Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ειδικά θέματα τεχνολογίας σκυροδέματος


 

Recommended Posts

O καθηγητής Τάσσιος είχε περιγράψει κάποτε πολύ εύστοχα την όλη κατάσταση σαν τσίρκο με άγρια και ανεκπαίδευτα θηρία και τον μηχανικό σαν τον θηριοδαμαστή που καλείται να εκτελέσει την παράσταση χωρίς να τον φάνε!

 

Πολύ καλό.

 

Και τα έλεγε παραστατικότατα και φωνή που σε καθήλωνε. Που το θυμήθηκες τώρα ...

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 311
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Υπάρχει μια λεπτή ισορροπία με τον πελάτη που σίγουρα μπορείς να διασφαλίσεις. Στο κεφάλι μου λέγετε εμπιστοσύνη. Αυτη θα πρέπει να είναι και απο τις 2 πλευρές. Θα φέρω μια παρομοίωση με τον γιατρό. Ολοι οι γιατροί προσπαθούν να διατηρήσουν μια απόσταση ασφαλείας με τον πελάτη τους. Δεν γίνονται φίλοι σε σημείο που η φιλία να επηρεάζει την λειτουργία τους. Αντίθετα, οι μηχανικοί είτε λόγω της συναναστροφής με εργολάβους, είτε λόγω του διαφορετικής αντίληψης που έχει δημιουργηθεί με τα χρόνια προσπαθούν να γίνουν κολλητοί και φτάσουν να γίνουν οι λογιστές του φίλου τους. Αυτό το κάνουν έχοντας κατ εμέ την λογική οτι θα μου φέρει και άλλη πελατεία. Σε πολλές περιπτώσεις η λογική (σωστή ή λάθος δικό σας ερώτημα) αυτή δίνει στον πελάτη το δικαίωμα να επεμβαίνει σε πολλά πράγματα μέσα στο έργο και ειδικότερα στις τιμές, κλπ. Πολλές φορές ο πελάτης βάζει το καπέλο του μηχανικού και βγαίνει στην γύρα για να γυρίσει γεμάτος περηφάνια και να πει βρήκα φθηνότερο το κυβικό κατα 10Ε!!!. Δεν συνεχίζω με το παράδειγμα και την πιθανή αντίδραση του μηχανικού διότι θα παρεξηγηθώ. Με το πέρασμα του χρόνου η σχέση φιλίας σταματάει και καθένας τραβάει τον δρόμο του. Εαν μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα δημιουργηθούν προβλήματα τότε η φιλία μετατρέπεται σε μίσος αφού ο πελάτης πλήρωσε και ο μηχανικός εισέπραξε. Τα Ελληνικά δικαστήρια έχουν πολλές τέτοιες υποθέσεις καθημερινά. Ο πελάτης τώρα με την συμβουλή του δικηγόρου ενός ακόμα σωστού επαγγελματία σαν τον γιατρό, θα εκμεταλλευτεί στο έπακρον την "πρότερη φιλιά" τους κάνοντας την δουλεία του και προσπαθώντας να καλύψει τόσο τις ζημιές του πελάτη του όσο και το δικό του κέρδος. Εδώ ισχύουν πολλές φορές τα ποσοστά. Ο μηχανικός τις περισσότερες φορές θα βρεθεί χαμένος αφού τα στοιχεία (τιμολόγια, κανονισμός, κλπ) υπάρχουν. Για να το ξαναγυρίσω στο θέμα μας. Ενα τυπικό παράδειγμα είναι ο ΚΤΣ και τα 330 κιλά. Εαν το τιμολόγιο λεέι 20/25 αλλα με 270 κιλά προφανώς και ο δικηγόρος θα το εκμεταλλευτεί.

Link to comment
Share on other sites

Ροδοπουλος:

Ο μηχανικός τις περισσότερες φορές θα βρεθεί χαμένος αφού τα στοιχεία (τιμολόγια, κανονισμός, κλπ) υπάρχουν.

 

Ο μηχανικός κ. Ροδόπουλε εδώ στην Ελλάδα είναι χαμένος από χέρι ότι και να κάνει. Οι συνθήκες (πιάτσα) εξάσκησης του επαγγέλματος είναι τέτοιες.

