Μετάβαση στο περιεχόμενο

Διπλωματούχοι και πτυχιούχοι Μηχανικοί στην εργασία και στην εκπαίδευση


ctsivel

Recommended Posts

φίλε μου hmmypm θα σου αναφέρω κάτι προσωπικό: ο αδερφός μου έγραψε στις πανελλήνιες σχεδόν άριστα φυσική και μαθηματικά και πέρασε στο πολυτεχνείο Μηχ. Μηχ. , σε αντίθεση με εμένα που δεν έγραψα καλά και πέρασα στο ΤΕΙ Μηχ. Ο αδερφός μου αδιαφόρησε για τις σπουδές του και απλά μετα απο πολύ καιρό κατάφερε να πάρει πτυχίο, παραδεχόμενος ότι πολλά πράγματα τα πέρασε νύχτα. Απο την άλλη πάλι, εγώ δεν έχασα παρακολούθηση και εκτός απο ότι τελείωσα στην ώρα μου, πήρα υποτροφίες και βραβεία.

Έρχομαι τώρα να σε ρωτήσω: ποίος απο τους δύο μας είναι πιο ακατάλληλος, αν σκεφτείς κιόλας ότι στα περισσότερα μαθήματα του έκανα φροντιστήριο?

 

Βλέπεις ότι κανένα ίδρυμα δεν σε καθιστά "Μηχανικό", εάν εσύ ο ίδιος δεν έχεις υποστηρίξει τις γνώσεις σου.

 

Όσο αφορά τις σπουδές στα ΤΕΙ, σίγουρα εκεί δεν μπαίνουν και οι καλύτεροι μαθητές, παρόλα αυτά μπορούν με σωστή παρακολούθηση και δουλεία να εξεληχθούν σε πολύ καλοί επαγγελματίες.

 

Μην ξεχνάμε ότι στα ΤΕΙ διδάσκουν Διπλωματούχοι Μηχανικοί με Msc και Phd και ως είναι γνωστό το επίπεδο των σπουδαστών αντικατοπτρίζει το επίπεδο των δασκάλων τους.

Link to comment
Share on other sites

Τί παίζεται ρε παίδες;8-):cool:8-):D:D:D

Progressive metal (λέμε ότι παίζουμε). Παπαδο-ειδείς επιρροές έχουμε όλοι. Μόλις κάνουμε καμιά πρόχειρη ηχογράφηση για κανένα από τα κομμάτια μας θα σου στείλω να ακούσεις. Μόνο μην αρχίσετε οι δυο κιθαρίστες την κιθαροσυζήτηση.... και να αυτός ο ενισχυτής, και όχι εκείνη η πεταλιέρα, 6άρες χορδές κτλ

Link to comment
Share on other sites

το διάβασμα το σταμάτησες μετά τις πανελλήνιες?

 

To ίδιο λέμε. Γιατί να μαλώνουμε σαν τα παιδιά. Καθημερινά κρινόμαστε. Και επίσης γηράσκω αεί διδασκόμενος.

 

Γιατί κάποιοι από εδώ μέσα δε δέχονται να τους τσαλακώνουν? Μπορεί ο άλλος που μιλά κακεντρεχώς να εχει κάποιο (προσωπικό κτλ) πρόβλημα γιατί να του το μεγαλώνουμε?

Link to comment
Share on other sites

Αποφεύγοντας τις διαμάχες των κομμάντο και των νέων συναδέλφων εκκολαπτόμενων και μη , έκανα μιά μικρή ανάλυση στηριζόμενος στα φετεινά αποτελέσματα των πανελληνίων γιά τις σχολές μηχανικών των ΤΕΙ .

 

Αρχικά παραθέτω τα στοιχεία . Ο κατάλογος δείχνει τις προσφερόμενες και καταληφθείσες θέσεις και τις βαθμολογίες α’ και τελευταίου εισαχθέντα . Ετσι έχουμε την βάση τον γενικό βαθμό πρόσβασης και τον βαθμό των μαθημάτων βαρύτητας .

