Μετάβαση στο περιεχόμενο

Τι νοείται σαν ζώνη ασφαλείας Διεθνών, Εθνικών, Επαρχιακών, Δημοτικών ή Κοινοτικών οδών;


Recommended Posts

Συνάδελφοι καλησπέρα,


 


   Εδώ και μία βδομάδα και έχοντας διαβάσει όλη τη νομοθεσία αλλά και τα σχόλια στο συγκεκριμένο thread, προσπαθώ να τεκμηριώσω αν μπορεί να τακτοποιηθεί η εξής περίπτωση ακινήτου και θα παρακαλούσα για τη γνώμη σας (παίρνω βαθιά ανάσα και εξηγω...)


 


   Έχω γήπεδο περίπου 36 στρ το οποίο δημιουργήθηκε από αναδασμό του 1968. Το 2003 και έπειτα από δύο απαλλοτριώσεις λόγω κατασκευής της Εγνατίας οδού, απομένουν περίπου 12 στρ και ένα σχεδόν τριγωνικου σχήματος γήπεδο. Το σχήμα προέκυψε λόγω κατασκευής ανισόπεδου κόμβου εισόδου στην Εγνατία στη συγκεκριμένη περιοχή. Από τον απαραίτητο έλεγχο στα στοιχεία της Εγνατίας, προκύπτει ότι υπάρχει οριοθετημένη ζώνη απαλλοτρίωσης γύρω από την Εγνατία Οδό και έπειτα από επικοινωνία με το γραφείο της Εγνατίας της περιοχής, μου διευκρίνησαν ότι οι παράλληλες με τον αυτοκινητόδρομο οδοί εντός της ζώνης αυτής ειναι χαρακτηρισμένες παράπλευρες οδοί (SR).


 


   Το 2003 κατασκευαζεται αποθήκη για την προστασία γεώτρησης, καθώς και για την αποθήκευση εργαλείων εμβαδού 18,75 τ.μ.. Ένα τμήμα εμβαδού 4,64 τ.μ. βρίσκεται εντός της ζώνης απαλλοτρίωσης και τα υπόλοιπα 14,11 τ.μ. πέραν αυτής. Η απόσταση του κτίσματος είναι 212 μ. από τον άξονα της Εγνατίας και 11,29 μ. από τον άξονα της SR.


 


  Σύμφωνα με την παρ. 1 του αρθρ 2 του Π.Δ. 209/98


 


   "1. Η ελάχιστη απόσταση των κτιρίων, από τους άξονες των οδών ή τα όριά τους σε όσες περιπτώσεις προβλέπεται, τα οποία κτίρια βρίσκονται σε εκτός εγκεκριμένου σχεδίου περιοχές και εκτός ορίων οικισμών, ορίζεται ως εξής: 


      α) Στο Βασικό Εθνικό Οδικό Δίκτυο, 60 μέτρα από τον άξονα της οδού και όχι λιγότερο των 40 μέτρων από το όριο αυτής. 

      β) Στο Δευτερεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο, 45 μέτρα από τον άξονα της οδού και όχι λιγότερο των 30 μέτρων από το όριο αυτής. 

      γ) Στα τμήματα του Εθνικού Οδικού Δικτύου που έχουν χαρακτηρισθεί και κατασκευασθεί ως αυτοκινητόδρομοι ή οδοί ταχείας κυκλοφορίας, όπως ορίζονται στο Ν-2094/92, με παράπλευρες οδούς (SR) σε επαφή με την κύρια οδό ή σε απόσταση από αυτή, τα κτίρια τοποθετούνται στην οριζόμενη ως άνω απόσταση από τον άξονα της κυρίας οδού και 20 μέτρα από τον άξονα της παραπλεύρου. 

      Στην περίπτωση που δεν έχουν κατασκευασθεί παράπλευρες οδοί ισχύουν οι αποστάσεις των παρ.1α και παρ.1β του παρόντος άρθρου".

 

Επιπλέον, στις παρ 1 και 2δ του αρθρ 2 του Ν. 4178/13, αναφέρει ότι...

   "1. Δεν υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος νόμου αυθαίρετες κατασκευές που εμπίπτουν στις περιπτώσεις του παρόντος άρθρου με τις επιφυλάξεις που αναφέρονται σε αυτό....

  2.δ) Παρά το όριο των διεθνών, εθνικών, επαρχιακών ή δημοτικών ή κοινοτικών οδών εντός ζώνης διάστασης ποσοστού 50% των οριζομένων από τη νομοθεσία περί μέτρων για την ασφάλεια της υπεραστικής συγκοινωνίας, οι οποίοι ίσχυαν κατά την εκτέλεση ή εγκατάστασή τους."


 


   Η απορία μου έγκειται στο αν μπορεί να τακτοποιηθεί το τμήμα των 14,11 τ.μ. ως μικροπαράβαση της κατηγορίας 3... Τι πιστεύετε? Και αν ναι, πρέπει πρώτα να κατεδαφιστεί το μη τακτοποιούμενο τμήμα και έπειτα να εκδοθεί βεβαίωση του Ν.4178/13?


Edited by Δωροθέα Βουρμά
Link to comment
Share on other sites

Aν η αποθήκη βρίσκεται στο μισό όριο της απαλλοτρίωσης και προς την πλευρά του γεωτεμαχίου γίνεται η τακτοποίηση. Ανέβασε ένα σκαρίφημα να καταλάβουμε τις διαστάσεις της απαλλοτρίωσης που αναφέρεις.

Link to comment
Share on other sites

Με βάση τα παραπάνω , η απόσταση από τον άξονα  (212 ) είναι >> 60 άρα το παιχνίδι κρίνεται στις αποστάσεις από τα όρια.

