Μετάβαση στο περιεχόμενο

Νέος νόμος Τσιρώνη για ρυθμίσεις αυθαιρέτων και νόμοι 4178 και 4014


Recommended Posts

Συνολικό νομοσχέδιο για τη δόμηση προαναγέλει ο Αν.Υπ. ΠΕΝ Γ. Τσιρώνης

 

Ισχυρά οικονομικά κίνητρα για την οικειοθελή δήλωση αυθαιρέτων από τους ιδιοκτήτες τους, αλλά και εμπλουτισμένα κοινωνικά κριτήρια και λύσεις για τις εξ αδιαιρέτου ιδιοκτησίες, εξετάζει η κυβέρνηση στο πλαίσιο του νέου νόμου για τη δόμηση, όπως προκύπτει από χθεσινές δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος, Γιάννη Τσιρώνη, στην εκπομπή "Δύο στις 12" στο Πρακτορείο 104,9 FM. Όπως διευκρίνισε ο υπουργός, ο νέος νόμος θα αφορά ευρύτερα τη δόμηση, καθώς στη διάρκεια του διαλόγου του υπουργείου με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας και τους φορείς, αυτοί εστίασαν στις αιτίες που γεννάνε τα αυθαίρετα και σχετίζονται με τον λανθασμένο τρόπο αντιμετώπισης της δόμησης στην Ελλάδα. Άρα, σημείωσε ο κ.Τσιρώνης, πρόκειται για έναν νόμο ευρύτερα για το δόμηση, με τρία κεφάλαια: στο πρώτο απλοποιούνται οι διαδικασίες αδειοδότησης νέου ακινήτου, ώστε να μη δημιουργείται αιτία και ανάγκη για αυθαίρετη δόμηση. Το δεύτερο κεφάλαιο αφορά τα σχέδια πόλης, τα ρυμοτομικά και γενικά πολεοδομικά σχέδια, γιατί μια δεύτερη αιτία για την αυθαίρετη δόμηση είναι οι πολύ μεγάλες καθυστερήσεις σε αυτό το πεδίο.

 

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Τσιρώνης, στο Ηράκλειο για παράδειγμα, υπάρχουν εκκρεμότητες έως και 35 ετών στο σχέδιο πόλης, με αποτέλεσμα όσοι είχαν ένα οικόπεδο και δεν μπορούσαν να το αξιοποιήσουν, να έχουν χτίσει αυθαίρετα σε ποσοστό άνω του 50%. "Δεν είναι ένας ο παραβάτης δηλαδή, αλλά όλη η κοινωνία" σημείωσε. Και το τρίτο κεφάλαιο έχει να κάνει με το πώς θα θεραπευτεί η χωροταξική και περιβαλλοντική ανωμαλία, που έχει δημιουργήσει η υπάρχουσα κατάσταση αυθαιρέτων. "Αν δεν καταφέρουμε να καταγράψουμε όλα τα αυθαίρετα, που σημαίνει ότι θα δώσουμε ένα ισχυρό κίνητρο οικειοθελούς καταγραφής, θα έχουμε κι εμείς αποτύχει όπως οι προκάτοχοί μας. Ο νόμος 4178 πήγε να κάνει ακριβώς αυτό (να καταγράψει τα αυθαίρετα δηλαδή) και δεν το κατάφερε παρά σε ένα μικρό ποσοστό" σημείωσε.

 