Μέχρι πέρσι εισάγετο όποιος έπαιρνε είτε 10.000 μόρια , είτε 10 μέσο βαθμό πρόσβασης είτε 20 στα βασικά μαθήματα .

 

 

523 ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΤΙΡΙΩΝ TEI ΠΑΤΡΑΣ ΗΜ. 138 114 19335 16.73 32.5 6199 4.28 5.9

 

738 ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΤΙΡΙΩΝ TEI ΛΑΡΙΣΑΣ (ΤΡΙΚΑΛΑ) ΗΜ. 138 22 14966 13.07 20.2 7330 4.37 7.0

 

449 ΠΟΛ. ΕΡΓΩΝ ΥΠΟΔΟΜΗΣ TEI ΠΑΤΡΑΣ ΗΜ. 114 114 16867 17.03 32.7 11637 11.87 20.9

 

447 ΠΟΛ. ΕΡΓΩΝ ΥΠΟΔΟΜΗΣ TEI ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ ΗΜ. 71 71 16427 16.72 29.7 12951 13.63 21.7

 

451 ΠΟΛ. ΕΡΓΩΝ ΥΠΟΔΟΜΗΣ TEI ΛΑΡΙΣΑΣ ΗΜ. 179 179 15281 15.80 26.5 10143 11.42 10.1

 

443 ΠΟΛ. ΕΡΓΩΝ ΥΠΟΔΟΜΗΣ TEI ΑΘΗΝΑΣ ΗΜ. 58 58 16128 16.27 31.6 13198 13.91 21.6

 

509 ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑΣ TEI ΑΘΗΝΑΣ ΗΜ. 59 59 16331 16.57 29.7 12996 13.76 20.0

 

453 ΠΟΛ. ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ TEI ΚΡΗΤΗΣ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ) ΗΜ. 177 177 16686 16.72 32.8 11408 12.03 18.8

 

445 ΠΟΛ. ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ TEI ΠΕΙΡΑΙΑ ΗΜ. 55 55 18140 18.15 36.8 15485 15.93 26.3

 

455 ΠΟΛ. ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ TEI ΣΕΡΡΩΝ ΗΜ. 184 184 17677 17.60 35.7 10925 11.38 19.5

 

456 ΠΟΛ. ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ TEI ΛΑΡΙΣΑΣ (ΤΡΙΚΑΛΑ) ΗΜ. 142 142 15681 15.10 34.9 10724 11.20 19.8

 

495 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ TEI ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (ΚΟΖΑΝΗ) ΗΜ. 249 249 13855 14.18 24.9 6746 7.48 9.0

 

493 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ TEI ΚΑΒΑΛΑΣ ΗΜ. 208 208 13685 13.92 27.5 6862 7.73 7.8

 

491 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ TEI ΚΡΗΤΗΣ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ) ΗΜ. 166 166 12823 13.57 19.7 7318 8.10 10.0

 

498 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ TEI ΛΑΜΙΑΣ ΗΜ. 242 242 14485 14.72 28.5 8161 8.89 11.9

 

489 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ TEI ΛΑΡΙΣΑΣ ΗΜ. 172 172 14676 15.27 25.2 8472 9.75 7.2

 

487 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ TEI ΠΑΤΡΑΣ ΗΜ. 138 138 16612 16.88 29.4 10143 10.38 17.7

 

483 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ TEI ΠΕΙΡΑΙΑ ΗΜ. 68 68 16034 16.38 28.4 12896 13.47 20.0

 

499 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ TEI ΧΑΛΚΙΔΑΣ ΗΜ. 131 131 12882 12.68 26.6 10361 10.72 17.1

 

473 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ TEI ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (ΚΟΖΑΝΗ) ΗΜ. 243 243 13671 13.86 26.7 7430 7.95 11.6

