Μετάβαση στο περιεχόμενο

Τι νοείται σαν ζώνη ασφαλείας Διεθνών, Εθνικών, Επαρχιακών, Δημοτικών ή Κοινοτικών οδών;


Recommended Posts

στο 2 ζ του ΠΔ 209/98 αναφέρεται απόσταση 15 μ. από άξονα δημοτικού ή κοινοτικού δρόμου εκτός ορίων οικισμών-εκτός σχεδίου. Μήπως αυτή είναι η περίπτωση που ψάχνεις;

 

Παύλο ευχαριστώ!!! Έχεις δίκιο !!!

Το μάτι μου "πήδαγε" το τέλος της παραγράφου αν και το διάβασα άπειρες φορές..... :blink:

Edited by Kapa
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Συνάδελφοι καλησπέρα σας! Ήθελα τα φώτα σας στο παρακάτω θέμα. Σε νέα προθήκη καθ' ύψος κατοικίας ο  α' όροφος θα είναι εκτός ζώνης ασφάλειας αλλά κολλητά με τη ζώνη ασφάλειας. Μπορούμε να κάνουμε εξώστες εντός της ζώνης ασφάλειας και μέχρι πόσο άνοιγμα; Πάω με την παράγραφο 3 άρθρο 16 του ΝΟΚ, μέχρι 1/10 πλάτους δρόμου; Στέγαστρο εντός της ζώνης ασφάλειας επιτρέπεται; 

Link to comment
Share on other sites

Είναι εντός οικισμού και α' επαρχιακό οδικό δίκτυο. Ζώνη ασφάλειας = 10 μ από τον άξονα. Παίζει ρόλο αν είναι εντός, εκτός οικισμού και επαρχιακό ή εθνικό οδικό δίκτυο στο ποιες κατασκευές επιτρέπονται εντός της ζώνης ασφάλειας;

Ναι δεν είναι πλάτος οδού η ζώνη ασφάλειας. Μήπως μπορεί να βγάλει εξώστη Π/10 εντός της ζώνης ασφάλειας, όπου Π: πλάτος επαρχιακής οδού (παράγραφο 3 άρθρο 16 του ΝΟΚ) ;

Στέγαστρο - ημιυπαίθριος χώρος εντός της ζώνης ασφάλειας επιτρέπεται ; Ήθελα τα φώτα σας.

Link to comment
Share on other sites

το ερώτημα που προκύπτει είναι εάν η γραμμή τοποθέτησης της οικοδομής που ορίζεται από το ΠΔ 209/98 αποτελεί την οικοδομική γραμμή κατά τις διατάξεις ΓΟΚ κ ΝΟΚ και αν η επιφάνεια του οικοπέδου μπροστά από την γραμμή και μέχρι το δρόμο αποτελεί προκήπιο.

έχω κρατήσει από τη νομοθεσία τα παρακάτω:

 

α)έγγραφο ΔΟΚΚ 3157/13 (το οποίο παραθέτω)  "Αλλαγή χρήσης σε νομίμως υφιστάμενο κτίριο εμπίπτον στη ζώνη ασφάλειας

υπεραστικής συγκοινωνίας" μεταξύ των οποίων αναφέρει "...επειδή η απόσταση από το όριο της οδού στους οικισμούς χωρίς σχέδιο σύμφωνα με το ΠΔ-209/98 (ΦΕΚ-169/Α/5-7-98), (Αρθ-2 παρ.2) εξομοιούται με την έννοια της ιδιωτικής πρασιάς και όχι του Δημόσιου κοινόχρηστου χώρου, ή άποψή μας είναι ότι δύναται να εκδοθεί άδεια αλλαγής χρήσης στο συγκεκριμένο νομίμως υφιστάμενο κτίριο."

 

και στο παλιότερο διάταγμα το οποίο έχει καταργηθεί:

β) ΒΔ/30-12-64  ΦΕΚ-9/Α/16-1-65) 

 

ΆΡΘΡΟ1 ΠΑΡ. 3

                           ΑΡΘΡΟΝ 2.

     (Σ.Σ. Το άρθρον 2 τίθεται ως αντικατεστάθη διά του από    

          ΒΔ/7-8-67 (ΦΕΚ-104/Δ/67).

     "1) Από της δημοσιεύσεως του παρόντος το από ΒΔ/26-8-36

ΒΔ/γμα "περί τηρήσεως προκηπίου προ των οικοδομών των

ανεγειρομένων εκατέρωθεν των Εθνικών επαρχιακών και δημοτικών ή

κοινοτικών οδών (ΦΕΚ-392/Α) ισχύει μόνον επί δημοτικών ή

κοινοτικών οδών ως επίσης και επί των επαρχιακών οδών των Νομών

Κυκλάδων, Λέσβου, Χίου, Σάμου, Νήσων και Νομού Πειραιώς, Νήσων

Βορείων Σποράδων Σκύρου, Σκιάθου, Σκοπέλου και Αλωνήσου,

Δωδεκανήσου πλην της Νήσου Ρόδου και Ιονίων νήσων πλην της νήσου

Κερκύρας". 

