Μετάβαση στο περιεχόμενο

Απελευθέρωση αγορών, άνοιγμα κλειστών επαγγελμάτων


thanasis1994

Recommended Posts

πρωτον να σου μιλήσω σοβαρά & να στα πω εγώ που τα ξέρω λίγο καλύτερα από εσένα .οι ποιοτικές διαφορές είναι ότι ακολουθείται ο ίδιος κύκλος μαθημάτων με διαφοροποίηση κυρίως στο 9ο εξάμηνο σπουδών.Συνολικά περίπου 9-10 από τα 65-70 μαθήματα διαφορετικά ανάλογα με την εκάστοτε κατεύθυνση. Αν είδες κάτι άλλο στα προγράμματα σπουδών προφανώς έχεις θέματα κατανόησης και είσαι σε λάθος φόρουμ.

 

Δεύτερον αυτό που κάνεις δεν είναι συμπεριφορά μηχανικού όπως δηλώνεις πως είσαι ούτε σοβαρού ανθρώπου. Τα "φραπέ & τα τάβλια αντί για διδασκαλίες", όντας ηλεκτρολόγος τει,  δεν έχεις κανένα δικαίωμα να τα λες προσβάλωντας ένα ολόκληρο κλάδο επιστημόνων χωρίς να ξέρεις την τύφλα σου για το αντικείμενο.Επίσης το αν μαθαίνουν τπτ οι πολ.μηχ. και το αν οι γέφυρες είναι έργα συγκοινωνιακής φύσης ή όχι πάλι είσαι ο τελευταίος των τελευταίων που θα το κρίνει και λόγω μη σχετικής ειδικότητας και λόγω προφανούς έλλειψης επιστημονικής επάρκειας.

 

Σου ξαναλέω .Εκτίθεσαι,ασχολήσου με αυτό που σπούδασες στο τει ηλεκτρολογίας(αν κατόρθωσες & έμαθες τίποτα και  εκεί και δεν ήσουν με φραπε & τάβλι) και άσε τους πολ.μηχ ,την ελληνική νομοθεσία και τα πολυτεχνεία να κρίνουν αν είναι επαρκείς ή όχι ή πόσο επαρκείς είναι για τα εκάστοτε έργα.

 

Γενικώς φίλε οι ποιοτικές διαφορές είναι πάντα εμφανείς στην αγορά...ευτυχώς...

 

 

υ.γ.έχω ξαναγράψει πως σε κάποια σημεία δεοντολογίας πρέπει να παρεμβαίνουν οι συντονιστές.Δεν είναι δυνατόν σε σελίδα μηχανικών που τελεί σε κοινή θέα  να γράφει ο κάθε ξέμπαρκος & άσχετος τις τρολιές του και ότι ανυπόστατο του κατεβαίνει στο κεφάλι, και να υποβαθμίζει μηχανικούς & ιδρύματα.

  • Upvote 6
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 110
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δεν είναι αδύνατο. Απεναντίας,σήμερα γίνεται πιο εύκολα και με μεγαλύτερη ακρίβεια.

 

Πράγματι, η τεχνολογικά εξέλιξη καθιστά όλο και πιο βατά τα δύσκολα προβλήματα του παρελθόντος. Γνώσεις και δεξιότητες που η προηγούμενη γενιά δε τις απέκτησε ούτε στο πανεπιστήμιο, σήμερα είναι προσβάσιμες σε δεκάχρονους μαθητές..

 

Ο λόγος που ο σημερινός τριαντάρης δεν έχει ακόμα χτίσει γέφυρα είναι οι στρεβλώσεις στην ελληνική αγορά εργασίας και όχι η τεχνολογική πολυπλοκότητα.

 

 

 

Η επιστήμη του πολιτικού μηχανικού είναι systems engineering, δηλαδή συνδυάζεις γνώσεις μηχανικής, υδραυλικής και σχεδιασμού του χώρου για να φτιάξεις ένα πολύπλοκο σύστημα, πχ μια πόλη με κτίρια, δρόμους, ύδρευση και αποχέτευση.

 

Το ότι υπάρχουν τομείς είναι λίγο παραπλανητικό. Κάθε φοιτητής παρακολουθεί υποχρεωτικά όλα τα μαθήματα όλων των τομέων. Η κατάταξη των φοιτητών σε τομείς στηρίζεται στην επιλογή ελάχιστων μαθημάτων και της διπλωματικής εργασίας. Στην εποχή μου και στην πάτρα όπου τελείωσα, από τα 58 στο σύνολο μαθήματα, τα μαθήματα τομέα ήταν μονάχα 8, από τα οποία τα 2 μπορούσαν να είναι από άλλο τομέα ή και άλλο τμήμα. Και επειδή κάθε τομέας περιελάμβανε 2 τουλάχιστον εργαστήρια, συχνά άσχετα μεταξύ τους, τα υπόλοιπα 6 μπορεί να ήταν ανά 3 εντελώς διαφορετικού θέματος. Ακόμα κι αν το ήθελες μπορεί και να μην υπήρχαν 8 μαθήματα του ιδίου εργαστηρίου για να επιλέξεις μόνο αυτά. Και η διπλωματική μπορούσε να είναι σε οποιοδήποτε θέμα, εντός ή εκτός τομέα. Πόσο μπορούν αυτά τα 3 μαθήματα να προσδιορίσουν την εξειδίκευσή σου?