 

471 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ TEI ΚΑΒΑΛΑΣ ΗΜ. 206 206 13195 13.44 22.9 7744 8.40 12.4

 

469 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ TEI ΚΡΗΤΗΣ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ) ΗΜ. 159 159 15921 16.25 28.7 8707 9.32 12.9

 

467 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ TEI ΛΑΡΙΣΑΣ ΗΜ. 172 172 14571 14.93 24.5 9468 11.15 5.6

465 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ TEI ΠΑΤΡΑΣ ΗΜ. 110 110 14914 15.16 26.6 11249 11.78 18.7

 

461 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ TEI ΠΕΙΡΑΙΑ ΗΜ. 83 83 17167 17.02 34.7 13844 13.93 26.4

 

475 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ TEI ΣΕΡΡΩΝ ΗΜ. 138 138 15200 15.72 25.4 8607 9.32 11.9

 

479 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ TEI ΧΑΛΚΙΔΑΣ ΗΜ. 179 179 13793 13.65 29.3 10595 11.03 16.9

 

501 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ TEI ΑΘΗΝΑΣ ΗΜ. 59 59 15630 15.80 29.0 12835 13.42 22.1

 

505 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ TEI ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ ΗΜ. 111 111 17297 16.95 37.1 11607 11.83 21.1

 

709 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ TEI ΚΡΗΤΗΣ (ΧΑΝΙΑ) ΗΜ. 161 161 13242 14.12 18.2 7592 8.43 9.2

 

705 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ TEI ΛΑΜΙΑΣ ΗΜ. 194 194 13355 13.74 23.3 8271 9.18 10.5

 

503 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ TEI ΠΕΙΡΑΙΑ ΗΜ. 93 93 13801 13.77 27.1 12417 12.53 23.9

 

511 ΝΑΥΠΗΓΙΚΗΣ TEI ΑΘΗΝΑΣ ΗΜ. 58 58 17109 17.17 33.7 12277 12.68 20.1

 

737 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΤΕΙ ΧΑΛΚΙΔΑΣ ΗΜ. 96 96 16523 16.77 32.3 10973 11.47 18.3

 

720 ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ TEI ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ ΗΜ. 68 68 16858 16.90 33.2 13444 13.32 28.0

 

714 ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ TEI ΠΕΙΡΑΙΑ ΗΜ. 83 83 15787 16.07 30.3 13326 13.93 21.4

 

722 ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ TEI ΧΑΛΚΙΔΑΣ ΗΜ. 240 240 13391 14.36 19.9 10865 12.18 11.9

 

753 ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ TEI ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ ΗΜ. 96 96 12999 13.34 23.3 9788 10.37 17.8

 

713 ΗΛ/ΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ TEI ΠΕΙΡΑΙΑ ΗΜ. 123 123 16085 16.46 30.1 13703 14.57 20.5

 

516 ΟΧΗΜΑΤΩΝ TEI ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ ΗΜ. 102 102 16818 16.73 33.2 10865 11.41 15.3

 

480 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ TEI ΑΘΗΝΑΣ ΗΜ. 58 58 16865 16.92 33.5 13897 14.33 24.3

 

497 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ ΑΣΠΑΙΤΕ ΑΘΗΝΑΣ ΗΜ. 54 54 16262 15.85 35.4 13388 13.85 22.6

 

507 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΣΠΑΙΤΕ ΑΘΗΝΑΣ ΗΜ. 54 54 15875 16.22 28.9 13128 13.32 24.6

 

477 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ ΑΣΠΑΙΤΕ ΑΘΗΝΑΣ ΗΜ. 54 54 16296 16.43 32.0 13790 14.05 27.0

 

457 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΑΣΠΑΙΤΕ ΑΘΗΝΑΣ ΗΜ. 55 55 17238 17.22 34.8 14325 14.83 22.9

 

