Jump to content
  • Revit - Μαθήματα BIM
george68

«Διώξτε το σατανικό ρομπότ»: «Πόλεμος» στα Τρίκαλα για το... ακέφαλο λεωφορείο!

Recommended Posts

Το «έξυπνο» -χωρίς οδηγό- minibus που κυκλοφορεί το τελευταίο διάστημα στο κέντρο της πόλης βρίσκεται στο επίκεντρο της διαμάχης μεταξύ μνημονιακών και αντιμνημονιακών.

 

Κόκκινο πανί αποτελεί για τους αντιμνημονιακούς στα Τρίκαλα, το «έξυπνο» -χωρίς οδηγό- minibus που κυκλοφορεί το τελευταίο διάστημα στο κέντρο της πόλης.

 

Από τη μία η δημοτική αρχή θεωρεί ότι με το εγχείρημα η πόλη καινοτομεί σε παγκόσμιο επίπεδο, από την άλλη όμως, μέλη του τοπικού ΣΥΡΙΖΑ αλλά και της Λαϊκής Ενότητας, έχουν την άποψη ότι το μικρό φουτουριστικό όχημα... απειλεί την εργατική τάξη.

 

Πίσω από το λεωφορείο-ρομπότ, ένα κομμάτι της Αριστεράς της πόλης βλέπει την επέλαση του… σατανικού καπιταλισμού που, μεταμφιεσμένος σε τεχνολογική καινοτομία, έρχεται να στείλει τους οδηγούς της εργατικής τάξης στην ανεργία. «Διώξτε το σατανικό ρομπότ που θέλει να πάρει τις δουλειές μας», είναι το σύνθημα στην πόλη, με το λεωφορείο να παρομοιάζεται με… όχημα του σατανά.

 

Το λεωφορείο χωρίς οδηγό έφτασε στην πόλη στο πλαίσιο προγράμματος για την πιλοτική κυκλοφορία αυτοματοποιημένων οχημάτων μαζικής μεταφοράς. Ο Δήμος Τρικάλων το προμηθεύτηκε μέσω του ευρωπαϊκού συγχρηματοδοτούμενου προγράμματος «CityMobil2» (Cities Demonstrating Cybernetic Mobility) που υλοποιείται για πρώτη φορά στο κέντρο μιας πόλης.

 

Ουσιαστικά, το έργο αφορά στη διερεύνηση των δυνατοτήτων κυκλοφορίας οχήματος χωρίς οδηγό σε αστικό περιβάλλον και πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας.

 

Posted Image

 

Το λεωφορείο χωρίς οδηγό των Τρικάλων έχει κεντρίσει ήδη το παγκόσμιο ενδιαφέρον. Τις προηγούμενες ημέρες ξένα τηλεοπτικά δίκτυα -το Euronews και το CCTV από την Κίνα- βρέθηκαν στην πόλη και με εκτενή ρεπορτάζ κατέγραψαν το πρωτοπόρο εγχείρημα, επισημαίνοντας ότι εφαρμόζεται σε μια επαρχιακή πόλη της Ελλάδας που πρωτοπορεί στην εφαρμογή σύγχρονων τεχνολογιών Οπως ανέφερε χαρακτηριστικά ρεπορτάζ του Euronews: «Ορισμένοι κάτοικοι διστάζουν να κάνουν το βήμα και να μπουν μέσα, όμως παιδιά και άτομα τρίτης ηλικίας δείχνουν τον δρόμο».

 

Posted Image

 

Τα Τρίκαλα κατάφεραν να επικρατήσουν -συγκεντρώνοντας τη μεγαλύτερη βαθμολογία- και να πετύχουν την υλοποίηση του φιλόδοξου προγράμματος έχοντας απέναντί τους μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις όπως τις Βρυξέλλες, τη Λωζάνη, το Μιλάνο κ.ά. Συνολικά από τις 12 πόλεις ή επαρχίες που διεκδίκησαν να εφαρμόσουν το «CityMobil2» προκρίθηκαν πέντε - και συγκεκριμένα οι Οριστάνο (Ιταλία), Βάνταα (Φινλανδία), Σοφία Αντίπολις (Γαλλία), Σαν Σεμπαστιάν (Ισπανία) και τα Τρίκαλα. «Η πόλη μας είναι η μοναδική αστική περιοχή της Ευρώπης που τέθηκε σε εφαρμογή το πιλοτικό σχέδιο με τα αυτοματοποιημένα λεωφορεία χωρίς οδηγό. Στις υπόλοιπες τέσσερις που επιλέχθηκαν, το πρόγραμμα υλοποιείται κυρίως σε περιαστικές περιοχές», λέει στο «ΘΕΜΑ» ο δήμαρχος της πόλης Δημήτρης Παπαστεργίου επισημαίνοντας το καινοτόμο του προγράμματος που στρέφει τα παγκόσμια φώτα δημοσιότητας στη μικρή πόλη, η οποία έχει προϊστορία στις καινοτόμες δράσεις, όπως σε θέματα ευρυζωνικότητας. Το εγχείρημα υλοποιεί η e-trikala, η οποία αποτελεί Α.Ε. του Δήμου Τρικκαίων σε συνεργασία με το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) του ΕΜΠ.