Edited by georgios_m
Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι αδύνατο. Απεναντίας,σήμερα γίνεται πιο εύκολα και με μεγαλύτερη ακρίβεια.

 

Το λέω με την έννοια οτι δύσκολα θα σε αφήσει η "αγορά" ή θα σε επιλέξει μια εταιρεία μεταξύ άλλων ατόμων με εμπειρία. Αλλά ίσως κάποιος να έχει δική του εταιρεία και δύναται να αναλάβει μόνος του τέτοιο έργο.

Link to comment
Share on other sites

Πάλι αλλού το πήγαμε το θέμα .

 

Ούτε οι επιτροπές της Βουλής να είμαστε .

 

Επί της ουσίας , κανείς δεν ξέρει τι εννοούν με το "άνοιγμα του επαγγέλματος" .

 

Από την άλλη η λειτουργία του επαγγέλματος με νόμους του 1934 και του 1972 , είναι ξεκάθαρα αναχρονιστική .

 

Αφορισμοί πολλοί . Πρόταση ουδεμία .

Link to comment
Share on other sites

10 μαθήματα τελευταίων εξαμήνων, των πιο σημαντικών, είναι αμελητέα ποσότητα; 10 μαθήματα είναι σχεδόν 1,5 εξάμηνο! Αν δεν διαφοροποιούν 2 απόφοιτους οι γνώσεις από 1,5 εξάμηνο σπουδών, τι χρειάζονται; Δεν καταλαβαίνεις πως με αυτό το σκεπτικό μηδενίζεις τις γνώσεις που αποκτούνται; Εσύ είσαι αυτός που ουσιαστικά εξομοιώνει 10 μαθήματα  με φραπέ και τάβλι και όχι εγώ. Εγώ λέω ακριβώς το αντίθετο. Ότι τα μαθήματα αυτά έχουν σημαντική αξία άρα προκαλούν διαφοροποίηση. Όσο για τη προσωπική σου επίθεση σε ευχαριστώ και σένα.

 

Εν πάση περιπτώσει από το πρόγραμμα σπουδών του ΕΜΠ http://www.civil.ntua.gr/uploads/CURRICULUM_GUIDE/GREEK_GUIDE_2013-14.pdf φαίνεται ξεκάθαρα ότι προκύπτουν ικανές διαφοροποιήσεις. Μην κουράζεσε λοιπόν να αποδείξεις το αντίθετο.

 

Όσο για την ανάγκη λογοκρισίας επειδή δεν αντέχεις τον αντίλογο, σε καταλαβαίνω. Είσαι μες το πνεύμα των ημερών...

 

@bas δεδομένων των συνθηκών δεν μπορούμε να προτείνουμε τίποτα. Ας δούμε τι θα προκύψει από τη διαπραγμάτευση και μετά συζητάμε τι πρέπει να διορθωθεί. Εγώ απλώς αντιδράω όταν λένε πως όλα πάνε καλά με το ισχύον πλαίσιο και τονίζω τις αδυναμίες του. Μπορεί στο τέλος να μην αλλάξει τίποτα από αυτά που λέω.

Edited by stayros
  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δεν πιστεύω ότι κανείς πιστεύει ότι θα καταργηθεί ο τίτλος σπουδών ως απαιτούμενο για να ασκήσεις το επάγγελμα , ειδικά σε μια εποχή που και καρφί να καρφώσεις θα θέλεις "χαρτί" σε λίγο.

 

Περαιτέρω , αν βάλουμε ως προυπόθεση τα έτη εμπειρίας , αυτό είναι μιας μορφής "κλείσιμο" αντί για άνοιγμα.

 

Δεν νομίζω λοιπόν BAS ότι έχει μείνει κάτι να "ανοίξει".Οι αμοιβές ήταν το τελευταίο.

 

Μάλλον από συνήθεια το αναφέρουν.

 

Ο εκσυγχρονισμός όμως του θεσμικού πλαισίου είναι άλλο πράγμα.

Link to comment
Share on other sites

Παρακαλώ επίσης , οι συμμετέχοντες στο θέμα να μην εκφράζονται απαξιωτικά ή προσβλητικά. Διαβάστε τους κανόνες συμμετοχής . 