Ερωτηθείς για τη διαχείριση του θέματος των αυθαιρέτων από τους προκατόχους του, απάντησε: "Δεν υποτιμώ τις ενδεχόμενες καλές προθέσεις τους. Εμείς έχουμε κάποια πλεονεκτήματα, που δεν τα είχαν οι προκάτοχοί μας. Πρώτα από όλα ένα πλεονέκτημα είναι ότι αυτή τη στιγμή έχει σχεδόν μηδενιστεί η δόμηση στην Ελλάδα, άρα δουλεύουμε σε κενό χρόνο λόγω της κρίσης [...] Το δεύτερο είναι ότι στο παρελθόν προσκρούαμε στο πελατειακό κράτος που ακύρωνε και καθυστερούσε σχέδια για να κρατάει όμηρους τους πολίτες. Και δεν είναι μονάχα το κράτος ήταν και πιθανά κάποιοι δήμαρχοι. 'Ολη η πολιτεία ως σύνολο υπομόνευε η ίδια και οι μηχανισμοί της [...] τη βούληση των υπουργών για να θεραπευτεί το πρόβλημα". Κατά τον κ.Τσιρώνη, ο προηγούμενος νόμος απέτυχε να πείσει τους πολίτες να δηλώσουν τα αυθαίρετά τους γιατί σε άλλα σημεία ήταν ιδιαίτερα ευνοϊκός και σε άλλα πολύ αυστηρός. Μεταξύ άλλων αδυνατούσε να ξεχωρίσει αν ένα τριώροφο αυθαίρετο 500 τετραγωνικών, για παράδειγμα, ανήκει σε έναν φτωχό και άνεργο οικογενειάρχη, που το έχτισε για να ζουν σε αυτό τα παιδιά και τα εγγόνια του ή σε μια οικογένεια λεφτάδων, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «που κατοικεί σε μια βιλάρα».

 

Όπως σημείωσε ο υπουργός, η κυβέρνηση δουλεύει ακόμη για να λυθεί το θέμα των εξ αδιαιρέτου αυθαίρετων ιδιοκτησιών, αλλά και για να εμπλουτιστούν τα κοινωνικά κριτήρια. Κοινωνικά κριτήρια, σημείωσε, υπήρχαν και στον προηγούμενο νόμο, αλλά ήταν τα πά- για, δηλαδή αυτά που αφορούσαν πχ, ΑμΕΑ και πολύτεκνους. Ο νέος νόμος θα "ανοίξει" ώστε να συμπεριλάβει και ανθρώπους που ενώ τυπικά εμφανίζονται να έχουν ακίνητη περιουσία επειδή κληρονόμησαν κάτι, οικονομικά είναι σε δεινή θέση. "Τα κοινωνικά κριτήρια πρέπει να τα επανεξετάσουμε και να τα εμπλουτίσουμε. Ο νόμος αλλάζει και προσπαθούμε ακριβώς να πετύχουμε να αγκαλιάσουμε τους πολίτες και να έρθουν να δηλώσουν [...] Και να διαχωρίσου- με αυτούς που έρχονται οικειοθελώς από αυτόν που δεν έρχεται" σημείωσε και πρόσθεσε -διευκρινίζοντας ότι τα ποσά είναι υποθετικά, αφού δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις- ότι στον καινούργιο νόμο, αυτός που θα έρθει οικειοθελώς να δηλώσει και θα έχει ένα πρόστιμο 10.000 ευρώ, για παράδειγμα, υποθετικά θα του το μειώσουμε στα 3.000- 4.000, ενώ αυτόν που δεν θα έρθει, θα τον πάμε 15.000" σημείωσε, ενώ πρόσθεσε ότι πλέον ουδείς θα είναι στο απυρόβλητο, αφού αν για παράδειγμα ένας πολίτης σε πολυκατοικία σπεύσει να δηλώσει την αυθαίρετη κατασκευή του, τότε η εικόνα όλου του κτηρίου θα περιέρχεται αμέσως στο υπουργείο.

 

Πόσο γρήγορα θα μπορούσε να ολοκληρωθεί η διαδικασία; "Η θεραπεία της έλλειψης ρυμοτομίας δεν μπορεί να γίνει σε ένα ή δύο χρόνια. Θα γίνει δουλειά γιατί υπάρχουν ελλείψεις. Και θα κοιτάξουμε να επιταχύνουμε, για να μην έχουμε ρυμοτομικά θέματα και τα επόμενα 30 χρόνια. Το ζήτημα είναι να τελειώσει αυτή η ιστορία και θα τελειώσει -γιατί θα έχουμε και Προεδρικά Διατάγματα- πιθανά σε μια πενταετία από σήμερα. Αλλά η καταγραφή, αν δεν έχει γίνει σε μια διετία θα έχουμε πάλι πρόβλημα. Για αυτό και ο νόμος πρέπει να έχει ένα ισχυρό δέλεαρ για να γίνει η οικειοθελής καταγραφή".