 

Τα βλέμματα στα Τρίκαλα

 

Ωστόσο, το «έξυπνο» minibus -που τείνει να εξελιχθεί σε ατραξιόν για την πόλη- φαίνεται ότι έχει φανατικούς πολέμιους που το θεωρούν ουσιαστικά… μνημονιακό εργαλείο! «Στα Τρίκαλα, κομμάτι της μνημονιακής Ελλάδας, τα οικονομικά, κοινωνικά και δημοκρατικά δικαιώματα των πολιτών κατακρεουργούνται, ενώ τα προβλήματα της πόλης χάσκουν άλυτα και επιδεινώνονται», αναφέρει -μεταξύ άλλων- ανακοίνωση του «Μετώπου Λαού» των Τρικάλων, που καλεί τους κατοίκους της πόλης να αντιδράσουν δυναμικά στο «ανεκδιήγητο και απαράδεκτο πείραμα του λεωφορείου χωρίς οδηγό». Επικεφαλής του κινήματος είναι ο δικηγόρος Χρήστος Σταμόπουλος, ο οποίος στις πρόσφατες εκλογές παραιτήθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ για να ακολουθήσει το εγχείρημα της Λαϊκής Ενότητας του κ. Παναγιώτη Λαφαζάνη και το όνομά του «έπαιζε» δυνατά για μια θέση στο ψηφοδέλτιο. «Το πρόγραμμα αυτό είναι αγνώστου χρησιμότητας και έχει φέρει αναστάτωση στο κέντρο της πόλης. Η δημοτική αρχή το υλοποιεί καθαρά για λόγους εντυπωσιασμού. Εχουμε τις διαμαρτυρίες των οδηγών λεωφορείων και των ταξί», λέει στο «ΘΕΜΑ» ο κ. Σταμόπουλος, ο οποίος ήδη έχει ξεκινήσει καμπάνια για συγκέντρωση υπογραφών προκειμένου να σταματήσουν να κυκλοφορούν τα «καπιταλιστικά» minibus.

 

Posted Image

 

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο δημοσιογράφος και πρώην δημοτικός σύμβουλος παράταξης του ΣΥΡΙΖΑ Χάρης Μαντέλος «Πραγματικά είναι απορίας άξιο πώς η Ε.Ε. διαθέτει χρήματα για ένα αγνώστου χρησιμότητας μέσο όταν θα μπορούσε να διαθέσει ανάλογα ποσά για την εξάλειψη της φτώχειας και της ανεργίας», λέει τονίζοντας: «Πιστεύω ότι είναι προπομπός της αυτοματοποίησης θέσεων εργασίας που θα οδηγήσει πολύ κόσμο στην ανεργία. Μην απορήσουμε αν στο μέλλον δούμε μεγαλοεργολάβους να εκμισθώνουν λεωφορεία χωρίς οδηγούς στους δήμους».

 

Posted Image

 

Σχολιάζοντας τις αντιδράσεις, ο δήμαρχος Τρικκαίων αρκέστηκε να δηλώσει: «Αντιδρούν γιατί νομίζουν ότι η τεχνολογία κόβει θέσεις εργασίας. Ωστόσο τα συγκεκριμένα λεωφορεία δεν πρόκειται να οδηγήσουν στην ανεργία τους οδηγούς των συμβατικών, αλλά να λειτουργήσουν συμπληρωματικά προς τα υφιστάμενα μέσα μεταφοράς. Θα μπορούσαν π.χ. να κυκλοφορούν κατά τη διάρκεια της νύχτας ώστε να υπάρχει όλο το 24ωρο εξυπηρέτηση. Για το πρόγραμμα αυτό δεν διαθέσαμε ως δήμος ούτε ένα ευρώ», λέει και επισημαίνει: «Εμείς παρά τις αντιδράσεις θα συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε με επιτυχία καινοτόμες ιδέες στην πόλη».

 

Κινείται με μπαταρία χωρίς οδηγό

 

Το μικρό φουτουριστικό minibus διαθέτει 9-11 θέσεις καθημένων, όρθιων και ΑΜΕΑ, κινείται εντελώς αυτόνομα και με χαμηλή ταχύτητα (περίπου 20 χλμ. την ώρα) και έχει συμπεριφορά κίνησης, πέδησης και ακινητοποίησης αντίστοιχη με αυτήν ενός οχήματος που το χειρίζεται οδηγός. Διανύει συνολική απόσταση 2,4 χλμ. με οκτώ στάσεις στο κέντρο της πόλης, όπου περιλαμβάνονται και πολλά αξιοθέατα. Η διαδρομή επιλέχθηκε με βάση συγκεκριμένες απαιτήσεις του προγράμματος για την άμεση εξυπηρέτηση μετακίνησης όχι μόνο των κατοίκων της πόλης αλλά και των ξένων επισκεπτών.