Αν δεν αλλάξει όλο το θεσμικό πλαίσιο παραγωγής έργων, εάν η πολιτεία δεν αναλάβει τις ευθύνες της όσον αφορά τον έλεγχο και την πιστοποίηση υλικών-συνεργείων, ο μηχανικός θα συνεχίσει να παριστάνει τον Θεό, δυστυχώς.

Link to comment
Share on other sites

.............εάν η πολιτεία δεν αναλάβει τις ευθύνες της όσον αφορά τον έλεγχο και την πιστοποίηση υλικών-συνεργείων.............

Συζητούσα τις προάλες με ένα 65-αρι συνάδελφο ο οποίος έφυγε από την Ελλάδα περίπου στα 25 του για το Μόντρεαλ του Καναδά, όπου έστησε μελετητική-κατασκευαστική εταιρεία.

Δεν μπορείτε να φανταστείτε τι εξετάσεις δίνει κάποιος, πάντα κρατικές, για γίνει υδραυλικός, μπετατζής, ξυλουργός κ.τ.λ.

Θεώρησα πολύ απλά ότι μου κάνει πλάκα ο άνθρωπος!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Γιατί δεν υπάρχουν πιστοποιημένα συνεργεία και υλικά? Κάνετε λάθος απλά ο πελάτης δεν τα πληρώνει και ο μηχανικός δεν τα επιβάλει. Να σου πώ για πιστοποιημένο gunite αλλα του πληρώνεις 250Ε μεροκάματο?

Link to comment
Share on other sites

Γιατί να τον πληρώσεις 250 ευρώ μεροκάματο?Μήπως έχει ISO?Μήπως είναι κατοχυρωμένος κανείς για κακοτεχνίες?Ο gunite θα σου πει ότι έφταιγαν οι άλλοι.Κ πλήρωνε εξτρά πραγματογνωμοσύνες να το αποδείξεις.

 

Δεν είναι λύσεις αυτές, πρέπει να επιβληθεί σε ΟΛΟΥΣ η πιστοποίηση για να έχουμε ανταγωνιστική αγορά, ειδάλλως κορϊδευόμαστε.

Link to comment
Share on other sites

Λοιπον πριν 9 χρόνια ήρθε μια εταιρία με ISO, Shotcrete Nozzle man Certificate, φοβερό εξοπλισμό με αυτόματο μετρητή δοσολογίας ακόμα και με ρομποτικά. Εκατσαν 2 χρόνια και έφυγαν. Δεν πήραν ούτε ενα μεγάλο έργο. Κανένας μηχανικός δεν τους υποστήριξε διότι ήταν ακριβοί και φοβόντουσαν μην χάσουνε και αυτοί την δουλειά.

Link to comment
Share on other sites

Της στρεβλώσεις τις αγοράς δεν θα τις διορθώσουν οι μηχανικοί.

Ούτε μπορεί ο μηχανικός σε μία ανταγωνιστική, ελεύθερη (=αχαλίνωτη) αγορά να επιβάλει κανόνες.

Τις στρεβλώσει μπορεί και οφείλει να τις διορθώσει ο νόμος, που όμως δεν υπάρχει.

 

Όσες μονάδες εφήρμοσαν πρότυπα και προδιαγραφές, δεν το έκαναν για τον φόβο του ΠΜ αλλά για τον νόμο.

Όσες μονάδες δεν κλέβουν, δεν το κάνουν επειδή έχει κυβίσει ο πμ, αλλά επειδή καραδοκεί το ΣΔΟΕ κι άμα πιάσει αυτοκίνητο δημοσίας ελλιποβαρές, τους πήρε και του σήκωσε...

Για του λόγου το αληθές ας δει όποιος θέλει τι γίνεται με τις ποσότητες εκεί που δεν υπάρχει ΣΔΟΕ ή γεφυροπλάστιγγα.

 

Αν ο μπετατζής έχανε την άδεια του τεχνίτη με μία αναφορά του ΠΜ, θα βλέπαμε πως δονείται το μπετό και πως φτιάχνονται τα στεγανά καλούπια.

 

Ας μην επιρρίπτουμε λοιπόν στον ΠΜ ευθύνες που δεν του αναλογούν και υποχρεώσεις που δεν είναι δικές του.

Link to comment
Share on other sites

Ο μηχανικός μπορεί να επιβάλει απαιτήσεις, κανονισμούς και προδιαγραφές.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.