444 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΑΣΠΑΙΤΕ ΑΘΗΝΑΣ ΗΜ. 40 40 14956 15.18 26.8 13439 14.27 18.7

 

Σε σύνολο 46 σχολών οι 13 είναι κάτω από την βάση για τον τελευταίο εισελθόντα . Ολες δε είναι στην επαρχία και γνωρίζουμε τι σημαίνει γιά ένα γονιό το κόστος σπουδών στην επαρχία με αμφίβολα αποτελέσματα από πλευράς επαγγελματικών δικαιωμάτων έναντι των αντίστοιχου κόστους αλλά με πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα , "στας Ευρώπας" Δυτικάς τε και Ανατολικάς .

 

Ας δούμε δε και τα χειρότερα .

Οι 2 με την χαμηλότερη βάση , τα τμήματα ανακαίνισης και αποκατάστασης κτιρίων δεν έχουν κανένα Ε.Δ. και είναι και στην επαρχία .

Επίσης παρότι ότι δεν υπήρχε βάση εισαγωγής , στην Πάτρα υπήρξαν 22 κενές θέσεις σε σύνολο 138 και στα Τρίκαλα 116 σε σύνολο 138 μια και μόλις 22 παιδιά δήλωσαν αυτή την σχολή .

Δείτε όμως και τις μονάδες των πρώτων : 14966 στα Τρίκαλα και 19335 στην Πάτρα .

Τι θα πεί τώρα η πολιτεία σε αυτά τα παιδιά , που λοιδορήθηκαν από τα ΜΜΕ , απλά γιατί κάποιοι δήλωσαν για πλάκα το τμήμα τους . Είναι μάλιστα και οι μόνες από όλες τις σχολές μηχανικών που δεν συμπληρώθηκε ο αριθμός εισακτέων .

 

Αντίστοιχα κοιτάξτε στα τμήματα που έχουν χαμηλές βάσεις την διαφορά α’ με τελευταίο εισαχθέντα . Κυμαίνονται από 5500 μέχρι 13200 μόρια .

Επίσης η πτώση των βάσεων στις επαρχιακές σχολές σε σύγκριση με πέρσι είναι μέχρι 2000 μόρια εκτός των 2 ανακαινίσεων που είναι 4008 και 5868 αντίστοιχα .

Ενδιαφέρον έχει επίσης η σύγκριση των ανακαινίσεων με τις 2 εσωτερικής αρχιτεκτονικής που έχουν επαγγελματικά δικαιώματα , ενώ είναι η μια Αθήνα και η άλλη Σέρρες , κοντά δηλαδή στην θεσσαλονίκη .

Ένα πινακάκι για την σύγκριση .

 

523 ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΤΙΡΙΩΝ TEI ΠΑΤΡΑΣ ΗΜ. 138 114 19335 16.73 32.5 6199 4.28 5.9

 

738 ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΤΙΡΙΩΝ TEI ΛΑΡΙΣΑΣ (ΤΡΙΚΑΛΑ) ΗΜ. 138 22 14966 13.07 20.2 7330 4.37 7.0

 

519 ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ, ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗΣ & ΣΧΕΔ.ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ ΗΜ. 61 61 21019 18.13 33.5 19395 16.57 31.1

 

750 ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ, ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗΣ & ΣΧΕΔ.ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ ΤΕΙ ΣΕΡΡΩΝ ΗΜ. 125 125 20108 17.22 31.4 15311 13.69 29.1

 

Μιλάμε για τεράστιες διαφορές .

Αυτά για την συζήτηση μας .

 

Ελπίζω να σταματήσετε τις ισοπεδωτικές απόψεις .

Ολοι έχουμε δεί καλούς και κακούς πτυχιούχους και διπλωματούχους .