Εστω Α η απόσταση μέχρι το σημείο που μπορεί να γίνει η τακτοποίηση ,  τότε έχουμε

α. Αν υπάρχει SR  Α= 20/2 = 10m από τον άξονα της SR

β. Αν δεν υπάρχει SR A=40/2=20m από το όριο απαλλοτρίωσης καθώς αυτό θεωρείται όριο της οδού..

 

"πρέπει πρώτα να κατεδαφιστεί το μη τακτοποιούμενο τμήμα και έπειτα να εκδοθεί βεβαίωση του Ν.4178/13?" => Ναι

Edited by avgoust
Link to comment
Share on other sites

 Σύμφωνα με την παρ. 1 του αρθρ 2 του Π.Δ. 209/98


 


   "1. Η ελάχιστη απόσταση των κτιρίων, από τους άξονες των οδών ή τα όριά τους σε όσες περιπτώσεις προβλέπεται, τα οποία κτίρια βρίσκονται σε εκτός εγκεκριμένου σχεδίου περιοχές και εκτός ορίων οικισμών, ορίζεται ως εξής: 


      α) Στο Βασικό Εθνικό Οδικό Δίκτυο, 60 μέτρα από τον άξονα της οδού και όχι λιγότερο των 40 μέτρων από το όριο αυτής. 

      β) Στο Δευτερεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο, 45 μέτρα από τον άξονα της οδού και όχι λιγότερο των 30 μέτρων από το όριο αυτής. 

      γ) Στα τμήματα του Εθνικού Οδικού Δικτύου που έχουν χαρακτηρισθεί και κατασκευασθεί ως αυτοκινητόδρομοι ή οδοί ταχείας κυκλοφορίας, όπως ορίζονται στο Ν-2094/92, με παράπλευρες οδούς (SR) σε επαφή με την κύρια οδό ή σε απόσταση από αυτή, τα κτίρια τοποθετούνται στην οριζόμενη ως άνω απόσταση από τον άξονα της κυρίας οδού και 20 μέτρα από τον άξονα της παραπλεύρου. 

      Στην περίπτωση που δεν έχουν κατασκευασθεί παράπλευρες οδοί ισχύουν οι αποστάσεις των παρ.1α και παρ.1β του παρόντος άρθρου".

 

 

Υπόλοιπές κατασκευές π.χ. στέγαστρα, δεξαμενές κλπ που δεν είναι κτίριο, επιτρέπονται εντός των αποστάσεων ασφαλείας; Και υπάρχει γραμμένο σε κάποια νομοθεσία αν ναί ή όχι και τι ακριβώς επιτρέπεται;

Link to comment
Share on other sites

Χωρίς να ψάξω τη νομοθεσία, σε αντίστοιχο θέμα κάποιος συνάδελφος δημοσίευσε μία απόφαση που έλεγε ότι η ζώνη ασφαλείας θεωρείται υποχρεωτικός ακάλυπτος - πρασιά. Λαμβάνοντας υπόψη και το άρθρο 17 του ΝΟΚ, νομίζω ότι επιτρέπεται η κατασκευή στεγάστρου.

 

Πάντως, αν αφορά πρατήρια υγρών καυσίμων, σίγουρα επιτρέπεται.

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ

Η λογική και εμένα αυτό μου λέει αλλά δυστυχώς όπως ξέρεις αν δεν υπάρχει κάτι ρητά διατυπωμένο δεν μπορείς να βγάλεις άκρη.

Εδώ υπάρχουν νόμοι και πάλι οι υπάλληλοι εκφράζουν αμφιβολίες (βλέπε κατάργηση ΤΣΜΕΔΕ)

Γι αυτά ψάχνω αν αναφέρεται κάπου συγκεκριμένα

Link to comment
Share on other sites

η λογική που τα αντιμετωπίζει σαν πρασιά υπάρχει σε κάποιο έγγραφο που το έχω και ελπίζω να θυμηθώ να το ανεβάσω αργότερα

για την ώρα μπορώ να πω ότι είναι "υποχρεωτικός" ακάλυπτος σε διαφοροποίηση με τον απλό ακάλυπτο και μπαίνουν εκεί όσες κατασκευές επιτρέπονται στους υποχρεωτικούς ακάλυπτους

οπότε ψάξτο σε αυτή την κατεύθυνση

τα στέγαστρα μπαίνουν στον υποχρεωτικό κατά ένα μέρος

Link to comment
Share on other sites

Ίσως ψάχνεις αυτό. Το οποίο όμως μιλάει για κάτι πολύ συγκεκριμένο.

 

Ακόμη και αν δεχτούμε ότι η ζώνη άσφαλειας στα εκτός προσομοιούται με το προκήπιο στα εντός (πολύ λογικό κατ εμέ αλλά πέρα από αυτή την άποψη στο έγγραφο που επισυνάπτεται δεν το βρήκα κάπου αλλού)

Στο ΝΟΚ όλα τα άρθρα που αναφέρονται στό προκήπιο ορίζεται ότι δεν ισχύουν για τις εκτός σχεδίου περιοχές για να το πάμε αναλογικά

20130122 ΑΛΛΑΓΗ ΧΡΗΣΗΣ ΕΝΤΟΣ ΖΩΝΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ.pdf

Link to comment
Share on other sites

Όπως και να έχει η ζώνη ασφαλείας θεωρείται υποχρεωτικός ακάλυπτος, και η παράγραφος 7 του άρθρου 17 του ΝΟΚ σε αυτό το σημείο έχει εφαρμογή και εκτός σχεδίου.

 

Υ.Γ.: Δικό μου λάθος, που έμπλεξα και την πρασιά μέσα.

Edited by ted78
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.