 

Link to comment
Share on other sites

10 μαθήματα τελευταίων εξαμήνων, των πιο σημαντικών, είναι αμελητέα ποσότητα; 10 μαθήματα είναι σχεδόν 1,5 εξάμηνο! Αν δεν διαφοροποιούν 2 απόφοιτους οι γνώσεις από 1,5 εξάμηνο σπουδών, τι χρειάζονται; Δεν καταλαβαίνεις πως με αυτό το σκεπτικό μηδενίζεις τις γνώσεις που αποκτούνται; Εν πάση περιπτώσει από το πρόγραμμα σπουδών του ΕΜΠ http://www.civil.ntua.gr/uploads/CURRICULUM_GUIDE/GREEK_GUIDE_2013-14.pdf φαίνεται ξεκάθαρα ότι προκύπτουν ικανές διαφοροποιήσεις. Μην κουράζεσε λοιπόν να αποδείξεις το αντίθετο.

 

Όσο για την ανάγκη λογοκρισίας επειδή δεν αντέχεις τον αντίλογο, σε καταλαβαίνω. Είσαι μες το πνεύμα των ημερών...

 

@bas δεδομένων των συνθηκών δεν μπορούμε να προτείνουμε τίποτα. Ας δούμε τι θα προκύψει από τη διαπραγμάτευση και μετά συζητάμε τι πρέπει να διορθωθεί. Εγώ απλώς αντιδράω όταν λένε πως όλα πάνε καλά με το ισχύον πλαίσιο και τονίζω τις αδυναμίες του. Μπορεί στο τέλος να μην αλλάξει τίποτα από αυτά που λέω.

 

Δεν έχεις καταλάβει πως δε μιλάς ούτε σε φοιτηταριό ούτε σε φίλο σου από άλλο περιβόητο σάιτ μηχανικών τε που περνάνε αυτοί οι αφορισμοί και τα τύπου τζάμπα μάγκα κραξίματα χωρίς να ξέρουμε που πάνε τα 4.

 

Σου ξαναλέω λοιπόν επειδή τυγχάνει να είμαι απόφοιτος της σχολής που παράθεσες,και στο λέω όσο πιο ευγενικά μπορώ (ακόμα τουλάχιστον)πως είσαι παντελώς άσχετος και παραπληροφορημένος σε αυτό που λες και νομίζεις πως κάτι λες. Ασχολήσου με τα καλώδια καλύτερα...

 

Μπήκες σε ένα θέμα άσχετο και προσπαθείς πετώντας σποντίτσες και τσιτάτα να υποβαθμίσεις μερίδα επιστημόνων χωρίς να ξέρεις την τύφλα σου από την επιστήμη του πολ.μηχ.  για το τι μαθαίνουν και για την επιστημονική τους επάρκεια!!

 

 

Φίλε αν θες να θεωρείς τον εαυτό σου μηχανικό,μάθε πως εκτός από την ελευθερία έκφρασης υπάρχει και ένας κώδικας δεοντολογίας τον οποίο θα περιμένα (αφού στην πραγματική ζωή έχει πάει περίπατο) τουλάχιστον στο πιο αξιόπιστο σαιτ μηχανικών να τηρείται ευλαβικά .

 

Αλλά δεν μου απάντησες..και σε παρακαλώ να το κάνεις...με τι προσόντα όντας "ηλεκτρολόγος τει τάδε" μπορείς και κρίνεις και κατακρίνεις τους πολ.μηχ για την επάρκεια τους στις γέφυρες ή στα πολυώροφα?έχεις κάποιες επιπρόσθετες γνώσεις στατικότητας και επιστήμης πολιτ.μηχανικού που δεν μαρτυράει η ιδιότητά σου?

 

μην ξεχνάς πως εδώ απευθύνεσαι σε μηχανικούς.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Πάλι αλλού το πήγαμε το θέμα .

 

Ούτε οι επιτροπές της Βουλής να είμαστε .

 

Επί της ουσίας , κανείς δεν ξέρει τι εννοούν με το "άνοιγμα του επαγγέλματος" .

 

Από την άλλη η λειτουργία του επαγγέλματος με νόμους του 1934 και του 1972 , είναι ξεκάθαρα αναχρονιστική .

 

Αφορισμοί πολλοί . Πρόταση ουδεμία .

την απελευθέρωση των ελάχιστων αμοιβών εννοούν αλλά ξεχνούν πως αυτό το κουστουμάκι μας το έχουν φορέσει προ πολλού σε προγενέστερο μνημόνιο..οπότε τι άλλο να φοβηθούμε...

Link to comment
Share on other sites

οπότε τι άλλο να φοβηθούμε...

αυτό που μου τη δίνει περισσότερο είναι

όχι η "απελευθέρωση" των επαγγελμάτων -αλήθεια από ποιόν θα τα απελευθερώσουν? (ευφημισμός είναι για την διάλυση-υποταγή των ελ.επ.)

έτσι κι αλλιώς "χύμα" είμαστε ως επάγγελμα

αλλά

απαγορεύεται η διακίνηση του χύμα τσίπουρου άνευ παραστατικών

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.