Link to comment
Share on other sites

Καταρχάς να ξέρεις ότι έχει διαφορά η υλοποίηση μια Η/Μ εγκατάστασης και η βέλτιστη υλοποίηση μιας Η/Μ εγκατάστασης. Υλοποίηση μίας Η/Μ εγκατάστασης μπορούν να κάνουν όλοι οι άνθρωποι. Σωστή υλοποίηση μίας Η/Μ εγκατάστασης μπορούν να κάνουν όσοι γνωρίζουν που είναι αυτοί που αναφέρεις. Καλή υλοποίηση μιας Η/Μ εγκατάστασης μπορούν να κάνουν μόνο όσοι ξέρουν την επιστήμη σε βάθος. Βέλτιστη υλοποίηση μιας Η/Μ εγκατάστασης μπορούν να κάνουν πολύ λίγα άτομα.

Για πες μου ρε φίλε εσύ και οι τεχνίτες μπορείτε να κάνετε ένα απλό διώροφο που να έχει βέλτιστη οικονομία ενέργειας (αν καταλαβαίνεις τι λέω); Αυτό γνωρίζεις τι μαθηματικά χρειάζεται; Γνωρίζεις τι μαθηματικά χρειάζονται για να σχεδιάσεις τον φωτισμό ενός απλού διώροφου κτήριου ενός ατόμου που έχει σοβαρό πρόβλημα όρασης; Έχεις ακούσει για τους ανθρώπους που έχουν πρόβλημα με τα ηλεκτρομαγνητικά πεδία; Γνωρίζεις τι γνώσεις και τι μαθηματικά χρειάζονται για να σχεδιάσεις την Η/Μ εγκατάσταση του σπιτιού αυτών των ατόμων;

 

Εσύ δεν έχεις ιδέα πως γίνεται η καλύτερη μελέτη και επίσης ύστερα από 14 χρόνια δουλειάς δεν έχεις καταλάβει ότι στην Ελλάδα υπάρχουν καμιά 10αριά ΗΜ που προσφέρουν ποιότητα και οικονομία στην μελέτη και οι υπόλοιποι συμπεριλαμβανομένου και εσένα κλέβεται - κοροϊδεύεται τον κοσμάκη.

 

Τι έχεις προσφέρει ρε φίλε στην κοινωνία και γενικά στην ανθρωπότητα αυτά τα 14 χρόνια δουλειάς; Τι νέα ιδέα έχεις δημιουργήσει; Τι άλλο ξέρεις να κάνεις εκτός από να υπογράφεις πως να βιδώνουν βίδες οι τεχνίτες;

Επίσης για να έχεις δουλέψει 14 χρόνια, να υποθέσω ότι πήρες πτυχίο από τα ΤΕΙ στα 22 σου άρα είσαι 36. Για πες μου ρε φίλε στα 50 σου πως φαντάζεσαι τον εαυτό σου να δουλεύει; Ένα απλό ρομπότ των 5 ευρώ θα σε αντικαθιστά έτσι απλά. Δεν έχεις πάρει χαμπάρι ότι οι μεγάλες εταιρίες πλέον χρησιμοποιούν έξυπνα software για δουλειές του είδους σου; Δεν έχεις πάρει χαμπάρι ότι τα άτομα του είδους σου έχουν φθίνουσα χρησιμότητα στην ανθρωπότητα με την πάροδο του χρόνου; Πια πιάτσα και μλκς ρε φίλε; Εδώ είμαστε.... Μπαίνουμε στο 2011. Δεν έχεις καταλάβει ότι πλέον το παιχνίδι παίζεται σε software, προχωρημένα μαθηματικά, internet, νέες και διαφορετικές ιδέες; Η πιάτσα είναι πλέον ένα παραμυθάκι που λένε οι καθηγητές στους φοιτητές. Έχουν αλλάξει οι καιροί φίλε μου. Μέχρι στιγμής άμα δεν έχεις ένα επίπεδο μόρφωσης δεν κάνεις σοβαρή δουλειά. Σιγά σιγά άμα δεν έχεις ένα επίπεδο μόρφωσης δεν θα μπορείς να κάνεις τίποτα....

