Έχουμε γράψει, κατ΄ επανάληψιν, ότι το εργοτάξιο είναι μεγάλο σχολείο. Ακόμη κι αν πρόκειται να ασχοληθείς μόνο με μελέτες, η εργοταξιακή εμπειρία είναι απαραίτητη. Θα σου πρότεινα, πριν ασχοληθείς σοβαρά με μελέτες, να απασχοληθείς τουλάχιστον τρία χρόνια σε εργοτάξιο. Έτσι, με την εμπειρία που θα αποκτήσεις, θα είσαι σε θέση να κάνεις καλύτερες μελέτες αλλά κι επιβλέψεις
Ως προς τα υπέρ και κατά:
Ο μελετητής εργάζεται σε γραφείο, σε συγκεκριμένη τοποθεσία, προφυλαγμένος από τις καιρικές συνθήκες και με σταθερό, σχετικά, ωράριο. Ο μισθός (ή η αμοιβή) ειναι συνήθως χαμηλότερος από αυτή αντίστοιχης εμπειρίας μηχανικού εργοταξίου και η ανέλιξη δυσκολότερη. Αν ασχοληθείς με πολεοδομκά (άδειες, αυθαίρετα, κλπ) θα έχεις να αντιμετωπίσεις μιαν αλλοπρόσαλλη νομοθεσία. Όμως, από τη στιγμή που εργάζεται σε σταθερό μέρος, μπορεί να δημιουργήσει οικογένεια πιο εύκολα.
Ο μηχανικός εργοταξίου απασχολείται κυρίως σε εξωτερικούς χώρους, αλλά κάνει και δουλειά γραφείου. Δεν έχει σταθερό τόπο εργασίας (μπορεί να πάει σε όλη τη χώρα, ανάλογα με τις ανάγκες των έργων), οι καιρικές συνθήκες είναι, ενίοτε, ακραίες και η πίεση μεγαλύτερη. Επίσημα υπάρχει σταθερό ωράριο, αλλά στην πράξη δεν τηρείται για ευνόητους λόγους (π.χ. δεν μπορείς να φύγεις κατά τη διάρκεια της σκυροδέτησης). Ο μισθός είναι καλύτερος από αυτόν του γραφείου και η ανέλιξη ευκολότερη αν είσαι "γατόνι". Επίσης, μπορείς να βγεις στην πιάτσα (ως εργολήπτης δ.ε. ,κι αφού έχεις αποκτήσει την απαραίτητη εμπειρία) νωρίτερα από ένα μελετητή. Η νομοθεσία των δ.ε. είναι σαφής και συγκεκριμένη. Όμως, με το συνεχές τρέξιμο, είναι πιο δύσκολο να κάνεις οικογένεια.
Με ό,τι όμως και να ασχοληθείς, θα πρέπει να είσαι συνεπής με τις υποχρεώσεις σου. Να επιδεικνύεις διαρκώς επαγγελματικό και προσωπικό ήθος και να μη φοβάσαι τις επαγγελματικές εμπειρίες. Στα πρώτα (και ίσως όχι μόνο) χρόνια, θα πρέπει να θυσιάσεις προσωπικές στιγμές κι ελεύθερο χρόνο προκειμένου να δημιουργήσεις γερές βάσεις. Αυτό, δες το σαν μιαν επένδυση για το μέλλον.
Αυτά προς το παρόν, κι εδώ είμαστε για περισσότερες πληροφορίες
υ.γ Η προσωπική μου εμπειρία: Ξεκίνησα με μελέτες (οικοδομικές άδειες και τοπογραφικά) έχοντας ως πάρεργο τις ιδιωτικές κατασκευές. Διαπιστώνοντας όμως ότι οι μελέτες είναι μεροδούλι-μεροφάι, έριξα το βάρος στις κατασκευές (δημόσια και ιδιωτικά έργα). Κάποιες φορές ρισκάρισα αλλά μου βγήκε. Και δεν το μετάνιωσα