Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      9.122


  2. JohnnyHoliday

    JohnnyHoliday

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      794


  3. mantzaras

    mantzaras

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      292


  4. GregDel

    GregDel

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      294


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 23/06/2025 in Δημοσιεύσεις

  1. Κανονικά χρειάζεται και απρόβλεπτα. Τι σου είπαν από την υπηρεσία;
    1 point
  2. @myrsge τελικά και μετά από αναζήτηση βρήκα αυτό από παλαιότερο ποστ συν/φου: https://www.michanikos.gr/forums/topic/23817-τιμή-ζώνης-στα-εκτός-σχεδίου/page/99/#findComment-732693 Εναλλακτικά ζητάς από τον εντολέα σου αντίγραφο υπολογισμού ΕΝΦΙΑ έτους 2016, λογικά θα γράφει την τιμή και εκεί.
    1 point
  3. Αναρτήθηκε ο ΕΦΚΑ για 5/2025. Πληρωμή μέχρι 30/6
    1 point
  4. Καλησπέρα, πρέπει να διορθωθεί η υπαγωγή και μετά όλα τα άλλα. Αν έχεις γίνει και συμβόλαιο στο ενδιάμεσο θα πρέπει να διορθωθεί και αυτό. Τακτ/ση εκ νέου δεν μπορεί να γίνει κατά την γνώμη μου.
    1 point
  5. Καλησπέρα, είχες δίκιο για την διαπιστωτική, η τιμή είναι 900 είτε 1050 ανάλογα αν η τιμή ζώνης ειναι >2200 σε ποσοστό 10% της έκτασης. Το θέμα είναι ότι δεν γνωρίζω αν υπάρχει διαπιστωτική πράξη. Αν κάνεις αναζήτηση ίσως βρεις παρόμοια αναφορά σε παλαιότερη ανάρτηση.
    1 point
  6. @Oggyδες το ποστ πάνω από το δικό σου.
    1 point
  7. Αυτό θα ήταν μεγάλο πρόβλημα : ήδη οι κεντρικές υπηρεσίες είτε ελέγχουν και εισηγουνται μελέτες στα Κεντρικά Συμβούλια (τμήμα μελετών), είτε αναθέτουν μελέτες/ερευνητικά (τμήμα μελετών), είτε δημοπρατούν και επιβλέπουν έργα (τμήμα έργων). Ο φόρτος ειναι ήδη τεράστιος, με υποστελεχωμένες μάλιστα υπηρεσίες. Ακούνε δημόσιο, όμως δεν είναι όλες οι υπηρεσίες το ίδιο.
    1 point
  8. Ακριβώς αυτό. Το τμήμα έργων και μελετών της κάθε Εφορείας, είναι ζήτημα εάν έχει έναν τουλάχιστον μηχανικό (π.χ. από τις τέσσερις των Αθηνών, μόνο οι δύο πρέπει να εχουν κάποιον/α). Πρακτικά δηλαδή, ο πολίτης απευθύνεται σε αρχαιολόγους. Αυτός είναι και ένας λόγος που τις κάνουν σε εμάς πάσα (τεχνικές υπηρεσιες) και μονίμως μανουριάζουμε.
    1 point
  9. Το κατάχωση σημαίνει ότι το εύρημα παραμένει στη θέση του και δεν είναι απαραίτητη η συνεχής πρόσβαση σε αυτό, και ταυτόχρονα η διασφάλιση της ακαιρεότητας του. Προφανώς οι ερωτήσεις σου αφορούν την περίπτωση Β. Η αρχαιολογία δεν πολυκαταλαβαίνει στατικά-αρχιτεκτονικά. Όταν λέει αρχιτεκτονική μελέτη (που για αυτούς περιλαμβάνει και τα στατικά στοιχεία), εννοεί μία μελέτη που θα λαμβάνει υπόψη ότι δεν θα επηρεάζονται τα αρχαία. Οπότε το τι θα κανείς εσύ με θεμελίωση εξαρτάται από την έκταση και των βάθος των αρχαίων. Αν στη θέση εκεί προβλέπονταν υπόγειο, αυτό είτε θα καταργηθεί ή θα περιβάλλει τα ευρήματα. Γενική απάντηση έτσι όπως το ρωτάς δεν μπορεί να υπάρξει. Η όποια λύση θα έρθει από την θέση-έκταση των ευρημάτων και το κτίριο σου, και με συζήτηση με την/ον υπεύθυνη/ο αρχαιολόγο, από τους οποίους μη περιμένεις τεχνικές λύσεις, αλλά μόνο επιβεβαίωση ότι η προτεινόμενη λύση θα είναι αποδεκτή. Έχω πετύχει περιπτώσεις που αλλάζει όλη η μέλετη, αλλά και περιπτώσεις που κάνεις ραντιέ πάνω από τα αρχαία, ή και τμηματική αποδόμηση. Η κατάχωση γίνεται πάντα με γεωύφασμα γύρω από αρχαία, σε άμεση επαφή με αυτό τσουβάλια άμμου και πέραν αυτών άμμο και 3Α. Για τα στατικά σου κοιτάς να μην έχεις κατακόρυφα στοιχεία απευθείας πάνω από αρχαία, και για να μην φορτίζεις τα αρχαία, αλλά κυρίως για να μην έχεις και υποχωρήσεις. Το αν είναι δυνατό, μόνο εσύ το ξέρεις, και με τα στοιχεία που δίνεις δεν είναι δυνατό να απαντηθεί.
    1 point
  10. @giorgosv το πιστοποιητικό έληξε, όχι η εξουσιοδόητηση... επίσης μόνο ο πωλητής μπορεί να αναθέσει την έκδοση, όχι ο αγοραστής. Τέσπα... εγώ στην ΥΔ ανάθεσης συμπεριλαμβάνω και εξουσιοδότηση για τροποποιήσεις / συμπληρώσεις μέχρι την ολοκλήρωση του σκοπού (π.χ. μεταβίβαση) για να τη χρησιμοποιώ μέχρι τέλους.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.