 

Τουλάχιστον εγώ δεν έχω στην τσέπη μου κομπιουτεράκι για μετατροπή ευρώ σε δραχμές.

 

Επειδή είπες ότι δεν θες να συνεχίσεις τους τσακωμούς δεν θα απαντήσω. Παραθέτω απλά ξανά τα λεγόμενα σου που θεωρώ πως είναι και η καλύτερη απάντηση γιαυτούς που γνωρίζουν....

 

 

Τώρα σε ότι αφορα τη γενικότερη συζήτηση το θέμα είναι απλό. Μερίδα των διπλωματούχων απλά δεν θέλει άλλους στα πόδια της, όπως άλλωσε κάθε επαγγελματικός κλάδος. Αυτό είναι λογικό αλλά όχι κατ' ανάγκη και δίκαιο. Το θέμα δεν είναι τι ξέρει και τι δεν ξέρει ο καθένας. Αυτά είναι ανοησίες που της λέει το ΤΕΕ και κάποιοι πορωμένοι φοιτητές που εκτός ότι είναι παντελώς άσχετοι με την αγορά, είναι και φαντασμένοι και νομίζουν πως όταν τελειώσουν το πολυτεχνείο θα είναι σε θέση να σχεδιάσουν πυρηνικούς σταθμούς.

Στις σχολές αποκτά κανείς τις βασικές γνώσεις και με συγκεκριμένη κατεύθυνση. Στο πολυτεχνείο αποκτά περισσότερες. Από κει και πέρα αυτές οι γνώσεις ΔΕΝ σε κάνουν μηχανικό. Σε κάνουν εν δυνάμει μηχανικό. Ο μηχανικός της καθημερινής πρακτικής, ο μηχανικός εφαρμογής δηλαδή, είναι αυτός που ξέρει να δώσει άμεσες, ασφαλείς και εφαρμόσιμες λύσεις και αυτό προυποθέτει, εκτός από το να σου κόβει, τα εξής :

 

1. Θεωρητική γνώση

2. Γνώση της αγοράς και των υλικών/συστημάτων που κυκλοφορουν

3. Εμπειρία εφαρμογής-κατασκευής

4. Συνεχές διάβασμα και παρακολούθηση των εξελίξεων.

 

Τι προσόντα διαθέτει ο πτυχιούχος/διπλωματούχος όταν τελειώνει τη σχολή ? Με άριστα το

"10" έχουμε :

 

1. από 3 εως 7

2. 0

3. 0

4. 1

 

Τώρα όλη η συζήτηση γίνεται για το "1", δηλαδή αν διπλωματούχους έχει παραπάνω θεωρητικές γνώσεις ή όχι. Και πες ότι έχει, τι έγινε ? Μπράβο του, θα έχει ένα καλό εργαλείο για τη μετέπειτα πορεία του. Είναι όμως μηχανικός ? σαφώς όχι. Το 80% των αποφοίτων με την απόκτηση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος δεν είναι σε θέση να ασκήσει κανένα επάγγελμα με σοβαρότητα. Είναι απλά εν δυνάμει μηχανικοί. Το όλο παιχνίδι έχει να κάνει με την κατοχή "εξουσίας". Το πραγματικό ζήτημα δεν είναι τι γνώσεις έχεις κάποιος μετά από 10 ή 20 χρόνια εμπειρίας ή αν μπορεί να δώσει σωστές και εφαρμόσιμες λύσεις σε ένα τεχνικό πρόβλημα, αλλά ποιός πρέπει να έχει δικαίωμα υπογραφής ΑΣΧΕΤΩΣ ΓΝΩΣΕΩΝ. Σε αυτό τον πόλεμο εξουσίας επιστρατεύονται διάφορα σοβαροφανή επιχειρήματα όπως "σπουδάσα 5 χρόνια, εσύ 4", "έγραψα 18 μαθηματικά στη 2α γυμνασίου, έγραψες 12" και άλλες τέτοιες ισοπεδωτικές ανοησίες που απλά ΓΕΝΙΚΕΥΟΥΝ πιθανόν κάποιες τάσεις. Καλοί και κακοί υπάρχουν παντού. Αλλού περισσότεροι αλλού λιγότεροι. Κάποιοι ξεκινούν με λιγότερα εφόδια, κάποιοι με περισσότερα αλλά τη θεωρητική γνώση υποτίθεται ότι στοιχειωδώς την πιστοποιούν τα τριτοβάθμια ιδρύματα της χώρας.

