Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ενίσχυση μεταλλικής δοκού σε κάμψη


 

Recommended Posts

Συνάδελφοι γεια σας

 

Έχω μεταλλικό πατάρι από δοκάρια Ι180 κάθε 2.4 μ με άνοιγμα 5.5 μ. 

 

Θέλω να ενισχύσω τις δοκούς να αντέχουν κινητό 5 ΚΝ/μ2

 

Έχω φορτίο δοκού 24,5 ΚΝ/μ , Ροπή 92,54 ΚΝμ

Άρα θέλω ροπή αντίστασης W= 394 cm3

Έχω W=161 άρα ψάχνω τρόπο να προσθέσω άλλα 233 cm3

 

Καταρχάς τρόπο σύνδεσης. Συγκολητά?

Τι διατομή να προτιμήσω? Λάμες στο πλάι , Λάμα από κάτω , κάποια άλλη διατομή?

 

Κάθε πρόταση θα βοηθήσει.

Ευχαριστώ. 

Edited by Τσιγαρίδας Φραγκίσκος
Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφε(?)

Το ερώτημα αυτό αρμόζει σε ιδιώτη και όχι σε διπλωματούχο π.μ.

Αν έχεις διδαχθεί μεταλλικές κατασκευές, θα έπρεπε να γνωρίζεις το πώς.

Αν όχι, ως μηχανικός θα έπρεπε να μπορείς να αντιληφθείς τη στατικότητα του φορέα και να δώσεις τη λύση.

Είναι ερώτημα στο οποίο (αν δεν υπάρχουν γκρίζα σημεία) μπορεί να απαντήσει, χωρίς δεύτερη σκέψη, ακόμη κι εμπειροτέχνης. 

Τόσο προφανής είναι η λύση.

Γι αυτό, και δεν απαντώ στο ερώτημά σου.

Σκέψου λίγο μόνος σου, κάνε δοκιμές (μελέτης) και θα τη βρείς τη λύση. Μην περιμένεις μασημένη τροφή.

  • Upvote 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Συναδελφε: Λιγο περισσοτερο ευγενεια ποτε δεν πειραξε κανεναν.Καθε ερωτηση σαν την παραπανω εχει την αξια της και ειναι βεβαιο οτι οι απαντησεις της εχουν πολλες ασαφειες .Ασφαλως και δεν ειναι μονο θεωρητικο το θεμα.Ασφαλως δεν ειναι μονο εμπειρικο.Ενας αριστος συνδυασμος και των δυο θα ηταν η καλυτερη λυση.

  • Upvote 5
Link to comment
Share on other sites

Προτείνω να ελαττώσεις τις αποστάσεις των δοκών, ώστε να μειώσεις τα φορτία που παραλαμβάνει η καθεμία και να επιλέξεις κάποια μεγαλύτερη IPE διατομή. Το να τις ενισχύσεις δεν ακούγεται καλή λύση, αν σκεφτείς τη δουλειά που θα χρειαστεί για να ετοιμαστούν τα δοκάρια σου. 

Link to comment
Share on other sites

Κατ αρχήν οι δοκοί είναι τοποθετημένοι ή το έργο είναι στο στάδιο της μελέτης?

Γιατι οι αποστάσεις  μεταξύ τους είναι τόσο μεγάλες?

Εάν είναι υφισταμενοι και τους ενισχύσεις για να φέρουν τα νέα φορτία οι συνδέσεις θα αντέξουν? 

Link to comment
Share on other sites

Εφόσον......έχεις αμφιέρειστη δοκό.....οι συνδέσεις ελέγχονται μόνο για πρόσθετη τέμνουσα, κόλλα από κάτω άλλη μία Ι180 με τρύπες και κοχλίες και συγκόλληση με λάμες τμηματικά. Εναλλακτικά πλήρης συγκόλληση μία κοιλοδοκό από κάτω. Η ενίσχυση μπορεί να γίνει κυρίως στο 80% του μήκους της δοκού και να μην φτάνει στα άκρα. 

