Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 20/05/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Ακόμα και αν το ίδιο λάθος είχε γίνει σε περισσότερα τιμολόγια η εγγραφή θα ήταν μία με τη συνολική καθαρή αξία, γι' αυτό δεν χρειάζεται ο ΜΑΡΚ. Τα γενικά στοιχεία παραστατικού δεν χρειάζεται να είναι ίδια με αυτά του τιμολογίου. Σειρά: 0 ή οτιδήποτε άλλο. ΑΑ: 1 ή οτιδήποτε άλλο. Ημερομηνία: Οποιαδήποτε εντός του 2023 (μεταγενέστερη, προφανώς, της ημερομηνίας έκδοσης του τιμολογίου). Συνήθως χρησιμοποιείται η τελευταία ημερομηνία του φορολογικού έτους που αφορά η εγγραφή. Καθαρή αξία: το ποσό που θα αλλάξει χαρακτηρισμό. Στην προκειμένη περίπτωση συμπληρώνεται η καθαρή αξία του τιμολογίου. Ο ΦΠΑ δεν εμπλέκεται γιατί δεν αλλάζει κάτι σχετικά με αυτόν.
    2 points
  2. Αν δεν υπήρχε το στέγαστρο, θα έπρεπε να ήταν πυράντοχες οι έξοδοι?
    2 points
  3. Μια χαρά είναι το γραμμοσκιασμένο τμήμα (συν το καμπύλο). Αν και δεν αναφέρονται οι διαστάσεις του, φαίνεται να μπορεί να εγγραφεί κτίριο ελάχιστης διάστασης 10 μ
    1 point
  4. Ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι το όμορο είναι αδόμητο, δεν μπορεί να γίνει συνένωση διότι θα απαιτούσε εκ νέου διανομή με σύσταση κατακορύφων ιδιοκτησιών. Πράγμα (σύσταση) που απαγορεύεται στα εκτός σχεδίου. Και για να επανέλθω στο αρχικό ερώτημα: Με την προϋπόθεση ότι διασφαλίζεται η αρτιότητα του γηπέδου, ισχύει το πράσινο περίγραμμα
    1 point
  5. @ekaterini δεν έχει ούτε πρόστιμο ούτε παράβολο, γιατί δεν κάνεις υπαγωγή; Όταν υπάρχουν αυθαιρεσίες κατηγορίας 3 μπορεί να συνταχθεί ηλεκτρονική ταυτότητα. Για τη βεβαίωση του πιστοποιητικού πληρότητας επιλέγεται ο τύπος 2 με τις εξαιρέσεις. Επιπρόσθετα, περιγράφονται οι αυθαιρεσίες αυτές στην τεχνική έκθεση.
    1 point
  6. @castor_troy δεν μπορείς να αλλάξεις τον χαρακτηρισμό του εκδοθέντος παραστατικού. Η διευθέτηση του ζητήματος γίνεται με δύο τακτοποιητικές εγγραφές. Η διαβίβαση γίνεται πριν την υποβολή της φορολογικής δήλωσης. Πρώτη εγγραφή για ακύρωση του εσφαλμένου χαρακτηρισμού. Είδος παραστατικού: 17. Εγγραφές Οντότητας Τύπος παραστατικού: 17.3 Λοιπές Εγγραφές Τακτοποίησης Εσόδων – Λογιστική βάση Σύνοψη – Χαρακτηρισμοί παραστατικού Κατηγορία γραμμής: Αρνητικό πρόσημο αξιών Προσθήκη χαρακτηρισμών γραμμής Κατηγορία: 1.10 Λοιπές εγγραφές τακτοποίησης εσόδων Είδος: Πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών Λοιπά (E3_561_007) Δεύτερη εγγραφή με τον σωστό χαρακτηρισμό. Ίδιες επιλογές με την πρώτη εγγραφή εκτός από: Σύνοψη – Χαρακτηρισμοί παραστατικού Κατηγορία γραμμής: Κανονική γραμμή Προσθήκη χαρακτηρισμών γραμμής Είδος: Πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών Χονδρικές - Επιτηδευματιών (E3_561_001)
    1 point
  7. Τελικά όπως το ξαναβλέπω τώρα, δεν είναι διαμερισμάτωση...το δηλώνεις ως ΥΔ+ΥΚ και έλεγχο για παραβίαση Δ. Εξακολουθεί να ισχύει όμως το θέμα με το εκτός όγκου.