 

Τώρα, σε ότι αφορά στην ανάπτυξη καινοτομιών, στην έρευνα και στην επίλυση θεωρητικών, σύνθετων προβλημάτων, ποφανώς εκεί το σημαντικό δεν είναι ούτε η εμπειρία στη κατασκευή ούτε η γνώση της αγοράς, αλλά η πληρέστερη θεωρητική κατάρτηση. Βασικά εργαλεία σου στις περιπτώσεις αυτές είναι τα μαθηματικά, η φυσική και οι θετικές επιστήμες. Αυτό όμως είναι κάτι διαφορετικό από την εφαρμογή της θεωρίας. Άλλο πράγμα ο μηχανικός εφαρμογής λοιπόν και άλλο πράγμα ο ερευνητής. Και θα το ξαναπώ ακόμα μια φορά. Όποιος μηχανικός θεωρεί πως η μελέτη αποχέτευσης ενός διόροφου ή η ηλεκτρολογική εγκατάσταση ισχυρών-ασθενών ρευμάτων μιας πολυκατοικίας είναι τόσο σύνθετη μελέτη που πρέπει αποκλειστικά π να την εκπονήσει μόνο διπλωματούχος μηχανικός απλά προσβάλλει το δίπλωμά του και υποβαθμίζει τις σπουδές του.

Υπάρχει επίσης ένα "αίσθημα" αδικίας. Σου λέει εγώ σπούδασα 5 χρόνια σε μια δύσκολη σχολή, γιατί να έχω τα ίδια δικαιώματα με σένα που σπούδασες λιγότερο ? Πράγματι αυτό το ερώτημα διατυπώνει ένα λογικό συνειρμό αλλά ΔΕΝ μπορεί να συσχετιστεί στο ελάχιστο με το ποιός είναι πραγματικά καλός επαγγελματίας. Και εδώ μιλάμε για επαγγελματικά δικαιώματα, όχι για ακαδημαϊκά. Αν δηλαδή σε μια κοινωνία υπάρχουν 110.000 διπλωματούχοι αλλά δεν υπάρχουν δουλειές, δεν υπάρχει έρευνα, δεν υπάρχει καινοτομία, αυτό δεν μπορεί να σχετίζεται με τα δικαιώματα των διαφόρων κλάδων. Είναι απλά ένα κοινωνικό πρόβλημα και η λύση είναι μάλλον να μειωθεί ο αριθμός των διπλωματούχων παρά να απαγορεύεται και να στερείται το δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματός στους υπολοίπους. Το να σχεδιάσεις 1 ηλεκτρικό πίνακα με 25 γραμμές και να μελετήσεις την πτώση τάσης και τις διατομές των καλωδίων, ή το να σχεδιάσεις την ύδρευση-αποχέτευση μιας πολυκατοικίας δεν μπορεί να αποτελεί προνόμιο μονάχα των διπλωματούχων. Πως να το κάνουμε ρε παιδιά.

Link to comment
Share on other sites

GeorgeS, έτσι τους έμαθαν - αυτά λένε

Σε λίγο καιρό που το θέμα θα πάει στα αζήτητα, θα βγει πάλι ο "κομμάντο" και θα αρχίσει περί βάσεων-ποιότητας-σχολές-χρόνια σπουδών-ασφάλεια κλπ.