 

Αλλά είναι περίεργη περίπτωση. Πρακτικά θες ένα χαζοπατάρι κάποιου Μήτσου που το έχει για αποθήκες να το κάνεις ΚΥΕ. Γιατί δεν το βγάζεις και να φτιάξεις ένα καινούριο και να χρησιμοποιήσεις ό,τι μπορείς από τις διατομές ? Ο έλεγχος λειτουργικότητας βγαίνει ακόμη και με την ενίσχυση ? 

 

Μπορείς επίσης να φτιάξεις πλαίσια κάτω από το πατάρι και να χρησιμοποιήσεις το υφιστάμενο ως διαδοκίδωση επί των νέων πλαισίων που θα είναι με μεγάλες διατομές π.χ. HEA200.

Edited by nik
Link to comment
Share on other sites

Καταρχήν κάθε ενίσχυση με λάμα απο κάτω θα είναι με κοχλίες και όχι κολητά. Το καλλύτερο είναι κάθετες λάμες στις δοκούς κολητές ανάμεσα στο Ι και επι πλέον λάμα απο κάτω.

Link to comment
Share on other sites

1. Δεχόμαστε ότι μιλάμε για υφιστάμενη κατασκευή μιας και ο φίλος μας δεν έχει απαντήσει ακόμα.

 

2. Το να ενισχύσεις μια διατομή για να υπέρ-διπλασιάσεις την αντοχής της, το θεωρώ ανόητο. 

 

3, Το να ενισχύσεις τα πέλματα με λάμες για να αυξήσεις την αντοχή σε κάμψη κατά τον ισχυρό άξονα είναι επίσης ανούσιο. Η ενίσχυση, αν τελικά αυτό αποφασιστεί, θα πρέπει να γίνει στον κορμό της δοκού, συγκολλητά.

 

4. Δε συμφωνώ καθόλου στη λύση ενίσχυσης με κοχλίες.

 

5. Η περίπτωση που περιγράφεις είναι ακραία, γεγονός που σημαίνει πως πιθανότατα η δρώσα τέμνουσα δύναμη θα είναι μεγαλύτερη από το 50% της πλαστικής διατμητικής αντοχής, επομένως ως αντοχή σχεδιασμού θα πρέπει να ληφθεί η απομειωμένη ροπή αντοχής. Είναι λάθος λοιπόν η προσέγγιση που κάνεις με βάση τις ροπές αντίστασης (εκτός και αν το κάνεις σε φάση προδιαστασιολόγησης).

 

6. Οι μόνες λύσεις που βλέπω, όπως έγραψα και παραπάνω, είναι να μειώσεις τα φορτία ή να αλλάξεις τη διατομή. 

 

7. Σε κάθε περίπτωση, ό,τι και να επιλέξεις να κάνεις θα πρέπει να το περάσεις σε κάποιο πρόγραμμα για να είσαι σίγουρος.

Link to comment
Share on other sites

2. Καθολου ανοητο δεν ειναι.

 

3. Καθολου ανουσιο δεν ειναι. Δεν εχουμε λεπτομερειες, αλλα απο τα δεδομενα, μαλλον η αντοχη σε καμψη ειναι το προβλημα.

Τις λαμες στον κορμο δεν τις καταλαβαινω... Εκτος αν μιλαμε για τη θεση των στηριξεων.

Αν υπαρχει και προβλημα στον ελεγχο των μελων, δυσκολευει το πραγμα, αλλα παλι λυνεται.

 

5. Υπο προυποθεσεις.. (αυτες που ανεφερες)

 

6. Μιλαμε για υφισταμενη κατασκευη. Αλλα δεν αλλαζεις διατομη, ουτε μειωνεις τα φορτια.

 

 

 

Το καλλύτερο είναι κάθετες λάμες στις δοκούς κολητές ανάμεσα στο Ι και επι πλέον λάμα απο κάτω.

 

 

Αυτο παλι δεν το καταλαβαινω.

 

 

ΥΓ. ΙΡΕ180 με ανοιγμα 5.5μ, ανα 2.4μ, πρεπει να περπατας και να νομιζεις οτι εισαι σε ανεμοσκαλα. Λυσεις αντιμετωπισης μπορω να φανταστω πολλες, ηδη αναφερθηκαν καποιες.

Edited by terry
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.