 

ΠΗΓΗ: http://portal.tee.gr/portal/page/portal/INFO_TEE/INFO_2016/7_16/NEWSLETTER20160726.pdf

Edited by ΙΑΣΟΝΑΣ
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 28
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Πάλι οι ελπίδες του υπουργείου έχουν αποτεθεί στην διάθεση και πρόθεση των πολιτών για τακτοποίηση και μάλιστα από τις δηλώσεις διαφαίνεται ότι θα υπάρξει και "απειλή".

Αν θυμάμαι καλά παρόμοια λόγια ακούγαμε και το καλοκαίρι του 2013 πριν τη ψήφιση του ν. 4178.

Επίσης αν θέλει ο κ. υπουργός να εισάγει πολλά κοινωνικά κριτήρια, να φροντίσει με κάποιο τρόπο, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία να εκδίδει κάποιας μορφής βεβαίωση για το αν πληρούνται τα κριτήρια μείωσης προστίμου και όχι να ρίχνει το βάρος στο μηχανικό να ψάχνει για τους συντελεστές του κάθε πολίτη.

Στις μέχρι τώρα δηλώσεις δεν γίνεται καμία αναφορά για βελτιώσεις στον τρόπο υπολογισμού προστίμου πέρα από τη μείωση αρχικού παράβολου και τις περισσότερες ίσως δόσεις.

Να αποσαφηνίσουν επιτέλους τι θα γίνεται με τα δημόσια έγγραφα και τις αεροφωτογραφίες τους, αλλιώς να το γράψουν σε νόμο, ότι η παλαιότητα προσδιορίζεται με Υ.Δ του πολίτη και με αναγραφή στο Ε9.

Επιπλέον πρέπει να δουν πως θα αντιμετωπίσουν την άρνηση συναίνεσης σε μια πολυκατοικία του 51% το οποίο ενώ έχει δικαίωμα να ρυθμίσει δικές του αυθαιρεσίες σε κοινόχρηστο χώρο της οικοδομής, δεν επιτρέπει στο υπόλοιπο 49% να τακτοποιήσει, ακόμη και αν πρόκειται για αυθαιρεσίες εκ κατασκευής.

Ανάλογη διευθέτηση στα εκτός σχεδίου.

Να καταργήσουν τελείως την "προστιμοποίηση" μικρών παραβάσεων κατηγορίας 3 και αναλυτικού ή αν δεν το κάνουν να την αποσυνδέσουν από τον έλεγχο ( ο οποίος τις περισσότερες φορές είναι ανέφικτος) της λεγόμενης "κόκκινης γραμμής".

 

Και τελικά γιατί πιστεύουν ότι αυτή τη φορά οι πολίτες θα σπεύσουν να τακτοποιήσουν?

Μήπως γιατί ξαφνικά άνοιξαν οι δουλειές και βρέθηκαν χρήματα?

Έχει γίνει κάποια, έστω υποτυπώδη οικονομική μελέτη για τον επικείμενο νόμο με βάση κάποια ρεαλιστικά κριτήρια?

Edited by Pavlos33
  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

Έχεις απόλυτο δίκιο σε ό,τι αναφέρεις!

Μια "...τρύπα στο νερό" θα γίνει πάλι. Μικροδιαφορές χωρίς ουσιαστικό αντίκρυσμα....

Και είναι πολύ "...ύποπτο" το ότι, δεν υπάρχει καμία αναφορά για ενεργοποίηση της ηλεκτρονικής ταυτότητας!

Edited by ΙΑΣΟΝΑΣ
Link to comment
Share on other sites

Έξι χρόνια μετά την ισχύ του ν. 3843/10 εκκρεμούν προεδρικά διατάγματα εφαρμογής της ηλεκτρονικής ταυτότητας. Πράγματι καμία αναφορά στις μέχρι τώρα δηλώσεις γι αυτή.

Επίσης, προς τον κ. υπουργό, αν θέλει το επιτελείο του να καταγραφούν τα αυθαίρετα της χώρας, να δώσει μεγαλύτερη βάση στην απλούστευση υπολογισμού του προστίμου και να αφήσει χρόνο στους μηχανικούς να επιτελέσουν το έργο της αποτύπωσης και όχι να καθόμαστε να ψάχνουμε τους κάθε λογής μειωτικούς, κοινωνικούς κλπ συντελεστές και που εφαρμόζονται.