 

 

Ας δούμε τους ορισμούς κατά ΓΟΚ 85- ΆΡΘΡΟ 2

 

 9. Ρυμοτομική γραμμή είναι εκείνη που ορίζεται από το ρυμοτομικό σχέδιο και χωρίζει οικοδομικό τετράγωνο ή γήπεδο από κοινόχρηστο χώρο του οικισμού. 

 

  10. Οικοδομική γραμμή ή γραμμή δόμησης είναι το όριο οικοδομικού τετραγώνου που ορίζεται από το ρυμοτομικό σχέδιο προς την πλευρά του κοινόχρηστου χώρου, έως το οποίο επιτρέπεται η δόμηση. 

 

11. Προκήπιο ή πρασιά είναι το τμήμα του οικοδομικού τετραγώνου, που βρίσκεται ανάμεσα στη ρυμοτομική γραμμή και τη γραμμή δόμησης ή οικοδομική γραμμή. 

 

Σε οικισμό χωρίς ρυμοτομικό σχέδιο εξ ορισμού δεν υπάρχουν εγκεκριμένες από σχέδιο ρυμοτομικές και οικοδομικές γραμμές. Η γραμμή δόμησης επιβάλλεται από άλλες διατάξεις (πχ ασφάλεια υπεραστικής συγκοινωνίας κλπ). και οι ρυμοτομική γραμμή από το όριο του υφιστάμενου δρόμου. Το παραπάνω έγγραφο μιλάει για "προσομοίωση" της εδαφικής έκτασης ανάμεσα στο όριο οδού και τη γραμμή δόμησης.

Άρα, σαν πρώτη σκέψη. θα πρέπει να απαντηθεί το ερώτημα,  εάν η "προσομοίωση προκηπίου" συμπίπτει με τον  ορισμό προκηπίου σύμφωνα με τον ΓΟΚ, όταν  δεν υπάρχουν εγκεκριμένες από Ρ.Σ οικοδομικές και ρυμοτομικές γραμμές?

 

Αν η απάντηση είναι θετική,  τότε θεωρούμε ότι έχει ισχύ το άρθρο 16 του ΝΟΚ για εξώστες προεξέχοντες 1/10 * Π του πλάτους του δρόμου (Πως θα ορίσουμε το πλάτος του δρόμου,όταν δεν υπάρχει εγκεκριμένο,από Ρ.Σ πλάτος, οδού? )

 

και το άρθρο 17 Α, Β για κατασκευές στο προκήπιο? 

 

Προσωπικά, Γιώργο δεν έχω καταλήξει αν μπορείς να βγάλεις τον εξώστη 1/10 πλάτους εκτός γραμμής δόμησης που επιβάλει το ΠΔ. 209/98. Για το λόγο αυτό, επειδή πρέπει και να φυλαγόμαστε, αν δεν βρεις μια ισχυρή επιχειρηματολογία γι αυτό, καλύτερα να θεωρήσεις ότι δεν μπορείς να έχεις εξώστη εκτός γραμμής.

 

Ας καταθέσει κάποιος άλλος συνάδελφος που του εγκρίθηκε από πολεοδομία κάτι ανάλογο. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Καλημέρα, θα ήθελα να ρωτήσω ποια ειναι η ελάχιστη απόσταση που πρέπει να υπάρχει απο εγκαταλελειμμένες γραμμές τρενου σε εκτός σχεδίου περιοχή ωστε να μπορούμε να κάνουμε τακτοποιηση με τον  ν. 4178 .. Ειναι 15 μ ?

 

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Link to comment
Share on other sites

από τις γενικές διατάξεις της εκτός σχεδίου δόμησης προκύπτει υποχρέωση για τοποθέτηση της οικοδομής τουλάχιστον 15 μ. από τη γραμμή ορίου της ζώνης απαλλοτρίωσης σιδηροδρομικής γραμμής.

Στις απαγορεύσεις όμως του άρθρου 2 παρ δ του ν,4178/13, η αναφορά που γίνεται περιλαμβάνει μόνο τις περιπτώσεις οδών σχετικά με τα μέτρα ασφαλείας της υπεραστικής συγκοινωνίας. 

Απαγόρευση για σιδηροδρομικές γραμμές δεν έβαλαν. (ίσως το ξέχασαν ποιος ξέρει).

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Για την ζώνη ασφάλειας γίνεται αναφορά στις περιπτώσεις που βρίσκεται εντός σχεδίου πόλης και εντος οικισμών.

Στις περιπτώσεις έκτος σχεδίου και εκτός οικισμών, δεν υπάρχει ζώνη ασφάλειας?

 

http://www.minenv.gr/1/13/131/13108/g13108186.html

Link to comment
Share on other sites

Φυσικά και υπάρχει ζώνη ασφαλείας στις εκτός σχεδίου περιοχές τις οποίες διατρέχουν εθνικές, επαρχιακές και δημοτικές οδοί. Το ισχύον ΠΔ είναι το 209/98 περί μέτρων ασφαλείας της υπεραστικής συγκοινωνίας.

Αν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο ερώτημα το θέτεις, ώστε να το συζητήσουμε. 

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.