Δεν μπορούν να τα χωνέψουν και να τα παραδεχτούν, αλλιώς τους γαλούχησαν.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ ξέρω ότι όλοι οι σοβαροί διπλωματούχοι μηχανικοί που εχω συνεργαστεί κατά καιρούς και είναι γνώστες του αντικειμένου που ασχολούνται δεν έχουν τέτοια ζητήματα. Τα θέματα αυτά εγείρονται συνήθως από μια μερίδα ανθρώπων που προσπαθούν να στηρίξουν την επιβίωσή τους και το κοινωνικό τους status ΟΧΙ με τις γνώσεις τους και τη δουλειά τους αλλά στηριζόμενοι σε διάφορους τίτλους τιμής. Σε αυτούς συγκαταλέγονται πλήθος αργόσχολων στο ΤΕΕ, μερίδα φαντασμένων φοιτητών, διάφοροι γραβατοφορεμένοι τεμπέληδες που περιφέρονται ασκόπως στη Δημόσια Διοίκηση με ύφος 100 καρδυναλλίων και ένας αριθμός ανθρώπων που έχουν παρασυρθεί από την νεο-γκεμπελίστικη προπαγάνδα που γίνεται είτε μέσω της γνωστής φυλλάδας (ενημερωτικό δελτίο τάχα μου) είτε με διάφορες ανακριβείς δηλώσεις εδώ και εκεί. Επαναλαμβάνω δε για πολλοστή φορά ότι το φαινόμενο αυτό είναι παγκόσμια ελληνική πρωτοτυπία αφού σε καμία άλλη χώρα της Κοινότητας δεν τέθηκε ποτέ τέτοιο ζήτημα (βλέπε Γερμανία, Αυστρία, Φινλανδία κλπ) και δεν υπήρξε ποτέ τέτοια πολεμική απαξίωση σε βάρος ΔΗΜΟΣΙΩΝ Ιδρυμάτων της χώρας και των αποφοίτων τους.

Link to comment
Share on other sites

Οι νεοι κι ανεργοι διπλωματουχοι εχουν το προβλημα και οχι οι ''φτιαγμενοι απο κουνια'', καθως πρεπει να λυσουν το προβλημα της επιβιωσης τους αντιμετωπιζοντας επαγγελματιες που χωρις να εχουν επενδυσει τα αναλογα, ζητουν τα αναλογα.

Link to comment
Share on other sites

Το σωστό είναι ο άνεργος και νέος διπλωματούχος να ζητάει και να επιδιώκει το καλύτερο για αυτόν και όχι το χειρότερο για τον άλλον. Αν δε προσέξει να δει τα δικά του λάθη που τον έχουν στην ανεργία δε θα τα καταφέρει ποτέ. Θα μένει στις δάφνες του διπλώματος του και στο 19,5 στις πανελλήνιες και πάντα θα του φταίνε οι άλλοι. Τη δουλειά και τα λεφτά θα τα έχει ο τύπος που σκίστηκε για να πετύχει ως επαγγελματίας και δεν είχε τη μύτη στο ταβάνι. Μιλούσα με ένα παλιό αφεντικό μου και το ύφος που έχουν ορισμένοι διπλωματούχοι στις συνεντεύξεις είναι πραγματικά για κλωτσιές...

 

Αν οφείλεται στη κρίση που ζούμε το βιοπορίστικο πρόβλημα του καθενος, δε λύνεται με το να μειώνει τους άλλους γύρω του...

Link to comment
Share on other sites

zografos τα ίδια κι εσύ

δεν ζητάμε τα ανάλογα. θα το καταλάβεις ? και μην με ρωτήσεις τί ζητάμε γιατί θα πετάξω το pc...

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.