    1 point
  8. οπότε αφορά την παθητική του κτιρίου ..... που είναι άλλου πάτερ ευαγγέλιο
    1 point
  9. Η ίδια η σοφίτα κάτω από την κεκλιμένη στέγη μπορεί να έχει την "μορφή" ημιυπαίθριου καθώς σύμφωνα με τον ορισμό Αρ. 2 πα.ρ 81 "Σοφίτα είναι ανοιχτός ή κλειστός προσβάσιμος χώρος που βρίσκεται κάτω από την επικλινή στέγη του κτιρίου και δύναται το δάπεδό της να βρίσκεται σε χαμηλότερο ύψος από το σημείο έδρασης της στέγης...." αλλά θα πρέπει και το ανοιχτό/στεγασμένο/ μη θερμαινόμενο τμήμα να μετρήσει στο εμβαδόν της σοφίτας για τον έλεγχο του 50%. ΑΗΧ μόνος του σε συνέχεια της σοφίτας καταρχάς σημαίνει ότι έχω όροφο συνεπίπεδο με σοφίτα κάτι που δεν προβλέπεται από τις διατάξεις (και θεωρώ ότι δεν επιτρέπεται) ενώ ακόμη και αν θεωρήσουμε ότι μπορώ να έχω όροφο συνεπίπεδο με σοφίτα το ύψος του κτιρίου θα πρέπει να το ελέγξω μέχρι την πλάκα οροφής του ΑΗΧ άρα πιθανόν να μη βγαίνει.
    1 point
  10. Το ΤΕΕ συνεχίζει να είναι άσχετο. Το υποθηκοφυλάκειο δεν το ενδιαφέρει αν η κατηγορία είναι 1, 2, 3 ή 18. Άπαξ και υφίστανται αυθαιρεσίες η βεβαίωση πρέπει να είναι τύπου 2. Στην περίπτωση σου εάν και εφόσον κάνεις τακτοποίηση, θα χρειαστεί επανάληψη συμβολαίου ώστε να συμφωνούν οι δύο βεβαιώσεις. Να σημειώσω πως η βεβαίωση του 1ου συναδέλφου δεν έχει νομικά κανένα πρόβλημα αφού δεν υφίστανται παραβάσεις δόμησης, κάλυψης και ύψους. Δηλαδή την φασαρία θα την τραβήξουν οι συμβαλλόμενοι του πρώτου συμβολαίου. Κάνε μία ενημέρωση την οικοδομική άδεια για εσωτερικές διαρρυθμίσεις και αλλαγή θέσης παραθύρου. Και θα βγάλεις μετά βεβαίωση τύπου 1 κι όλα καλά. Βέβαια για μετατόπιση παραθύρου 25 εκ. νομίζω πως υπερβάλουμε λίγο. Δεν χρειάζεται να γινόμαστε Ιαβέρηδες.
    1 point
  11. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η συγγραφή, η δια τροποποιήσεων εργαλειοποίηση και η εκάστοτε υφιστάμενη διατύπωση των διατάξεων του νόμου δεν είναι ότι καλύτερο για εφαρμογή από τον μηχανικό. Όμως η μάχη για την εξασφάλιση των δώρων ΣΔ δεν πρέπει να τον αποπροσανατολίζει από το κυρίαρχο θέμα στη χρήση τοιχοποιίας. Η αμελέτητη και άστοχη χρήση της σκοτώνει, είτε είναι φέρουσα είτε όχι. Αυτή είναι η κύρια ευθύνη στην υπογραφή του μηχανικού και αυτή πλέον επιλέγουμε ως μοναδική.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.