 

Posted Image

 

Πρόκειται ουσιαστικά για ένα ηλεκτρικό λεωφορείο που λειτουργεί με 12 μπαταρίες που τροφοδοτούν τον ηλεκτρικό του κινητήρα και κινείται σε δικό του λεωφορειόδρομο δίπλα σε οχήματα και πεζούς χωρίς προβλήματα. Δεν κάνει θόρυβο, δεν εκπέμπει ρύπους και ακολουθεί πιστά τη διαδρομή που έχει χαρτογραφηθεί στο GPS που διαθέτει, ενώ με το λέιζερ ασφαλείας εντοπίζει οποιοδήποτε αντικείμενο ή άνθρωπο που τυχόν θα βρεθεί μπροστά του και αμέσως ακινητοποιείται. Συνολικά, τέσσερα είναι τα minibus χωρίς οδηγό που κυκλοφορούν στο κέντρο της πόλης των Τρικάλων, 6 ημέρες την εβδομάδα, 12 ώρες την ημέρα. Στο κάθε όχημα έχουν εγκατασταθεί επίσης τέσσερις κάμερες για την πλήρη κάλυψη της ορατότητας του υπευθύνου παρακολούθησής τους. Οι κάμερες είναι τοποθετημένες στο όχημα με τέτοιον τρόπο ώστε ο υπεύθυνος παρακολούθησης στο κέντρο ελέγχου να έχει πεδίο ορατότητας όμοιο με αυτό που έχει ένας οδηγός. Να σημειωθεί ότι το όχημα κυκλοφορεί με κανονική άδεια κυκλοφορίας και πινακίδες μετά από συνεννόηση με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

 

 

http://www.protothem...alo-leoforeio-/

 

Click here to view the είδηση

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το διαβασα αλλου πριν καμια ωρα. Μιλαμε για μεγαλη καθυστερηση...... Κατω στα αυτοκινουμενα οχηματα. Κατω στους υπολογιστες. Επιστροφη στο μολυβι και χαρτι για να πιασει ολος ο κοσμος δουλεια. Κατω στους ρομποτικους βραχιονες χειρουργειων, γιατι μενουν χωρις δουλεια οι γιατροι. 

Μαντελο γυρνα στη σπηλια σου. Αν ολοι ειχαν το μυαλο σου, ακομα σε σπηλιες θα μεναμε

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σε λάθος στόχο στοχεύουν Δεν φταίει η επιστήμη και οι ανακαλύψεις της , αλλά ο τρόπος χρήσης τους και που οδηγεί , δηλαδή  σε κοινωνικό κέρδος ή σε συσσώρευση κεφαλαίου . Βέβαια θα προτιμούσα ανακαλύψεις που μειώνουν την πείνα και προσφέρουν ασφάλεια στην ζωή των πολλών προσφέροντας την δυνατότητα επιβίωσης με άνεση περισσότερων ανθρώπων 

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οτι θέλει ο λαός.

Μετά απο τόσες εκλογές ας γίνει και ένα τοπικό δημοψήφισμα, ΝΑΙ-ΟΧΙ.

Παιδιά μη τα σπάσετε μόνο, αν δεν τα θέλετε δώστε τα σε άλλη πόλη : - ) ...

 

Εξω ο εξαποδώ και το 666, το 166, το 3.14, 2.72, 1.41 απο τις πόλεις μας.

Edited by AMHxaNos
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μην αγχωνεστε σε λιγο όλες τις δουλειες θα τις κανουν τα ρομπότ και εμείς θα καθοοοομαστε

Υπαρχει βέβαια το ενδεχόμενο να επαναστατήσουν οι μηχανές αλλα ο Αρνι θα μας σώσει :)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by ikaros13

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καθιστός βούβαλος θέλει σιδερένιο άλογο φύγει από γη του

  • Upvote 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν δεν υπάρχουν οδηγοί πως θα κάνουν απεργία κάθε τρεις και λίγο στα ΜΜΜ;

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μονο εγω φοβαμαι οτι θα φαει καμια μολότοφ κανα minibus επειδη ειναι "ενα απο τα οπλα των καπιταλιστων που εισβάλουν μπλα μπλα..."  και θα γινουμε ρεζιλι σε ολη την ευρωπη?

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πάντως απογοητευτικά... Την Λουκά περίμενα να πρωτοστατεί ο Λαφαζανης μας προέκυψε...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.