Ο ν. 3843 πέτυχε εισπρακτικά γιατί ήταν απλός και γρήγορος. Μετά τα πράγματα άρχιζαν και γίνονταν περίπλοκα, τις περισσότερες φορές χωρίς κανένα λόγο.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Καλά αυτό το ότι θα σπεύσει ο κόσμος απο μόνος του να δηλώσει τα αυθαίρετα είναι τουλάχιστον αστείο. Και μέχρι τώρα αλλά και με όποιον καινούριο νόμο και να βγεί, οι μόνοι που προχωρούν σε δήλωση αυθαιρέτων είναι αυτοί που θέλουν να μεταβιβάσουν/χτίσουν/βγάλουν άδεια λειτουργίας, αυτοί που εν πάσει περιπτώσει αναγκάζονται για κάποιον λόγο να το κάνουν. Οπότε το πολύ πολύ να επιβάλουν την τακτοποίηση και σε άλλες περιπτώσεις (πχ ενοικίαση ή αποδοχή) όπως είχαν προαναγγείλει παλαιότερα. Όχι όμως και να το χρεώνουμε αυτό μετά ως φοβερή επιτυχία του καινούριου νόμου που έπεισε τους αυθαιρετούχους ξαφνικά να γίνουν νομοταγείς!

 

Αυτό που λες Παύλο για την πολυπλοκότητα είναι πάρα πολύ σωστό! Έχουν περάσει τόσα χρόνια από 4014 ακόμα και μέχρι σήμερα συζητάμε περιπτώσεις και περιπτώσεις και απορούμε και διαφωνούμε και άκρη δε βγάζουμε. Και παλεύουμε με συντελεστές απο δω΄κι απο κεί χώρια αυτοί για ειδικές ομάδες και παλαιότητα και να παρακαλάς τους ιδιοκτήτες για δικαιολογητικά και άντε βρες και συναινέσεις και ερμήνευε και συμβόλαια και ψάχνε αεροφωτογραφίες...

 

Πρέπει να βγεί μια διαδικασία κατά πολύ απλούστερη και να μην βγάζει (όχι επίτηδες) ο κάθε μηχανικός και άλλο πρόστιμο! Βέβαια με αυτές τις αναγγελίες μάλλον το αντίθετο προβλέπω με έξτρα συντελεστές και επιπλέον δικαιολογητικά.

 

Και επιτέλους να δοθούν λύσεις στις άπειρες περιπτώσεις που ήρθαν στην επιφάνεια με τους μέχρι τώρα νόμους! Αναρωτιέμαι, κανείς απο την ομάδα συγγραφής του νόμου έχει μπει ποτέ στο φόρουμ? Έχει πρόσβαση στις χιλιάδες ερωτήσεις που γίνονταν σε ΤΕΕ και ΥΠΕΚΑ? Έχει προσπαθήσει να "τακτοποιήσει" ποτέ κάποιο υπαρκτό αυθαίρετο στην πράξη να για να δει ότι ο νόμος μαζί με τις εγκυκλίους και της ερμηνείες και τις απαντήσεις και πάλι δεν επαρκει για την αντιμετώπιση του 50% των περιπτώσεων??

 

Το ότι δεν αναφέρεται τίποτα για ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου σίγουρα δεν είναι καλό. Στο είχα πει Ιάσονα ότι παραήσουν αισιόδοξος. Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί μια τέτοια διαδικασία που θα διευκόλυνε τόσο πολύ στη συνολική καταγραφή των ακινήτων που όλοι τόσο λένε ότι θέλουν έχει παγώσει τόσα χρόνια. Θα ήταν ευκαιρία να κάνουν επιτέλους έναν ολοκληρωμένο νόμο πού να εντάσσονται τα αυθαίρετα ως μέρος της ηλεκτρονικής ταυτότητας αντί για μια κακή κόπια του 4178 με 3 παραπάνω συντελεστές. (Αυτό πιστεύω πως θα είναι όπως ήταν αντίστοιχα και ο 4178 για τον 4014).

Link to comment
Share on other sites

Μήπως το καλύτερο θα ήταν να ενεργοποιούσαν από τώρα την μερική (έστω και μισή) ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

(δηλ να μπορώ να βάλω τώρα τα σχέδια και το video για την  Ο.Ι μου -

και όλα τα υπόλοιπα  προβλεπόμενα για την ολοκλήρωσή της ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ να παραμείνουν εκκρεμή μέχρι το 2022-25)

να πληρώσω το πρόστιμο και να τελειώνω σιγά σιγά!

