέιμς Ανταμ.
       
      Αφετέρου, το Dumfries House είναι εξοπλισμένο με σχεδόν ανεκτίμητης αξίας χειροποίητα ξυλόγλυπτα έπιπλα, μοναδικά κομμάτια που φιλοτεχνήθηκαν στο εργαστήριο του περίφημου τεχνίτη Τζέιμς Τσίπεντεϊλ. Γι' αυτό, άλλωστε, η κεντρική κατοικία διατηρείται σήμερα εν μέρει ως επισκέψιμο μουσείο. Οι αίθουσες και τα δωμάτια του Dumfries House, σύμφωνα με τους αισθητικούς κανόνες του στυλ ροκοκό, περιέχουν σημαντικά έργα τέχνης κάθε είδους, από τους ζωγραφικούς πίνακες και τα γλυπτά ως τις υφαντές εικονογραφημένες ταπετσαρίες.

      Οι αίθουσες και τα δωμάτια του Dumfries House, σύμφωνα με τους αισθητικούς κανόνες του στυλ ροκοκό, περιέχουν σημαντικά έργα τέχνης
      Ενδεικτικό της αξίας των αντικειμένων που περιέχει η έπαυλη είναι ότι μια απλή βιβλιοθήκη, ένα από τα πλέον λιτά και χρηστικά κομμάτια από την επίπλωσή της, αλλά με την υπογραφή του Τσίπεντεϊλ, εκτιμάται σήμερα σε 7-8 εκατ. λίρες. Τα πιο περίτεχνα έπιπλα -και ιδιαίτερα οι εμβληματικές πολυθρόνες- τοποθετούνται σε ακόμη ανώτερη κατηγορία αξίας.
       
      Η πρακτική της αξιοποίησης μνημείων του είδους στο οποίο ανήκει το Dumfries House είναι ελάχιστα διαδεδομένη στην Ελλάδα, εξ ου και φαντάζει ανοίκεια ή ακόμη και βέβηλη η ιδέα ότι αίθουσες εντός των παλαιών Βασιλικών Κτημάτων στο Τατόι θα μπορούσαν, π.χ., να ενοικιάζονται για τη διοργάνωση γαμήλιων πάρτυ. Παρομοιώς ως ταμπού αντιμετωπίζεται η προοπτική μετασκευής μέρους των εγκαταστάσεων σε ξενώνες υψηλού ποιοτικού επιπέδου, με σύγχρονες ανέσεις αλλά και με σεβασμό στη διατήρηση του αυθεντικού χαρακτήρα τους.
       
      Ωστόσο, χάρη στο πρότυπο αξιοποίησης που εφαρμόζεται στη Βρετανία, τα κληροδοτήματα της παλαιάς αριστοκρατίας, τα οποία είχαν καταστεί εντελώς ασύμφορα για τους σύγχρονους επιγόνους λόγω του κόστους συντήρησης, των φόρων κ.λπ, αντί να αφεθούν στον μαρασμό και να μετατραπούν σε ερείπια, μετατράπηκαν σε εστίες ανάπτυξης για τις κατά τόπους κοινότητες. Αυτό ακριβώς ισχύει για το Dumfries House, το οποίο βρίσκεται στη μέση της σκωτσέζικης εξοχής, περιτριγυρισμένο από τους τυπικούς πράσινους λειμώνες των Χάιλαντς, αλλά με πλησιέστερα αστικά κέντρα στην περιοχή κάποιες κωμοπόλεις, οι οποίες κατά το παρελθόν κατοικούνταν κυρίως από ανθρακωρύχους και βιομηχανικούς εργάτες.
       
      Με την πρωτοβουλία του να διασώσει το Dumfries House επενδύοντας εκατομμύρια λίρες από την ατομική περιουσία του, ο Κάρολος δημιούργησε ένα κέντρο ποικίλων δραστηριοτήτων και, κατά συνέπεια, συνέβαλε στην καταπολέμηση της τοπικής ανεργίας, ανοίγοντας την αγορά εργασίας για δεκάδες ανθρώπους. Παράλληλα, η προσέλκυση τουριστικής κίνησης, όπως είναι φυσικό, ενισχύει έμμεσα την οικονομία της περιοχής χάρη σε έναν κύκλο εργασιών, εμπορίου, συναλλαγών κ.λπ., ο οποίος σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση απλώς δεν θα υπήρχε.
    20. webTV

      Engineer

      Το SS Thistlegorm μετέφερε οχήματα και στρατιωτικό υλικό εν μέσω του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου όταν βυθίστηκε στην Ερυθρά Θάλασσα το 1941, παίρνοντας μαζί του όλο το φορτίο στον πάτο της θάλασσας.
      Το συγκεκριμένο ναυάγιο παραμένει μέχρι σήμερα ένας από τους μεγαλύτερους “υγρούς” τάφους αυτοκινήτων, προσελκύοντας το ενδιαφέρον εκατοντάδων δυτών κάθε χρόνο.

      Το SS Thistlegorm ήταν ένα από καλύτερα πλοία μεταφοράς υλικού που είχαν στη διάθεσή τους οι ένοπλες δυνάμεις της Μεγάλης Βρετανίας. Στις αρχές του δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου, η αποστολή του ήταν να μεταφέρει πολεμικό υλικό (μεταξύ των οποίων και πολλά οχήματα) από τη Γλασκώβη στην Αίγυπτο, προκειμένου οι συμμαχικές δυνάμεις να ενισχύσουν το μέτωπο της Μέσης Ανατολής το 1941. Τελικά, η γερμανική ενέδρα απέφερε καρπούς και έτσι το SS Thistlegorm βυθίστηκε σε βάθος 30 μέτρων στην Ερυθρά Θάλασσα.     Σήμερα, 80 χρονιά μετά, το ναυάγιο αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες καταδυτικές attraction της ευρύτερης περιοχής. Στο κουφάρι του συνεχίζουν να υπάρχουν φορτηγά Morris και Ford, μοτοσικλέτες Norton 16H, Matchless G3/ L καθώς και διάφορα άλλα δίτροχα των Triumph και BSA.   Εγκλωβισμένος στο βυθό της θάλασσας παραμένει, φυσικά, και όλος ο στρατιωτικός εξοπλισμός του πλοίου, δηλαδή από πυροβόλα όπλα μέχρι και όλα τα πυρομαχικά που προορίζονταν για το πεδίο της μάχης.

      Όπως μπορούμε να δούμε από τις σχετικές εικόνες που έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας αλλά και στο παρακάτω βίντεο, η διάβρωση της θάλασσας στα οχήματα είναι κάτι παραπάνω από εμφανής, έχοντας ουσιαστικά αλλοιώσει την εικόνα τους συνολικά.
       
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.