 

αντί να χρειάζεται να ψάχνω τι δηλώθηκε  με Η/Χ - με 4014 4178 & νέο 

να χρειάζεται να κάνω συσχετίσεις σχεδίων κλπ

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

δεν τελειωσε ολοκληρη η...Παρασκευή :smile: :-)

-------------------------------

εξ αλλου στο Υπουργειο ηταν απασχολημενοι να εξηγησουν πώς δεν θα κανουν  διοδια εκει που θα τα κανουν αλλά κατα την προσωπικη  αποψη του υπουργου   αυτος  θεωρει  οτι δεν θα τα κανουν ,

παρα μόνον  εάν  αποφασισουν -αλλοι- να τα κανουν

 

 

 

Συνάντηση ΥΠΕΝ με κατοίκους των δήμων Κηφισιάς και Διονύσου για τα διόδια

               Αθήνα, 5 Αυγούστου 2016


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συνάντηση Υπουργού ΠΕΝ Πάνου Σκουρλέτη με κατοίκους των δήμων Κηφισιάς και Διονύσου για τα διόδια


Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πάνος Σκουρλέτης, συναντήθηκε και συνομίλησε, στον προαύλιο χώρο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με κατοίκους των δήμων Κηφισιάς και Διονύσου, οι οποίοι πραγματοποιούσαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας, σήμερα το πρωί, Παρασκευή 5 Αυγούστου 2016, διαμαρτυρόμενοι για την ενδεχόμενη, σύμφωνα με πληροφορίες τους, κατασκευή πλευρικών σταθμών διοδίων στους ανισόπεδους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου.

Ακολούθησε μια γόνιμη συζήτηση, εκτός του επίσημου προγράμματος του υπουργού, με τους Δημάρχους Κηφισιάς, κ. Γιώργο Θωμάκο και Διονύσου, κ. Διονύση Ζαμάνη, κατά τη διάρκεια της οποίας ο κ. Σκουρλέτης διαβεβαίωσε ότι δεν πρόκειται να υπογραφεί Περιβαλλοντική Μελέτη για την υλοποίηση του σχεδιασμού των διοδίων, ενώ άκουσε και απόψεις των πολιτών.

Μεταξύ άλλων ο κ. Σκουρλέτης δήλωσε: «Θα σας πω επί της ουσίας την θέση μου και την άποψή μου για το θέμα. Θεωρώ ότι με βάση την  ανάπτυξη, πια, του ευρύτερου οικιστικού ιστού, είναι αδιανόητο να υπάρχουν διόδια στο ύψος της Βαρυμπόμπης και του Αγίου Στεφάνου. Ο δρόμος μέχρι εκεί δεν είναι ένας κλειστός εθνικός δρόμος, ο οποίος εξυπηρετεί διέλευση προς τη Βόρειο Ελλάδα. Ουσιαστικά εξυπηρετεί την καθημερινότητα των πολιτών. Συνεπώς, είμαι 100% αντίθετος στο σχεδιασμό για τη δημιουργία πλευρικών διοδίων για τις συγκεκριμένες περιοχές. Να είστε βέβαιοι ότι με βάση τη θέση μας θα πράξουμε ανάλογα και στο μέτρο των ευθυνών που μας αναλογούν, ώστε να μην γίνει πράξη κάτι τέτοιο. Θεωρώ, δε, ότι θα πρέπει να υπάρξει μία συνολικότερη αναθεώρηση του σχεδιασμού για να μην υλοποιηθούν ποτέ τα συγκεκριμένα διόδια. Μία θέση απόλυτα εναρμονισμένη και με το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων».

Οι εκπρόσωποι των δημοτικών Αρχών υπέβαλαν το υπόμνημά τους, ζητώντας τη συνδρομή του υπουργείου για το συγκεκριμένο θέμα και εξέφρασαν την πλήρη ικανοποίησή τους για την αποδοχή του αιτήματος, το αποτέλεσμα της συνάντησης αλλά και την κατανόηση του κ. Σκουρλέτη στις θέσεις τους.

 

 

χαιρετε

Edited by dimitris GM
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.